Miten haavoja voi hoitaa kotona niin, ettei tarvitsisi lähteä terveyskeskukseen tikattavaksi? Käyvätkö perhoslaastarit haavan sulkemiseen, en tarkoita mitään monta senttiä leveää haavaa vaan sellaista 5mm-10mm levyistä. Haluaisin hoitaa haavani kotona, inhoan päivystyksessä istumista.
Auttakaa viiltelijää
7
119
Vastaukset
- lääkäriin vaan
Mene lääkäriin. Haavat saattavat tulehtua ja arpeutua tavalla, jota et halua.
- lääkäriin vaan
Niin ja tikkausta tarvitsevat tuollaiset haavat. Lääkäriin vaan niin kuin olis jo!
- Mietintämyssy päähän
Riippuu miten syvä haava on, mutta jos haavan reunat on tosiaankin sentin päässä toisistaan, aika vaikeeta edes perhosteipillä saada pysymään kiinni. Ja aika paljon teippiä tarttis olla, kun tuskin mistään viiden sentin pituisesta haavasta on kyse, vai?
Aina voi tietty koittaa hoitaa kotona, mutta tää kostea ja lämmin ilma voi tehdä tepposet ja sitte on edessä antibioottikuuri tulehdukseen ja voi jäädä hyvinkin ruma arpi. Ei se nyt huoleta mut myöhemmin kyllä. Tiedän kun semmoisia tässä kirjoittaessa kattelen. Ja jos ehtii kovin tulehtua, ei sitä sitte edes heti ommella.- Veripisara-
Joo kävin lääkärissä.. Hyi että kun ällötti tikkien laittaminen. :( No nyt oon turvallisesti kotona, onneksi lääkkeitä piisaa niin en ehkä heti sekoa uudestaan. .__.
- *puistatus* hyi
Veripisara- kirjoitti:
Joo kävin lääkärissä.. Hyi että kun ällötti tikkien laittaminen. :( No nyt oon turvallisesti kotona, onneksi lääkkeitä piisaa niin en ehkä heti sekoa uudestaan. .__.
Aika ihmeellistä, että haavan hoitaminen ällottää, mutta sen tekeminen ei.
Kyllä irvistävä ja vuotava haava ja varsinkin sen viiltäminen on paljon ällöttävämpää.
- iloista mieltä
Toivottavasti lääkkeet auttavat ja saat elämäsi kuntoon, että ei tarvitse enää viillellä.
- arpijalka
Voimia ja jaksamista!!! Itekin joskus viillelly,ja voin kertoo että näillä säärillä saan unohtaa shortsit loppuiäkseni... Toivottavasti saat myös sellasta apua,että voit käsitellä ja kanavoida sun pahaa oloa muuhun kuin itses vahingoittamiseen. Jos et,pyydä lääkäriltä lähete psykologille. Parempaa kesää Sinulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k383545On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole312307Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi802243Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä452111Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma561484- 741396
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?69957Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?47927Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat9817Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi37813