Kovettunut sementtisäkki

talteen.

Jos sinulla on säkki sementtiä suojassa joka on päässyt kovettumaan niin voit käyttää sitä vielä. Kovettunutta sementtiä irroitetaan haluttu määrä joka hienonnetaan jauhoksi. Näin sinulla on taas sementtiä käytettäväksi valutöihisi.

Itselläni on kokemusta ja se toimii.

23

8138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Kyllähän se kovettuminen tarkoittaa, että sementti on jo reagoinut veden kanssa (eli ilmankosteuden). Eikä sitä reaktioa enää mitätöitä jauhamalla...

      Tietty jollei se säkki ole ihan kivikovaksi mennyt, niin reagoimatontakin sementtiä on vielä mukana. Mutta eri asia on kuinka hyvin sen saa sekoittumaan uuteen betonimassaan ja kuinka paljon enemmän tuollaista puolikovettunutta sementtiä pitäisi annostella. Ei tuollaista kannata mihinkään rakennustöihin ainakaan käyttää, korkeintaan jos valat siitä vaikka puutarhatonttuja...

    • Anonyymi

      Valoin kovettuneella sementillä lattian railoja, ei pitänyt mureni koko valu, kovettuneella sementillä ei tee mitään vaikka jauhaisi.

      • Anonyymi

        Tällä palstalla onkin paskanjauhaminen kaikkein tärkeintä.


    • Anonyymi

      Lampaille ja kamelille syöttää vanhat jauhot, niin ei pieretä!😜😝

    • Anonyymi

      Kovaa se olla pitää, löysällä ei toimi.

    • Anonyymi

      "Tällä palstalla onkin paskanjauhaminen kaikkein tärkeintä."
      Asialla ei ole väliä kunhan palstat pysyy aktiivisena !

    • Anonyymi

      Pystyisikö jo valetun sementin vielä hienontamaan ja kierrättämään? Vai jääkö se maaperään ja sieltä luonto sitten hoitaa homman.

      • Anonyymi

        Ihan normaalia toimintaa on vanhan betonin murskaus ja uudelleenkäyttö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan normaalia toimintaa on vanhan betonin murskaus ja uudelleenkäyttö.

        Nyt puhuttiin sementistä, ei betonista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt puhuttiin sementistä, ei betonista.

        Kovettunut sementti on betonia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt puhuttiin sementistä, ei betonista.

        Ei kukaan tee valua pelkästä sementistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan tee valua pelkästä sementistä.

        Muinaisille roomalaisille tuo oli aivan jokapäiväistä toimintaa. Tosin he lisäsivät sementtiin vettä aivan niinkuin nykyäänkin tehdään.
        Voi betoniseokseen tietysti sekoittaa vaikka mitä. Esimerkiksi rautaa, olkia, hiekkaa tai hevosenkarvoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muinaisille roomalaisille tuo oli aivan jokapäiväistä toimintaa. Tosin he lisäsivät sementtiin vettä aivan niinkuin nykyäänkin tehdään.
        Voi betoniseokseen tietysti sekoittaa vaikka mitä. Esimerkiksi rautaa, olkia, hiekkaa tai hevosenkarvoja.

        "tyypillinen roomalainen betoni valmistettiin laavakivimurskeesta, johon lisättiin sementiksi tuliperäisen tuhkan ja sammutetun kalkin eli kalsiumhydroksidin Ca(OH)₂ seosta"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan tee valua pelkästä sementistä.

        Betonia ei synny jos sementti ei kovetu. Jos sementti kovettuu, niin syntyy betonia oli sementin seossa jotain muutakin tai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Betonia ei synny jos sementti ei kovetu. Jos sementti kovettuu, niin syntyy betonia oli sementin seossa jotain muutakin tai ei.

        Sementti on betonissa vain sideaineena, suurin osa on muuta kuin sementtiä. Joten pelkkä kovettunut sementti ei ole betonia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovettunut sementti on betonia.

        Ei ole!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sementti on betonissa vain sideaineena, suurin osa on muuta kuin sementtiä. Joten pelkkä kovettunut sementti ei ole betonia.

        Noinhan se on. Kun sementin sekaan heittää hiekkaa niin se muuttuu betoniksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan normaalia toimintaa on vanhan betonin murskaus ja uudelleenkäyttö.

        Kyllä mutta vanhasta betonista ei saa uuttaa millään konstilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovettunut sementti on betonia.

        Betoni on sementtiä, vettä ja kiviainesta. Kovettunut sementti ei ole betonia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muinaisille roomalaisille tuo oli aivan jokapäiväistä toimintaa. Tosin he lisäsivät sementtiin vettä aivan niinkuin nykyäänkin tehdään.
        Voi betoniseokseen tietysti sekoittaa vaikka mitä. Esimerkiksi rautaa, olkia, hiekkaa tai hevosenkarvoja.

        Roomalaiset käyttivät tulivuoren tuhkaa sideaineena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan se on. Kun sementin sekaan heittää hiekkaa niin se muuttuu betoniksi.

        Betonia ei synny pelkistä kuivista aineista.


    • Anonyymi

      Parasta ennen päiväys ja säilytys lämpöisessä ja kuivassa!!😬

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe