Iloiset mamut "paskatöissä"

liyujdfgsefsddxfg

On se ihme, että niitä halveksittuja pas*katöitä jotka eivät täällä kenellekään kelpaa, tekee kuitenkin ihan reippaana kasvava mamuporukka.

Oman työpaikkani kaikki siivoajat ja lähes koko keittiöhenkilökunta on eri kansallisuuksia edustavia mamuja. Naapurin rakennustyömaalla työskentelee virolaisia työmiehiä.

Kauppakeskuksessa kun äsken kävin ruokaostoksilla , niin kärrypoikina siellä oli valtaosin tummaihoisia kavereita.

Appiukon hoitolaitoksessa työskentelee iloisia mamunaisia vanhuksista huolehtimassa.

Pienet ravintolat ja useat kauneuspalvelut pyörivät myös usein mamuvoimin.

Ulkolaiset poimivat marjamme ja sienemme, ja myyvät ne sitten takaisin meille.

Miksi näin? Mamut eivät ole ensimmäisenä valittamassa palkasta, asunnosta, matkoista, työoloista, saatika sitten siitä ettei muka ole edes bussilippuja, kenkiä tai vaatteita työnhakuun. Tai että tuli opiskeltua väärää alaa, ja että tietysti tämä kaikki masentaakin.

Näitä kaikkia valituksia kuitenkin kuullaan joka ikinen päivä tämän palstan isoiksi kasvaneitten, avuttomien, kädettömien kantasuomalaisten vauvojen sanomina.

Jossain mättää, ja pahasti.

23

491

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei opiskelu vaikuta

vaikka ovatkin koneinsinööreiksi opiskelleet, niin näyttää silti nuo mainitsemasi pa*kahommat maittavan.

Monella kantaväestönm soppapummilla tuskin on edes peruskoulua suoritettuna, ja silti mikään homma ei kelpaa ellei siitä saa vähintään 5.000 euroa kuukaudessa.

• koneinssejä ja paska

Toden totta !
        Kaikki somalit oli koulutukseltaan koneinssejä,jotka tuli pohjoiskarjalaan muutama vuosi sitten.Oli vain unohtuneet ne todistuksen opinnoista sinne mistä lähtivät.

Totuus on se ,että suuri osa näistä tulijoista on luku ja kirjoitustaidotonta porukkaa edes omalla kielellään,.Ei niiltä siis paljon voi vaatia.

• Jonon ohi elämään

Kun mamu pääsee kaupungin asuntoon halvalle vuokralle ja saa hiukan harkinnanvaraista toimeentulotukea, ei tarvitsekaan tienata niin paljon. Kantasuomalainen ei tule noiden hommien palkoilla toimeen, koska joutuu hankkimaan asuntonsa vapailta markkinoilta ja maksamaan elämisensä muutenkin itse.

• Jokaisella on oikeus

tukiin.

Ei muuta kuin teet 9 tai 12 lasta, haet sitten kaupungin vuokrakämppää ja kaikki tuet.

Ongelma tosin olisi siinä, että kaikkien näiden tukien jälkeen mikään homma ei kelpaisi, kun tukia saisi muutenkin jo niin paljon...

• Melissa Grayyyy

Pitäisiköhän niitä tukia karsia kuukausi kuukaudelta sitä mukaa, kun makaa kotona nirsona kieltäytymässä jokaisesta tarjotusta työstä? Ehkä valtion säästämät työttömyyskorvauksiin ja toimeentuloon varatut rahat olisi sellaisia, joilla voitaisi luoda niitä oikeita työpaikkoja. Jos joku vielä senkin jälkeen haluaa olla työttömänä kotona makoilemassa (esim. olla puolisonsa elätettävänä), niin siitä vaan, mutta yhteiskunnan ei kuulu laiskureita elättää.

• Christianna2

Täysin toivottomat tapaukset kannattaisi mielestäni lähettää pois pääkaupunkiseudulta vaikka jonkinlaisiin isoihin asuntoloihiin maaseudulle. Siellä voisi heitä varten olla yhteiset keittolat ja lapsille koulut.

Oma-alotteellisimmat voisivat hyödyntää luonnon antimia ja vaikka pikkuisen viljellä hyötykasveja. Minun puolestani saisivat vaikka keittää kotipolttoista ja viljellä hamppua. Ehkä uskallettaisiin kuitenkin vähitellen myös perustaa yhteistä askartelutilaa jossa voisi omaksi iloksi nikkaroida, valmistaa käsitöitä ja koruja.

Ilman muuta näistä oloista olisi mahdollista ponnistaa takaisin työtä tekevään yhteiskuntaan, mikäli joku siihen suinkin kykenisi.

• Maalaistyötön
        Christianna2 kirjoitti:

Täysin toivottomat tapaukset kannattaisi mielestäni lähettää pois pääkaupunkiseudulta vaikka jonkinlaisiin isoihin asuntoloihiin maaseudulle. Siellä voisi heitä varten olla yhteiset keittolat ja lapsille koulut.

Oma-alotteellisimmat voisivat hyödyntää luonnon antimia ja vaikka pikkuisen viljellä hyötykasveja. Minun puolestani saisivat vaikka keittää kotipolttoista ja viljellä hamppua. Ehkä uskallettaisiin kuitenkin vähitellen myös perustaa yhteistä askartelutilaa jossa voisi omaksi iloksi nikkaroida, valmistaa käsitöitä ja koruja.

Ilman muuta näistä oloista olisi mahdollista ponnistaa takaisin työtä tekevään yhteiskuntaan, mikäli joku siihen suinkin kykenisi.

Ei niitä maalle pidä lähettää, osaavatko edes lunta lakaista? Pitäkää ne siellä etelän vetelinä!

• Kantapeikon poikanen

Suomessa on tällä hetkellä 70.000 pitkäaikaistyötöntä elätettävänä. Samalla pelkästään Virosta on tuotu maahan yli 30.000 työntekijää.

Kantikset makaavat kaljatölkki kädessä (muka) odottamassa jotain epärealistista ihmettä että joku tarjoaisi heille työpaikkaa josta saisi yli 300000 € kuussa . Sellaista ei suuren osan kohdalla tule enää koskaan tapahtumaan, vaan ahkerat ja turhia nirsoilemattomat mamut ottavat vastaan sen mitä on tarjolla, sillä aikaa kun kantikset taantuvat ja maatuvat omien mahdottomien vaatimustensa kanssa.

• Kantapeikon poikane

Palkkavaatimus meni vähän yläkanttiin, mutta toisaalta kuvaa hyvin sitä epärealistista maailmankuvaa jossa monet täälläkin tuntuvat elävän ;P Jotkut elävät mummonmarkkamaailmoissa ja toiset tahtovat tähtitieteellisen palkan, vaikka vastineeksi ei ole antaa kuin puutteellista koulutusta ja kokemusta, epäluotettavuutta, laiskuutta ja ikävää asennetta.

• maasta pois kiitos

Ryöstävät siinä sivussa mummoja raiskaavat naisia niin voi pitää p'skaduunari idylliä yllä sit päivät

• dks5890e8s4

Menkää te kantaloiset sitten ensin näihin töihin, sillä jonkunhan on ne tehtävä. Äläkä anna väärää todistusta kenestäkään, mikäli et asiaa ihan varmaksi tiedä. Ryöstäjiä ja raiskaajia toki joukossa on, mutta itse uskon että työssäkäyvistä mamuista suurin osa on ihan riittävän kunnollisia.

• vituttaa tollaset
        dks5890e8s4 kirjoitti:

Menkää te kantaloiset sitten ensin näihin töihin, sillä jonkunhan on ne tehtävä. Äläkä anna väärää todistusta kenestäkään, mikäli et asiaa ihan varmaksi tiedä. Ryöstäjiä ja raiskaajia toki joukossa on, mutta itse uskon että työssäkäyvistä mamuista suurin osa on ihan riittävän kunnollisia.

Voisit kuule urputtaja itse mennä tekemään niitä paskahommia ja näyttää samalla mallia. Kerjäät verta nenästä.

• ryteryeyeyhettr
        vituttaa tollaset kirjoitti:

Voisit kuule urputtaja itse mennä tekemään niitä paskahommia ja näyttää samalla mallia. Kerjäät verta nenästä.

Kohta ei teille mitään muita töitä ole tarjollakaan, ei ainakaan tuohon koulutus- ja sivistystasoon.

• kuzetus

Ikävä kyllä pienipalkkaiset paskahommat muuttuvat mamuttumisen myötä yhä pienipalkkaisemmiksi ja paskemmiksi, koska kantaväestöön kuuluvat päälliköt tienaavat touhulla hyvin vedättämällä oikeuksiaan tietämättömiä ja usein kielitaidottomia ulkomaalaisia, jotka ovat tyytyväisiä mihin tahansa työhön. Kierre on valmis.

• Et vaan viitsi?

En oiken usko tuota että niitä vedätettäisi, koska myös kaupungin siivoojat ja keittiöhenkilökunta, bussikuskit ja talkkarit alkaa olla mamuja. Ei kaupungin hommissa kukaan vedätä, palkat tulee tasan TES:in mukaan, luottamusmiehet pitää huolen että lakeja noudatetaan pilkulleen eikä päälliköt tienaa kenenkään kustannuksilla. Paskahommia ei ole kaupungilla olemassakaan, vaan ihan normia palvelualan työtä, joka on tärkeää tehdä, että homma pyörii, vanhukset ja lapset saa ruokaa, terevysasemat, koulut ja päiväkodit pysyy siisteinä ja liikenne kulkee. Kyllä niistä ihan normisti myös maksetaan. Bussikuskit varsinkin tienaa jopa aika hyvin, ihan keskipalkkaisesti. Silti ei näy juuri kantaväestöä töissä. Joku tässä nyt mättää.

• orja mies.

Olen tehnyt paskatöitä 6 vuotta joskus ja aina luvattiin että mulle aletan maksamaan palkkaa mut mitään ei kuulunut. Nää mamut tekee vaikka 30 vuotta vaikka pas.ka hommia ja kukaan ei niitä palkkaa siltin oikeeisiin töihin. muut rikastuu mut mamut ja muut paska työläiset köyhtyy koska ruoka ja palvelut maksaa yhä enemmän ja enemmän. eli se pas.ka palkka hupenee hyvin äkkiä ja mitään ei jää säästöön.- Onko siis järkeä ahkeroida koska ei tienaa mitään kuitenkaan.

• tähtäh?

Eli järkevänpää on sitten jäädä yhteiskunnanelätiksi ja odottaa, että kyllä se raha taivaasta tippuu?

• joopajoo6

Olen tehnyt kokoikäni töitä tehtaassa duunaritasolla, kehnolla palkalla. Ostanut oman asunnon kerrostalosta, maksanut lainaa ja säästänyt kaiken minkä voin, syönyt aamuisin kaurapuuroa jne...
      Tuttuni käy tuetulla lomalla kylpylässä, joka sisältää ruokia myöden kaiken. Lisäksi hän maksaa asumisestaan vähemmän kuin minä, sillä hän saa asumistuet ja sossurahat, jos hän tarvii lapsellensa esim polkupyörän, sosiaalitoimisto maksaa, minä joudun senkin eteen raatamaan hikihatussa.
      Monesti olen miettinyt, että se oikeasti pitää paikkansa, että tyhmä töitä tekee.
      Joku joskus ihmetteli ja haukkui sitä kun ruoka-avustus kassissa oli kaurahiutaleita tai vehnäjauhoja, pitäisikö siellä olla ravintolaseteleitä luxusravintoloihin? Minä joudun itse ostamaan nuo kaurahiutaleet ja vehnäjauhotkin. Minä leikkaan myös omani sekä lasteni hiukset itse, ei työssäkäyvällä ole varaa käydä kampaajalla, toisin kun näiden "ammattipummien".
      Tiedän myös sen, että kun heitä aletaan patistamaan töihin, he hakevat sairaslomaa, masennuksen tai muuten vaan päänsä takia, he osaavat kyllä puhua niin, että taas napsahtaa 3kk-vuosi. Sitten onkin hyvä lähteä vaikka lomailemaan. Voisi sille "päänupille" tehdä ihan hyvää kun menisi sinne töihin; mutta miksi mennä kun avustuksilla pärjää niin hyvin.
      Vitsittää katsoa kuinka toisen osaa. Mielelläni kesähelteillä itsekin olisin makoilemassa nurmikolla ja nautiskelemassa hieman siideriä.
      Jos siis asunto myyntiin, rahat takataskuun ja muutaman kuukauden päästä sossuun valittaan, että nyt on kaikki pelattu ja ryypätty, tarvii asunnon ja tuet, sairaslomaa masennukseen ja sitten tukien kanssa vaikka Bulgariaan elelemään

• Pitkäaikatyötön

Minä taas olen ollut koko ikäni pätkätyöläinen. Tein sen virheen, että lähdin pysyvän työpaikan saatuani muutaman vuoden päästä opiskelemaan paremmin työllistävälle ja kiinnostavammalle alalle. Tai en tiedä, oliko se virhe, sillä onhan sieltä väkeä poistettu irtisanoutumiseni jälkeen. Pienen perinnön ja muutaman lainan avittamana sain ostettua pienen pohjakerroksen asunnon vanhasta kerrostalosta. Sairastuin masennukseen opiskeluajan lopussa, ja käteen jäi työttömyys, velat ja putkiremontin pääomavastikkeet. Pääsin lääkkeillä takaisin ylös ja sain töitä, kunnes irtisanottiin.

En minä todellakaan makoile nurmikolla siideriä naukkaillen. Käyn kyllä välillä parturissa, sillä minulla ei ole tukkaani leikkaavaa ystävää, ja olen yksin asuva, lapseton keski-ikäinen työtön. Sinulla ja minulla on omassa asunnossa vanhuudenturva kiinni. Et sinäkään juo kotiasi ja lähde Bulgariaan, vaan sinulla on lapset huolehdittavana ja haluat heidän parastaan. Voit valita asunnon arvon käyttämisen vanhana itse tai jättää lapsille perinnöksi.

Se ero meidän välillä on, etten jaksa olla katkera niille, joilla menee vielä huonommin ja joutuvat voimakkaammin turvautumaan toisten apuun.

• sossupummi1

Pyydä toki tuttuasi kertomaan, millä verukkeella sossu kustantaa kylpylälomat? Itse en saanut penniäkään avustusta kun hain rahaa kesäyliopiston kurssia varten, vaikka aikomuksena ei edes ollut lorvailu vaan taitojen päivitys työelämää ajatellen.

• Hannasliisa

Minä en ymmärrä, miten Suomessa on töitä ulkomaalaisille mutta suomalaisille muka ei ole töitä. Jos tänne tulee muualta kaukaa asti porukkaa töihin, niin onhan täällä oltava töitä.

Itse kuulun niihin, joille on aina kelvannut kaikki hommat. Kyllä olen siivonnut, piikonut apulaisena, ollut tehtaassa ja toimistossa. Kaikki hommat olen tehnyt hyvin, koska arvostan kaikkea työtä. Paremman palkan toivossa olen myös ilmaisen koulutuksen ja opintotuen turvin kouluttautunut asiantuntija-ammattiin.

Palkka on kyllä edelleen aika pieni, mutta työ kevyempää, joten tätä jaksaa painaa hamaan tulevaisuuteen, vaikka seitsemänkymppiseksikin, jos oikeasti sen ikäisiä halutaan pitää töissä. Eiköhän työvoiman liikkuvuus hoida sen harhan työuran pidentämisistä: kun me alamme vanheta, tilalle otetaan nuoria vetreitä virolaisia ja intialaisia - myös näihin asiantuntijatöihin.

• www1

"Minä en ymmärrä, miten Suomessa on töitä ulkomaalaisille mutta suomalaisille muka ei ole töitä. Jos tänne tulee muualta kaukaa asti porukkaa töihin, niin onhan täällä oltava töitä."

Täytyy ymmärtää se että moni ulkomaalainen ei ole tullut tänne ensisijaisesti työn tai tukien takia vaan ihan vaan siksi että kotimaassa ei ole ollut tulevaisuutta tai siellä on voinut olla jopa hengenvaarallista a
        elää.

Maahanmuuttajat eivät ole kasvaneet tälläisen yltäkylläisyyden keskellä joten he osaavat arvostaa kaikenlaisia töitä. On ilahduttavaa nähdä että ulkomaalaistaustaiset ovat alkaneet työllistyä enenevissä määrin.

Vähäosaisuus ja syrjäytyneisyys periytyy ja se johtuu osaltaan siitä että eletään "kyllä se sossu sen polkupyörän maksaa" mentaliteetilla.

• Joillekin työ kelpaa

Kyllä täytyy ymmärtää. Mutta kun Suomessa on n. 200 000 maahanmuuttajaa ja vain noin 28 000 pakolaista, niin täytyy myös ymmärtää, että ne loput 162 000 ovat tulleet tänne vapaasta tahdostaan, yleensä työn tai perhesyiden vuoksi.

Monet ovat tulleet työn perässä ja perhesyistä tulletkin ovat työllistyneet paremmin kuin pakolaisina tuleet. Mm. insinöörejä on tullut paljon, rakennuksilla tuskin suomea enää kuuleekaan, ravintoloissa, siivousalalla ja bussikuskeina on jo varmaan puolet muita kuin suomalaissyntyisiä, ja nykyään tulee paljon ulkomaalaisia myös hoitajiksi ja lääkäreiksi.

Hoitoalalle kyllä koulutetaan tarpeeksi, mutta tavallinen terveysasematyö ei kelpaa. Suomalainen nuori käy ilmaisen koulutuksen, mutta ei vastineeksi suostu työskentelemään yhteiskunnan palveluksessa terveyskeskuksessa vaan haluaa paremmille ansioille yksityiselle lääkäriasemalle. Suomessa on tällä hetkellä n. 25 000 lääkäriä, joista 700 ulkomaalaisia, mutta määrä kasvaa koko ajan ja alueelliset erot on suuria. Helsingin terveyskeskuslääkäreistä noin puolet tulee Virosta ja Venäjältä.

Otaniemessä kun käy, niin näkee melkeinpä enemmän intialaisia insinöörejä kuin suomalaisia. Bussilla kun ajaa, niin eipä paljon suomalaiseen kuskiin törmää.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      59
      14122
    2. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      214
      2164
    3. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      19
      1809
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      118
      1561
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      126
      1400
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      340
      1290
    7. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1103
    8. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      12
      965
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      73
      886
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      99
      773
    Aihe