Eli minulla oli juuri inssi. Yllätys sain siitä hylätyn. Tämä tuli ihan puskista, koska luulin, että konfliktitilanteessa tutvo sanoisi jotain tai tekisi jotain (eli joutuisi puuttumaan asiaan jotenkin), mutat näin ei kuitenkaan ollut...Käännyin nuolivaloista vasemmalle. Siinä oli 2 samaan suuntaan menevää kaistaa. Minun olisi pitänyt siis mennä ensin lähimmälle kaistalle ja siitä vilkuttaa ja vaihtaa toiselle, joka menisi suoraan. Tämä kaista millä ajoin meni vasemmalle. No, olin todella hermostunut ja käännyin ja jatkoin sitten matkaani ja jouduin siis kääntymään vasemmalle. Ei siitä enään sinne suoraankaan päässyt. Tutvon mielestä olin ajanut hetken kummankin kaistan keskellä (huom! siinä ei ole viivoja kertomassa missä kaista menee, vaan se pitää itse arvioida). Tämä oli sitten hylkäyksen syy. Muitakin pikkuvirheitä tuli, mutta ei mitään maata mullistavaa. Vilkku jäi päälle vähäksi aikaa, kun se ei mennytkään automaattisesti pois kuten yleensä. Tajusin asian kyllä ja korjasin sen. Ja jossakin kohtaa olisin kuulemma voinut ottaa enemmän kevyen liikenteen huomioon. Tämäkin mielestäni outoa, sillä varmasti katsoin joka puolelle ja mitään vaaratilannetta ei tullut. siinäpä se.
Ottaa vaan päähän, että tällaisen mokan vuoksi en päässyt inssistä läpi. Luulin oikeasti, että konflikti tarkoittaa jotain vähän vakavampaa rikettä. Ja tosiaan siinä ei mennyt yhtään ajoneuvoa minun lisäksi.
MIKÄ LASKETAAN KONFLIKTIKSI???
9
569
Vastaukset
- Kkkkkkdkddkd
Tutvo katsoi kokonaisuutta, yksi virhe ei inssiä,kaada mutta jos tulee useita niin hylsy. Kanattaa ajaa ensi kerralla rikkeettömösti, olla yli kohtelias kevyelle liikenteelle ja pyörittää päästä niin että tutvo varmasti huomaa.
- ?????
Joo, ymmärrän toki senkin. Mutta kun nyt tilanne ei ollut se, että tuli useita virheitä vaan se konfliktitilanne aiheutti hylkäyksen. Siksi täällä kyselenkin, että onko tuo tosiaan konflikti vaikka tutvo ei puuttunut tilanteessa mitenkään asiaan. Luulin, että jos aiheuttaa ns. vaaratilanteen siihen joudutaan myös puuttumaan...
- Sivusta seuraan
Konflikti on mun mielestä tilanne, jossa meinaa tapahtua jotain, joka voi johtaa vaaratilanteeseen, esim. ei huomaa suojatielle aikovaa tms. ja tutvo joutuu painamaan jarrua tai tarttuu rattiin tms. Sun tilanne ei ollut selvästikään mikään konfliktitilanne mutta kai niiden pitää aina joku tietty prosentti hylätä. Ensi kerralla pääset varmasti läpi. Onnea ajotaipaleellesi.
- näsäviisas
8.4 Arvioinnin kohteet ja ajamisen perustaidot
Kokeen aikana esiin tulleet hyvät suoritukset ja havaitut virheet on merkittävä lomakkeelle
E101 tai E102. Ajamisen perustaitoihin liittyvät merkinnät on tehtävä luokissa AM/121, A1, A2,
A ja B liitteen 7 mukaisesti. Luokissa B/96, BE, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D ja DE ajamisen
perustaitoihin liittyvät merkinnät on tehtävä liitteen 8 mukaisesti. Seuraavia merkintöjä voidaan tehdä perustaitojen kohdalle:
Hyvä suoritus (”H”)
Hyvä suoritus voidaan merkitä, jos hakija suoriutuu toimintatilanteesta
keskimääräistä paremmin. Hyvä suoritus -merkinnät eivät vaikuta kokeen
päätökseen, mutta ovat tärkeätä palautetta hakijalle.
Toiminta on vaaraa lisäävää (”V”)
Liikennerikkomus tai toimintavirhe, jonka voidaan arvioida lisäävän hakijan tai muiden tienkäyttäjien onnettomuusriskiä. Vaaratilanteita sinänsä ei tarvitse syntyä. Virheen esiintyminen
ajokokeessa ei välttämättä johda ajokokeen hylkäämiseen. Kun arvioinnin kohteessa ilmenee
yksi tai useampi vaaraa lisäävä virhe, merkitään ”V” vastaavan ajamisen perustaidon kohdalle.
Toiminta on konfliktin tasoista (”K”)
Konfliktin tunnusmerkit täyttyvät kun hakija aiheuttaa tilanteen, jossa hän itse, toinen tienkäyttäjä tai ajokokeen vastaanottaja välttää onnettomuuden tai vaarallisen tilanteen syntymisen jarrutuksella, väistöllä tai kiihdytyksellä. Konfliktista on myös kysymys, jos ajokokeen
vastaanottaja joutuu muutoin puuttumaan hakijan suoritukseen vaaran välttämiseksi, tai tapahtuu törmäys. Lisäksi konfliktiksi merkitään aina tässä määräyksessä perustaitojen kohdalla
erikseen mainitut tilanteet. Konfliktista seuraa aina ajokokeen hylkääminen. Kun rastilla merkityssä toimintatilanteessa ilmenee yksi tai useampi konflikti, merkitään ”K” vastaavan ajamisen
perustaidon kohdalle.
- pudotuspeli
Siis onko ongelmasi tosiaan tuo sana? Että et ymmärtänyt sanaa? No et kyllä osannut ajaakaan joten ihan oikein tuo meni.
- ?????
Ei minun ongelma ole tosiaan yksittäinen sana. Halusin saada selvyyden, mikä lasketaan konfliktiksi. Kyllä minä varmasti tajuan, että tein virheitä myös. Ja osaan mielestäni ajaa. Minua nyt sattui hermostuttamaan keskimääräistä enemmän ja siksi tein tuollaisia virheitä, joita en normaalisti ole tehnyt. Miksi kommentoida, jos ei ole asiallista sanottavaa???
- -87k
linkistä tutvon käsikirjaan, löydät vastauksen
http://www.trafi.fi/kumppanit/tieliikenteen_kumppanisivusto/tutkintojen_vastaanott
ajat/tutkinnon_vastaanottajan_kasikirja/ohjeet_ja_maaraykset - jotakuinkin näin
Sinulla on tapahtunut "kaistan vaihtuminen ilman havaintoa", joka on K ilman, että tutvo puuttuu asiaa.
Eli olet seikkaillut kahdella kaistalle varmistamatt sivustaa.
Palautepaperissasi on todennäköisesti sarakkeessa "A" kirjain "K"- kortillinen
Kortti tuli sitten toisella kertaa vaikka virheitä tuli tehtyä. En kuitenkaan vaarantanut liikenneturvallisuutta, joten sain sen kortin :).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi772548On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole492546Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732412Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.672200Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl331915Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1051749Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko251234Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71054Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411045Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön59965