VENYYKÖ PINNASI...

Osaatko ottaa negatiivista palautetta tyynesti?

Osaatko myöntää ollesi väärässä?

190

424

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dokumentoija

osaatko sinä itse?

• hyvä sinä :)

Millehän osastolle tämä mahtaa kuulua :))
      Mulla on tosi pitkä pinna ja harvoin olen väärässä.

• Osastolle suhteet siellä alaosastolle riidat ja sopiminen.

• -hymyilyttää-
        korpikirjailija kirjoitti:

Osastolle suhteet siellä alaosastolle riidat ja sopiminen.

Eikös paremminkin käsityöosastolle?

Resori, kuminauha, kumilanka yleensä on venyvää.

Kaikista asioista voi mielestäni keskustella yleisillä palstoilla tarvitsematta jakaa lokeroihin.

• En osaa oikein sanoa, minulle kun kirjoitellaan aina niin kauniisti, että joutuu toisinaan melkein itkua pitelemään, mitä nyt naurultaan pystyy.

H.

• No, olen nyt taistellut taisteluni ja poistun. En ole kuten Maarina joka taisteli musiikkiketjunsa jatkoon, en sillä en jaksa. Olen rauhaa rakastava, mutta kuten jo kirjoitin en voi hyväksyä mielivaltaa ja alistamista.

Poistun, pidän tauon kirjoittelussani.

Vaikka just nyt sataa lähden timpuroimaan yhtä mökin ikkunapieltä.

• "korpeetunut"

Minä kannustin maarinaa, ja nyt kannustan sinuakin.
        Maailman meno kaipaa kaikenlaista tuulta, tuuletusta ja tuiverrusta.
        Etiäppäin, sano mummo maali-kaupassa.

H.

• bessie*

Unohda koko juttu, Korpikirjailija.

Jatka vain kirjoittamista ja aloitusten tekemistä. Ei mitään varmaan aivan mielivaltaisesti poisteta, anna asian olla? Tuo "alistaminen" ehkä on vain sinun omaa virheajatteluasi? Palsta jolla muka olisi alistajia ja alistettuja, älä nyt höpsi!

Ainakaan minä en toivoisi sinun poistuvan tai pitävän taukoa vain siksi, että olet pahoittanut mielesi.
        Onko todella musiikkiketju edelleen sellainen, että sinne tuodaan parilla saatesanalla musiikkia?
        Sinun aloitukse yleensäsi ovat sentään kaikille sopivia, jatka ihmeessä.

Aloituksen kysymyksiin vastaan, että osaan ottaa negatiivista palautetta tyynesti, eri asia on viitsinkö aina olla hiljaa. Ja mieluummin ottaisin korjaavaa palautetta kuin parjaavaa kolautetta.
        Pystyn myös myöntämään olevani väärässä,mutta se kyllä yleensä edellyttää muiltakin osapuolilta halua ja kykyä rehellisesti ja avoimesti keskustella ja avata asia jossa mahdollisesti olen väärässä.

• hoi laari laari laa
        bessie* kirjoitti:

Unohda koko juttu, Korpikirjailija.

Jatka vain kirjoittamista ja aloitusten tekemistä. Ei mitään varmaan aivan mielivaltaisesti poisteta, anna asian olla? Tuo "alistaminen" ehkä on vain sinun omaa virheajatteluasi? Palsta jolla muka olisi alistajia ja alistettuja, älä nyt höpsi!

Ainakaan minä en toivoisi sinun poistuvan tai pitävän taukoa vain siksi, että olet pahoittanut mielesi.
        Onko todella musiikkiketju edelleen sellainen, että sinne tuodaan parilla saatesanalla musiikkia?
        Sinun aloitukse yleensäsi ovat sentään kaikille sopivia, jatka ihmeessä.

Aloituksen kysymyksiin vastaan, että osaan ottaa negatiivista palautetta tyynesti, eri asia on viitsinkö aina olla hiljaa. Ja mieluummin ottaisin korjaavaa palautetta kuin parjaavaa kolautetta.
        Pystyn myös myöntämään olevani väärässä,mutta se kyllä yleensä edellyttää muiltakin osapuolilta halua ja kykyä rehellisesti ja avoimesti keskustella ja avata asia jossa mahdollisesti olen väärässä.

Tietämättömyyteesi saat vastauksen vierailemalla musiikkiketjussa joka tuntuu olevan kuin piikki lihassanne.

• bessie*
        hoi laari laari laa kirjoitti:

Tietämättömyyteesi saat vastauksen vierailemalla musiikkiketjussa joka tuntuu olevan kuin piikki lihassanne.

Mikäs sinulle tuli?

Musiikkiketju ei kiinnosta minua pätkääkään, enkä sitä availe sen takia enkä periaatteessakaan halua olla mukana mahdollisesti alunperin laittomasti ladattua musiikkia sisältävässä ketjussa. Valitsen itse mitä haluan kuunnella ja olen halukas siitä maksamaankin.
        Joskus kauan sitten katsoin mistöä ketjussa on kysymys, ja nyt kun tiedän ettei se minua missään mielessä kiinnosta niin en myöskään sitä availe.
        Mikään piikki lihassani se ei suinkaan ole; vain yksi ketju muiden joukossa, ja mielestäni paikkansa ansainnut vaikka ei minua kiinnostakaan.

• korvatulpaton
        bessie* kirjoitti:

Mikäs sinulle tuli?

Musiikkiketju ei kiinnosta minua pätkääkään, enkä sitä availe sen takia enkä periaatteessakaan halua olla mukana mahdollisesti alunperin laittomasti ladattua musiikkia sisältävässä ketjussa. Valitsen itse mitä haluan kuunnella ja olen halukas siitä maksamaankin.
        Joskus kauan sitten katsoin mistöä ketjussa on kysymys, ja nyt kun tiedän ettei se minua missään mielessä kiinnosta niin en myöskään sitä availe.
        Mikään piikki lihassani se ei suinkaan ole; vain yksi ketju muiden joukossa, ja mielestäni paikkansa ansainnut vaikka ei minua kiinnostakaan.

Hyvin sanoit minunkin ajatukseni. Ei kaikki voi kaikkia miellyttää, muittei miellyttämättömästä sopeutuvainen vedä hernettä nenäänsä.
        Minäkään en ole aikoihin musaketjua avannut, muttei sieltä minulle mitään häiriöääntä kantaudu.
        Eikä joidenkin hyvä mieli minua kaiherra.

• ehditö nukkumaan?

Korppis
        Eipä se tauko kauan kestänytkään!?

• demeter1

Olen nyt vähän pihalla palstan tapahtumista. Ketjujako on poistettu ja siirretty ?
      Riitaako on ollut ? Eikö tuo ole sitä ihan tavallista tapahtumista täällä ?

Epäoikeudenmukaisuutta ja alistamista me joudumme kaikki sietämään. Täällä se on tietenkin vapaaehtoista.

Mitä kysymyksiin tulee en tietenkään tykkää negatiivisesta palautteesta. Pyrin ymmärtämään sitä, ottamaan opiksikin, mutta jos sitä alkaa tulla tuutin täydeltä, vetäydyn seuroista.
      En ole niin pätevä, että osaisin sanoa, kuka on missäkin asiassa oikeassa, kuka väärässä. Voiko kukaan lopulta sitä sanoa ?
      Useimmille enemmistön mielipide on se "oikea" ja sen mukaan täällä mennään, isoissakin ympyröissä. Silti katson, ettei vähemmistöön kuuluvankaan tarvitse alistua. Voihan hän ajatella kuten Kari Suomalainen, joka oli "mieluummin yksin oikeassa kuin joukon mukana väärässä"..)))

• vääryyttä

• Kärpäsenpaska
        vääryyttä kirjoitti:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11514432

jos tuolle keskustelulle luotsin mielestä on oma osionsa, niin silloin on myös esim. musiikkiketjulle, kalasääskiketjulle jne..

Oltiin yhtäaikaa samalla asialla.

• vääryyttä kirjoitti:

jos tuolle keskustelulle luotsin mielestä on oma osionsa, niin silloin on myös esim. musiikkiketjulle, kalasääskiketjulle jne..

"vääryyttä"

Kaikelle on aina oma paikkansa, kuten aikansakin.
        60 on jo niin vanha, että pystyy keskustelemaan mistä vain.
        Siinä on vain se ero, että 60 palstalla he osaavat keskustella tavalla, joka laajentaa palstan velvoittamaa näkemystä ikä-ryhmästä.
        Minä en kannata poistoja, enkä siirtoja.
        Mutta näköjään jotkut aloitukset väännetään siihen muotoon että aloituksen ajatus muuttuu.
        Ja se on asia jota valvonta ei näytä hyväksyvän.
        Minulle se sopii, säännöt ovat aina laatijansa näköisiä.

Uusi yritys, on se paras vastaus.

H.

• hunksz kirjoitti:

"vääryyttä"

Kaikelle on aina oma paikkansa, kuten aikansakin.
        60 on jo niin vanha, että pystyy keskustelemaan mistä vain.
        Siinä on vain se ero, että 60 palstalla he osaavat keskustella tavalla, joka laajentaa palstan velvoittamaa näkemystä ikä-ryhmästä.
        Minä en kannata poistoja, enkä siirtoja.
        Mutta näköjään jotkut aloitukset väännetään siihen muotoon että aloituksen ajatus muuttuu.
        Ja se on asia jota valvonta ei näytä hyväksyvän.
        Minulle se sopii, säännöt ovat aina laatijansa näköisiä.

Uusi yritys, on se paras vastaus.

H.

Minua kammottaisi aloitus: "Varhais-eläkkeeni ensimmäinen päivä"
        Varsinkin jos se alkaisi: "Täytin tänään 60 vuotta..."
        Siitä tulisi varmaan aikasti yksi-toikkoinen, noin tiukasti rajattuna.

H.

• demeter1
        Kärpäsenpaska kirjoitti:

Oltiin yhtäaikaa samalla asialla.

Kiitos valistuksesta (vääryyttä, kärpäsenpaska). Minusta tuo ketjujen siirtely toisaalle on näpertelyä, enkä ymmärrä, mitä sillä saadaan aikaan, Muuta kuin hämmennystä, ehkä mielipahaakin.

Näillä on nyt kuitenkin mentävä. Oma vallattomuutemme sai aikaan sen, että luotsi tuli palstalle ja hänellä on valta toimia harkintansa mukaan. Sitä vain ihmettelen, että kun mainostilaa ilmeisesti myydään viestin määrään vedoten, miten sitten kirjoitusten raakaaminen vaikuttaa siihen.

• fakta homma
        demeter1 kirjoitti:

Kiitos valistuksesta (vääryyttä, kärpäsenpaska). Minusta tuo ketjujen siirtely toisaalle on näpertelyä, enkä ymmärrä, mitä sillä saadaan aikaan, Muuta kuin hämmennystä, ehkä mielipahaakin.

Näillä on nyt kuitenkin mentävä. Oma vallattomuutemme sai aikaan sen, että luotsi tuli palstalle ja hänellä on valta toimia harkintansa mukaan. Sitä vain ihmettelen, että kun mainostilaa ilmeisesti myydään viestin määrään vedoten, miten sitten kirjoitusten raakaaminen vaikuttaa siihen.

Ei mitenkään, poistot eivät laskurissa vähene.

• demeter1
        fakta homma kirjoitti:

Ei mitenkään, poistot eivät laskurissa vähene.

Ahaa (fakta homma). No sittenhan luotsi voi iloitella ihan vapaasti..))

• sopeudu tai unohda
        vääryyttä kirjoitti:

Onneksi palstalaiset eivät valitse mitkä ketjut pysyvät, mitkä siirretään. Tyytymättömät voivat etsiä toisaalta tyydyttävämmän palstan, jopa vaihtaa formaattia.
        Yksittäiset kiukuttelut, uhmaamiset sääntöjä vastaan ja suurieleinen moneen kertaan viestitetty poistuminen ovat hauskoja. Kuvitelma tärkeydestään palstalla on harhaa.

• demeter1
        sopeudu tai unohda kirjoitti:

Onneksi palstalaiset eivät valitse mitkä ketjut pysyvät, mitkä siirretään. Tyytymättömät voivat etsiä toisaalta tyydyttävämmän palstan, jopa vaihtaa formaattia.
        Yksittäiset kiukuttelut, uhmaamiset sääntöjä vastaan ja suurieleinen moneen kertaan viestitetty poistuminen ovat hauskoja. Kuvitelma tärkeydestään palstalla on harhaa.

"Yksittäiset kiukuttelut, uhmaamiset sääntöjä vastaan ja suurieleinen moneen kertaan viestitetty poistuminen ovat hauskoja.".
        Jos tuollainen reagointi on sinusta hauskaa, silloinhan kaikki on hyvin.
        "Aina hauskaa olla pittää"....
        Minusta tuo ei ole hauskaa, mutta se on elämän merkki. Saa kai ihmisillä olla luonnetta, särmää ?
        Pidän myös kaikkia täällä kirjoittavia henkilöitä tärkeinä. He ovat osa kokonaisuutta ja jokainen osallistuva tänne jotakin antaa, silloinkin kun se anti ei ole erityisen rakentavaa tai miellytä muita.

• paras palsta
        demeter1 kirjoitti:

demeter ja toisetkin

Noista ketjujen siirtelystä olen päätellyt, että mitä pidempi ketju, sitä varmemmin sille etsitään joku sopivampi "ala viite", kuin tänne. Samoin tuota keskustelua pitäisi olla, sillä senhän sai musalaiset ottaa opikseen.

Syy lienee mainostilasta, jota ei osteta sinne, missä keskustelua ei käydä. Olipa tuolla jossain "huuhaassa" Ajanviete, jopa kysely, mikä on paras keskustelu palsta?

Olen joskus kurkkaillut noita aihealueita, niin yleensä siellä nuoriso meuhkaa ja käyttää sopimatonta kieltä, johon iäkkäämpi ei viitsi vastailla, saati kysyä tai kommentoida mitään.

Nyt en edes tunnusta, että olisin väärässä, vaikka voinhan minä ollakkin...varauksella.

• demeter1
        paras palsta kirjoitti:

demeter ja toisetkin

Noista ketjujen siirtelystä olen päätellyt, että mitä pidempi ketju, sitä varmemmin sille etsitään joku sopivampi "ala viite", kuin tänne. Samoin tuota keskustelua pitäisi olla, sillä senhän sai musalaiset ottaa opikseen.

Syy lienee mainostilasta, jota ei osteta sinne, missä keskustelua ei käydä. Olipa tuolla jossain "huuhaassa" Ajanviete, jopa kysely, mikä on paras keskustelu palsta?

Olen joskus kurkkaillut noita aihealueita, niin yleensä siellä nuoriso meuhkaa ja käyttää sopimatonta kieltä, johon iäkkäämpi ei viitsi vastailla, saati kysyä tai kommentoida mitään.

Nyt en edes tunnusta, että olisin väärässä, vaikka voinhan minä ollakkin...varauksella.

Kiitos vastauksesta ( paras palsta). Vaikuttaa uskottavalta ja järkevältäkin - siis palstan ylläpitäjän kannalta ja Allersin intressi nyt tietenkin ajaa kirjoittajien intressin ohi. En sano tätä katkerana vaan realiteetit hyväksyvänä.
        Toisaalta "reilu kauppa" "fair play" kai edellyttäisi, että myös meidän ääntämme kuultaisiin, eikä meille tulisi tunnetta siitä, että olemme mielivallan armoilla.

Sillä tavoin kai nämä poistojen/siirtojen uhrit ovat kohtelunsa kokeneet ja samalla tavoin luultavasti kokisin asian itsekin, jos sitoutumiseni jonkin ketjun vetäjäksi
        palkittaisiin koko ketjun poistolla tai siirrolla jonnekin tuntemaaton osoitteeseen.

• paras palsta
        demeter1 kirjoitti:

Kiitos vastauksesta ( paras palsta). Vaikuttaa uskottavalta ja järkevältäkin - siis palstan ylläpitäjän kannalta ja Allersin intressi nyt tietenkin ajaa kirjoittajien intressin ohi. En sano tätä katkerana vaan realiteetit hyväksyvänä.
        Toisaalta "reilu kauppa" "fair play" kai edellyttäisi, että myös meidän ääntämme kuultaisiin, eikä meille tulisi tunnetta siitä, että olemme mielivallan armoilla.

Sillä tavoin kai nämä poistojen/siirtojen uhrit ovat kohtelunsa kokeneet ja samalla tavoin luultavasti kokisin asian itsekin, jos sitoutumiseni jonkin ketjun vetäjäksi
        palkittaisiin koko ketjun poistolla tai siirrolla jonnekin tuntemaaton osoitteeseen.

dementer 1

Meille tuli sähkökatkos ja viestini poistui samalla. Asiani oli vain ennenkaikkea kehua sinun kirjoituksiasi, joille voin vain plussata.

Olisihan se muutoin vastauksestani, että "enkös noin jo sanonut" ja mitä toistat minua!!!!!

Vaan mitä me voimme markkinataloudelle, me, jotka olemme jo mukamas hautaan valmiit?

Kyllä me voimme, vai voimmeko? Meillä 60 on useimmilla aikamoinen omaisuus. Mainostajat sitä kyttäävät, että "osta mummi/pappa, sitä sun`sun tätä, mutta ostamatta älä jätä!!!"

Ja mitä ovat nämä toiset palstat? Sinnehän sekoilee vain nuoret irvailuineen! Ei sinne kukaan halua mainoksiaan laittaa.

• demeter1
        paras palsta kirjoitti:

dementer 1

Meille tuli sähkökatkos ja viestini poistui samalla. Asiani oli vain ennenkaikkea kehua sinun kirjoituksiasi, joille voin vain plussata.

Olisihan se muutoin vastauksestani, että "enkös noin jo sanonut" ja mitä toistat minua!!!!!

Vaan mitä me voimme markkinataloudelle, me, jotka olemme jo mukamas hautaan valmiit?

Kyllä me voimme, vai voimmeko? Meillä 60 on useimmilla aikamoinen omaisuus. Mainostajat sitä kyttäävät, että "osta mummi/pappa, sitä sun`sun tätä, mutta ostamatta älä jätä!!!"

Ja mitä ovat nämä toiset palstat? Sinnehän sekoilee vain nuoret irvailuineen! Ei sinne kukaan halua mainoksiaan laittaa.

No voi sun kanssasi (paras palsta)..)) Kehut kelpaavat aina, varsinkin nyt kun olen palannut kirjoittajakurssilta ja todennut, ettei minusta irtoa kuin latteuksia..))
        Ja tuolla edempänä aloittaja taisi listata palstan itsetuntoiset kirjoittajat, eli vähän varkain, mustapäänä sitä tässä yrittelee..))

Mutta asiaa puhut taas. Sitä on kyllä ihmetelty, ettei meitä osata hyödyntää kuluttajina. Edes markkinat eivät meistä kiinnostu. Jos ikääntyneitä aidosti arvostettaisiin, varmasti löytyisi toteutettavia ideoita, sellaisiakin, jota olisivat eettisesti hyväksyttäviä, koituisivat rakennukseksi muillekin.
        Kun tällaisia ideoita puuttuu, monet meistä taitavat vain todeta: "on niin paljon tavaraa, mitä en tarvitse - tai mitä minulla jo on"...

• paras palsta
        demeter1 kirjoitti:

No voi sun kanssasi (paras palsta)..)) Kehut kelpaavat aina, varsinkin nyt kun olen palannut kirjoittajakurssilta ja todennut, ettei minusta irtoa kuin latteuksia..))
        Ja tuolla edempänä aloittaja taisi listata palstan itsetuntoiset kirjoittajat, eli vähän varkain, mustapäänä sitä tässä yrittelee..))

Mutta asiaa puhut taas. Sitä on kyllä ihmetelty, ettei meitä osata hyödyntää kuluttajina. Edes markkinat eivät meistä kiinnostu. Jos ikääntyneitä aidosti arvostettaisiin, varmasti löytyisi toteutettavia ideoita, sellaisiakin, jota olisivat eettisesti hyväksyttäviä, koituisivat rakennukseksi muillekin.
        Kun tällaisia ideoita puuttuu, monet meistä taitavat vain todeta: "on niin paljon tavaraa, mitä en tarvitse - tai mitä minulla jo on"...

Hyvä sinä demeter1

Ja vain kirjoittaja kurssilta? Minä onnistuin saamaan tuon oikeinkirjoituksen oikomisen ja kuinka ollakaan, kaikki on aina päin peetä aina?

Vaikka olenkin umpi suomalainen, niin lapsenikin, jotka ovat käyneet ruotsinkielisen koulun, mutta ovat ilmeisesti hallinneet nuo kieliopilliset säännöt, niin aina on opittavaa?

Mitä tulee tuohon kuluttamiseen, niin siinäpä onkin mainostajilla bropleema?

Toki jotkut ovat mainoksien uhreja, mutta moni meistä ei tarvitse mitään ja ymmärtävät myös sen. Taisin toistaa sinua.

Mutta sen haluan opettaa lapsenlapsilleni.......ja onkohan se minunkin vallassa... mutta yhtään tavaraa ei osteta, jos sitä ei todella tarvitse!

Joskus sekoitan teidät bessie ja dementer, mutta jompikumpi teistä on "sinkku" ja toinen tuntee myös Torronsuon!

Toinen taitaa asua Hesan seudulla? Olisiko jommalla kummalla tarjota yöpymispaikka vaikka hotelli hinnoilla...siis hieman halvemmalla?

Ajattelin näin "sinkkuna" lähteä kiertämään "muailmaa", kuten joskus nuoruudessa teinkin. Vain Lappiin.

• paras palsta kirjoitti:

Hyvä sinä demeter1

Ja vain kirjoittaja kurssilta? Minä onnistuin saamaan tuon oikeinkirjoituksen oikomisen ja kuinka ollakaan, kaikki on aina päin peetä aina?

Vaikka olenkin umpi suomalainen, niin lapsenikin, jotka ovat käyneet ruotsinkielisen koulun, mutta ovat ilmeisesti hallinneet nuo kieliopilliset säännöt, niin aina on opittavaa?

Toki jotkut ovat mainoksien uhreja, mutta moni meistä ei tarvitse mitään ja ymmärtävät myös sen. Taisin toistaa sinua.

Mutta sen haluan opettaa lapsenlapsilleni.......ja onkohan se minunkin vallassa... mutta yhtään tavaraa ei osteta, jos sitä ei todella tarvitse!

Joskus sekoitan teidät bessie ja dementer, mutta jompikumpi teistä on "sinkku" ja toinen tuntee myös Torronsuon!

Toinen taitaa asua Hesan seudulla? Olisiko jommalla kummalla tarjota yöpymispaikka vaikka hotelli hinnoilla...siis hieman halvemmalla?

Ajattelin näin "sinkkuna" lähteä kiertämään "muailmaa", kuten joskus nuoruudessa teinkin. Vain Lappiin.

Minun keskustelusivullani ei ole mainoksia. Sivuni ovat valkoiset, sehän on sivuasteuksista kiinni mitä haluaa, kirjoittaa vai katsella mainoksia.

• demeter1
        paras palsta kirjoitti:

Hyvä sinä demeter1

Minä en taida uskaltaa opettaa lapsenlapselleni mitään, enkä muillekaan. Jotkut kyllä oppivat opettamatta. Siihen toivoni laitan.
        Minä en ole sinkku, mutta tunnen Torronsuon..)) Yöpymispaikkaa en osaa luvata, kun kesä on monella tavalla sirpalainen. Tiedä milloin ollaan paikalla ja ketä on kylässä/tulossa. Mutta noin periaatteessa olen sellainen, joka tarjoaa yöpymispaikkaa kaukaisimmillekin ja kimppakyytiä, jos suunta on sama...

• demeter1
        demeter1 kirjoitti:

Minä en taida uskaltaa opettaa lapsenlapselleni mitään, enkä muillekaan. Jotkut kyllä oppivat opettamatta. Siihen toivoni laitan.
        Minä en ole sinkku, mutta tunnen Torronsuon..)) Yöpymispaikkaa en osaa luvata, kun kesä on monella tavalla sirpalainen. Tiedä milloin ollaan paikalla ja ketä on kylässä/tulossa. Mutta noin periaatteessa olen sellainen, joka tarjoaa yöpymispaikkaa kaukaisimmillekin ja kimppakyytiä, jos suunta on sama...

Äskeinen oli siis vastaus "paras palsta"-nimimerkille.

Korppikselle. Kaikki on helppoa kun sen osaa. Joku toinenkin on sanonut, ettei mainoksia tarvitse katsella, mutta tällainen digitaalisesti syrjäytynyt saa tyytyä siihen mitä tarjotaan..)) Tosin en koskaan lue noita mainoksia ja tarvii kai mainostajienkin elää ja säilyttää unelmansa myynnin kasvusta..))

• demeter1 kirjoitti:

Äskeinen oli siis vastaus "paras palsta"-nimimerkille.

Korppikselle. Kaikki on helppoa kun sen osaa. Joku toinenkin on sanonut, ettei mainoksia tarvitse katsella, mutta tällainen digitaalisesti syrjäytynyt saa tyytyä siihen mitä tarjotaan..)) Tosin en koskaan lue noita mainoksia ja tarvii kai mainostajienkin elää ja säilyttää unelmansa myynnin kasvusta..))

"Ja tuolla edempänä aloittaja taisi listata palstan itsetuntoiset kirjoittajat, eli vähän varkain, mustapäänä sitä tässä yrittelee..))"

I wonder?

• demeter1

"Ja tuolla edempänä aloittaja taisi listata palstan itsetuntoiset kirjoittajat, eli vähän varkain, mustapäänä sitä tässä yrittelee..))"

I wonder?

Kunhan heittelin (korppis). Meinasin vain, että jos itsetuntoa mitataan sillä, onko omakuva profiilissa vai ei, niin silloinhan minäkin mustapäänä tulen luokitellutksi
        vähemmän itsetuntoisiin ja silloinhan se käytös pitäisi olla aika anteeksipyytävää..))

Eihän minun itsetunnossani välttämättä kehumista ole, mutta muistan erään terapeutin lohkaisseen: "kaikki mikä korostuu, on luettava vastakohdakseen"...
        Eli yhtä hyvin se rehvakkaasti esiintyvä voi peittää sillä huonoa itsetuntoaan...
        Sanotaan nyt varmuuden vuoksi, etten missään nimessä tarkoita ketään kuvallista enkä ketään muutakaan täällä. Itse asiassa olen aika kyllästynyt tuohon itsetuntoselitykseen. Se heitetään pöytään loukkaamisen tarkoituksessa silloin kun ei muuta keksitä . Luulisi sinun tietävän...

• demeter1 kirjoitti:

Kunhan heittelin (korppis). Meinasin vain, että jos itsetuntoa mitataan sillä, onko omakuva profiilissa vai ei, niin silloinhan minäkin mustapäänä tulen luokitellutksi
        vähemmän itsetuntoisiin ja silloinhan se käytös pitäisi olla aika anteeksipyytävää..))

Eihän minun itsetunnossani välttämättä kehumista ole, mutta muistan erään terapeutin lohkaisseen: "kaikki mikä korostuu, on luettava vastakohdakseen"...
        Eli yhtä hyvin se rehvakkaasti esiintyvä voi peittää sillä huonoa itsetuntoaan...
        Sanotaan nyt varmuuden vuoksi, etten missään nimessä tarkoita ketään kuvallista enkä ketään muutakaan täällä. Itse asiassa olen aika kyllästynyt tuohon itsetuntoselitykseen. Se heitetään pöytään loukkaamisen tarkoituksessa silloin kun ei muuta keksitä . Luulisi sinun tietävän...

Olet ollut kirjoittajakurssilla.

Lue tämän päiväisestä Hesarista/ Kulttuuri / Muurit murskattiin mataliksi Messilässä.

Lahden kansainvälinen kirjailijakokouksen teema.. Murtuvat muurit laajenee moneen suuntaan.

Lainaus Ville Ranta.

"Oman yksityisyyden ja häpeän muurin murtaminen on pelottavaa, mutta palkitsevaa. Kun panee itsensä kokonaan likoon, muuri murtuu."

Kirjailijoiden olipa teksti faktaaa tai fiktiota on pistettävä itsensä likoon. Yksityisyys murtuu sen on pakko murtua jos tekstistä haluaa uskottavan ja aidon.

Esim. seikkailutarina, kertoo kirjoittajan vapauden kaipuusta, halusta matkustaa tuntemattomaan, jännityksen lumosta. Tunteet kirjautuvat päätteelle sellaisena kuin kirjailija haluaisi seikkailun itse kokea hän murtaa estonsa ja eläytyy fiktion vietäväksi. Se mikä tarinassa aiheuttaisi hänelle häpeää muuttuu fiktiossa päinvastaiseksi.

Huonoitsetunto lie kaikille josssakin vaiheessa elämää tuiki tuttu olotila, mutta tällä iällä ei sen enää pitäisi estää ihmistä olemasta oma itsensä. Häpeän kokeminen on myös kaikille tuttu tunne, sen tunteen hyväksyminen auttaa vapautumaan estoista.

Murtuvat muurit kiehtova aihe.

Kirjoittajien tekstin arvostelu on raakaa esim. kirjailijasivustoilla. Jos haluaa pitää itsensä eheänä olisi parenpi kirjoitella vain harrasteomaisesti. Me "taiteilijat" olemme herkkiä ihmisiä. Uskon, että moni palstakirjoittaja täälläkin haluaisi olla hyvä kirjoittaja. Jos kyvyt eivät riitä voihan sitä keskittyä korjaamaan hyvän kirjoittajan kirjoitusvirheitä.

Kliseet, kuten...kel onni on se onnen kätkeköön...uskotko tuohon kirjoittajana? Kätkemisen muuri pitää murtaa, on osattava näyttää onnensa. Ei synnyt hyvää tekstiä jos vähättelee osaamistaan.

Ei ole hyvän näköinen jos ei sellaista koskaan keneltäkään kuule tai ei usko omaan ulkonäköönsä.

Muistaakseni Härkönen kirjoitti joskus, että ei lukenut romaaniensa arvosteluja koska ei halunnut hajota.

Onko se sitten häpeä joka hajottaa vai ylpeys.

• demeter1

Olet ollut kirjoittajakurssilla.

Lue tämän päiväisestä Hesarista/ Kulttuuri / Muurit murskattiin mataliksi Messilässä.

Lahden kansainvälinen kirjailijakokouksen teema.. Murtuvat muurit laajenee moneen suuntaan.

Lainaus Ville Ranta.

"Oman yksityisyyden ja häpeän muurin murtaminen on pelottavaa, mutta palkitsevaa. Kun panee itsensä kokonaan likoon, muuri murtuu."

Kirjailijoiden olipa teksti faktaaa tai fiktiota on pistettävä itsensä likoon. Yksityisyys murtuu sen on pakko murtua jos tekstistä haluaa uskottavan ja aidon.

Esim. seikkailutarina, kertoo kirjoittajan vapauden kaipuusta, halusta matkustaa tuntemattomaan, jännityksen lumosta. Tunteet kirjautuvat päätteelle sellaisena kuin kirjailija haluaisi seikkailun itse kokea hän murtaa estonsa ja eläytyy fiktion vietäväksi. Se mikä tarinassa aiheuttaisi hänelle häpeää muuttuu fiktiossa päinvastaiseksi.

Huonoitsetunto lie kaikille josssakin vaiheessa elämää tuiki tuttu olotila, mutta tällä iällä ei sen enää pitäisi estää ihmistä olemasta oma itsensä. Häpeän kokeminen on myös kaikille tuttu tunne, sen tunteen hyväksyminen auttaa vapautumaan estoista.

Murtuvat muurit kiehtova aihe.

Kirjoittajien tekstin arvostelu on raakaa esim. kirjailijasivustoilla. Jos haluaa pitää itsensä eheänä olisi parenpi kirjoitella vain harrasteomaisesti. Me "taiteilijat" olemme herkkiä ihmisiä. Uskon, että moni palstakirjoittaja täälläkin haluaisi olla hyvä kirjoittaja. Jos kyvyt eivät riitä voihan sitä keskittyä korjaamaan hyvän kirjoittajan kirjoitusvirheitä.

Kliseet, kuten...kel onni on se onnen kätkeköön...uskotko tuohon kirjoittajana? Kätkemisen muuri pitää murtaa, on osattava näyttää onnensa. Ei synnyt hyvää tekstiä jos vähättelee osaamistaan.

Ei ole hyvän näköinen jos ei sellaista koskaan keneltäkään kuule tai ei usko omaan ulkonäköönsä.

Muistaakseni Härkönen kirjoitti joskus, että ei lukenut romaaniensa arvosteluja koska ei halunnut hajota.

Onko se sitten häpeä joka hajottaa vai ylpeys.

Meille ei tule kesällä Hesaria, enkä sitä aina jaksa lukea netistäkään (korppis).

Tuo mitä sanot kirjoittamisesta pätee tietenkin, mutta minusta luova kirjoittaminen on hiukan eri asia kuin näillä foorumeilla kirjoittaminen. Kirjailija laittaa itsensä likoon se on selvää, hänen on pakkokin, mutta täällä me saamme valita, miten paljon itsestämme annamme.
        Ymmärtääkseni suurin osa meistä on harrastajakirjoittajia, kirjoittelemme "lämpimiksemme", ajankuluksi, seuran vuoksi. Se ei tietenkään sulje pois sitä, etteikö meidänkin joukosta löytyisi kirjoittajia, jotka halutessaan saisivat hyvinkin tekstiään julkaistuksi, mutta se taida olla kovin monen tavoite täällä ja siitä syystä tuo muurien murtaminen ei ole jokaisen juttu.

Sitä voi tietysti kysyä mitä löytyy täälläkin esiintyvän piikittelyn ja kiusaamisen takaa.
        Onko sinne haudattu unelmia vaikka omasta menestyksestä kirjoittajana? Enempi kyllä uskon siihen, että tässä iässä ei enää uskota unelmiin, ne ammutaan armotta alas, jos jonkun niitä nähdään viljelevän.

Samalla tavalla uskon monien suhtautuvan omaan ulkonäköönsä. Se on mikä on, eikä se nähdyksi ja kehutuksi tuleminen nyt enää ole meidän juttu. Mutta saatan olla väärässäkin, puhua vain itsestäni..))

Mitä häpeään ja itsensä mollaamiseen tulee, se on monille ammattikirjoittajille tuttu tunne. Ovathan monet kirjailijatkin vaienneet vuosiksi, enkä ihan heti muista yhtäkään, jolla olisi vankkumaton usko itseensä, joka kehuisi itseään. Jos näin olisi, ei tarvitsisi kirjoittaa...Tämän päättelen lähinnä kirjailijahaastatteluista.

Yksi sitaatti vielä.
        "Esim. seikkailutarina, kertoo kirjoittajan vapauden kaipuusta, halusta matkustaa tuntemattomaan, jännityksen lumosta. Tunteet kirjautuvat päätteelle sellaisena kuin kirjailija haluaisi seikkailun itse kokea hän murtaa estonsa ja eläytyy fiktion vietäväksi".
        Tuossa on jotakin oleellista: kirjoittaja/kirjailija ei ole vapaa. Hän on oman demoninsa vanki - tämänkin on moni tunnustanut, on myös pääteltävissä elämäkerroista - . En myöskään pidä kovin kehuttavana murtaa omia estojaan eläytymällä fiktion vietäväksi. Mieluummin yritän murtaa ne omana, haavoittuvana itsenäni. Tai sitten tulkitsin tuon kohdan väärin...

No, näistä voisi jatkaa vaikka miten pitkään, mutta tällaiset kaksinpuhelut ovat tunnetusti pitkästyttäviä muille... Sanotaan nyt kuitenkin, ettei ollut tarkoitus nuijia kirjallista kunnianhimoa hengiltä, eikä missään nimessä väheksyä itsensä likoon laittajia, vaan sanoa, että niilläkin on varjonsa - ja hintansa...

• demeter1 kirjoitti:

Meille ei tule kesällä Hesaria, enkä sitä aina jaksa lukea netistäkään (korppis).

Tuo mitä sanot kirjoittamisesta pätee tietenkin, mutta minusta luova kirjoittaminen on hiukan eri asia kuin näillä foorumeilla kirjoittaminen. Kirjailija laittaa itsensä likoon se on selvää, hänen on pakkokin, mutta täällä me saamme valita, miten paljon itsestämme annamme.
        Ymmärtääkseni suurin osa meistä on harrastajakirjoittajia, kirjoittelemme "lämpimiksemme", ajankuluksi, seuran vuoksi. Se ei tietenkään sulje pois sitä, etteikö meidänkin joukosta löytyisi kirjoittajia, jotka halutessaan saisivat hyvinkin tekstiään julkaistuksi, mutta se taida olla kovin monen tavoite täällä ja siitä syystä tuo muurien murtaminen ei ole jokaisen juttu.

Sitä voi tietysti kysyä mitä löytyy täälläkin esiintyvän piikittelyn ja kiusaamisen takaa.
        Onko sinne haudattu unelmia vaikka omasta menestyksestä kirjoittajana? Enempi kyllä uskon siihen, että tässä iässä ei enää uskota unelmiin, ne ammutaan armotta alas, jos jonkun niitä nähdään viljelevän.

Samalla tavalla uskon monien suhtautuvan omaan ulkonäköönsä. Se on mikä on, eikä se nähdyksi ja kehutuksi tuleminen nyt enää ole meidän juttu. Mutta saatan olla väärässäkin, puhua vain itsestäni..))

Mitä häpeään ja itsensä mollaamiseen tulee, se on monille ammattikirjoittajille tuttu tunne. Ovathan monet kirjailijatkin vaienneet vuosiksi, enkä ihan heti muista yhtäkään, jolla olisi vankkumaton usko itseensä, joka kehuisi itseään. Jos näin olisi, ei tarvitsisi kirjoittaa...Tämän päättelen lähinnä kirjailijahaastatteluista.

Yksi sitaatti vielä.
        "Esim. seikkailutarina, kertoo kirjoittajan vapauden kaipuusta, halusta matkustaa tuntemattomaan, jännityksen lumosta. Tunteet kirjautuvat päätteelle sellaisena kuin kirjailija haluaisi seikkailun itse kokea hän murtaa estonsa ja eläytyy fiktion vietäväksi".
        Tuossa on jotakin oleellista: kirjoittaja/kirjailija ei ole vapaa. Hän on oman demoninsa vanki - tämänkin on moni tunnustanut, on myös pääteltävissä elämäkerroista - . En myöskään pidä kovin kehuttavana murtaa omia estojaan eläytymällä fiktion vietäväksi. Mieluummin yritän murtaa ne omana, haavoittuvana itsenäni. Tai sitten tulkitsin tuon kohdan väärin...

No, näistä voisi jatkaa vaikka miten pitkään, mutta tällaiset kaksinpuhelut ovat tunnetusti pitkästyttäviä muille... Sanotaan nyt kuitenkin, ettei ollut tarkoitus nuijia kirjallista kunnianhimoa hengiltä, eikä missään nimessä väheksyä itsensä likoon laittajia, vaan sanoa, että niilläkin on varjonsa - ja hintansa...

Demeter@

Huomenta

Tuota alla olevaa lausekokonaisuutta pohdin kuinka sen muotoileisin oikein.

Perheessäni on toinenkin kirjoittaja ja keskusteluni hänen kanssaan kirvoitti minua kirjoittamaan. Hän halua kokeilla mielikuvitusystävyyttä erilaisen ihmisen kanssa sellaisen ihmisen, josta hänellä ei ole kokemusta. Kuvitelmissaan hän haluaisi löytää sielunystävän esim. taparikollisesta ja tutustua henkilön sielunelämään. ja löytää sieltä jotain opittavaa.

Tänä iltana Teemalta tulee elokuva Tsotsi, rikollisen inhimilliset piirteet paljastuvat kun hän löytää vauvan varastamastaan autosta.

Elokuva tulee myöhään joten en ole varma jaksanko valvoa niin kauaa, mutta kirjoittamisessa tarvitaan hyppäämistä sielumme syvyyksiin, hyvän ja pahan maailmaan. Meissä kaikissa elää hyvyys ja pahuus kumpi ottaa vallan ja kumpi murtaa sen siitä on kysymys kaikessa. Pahuus voi olla hyvyyden pinnan alla ja päinvastoin.

Kaiken tämän luonnollisesti tiedätkin, mutta mielenkiintoista on syventyä muuhunkin kuin ...saatko kärpäsen kiinni nurkillä, kyykkypaskalla istuessasi ; )

• demeter1
        korppis kirjoitti:

Demeter@

Huomenta

Tuota alla olevaa lausekokonaisuutta pohdin kuinka sen muotoileisin oikein.

Perheessäni on toinenkin kirjoittaja ja keskusteluni hänen kanssaan kirvoitti minua kirjoittamaan. Hän halua kokeilla mielikuvitusystävyyttä erilaisen ihmisen kanssa sellaisen ihmisen, josta hänellä ei ole kokemusta. Kuvitelmissaan hän haluaisi löytää sielunystävän esim. taparikollisesta ja tutustua henkilön sielunelämään. ja löytää sieltä jotain opittavaa.

Tänä iltana Teemalta tulee elokuva Tsotsi, rikollisen inhimilliset piirteet paljastuvat kun hän löytää vauvan varastamastaan autosta.

Elokuva tulee myöhään joten en ole varma jaksanko valvoa niin kauaa, mutta kirjoittamisessa tarvitaan hyppäämistä sielumme syvyyksiin, hyvän ja pahan maailmaan. Meissä kaikissa elää hyvyys ja pahuus kumpi ottaa vallan ja kumpi murtaa sen siitä on kysymys kaikessa. Pahuus voi olla hyvyyden pinnan alla ja päinvastoin.

Kaiken tämän luonnollisesti tiedätkin, mutta mielenkiintoista on syventyä muuhunkin kuin ...saatko kärpäsen kiinni nurkillä, kyykkypaskalla istuessasi ; )

Ehkä kirjoittavan ihmisen persoonaan kuuluu tuo uteliaisuus, halu ymmärtää, tutustua tuntemattomaan, ylittää omat rajansa. Siinä mielessä tuo "muurin murtaminen" voi minusta tapahtua myös yksityisesti, ilman suurta meteliä. Kukin luontonsa mukaan.

Liisa Laukkarinenhan teki tuon sukelluksen rikollisen maailmaan kirjassaan "Veli". Eli hän ystävystyi ihan oikeasti vankilassa olevan kaverin kanssa ja kirjoitti siitä kirjan. Suosittelepa pojallesi. Ja onhan meillä muitakin "kriminaalikirjoittajia", Torsti Lehtinen muun muassa, puhumattakaan ranskalaisesta Genetistä, etunimeä en muista, joka vietti suurimman osan elämästään vankilassa.

Minustakin hyvyys ja pahuus ovat meissä läsnä joka hetki ja sekoittuvat toisiinsa.
        Valamossa kävimme näistäkin keskusteluja ja itse totesin, etten mitään niin paljon epäile kuin hyvyyttä..)) Vai pitäisikö sanoa nuhteettomuutta, tekopyhyyttä...
        Niillä voidaan lyödä ja lujaa. Sinähän tiedät.

Tuo loppuikaneetti sai nauramaan..)) Elämässä tarvitaan monenlaisia taitoja..))

• kärpäsenpaska
      • Kiitos kärpäsenpaska linkistä.

Oon ollut tääl niin vähän, etten ilman linkkiä ois tajunnut missä mennään!

Naurettavaa siirtää Korppiksen ketju jonnekin ihme ajanvietteeseen! Miks?

Tsihh, siirrä heevetin äkkiä toi kohdunlaskeumaketju pois täältä!

Se ei tosiaankaan tänne kuulu.

• vanha mies.

Olen heti 70v, pitää muuttaa palstaa. Mummomafia on täällä voimissaan.
      Poistoja ja miinuksia aletaan urakoida heti herättyä, jatketaan kunnes väsymys voittaa.
      Tääkin poistetaan, vaan väliäkö hällä...

• kypsä nainen.

Olet oikeassa :) vanha mies.

• kurkannut

Tämänlaista riitaa ja kränää on sielläkin, vähintäänkin. Kaipa on joidenkin ainoa harrastus?

• Riippuu siitä, kuka ja missä sitä negatiivia annellaan.
      Täällä palstalla joltain tuntemattomalta suuruudelta tulevaa ikävääkin palautetta en pidä mitenkään tärkeänä.
      Tutulta nimimerkiltä saamani palautteen otan huomioon, kumma kyllä ne ovat yleensä enemmän positiivisia.
      Mistä mahtaa johtua, kummastelee hän..

Olen väärässä useinkin ja on se silloin tunnustettava reilusti.
      En olisi tässä, mikäli pinnani ei venyisi.

Oikeassa elämässä on sitten toisenlaiset touhut kuin näillä hummerhuupalstoilla.

Tsemppiä sinulle, periksi ei kannata antaa. :)

• Palautteenhan tulisi aina olla asiallisesti rakentavaa, hyvin perusteltua ja kahdenvälistä, sekä 'lyhyestä virsi kaunis' tyyppistä... silloin kyllä pinna venyy eikä ees kiristy. Ilkeä kakkailu ei ole negatiivista palautetta vaan sitä lausujansa syrämen kylläisyyttä. Jauhava jaarittelu ja kukkoileva tai kaakattava nokkiminen kyllä kiristää pinnaa, jos on valmiiksi väsynyt tai muuten virittynyt, kun on tullut noustua väärällä jalalla vuotehesta.

Yleensä on helpotus huomata olleensa väärässä ja sitähän ei tarvitse myöntää vaan sopivasti jakaa eteenpäin ja palautteena ... paitsi jos toinen-taho on niin liekeissä, että kaikki mitä sanoo on vain bensaa suuremmalle roihulle.

• tule hyvä kakku

Minusta tämä aina sama jankkaaminen asiasta, jota minäkään en edes halua ajatella, syö pahasti palstaa.
      Asioista täällä kai lie tarkoitus keskustella, ei yksittäisten palstaajien luuloista tai tuntemuksista.
      Juhannus tulossa, ja täällä on kuin lasten hiekkalaatikolla.
      Tänne voi tulla ja täältä postua ihan itsekseen.

• ------

Olen joskus purkanut pahaa tuultani täälläkin. Kun on huono päivä, ärsyttää sellainen joka saattaisi normaalisti huvittaa.
      Onneksi olen nainen, minusta ei olisi ollut armeijaan, en siedä komentelua enkä jyräämistä, lähden pois tai pistän naama punaisena hanttiin.
      En silti ole riidankylväjä, olen näihin kymmeniin oppinut varomaan karikoita, enimmäkseen.
      Tämä on yhden ihmisen mielipide, liian "siivottu" palsta on ikävä, pitää olla särmää ja tulisiakin kannanottoja. Eikä ikäryhmät nimikkeen alla ole mitään kirjoitettavaa jos kaikki aiheet pantaisiin niille kuuluvalle paikalle. Täällä on palsta lähes kaikille elämänaloille, ikäryhmät palsta olisi periaatteessa tarpeeton jos aletaan karsinoida.

• Aivan oikein tehty

Särmää ja tulisia kannanottoja eli riitaketjuja. Mielestäni luotsi teki aivan oikein, poistettu ketju kuuluu arkipäivän puuhiin. Korppis et ole koskaan antanut mielikuvaa rauhan rakastajasta, et suinkaan. Kerroithan itsekin oikein tahallasi ärsyttäväsi palstalaisia vai miten sen ilmaisit, sohimalla kepillä jne.

• minullakinmielipide
        Aivan oikein tehty kirjoitti:

Särmää ja tulisia kannanottoja eli riitaketjuja. Mielestäni luotsi teki aivan oikein, poistettu ketju kuuluu arkipäivän puuhiin. Korppis et ole koskaan antanut mielikuvaa rauhan rakastajasta, et suinkaan. Kerroithan itsekin oikein tahallasi ärsyttäväsi palstalaisia vai miten sen ilmaisit, sohimalla kepillä jne.

Minusta ei! Oletko huomannut, että ketjut joissa esitetään painokkaasti mielipiteitä, ovat myös pisimmät?
        Toistensa ja itsensä kehumista ja hymistelyäkö kaipaat, voithan cattailla tai vaihtaa sähköposteja ...
        Jos tämä on mielestäsi riitelemistä niin ollaan ihan eri maailmoissa, tämähän on erilaisten mielipiteiden esiin tuomista.

• Riita lisää riitaa
        minullakinmielipide kirjoitti:

Minusta ei! Oletko huomannut, että ketjut joissa esitetään painokkaasti mielipiteitä, ovat myös pisimmät?
        Toistensa ja itsensä kehumista ja hymistelyäkö kaipaat, voithan cattailla tai vaihtaa sähköposteja ...
        Jos tämä on mielestäsi riitelemistä niin ollaan ihan eri maailmoissa, tämähän on erilaisten mielipiteiden esiin tuomista.

Riitely tuo lisää riitaa palstalle, sitä siis kaipaat. Palsta ei kaipaa yhtä kirjoittajaa. Mielipiteen voi esittää myös neutraalisti.

• näkevä Reetta
        Riita lisää riitaa kirjoitti:

Riitely tuo lisää riitaa palstalle, sitä siis kaipaat. Palsta ei kaipaa yhtä kirjoittajaa. Mielipiteen voi esittää myös neutraalisti.

Sinä et ole palsta.
        Minun mielestäni Korppis on hyvä kirjoittaja, tosin saisi vielä hioa pikkasen provosoinnin sietokykyään, koska itsekin kyseistä lajia aina välillä harrastaa.
        Paltaa pitkään seuranneena olen saanut huomata että yleensä sen riidan aloittaa joku muu kuin Korppis, joka valitettavan usein astuu ansaan eikä osaa ylväästi liihotella ärsyttäjän ohitse.

• Olen tyytyväinen
        näkevä Reetta kirjoitti:

Sinä et ole palsta.
        Minun mielestäni Korppis on hyvä kirjoittaja, tosin saisi vielä hioa pikkasen provosoinnin sietokykyään, koska itsekin kyseistä lajia aina välillä harrastaa.
        Paltaa pitkään seuranneena olen saanut huomata että yleensä sen riidan aloittaa joku muu kuin Korppis, joka valitettavan usein astuu ansaan eikä osaa ylväästi liihotella ärsyttäjän ohitse.

Meitä löytyy, jotka ovat tyytyväisiä palstaan ja luotsiin. Minä annan positiivista palautetta.

• tyytyväisyyskaunista
        Olen tyytyväinen kirjoitti:

Meitä löytyy, jotka ovat tyytyväisiä palstaan ja luotsiin. Minä annan positiivista palautetta.

Samoin, tyydyn saamaani kohteluun. Ei mitään valittamista.
        Ei vaadi erikoiskohtelua.
        Kumma palsta, tasa-arvo ei ole kaikkien allekirjoittama aate.

• minullakinmielipide
        Riita lisää riitaa kirjoitti:

Ei todellakaan kaipaa yhtä kirjoittajaa. Jos kaikista ajattelet niin, jäät tänne yksinäsi.

• älä esitä
        näkevä Reetta kirjoitti:

Sinä et ole palsta.

Lopeta puskasta kirjoittelu, korppis!

• jalka ovenraossa

Palstauudistuksessa tulee nämä ikäryhmäpalstat kokonaan poistumaan, joten ihan hyvä harjoitella muille palstoille kirjoittamista, siihenhän luotsikin palstalaisia kannustaa, eilinen uhkailu ja kostotoimenpiteet oli siitä selkeä osoitus.

Palstauudistuksessa palstat vähenee, samoin epäkelvot luotsit.

• Mitä uhkailua

"eilinen uhkailu ja kostotoimenpiteet oli"

- mitä uhkailua ja kostontoimenpiteitä??

• näkevä Reetta
        Mitä uhkailua kirjoitti:

"eilinen uhkailu ja kostotoimenpiteet oli"

- mitä uhkailua ja kostontoimenpiteitä??

luotsihan alkoi eilen rekisteröitymättömänä uhkailemaan poistoilla, no sen jälkeen alkoi viestien poisto ja ketjujen siirto. Korppikselta siirrettiin ihan eri ketju kuin missä keskustelua käytiin, sekö oli korrektia luotsitoimintaa?

Edelleen on palstalla eilinen riitaketju missä mennään useammankin kerran henkilökohtaisuuksiin ja pilkataan toisia kirjoittajia, poistiko luotsi sen, no ei tietenkään, syynkin voi jokainen arvata.

Sokea Reettakin näkee luotsin puolueellisuuden, eikä se ole hyvä juttu se.

• että silleen

Korppis*
      16.6.2013 15:03
      -1

Kun on somasti hiukan pyöreä pysyy tytön tyllerön näköisenä, sievästi kirjoitit.

Mielestäni jos naamavärkki ei kestä julkaisemista, on taustalla vahva epävarmuus omasta ulkonäöstään tai pelko tulla tunnistetuksi ja vielä suurenpi pelko, että kirjoitetut asiat eivät täsmää todellisuuden kanssa.

Palstakirjoittelijoista Pirre, Anceli, Tiina, Paloma jne, joilla on omat kuvat kirjoitustensa takana omaavat vahvan itsetunnon ja uskaltavat laillani olla omia persooniaan.

Kelpaan oikein hyvin itselleni ja läheisilleni.

Pakko kertoa, menin tankkaamaan autoani, ohitseni käveli mies, jota en aluksi tunnistanut. Hän kutsui nimeäni, käännyin ja aloimme jutustelemaan. Emme ole nähneet toisiamme ainakaan kymmeneen vuoteen. Hän sanoi minulle, että olet ihan saman näköinen kuin ennenkin, et ole muuttunut yhtään.

Miksi muuten haluat kertoa rakkauselämästäsi?

Kuvitteletko, että omasi on ainut viriili mies?

Olethan toki ennenkin kirjoittanut, että miehesi on nuori ja viriili, mutta joskus väsyttää kun haluaisit olla yksin. Oliko hänellä juuri kuuskymppisjuhlat?

tsihh ejk
      16.6.2013 15:08
      1

Mitä jos ei mentäisi henkilökohtaisuuksiin, puolin eikä toisin.

Korppis*
      16.6.2013 15:18

Käytä rekisteröityä merkkiäsi, silloin olet uskottava.

Aloitushan suorastaan puhkuu oman kauneuden ihastelemista tosin mustapäisien tai karvalakkisten kirjoittamina.

tsihh ejk
      16.6.2013 15:26
      1

Ihan sama uskotko minua vai et, mutta jos kirjaudun niin poistoja tulee.

Korppis*
      16.6.2013 15:35

Poistot eivät haittaa ainakaan minua, tyhmä ketjuhan tämä on, ei mitään järkeä kuhan ite kukin lääryää jonninjoutavia. VoiT heittää tämän bittitaivaalle, en itke perään.

• näkevä Reetta

jaa, joku muukin tallensi, minäkin edellisen ja paljon muuta, laitan liitteeksi valitukseen luotsin toiminnata tällä palstalla.

• että silleen
        näkevä Reetta kirjoitti:

jaa, joku muukin tallensi, minäkin edellisen ja paljon muuta, laitan liitteeksi valitukseen luotsin toiminnata tällä palstalla.

Ja mikä oli Luotsin virhe????

• Ei virhettä
        että silleen kirjoitti:

Ja mikä oli Luotsin virhe????

Ei mitään virhettä, nämä suunsoittajat tekivät virheen.

• että silleen
        Ei virhettä kirjoitti:

Eikä martyyriksi pääse asioita vääristelemällä, niinkuin aloittaja yrittää.

• sokea reetta
        näkevä Reetta kirjoitti:

näkevällä reetalla sulatpöllähtää.

• lisää kopioita näkyv

Miksi sitten tälläinen tynnörien kolistelu? Hieno hipiä vaan ei hienostunut luonne.

• dokumentoija

Pirre, Anceli, Tiina, Paloma ja Korppis vain omilla kasvokuvillako?, itsetuntoisimmat kirjoittajat?
        "mustapäisien tai karvalakkisten kirjoittamina"? Ketä kaikkia nuo tarkoittaa?

• bessie*
        Ei virhettä kirjoitti:

Ehdottomasti en ota kantaa keidenkään virheisiin tai puolueettomuuteen tai sen sellaiseen.

Sellainen kanta minulla kuitenkin on, että Korppiksen ketjujen muualle siirtäminen ei mielestäni ollut tarpeellista eikä tasapuolista kohtelua.
        Tosin, jos jaksaisin ja viitsisin lukea ne siirretyt ketjut ja melkein kaikki tänne jätetyt ketjut, voisin olla eri mieltä mutta tuskinpa olisin.

Kuten jo taisin jossain sanoakin, Korppiksen aloitukset yleensä ovat sellaisia että ne tarjoavat mahdollisuuden mielipiteiden vaihdolle.

• näkeva Reetta
        sokea reetta kirjoitti:

näkevällä reetalla sulatpöllähtää.

heh, ja puskasta uhkailu jatkuu

• Älä muita syytä
        näkeva Reetta kirjoitti:

Ethän näkevä Reetta ole itsekään kirjautunut, etkö huomaa?

• sokea reetta
        näkeva Reetta kirjoitti:

Mikä uhkailu, -korppis?

• näkevä Reetta
        sokea reetta kirjoitti:

Mikä uhkailu, -korppis?

:)) mikä korppis? Olet nimesi veroinen ;))))

• sokea reetta
        näkevä Reetta kirjoitti:

:)) mikä korppis? Olet nimesi veroinen ;))))

sokeakin sinut tunnistaa. ;)))))

• näkevä Reetta
        sokea reetta kirjoitti:

sokeakin sinut tunnistaa. ;)))))

ootte te hauska mummokööri, tai onko kyseessä vain yksi mummeli joka puskasta monella nimellä kirjoittaa ;) kovasti puolustuskannalla, no on ehkä syytäkin.
        Hyvää materiaalia syntyy.

• Että silleen@'

Hyvä, kopioit ....Tietä kauneudelle ketjuun lähettämäni viestin, itse en kerinnyt. Nyt sain tallennettua viestin jonka jälkeen alkoi tapahtua.

.... Mitä olette puuhastelleet 2. ketju hävisi palstalta..

Ihan aikuisten oikeesti...lapsellista.

No, minäpä rakensin tänään tikapuut vesisateessa. Sekä poistin yhden lahonneen ikkunan puitteen timpuroin tilalle uuden.

Semmoinen timpuri täällä, enkä lyönyt kertaakaa vasaralla sormeeni.

• Sulla ei ole tekijää
        korppis kirjoitti:

Että silleen@'

Hyvä, kopioit ....Tietä kauneudelle ketjuun lähettämäni viestin, itse en kerinnyt. Nyt sain tallennettua viestin jonka jälkeen alkoi tapahtua.

.... Mitä olette puuhastelleet 2. ketju hävisi palstalta..

Ihan aikuisten oikeesti...lapsellista.

No, minäpä rakensin tänään tikapuut vesisateessa. Sekä poistin yhden lahonneen ikkunan puitteen timpuroin tilalle uuden.

Semmoinen timpuri täällä, enkä lyönyt kertaakaa vasaralla sormeeni.

Sinullako ei sitten ole tekevää miestä vaan saat tehdä itse timpurin hommia. Kyllä naisella täytyy olla mies, jolla pysyy vasara kädessä, ei tarvitse itse raataa kuten sinä. Miesten hommat miehille.

• Sulla ei ole tekijää kirjoitti:

Sinullako ei sitten ole tekevää miestä vaan saat tehdä itse timpurin hommia. Kyllä naisella täytyy olla mies, jolla pysyy vasara kädessä, ei tarvitse itse raataa kuten sinä. Miesten hommat miehille.

Huomenta@

Olet siis sellainen vanhanaikainen nainen, olet tietty koska olet jo vanha, nainen, joka tiskaa, siivoaa, pesee miehen likaiset alkkarit ja sukat. (minun ei tarvitse) Ompelet napit, parsit rikkoutuneet raappahousut, teet ruoat, leivot ( hoidit aikanaan lapset yksin kotona) jne. niitä sanotaan naistentöiksi.

Mielestäni tasa-arvo parisuhteessa on tärkeää, ei ole miesten eikä naisten töitä.

Koska olen hyvin energinen ja rakastan haasteita teen mitä haluan ja mikä kiinnostaa, yleensä onnistun sut hyvin osaan nauttia kätteni töistä..

Minä harrastan "miesten töitä" entisöin huonekaluja, teen remontteja omalle mökilleni.. Viime kesänä timpuroimme kuopuksen kanssa terassit ja mökin portaat siinä se lapsikin oppii miesten töitä.

Tykkään kädentaitoja vaativista töistä, rakastan haasteita, nautin tehdä "vanhanaikaisesti! ajateltunna miesten töistä.

Minulla ei ole peukalo keskellä kättä ja pikkurilli pystyssä kun juon kahvia..

Tänään näyttää tulevan sut hyvä päivä. Esikoiseni antoi neuvon ennen kuin lähti lomalle Ranskaan Alpeille "Äiti, olet eläkkeellä, maalaa vaikkai neliö päivässä niin ei tule tressiä".

• ♡♡ Nainen Ihanainen

Huomenta@

Olet siis sellainen vanhanaikainen nainen, olet tietty koska olet jo vanha, nainen, joka tiskaa, siivoaa, pesee miehen likaiset alkkarit ja sukat. (minun ei tarvitse) Ompelet napit, parsit rikkoutuneet raappahousut, teet ruoat, leivot ( hoidit aikanaan lapset yksin kotona) jne. niitä sanotaan naistentöiksi.

Mielestäni tasa-arvo parisuhteessa on tärkeää, ei ole miesten eikä naisten töitä.

Koska olen hyvin energinen ja rakastan haasteita teen mitä haluan ja mikä kiinnostaa, yleensä onnistun sut hyvin osaan nauttia kätteni töistä..

Minä harrastan "miesten töitä" entisöin huonekaluja, teen remontteja omalle mökilleni.. Viime kesänä timpuroimme kuopuksen kanssa terassit ja mökin portaat siinä se lapsikin oppii miesten töitä.

Tykkään kädentaitoja vaativista töistä, rakastan haasteita, nautin tehdä "vanhanaikaisesti! ajateltunna miesten töistä.

Tänään näyttää tulevan sut hyvä päivä. Esikoiseni antoi neuvon ennen kuin lähti lomalle Ranskaan Alpeille "Äiti, olet eläkkeellä, maalaa vaikkai neliö päivässä niin ei tule tressiä".

Minä kyllä tykkään, kun mies tekee miehen työn *punastelee ujosti*

• ;)))

Huomenta@

Mikä on tressi?

• Tekevä mies no ei

Huomenta@

Niin sinulla ei ole peukalo keskellä kämmentä, mutta sinulla ei ole tekevää miestä, joka tekee ilman ohjeita miesten työt En tyytyisi moiseen.

Miksei sulla ole miehistä miestä?

• Miehiset miehet
        Tekevä mies no ei kirjoitti:

Niin sinulla ei ole peukalo keskellä kämmentä, mutta sinulla ei ole tekevää miestä, joka tekee ilman ohjeita miesten työt En tyytyisi moiseen.

Miksei sulla ole miehistä miestä?

Kone päättikin laittaa usean viestin, jospa sanoma menisi perille. Miehisellä miehellä pysyy vasara kädessä, akkamaisella miehellä ei .

• Pirre*
        Sulla ei ole tekijää kirjoitti:

Ei kaikilla muillakaan ole, vaikka, sanaasi sellainen täytyy olla, mutku ei ole, on vain entinen tekevä, pakko ottaa vasarakin, joskus motorisahakin, ei meikän passaa hienostella ja tekeytyä avuttomaksi, - eikä niitä maksullisia miehiä ole niin vain aina otettavissa, niitä työmiehiä.

• Pirre* kirjoitti:

Ei kaikilla muillakaan ole, vaikka, sanaasi sellainen täytyy olla, mutku ei ole, on vain entinen tekevä, pakko ottaa vasarakin, joskus motorisahakin, ei meikän passaa hienostella ja tekeytyä avuttomaksi, - eikä niitä maksullisia miehiä ole niin vain aina otettavissa, niitä työmiehiä.

Pirre@

Kun aloin saamaan näitä yllä olevia viestejä, ajattelin sinua. Olen pahoillani, että kirjoittajat eivät tajua, että sairaus jtai ikä tekevät rajoitteita raskaille työlle.
        Ei silti henkisentyön tekijänä Petze ei ole ollut timpurimiehiä, vaikka vasara on hänelläkin pysynyt kädesssä nuoran miehenä.

Olihan Petzeni tänään kanssani ikkunan puitteita maalaamassa, on pitenpikin, kuin minä niin emme tarvinneet jakkaralle kammertaa ties pysyisinkö edes tasapainossa.

Petze on henkinen tuki ja tekee mitä jaksaa, mutta raskaammat työt on jätettävä nuoremmille kuten itsekin jätän

Torstaina tulee kuopus kavereineen talkoihin joten tavoitteeni toteutuu remppa on juhannukseksi valmis. Nuoriso saa kiitokseksi mökin käyttöönsä ja me vanhukset lähdemme korpimökille siellä ei ole töitä riesana.

• on mulla rekattukin

Huomaatko kuinka sinua puolustavia miinustetaan, paitsi hunkkelia jota mummujengi plussaa. Ilkeät viestit tulevat totutusti puskista, rekatulla kirjottavat ja samaa nikkiä käyttävät rekkaamattomat seisovat sanojensa takana. Nokka pystyyn ja uutta alotusta kehiin, älä anna näille puskajulmureille periksi.

• ________

Riippunee kunkin palstahistorian pituudesta.

• kestä kestä

Tsihinä onkin valppaana, viestini ei ehtinyt olla kymmentä sekuntia näkyvissä :DDD
      ÄLÄ ANNA PERIKSI!!!!!

• tätä taas

Mitä horiset. eihän se ole edes kirjautuneena

• Eihän tuo ole joko, tahi kysymys!

Palautteen vastaanottaminen riippuu asiasta ja palautteen antajasta.
      Palautteen perusteista ja sen antajan arvostuksestani.

Jopa parisuhteessamme, vaikka otan palautteen antajan täydellä vakavuudella, on osa palautteesta minulle yhdentekevää mutta eihän sitä voi näyttää.
      Joskus on toki aivan vakavastikin otettavaa asiaa.

Ulkopuolisen suhteen asteikko on paljon laajempi.
      Osa kuuluu sarjaan "sehän on vain sinun mielipiteesi" joka ei hetkauta minua tippaakaan.
      Osalla on välitöntä vaikutusta olemiseeni jolloin vastaanotto on sen mukaista.

Väärässä olo? Minulla on aina varaa muuttaa mielipidettäni saatuani siihen vaikuttavaa uutta tietoa tai kokemusta.
      Minunkin ymmärrettävissä olevat perustelut on oltava.

Minusta on täysin hedelmätöntä pähkäillä kenenkään väärässä oloa.
      Asiat on tarvittaessa katsottava uusiksi ja tehtävä ratkaisut uuden tiedon perusteella.

• olet ihana L-L

laiska-lasse
        Mitähän tuo korppis oikein höperehtii?

No taisi olla vain hänen viestinsä poistosta ylläpidon ounastelusta, että sinne mukamas siirrytäisiin, sinne "huuhaa" palstalle???? Eihän me sinne siirrytä, vaan yritämme pitää hieman "pienempää" ääntä, että ketju ei jatku liian pitkäksi.

Ainakin minä olen nainen, joka vietän ensi joulukuussa 50-v hääpäivää. Kuinka nuo lapsetkin tulee perässä?? Uskomatonta? Pianhan ne menevät minusta ohi, jos en tomertaudu hyväksymään ikääni?

• Nainen Ihanainen ♪♫

Miksi ketjun otsikko on kirjoitettu huutaen?
      Sitähän isojen kirjainten käyttö tarkoittaa.
      Riviin järjesty Sinäkin aloittaja.
      Rivimies taikka rivinainen olet vainen.
      Kuten me muutkin.

• mä vaan

Siks isolla ku on epätoivoinen...nyyhhh :((((

• Busshka

Hehhee. Teeskentelet siis ettet vielä tiedä aloittajan sukupuoltakaan.

• LEUAT KÄY

Venyy ja paukkuu kuin bubble purkka.

• bessie*

Opettele lukemaan ja kirjoittamaan niin, ettet liikuttele suutasi niin ei veny ja pauku.
        Ei se ole ollenkaan vaikeaa, minäkin osasin jo ihan pienenä.

• kawe

Aloitukseen vastaan, .........
      Koska olen horoskoopissa Leijona - tosin en tyypillinen - on ollut vaikea sietää väärässä oloa ja ottaa vastaan kritiikkiä.
      Mutta jos ja kun hyvin perustellaan voin taipua muuttamaan kantaani. Eli mitä erilaisempien ihmisten kanssa on tekemisissä, sitä myönteisempi on vaikutus, hyväksi olen havainnut.........

Entäpä se, jos tarjoatte myönteistä kantaa esim. Sote uudistukseen tai muuhun yhteiskunnalliseen ratkaisuun. Pidetäänkö uppo outona heti, kun yleisesti torjutaan kaikki ihan lukematta-kokeilematta, eikö......

• dokumentoija

Korppis, Kysyn että ketkä 60 kirjoittaa kasvokuvillaan, ne itsetuntoisimmat?
      Onko kukan,puseron kuva tunnistettava persoonasta otettu kuva?

• Jopas se sua nyt vaivaa kiinnostaa.
        Tilanne on se, ettei profiilikuvaa tällä hetkellä pysty vaihtamaan.
        Toiminto takkuaa jälleen kerran.
        Heti kun se taas toimii, laitan kasvokuvani näkyviin.
        Sitten kun se näkyy, voit sinä tai joku toinen valittaa kuinka tyrkky olen, kun itseäni esittelen.
        Mikä teille oikein kelpaa?

En ota kantaa tuohon itsetuntoon, kyllä täällä on paljon hyviä rekkaamattomia kirjoittajia, joilla itsetunto on ihan kohillaan.

• Anceli kirjoitti:

Jopas se sua nyt vaivaa kiinnostaa.
        Tilanne on se, ettei profiilikuvaa tällä hetkellä pysty vaihtamaan.
        Toiminto takkuaa jälleen kerran.
        Heti kun se taas toimii, laitan kasvokuvani näkyviin.
        Sitten kun se näkyy, voit sinä tai joku toinen valittaa kuinka tyrkky olen, kun itseäni esittelen.
        Mikä teille oikein kelpaa?

En ota kantaa tuohon itsetuntoon, kyllä täällä on paljon hyviä rekkaamattomia kirjoittajia, joilla itsetunto on ihan kohillaan.

"Anceli"

Kyseessä on taas korppi-jahti.
        Kasvo-kuva ei ole heille koskaan, jotka eivät sen arvoa osaa ymmärtää, saati kunnioittaa.
        Aina on joku, joka ei omaansa uskalla laittaa, koska pelkää sen näyttävän pahalta, ja paljastavan ihmisen mädän, sisimmän olemuksen.
        Tuonlaiset ihmiset ovat niitä puskiksia.
        Olet kunnioitettavan urhea.

YH.

• "Palstakirjoittelijoista Pirre, Anceli, Tiina, Paloma jne, joilla on omat kuvat kirjoitustensa takana omaavat vahvan itsetunnon ja uskaltavat laillani olla omia persooniaan." He uskaltavat antaa minulle negatiivistakin palautetta ja koska arvostan heitä otan palautteen vastaan joskus tyynesti joskus pistän hanttiin, mutta pyrin oikaisemaan heille kirjoittamani "väärät" totuuteni.

On myös muita, joita tunnen ja joilla on ollut tai on vieläkin omat kuvat gallerioissaan. Heitä ihailen he ovat omia persooniaan.

Tämä on minun oma henkilökohtainen mielipiteeni. Miksi se olisi muuta kuin mitä kirjoitan sillä esim. sinä dokumentoija olet minulle täysin tuntematon henkilö sinulla ei ole persoonaa.

• korpikirjailija kirjoitti:

"Palstakirjoittelijoista Pirre, Anceli, Tiina, Paloma jne, joilla on omat kuvat kirjoitustensa takana omaavat vahvan itsetunnon ja uskaltavat laillani olla omia persooniaan." He uskaltavat antaa minulle negatiivistakin palautetta ja koska arvostan heitä otan palautteen vastaan joskus tyynesti joskus pistän hanttiin, mutta pyrin oikaisemaan heille kirjoittamani "väärät" totuuteni.

On myös muita, joita tunnen ja joilla on ollut tai on vieläkin omat kuvat gallerioissaan. Heitä ihailen he ovat omia persooniaan.

Tämä on minun oma henkilökohtainen mielipiteeni. Miksi se olisi muuta kuin mitä kirjoitan sillä esim. sinä dokumentoija olet minulle täysin tuntematon henkilö sinulla ei ole persoonaa.

"korpien-kätkönen"

Öh...tota...on mullakin siellä pieni ujo kuva...
        Rypytkin näkyy, tosin ne johtuvat vain ja ainoastaan kuulokkeista :)

H.

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

Kasvo-kuva ei ole heille koskaan, jotka eivät sen arvoa osaa ymmärtää, saati kunnioittaa.
        Aina on joku, joka ei omaansa uskalla laittaa, koska pelkää sen näyttävän pahalta, ja paljastavan ihmisen mädän, sisimmän olemuksen.

YH.

Hyvä Hunksi, tykkäsin pistän eka kertaa sinulle plussan,,,naks noin.

Anceli, minäkin olen yrittänyt vaihtaa kuviani, mutta ei onnistu, menee yhteisön puolelle. Siksi suljin galleriani. Odottamassa on kuvia miestentöistä. Ei ole pistää sukan parsimiskuvia tai muita naistentöiden kuvia..Ai joo no, laiturilla auringossa makoilu lie naisten töitä ; ).

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

YH.

Ainahan täällä on jahti päällä, ja jahdattavia piisaa.

Sen verran lisään, että myös rekatuissa on heitä joilla ei kasvokuvaa tai yleensä mitään kuvaa ole, eivätkä he ole yhtään sen huonompia.
        Monella on syynsä joiden vuoksi eivät halua kuvallaan esiintyä ja niitä syitä meidän muiden on kunnioitettava.
        Voihan siellä joku mätäpaisekin mukana olla, ei kuulu minulle.
        Se mitä kirjoitetaan, se näkyy ja antaa kuvan tekstin laatijasta.

Kiitos harvinaisesta urheusmaininnasta, saisiko mitalin rinnuksille?
        Pinna venyy, mutta joskus jatkuva räkyttäminen saa sen napsahtamaan ja sehän täällä palkitaan vähintään keskaria näyttämällä.
        Mutta ei haittaa, tämä palsta on sivuseikka elämässäni.

YP.

• Anceli kirjoitti:

Ainahan täällä on jahti päällä, ja jahdattavia piisaa.

Sen verran lisään, että myös rekatuissa on heitä joilla ei kasvokuvaa tai yleensä mitään kuvaa ole, eivätkä he ole yhtään sen huonompia.
        Monella on syynsä joiden vuoksi eivät halua kuvallaan esiintyä ja niitä syitä meidän muiden on kunnioitettava.
        Voihan siellä joku mätäpaisekin mukana olla, ei kuulu minulle.
        Se mitä kirjoitetaan, se näkyy ja antaa kuvan tekstin laatijasta.

Kiitos harvinaisesta urheusmaininnasta, saisiko mitalin rinnuksille?
        Pinna venyy, mutta joskus jatkuva räkyttäminen saa sen napsahtamaan ja sehän täällä palkitaan vähintään keskaria näyttämällä.
        Mutta ei haittaa, tämä palsta on sivuseikka elämässäni.

YP.

"Anceli"

Kaunokaiseni, korppis taisi mainita naisten töistä.
        Laiturilla saa nainen mitä haluaa, ansaitessaan jopa parikin killutinta.
        Toivottavasti venyvä todellisuus ei ole sivu-seikka.
        Mutta, tuohan on myöskin sivu-seikka, mitä tunteisiin tulee.
        Auringon-paiste ei liiallisena ole terveellistä.

YH.

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

Kaunokaiseni, korppis taisi mainita naisten töistä.
        Laiturilla saa nainen mitä haluaa, ansaitessaan jopa parikin killutinta.
        Toivottavasti venyvä todellisuus ei ole sivu-seikka.
        Mutta, tuohan on myöskin sivu-seikka, mitä tunteisiin tulee.
        Auringon-paiste ei liiallisena ole terveellistä.

YH.

H.

Komistukseni, naisten töissä olen puuhastellut, mutta en laiturilla enkä auringossa ole ehtinyt saamaan enkä ansaitsemaan yhtään mitään.
        Todellisuuskäsitteet venyvät joskus, mutta tunteet eivät koskaan ole sivuseikka.

Muista pitää parvekkeen ovi auki, jospa sieltä puhaltaisi kivasti kesäistä ilmaa...

YP.

• Anceli kirjoitti:

H.

Komistukseni, naisten töissä olen puuhastellut, mutta en laiturilla enkä auringossa ole ehtinyt saamaan enkä ansaitsemaan yhtään mitään.
        Todellisuuskäsitteet venyvät joskus, mutta tunteet eivät koskaan ole sivuseikka.

Muista pitää parvekkeen ovi auki, jospa sieltä puhaltaisi kivasti kesäistä ilmaa...

YP.

Ajattelin juhannusaattona maalata varpaankynteni (naistenhommia) saunan jälkeen korpimökin laiturilla käen kukuntaa kuunnellessa.

Kukkapenkit ja kasvihuone ovat sitten juhannuksen jälkeen ajoitettu naistentyöprojekti.

Galleria näköjään toimii. Kamerani meni lataukseen ja kun se on täysi liitän muutaman miestentyökuvan.

Ajattelin juhannusaattona maalata varpaankynteni (naistenhommia) saunan jälkeen korpimökin laiturilla käen kukuntaa kuunnellessa.

Kukkapenkit ja kasvihuone ovat sitten juhannuksen jälkeen ajoitettu naistentyöprojekti.

Galleria näköjään toimii. Kamerani meni lataukseen ja kun se on täysi liitän muutaman miestentyökuvan.

Hyvä idea tuo varpaankynsien lakkaaminen, minulla on väriä, mutta pitää vähän tuunata, kesä kuluttaa, kun paljain jaloin astelee.
        Joko olet päättänyt mitä sävyä laitat?
        Mulla on kauniin punaista Lumenea, nimeltään Tanssi kahdelle, sopii hyvin näihin kesäisiin päiviin ja Juhannukseenkin.

Kasvimaalla ja kukkapenkeissä riittää jatkuvasti tekemistä, se on loppumaton työsarka.

Juu, galleria vai mikä lie profiili toimii taas, laitetaas uusia kuvia, vaihtelu virkistää... :)

• Anceli kirjoitti:

Hyvä idea tuo varpaankynsien lakkaaminen, minulla on väriä, mutta pitää vähän tuunata, kesä kuluttaa, kun paljain jaloin astelee.
        Joko olet päättänyt mitä sävyä laitat?
        Mulla on kauniin punaista Lumenea, nimeltään Tanssi kahdelle, sopii hyvin näihin kesäisiin päiviin ja Juhannukseenkin.

Kasvimaalla ja kukkapenkeissä riittää jatkuvasti tekemistä, se on loppumaton työsarka.

Juu, galleria vai mikä lie profiili toimii taas, laitetaas uusia kuvia, vaihtelu virkistää... :)

Juhannuskynteni maalaan siten, että punaiselle pohjalle tiputan mustia pisteitä.

Korpimetsän kätköissä, juhannuksen yöttömässä yössä, sipsuttelee siten soma leppäkerttutyttönen.

• Oli sinulla kerran kuva joten jos se oli omasi, pistä se takaisin, hyvä kuva, seisoit jossain korvessa kiikareiden kanssa jos nyt oikein muistan.

Plussani hävisi samantien, no, tiedät kuitenkin, että plussasin.

• "Korpikirjailija"

Minä olen pitkään suunnitellut uutta kuvaa, koska olen hoikistunut niin paljon.
        Kaikki mitä palstalle laitan, on aina minä.
        En ole todennut tarvetta feikkeihin.
        Jos, niin kuvani on otettu maan pinnalla.

H.

• hunksz kirjoitti:

"Korpikirjailija"

Minä olen pitkään suunnitellut uutta kuvaa, koska olen hoikistunut niin paljon.
        Kaikki mitä palstalle laitan, on aina minä.
        En ole todennut tarvetta feikkeihin.
        Jos, niin kuvani on otettu maan pinnalla.

H.

Aamuistuntoni on ohi.

Aurinko paistaa, tullee sopivasti, lähden jatkamaan mökkiremppaa. Kuopus ja hänen kaverinsa ovat lupautuneet saapua torstaina viimeistelemään isojen seinien maalauksen.

Ajattelin tänään hypistellä nurkkalautoja.

Käräjillä tavataan ; ))

Aamuistuntoni on ohi.

Aurinko paistaa, tullee sopivasti, lähden jatkamaan mökkiremppaa. Kuopus ja hänen kaverinsa ovat lupautuneet saapua torstaina viimeistelemään isojen seinien maalauksen.

Ajattelin tänään hypistellä nurkkalautoja.

Käräjillä tavataan ; ))

"lauta-pyrstöiseni"

No niin aina, jos et sit maalaa turpaasi tukkoon :)
        Älä mene pesimään räystäiden alle.
        Lapsien huolellisuuteen ei voi koskaan luottaa.

H.

• lentikoneessavai

Kannattaisi korppeliini avata se kuva,,,,, sitten näkyy naamasta.

• virva-tuulia***

Puuttumatta teidän keskinäisiin kinasteluihinne kysäisen että mistä päättelette kuvattoman luonteen ja sen onko puskakirjoittaja juuri se yksi ja sama joka kirjoittelee kaikki muut kommentit nikittöminä väleihin teidän nikillisten keskinäisiinn keskusteluihinne?

Tuollaisesta tulee mieleen että muutamat henkilöt täällä kirjoittelevat eri nikeillä vain nikkejä vaihtaen. Jos joku sitten kirjoittelee väliin, niin se on sitten helposti tunnistettavissa vaikkei olisikaan rekisteröitynyt.

Ei kait puskasta kirjoitteleva ole muita huonompi, kaikki eivät vaan halua olla kuva(i)llaan kaiken kansan tunnistettavissa.

Mistä tietää onko kaikilla siltikään oma kuva esillä, nykyisin kun saa niitä lainattua milloin mistäkin ja kuvankäsittelyllä shopattua eri muotoon?

• "virva-tuulia***"

Useimmat 60 ovat fiksuja ja viisaita.
        Jo lapsistamme alkaen olemme oppineet ymmärtämään kuka mitäkin puhuu ja kirjoittaa.
        Ja siksi on meillä kyky uskoa ja luottaa joihinkin.
        Jopa kuviinsakin.
        Jatka siis kirjoitteluasi sinäkin, lasten suusta tulee aina niin hauskaa totuutta.
        H.

• virva-tuulia***
        hunksz kirjoitti:

"virva-tuulia***"

Useimmat 60 ovat fiksuja ja viisaita.
        Jo lapsistamme alkaen olemme oppineet ymmärtämään kuka mitäkin puhuu ja kirjoittaa.
        Ja siksi on meillä kyky uskoa ja luottaa joihinkin.
        Jopa kuviinsakin.
        Jatka siis kirjoitteluasi sinäkin, lasten suusta tulee aina niin hauskaa totuutta.
        H.

"hunksz @"

He-he!

;-)

• t.l.

Se riippuu ihan siitä miten negatiivinen palaute annetaan, rakentavasti vai toista mollaten ja väheksyen. Olen saanut palautetta sekä myönteistä että korjattavaa. Ammatillisesti olen palautteen ottanut.
      Molemmat palautteet ovat vaikeita vastaanottaa on sitten kysymyksessä kiitettävää tai moitittavaa, siihenkin oppii.
      Pystyn myöntämään olleeni väärässä (hmm pitkin hampain).

• my pleis ;)

itse et ainakaan osaa, kamalaitku ja poru kun sun alotus siirrettiin.
      et ole ensimäinen jolta alotus siirretty etkä viimeinen
      Aloitit hirveen ajojahdin luotsia kohtaan.

• demeter1

Minä näen asian hiukan toisin (my pleis). On täällä pauhattu noista poistoista ja siirroista aikaisemminkin. Minäkin ole niiden perään kysellyt.
        Jos joku sitten nostaa asiasta isomman metelin, hän ei välttämättä itke omien ketjujensa/tekstiensä perään, vaan katsoo poistojen/siirtojen vaikuttavan kokonaisuuteen kielteisesti.
        Se, ettei luotsia kohtaan saa esittää kritiikkiä, hiertää kyllä minuakin. Elämme sentään demokraattisessa yhteiskunnassa. Se on selvä, että luotsilla/ylläpidolla on valta täällä, mutta on meilläkin oikeus sananvapauteen, eivätkä mitkään säännöt ole koskaan yksiselitteisiä, vallankäyttäjän tulkinta ne lopulta ratkaisee.

• heikko ja typerä

En omista mitään venytettävää pinnaa,
      noista persoonaan kohdistuvista hyökkäyksistä
      sanoisin, että ikäviähän ne.
      Voi suuttua ja ärtyä, masentua ja sairastua entisestään vielä pahemmin,
      ihan totaalista eristämistäkin ihmisyhteisöissä tapahtuu.
      Eikä edes itsekään ole varma siitä, onko esm masennus oikea kehon reaktio
      "ympäristön tai yhteisön ongelmiin".
      Voisiko ajatella että persoona on yhtä kuin tajunta, jokaisella omansa.
      Sairauden/vammautumisen /väkivallan vuoksi ei todella kokoaikaisesti
      ole skarppi ja fiksu, - eikä yhteisö hyväksy, joten ainoa vaihtoehto vetäytyä ja eristäytyä. Negatiivinen palaute on hyvin tuttua, vajavuutensa takia kun mihinkään kiitettäviin suorituksiin en koskaan yllä.
      Mutta senhän te tiesittekin entuudestaan...

• "heikko ja typerä"

No niin, poikkeahan Essolla vaihteeksi.
        Siellä sinulle Lotto-kuponki.

H.

• ;-)
        hunksz kirjoitti:

"heikko ja typerä"

No niin, poikkeahan Essolla vaihteeksi.
        Siellä sinulle Lotto-kuponki.

H.

Omituinen höpöttäjä.

Ei tekis pahaa poiketa itsellesikään, muutenhan erakoidut.

• demeter1

Älä välitä hunkszista "heikko ja typerä". Suhtaudutaan häneen kuten suuri opettajamme: annetaan anteeksi, sillä hän ei tiedä, mitä tekee - on vain tietävinään, kuten me kaikki muutkin..))

Ensinnäkin, tuon nimikerkkisi, otsakkeesi, voit vaihtaa. Et sinä ole "heikko ja typerä"- jos olet, me kaikki olemme. Olet varmasti kokenut kovia, etkä ole saanut tukea silloin, kun olisit sitä tarvinnut.

"Tämä on raaka maa julmassa maailmassa.
        Täällä poljetaan lempeät , lyödään hyvät sydämet"

Teuvo Saavalaisen säkeet pätevät tänäkin päivänä ja masennus ja toivottomuus on luonnollinen reaktio siihen. Tahtoisin kuitenkin vakuuttaa sinulle, että maailmassa on muutakin, On myös sitä "lämpöä ja lempeä" - sitä voi löytää luonnosta - ellei ihmisistä - sitä voi löytää musiikista, kirjoista, kuvataiteesta... Ala uskoa hyviin voimiin, niin ne tulevat luoksesi.
        Täälläkin sait kirjoituksestasi plussan, ei se tyhjästä tule..)) Sinua on kuultu, haluttu rohkaista.
        "Persoona on yhtä kuin tajunta", sanot. Näin minäkin koen. Ja ymmärrys on enemmän kuin "kiitettävät suoritukset". Kaikkea hyvää sinulle.

• Nainen Ihanainen ♡♡
        demeter1 kirjoitti:

Älä välitä hunkszista "heikko ja typerä". Suhtaudutaan häneen kuten suuri opettajamme: annetaan anteeksi, sillä hän ei tiedä, mitä tekee - on vain tietävinään, kuten me kaikki muutkin..))

Ensinnäkin, tuon nimikerkkisi, otsakkeesi, voit vaihtaa. Et sinä ole "heikko ja typerä"- jos olet, me kaikki olemme. Olet varmasti kokenut kovia, etkä ole saanut tukea silloin, kun olisit sitä tarvinnut.

"Tämä on raaka maa julmassa maailmassa.
        Täällä poljetaan lempeät , lyödään hyvät sydämet"

Teuvo Saavalaisen säkeet pätevät tänäkin päivänä ja masennus ja toivottomuus on luonnollinen reaktio siihen. Tahtoisin kuitenkin vakuuttaa sinulle, että maailmassa on muutakin, On myös sitä "lämpöä ja lempeä" - sitä voi löytää luonnosta - ellei ihmisistä - sitä voi löytää musiikista, kirjoista, kuvataiteesta... Ala uskoa hyviin voimiin, niin ne tulevat luoksesi.
        Täälläkin sait kirjoituksestasi plussan, ei se tyhjästä tule..)) Sinua on kuultu, haluttu rohkaista.
        "Persoona on yhtä kuin tajunta", sanot. Näin minäkin koen. Ja ymmärrys on enemmän kuin "kiitettävät suoritukset". Kaikkea hyvää sinulle.

Kauniisti kirjoitat demeter1.
        Sinulla on ♡ paikallaan.
        Noin olisin itsekin kirjoittanut, jos olisin osannut.

Tosin en ole kiinnostunut pitkällä tikullakaan koskemaan palstapellen sepustuksiin.
        Myös puskana ja vähän palstalla kirjoittavana olen
        ap:tä lainaten "täysin tuntematon henkilö" ja minulla "ei ole persoonaa". ei minulla "omat kuvat kirjoitustensa takana omaavat vahvan itsetunnon ja uskaltavat laillani olla omia persooniaan."

• demeter1
        Nainen Ihanainen ♡♡ kirjoitti:

Kauniisti kirjoitat demeter1.
        Sinulla on ♡ paikallaan.
        Noin olisin itsekin kirjoittanut, jos olisin osannut.

Tosin en ole kiinnostunut pitkällä tikullakaan koskemaan palstapellen sepustuksiin.
        Myös puskana ja vähän palstalla kirjoittavana olen
        ap:tä lainaten "täysin tuntematon henkilö" ja minulla "ei ole persoonaa". ei minulla "omat kuvat kirjoitustensa takana omaavat vahvan itsetunnon ja uskaltavat laillani olla omia persooniaan."

Kiitos sanoistasi "Nainen ihanainen"..."Eetteristä" kai ne sanat tulevat, sieltä ne nappaa ja pistää omiin nimiinsä..)) Mutta aina on kiva kuulla, että on
        muitakin samoin ajattelevia.
        Muistan kyllä sinut - jos nyt olet se, jonka muistan..)) Hauskaahan tämä muistelu/arvuuttelu on, kun se siltä kannalta ottaa...
        Ai sinulla on myös Hunkzs-allergia. Minä vannon siedätyksen nimiin..))

• demeter1 kirjoitti:

Kiitos sanoistasi "Nainen ihanainen"..."Eetteristä" kai ne sanat tulevat, sieltä ne nappaa ja pistää omiin nimiinsä..)) Mutta aina on kiva kuulla, että on
        muitakin samoin ajattelevia.
        Muistan kyllä sinut - jos nyt olet se, jonka muistan..)) Hauskaahan tämä muistelu/arvuuttelu on, kun se siltä kannalta ottaa...
        Ai sinulla on myös Hunkzs-allergia. Minä vannon siedätyksen nimiin..))

Älä kehtaa teeskennellä Demeter. Haisee imelältä, jopa tännekin asti.

• demeter1
        korppis kirjoitti:

Älä kehtaa teeskennellä Demeter. Haisee imelältä, jopa tännekin asti.

Ai mikä haisee ? (korppis). Kuvaahan tarkemmin...

• Korppis*
        demeter1 kirjoitti:

Ai mikä haisee ? (korppis). Kuvaahan tarkemmin...

Lähden nyt maalaushommiin, mökillä tuoksuu luonto ja maali haiskahtaa, ei pahasti, mutta jatka tykönäsi.

• ♡♡ Nainen Ihanainen
        Korppis* kirjoitti:

Lähden nyt maalaushommiin, mökillä tuoksuu luonto ja maali haiskahtaa, ei pahasti, mutta jatka tykönäsi.

"Oi, ihmiset, toistanne ymmärtäkää,
        niin ette niin kovat oisi!
        Miks emme me yhdessä käydä vois?
        Jos murtuis yks, muut tukena ois.
        Oi, ihmiset, toistanne suvaitkaa!
        Niin suuri, suuri on maa.

Tääll' on toki tilaa kaikillen:"
        Eino Leino

Ajatonta on runon sanoma ja sopii moneen yhteyteen. 60 keskustelupalstallekin.

• demeter1
        Korppis* kirjoitti:

Oho. Muistelen sinun korppis joskus vähän halveksineen niitä, jotka heittävät pyyhkeen kehiin, jättävät vastaamatta selvään kysymykseen..))

Mutta tässä jos vähän tykönäni jatkan, niin olisiko niin, että ne, jotka eivät vastaile sinun tyylilläsi ovat teeskentelijöitä ? Tai että "olmien" leppoista sananvaihto herättää halusi "sohaista" ja "paljastaa", saada "piristävää" riitaa aikaiseksi ?

• demeter1 kirjoitti:

Oho. Muistelen sinun korppis joskus vähän halveksineen niitä, jotka heittävät pyyhkeen kehiin, jättävät vastaamatta selvään kysymykseen..))

Mutta tässä jos vähän tykönäni jatkan, niin olisiko niin, että ne, jotka eivät vastaile sinun tyylilläsi ovat teeskentelijöitä ? Tai että "olmien" leppoista sananvaihto herättää halusi "sohaista" ja "paljastaa", saada "piristävää" riitaa aikaiseksi ?

"demeter"

Taitanee olla aika ja paikka minun vastata selvään kysymykseen.
        Kyllä minä tykkään sinusta, olet niin mukavan siedettävä.

"Taivaat, maat pitää kaivaa aina,
        silloin mikään, ei mieltä paina"

-HUNKSZ

Jatkoa seuratkoon sinä ja korppis.

H.

• demeter1
        hunksz kirjoitti:

"demeter"

-HUNKSZ

H.

Kiitos hunksi. Että oikein tuli lupa jatkaa..)) Vähän kyllä epäilen, ettei sinun sanoillasi ole kovin suurta julkista kannatusta, ajat ovat nyt sellaiset...

• olet sää tympiä
        hunksz kirjoitti:

"demeter"

-HUNKSZ

H.

Kuka sulta on mitään kysynyt? Luetteha samoin tein muutkin joista tykkäät, tuollaset kirjotukset saavat pelkkää riitaa aikaan.
        Mut ainaha sää olet koittanu saaja naiset tappelemaa keskennää.

• olet sää tympiä kirjoitti:

Kuka sulta on mitään kysynyt? Luetteha samoin tein muutkin joista tykkäät, tuollaset kirjotukset saavat pelkkää riitaa aikaan.
        Mut ainaha sää olet koittanu saaja naiset tappelemaa keskennää.

"olet sää tympiä"

Vaan taisit ymmärtää väärin.
        Minä annoin tytöille luvan jatkaa sivu-heitostani.
        Miksi minä usuttaisin naisia toisiaan vastaan?
        Olet varmaan huomannut, että ei siihen minua tarvita, luullakseni.

H.

• olet sää tympiä
        hunksz kirjoitti:

"olet sää tympiä"

Vaan taisit ymmärtää väärin.
        Minä annoin tytöille luvan jatkaa sivu-heitostani.
        Miksi minä usuttaisin naisia toisiaan vastaan?
        Olet varmaan huomannut, että ei siihen minua tarvita, luullakseni.

H.

Taisit ite ymmärtää väärin,miten tykkämine liitty tähä? Sillee sää juuri lietsot riitaa.

• olet sää tympiä kirjoitti:

Taisit ite ymmärtää väärin,miten tykkämine liitty tähä? Sillee sää juuri lietsot riitaa.

"olet sää tympiä"

Mie ko tykästän tuot demeteriä.
        Kai sentään tunteensa saa ilmaista?
        Kuhan ei sentään kuvaile rakkautensa syvinpimiä syövereitänsä.
        Kalsarit jalassa palstalla, se on miun mottoin.

H.

• hunksz kirjoitti:

"olet sää tympiä"

H.

Ja kyl mie korppiksellekin näytän, vai siin ei kynnttä oo.
        Hää sit varmaa kans pitää kyntensä piilossa.
        Ah! Tääll' Karjala maill' mulla kanaset kukkuu, helläst hyö ain heilimöi...
        H.

• rohkiasti ny
        hunksz kirjoitti:

"olet sää tympiä"

H.

Kerro keistä muist sää tykkäät ilmase tuntees muitakin kohtaan.

• pi-ne
        rohkiasti ny kirjoitti:

Minä tykkään kaikista enimmiten Demeteristä ja Bessiestä. Niin, ja kaikista kauneimmin k/k:sta, kuin varmasti kaikki muutkin.

Ihan piruuttani oli pakko sanoa.

• rohkiasti ny kirjoitti:

"rohkiasti ny"

Minä olen sillee rajoittunut, että salaisuuksieni kammion saa avata vain hän, joka oikean avaimen linnoituksestani löytää halkaisematta mahaansa ja laulamalla nuotilleen.
        Ja minä kerron osan niistä vain heille, jotka tosi-tarkoituksella nimimerkkini mainitsevat.

H.

• hunksz kirjoitti:

"rohkiasti ny"

Minä olen sillee rajoittunut, että salaisuuksieni kammion saa avata vain hän, joka oikean avaimen linnoituksestani löytää halkaisematta mahaansa ja laulamalla nuotilleen.
        Ja minä kerron osan niistä vain heille, jotka tosi-tarkoituksella nimimerkkini mainitsevat.

H.

Jos nyt tositarkoituksella nimimerkkisi mainitsen ja kerron tykkääväni sinusta, niin voitko sanoa samaa?
        Vaikka en osaakaan laulaa ihan nuotilleen.. :)

Ja hei, älä runtele kaunista "Karjalan-murretta" noin ikävällä tavalla, ole kiltti..

• Anceli kirjoitti:

Jos nyt tositarkoituksella nimimerkkisi mainitsen ja kerron tykkääväni sinusta, niin voitko sanoa samaa?
        Vaikka en osaakaan laulaa ihan nuotilleen.. :)

Ja hei, älä runtele kaunista "Karjalan-murretta" noin ikävällä tavalla, ole kiltti..

"Anceli"

Ka miehän... ei ku, minähän en silleen syvemmälle palstalla mene.
        Joten sinäkin saat hellyyteni höyhenestä vain kevyen sipaisun.
        Eli, kyllä minä sinustakin tykkään, enömmästikki.

H.

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

Ka miehän... ei ku, minähän en silleen syvemmälle palstalla mene.
        Joten sinäkin saat hellyyteni höyhenestä vain kevyen sipaisun.
        Eli, kyllä minä sinustakin tykkään, enömmästikki.

H.

Kiitos, kevyestä höyhenen hipaisusta ja muustakin.
        Halaus.

YP.

• demeter1
        pi-ne kirjoitti:

Minä tykkään kaikista enimmiten Demeteristä ja Bessiestä. Niin, ja kaikista kauneimmin k/k:sta, kuin varmasti kaikki muutkin.

Ihan piruuttani oli pakko sanoa.

Älkääs nyt..)) Mikäs tunnetilittämö se täällä aukesi ? Hunksiakin vedetään tilille ilmaistuista ja ilmaisemattomista tunteista...))
        Eikö me jo hänet tunneta ? Hän antaa armonsa auringon paistaa milloin mihinkin suuntaan. Tiedetään sekin, että liian lähelle aurinkoa ei pidä mennä, siinä voi palaa, värjäytyä vähintäinkin..)).
        Mutta tietysti tasapuolisuutta pitäisi osoittaa, kuten "rohkiasti ny" ehdottaa, ei muuta kuin rohkiasti sitä vaatimaan...

• demeter1
        Anceli kirjoitti:

Kiitos, kevyestä höyhenen hipaisusta ja muustakin.
        Halaus.

YP.

Kyllä minä nyt niin mieleni pahoitin, kun Anceli saa aina parhaat palat..)) Murusilla tässä saa tulla toimeen, jos niilläkään. Ja kaikille ei niitäkään..)) Mutta muista Anceli sanojani, kun pahat päivät tulevat: ei liian lähelle aurinkoa..))

• demeter1 kirjoitti:

Kyllä minä nyt niin mieleni pahoitin, kun Anceli saa aina parhaat palat..)) Murusilla tässä saa tulla toimeen, jos niilläkään. Ja kaikille ei niitäkään..)) Mutta muista Anceli sanojani, kun pahat päivät tulevat: ei liian lähelle aurinkoa..))

Älä ystävä hyvä, etkö näe mitä tuosta seuraa, miiiinuuuuksiiii :))
        Sulle ja mulle, tasapuolisesti, ei meistä saa tykätä.
        Olisinko taas vähän provosoinut näitä perässähiihtelijöitä ;)
        Kun hyö on niin helposti ottaavat kaiken tosissaan.

Onneksi olen tosi huono oleskelemaan auringossa, viisaat ja niin edelleen.. eikös me ole niin sovittu.

• pi-ne
        demeter1 kirjoitti:

Älkääs nyt..)) Mikäs tunnetilittämö se täällä aukesi ? Hunksiakin vedetään tilille ilmaistuista ja ilmaisemattomista tunteista...))
        Eikö me jo hänet tunneta ? Hän antaa armonsa auringon paistaa milloin mihinkin suuntaan. Tiedetään sekin, että liian lähelle aurinkoa ei pidä mennä, siinä voi palaa, värjäytyä vähintäinkin..)).
        Mutta tietysti tasapuolisuutta pitäisi osoittaa, kuten "rohkiasti ny" ehdottaa, ei muuta kuin rohkiasti sitä vaatimaan...

Minen mee uimaan, ei kun liika-aurinkoon.
        Värityksestäni johtuen en tykkää grillata itseäni.

"Aurinkomme ylösnousi,
        paistaa voittovuorella.
        Lämmin valo sieltä loistaa,
        surut, murheet hajottaa."

• Anceli kirjoitti:

Onneksi olen tosi huono oleskelemaan auringossa, viisaat ja niin edelleen.. eikös me ole niin sovittu.

"Anceli"

Ja nytkö sit runnellaan minua, ihan kaksin kappalein.?
        No sopiihan se aina.
        Väännelkää minua ja käänelkää, kunhan Dominoitte.

H.

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

Ja nytkö sit runnellaan minua, ihan kaksin kappalein.?
        No sopiihan se aina.
        Väännelkää minua ja käänelkää, kunhan Dominoitte.

H.

H.

Kyllä se siltä näyttää, että sinut on jätettävä herran rauhaan ja odoteltava vain niitä armon murusia, joita näppäimistöltäsi putoaa.
        Kun julkisesti tunteensa tunnustaa, ei hyvä seuraa.. :)
        Onko sinul tosiaan noin paljon mustasukkaisia ihailijoita, mitään eivät siedä, no huh huh.

Mut kyl mie ihan mielelläni sinuu vääntelen ja kääntelen, siitähän sie tykkäät.
        Mutta en huijaa enkä runtele, muista se.

• demeter1
        Anceli kirjoitti:

Kyllä me tyhjännaurajat, hunksin ystäviksi leimatut, miinuksia kerätään, ei sille mitään voi, Anceli. Ja itse kerjätään verta nenästämme, selvä se.

Mistä se provoamisen tarve sitten nousee, minäkin, vanha ihminen, "sorrun" siihen tämän tästä ?
        Jotakin keveyttä kai sillä elämään hakee ja ainakaan itse en jaksaisi "soutaa näitä lyijynraskaita syysvesiä" (Liisa Laukkarinen) ilman sitä iloa, mikä viattomasta herjanheitosta irtoaa...Se on tietysti valitettavaa, jos/kun se herättää nurjaa mieltä muissa... Pitäskös meidän vakavoitua ?

• demeter1 kirjoitti:

Kyllä me tyhjännaurajat, hunksin ystäviksi leimatut, miinuksia kerätään, ei sille mitään voi, Anceli. Ja itse kerjätään verta nenästämme, selvä se.

Mistä se provoamisen tarve sitten nousee, minäkin, vanha ihminen, "sorrun" siihen tämän tästä ?
        Jotakin keveyttä kai sillä elämään hakee ja ainakaan itse en jaksaisi "soutaa näitä lyijynraskaita syysvesiä" (Liisa Laukkarinen) ilman sitä iloa, mikä viattomasta herjanheitosta irtoaa...Se on tietysti valitettavaa, jos/kun se herättää nurjaa mieltä muissa... Pitäskös meidän vakavoitua ?

"demeter"

"Pohjavesi kylmänä kiihoitti Lohen,
        se nousi veden pintaan"

- HUNKSZ

Kevyt perho on aina helppo heittää,
        Hyvin sidottu ei selälleen sorru.

H.

• demeter1
        hunksz kirjoitti:

"demeter"

"Pohjavesi kylmänä kiihoitti Lohen,
        se nousi veden pintaan"

- HUNKSZ

Kevyt perho on aina helppo heittää,
        Hyvin sidottu ei selälleen sorru.

H.

Hyvin nähty, hunksi. Ja viehkeästi ilmaistu..))

• Pysy karsinassas
        hunksz kirjoitti:

Ja kyl mie korppiksellekin näytän, vai siin ei kynnttä oo.
        Hää sit varmaa kans pitää kyntensä piilossa.
        Ah! Tääll' Karjala maill' mulla kanaset kukkuu, helläst hyö ain heilimöi...
        H.

Jätä sovinnolla tuo Karjalan murteen raiskaaminen pois. Sinä et sitä nimittäin osaa.

• demeter1 kirjoitti:

Iltaa demeter@

Kirjoitin lähteväni maalaushommiin ja lähdin, urakka kusisi jos päivätolokulla koneella istuisin.

Minulla ja kuopuksella on auto yhteisessä käytössä siten, että hän menee aamuvarhain sillä työhön ja tuo auton puolenpäivän aikaan käyttööni.

Provoatko minua olmittelullasi, sohaisuillasi ja paljastuksilla sekä aikaisempien kirjoitusten esiin vetämisellä? Onko sinulla muuten aitoa Ming-vaasia?

Piristävää riitaa en halua vaikka sitä minulle usein tarjotaan, sinäkin yrität ; ) Et onnistu.

Palstalla pyörineenä tunnet kyllä kirjoittajat, joten se siitä imelästä hajusta.

Uskoisitko jos kirjoittaisin samoin ihanaiselle naiselle, varmasti ainakin hiukka hymyileisit.

Riittäkö vastaukseni vai meneekö uusiksi?

• ♡♡ Nainen Ihanainen

Iltaa demeter@

Kirjoitin lähteväni maalaushommiin ja lähdin, urakka kusisi jos päivätolokulla koneella istuisin.

Minulla ja kuopuksella on auto yhteisessä käytössä siten, että hän menee aamuvarhain sillä työhön ja tuo auton puolenpäivän aikaan käyttööni.

Provoatko minua olmittelullasi, sohaisuillasi ja paljastuksilla sekä aikaisempien kirjoitusten esiin vetämisellä? Onko sinulla muuten aitoa Ming-vaasia?

Piristävää riitaa en halua vaikka sitä minulle usein tarjotaan, sinäkin yrität ; ) Et onnistu.

Palstalla pyörineenä tunnet kyllä kirjoittajat, joten se siitä imelästä hajusta.

Uskoisitko jos kirjoittaisin samoin ihanaiselle naiselle, varmasti ainakin hiukka hymyileisit.

"korpikirjailija"

"Palstalla pyörineenä tunnet kyllä kirjoittajat, joten se siitä imelästä hajusta.

Uskoisitko jos kirjoittaisin samoin ihanaiselle naiselle, varmasti ainakin hiukka hymyileisit."

Nauran.

• ♡♡ Nainen Ihanainen kirjoitti:

"korpikirjailija"

"Palstalla pyörineenä tunnet kyllä kirjoittajat, joten se siitä imelästä hajusta.

Uskoisitko jos kirjoittaisin samoin ihanaiselle naiselle, varmasti ainakin hiukka hymyileisit."

Nauran.

Tiedän, että nauraisit ja naurat.

• ♡♡ Nainen Ihanainen

Tiedän, että nauraisit ja naurat.

"korpikirjailija"

"Tiedän, että nauraisit ja naurat."

Mistä tiedät? TIetolähteesi?

• ♡♡ Nainen Ihanainen kirjoitti:

"korpikirjailija"

"Tiedän, että nauraisit ja naurat."

Mistä tiedät? TIetolähteesi?

Tietolähde on edellinen kommenttisi jossa kirjoitit nauran..

• demeter1

Iltaa demeter@

Jaa. Kai tässä kovakalloinenkin vuosien varrella jotakin oppii - vaikka sitten vähän sitä provoa..))

• Nainen Ihanainen ♡♡

Tietolähde on edellinen kommenttisi jossa kirjoitit nauran..

Ei riitä vastauksesi!

Kirjoitit "Tiedän, että nauraisit"

Ettet vaan katsonut siitä kristallipallostasi, josta ""Palstalla pyörineenä tunnet kyllä kirjoittajat" vaikka rekkaamattomina ja eri nikeillä skriivaisivat :D

P.S. minä haluan keskustella asioista enkä kirjoittajista.

• Nainen Ihanainen ♡♡ kirjoitti:

Ei riitä vastauksesi!

Kirjoitit "Tiedän, että nauraisit"

Ettet vaan katsonut siitä kristallipallostasi, josta ""Palstalla pyörineenä tunnet kyllä kirjoittajat" vaikka rekkaamattomina ja eri nikeillä skriivaisivat :D

P.S. minä haluan keskustella asioista enkä kirjoittajista.

Asian ydin on siinä, että mitä kauemmin jututan esim. Hentun Liisaa sitä enempi Liisa tekee paljastavia virheitä ja vaikka nimimerkki olisi mikä hyvänsä ja tyyli muuttuisi joku sieltä paistaa mollottaa läpi.

• Nainen Ihanainen ♡♡

Asian ydin on siinä, että mitä kauemmin jututan esim. Hentun Liisaa sitä enempi Liisa tekee paljastavia virheitä ja vaikka nimimerkki olisi mikä hyvänsä ja tyyli muuttuisi joku sieltä paistaa mollottaa läpi.

Mutta miksi kytätä ja tilastoida useilla nikeillä kirjoittavia?

P.S. 2: Edelleen haluan keskustella asioista enkä kirjoittajista.

• nakrattaa
        Nainen Ihanainen ♡♡ kirjoitti:

Mutta miksi kytätä ja tilastoida useilla nikeillä kirjoittavia?

P.S. 2: Edelleen haluan keskustella asioista enkä kirjoittajista.

Varsinkaan kun arvailuissaan ei varmasti oikeaan osu. Luulla voi, ei osata.

• demeter1 kirjoitti:

Ystäväni Demeter.

Minä se kai olen kaiken pahan alku ja juuri, tuloksista päätellen.. :)
        Sinä sentään asiallinen ja viisas ihminen.

En aio vakavoitua tämän enempää, paitsi silloin, kun siihen aihetta on.
        Kevyttä kenttähöpötystä, jos jokunen nurjanaama mieltään näyttää, ei maha mittää..meitä kun on niin moneksi.

• demeter1
        Anceli kirjoitti:

Ystäväni Demeter.

Minä se kai olen kaiken pahan alku ja juuri, tuloksista päätellen.. :)
        Sinä sentään asiallinen ja viisas ihminen.

En aio vakavoitua tämän enempää, paitsi silloin, kun siihen aihetta on.
        Kevyttä kenttähöpötystä, jos jokunen nurjanaama mieltään näyttää, ei maha mittää..meitä kun on niin moneksi.

Ystäväni Anceli. Ai että otat minunkin kuormani kannettavaksesi.?)) Eiköhän se kuorma vielä näillä kumartuvilla harteillani pysy..))
        Kai se on turha haaveilla vakavoitumisesta minunkaan. Luonne on kohtalo, sanovat, eikä seepra pääse raidoistaan. Mutta näillä mennään...

• demeter1 kirjoitti:

Ystäväni Anceli. Ai että otat minunkin kuormani kannettavaksesi.?)) Eiköhän se kuorma vielä näillä kumartuvilla harteillani pysy..))
        Kai se on turha haaveilla vakavoitumisesta minunkaan. Luonne on kohtalo, sanovat, eikä seepra pääse raidoistaan. Mutta näillä mennään...

Ystäväni Demeter (huomaa iso alkukirjain, pelkästä kunnioituksesta ikääsi kohtaan)..
        Helppo kirjoittaa ihmiselle, joka ei loukkaannu eikä ota nokkiinsa. :)
        Mennään entisillä ja tykätään hmmmmmm....

• demeter1
        Anceli kirjoitti:

Ystäväni Demeter (huomaa iso alkukirjain, pelkästä kunnioituksesta ikääsi kohtaan)..
        Helppo kirjoittaa ihmiselle, joka ei loukkaannu eikä ota nokkiinsa. :)
        Mennään entisillä ja tykätään hmmmmmm....

Ai ikäkö sen kunnioituksen herättääkin, Anceli.?.)) Minä kun ihan luulin, että se on tämä "persoona"...)) Loukkaantumattomuuden mestari on kyllä "meidän" hunksi.
        Ottakaamme oppia hänestä, siltä osin...

• Riippuu siitä kuka sitä antaa.

Monet antavat negatiivista palautetta tarkistamatta ensin sitä että ovat itse väärässä. Toiset taas vain ärsyttääkseen. Kolmannet taas kostaakseen. Jne...

Harvassa ovat rakentavaa palautetta antavat, täällä sitä ei näe juuri koskaan.

• mimmimummi*

Palaute joka on tarkoituksella tehty loukkaavaksi... eikä rakentavaksi.. loukkaa.
      Itse loukkaannun ehkä eniten vääristä luuloista..luuloitteluista täällä..koska itse olen rehellinen... Oikeassa elämässä en ole koskaan joutunut kiusan kohteeksi..en lapsena..en kouluissa..en aikuisenakaan...täällä virtuaalielämässä on tullut vastaan
      se että joitain kiusataan..
      Loukkaannun epäoikeudenmukaisuudesta.. enemmän kuin kivusta ja särystä.. kipukynnys on korkealla.

• mimmimummi*

väärässäolemisesta piti vielä sanoa... että pyydän kyllä helposti anteeksi jos olen väärässä... joskus ehkä muutenkin vaikka en niin olisikaan..kyllä se aikanaan selviää kuka on väärässä ..kuka oikeassa

• mimmimummi* kirjoitti:

väärässäolemisesta piti vielä sanoa... että pyydän kyllä helposti anteeksi jos olen väärässä... joskus ehkä muutenkin vaikka en niin olisikaan..kyllä se aikanaan selviää kuka on väärässä ..kuka oikeassa

Allekirjoitan lauseesi kyllä se aikanaan selviää kuka on väärässä ja kuka oikeassa.

Epäoikeudenmukaisuutta en hyväksy. Kieroutta inhoan.

Minullakin on korkea fyysinen kipukynnys, mutta henkinen kipukynnys ei ole yhtä vahva siinä on kehittämisen varaa.

• Osaan vastaanottaa negatiivista palautetta, eikä väärässä olo ole vaikeaa myöntää.
      Töissä ollessa on ollut pakko oppia käsittelemään omia virheitä koko tiimin kanssa, koska analysoimme jokaisen virheen, miten se on syntynyt, miten se olisi voitu välttää ja mitä toimenpiteitä pitää tehdä, ettei sama virhe enää toistu.
      Negatiivinen palaute on mielestäni positiivista, aina ei huomaa omia virheitään.

• Opettajana käytin kahdenkeskeisissä keskusteluissa heikkouksien ja vahvuuksien analysointia.

Olen samaa mieltä kanssasi negatiivinen palaute johtaa oikein ymmärrettynä positiiviseen lopputulokseen. Oikein ymmärtäminen taas ei ole aina selvänakki.

Opettajana käytin kahdenkeskeisissä keskusteluissa heikkouksien ja vahvuuksien analysointia.

Olen samaa mieltä kanssasi negatiivinen palaute johtaa oikein ymmärrettynä positiiviseen lopputulokseen. Oikein ymmärtäminen taas ei ole aina selvänakki.

Ymmärtääkseni kielteisiä aineksia sisöltävä, kehittävä kritiikki on syytä aloittaa positiivisesti.

Aina se ei kannata. Aivan liittomme alussa, vaimon ollessa täysin tottumaton taloustöhin, kannustin häntä tiskauksessa.

Nämä kahvikupit on tiskattu todella taitavasti ja hyvin. Huom. Positiivinen lähestyminen!
        Kun vielä seuraavalla kerralla pyyhkäiset harjalla näiden kupin korvien juuresta liat pois niin jopa on vieläkin taitavampi tulos käsillä!

Veti kelvoton suun sahanterälle. Käsittämätöntä!

• laiska-lasse kirjoitti:

Ymmärtääkseni kielteisiä aineksia sisöltävä, kehittävä kritiikki on syytä aloittaa positiivisesti.

Aina se ei kannata. Aivan liittomme alussa, vaimon ollessa täysin tottumaton taloustöhin, kannustin häntä tiskauksessa.

Nämä kahvikupit on tiskattu todella taitavasti ja hyvin. Huom. Positiivinen lähestyminen!
        Kun vielä seuraavalla kerralla pyyhkäiset harjalla näiden kupin korvien juuresta liat pois niin jopa on vieläkin taitavampi tulos käsillä!

Veti kelvoton suun sahanterälle. Käsittämätöntä!

Positiivinen lähestymisesi oli täysin väärin!
        Olisit vaan suoraan neuvonut miten pitää tehdä niin lopputulos olisi ollut toinen.

• StresslessCaptaiN kirjoitti:

Olisit vaan suoraan neuvonut miten pitää tehdä niin lopputulos olisi ollut toinen.

Samaa mieltä, kiertoilmaisut ovat vaarallisia ne käsitetään usein väärin.

• L - L
        StresslessCaptaiN kirjoitti:

Ja minä kun olen pitänyt itseäni tosikkona!

Eletyt vuodet ovat vakuuttaneet minut myönteisen aloituksen merkityksestä viestiin suhtautumiseen.
        Överiksi vetämisen raja on joskus, asiasta, henkilöstä ja tilanteesta riippuen, hiuksenhieno.

• ;)))))

Natisiko hetekasi?

• arkea..

Huomenta tai uuden päivän aamua

Eipä natissut. Mielessä soi laulu On meri suuri rannaton nukkumaan mennessä,
      jonkun mielen tai kehon kivun kuvittelin pisaraksi, joka mereen mahtuu, aallot tyyntyvät ja vaimenee kuin kaiku - siihen nukahdin ja heräsin ohiajavan auton hyrinään . Aamulla hymyilin kun kun mietin saikohan Korppis haluamansa,
      unten keijujen höyläpenkin ja jiirisahan.

Juhannusjuhlaa kaikille ja Demeterille kiitos myös rakentavasta lohdusta arjessakin,
      Jakselkaahan taas...

• Mie vuan.

Tässä kulukiissaen mukavoo Juhannusta Siulle Korpikirjailija:))

• Sinulle

Minua, ninua aattelet
      unten maille mielessäs saattelet.
      Aamulla auringon noustessa heti
      kauipuusi koneelle luokseni veti.
      Päivän minua aattelet
      unten maille mielessäs saattelet.

Mandi20.6.2013

PS. Juhannustaiat tehdään juhannusaattoyönä. Ymmärrän sekavuutesi ; )

• "suoranokkaiseni"

Tiedän, minua aattelet
        mielessäs uneen mun saattelet,

Kuin Aurinko nousi, myös mieleesi sousi
        viestisi minulle viimeisin, taas soi sormesi jousi.

Koko päivän kulkee aatokseis minussa,
        illalla sitten, on yön rauha myos sinussa.

- HUNKSZ

Tautofonia on mieleni kauhistus, pois toistuvat sanat, riimit jankuttavat. :)

Nukuitko hyvin lintu pien?

H.

• että jaksatkin..
        hunksz kirjoitti:

"suoranokkaiseni"

Tiedän, minua aattelet
        mielessäs uneen mun saattelet,

Kuin Aurinko nousi, myös mieleesi sousi
        viestisi minulle viimeisin, taas soi sormesi jousi.

Koko päivän kulkee aatokseis minussa,
        illalla sitten, on yön rauha myos sinussa.

- HUNKSZ

Tautofonia on mieleni kauhistus, pois toistuvat sanat, riimit jankuttavat. :)

Nukuitko hyvin lintu pien?

H.

Voi miten ällöä,oikein puistattaa...lintu pien ?

• että jaksatkin.. kirjoitti:

Voi miten ällöä,oikein puistattaa...lintu pien ?

"että jaksatkin.."

Minusta se sopi niin hyvin, runon-tuntuiseen keskusteluun:
        Tirlittani.

H.

• :////
        hunksz kirjoitti:

"että jaksatkin.."

Minusta se sopi niin hyvin, runon-tuntuiseen keskusteluun:
        Tirlittani.

H.

Suurisanainen ihminen, joka ei tajua, että muut nauravat häntä(ä)nsä.
        Alaston keisari.

• ://// kirjoitti:

Suurisanainen ihminen, joka ei tajua, että muut nauravat häntä(ä)nsä.
        Alaston keisari.

":////"

Niin on, minulla on pitkä-aikainen kokemus asiasta, kuten saatat tietää. :)

H.

• Nukuin oikein hyvin.

Kun on päivän ulkoilmassa ja tekee miesten hommia on illalla kymmenen maissa jo mentävä nukkumaan.

Sama tänään, lähdemme kohta mökille saattamaan kesän projektia loppuun.
      Poika toi auton ja juhannusyllätyksen mamille. Oli pesettänyt ja vahauttanut autoni.

Enpä kerkiä kauaa langoilla liverrellä. Tänään minun ei tarvinne rehkiä voin keskittyä talkoolaisten muonitukseen.

Hyvin alkoi aamuni runosuoni puhkesi kukkaan.

Sinun runosi ovat yhtä monimutkaisia kuin aloituksesi. Olisit voinut pärjätä politiikkona. Itse en tykännyt politiikasta koska se on ympäripyöreätä yksinkertaisten ilmaisujen monimutkaistamista.

Nyt sulkeutuu koneeni, Hyvää päivän jatkoa ; )

• ego2

Joskus vähän tiedon varassa vääriä johtopäätöksiä. Vanhemmiten laajakatseisuutta ja maailman olosuhteet muuttuneet. Myönnettävä arviointivirheensä.
      Mokansa olisi osattava myöntää reilusti.
      Poliitikoistakin huomaa nuoruuden radikaalit ja vanhana rahanahneet seteliä paalaavat nallet.

• ajdsfajdfj

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      80
      6645
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      148
      6177
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      501
      4006
    4. Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?

Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s
      Nettideittailu
      125
      2473
    5. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      42
      1579
    6. Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.

Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved
      Maailman menoa
      424
      1484
    7. Et ilmeisesti aio enää ikinä olla tekemisissä

Että näinkö se menee
      Ikävä
      74
      1295
    8. Sydämeni on sinun luona

Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun
      Ikävä
      48
      1130
    9. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      33
      1122
    10. Jatkuva stressitila

On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan
      Ikävä
      64
      1112
    Aihe