Onko sinun mielestäsi sille joku syy, jonka vuoksi olet masentunut? Olisiko jokin asia, joka saisi sinut pois masennuksesta?
Miksi olet masentunut?
16
308
Vastaukset
- w d
Työkkäri, Kela ja Ilmarinen syvensivät masennukseni lievästä kroonisesti vaikeaksi. Nyt olen eläkkeellä ja ihmettelen miten se masennus menisi pois.
- pekka puupää
Lopeta hiljalleen mas.lääkkeen käyttö ja pyydä Pami-resepti, sillä sinullakin
sen osittain voi aiheuttaa se lääke.
- masentunut äippä-89
Olen 23-vuotias, odotan esikoistani ja olen huomannut itsessäni taas masennuksen merkkejä...
Masentuneisuuteni on monia syitä:
- lopetettuani työt jäädäkseni äitiyslomalle vapaa-aikaa tuli enemmän ja en saa täytettyä päiviäni asioilla, jotka olisivat minulle mieluisia.
- mieheni tekee paljon töitä, joten silloin kun minulla ei ole tekemistä niin odotan vain hänen kotiin tuloaan.
- minulla ei ole kavereita, joten ainoat "kaverini" tällähetkellä ovat mieheni ja siskoni, joiden kummankaan kanssa en vietä niin paljon aikaa kuin haluaisin.
- mieheni kanssa lisääntynyt riitely
- pelko tulevasta synnytyksestä
ym...
Minulla on ollut masennusta aikaisemmin teini-iässä, jolloin ajattelin jopa itsemurhaa, mutta kuoleman pelkoinen ja nössö kun olen niin en ole ikinä uskaltanut yrittää edes toteuttaa sitä.
En myöskään pysty tekemään asioita samallalailla niinkuin ennen raskautta, joka myös lisää masentuneisuutta, esim. käymään ratsastamassa hevosellani, käymään baarissa silloin tällöin, liikkumaan ylipäätään samallalailla kuin ennen ym. Silloin, kun mieheni käy baareissa kavereittensa kanssa, hän vain jättää minut yksin kotiin ja taas vain odotan, että mieheni tulee kotiin. En pääse enää mukaan, koska olisin "ilonpilaaja" helposti, koska en voi juoda ja raskauteni takia mieheni joutuisi huolehtimaan ja "vahtimaan" minua baarissa, joten hän jättää minut kotiin, eikä kerro missä baarissa on, etten vain omin lupineni tule kyseiseen baariin...
Haluaisin käydä jossain terapeutilla, mutta en tiedä, missä voisin käydä ja tavallaan minua nolottaa edes hakea apua vaikka en ole selvästikkään onnellinen ja tyytyväinen nykyolooni... - Aasinsilta
Minulla on fyysinen vamma/vaurioita, jotka vuosien saatossa ovat alkaneet
mennä huonompaan suuntaan. Lääkemäärät valtaisia, varsinkin talvisin.
Ei auttanut Lyricat, sun muut laastarit. Lääkäri suositteli morfiinia. Kieltäydyin.
Käyn hermoratahieronnassa, tarvittaessa(lähes joka päivä) Pameja, mietoja
opiaatteja vaihdellen Norspaniin-jonka otan ns,kuurina sekä 800mg buranaa.
Eniten pelkään, että saan vielä tähän tappavan syövan.
Jouiduin työkyttömyyseleökkeelle 2013- kaikkihan me joskus
Siis suurin huolesi on kuolemanpelko?
- are18
Voiko olla mahdollista, että masennukselle ei olisi mitään erityistä syytä, vaan kaikki johtuisi pelkästä aivokemiasta? Auttaako lääkkeet?
- väsynyt!!!
Mun masennus on jo lapsuusajoilta: kaoottinen kasvatus, ylimääräisyyden tunne, vanhempien avioero, köyhyys, erilaisuus ja ulkopuolisuus, muutto, koulukiusaaminen, syrjintä, väkivaltaset ja viinaanmenevät puolisot, narsistiset puolisot, tuuliajolla heilahtelu, alkoholi, ylipaino, elämän määätiedottomuus, sukupuolen identiteettikriisi, "luvaton" suuntaumus (bi/l), työttömyys. Lista on loputon... Ja koko elämä tätä hyödytöntä sirkusta, mikä pitäis vaan jaksaa kulkee, vaikka paljon puuttuu, vaikka kaikkea on jo liikaa...
- sontaa
Epäonnistunut muutto,eristäytyminen,voimattomuus,kirottu eläke,pahentuneet säryt.joku lähettänyt kirousta?
- dfhrtyewer
Yksinäisyys, kiusaaminen, työttömyys, tarpeettomuus, turhuus, kaikki ihmiset vihaavat mua ja toivovat että tappaisin itseni, en voi ikinä kelvata mihinkään, elämä ei tarjoa mitään muuta kuin saatanan loputonta päälle paskantamista
- ei-jaksa
alkava kilpirauhasen vajaatoiminta. odotan innolla saavani joskus lääkkeet. Koko persoonani on muuttunut vuodessa aivan valtavasti. ennen olin super innoissani tutustumassa uusin ihmisiin. järjestin tapahtumia, bileitä ja olin koko ajan menossa. itsetunto oli hyvä. olin kaunis omasta mielestäni ja elämä oli kivaa. oli uusi duuni. kaikki rullas mahtavasti.
ja nyt haluaisin vain viettää kaikki illat kotona itkemässä ja kuuntelemassa raskasta musikkia. tunnen olevani ruma ja lihava ja kamala. sosiaaliset tilanteet ahdistaa. itken ilman mitään syytä. hermot menee ihan super mitättömistä asioista. parisuhde tuntuu lähinnä vaan yhdeltä ongelmalta elämässä lisää. en tiedä tuleeko ero ennen kuin saan lääkkeet.
Hakekaa ihmiset oikeasti apua. pyytäkää kunnon tutkimukset. Kilpiaruhasen ongelmat on alidiaknosoituja! - Auttaja1
Yksinäisyys,lähimenneisyys, läheinen kuoli, isän kanssa riidoissa, tappouhkauksia, julkisuus, yms ja tämä kaikki vuoden sisällä.
Oon masentunut, koska mua koulukiusataa :(( On kiusattu jo 6 pitkää vuotta...
- burn-out^¨
Olen saanut huonot eväät elämään,saan pelkkää p**aa niskaan..
Sen lisäksi olen erilainen,outo,pelkään ihmisiä,olen ahdistunut,
kärsin sos.tilanteiden pelosta,olen ollut kiusattu..täyttä kärsimystä
koko elämä... - Nyt kun kysyit
1)Sisäelinvamma
2)Lääkkeet - elämä on pas.kaa
Syitä on varmaan paljon ja yli 15 vuotta jo näin. En usko, että mikään
enää kääntää kohdallani kurssia ja muuksi muuttuisi, odotan jatkuvan tämänkaltaisena lopun ikäni, minkä verran se sitten kestääkin. - DredFul
Vuosia jatkunut koulukiusaaminen, huonot välit isään, kolmidraama jossa ex-tyttöystävän lisäksi eräs toinen herra. Lisäksi jotkut vain ovat taipuvaisia masennukseen ihan luonnostaan. Veikkaan kyllä että itselläni ympäristön vaikutuksesta tullut, mutta olen pienestä pitäen ollut luonteeltani vahvasti tunteva ja pohdiskeleva.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole432478Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742457Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732352Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512112Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl261849Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma831681Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211108Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71014Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40979Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön55864