tällä kaverilla on tosissaan vakavia ongelmia, en vain ymmärrä kaikkkia sairaita ihmisiä missä heidän kotinsa on ja samat paskat rasistit juhlivat yötä päivään tällä, palsta pitä saada kuriin ja heti tai palsta on suljettava, palstalla esiintyy jatkuva Jumalan pilkkaa miks meidän pitäisi kaikkeen paskaan vuodesta toiseen kestää
onko tämä palsta kaikille kaajeille vihaan purkammisen
onko mankkaan mirkku ja tämä novvoi samaa kirjoittaja ?
25
185
Vastaukset
- rankanodaad
Tässä maassa on uskonnonvapaus. Se että on uskonasioista eri mieltä kuin sinä ei tee ihmisestä rasistia.
Novvoi kirjoittaa mielestäni hyvin asiallisesti uskonnollisista aiheista ja geeni- ja kulttuurintutkimuksesta.- ett sillee
novvoi on itse juutalainen.
- ei muutosta
ett sillee kirjoitti:
novvoi on itse juutalainen.
Niin hän se novvoi sanoo olevansa, mutta ei ole ! Jumala laskee Aina isän puolelta, mutta ihmiset ovat kääntäneet, että se lasketaan äidin puolelta. Joka on Jumalan silmissä väärin. Ei Jumala ole tähän päivään asti muuttunut, hän on Aina sama.
Jaak. 1:17
Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.
Hepr. 13:8
Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.
Ilm. 3:9
Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.
Mitä Herra tässä tarkoittaa ? Eikö tässä sanota aivan selvästi - Novvoi
ei muutosta kirjoitti:
Niin hän se novvoi sanoo olevansa, mutta ei ole ! Jumala laskee Aina isän puolelta, mutta ihmiset ovat kääntäneet, että se lasketaan äidin puolelta. Joka on Jumalan silmissä väärin. Ei Jumala ole tähän päivään asti muuttunut, hän on Aina sama.
Jaak. 1:17
Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.
Hepr. 13:8
Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.
Ilm. 3:9
Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.
Mitä Herra tässä tarkoittaa ? Eikö tässä sanota aivan selvästiIsä tuossa on Jumala jollei sinulla ole jotain uutta uskontoa. Lisäksi jos juutalaisuus meneekin isän mukaan, silloin Jeesus ei ollut juutalainen ollenkaan koska UT:n mukaan hänellä ei ollut ihmisisää ollenkaan, ei juutalaista eikä muutakaan.
Voit myös selittää tämän jos osaat,, miksi pakkosiirrosta palattaessa ne lapset jotka juutalaiset miehet olivat saaneet eijuutalaisten naisten kanssa lähettiin pois ei-juutalaisina, heillähän oli juutalainen isä?
(" Kaikki nämä olivat ottaneet vaimokseen muukalaisnaisen, ja he lähettivät heidät pois, sekä vaimot että lapset.") Esra
Perheestäni et tiedä yhtään mitään ja tämä on minusta erityisen hullua, juuri ne romanit jotka uskovat olevansa Israelin jälkeläisiä 2500 vuoden takaa ilman yhtään todistetta ovat innokkaimpi selittämään kuka on oikeasti juutalainen ja mitä juutalaisuis opettaa vaikka hellä ei ole asiasta mitään tietoa vain joitakin kristillistä lähteistä saatuja luuloja .Kaikki menee pieleen jopa oma isä ja kristinuskon Isä (= Jumala) sekoitetaan näin vaikka sinäkin olet kristitty ja kuulutt maailman kansoihin, eli oma uskontosi sinun pitäisi tuntea vaikka juutalaisuutta sinun ei tarvitsekaan tuntea. - Ketjun aloittaja
Tässä maassa on kyllä uskonvapaus mutta Jumalanpilkaa on erittäin tabu romani
kulttuurissa ja se henkilökohtaisesti hyvin luokkava kaikille normalille romaneille jotka on saanut kotikasvatuksen perinteiden mukaan, eikö tämä palsta oo romanien palsta ? Jos haluat harrasta Jumalan pilkkaamista voit mennä vaikka toiseen palstaan purkamaan sitä. - Ketjun aloittaja
Ketjun aloittaja kirjoitti:
Tässä maassa on kyllä uskonvapaus mutta Jumalanpilkaa on erittäin tabu romani
kulttuurissa ja se henkilökohtaisesti hyvin luokkava kaikille normalille romaneille jotka on saanut kotikasvatuksen perinteiden mukaan, eikö tämä palsta oo romanien palsta ? Jos haluat harrasta Jumalan pilkkaamista voit mennä vaikka toiseen palstaan purkamaan sitä.yllä oleva on rankanodaadille
- novvoi, opi tästä
Novvoi kirjoitti:
Isä tuossa on Jumala jollei sinulla ole jotain uutta uskontoa. Lisäksi jos juutalaisuus meneekin isän mukaan, silloin Jeesus ei ollut juutalainen ollenkaan koska UT:n mukaan hänellä ei ollut ihmisisää ollenkaan, ei juutalaista eikä muutakaan.
Voit myös selittää tämän jos osaat,, miksi pakkosiirrosta palattaessa ne lapset jotka juutalaiset miehet olivat saaneet eijuutalaisten naisten kanssa lähettiin pois ei-juutalaisina, heillähän oli juutalainen isä?
(" Kaikki nämä olivat ottaneet vaimokseen muukalaisnaisen, ja he lähettivät heidät pois, sekä vaimot että lapset.") Esra
Perheestäni et tiedä yhtään mitään ja tämä on minusta erityisen hullua, juuri ne romanit jotka uskovat olevansa Israelin jälkeläisiä 2500 vuoden takaa ilman yhtään todistetta ovat innokkaimpi selittämään kuka on oikeasti juutalainen ja mitä juutalaisuis opettaa vaikka hellä ei ole asiasta mitään tietoa vain joitakin kristillistä lähteistä saatuja luuloja .Kaikki menee pieleen jopa oma isä ja kristinuskon Isä (= Jumala) sekoitetaan näin vaikka sinäkin olet kristitty ja kuulutt maailman kansoihin, eli oma uskontosi sinun pitäisi tuntea vaikka juutalaisuutta sinun ei tarvitsekaan tuntea. - kuuntele opit novvoi
novvoi, opi tästä kirjoitti:
- Novvoi
novvoi, opi tästä kirjoitti:
Pötyä, en viitsi kuunnella tiedän nuo jutut entuudestaan .
Israelista ei tule kuningaskuntaa vaan se säilyy demokratiana, joka on se valtiomuoto joka takaa parhaiten kansalle hyvinvoinnin. 2700 vuotta sitten oli vain kuningaskuntia, joten kaikkien ennustettiin aina olevan kuningaskuntia kun ei kukaan muusta tiennyt.
Jeesus lupasi tulla jo niiden ihmisten elinaikana jotka elivät kun hän toimi. Ei tullut, ei hänellä kannata muun uskoisia enää yrittää pelästyttää, ei tehoa.
- ett sillee
ja mirkku on kaalee.
- vaan puolikas
Mirkku ei ole kaale, vaan puolikas
- Novvoi
vaan puolikas kirjoitti:
Mirkku ei ole kaale, vaan puolikas
puolikas? Jos on huonoa se että vain toinen vanhemmista on romani , onko kumminkin israelilainen jos uskoo että joku esi-isä ehkä oli sellainen 2500 vuotta sitten?
- tutki historiaa
Novvoi kirjoitti:
puolikas? Jos on huonoa se että vain toinen vanhemmista on romani , onko kumminkin israelilainen jos uskoo että joku esi-isä ehkä oli sellainen 2500 vuotta sitten?
Ei 2500 vuotta sitten, vaan 3000 vuotta sitten, tutki historiaa
- Novvoi
tutki historiaa kirjoitti:
Ei 2500 vuotta sitten, vaan 3000 vuotta sitten, tutki historiaa
Oliko sinusta eksiili 3000 vuotta sitten?
- .mnjkmkmkm
Novvoi kirjoitti:
Oliko sinusta eksiili 3000 vuotta sitten?
2800 vuotta on efraimiin eksiili jatkunut tähään asti
- Novvoi
.mnjkmkmkm kirjoitti:
2800 vuotta on efraimiin eksiili jatkunut tähään asti
Ei ole se alkoi 722 eaa ja päättyi 538 e.aa Kyyroksen ediktiin joloin sekä Israelin että Juudan pakkosiirretyt vapautettiin, ne jotka eivät palanneet kotimaahansa jäivät omasta tahdostaan.
Efraimin eli Israelin asukaista oli siirretykin vain osa, osa pakeni asumaan Juudaan ja osa karkotetuista palasi samoin kuin Juudan karkotettuja kun kerran oli lupa. Muuttoliike tuosta alkaen entisen Babylonian alueelta edes takaisin oli jatkuvaa.
- mmirku fan
Eihän Mirkku oo kirjoitellut vuosiin? Mirkkua on iha ikävä.
- Miksi valehtelet
Miksi valehtelet
- Novvoi
Mikä ongelma minulla on? En ole rasisti enkä ole pilkannut Jumalaa, luepa jotain israelilaista lehteä niin näet miten voidaan sanailla kulttuurissa jossa ilmaisu on vapaata ja yhteisön säilyminen perustuu moniarvoisuuteen. Olen täällä yrittänyt kirjoittaa varoen koska ymmärrän että teidän kuttuurinne on pohjaltaan hyvin erilainen kuin juutalainen, teillä on asioita joista ei puhuta tai puhutaan varoen. Ulkopuolinen ei vain aina tiedä mihin saa puuttua, mihin ei.
Tiedät varsin hyvin etten ole "mankkaan mirkku ", joka oli hyvä ja asiallinen kirjoittaja , toivon että hän voi hyvin missä ikinä nyt onkin . - Ketjun aloittaja
Ei sinussa mitään vikaa oo, anteeks siitä ei ollut sinua tarkoitus syyttää mistään. Suotko minulle anteeksi? Eilen oli vähän ylireagointia minun puolelta, kuitenkin toivon että palsta suljetais lopullisesti koska palsta toimi valtaväestön tarkoitusta vähemmistön kustannuksella.
- Ketjun aloittaja
yllä oleva on novvoille
- rankanodaad
"Jumalanpilkaa on erittäin tabu romani
kulttuurissa ja se henkilökohtaisesti hyvin luokkava kaikille normalille romaneille jotka on saanut kotikasvatuksen perinteiden mukaan,"
Uskonnonvapaus koskee myös romaneita. Et sinä voi päättää, mitä mieltä romanit yleisesti ovat uskonnosta.
Ja kristinusko ei edes ole mikään "perinteinen romaniuskonto". Romanit kaikkialla maailmassa ovat toki usein omaksuneet sen uskonnon joka on paikallinen valtaskonto (tai josta on ollut hyötyä leivänsaannissa), mutta uskontoja on paljon muitakin kuin kristinusko.
Meissä romaneissa on myös ateisteja. - Ketjun aloittaja
En tarkoittanut mitä uskontoja vain mustalaisperinteita ilmeisesti olet kaajeissa kasvanut tai olet omaksunut kaajeen elämän vapaaehtoisesti jos niin on et ole enää kaaleeita oot kaajeita. Menneet vastaan kaikkiea sitä minkän vuoksi esi-isämme kärsi vuosisadat se että suonissasi virta mustalaisverta ei tee sinusta mustalaista.
- vanhamies2
perinnäissäännöt kunnioitetaan kuolemaan asti menee joskus jopa yli Jumala ikävä asia
- rankanodaad
En ole kaajeissa kasvanut etkä sinä ole tuomarini.
Meitä on moneksi. Onneksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh821995Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1211715- 1801306
- 229720
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 57614
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako204575- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337482