Vertaatko menestystäsi muihin?

ei aivan nappiin!

Vertaatko rahallista menestystäsi työelämässä vaikkapa entisiin opiskelukavereihisi? Oletko yllättynyt, kun huomaat, että se linsaava vapaamatkustelija onkin opiskelujen päätyttyä edennyt työelämässä korkeaan asemaan ja hyvään palkkaan, mutta sinä itse entisenä kunnollisena ja ahkera opiskelijana, huippuarvosanojen kurkottelijana, tinkimättömän työmoraalin puolestapuhujana murskauduit työelämän rattaissa etkä "ole mitään"?

Tuntuu jännältä ja oudolta löytää itsensä työelämän reunalta työttömänä ja Kelan peruspäivärahalla elämässä. Samaan aikaan kummastuttaa ne entiset opiskelutoverit, jotka sai nöyryytettyä vaikkapa koko opiskeluajan pelätyimmän ja vaikeimman kurssin lopputenteissä. Meillä tosiaan Helsingin kauppakorkeakoulussa kilpailu oli kovaa. Tentin jälkeen katsoit ilmoitustaululta kuka on paras. Kuka on lyömätön. Kuka onnistui aivan käsittämättömällä tavalla. Kuka on parhaista paras. Kuka on tähti. Ei selittelyjä, ei jälkipelejä. Pisteet kertoivat totuuden.

En väitä olleeni ketään parempi, mutta en nöyrry myöntämään olleeni pisaraakaan ketään toista heikompi. Mutta kuinkas kävi? Nyt joku on logistiikkafirman maajohtaja 200 000 euron vuosipalkalla, toinen suuren markkinointi- ja maahantuontifirman toimitusjohtaja 400 000 euron vuosipalkalla, kolmas johtaja jossain Helsingin pankkiiriliikkeistä, neljäs johtaja Finnairilla ja viides miljonääri Dubaissa.

Jännää miten itse et kuitenkaan tullut yhdeksi heistä. Vaikka alle 15 vuotta sitten oltiin näennäisesti samalla viivalla. Paitse että silloinkin joku oli parempi. Ainakin hetkellisesti. Se joku olin minä. Eikä historiaa saa pyyhittyä edes työttömältä Kelan peruspäivärahalla elävältä syrjäytyneeltä ihmiseltä.

Ehkä on aika alkaa kehitellä pienimuotoista come backiä?
Ehkä on aika lakata vertaamasta rahallista menestystään muihin?

Ainakin täällä kuopan pohjalla on hiljaista eikä tuule yhtään. Täällä on hyvin hiljaista.

182

5079

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sick meno

      Yleisesti menee niin, että he jotka ovat sosiaalisimpia opiskeluaikoina (ryyppää, bilettää yms) menenstyvät aina paremmin kuin he jotka panostavat enemmän opiskeluunsa. Itsekin olin opiskeluaikoina tällainen hiljainen hissukka joka keräsi pelkkiä vitosia ja nelosia (arvoasteikolla 1-5), mutta työura on käytännössä ollut pelkkä alipalkattua pätkää pätkän perään, kun merkittäviä suhteita ei ole.

      Hauskinta on se, että koulussa on aina kauhea kilpailu päällä, mutta työelämässä koulun priimus ei suinkaan saa parhaiten palkkaa vaan se, jonka naama miellyttää eniten!

      • ei aivan nappiin!

        "Hauskinta on se, että koulussa on aina kauhea kilpailu päällä, mutta työelämässä koulun priimus ei suinkaan saa parhaiten palkkaa vaan se, jonka naama miellyttää eniten! "

        Tämä on yksi niitä asioita, joita Suomen(kaan) upea koulujärjestelmä ei opeta. Ei taida mikään koulujärjestelmä opettaa. Työelämässä tosiaan menestyivät loppujen lopuksi parhaiten ne sosiaalisimmat hemmot, jotka olivat kovia kaatamaan sekä huurteista että naisia. Nyt on johtajan titteliä ja kuusinumeroinen palkka.

        Nörtit hikarit puursivat arvosanoja yötä myöten, mutta eihän niiden perusteella työpaikkoja, tai varsinkaan palkkaa, jaeta.

        Tästä voisi kertoa jo yläasteella lapsille, ettei kaikkea tarviste huomata itse myöhemmässä vaiheessa...

        P.S. Dubaissa elävä miljonääri ei ollut kova bilettäjä. Supersosiaalinen kylläkin, mutta omien sanojensa mukaan ei edelleenkään käytä alkoholia. Mutta hän oli jo opiskeluaikoina vähän eri kaliiberi kuin muut, vaikka kaikkihan me kovia tyyppejä oltiin. Hänen menestyksensä tuskin tuli kenellekään yllätyksenä. Tuskin koko Suomesta löytyy yhtä korkealle kurottelevia:

        http://sevensummits.fi/bio/

        Toiset tosiaan nousevat huipulle. Vaikka väkisin...


      • Valmennus_rules

        Joo, elämä on minullekin opettanut, että koulumaailma ja opinnot korkeakoulussa ja sitten menestyminen työelämässä ovat tosiaankin kaksi ihan totaalisen eri asiaa ja joidenkin henkilöiden kohdalla nämä kaksi maailmaa eivät todellakaan välttämättä kohtaa eli saattaa olla loistavaa menestystä koulussa ja opiskeluissa ja hyvin vaatimatonta menestystä työelämässä ja myös toisin päin joidenkin kohdalla.

        Työelämä vaatii usein paljon laaja-alaisempia taitoja tai ihan toisenlaisia taitoja ihmiseltä kuin opinnot eli nämä sosiaaliset taidot usein korostuvat työelämässä todella paljon, varsinkin silloin jos tähyää esimiestehtäviin. Sosiaalisia taitojakin on monenlaisia, eli on viestintätaitoja, neuvottelutaitoja, kykyä vakuuttaa muita, johtamistaitoja, ihan yleisiä ihmissuhdetaitoja eli kykyä tulla hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja kykyä luoda positiivista tunne-energiaa ympärilleen, kaikkea on hankala edes sanoiksi pukea. Mutta nämä taidot ovat erittäin tärkeitä mutta jostain käsittämättömästä syystä näista taidoista ei puhuta juuri mitään esim. korkeakouluissa ja näitä taitoja ei mitenkään opeteta, joillakin ihmisillä näitä taitoja on luonnostaan enemmän ja toisilla vähemmän, niillä kovimmilla bilettäjillä niitä usein on enemmän.

        Työelämässä käy usein niin, että kun sosiaalisesti lahjakas ihminen pääsee hyvään uraputkeen niin hän etenee korkealle ja ei kukaan ole todellakaan kiinnostunut hänen tenttituloksistaan. Itseänikin nykyisin naurattaa kun joillekin se oli niin kauhean tärkeää TKK:ssa, että oliko saanut tentistä 3 vai 4 ja jotkut kävivät aina valittamassa tenttituloksesta että jos vain saisi korotetuksi arvosanan!

        Olisi hyvä jos jo lukiossa tai ainakin viimeistään korkeakoulussa puhuttaisiin paljon enemmän siitä, että minkälaiset ominaisuudet ovat tärkeitä työelämässä menestymisen kannalta, tähän liittyy osittain myös se, että miten onnistuu hyvin työpaikan hakemisessa ja työpaikkahaastatteluissa. Pitäisi olla enemmän ihan systemaattista valmennusta, että kaikki voisivat tiedostaa omat heikkoutunsa ja pyrkiä sitten niitä heikkouksia parantamaan. En tiedä miten nykyisin korkeakouluissa on tilanne, mutta kun itse opiskelin 90-luvulla ei ollut kyllä mitään valmennusta työelämän suhteen, tietysti pakollinen harjoittelujakso, mutta kyllä tuollaista valmennusta pitäisi olla ihan systemaattisena oppiaineena. Jotenkin koko TKK eli ihan omaa elämäänsä hyvin etäällä työelämästä mikä tuntuu ihan käsittämättömältä asialta nyt kun katsoo asiaa taakse päin.

        Onnellakin voi joskus olla iso merkitys eli varsinkin menestyminen siinä ensimmäisessä kunnon työpaikassa valmistumisen jälkeen on usein aika tärkeää ja tällöin voi olla merkitystä ihan henkilökemioilla esimiehen kanssa tai sitten ihan taloudellisella tilanteella, ettei heti tule yt-neuvotteluita eteen ja irtisanomista tai ettei joudu johonkin määräaikaisten työsuhteiden ketjuun ym. ym.


      • Korkean Elintaso

        Vastaus pärjäämiseen,on Jopet Show.Siinä elämän salaiosuudet.


      • Miellyttävyys häipyy
        ei aivan nappiin! kirjoitti:

        "Hauskinta on se, että koulussa on aina kauhea kilpailu päällä, mutta työelämässä koulun priimus ei suinkaan saa parhaiten palkkaa vaan se, jonka naama miellyttää eniten! "

        Tämä on yksi niitä asioita, joita Suomen(kaan) upea koulujärjestelmä ei opeta. Ei taida mikään koulujärjestelmä opettaa. Työelämässä tosiaan menestyivät loppujen lopuksi parhaiten ne sosiaalisimmat hemmot, jotka olivat kovia kaatamaan sekä huurteista että naisia. Nyt on johtajan titteliä ja kuusinumeroinen palkka.

        Nörtit hikarit puursivat arvosanoja yötä myöten, mutta eihän niiden perusteella työpaikkoja, tai varsinkaan palkkaa, jaeta.

        Tästä voisi kertoa jo yläasteella lapsille, ettei kaikkea tarviste huomata itse myöhemmässä vaiheessa...

        P.S. Dubaissa elävä miljonääri ei ollut kova bilettäjä. Supersosiaalinen kylläkin, mutta omien sanojensa mukaan ei edelleenkään käytä alkoholia. Mutta hän oli jo opiskeluaikoina vähän eri kaliiberi kuin muut, vaikka kaikkihan me kovia tyyppejä oltiin. Hänen menestyksensä tuskin tuli kenellekään yllätyksenä. Tuskin koko Suomesta löytyy yhtä korkealle kurottelevia:

        http://sevensummits.fi/bio/

        Toiset tosiaan nousevat huipulle. Vaikka väkisin...

        Mitä rumempi tai v....mäisempi naama sen paremmin menestyy ja kauemmin elää.


      • Seuraamus piruilusta
        ei aivan nappiin! kirjoitti:

        "Hauskinta on se, että koulussa on aina kauhea kilpailu päällä, mutta työelämässä koulun priimus ei suinkaan saa parhaiten palkkaa vaan se, jonka naama miellyttää eniten! "

        Tämä on yksi niitä asioita, joita Suomen(kaan) upea koulujärjestelmä ei opeta. Ei taida mikään koulujärjestelmä opettaa. Työelämässä tosiaan menestyivät loppujen lopuksi parhaiten ne sosiaalisimmat hemmot, jotka olivat kovia kaatamaan sekä huurteista että naisia. Nyt on johtajan titteliä ja kuusinumeroinen palkka.

        Nörtit hikarit puursivat arvosanoja yötä myöten, mutta eihän niiden perusteella työpaikkoja, tai varsinkaan palkkaa, jaeta.

        Tästä voisi kertoa jo yläasteella lapsille, ettei kaikkea tarviste huomata itse myöhemmässä vaiheessa...

        P.S. Dubaissa elävä miljonääri ei ollut kova bilettäjä. Supersosiaalinen kylläkin, mutta omien sanojensa mukaan ei edelleenkään käytä alkoholia. Mutta hän oli jo opiskeluaikoina vähän eri kaliiberi kuin muut, vaikka kaikkihan me kovia tyyppejä oltiin. Hänen menestyksensä tuskin tuli kenellekään yllätyksenä. Tuskin koko Suomesta löytyy yhtä korkealle kurottelevia:

        http://sevensummits.fi/bio/

        Toiset tosiaan nousevat huipulle. Vaikka väkisin...

        Tietokoneen ostaneet haluavat myös palvelua?


      • Kovin itsekkään tyhmä
        Valmennus_rules kirjoitti:

        Joo, elämä on minullekin opettanut, että koulumaailma ja opinnot korkeakoulussa ja sitten menestyminen työelämässä ovat tosiaankin kaksi ihan totaalisen eri asiaa ja joidenkin henkilöiden kohdalla nämä kaksi maailmaa eivät todellakaan välttämättä kohtaa eli saattaa olla loistavaa menestystä koulussa ja opiskeluissa ja hyvin vaatimatonta menestystä työelämässä ja myös toisin päin joidenkin kohdalla.

        Työelämä vaatii usein paljon laaja-alaisempia taitoja tai ihan toisenlaisia taitoja ihmiseltä kuin opinnot eli nämä sosiaaliset taidot usein korostuvat työelämässä todella paljon, varsinkin silloin jos tähyää esimiestehtäviin. Sosiaalisia taitojakin on monenlaisia, eli on viestintätaitoja, neuvottelutaitoja, kykyä vakuuttaa muita, johtamistaitoja, ihan yleisiä ihmissuhdetaitoja eli kykyä tulla hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja kykyä luoda positiivista tunne-energiaa ympärilleen, kaikkea on hankala edes sanoiksi pukea. Mutta nämä taidot ovat erittäin tärkeitä mutta jostain käsittämättömästä syystä näista taidoista ei puhuta juuri mitään esim. korkeakouluissa ja näitä taitoja ei mitenkään opeteta, joillakin ihmisillä näitä taitoja on luonnostaan enemmän ja toisilla vähemmän, niillä kovimmilla bilettäjillä niitä usein on enemmän.

        Työelämässä käy usein niin, että kun sosiaalisesti lahjakas ihminen pääsee hyvään uraputkeen niin hän etenee korkealle ja ei kukaan ole todellakaan kiinnostunut hänen tenttituloksistaan. Itseänikin nykyisin naurattaa kun joillekin se oli niin kauhean tärkeää TKK:ssa, että oliko saanut tentistä 3 vai 4 ja jotkut kävivät aina valittamassa tenttituloksesta että jos vain saisi korotetuksi arvosanan!

        Olisi hyvä jos jo lukiossa tai ainakin viimeistään korkeakoulussa puhuttaisiin paljon enemmän siitä, että minkälaiset ominaisuudet ovat tärkeitä työelämässä menestymisen kannalta, tähän liittyy osittain myös se, että miten onnistuu hyvin työpaikan hakemisessa ja työpaikkahaastatteluissa. Pitäisi olla enemmän ihan systemaattista valmennusta, että kaikki voisivat tiedostaa omat heikkoutunsa ja pyrkiä sitten niitä heikkouksia parantamaan. En tiedä miten nykyisin korkeakouluissa on tilanne, mutta kun itse opiskelin 90-luvulla ei ollut kyllä mitään valmennusta työelämän suhteen, tietysti pakollinen harjoittelujakso, mutta kyllä tuollaista valmennusta pitäisi olla ihan systemaattisena oppiaineena. Jotenkin koko TKK eli ihan omaa elämäänsä hyvin etäällä työelämästä mikä tuntuu ihan käsittämättömältä asialta nyt kun katsoo asiaa taakse päin.

        Onnellakin voi joskus olla iso merkitys eli varsinkin menestyminen siinä ensimmäisessä kunnon työpaikassa valmistumisen jälkeen on usein aika tärkeää ja tällöin voi olla merkitystä ihan henkilökemioilla esimiehen kanssa tai sitten ihan taloudellisella tilanteella, ettei heti tule yt-neuvotteluita eteen ja irtisanomista tai ettei joudu johonkin määräaikaisten työsuhteiden ketjuun ym. ym.

        On Lottovoitto ellei tarvitse elämässään katsella v....mäisiä naamoja.Jumala katui että oli ihmisen luonnut,en yhtään ihmettele.


      • yjgyujkkllygyj
        Kovin itsekkään tyhmä kirjoitti:

        On Lottovoitto ellei tarvitse elämässään katsella v....mäisiä naamoja.Jumala katui että oli ihmisen luonnut,en yhtään ihmettele.

        Totuus sattuu.


      • on nähty
        Miellyttävyys häipyy kirjoitti:

        Mitä rumempi tai v....mäisempi naama sen paremmin menestyy ja kauemmin elää.

        "Mitä rumempi tai v....mäisempi naama sen paremmin menestyy ja kauemmin elää. "
        Onko noin.. Tiedä häntä.

        Mutta ehkäpä se on niin, että nämä hikettäjät eivät ole sitä parasta porukkaa työelämässä ! Vaan pitää osata noukkia ne tärkeät asiat mitä osaa käyttää töitä hakiessa.
        Sosiaalisuus, hiket harvoin ovat sitä, he niuhottavat vain numeroitaan.

        Muistan jonkun open sanoneen, että keskitason oppilaat pärjäävät työmarkkinoilla parhaiten.
        Jos ekana oleminen on elämän pääsisältö,se kertoo huonosta kasvatuksesta, koska ET OLE MITÄÄN, ilman työtäsi ja olematta paras.
        Aika surullista!
        Itselleni kaikki muu on tärkeämpää kuin työ. Se on vain vältämätön paha.
        Olenarvokas itselleni juuri tällaisena kuin olen, en tarvitse hiketystä.Säälin sellaisia ihmisiä.

        Sitä kyllä ihmettelen, että hyviä pomoja on harvassa, hakevatko kaikki narskut pomoiksi?
        Ja miten firmoilla on varaa pitää heitä ? Koksa huono pomo ei osaa motivoida poruukka viihtymään työssä.
        Missä on paljon sairaslomaa pitäviä työntekijöitä, siellä on huono pomo.


      • Havainnoijaa85
        Miellyttävyys häipyy kirjoitti:

        Mitä rumempi tai v....mäisempi naama sen paremmin menestyy ja kauemmin elää.

        Niiin, itse olen miettinyt menetystä ja uralla etenemistä.Se koostuu kolmesta asiasta; Koulutus,sosialisettaidot ja usko itseensä.

        Ensinnäkin koulutus, sitä meidän kulttuuriarvostaa ja tietyntason tehtäviin vaaditaan osittain näön ja osittain oikeastikkin tehtävän vaatimustason mukaista koulutusta.Koulutus kun antaa tietynosin perusrungon tehtävän hallintaan.Loput opitaan työtä tekemällä ja mitä useammassa paikassa/tehtävässä on,sitä paremmin hahmottaa asioita.

        Mutta,pelkällä jäykällä tuppisuulla DI:llä ei tehdä juuri mitään, kun pitäisi sopia yritykset tulevaisuudesta.Näin ollen, avoimuus,helposti lähestytyttäväisyys ja jopa verbaaliset taidot ovat tarpeen.Se että tulee erillaisten ihmisten kanssa toimeen ja osaa lukea muita,reagoida oikeissa tilanteissa oikein.

        Viimeisenä,mutta ei todellakaan vähäpätoisimpänä, usko itseensä ja tekemiseensä.Se että tiedät mistä tulet ja minne olet menosssa.Sinulla voi olla kiinteä piste mihin haluat etkä epäile ettetkö pääisisi sinne tai pärjäisi siellä.
        Itse sanoisin että tämä on tärkein tekijä menetystyksessä.Haasteita pelkäämätön,itseensä uskova asenne.

        Itse olen nämä asiat todennut.Liki 10 vuotta työelämää takana ja nähnyt monennäköistä koulutuksen vs. työtehtävän omaavaa.
        Omalla kohdalla, olen erikoisammattitutkinnon käynyt eli en edes amk inssi.Silti,teen vastaavaa työtä (toimihenkilö) muutaman DI-inssin ja kourallisen amk-inssin kanssa.
        Oma tarina lyhkäisesti niin kohdallani koulutus ei ollut kaikkein vahvin, vaan usko itseensä ja päämääräänsä.Lähdin duunaritasolla ja etenin siellä 2,5 vuodessa sen mitä muut tekivät 10 vuotta.Uskoin siihen että niitä hommia en tee kuin muutaman vuoden.Kävin amiksen päälle 2 vuotisen erikoisammattitutkinnon (ja sain työteknikon paperit) jonka jälkeen pääsin nykyiseen tehtävääni jota olen vain syventänyt.

        Usko siis itseesi niin menestyt!


      • Nähty on

        Niinpä.
        Tuntuu ainakin siltä, että ihmisen naamataulukerroin ja perseennuolemistaidot toimii paremmin tuossa elämässä pärjäämisessä, kuin koulumenestys ja työtaidot.
        Ja kyllähän niitäkin on, ketä osaa "pelata" itselleen aseman työelämässä sillä toisella tavalla. Eli kimppaan(suhteeseen) pomon kanssa jossain hyvässä firmassa.
        No meidän lapsuus-/koulukaveripiiristä kyl aika moni on "jäänyt pinnan alle" tässä elämän pelissä.
        Oikeastaan yksi on menestynyt elämässään(hyvässä asemassa hyvässä firmassa), me loput olemme duunareita, työttömiä etc.


      • dollarihymy1
        Seuraamus piruilusta kirjoitti:

        Tietokoneen ostaneet haluavat myös palvelua?

        Pelimiehet pärjäävät aina ja kaikkialla.


      • dföhkölnkdäflkdäkäfk
        yjgyujkkllygyj kirjoitti:

        Totuus sattuu.

        Satuus tottuu.


      • ruplanauru1
        dollarihymy1 kirjoitti:

        Pelimiehet pärjäävät aina ja kaikkialla.

        Varsinkin jos pelaavat kyynärpäätaktiikalla.


    • puliinaja

      tai toisinpäin....olin se ujo ja hiljainen jota vähän kiusattiinkin, ei tosin niin niinkuin tänäpäivänä koulukiusaamista, mutta pientä tönimistä kuitenkin ja haukkumista....sentakia olin myös 'heikompi oppilas' kun en kehdannut näyttää osaamistani.Mutta kaikki voi muuttua, niistä kiusaajista on osa kuollut jo pian koulun jälkeen, osa muuten 'huonompia' henkisesti, vaikka olivat niitä 'parempia' oppilaita.... kävivät enemmän koulujakin, että parempaa palkkaa ja helpomman eläm,än saisivat.... mutta, mutta, niin se vain menee että paistaa se päivä risukasaankin joskus. Minulla on ollut töitä koko aikuisiän ja aika hyvä työpaikkakin, rehellisesti jos sanotaan niin unelmieni paikka, sattumalta sen sain ja tykästyin, sinne jäin ja hyvää... tai no hyvää ja hyvää... palkkaakin nautin. Palkkani oli v.2004 vähän vaille 14e/t kun työni loppui omistajien ikääntymisen takia lopetettua firman. Sieltä sitten toiseen heti kk. kuluttua ja nyt olen onnellisesti putkessa, täysin tyytyväisenä. Näillä muilla ei niin hyvin ole mennyt, on työttömyyttä ja pitkiä aikoja ilman mitään tulevaisuuden suunitelmia, jotenkin tylsistyneitä on osa, tietysti on ihan tavallisia peruspuurtajia, kanssani samanlaisia, mutta ihme ja kumma kun me kuitenkin on parhaiten onnistuneita, meilä on velattomat talot autot mökit ja asiat kunnossa, nämä toiset on eläneet osan elämästään vähän 'rikkaammin' kuin olisi pitänyt ja on sitten sitä velkaakin kertynyt vaikkei töistä tietoakaan... ja luottokortilla eletty elämä kyllä jälkensä jättää.Kultakortti on mullakin muttenpä ole luottopuolta kertaakaan käyttänyt ja tuskin tulen käyttämäänkään.Vielä mainitsen jotta työni on ollut ihan tavis teollisuus hommaa.

      • Niitä Ihaillaan

        Siat eivät ole hiljaisia,ja menestyvät.


      • Keskikastia

        Samantyyppinen tarina minullakin. Ujo, keskinkertainen opiskelija.

        Nyt olen erittäin hyvin menestynyt yrittäjä. Yrittäjänä ei voi oikein puhua palkan suuruudesta sillä oman itseni herrana voin optimoida mm. verot. Yritykseni netotulos 1M€/v.

        Tärkein kykyni on ehkä älykkyys mikä ei tule ilmi koulussa:kokonaisuuksien hallinta, markkinoiden analysointi, ihmistuntemus yms.


      • saalistajat
        Niitä Ihaillaan kirjoitti:

        Siat eivät ole hiljaisia,ja menestyvät.

        Käärmeet ovat erittäin hiljaisia, ja ovat menestyjiä muinaisajoista asti.


    • insinöörismies

      Kuulostaa tutulta....itse olen niitä "ryyppääviä suupaltteja" jonka arvosanat eivät päätä huimanneet.
      En kyllä ole mikään 200 000e vuodessa tienaava saatika miljonääri, mutta opiskelutovereihin nähden yksi niistä parhaiten työelämässä menestyvistä.
      Opiskeluista toki aikaa vasta se 7 vuotta, mutta nyt olen ison yrityksen keskijohdossa 75 000e vuosipalkalla ja oletettavasti jokusen vuoden päästä seuraavaan portaaseen ja 100k€ vuosipalkassa rikki.

      • ei ihan nappiin!

        Ei mitään! Vilpitöntä menestystä elämässä.

        Tuo 400 000 euroa vuodessa palkkaa maksava firma on muuten Oy Transmeri Ab.


      • ei aivan nappiin!

      • Bye life

        " mutta nyt olen ison yrityksen keskijohdossa 75 000e vuosipalkalla ja oletettavasti jokusen vuoden päästä seuraavaan portaaseen ja 100k€ vuosipalkassa rikki. "

        Ja rima nousee kokoajan, siinä se elämä hujahtikin. Teet ylipitkiä työpäiviä, tulet lomalyta töihin , jos pomo vähä vinkkaa ?
        Olet firmalle korvaamaton, aina siihen asti, kun sairastut, silloin sinut heitetään kuin kapinen rakki ojaan kuolemaan.

        Kannataako moinen uhraus ?


    • Juoppo Virkaheittiö

      Korkea virkamies, joka vetää kovaa palkkaa... päätti työsuhteeni laittomuuteen ja vein tapaukseni oikeuteen voittaen sen. Mies kehuskelee palkallaan... nyt olen itsekin tippumassa peruspäivärahalle, mutta onneksi on korvaukset ja ennen kaikkea usko.

      Minä uskon, että Jumala laittaa ihmisiä eri tehtäviin. Kannattaa tutkia asiaa!

      • l`apres midi

        " Minä uskon, että Jumala laittaa ihmisiä eri tehtäviin."

        Olen samaa mieltä, omalta osaltani, vaikka suoraan sanottuna Hänen tahtonsa, ei aina ole minun tahtoni..
        Mutta oletko huomannut miten työelämä on kiristynyt uskoville, viimevuosina ?
        Rankkaa on ollut ja nytkin suunnittelen alanvaihtoa, niin paljon on tullut paskaa silmille, vailla mitään konkreettista syytä.
        Vaikka ihmekkös se kun vihtahousun aika käy vähiin, niin pitää vihaa kylvää..


    • Häränlantaa koko

      aloitus. Niitä yli satadonaakaan tienaavia ei ole määräänsä enempää valtakunnassa.

      Enemmän kuin outoa jos niistä useampi kuin yksi sattuisi samaan koululuokkaan aloituksen provoilleen kanssa.

      • 16+5

        Kyse ei tainnut olla mistään koululuokasta vaan Kauppakorkeakoulun vuosikurssista, kyllä sieltä paljon tulevia johtajia valmistuu, eivät kaikki tietenkään päädy tienaamaan satojatuhansia euroja, mutta useita per vuosikurssi päätyy uransa varrella merkittäville paikoille työelämässä.


    • Kamalaa itsesääliä

      Historiaa ei saa pyyhittyä pois, mutta eipä se ole edes puupennin arvoinen... Mitä helkkarin väliä sillä on, miten olet menestynyt 100v sitten koulussa, jos et ole 15v aikana onnistunut luomaan minkäänlaista uraa itsellesi.


      Toi on just sitä säälittävää vinkumista, mitä ravintolat on pullollaan tänäänkin... Joka ei johda yhtään mihinkään, juuri se käyttäytymismalli jolla ei niitä töitä tule milloinkaan löytymäänkään.

      Sosiaalistapääomaa ei opita koulun penkillä ja työelämässä se merkitsee lähes yhtä paljon kuin paperitkin.

      Töitä on: ehkä sinunkin olisi syytä aloittaa jostakin... Jotta kerkeet tonne toimarin paikalle vielä urallasi etenemään.....

      • säälittävää

        Minusta SÄÄLITTÄVIMPIÄ ovat ihmiset joilla ei ole muuta kuin TYÖ.

        Yksikin pomo jäi eläkkeelle pääsyn jälkeen töihin , kun ei hänellä ole mitään tekemistä ?
        Joten hänen tilalleen suunniteltu ihminen, pomo hänkin eri osastolta, joutui menemään alempiin hommiin, kun paikka ei vapautunutkaan. Ja hänen osastonsa suljettiin.

        Itse en olisi päivääkään töissä, jos ei olisi pakko. Tekemistä on pilvinpimein ja aika kuluu vapaalla paremmin kuin töissä.


    • Ma(i)steri

      Ne bilettäjät luovat suhteita jo opiskeluaikana, joista on hyötyä. Monet heistä uskaltavat ottaa haasteita vastaan, päinavastoin kuin varovaisemmat, jotka pelaavat varman päälle. Silloin saattaa mennä syteen tai saveen.

      Itse olen pelannut varman päälle ja olen tyytyväinen, vaikka tienaan kolmasosan siitä kuin parhaiten menestyneet opiskelukaverit.

    • Bella Donna

      Voi hyvät hyssyrät ei elämän onnea mitata euroissa,,kuule eikö kummallista sulla voi olla jotakin mitä ne iso tuloiset ei vaan saavuta ja kadehtivat sinua kuule ei täällä tarvita noin isoja rahoja voit olla oman onnesi seppä,tietenkin toivon sinulle töitä,ole nöyrä,sinulle on viell kaikki ovet avoinna,kertoo kokemuksesta yksi ihminen ennen oli lapsena niin köyhä ja kattelin koulukaverien isoja koteja ja prameutta mitä mulla ei lapsena ollut,mut kuinkas kävikään nyt mulla on kaikkea mitä vain voi olla,mutta yhtä asiaa en ole unohtanut olen aina antanut jonka olen köyhyydessä tiennyt olevan ja todella saanut moninkertaisena takasin,nosta pääsi ei sun tarvi tienata 200000e ei onni oo siinä!Elämän onni on kaikessa muussa kun rahassa!"

      • 77788899999999999999

        Tässä oli kyse menestyksestä ja savautetusta asemasta työelämässä ja palkoista, eikä siis mistään kokonaisonnelisuuden tasosta vaikka tulot ja menestyskin sitä ainakin osaltaan valtaosalle meistä merkitsee.


      • 4+15
        77788899999999999999 kirjoitti:

        Tässä oli kyse menestyksestä ja savautetusta asemasta työelämässä ja palkoista, eikä siis mistään kokonaisonnelisuuden tasosta vaikka tulot ja menestyskin sitä ainakin osaltaan valtaosalle meistä merkitsee.

        Onnellisuus on mielestäni:

        Psyykkinen terveys fyysinen terveys hyvät ihmissuhteet mielekäs itsensä toteuttaminen työn ja harrastusten kautta hyvä toimeentulo

        Raha on osa tuota yhtälöä, nuo kaksi ensin mainittua ovat tietysti kaikkein tärkeimmät, ,muut asiat ovat niihin nähden sekundaarisia, raha on tärkeää ennen kaikkea toimeentulon vuoksi, itselleni ei ole tärkeää tienata paljon rahaa sinänsä, voi olla että joku mittaa rahalla myös menestystä työelämässä, jolloin rahalla on myös symbolinen merkitys mutta itse en näin ajattele, Bill Gates sanoi muistaakseni että 5 miljoonan dollarin pankkitilin jälkeen rahalla ei ole juurikaan enää merkitystä, toki 5 miljoonaa dollariakin on aika paljon rahaa. Gatesin mukaan rahan suurin merkitys on siinä, että se antaa ihmiselle valinnanvapautta ja sekin on kyllä tärkeä pointti.


    • Hyvä veli verkosto

      Se on se hyvä veli verkosto mikä ratkaisee. Jos et siihen kuulu, niin forgot about whole thing.

      • kielioppi on vaikeaa

        Forget about the whole thing*


      • 44556666666666666666
        kielioppi on vaikeaa kirjoitti:

        Forget about the whole thing*

        Niin, tai vaikka vaan lyhyesti "forget about it"


      • fiksua eikös
        44556666666666666666 kirjoitti:

        Niin, tai vaikka vaan lyhyesti "forget about it"

        Niin, tai vaikka vaan lyhyesti "forget it"


      • suomen kieli <3
        fiksua eikös kirjoitti:

        Niin, tai vaikka vaan lyhyesti "forget it"

        Unohda.


      • yx Nainen

        Noin se menee miehillä, mutta ei naisilla. Korppi, korpin silmän syö.

        Tuota olen usein ihmetellyt, nyt kun olen JOUTUNUT olemaan naisvaltaislla työpaikoilla.
        Ei todellakaan ole mitään YHTÄKÖYTTÄ, yhdistystä, vaan peistä teitetaan minkä ehditään, toisen pään menoksi.

        Haluaisin työpaikan jossa ei olisi yhtään naista....:) Miehet on työkavereina/ ystävinä paljon reilumpia, eivät nipota turhasta, eivätkä juorua, niin paljon kuin naiset.


      • Kouvolan kieli ;)
        suomen kieli <3 kirjoitti:

        Unohda.

        Unoha


    • jkhkhh

      Puhut kuin tuo olisi huono asia. Onko se?

      Haluaisitko olla jonkun firman johtaja isolla palkalla tai miljonääri Dubaissa?

      Jos vertaan omaan luokkaani vaikka ala-asteelta, niin olen itse varmaan jossain keskitasolla tulojen tai menestyksen asteikolla. Samoin jos vertaan yläasteen luokkaan, lukion tuttuihin tai koulutovereihini sieltä jossa opiskelin ammattiini. Merkittävä ero lienee kuitenkin siinä, että en vertaa elämääni muiden elämiin.

      Miksi vertaisin? Minulla on oma elämäni, omat haasteeni ja asiani joita minun pitää ja joita haluan tehdä. Muilla on omansa. Ovathan he eri ihmisiäkin.

      Joku ehkä tienaa enemmän, mutta minä nautin työstäni. Joku ehkä matkustaa enemmän, mutta minä tykkään elää näin. Olen terve, minulla on kavereita ja ystäviä, harrastukset ja asiat jotka tekevät elämästäni hyvän. En tiedä mitä tekisin jos saisin vaikka sen 400 000 e/vuosi.

      Vaikea tätä oikeastaan on selittää, koska se liittyy jokaisen omaan näkemykseen asioista ja maailmasta. Uskon kuitenkin, että jokaisella on ne omat asiansa ja oma ohjelmansa, josta sitten suoriutuu parhaan kykynsä mukaan. Et sinä tiedä mitä tutuillesi kuuluu vaikka 5 vuoden päästä.

      Sen kuitenkin olen huomannut, että koulumenestys ei juurikaan tarkoita että elämässä "menestyisi" myös muuten. Näinhän tässä jo joku taisikin todeta.

    • Onko menestys siis jonkun mielestä muka sitä, että saa korkean aseman ja paljon rahaa? Tällä tavallako menestys muka määritellään?

      • Jkiuhjkknbh

        Menestys ON sitä. Haaveilijat erikseen.


      • Onnibus
        Jkiuhjkknbh kirjoitti:

        Menestys ON sitä. Haaveilijat erikseen.

        Menestys ja onnellisuus ovat tietysti kaksi ihan eri asiaa, ihminen voi olla ulkoisesti huippumenestynyt mutta sisäisesti ihan rikki ja myös toisin päin. Moni ihminen huomaa että pakonomainen ulkoisen menestymisen tavoittelu on ristiriidassa sisäisen olotilan kanssa, jolloin ihminen usein tekee jonkin radikaalin muutoksen esim. työelämän suhteen, näitä tarinoita kuulee nykyisin paljon.


      • Jkiuhjkknbh
        Onnibus kirjoitti:

        Menestys ja onnellisuus ovat tietysti kaksi ihan eri asiaa, ihminen voi olla ulkoisesti huippumenestynyt mutta sisäisesti ihan rikki ja myös toisin päin. Moni ihminen huomaa että pakonomainen ulkoisen menestymisen tavoittelu on ristiriidassa sisäisen olotilan kanssa, jolloin ihminen usein tekee jonkin radikaalin muutoksen esim. työelämän suhteen, näitä tarinoita kuulee nykyisin paljon.

        Tottakai, mutta nyt oli kyse juurikin menestymisestä. Onnellisuudesta voisi keskustella sitten eri ketjussa.


    • se totuus

      Tärkeintä on puhua saavutuksistaan liioitellen ja luoda sosiaalisia suhteita. Nöyrät ja rehelliset puurtajat eivät menesty. Kukas se koiran hännän nostaa, jos ei koira itse.

    • pioneeri95

      Niin se menee, ruskea kieli pätee armeijassakin... Taistelutaidoilla ei ole mitään väliä kunhan sulla on tarpeeksi röyhkeyttä, suhteita ja jaksat nuolla kapiaisten/työnantajan persettä.

    • ghhhdfhxxbvxzf

      Kaikki on suhteellista!
      Minulla on ylempi korkeakoulututkinto, olin aloittamassa tohtoriopinnot. Sain "päteä" töissäni ja palkkani oli korkea. Matkustin töitten puolesta, rinnakkaissuhteita, huoria, juhlia, kotona kulissit kunnossa... Vauhtihuumassa ei nähnyt rajojaan ja luulin voivani tehdä mitä vain. tuli äkkipysähdys ja korttitalo kaatui...
      Tipuin ihan pohjalle ja siellä pohjalla löysin Jumalan ja maailmani muuttui.

      Nyt puitteet ei ole "loisteliaat", enkä aina tiedä miten saan rahat riittämään ja velat hoidettua, mutta en ole koskaan ollut näin rauhallinen ja onnellinen kuin nykyään.

      Todellinen onni ei ole maallisesta menestyksestä riippuvainen!

      • Kyllä ruokous auttaa

        Jep jep.
        Siinä kun järki ja taidot loppuu niin usko alkaa.
        Meilläkinkin on töissä yks joka huomasi olevansa menossa helvettiin ja sen jälkeen ei mistään ole tullut mitään!


    • fsdfdsf

      Tästä jotenkin kummasti tulee mieleen pippeleitään uimahallin pukukopissa vertailevat pikkupojat.

      • Tätä mieltä

        "Tästä jotenkin kummasti tulee mieleen pippeleitään uimahallin pukukopissa vertailevat pikkupojat."

        Aivan samaa mieltä. Aloitus on säälittävä ja vielä säälittävämpiä ovat he jotka tosissaan kuvittelevat että kaikki tai edes suurin osa ihmisistä on kiinnostunut heidän ns. menestyksestään. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Minulla on kaikki mitä tarvitsen.


    • Huippupalkka

      Kyllä ne perseet taivaassa tervataan....

    • huipulla ollaan

      Huonossa sosiaalisessa olevat voivat huonosti. Hyvä työ, arvostettu koulutus ja raha tuovat arvostusta ja sitä kautta hyvinvointia. Sama se on apinoillakin, jossa yhteisön roskasakki voi huonosti ja on streessaantunutta. Onneksi olen elämässäni luovinut itseäni ns. "eliittiin". :)

      • Ei_automaattista

        Hyvä sosiaalinen asema ei tarkoita automaattisesti henkistä hyvinvointia, voi tuoda joillekin sitä, mutta ihmisen psyyke on niin monimutkainen että ei voi sanoa, että sosiaalinen asema 100%: n varmuudella takaisi henkisen hyvinvoinnin, toki tilastollisesti korkeassa sosiaalisessa asemassa olevilla on varmasti parempi henkinen hyvinvoini kuin erittäin alhaisessa asemassa olevilla, tällöin tietysti voi myös kysyä että kumpi on syy ja kumpi on seuraus, sehän ei ole tässä ihan selvää myöskään. Ja myöskään alhainen sosiaalinen asema ei 100%:n varmuudella tuota huonoa henkistä hyvinvointia. Pitää erottaa tilastollinen todennäköisyys ja yksittäiset ihmiset.


      • excuse me?
        Ei_automaattista kirjoitti:

        Hyvä sosiaalinen asema ei tarkoita automaattisesti henkistä hyvinvointia, voi tuoda joillekin sitä, mutta ihmisen psyyke on niin monimutkainen että ei voi sanoa, että sosiaalinen asema 100%: n varmuudella takaisi henkisen hyvinvoinnin, toki tilastollisesti korkeassa sosiaalisessa asemassa olevilla on varmasti parempi henkinen hyvinvoini kuin erittäin alhaisessa asemassa olevilla, tällöin tietysti voi myös kysyä että kumpi on syy ja kumpi on seuraus, sehän ei ole tässä ihan selvää myöskään. Ja myöskään alhainen sosiaalinen asema ei 100%:n varmuudella tuota huonoa henkistä hyvinvointia. Pitää erottaa tilastollinen todennäköisyys ja yksittäiset ihmiset.

        Niin, voiko ihminen sitten loppujen lopuksi rakentaa identiteettiään pelkän työroolin ja korkean sosiaalisen aseman varaan? Se voi olla hyvin epävarma pohja elämälle. Myös menestyänä pidetylle voi tulla vaikka aivosyöpä tai hän voi loppuunpalaa. Itse olen taloudellisesti hyvistä olosuhteista, mutta en luokittele ihmisiä loppujen lopuksi työroolin mukaan. Tietysti työ tuo tietynlaista tyydytystä, kunhan se vastaa omaa arvomaailmaa.


    • insenjöör

      Minun koulusta tuntuu, että kaikki ne on menestynyt jotka hankki ne paperit, jotta pääsi sitten sinne sukulaisten firmaan töihin...

      • tukkaputki

        Suhteilla töihin. Niin se oma lähipiirikin työllistyi. Kun ei suhteita, taistelu kovempi.


    • ihan tyytyväinen

      Minullakin peruskoulusta lähes kaikki aineet 10 ja yo-todistuksesta laudatureja ja yliopistossa menestyin hyvin. Mutta työelämässä en uskalla ottaa "riskejä" ja sen takia olen tyytynyt olemaan ihan rivityöntekijä, vaikka voisin helposti tienata kaksi kertaa nykyiset tuloni, jos olisin rohkeampi. Enkä ole ollut myöskään noiden kovia rahoja tienaavien miesten suosiossa vaan olen nyt sitten naimisissa työttömän miehen kanssa. Mutta en minä häntä vaihtaisi yhteenkään noista business-miehistä...en osaisi olla sellaisen kanssa, kun aina pitäisi olla tip top ja edustuskunnossa. Minä olen tällainen kotihiiri, eikä minun tarvitse käydä missään edustustilaisuuksissa eikä kissanristiäisissä onneksi. Minä olen ihan onnellinen mieheni kanssa, vaikka joskus kyllä olisi kiva, kun ei koko ajan tarvitsisi laskea rahoja. Ei se elämä lopulta niin huikean pitkä ole...ja sitten kaikki ovat samalla viivalla taas Jumalan edessä, aivan kuten maailmaan tullessaankin...ilman omaisuutta, ilman mitään muuta kuin oman sielun tila...

    • taas sivul.työtön

      Nyt tuli kerrankin asiaa!

      Ihan samaa olen huomanut ja joutunut myös toteamaan, että se miten hyyvin teet työt tai suoritat opiskelut, ei takaa vielä menestystä.

      Olen itse ollut aina suorittaja, pinko! Todella puurtaja töissä. Olen kyllä myös sosiaalinen, mutta jo kasvatuksesta nielty asenne työt ensin, löpinät sitten
      - ei ilmeisemmin toimi enää tämän päivän työyhteisössä.

      On ollut kova koulu oppia, että paskanjauhannalla ja oikeilla sosiaalisilla taidoilla on suurempi merkitys kuin koulutuksella tai työmotivaatiolla. Toki tämäkin on alasta kiinni.

      Nyt jälkikasvulle luukutan sitä, että kaikkein tärkeintä on verkostua ja hankkia mahdollisimman laaja tuttavapiiri -sillä saadaan tänä päivänä töitä. Ennemmin näyttöä töistä ja vahva oma profiili kuin pitkä koulutusputki.

    • perseenhaju.

      Ei kaikilla hyvin ansioita tienaavilla ole taloudellista älykkyyttä, miten sijoittamalla tehdään fyrkkaa.

      Tiedän monta kovatuloista jotka paskoo rahat heti ja monta pienempi tuloista jotka sijoittamisen takia ovat rikkaita kroisoksia. Korkoa korolle ilmiö ja sijoitusälykkyys.

    • Onnellinen työtön

      Elämä menee jo siinä vaiheessa pieleen kun hakee kauppakorkeaan ja alkaa palvomaan rahaa. Siksikö sinulla on paha olla kun et ole vieläkään osannut päästää irti rahanpalvonnasta. Minä olen onnellinen puolestasi, että et ole yksi noista mainituista. Sinulla on vapaa-aikaa, ei suurta firmaa taakkana. Nuo kuvailemasi ihmiset luultavasti kuolevat nuorena sydäntauteihin, ikävä kyllä. Ota rennosti ja tee välillä hommia, jotta on varaa ottaa jälleen rennosti, elämä on liian yhyt pelkille töille. Itsellä on 2 maisterintutkintoa, koska haluan oppia ja ottaa rennosti, tieto ja äly ovat elämässä paljon arvokkaampia pääomia kuin raha.

      • raha tuo onnea

        "Nuo kuvailemasi ihmiset luultavasti kuolevat nuorena sydäntauteihin, ikävä kyllä."

        Väärin, tutkimusten mukaan hyvätuloiset elävät pidempään ja säilyvät terveempänä. Köyhät ovat kipeitä ja kuolevat nuorena. Tämä nyt vain on ikävä totuus.


      • Onnellinen työtön
        raha tuo onnea kirjoitti:

        "Nuo kuvailemasi ihmiset luultavasti kuolevat nuorena sydäntauteihin, ikävä kyllä."

        Väärin, tutkimusten mukaan hyvätuloiset elävät pidempään ja säilyvät terveempänä. Köyhät ovat kipeitä ja kuolevat nuorena. Tämä nyt vain on ikävä totuus.

        Näin ehkä Amerikassa. En maininnut, mutta tarkoitin Suomea. Täällä ei kenenkään perusterveydenhuolto jää vajaaksi rahan takia, Usassa eri tavalla. Taidat viitata amerikkalaiseen tutkimusaineistoon. Olen muuten sisätautien erikoislääkäri ammatiltani.


      • kaksi maisterintutki
        Onnellinen työtön kirjoitti:

        Näin ehkä Amerikassa. En maininnut, mutta tarkoitin Suomea. Täällä ei kenenkään perusterveydenhuolto jää vajaaksi rahan takia, Usassa eri tavalla. Taidat viitata amerikkalaiseen tutkimusaineistoon. Olen muuten sisätautien erikoislääkäri ammatiltani.

        Ai, ovatko sisätautien lääkärit nykyään maistereita??En ole kuullutkaan lääketieteen maistereista.


      • 13+14
        raha tuo onnea kirjoitti:

        "Nuo kuvailemasi ihmiset luultavasti kuolevat nuorena sydäntauteihin, ikävä kyllä."

        Väärin, tutkimusten mukaan hyvätuloiset elävät pidempään ja säilyvät terveempänä. Köyhät ovat kipeitä ja kuolevat nuorena. Tämä nyt vain on ikävä totuus.

        Tilastollinen korrelaatio voi löytyä, kunkin ihmisen oma elämä on sitten kuitenkin oma tapauksensa, joku köyhä voi elää ihan hyvin 100-vuotiaaksi, eivät maalman vanhimmiksi eläneet ihmisetkään yleensä kai ole mitään superrikkaita olleet!!!

        Ja ei jatkuva kova stressikään ihmiselle ole kovin terveellistä.


      • pätee varmasti
        Onnellinen työtön kirjoitti:

        Näin ehkä Amerikassa. En maininnut, mutta tarkoitin Suomea. Täällä ei kenenkään perusterveydenhuolto jää vajaaksi rahan takia, Usassa eri tavalla. Taidat viitata amerikkalaiseen tutkimusaineistoon. Olen muuten sisätautien erikoislääkäri ammatiltani.

        Kyllä se varmasti Suomesakin pätee. Rahalla saa myös terveellisempää ruokaa. Voi vaikka joka päivä tehdä terveyssmoothieita ja keskittyä syömään vitamiini- ja antioksidanttipitoisia hedelmiä maailmalta, joiden rinnalla kotimaiset hedelmät häviävät terveellisyydessä mennen tullen (acai, granaattiomena, inkamarjat jne jne). Sen lisäksi voit rahakkaampana syödä useammin kalaa ja ostaa myös kalliita mereneläviä, joissa on paljon seleeniä yms. Ja terveysruoan päälle vielä vitamiinit ja muut ravintolisät, joita ei ilman rahaa saa. Myös voi palkata personal trainerin, jonka avulla kuntokin kohenee helpommin kuin ihan yksin yrittämällä. Ja käydä hyvätasoisilla kuntoklubeilla ja palkata hyvä hoitaja lapsille sillä aikaa kun käy kuntoklubilla. Ja siivojankin voi palkata kotiin, niin itselle jää aikaa kuntoilla.

        Itselläni ei ole varaa tuollaiseen elämään, joten aikani kuluu töissä raatamalla ja kotia ja lapsia hoitamalla. Kuntoilulle ei jää niin paljon aikaa eikä voimiakaan. Mutta ravintoon kyllä satsaan sen mitä kykenen. Täysin työttömänä ei siihenkään voisi satsata.


      • Mihin Suomi unohtui
        Onnellinen työtön kirjoitti:

        Näin ehkä Amerikassa. En maininnut, mutta tarkoitin Suomea. Täällä ei kenenkään perusterveydenhuolto jää vajaaksi rahan takia, Usassa eri tavalla. Taidat viitata amerikkalaiseen tutkimusaineistoon. Olen muuten sisätautien erikoislääkäri ammatiltani.

        Poliittinen näkemys,kommunisti näkee kaiken venäjällä hyvänä ja kokoomus taas kaiken usa.ssa hyvänä,itse asioilla mitään merkitystä.


      • dr outolempi
        Onnellinen työtön kirjoitti:

        Näin ehkä Amerikassa. En maininnut, mutta tarkoitin Suomea. Täällä ei kenenkään perusterveydenhuolto jää vajaaksi rahan takia, Usassa eri tavalla. Taidat viitata amerikkalaiseen tutkimusaineistoon. Olen muuten sisätautien erikoislääkäri ammatiltani.

        Lääkäriä tuskin olet nähnytkään kuin sellaisen luo vastaanotolle mennessäsi.

        Tutkimusaineistoja löytyy myös Suomesta, esimerkiksi:

        "Hyvätuloiset ovat huomattavasti terveempiä kuin pienituloiset. Tilastokeskuksen Hyvinvointikatsaus kirjoittaa, että Suomessa pienituloisimmassa tuloviidenneksessä elinajanodote on 12 vuotta lyhyempi kuin hyvätuloisimmassa tuloviidenneksessä."

        http://www.talouselama.fi/uutiset/rikas elaa 12 vuotta pidempaan kuin koyha/a2079891


      • Kuolo korjaa
        raha tuo onnea kirjoitti:

        "Nuo kuvailemasi ihmiset luultavasti kuolevat nuorena sydäntauteihin, ikävä kyllä."

        Väärin, tutkimusten mukaan hyvätuloiset elävät pidempään ja säilyvät terveempänä. Köyhät ovat kipeitä ja kuolevat nuorena. Tämä nyt vain on ikävä totuus.

        Vaikka olisi kuinka rikas satavarmasti kuolee eikä silloin rahalla ole mitään merkitystä. Rahaa olisi elää tuhansia vuosia luxuselämää mutta hyvä jos sataan vuoteen pääsee ja sitten onkin suu täynnä multaa.


      • 14+11
        dr outolempi kirjoitti:

        Lääkäriä tuskin olet nähnytkään kuin sellaisen luo vastaanotolle mennessäsi.

        Tutkimusaineistoja löytyy myös Suomesta, esimerkiksi:

        "Hyvätuloiset ovat huomattavasti terveempiä kuin pienituloiset. Tilastokeskuksen Hyvinvointikatsaus kirjoittaa, että Suomessa pienituloisimmassa tuloviidenneksessä elinajanodote on 12 vuotta lyhyempi kuin hyvätuloisimmassa tuloviidenneksessä."

        http://www.talouselama.fi/uutiset/rikas elaa 12 vuotta pidempaan kuin koyha/a2079891

        Joo, mutta mitkä ovat varsinaisia selittäviä tekijöitä tuossa tutkimuksessa, onko esim. yksi merkittävä selittävä tekijä esim. päihteiden käyttö ja tupakointi, jotka saattavat olla yleisempiä tuossa pienituloisimmassa tuloviidenneksessä eli ne tulot sinänsä eivät ole ainakaan se ainoa varsinainen selittävä tekijä vaan sieltä löytyy taustalta useita selittäviä tekijöitä.


    • mersu,luksustalo

      kaunis vaimo, 2 lasta jne. Mitä sitten? Suuntaan tämän aloittajalle ja muille jotka kadehtii aineellisesti rikkaita, ei kannata. Voin kertoa, että he ovat henkisesti usein hyvin köyhiä. Ura, ura, ura ja raha, raha, raha on heidän elämänsä sisältö. Minä puolestani köyhä nuormies teen kaikkea mukavaa, elän toki askeettisesti mutta ei se minun elämäni siitä silti sen paremmaksi tulisi jos olisi mersu ja päivälliseksi sisäfilettä, nyt ajan 80 luvun Ladalla ja syön itse kasvattamiani ruokia lähinnä, so what. olen tyytyväinen silti, kumma juttu, eiks vaan? Eli vanha sananlasku "raha ei tuo onnea" pitää harvinainen hyvin paikkansa. Sitäpaitsi nämä nykyrikkaat ovat usein köyhistä oloista joille on noussut nyt raha päähän kun kerrankin sitä vähän on, kiree pipo ja vähän leluja tai jotain...

      • hgbgbb

        Elämä olisi kyllä parempaa sisäfilettä syömällä. Terveellinen ruoka on todella tärkeää hyvinvoinnille ja sitä kautta vaikuttaa onnellisuuteen. Rahalla saa laadukasta ruokaa ja se vaikuttaa suuresti elämänlaatuun,. Siis muutakin kuin sisäfilettä, jotta ruokavalio ei ole liian yksipuolinen. Köyhän ruokavalio on surkea, hyvä ruoka on kallista.


      • häppy poor
        hgbgbb kirjoitti:

        Elämä olisi kyllä parempaa sisäfilettä syömällä. Terveellinen ruoka on todella tärkeää hyvinvoinnille ja sitä kautta vaikuttaa onnellisuuteen. Rahalla saa laadukasta ruokaa ja se vaikuttaa suuresti elämänlaatuun,. Siis muutakin kuin sisäfilettä, jotta ruokavalio ei ole liian yksipuolinen. Köyhän ruokavalio on surkea, hyvä ruoka on kallista.

        Niin jos itse kasvatata ruokansa ei tartte sisäfileitä eikä eineksiä. Terveellistä ruokaa suoraan omasta maksaa ja mitä maksaa? No vaivan.


      • Totta joka sana
        hgbgbb kirjoitti:

        Elämä olisi kyllä parempaa sisäfilettä syömällä. Terveellinen ruoka on todella tärkeää hyvinvoinnille ja sitä kautta vaikuttaa onnellisuuteen. Rahalla saa laadukasta ruokaa ja se vaikuttaa suuresti elämänlaatuun,. Siis muutakin kuin sisäfilettä, jotta ruokavalio ei ole liian yksipuolinen. Köyhän ruokavalio on surkea, hyvä ruoka on kallista.

        Sisäfile ei ole terveellistä, kasvikset ovat ja ne ovat halvempia.


      • 1+13

        paitsi että syövät epäterveesti harvoin ja paljon halpaa ruokaa että on varaa pitää rikkauden kulisseja... muuten tunnistan kyllä ihan samanlaisen lauman


    • neuvvojeesus

      "Tentin jälkeen katsoit ilmoitustaululta kuka on paras. Kuka on lyömätön. Kuka onnistui aivan käsittämättömällä tavalla. Kuka on parhaista paras. Kuka on tähti. Ei selittelyjä, ei jälkipelejä. Pisteet kertoivat totuuden."

      Kuka vittu ajattelee näin?

      • :DD

        Kauppakorkeakoululaiset.


    • jep jep

      1. Kaikki korkeasti koulutetut eivät todellakaan ole mitään superhyvin palkattuja johtajia.
      2. Suurin osa korkeasti koulutetuista on aivan tavallisissa koulutustaan vastaavissa rivihommissa, eikä suurin osa heistä yllä vuositasolla lähellekkään 200 000 ansioita, suurin osa ei edes puoleen tuosta.
      3. On myös paljon korkeasti koulutettuja, jotka eivät ole koulutustaan vastaavassa työssä.
      4. On myös paljon korkeasti koulutettuja, jotka ovat työttömänä.

      Minusta tuo vaikuttaa pikemminkin hyvin poikkeukselliselta ryhmältä, että tuttavaryhmästä on noin moni noin kovissa hommissa. Eivätköhän hekin ole enemmän tai vähemmän suhteilla päässeet noihin hommiin ja aikoinaan jo syntyneet perheisiin, joissa äiti ja isä ovat olleet vaikutusvaltaisissa ja korkeapalkkaisissa töissä, vanhemmilla myös olleet verkostot vaikutusvaltaisiin henkilöihin. Lähes poikkeuksetta nuo kaikkein korkeimmat ja kovapalkkaisimmat asemat pysyvät sukupolvesta toiseen suvussa ja perhepiirissä.

      • vnfjjn

        Niinhän siinä kerrottiin, että suhteillla.


    • 15 + 15

      Koulumaailmassa pärjäämiseen ei paljoa tarvita, ehkä olisit parhaimmillasi opetus puolella. Koulussa on tietyt säännöt, jossa hikipingot pärjäävät ja luovat ihmiset tuskastuvat, mutta selviytyvät koulusta voittajina työelämään, joissa ne koulumaailman tarkat ja yksinkertaiset asiat eivät enää pädekään. Työelämässä ei enää jaeta pisteitä jokaisesta tärpistä, asiat pitää vaan hoitaa. Te hikipingot ette osaa työelämän sääntöjä ja lakeja, koska siellä ei olekaan niitä mittareita seinällä, kuinka olen pärjännyt, vaan nää luovemmat ihmiset ovatkin heti alusta alkaen työelämän tähtiä. Hikarit ootte hukassa, kun ne opiskelumaailman pelisäännöt ei enää pädekään työelämässä, ette saa mistään nurkasta kiinni, kun ne voitto säännöt puuttuu ja tylsiinnytte ja ootte niitä samoja ressukoita mitä ajattelit noista opiskelu tovereistanne, jotka ovatkin niitä työelämän staroja ja pärjääjiä. Sinusta on tullut luuseri.

      • lätätty...

        Ei se noin ole. Koulussahan ne suositut oppilaat ovat ihan eri oppilaita kuin ne mainitsemasi hikipingot. Itse sain aina kymppejä mutta kyllä sain sen tuntea nahoissani...minua vedettiin hiuksistä ja rintsikoista ja potkittiin tuolilta ja haukuttiin jne jne. Itkien lähdin yläasteelta viimeisenä päivänä, kun vuosikirjassa oli minusta pilkkatekstejä. Eli vaikka olin hyvä koulussa ja kyllä olen luovakin (hyväkin oppilas voi olla luova), niin kärsin älystäni jo nuorena. Onneksi luokalla oli muitakin oppilaita, joista ei pidetty: ne, jotka saivat nelosia ja vitosia ja pukeutuivat hevari-tyylisesti...he olivat ystäviäni koulussa. He hyväksyivät myös ne "hikipingot". Ja näin on edelleen. En viihdy tai osaa olla menestyvien seurassa edelleenkään. Myös aikuisena minua on haukuttu ja nimitelty myös työpaikoilla (on hakuttu erakoksi ja kummitukseksi ja ällöttäväksi jne). Mutta minulla on perhe, joka rakastaa minua ja jota saan rakastaa. Ei muusta ole väliä.


    • 15+2=?

      Joskus olen tuota miettinyt, koska itse olin opiskeluaikana melko ahkera ja tunnollinen, sain hyvät arvosanat. Olen toki menestynyt elämässäni, mutta en juuri tuolla alalla, johon kouluttauduin. Koomisinta on, että tosiaan he, jotka bilettivät ja vetivät tentit rimaa hipoen läpi, osin jopa avustuksellani, ovat pärjänneet todella hyvin tuolla alalla.
      Ehkä se on tämä rento ote elämään, että pärjää, vaikka todistus ei olisikaan kummoinen. Tosiasia loppupelissä on, että on aivan sama minkä oppiarvon unohtaaa... eli kun pääsee työpaikan laitaan kiinni, ei juuri todistuksia kysellä. Henkilö itse ratkaisee.
      Itse olen hilloni tehnyt ja nyt vaan nautin elämästä

    • rikas vai köyhä

      Rahalla voit ostaa hintatasoa. Monacossa asunto maksaa miljoona euroa ja Virossa samanlainen asunto 120 000 euroa. Minun elintaso on niin korkea, että en pese vaatteita vaan osta aina uuden likaisen tilalle esim. t-paitoja kuukaudessa noin 10 kpl 20 eurolla, housuja 5 kpl 60 euroa, sukkia 15 kpl 15 euroa. Kerran kuukaudessa matkustan Euroopassa halpalentoyhtiöllä 70 euroa meno-paluu ja nukun 20 euroa yöltä yhteishintaan hintaan 150 euroa. Joka päivä syön 5 000 kilokaloria 5 eurolla (ylipaino). Minulla on kodinkoneita ja elektroniikkaa osamaksulla 150 euroa kuukaudessa yhteensä 2 500 euron arvosta. Kaiken tämä saan 680 euron työttömyyskorvauksella.

      • rikas vai köyhä

        Jos saisin pankista kulutusluottoa työttömänän niin ostaisin omistusasunnon 100 000 eurolla noin 200 euron osamaksulla ym. moottoripyörää. Esimerkiksi 5 000 euron mottoripyörästä saa myytynä ainakin 3 000 euroa. Tämän tiedon ansiosta ostan lisää velkapääomaa 3 000 euroa esim. moottoripyörän 5 000 euroa ja jotakin muuta 3 000 euroa ja ehkä vielä jotakin 2 000 eurolla koska tiedän että 3 000 eurosta saan käytettynä 2 000 euroa.


      • bgfvvhhh

        Uudet vaatteet kannattaa pestä kyllä ennen käyttöä, joten ne joutuu kuitenkin pesemään.


    • Kunnia yrittäjille

      Mielestäni palkollisena oleminen on kuitenkin vain palkollisena olemista ja toisen renkinä olemista, ylhäältä annettujen käskyjen noudattamista ja oman itsensä ja perheensä sivuun jättämistä.

      Mitä kovemmin kultaista tinakattilaa (palkka, Mercedes, ym) rämistellään sen enempi kerääntyy ihmismehiläiset ympärille kullan kiilto silmissään.

      Taakse jää perhe, lapset, ELÄMÄ.

      Aina on suurta palkkaa maksavan työnantaja omistajan toiveet priorisoitava.

      Nokian suuruuden aikana oli milloin mitäkin kiirettä, ja moni johtaja kutsuttiin viime hetkillä töihin.

      Lomahotellit oli varattu ja äiti lapsineen meni sinne, kun isän piti "parin päivän kuluttua seurata perässä.

      Monesti vain äiti ja lapset olivat loppujen lopuksi lomalla keskenään.

      En arvosta yleensäkään asennetta jossa "ollaan saamassa" palkkaa.

      Ikäänkuin joku muu ulkopuolinen määrittelee mitä sinulle maksetaan.

      Olemalla itsenäinen, oman onnensa seppä, eikä kenenkään hallitusten tai omistajien sätkynykke saa oman arvostukseni.

      Voihan elämänsä vaihtaa rahaan jos kokee että se on niin hieno juttu.

      Rahaa voi tosin itsekin ansaita ihan omilla saavutuksilla ilman, että tarvitsee alistua.

    • työelämä

      Työn tekeminen vie suurimman osan tuloista ja keiken lisäksi monet tekevät työtä vapaa-ajan takia esim. vapaa-ajan harrastuksia. Suomessa vaatteiden, tekstiilien ja kenkien myynti on 13 mrd euroa, josta vain 1,3 mrd euroa on muotia, muotia mitä sinä ostat ulkonäkösi takia.

    • ei voi mitään

      Joko suhteet tai onnekas ihminen.
      Veljelläni meni mahtavasti 10 vuotta, sitten epäonni iski. Vastatuuli koettelee kaikessa.

    • hlhrlbll

      Kuka katselee todistuksen arvosanoja, ei kukaan. Oleellista on että on valmistunut ja mitä työkokemusta omaa. Millaisia suhteita on?

      • bfdhjh

        Työhaastettelussa haastattelija katsoi ylioppilastodeitukseni arvosanat. 10 v. vanha todistus.


    • perseenhaju.

      Seppo S - Miten sijoitan pörssiosakkeisiin
      Kim. L - Vaurastu arvo-osakkeilla.

      Säästäminen kannattaa aloittaa jo 20-vuotiaana niin korkoa korolle efekti pääsee tuottamaan.

      Salkun omatoimisella hoidolla pääsee helposti 10% tuottoon vuodessa verojen jälkeen.

      Pitää elää syklien mukana ja ostaa myyntioptioita kun markkinat alkavat rommaamaan.

      • Kysyn vaan

        Miksi pitäisi vaurastua? Minulla on naisia vaikka rahaa niukasti.


      • Vai on sulla naisia.
        Kysyn vaan kirjoitti:

        Miksi pitäisi vaurastua? Minulla on naisia vaikka rahaa niukasti.

        HÄHÄHÄHÄHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ. Taidat olla vähän yksinkertainen.


    • japa3

      Tai jos olet vain tyhmä.

    • Onnellinen mieskk

      Olin pasca koulussa. Tienaan paremmin nyt omalla firmalla kun opiskelukaverit. Tienaan 5-8 tonnia käteen kuussa. Ajan 60 tonnin uudella autolla. Vaimolla on silikoonit ja meillä on hieno asunto. Olen onnellinen. Minulla on myös 20v rakastaja naapurikaupungissa jonka kanssa minulla on lapsi.

      • satoja naisia

        Kerran kuukaudessa käyn Saksanna panemassa saunakylpylöissä kymmeniä toinen toistaan kaunniiman naisen kanssa. Ei edes miss-suomessa ole paremman näköisiä naisia.


      • yli 340 naista
        satoja naisia kirjoitti:

        Kerran kuukaudessa käyn Saksanna panemassa saunakylpylöissä kymmeniä toinen toistaan kaunniiman naisen kanssa. Ei edes miss-suomessa ole paremman näköisiä naisia.

        Saksassa


      • heh-hee
        yli 340 naista kirjoitti:

        Saksassa

        Onnea teille.


      • KALLE KELLO
        satoja naisia kirjoitti:

        Kerran kuukaudessa käyn Saksanna panemassa saunakylpylöissä kymmeniä toinen toistaan kaunniiman naisen kanssa. Ei edes miss-suomessa ole paremman näköisiä naisia.

        Niin, mitähän tekemistä huorilla ja panemisilla on tämän asian kanssa?? Kolme herraa tässä likellä kovasti saa, mutta eivät taida tuntea sitä vanhaa sanontaa:

        "SIITÄ PUHE MISTÄ PUUTE"


      • kiitos näkemiin

        "vaimolla on silikoonit"

        Tämä kertookin sinusta kaiken tarvittavan :D


    • työtön 1,8 vuotta

      Mulla on Virossa 450 neliönen talo, kodinhoitaja ja puutarhuri. Palkkaa maksan yhteensä 400 euroa kuukaudessa. Valitettavasti ei ole varaa asua Virossa, koska olen työtön ja Virossa ei makseta työttömyyskorvausta

      • Älä makaile

        Eli olet saanut aikoinasi palkkaa, ja ostanut nuo jutut. Tässä oiva esimerkki saamattomuudesta. Kun aina on totuttu olemaan saamassa palkkaa, ollaankin aivan toimintakyvyttömiä kun itse pitäisi asiansa järjestää.

        Saamassa palkkaa jatkaa saamassa työttömyyskorvausta.

        Ainako aiot vain olla jotakin saamassa?

        Luulen että tuollaisella luuseriasenteella menetät ajan mittaan talon ja puutarhurit.

        Koita ottaa itseksin vastuuta omista asioistasi ja lopeta makaileminen luuserina.


      • Älä haise pahalle
        Älä makaile kirjoitti:

        Eli olet saanut aikoinasi palkkaa, ja ostanut nuo jutut. Tässä oiva esimerkki saamattomuudesta. Kun aina on totuttu olemaan saamassa palkkaa, ollaankin aivan toimintakyvyttömiä kun itse pitäisi asiansa järjestää.

        Saamassa palkkaa jatkaa saamassa työttömyyskorvausta.

        Ainako aiot vain olla jotakin saamassa?

        Luulen että tuollaisella luuseriasenteella menetät ajan mittaan talon ja puutarhurit.

        Koita ottaa itseksin vastuuta omista asioistasi ja lopeta makaileminen luuserina.

        Joo eihän palkkaa saada se otetaan. Olet nero.


    • --------------

      Eihän tämä sinällään mikään uutinen kenellekään ole. Jotainhan sekin kertoo, että suomalaisilla pörssiyhtiöillä menee pääsääntöisesti vieläkin kehnosti, vaikka muu Eurooppa nousee taantumasta ja talous kasvaa yhtiöiden tulosten vanavedessä. Suomessa ei taida muita todellisia menestyjiä tällä hetkellä olla kuin Kone.

      Finnairilla ynnä muilla kyllä maksetaan huikeita palkkoja periaatteella sulle-mulle, sulle-mulle, sulle-mulle, sitten ehkä vähän muille, siis niille jotka saavat työnsä pitää. Sama pätee muissakin, kenkää jaetaan ja johtajat senkuin rikastuu.
      Näihin lienee johto valittu nimenomaan kaveriporukasta pätevyydet romukoppaan nakaten.

      Muutenkin elämässä menestyy sosiaalisuudella ja ulkonäöllä eikä älykkyydellä. Parhaana esimerkkinä tästä lienee kauniit naiset, jotka naivat rikkaan menestyjän.
      Siinä ei omilla saavutuksilla tai arvosanoilla ole mitään merkitystä.

    • 1-1

      Suomalaisten yritysten heikkoon menestyksen on varmasti yhtenä syynä epäonnistuneet johtaja valinnat. Johtajiksi on valittun näitä ns. hyviä tyyppejä vaikka osaaminen ei yllä samalle tasolle puheiden kanssa. Vai mikä on syynä että nämä "hyvät tyypit2 eivät kykene luomaan ja myymään menestys tuotteita. Taloushallinon puolella jossa pitää taas jotain todella tietääkin noita ns. hyviä tyyppejä ei näy.

      Mitä kauppakorkeaan ylipäätään tulee niin kyseessä ei todellakaan ole mikään eksaktia tiedettä harjoittava korkeakoulu. Kauppakoulun teoriat ovat usein enemmänkin politiikkaa kuin tiedettä. Yritysjohtajana voi menestyä mainiosti ilman kauppakorkeakouluakin sillä liiketalous ei todellakaan ole mitään rakettitiedettä. Menestyvän tuotteen luomiseen tarvitaan kykyä haistaa nousevat trendit ja ei haittaa jos olisi vähän taiteellista lahjakkuuttakin.

    • 12+17

      Kuka arvostaa mitäkin. Ehkä parhaiten menestyy perusjamppa, mutta jolla on hyvät sosiaaliset taidot ja ehkä vähäsen ilkeämielisyyttä. Luulen että kilpailumaailmassa pitää olla kuitenkin kyllin yksinkertainen. Mitään ei saa mukana hautaan, tai saa mutta se ja sama.

      Lapsien ja lapsenlapsien tulevaisuus ei ole kuitenkaan turvattu kuin lyhyellä tähtäimellä. Ajat muuttuu ja on olemassa muita kriisejä. Rakkautta ei voi ostaa, vaikka seksiä rahalla vielä pystyy ostamaan ja kavereita. Valtaakin voi ehkä ostaa, mutta ei se ole oikeudenmukaista valtaa ja sen huomaa tuloksen huonoutena.

      • bvggg

        niitä asioita ei haudassa tarvitsekaan eikä niitä sen vuoksi hankita. Näsäviisasta. Mutta kun on vielä elossa niin niitä tarvitsee ja niistä kannattaa nauttia. Ne hankitaan hyvää elämää varten.


    • Menestyksen avaimet

      Olen aikoinaan miettinyt pärjäämisen elementtejä. Pohtinut millainen ihmisen tulisi olla, jotta hän olisi oikein menestynyt (mitä ei itsekään ole). Tulin seuraavaan tulokseen:

      1. Geenit (geenit pitäisi olla kunnossa.Ei pään ongelmia eikä neurooseja)
      2. Koulutus pitäisi olla hyvä (kauppakorkea tai oikeustieteellinen)
      3. Pitäisi olla kunnianhimoinen
      4. Pitäisi olla ulospäinsuuntautunut ja hyvä esiintymään
      5. Ei saisi jännittää sosiaalisia tilanteita
      6. Pitäisi nauttia vallasta ja sen käytöstä
      7. Pitäisi rakastaa rahaa ja sillä saatavia mahdollisuuksia
      8. Pitäisi olla verkostoitunut ja haistella mahdollisuuksia
      9, Elämä ja työ pitäisi ottaa haasteena
      10. Oma lapsuus olisi pitänyt olla turvallinen

      • 11. avain

        11. Pitäisi olla syntynyt sellaiseen perheeseen, jolla on suhteita vaikutusvaltaisiin henkilöihin tai vanhemmat ovat itse sellaisia.


      • gfdccc
        11. avain kirjoitti:

        11. Pitäisi olla syntynyt sellaiseen perheeseen, jolla on suhteita vaikutusvaltaisiin henkilöihin tai vanhemmat ovat itse sellaisia.

        Silloin pääsee helpolla.


      • ffhhh

        Kohta 10. ei välttämätöntä. Menestyjissä on sellaisiakin, joilla on ollut kamala ja traumaattinen lapsuus.


      • keskinkertaisuus

        Ei voi yleistää. Listaltasi kolme (1, 9 ja 10) osui kohdalle.
        Nyt olen kuitenkin erittäin menestynyt yrittäjä. Yhtiöni nettotulos 1M€/v.


      • oman onnen seppä
        keskinkertaisuus kirjoitti:

        Ei voi yleistää. Listaltasi kolme (1, 9 ja 10) osui kohdalle.
        Nyt olen kuitenkin erittäin menestynyt yrittäjä. Yhtiöni nettotulos 1M€/v.

        Nimimerkin "menestyksen avaimet" lista on erittäin kapeakatseinen, jopa hieman lapsellinen. Pätee ehkä joiltakin osin tiettyihin tehtäviin, mutta on monta tapaa menestyä, joissa vaikuttavat eri ominaisuudet. Yksi mahdollisuus on lähteä yrittäjäksi, ei ole helppo tie, mutta siinä on mahdollisuus rakentaa omanlaisensa ura, käyttäen omia vahvuuksiaan hyväkseen. Edetä voi niin pitkälle, kuin haluaa ja pystyy, ei tarvitse keneltäkään anella ylennyksiä ja palkankorotuksia. Kukaan ei kysele yrittäjän koulutodistuksia, ne voisi kaikki vaikka polttaa, kun on saavuttanut taloudellisen riippumattomuuden.


      • Yhteisvaikutus
        11. avain kirjoitti:

        11. Pitäisi olla syntynyt sellaiseen perheeseen, jolla on suhteita vaikutusvaltaisiin henkilöihin tai vanhemmat ovat itse sellaisia.

        Lisäisin tähän vielä sen että kun tuossa kohdassa 1. on nuo geenit, niin niillä on suuri vaikutus moniin muihin lueteltuihin kohtiin, osa on tietysti myös ympäristön vaikutusta, mutta kyllä geenit vaikuttavat paljon esim. ihmisen sosiaalisiin ominaisuuksiin, ja sitteen kun kun vielä otetaan huomioon tuo kohta 11. niin ne geenithän periytyvät eli on todella suuri todennäköisyys että niillä hyviä suhteita omaavilla vanhemmilla on niitä hyödyllisiä ominaisuuksia omaavia lapsia vielä ne vanhempien suhteet eli kaiken kaikkiaan heidän lapsilla on MONINKERTAINEN etulyöntiasema heikossa sosiaalisessa asemassa oleviin lapsiin nähden, tämä ei ole mikään poliittinen kannanotto vaan kylmän viilleä biologinen havainto eli me ihmiset emme todellakaan ole samalla viivalla syntyessämme ja että kaikki olisi meistä itsestämme vain kiinni, se on kyllä ihan höpö höpö - puhetta, toki jokainen voi vaikuttaa aina jossain tietyssä määrin (jos on henkisesti ja fyysisesti suht koht terve) omaan elämäänsä.


      • niinpä niin
        keskinkertaisuus kirjoitti:

        Ei voi yleistää. Listaltasi kolme (1, 9 ja 10) osui kohdalle.
        Nyt olen kuitenkin erittäin menestynyt yrittäjä. Yhtiöni nettotulos 1M€/v.

        Ja kirjoittelet TÄÄLLÄ! Just joo


    • etsi oma onni

      Tunnustan, että joskus vertailin enemmänkin luokkakavereiden hyvää menestystä ja olin välillä katkera ja kateellinen. Itselläni jäi koulut lukematta ja muutenkin kituuttelin pitkään huonolla palkalla. Elämä voi kuitenkin muuttua hyvinkin äkkiä. Löysin ihanan puolison, hyvän asuinseudun, minulla on harrastuksia, hyvät välit vanheempiin ja olen onnellinen perheeni kanssa. Enää en arvota elämistä rahan kautta - onnellisuus elämään voi tulla jostain ihan muusta. Toki rahakin kelpaisi, eikä minusta koskaan ole liian myöhäistä ryhtyä rahantekoon, vaikka yrittäjänä. Pitää vain uskaltaa. Nykyisin pystyn myös olemaan onnellinen niiden hyvin pärjänneiden kavereidenkin puolesta. Kuka tietää, mikä tuo kellekkin onnea. Jokaisella on omat tragediansa ja elämän huippuhetkensä. Kateudella ei voita mitään.

      • vvfhnn

        Olit onneton kun sinulla meni huonosti. Kun sait rahaa tulit onnelliseksi. Pääsit elämään toisen siivellä eli et ole itse tehnyt mitään.


      • vtf..
        vvfhnn kirjoitti:

        Olit onneton kun sinulla meni huonosti. Kun sait rahaa tulit onnelliseksi. Pääsit elämään toisen siivellä eli et ole itse tehnyt mitään.

        Olen tehnyt koko elämäni vaikka mitä. Muut ovat tulleet hyvin isona boonuksena päälle. Ehkä olisi pitänyt tämäkin onni saada jäämättä?


    • peterbild1

      olen tässä huomannut että menestys on varmaa kunhan nuolee ylenpiä ja alistaa sekä vähättelee alenpia tai saman arvosiakin ihmisiä lisäksi tietty moraaliton käytös ja kaikki mahdollinen kusetus huijaaminen ja valehtelu niin johan alkaa menestyä.
      näin ainakin omassa tuttavapiirissä itse olen koittanu kaikki tehdä niin kun pitääkin maksanu verot ja vakuutukset ja työmiesten palkat ja eikös turpaan tule valtion puolesta aina vaan enenpi ja homma kusee.

    • ex-lääkäri

      Lääkärillä on huono hyötysuhde. Esimerkiksi lääkäri klomailee harvoin ulkomailla harvoi, kääkäri viettää aikaa mökillä vähän, lääkäri käyttää tavaroita vähän. Todella on hyötysuhde vaikka omistaisi pilvenpiirtäjän..

    • Sikaa piirrittää lauma

      Vertaat miten vain,niin sikoja ihaillaan joka asiassa.Lieneekö nuolijoilla kovin köyhä elämä ja köyhä pää?

      • Ottaako Tissiä

        Täytyykö olla nuynny valvojan ammatissa,joka piruilee kirjoittajille?


    • Töitä löytyy

      Töitä löytyy kyllä jos alalla on työvoimapula. Paskapuhetta muu puhe. Joko puhe johtuu siitä ettet tiedä opiskelutovereistasi etkä työmarkkinoista tai sitten siitä että vastavalmistuneena olet epäonneksesi ollut vähän myöhässä työnhaussa.

      Jos töitä ei alalla ole niitä ei sitä ole kenelläkään. Vastavalmistuneiden ryhmä on niin pieni ettei siitä voi lyhyellä aikavälillä sanoa muuta kuin että olet nyt juuri parhaillasi joko työmarkkinoiden tavoittamattomissa.

      Anna vaan kuulua itsestäsi. Työnhakusi on ollut epäonneksesi juuri nyt hieman epämääräistä. Se ei ole välttämättä Sinun vika. Älä juutu siihen. Sellaine on typerää,

      Yhtä hyvin voisit olla töissä ja ne muut ilman töitä. Näin se juurii on !!

    • it mies.

      Muutama vuos sitten tienasin 300 000 vuodessa ja nyt olen työtön. En pääse jostain syystä edes raksahommiin mutta on mulla onneks säästöjä. En leveile autoilla ja asunnoilla vaan asun vuokralla ja kulutan kuukaudessa saman verran kuin työtön vaikka minulla on miljoona tilillä. pitää kai perustaa oma firma jos haluu töitä ja työkkärissäkkin vaan haukutaan laiskaksi. Meni akka hiljaiseksi kun sanoin sille et olen rikkaampi kuin se.

    • Itse kokeena

      monet jutut en syyt ketään työttömist!pohjal ovat monet mitkä ei ymmär'!miks nää saa kärsii koko ajan idioottien tekimist virheist!

    • bgfcchhh

      Onneen vaikuttaa:
      Ihmissuhteet (läheiset), tekeminen, asunto, auto, raha, mieli, yhteiskunta ja ammatti.
      Tässä eras näkemys onnellisuuden keskeisistä osa-alueista.

    • tilda3

      Näin vanhemmalla iällä, yli kolmikymppisenä on itsestään selvään, etteivät ne paperit merkkaa työssämenetymisen kannalta kuin max. 30-40 %. Omalla persoonallisuudella ja ulkoisella habituksella on suuri merkitys ja sitähän ei voi muuttaa.. Tosin jonkun verran voi fiksata. Sosiaalisisuus, pelisilmä ja riskinottokyky on plussaa varsinkin esimiestehtävissä. Hiljainen puurtaja ei tässä pärjää -valitettavasti.

    • kardaanivetoinen

      Rikastuminen on taloudellisesta älykkyydestä kiinni. Monet lääkärit ja muut hyvätuoloiset paskovat rahansa.

      Bisnesvaistolla ja sijoittamalla ne rahat tehdään. Työnteko on lälläreiden yrittämisiä yrittää päteä joillain palkoilla.

    • markkinat1 määrää

      Jos alalta loppuu työt niin ne loppuu. Siinä ei yksi vastavalmistuneiden määrä merkitse yhtään mitään. Vastaavasti jos töitä on niin niitä riittää kaikille.

      Paskapuhetta sellainen että alan sisällä oilisi jotain sen kummempia eroja.

      Jos näin on niin se riippuu siitä milloin on hakenut töitä ja mikä juuri sen hetkinen tilanne on...

      Hae töitä oikeaan aikaan. Ajoitus on kaiken A ja O. Kyllä varmasti löytää töitä silloin kun markkinoilla on työvoimapula ja hakee niitäoikeaan aikaan.

      Työvoimapula joko on tai ei !!! Se on se, joka määrää sinunkin mahdollisuudet työpaikkaan !!! Ei siinä muut tekijät mitään vaikuta !!!

    • pehmopappa ,

      Oli niin tai näin, tänne jäävät rahat ja tavarat... jopa velatkin ennemmin tai myöhemmin!

      Todellinen menestyminen mitataan sittenkin kuoleman jälkeen!

      Jeesus sanoi, että: "etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan... muista Luojaasi jo nuoruudessasi, ennen kuin pahat päivät tulevat..." Joka ei synny uudesti yläältä ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa" "kaikkien ihmisten kaikkialla täytyy tehdä parannus" ja "joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomiaan kadotukseen." Mark. 16:16

      Huippumies pääsi käymään taivaassa:

      http://www.tv7.fi/vod/player/?program=4524

    • repomen

      Oon katellu noita hyvin menestyviä niin ihme narukäsiä ovat. Pullohartioita. Eivät ole treenanneet lihaksiaan muuten ku homoillen jossain kuntoglubeilla.

      En minä välitä jos niillä rahoilla ostaa vaikka AK-47:n tai palkkaa jotain henkivartijoita, ne rikkaat kuikelot ovat silti narukäsiä joilla ei ole voimaa! Huonokuntoisia P.A.S.K.O.J.A. Helikopteri nostanut johonkin summiteille. Suu käy mutta niilä narukäden voimilla ei lunasteta shekkiä jonka lässyttävä suu on kirjoittanut!

    • Somalit ja neeeekeri

      Ei niillä voimilla ole väliä tai koolla. Jos olet nyrkkeilijä niin noi lihaskimput ei pärjää kun ei pysty nyrkkeilee:)

      • lyö naruilla

        Joo just niinku Mike Tyson esimerkiks. Olet nero.


    • dvdvdvdv

      Yliopistoista ja korkeakouluista valmistuu vuosittain kymmeniä tuhansia ihmisiä, mutta vain muutama prosentin kymmenys siitä joukosta yltää jonain päivänä satojen tuhansien eurojen vuosituloille. Suurella osalla meistä on edessä asuntolainan maksu vielä eläkkeestäkin ja suuret setelit ovat vain kaukainen haave.

      Rikkailla ja menestyneillä on ihme tarve uskotella itselleen ja muille, että kaikki on ansaittu kovalla työllä ja omalla lahjakkuudella. Todellisuudessa kaikki on kiinni siitä, että satut olemaan oikealla hetkellä oikeassa paikassa oikeiden suhteiden kanssa.

      • ei aivan nappiin!

        Pakko sanoa, että tässä tulee taas totuuden helmi:

        "Rikkailla ja menestyneillä on ihme tarve uskotella itselleen ja muille, että kaikki on ansaittu kovalla työllä ja omalla lahjakkuudella. Todellisuudessa kaikki on kiinni siitä, että satut olemaan oikealla hetkellä oikeassa paikassa oikeiden suhteiden kanssa."

        Itse jaksan myös ihmetellä sitä, miten menestys pitää saada näyttämään siltä, että: "...kovasti on tehty töitä ja rankkaa on ollut. Vain kovalla työllä pääsee menestykseen. Kova työ palkitaan."

        Kyllä tässä ihan tavalliset ihmiset tekevät kovasti töitä. Monet tekevät jopa pitkää päivää liukuvilla työajoilla tai muuten vain venyvät palkattomiin ylitöihin. Mutta tosiasia on juurikin se, että olemalla oikeassa paikassa oikeaan aikaan eli "TUURILLA" on merkittävä rooli menestyksessä.

        Ehkä menestyjät haluavat pönkittää omaa egoaan sillä, että uskottelevat itselleen ansainneensa menestyksensä?


    • syön ulostetta!

      ite olen valkoista roskaväkeä olen kouluttamaton ja työtön ja valtion rahoilla itsemurhaa suunnitellessa kuluu päivät...

      • vihaan kaikkia

        toivon että tulis sota tai maailmanloppu edes ja kaikki ihmiset on pelkkää paskaa...


      • subu ja pami

        huumeet on hyväksi koska kuolee aikasin ja onpahan ees vähäsen iloa elämässä...


    • mikä estää

      no siitä vaan sitte!

    • ajatuksia elämästä

      Ja rahako ratkaisee kaiken. Itse en edes haaveile kauppiksen, oikiksen ts. kovien alojen koulutuksista, koska päänuppi tuskin kestäisi painetta opiskeluissa saati sitten työelämässä. Mieluummin vaikka opiskelisin ns.hömppä-aloja ja olisin onnellinen pienillä tuloilla tai sitten vaikka työttömyyskortistossa. Mielipide voi tosin muuttua myöhemmin, mutta elämässä tärkeintä on se, että on katto pään päällä ja saa syödäkseen. Rakkautta täytyy myös olla. Kaikki muu on ekstraa jos näin haluaa. Elämän arvokkuutta ei määritellä mammonalla, arvostuksella tai saavutuksilla. Ihan yhtä tyhjää se elo voi siltikin olla. Onnellisuus lähtee sisimmästä.

      • 264325

        parempi jos ei lähde


    • jenkiteriasia

      kyllä se näin on että nämä nykyajan rikkaat nuoret saaavat elantonsa vanhempien kukkaroista,ei ne sitä rahaa itse tee!

    • Elämä olisi pilalla ja murskana jos rupeaisi elämään muiden eikä oman itsen mukaan.

    • totuus 777

      Jospa sinäkin löytäisit Jumalan ja käsittäisit, mitä on periä rikkaus, jota ei koi eikä ruoste syö . Nyt tavoittelet mammonaa, eikä siitä hyvää seuraa. Kateus ja pienoinen katkeruus painaa kirjoitustesi läpi. Käänny Jumalan puoleen ja anna Hänen olla sinun menetysten korvaajasi, Hän nostaa sinut vielä paikkaan, jossa muut hämmästelevät edistymistäsi. Minulle itselle kävi niin, olin työtön, asunnoton, velkaa yli 10 tonni ja nyt on asunto, velat maksettu, ja juuri valmistunut ammattiin, josta ei työt hevillä lopu.

      • Oikea totuus

        Ei sitä ole vielä kukaan löytänyt, jos rehellisiä ollaan. Elät valheessa.


      • Suola rahoja

        Ai että oikein 10 tonnia?

        Johan olet mahdottomasti velkaa ollutkin


      • nobodyei

        Amen :)


    • Elämä on ihmeellistä

      Hieno provo

    • uskomaton totuus

      Se on yntymässä saatu ns, psykologinen perimämme joka määrittelee miten elämme tässä elämässämme, sillä se on tuhansien vuosien, aikana kertynyt syitten ja seurausten ketju, joka ei voi päätyä kuolemassa, vaan sen on jatkettava uudessa sytyvässä persoonassa.
      Vain täällä maanpäällä ollessamme voimme vaikuttaa siihen permäämme, jonka kuolemassa siirrämme seuraavalle persoonalle.

      Me voimme kuitenkin valinnoillamme vaikuttaa omiin syihin ja seurauksiin, joko, niin, että ymmärre ne syyt minkä takia se on menneisyydessä joutunut tuon lain alaiseksi, jolloin tuo lain alaisuus päättyy, tai valinnoillamme muokkaamme sitä hyvään tai huonompaan suuntaan.

      Syy reagtio vastavaikutus, joka muuttuu uudeksi syyksi, ja ne.
      Tämä ketju jatkkuu niin kauan kuin syyt ja sen seuraukset on loppuunkäyty

      Joten ei ole syytä kadehtia ulkoisesti hyvin menestyviä, sillä he saavat maksaa menestyksestään kalliin hinnan.

      Esim. taannoin oli tv ssä dokumenttiohjelma huonekalu keisari Tauno Korhosesta joka kertoi menestyksestään, että pyysin jumalalta ja minä sain, maksuna siitä että tätä saamaansa hän ei käyytänyt oikein saamaansa vaan menetti kaiken jopa terveydnsäkin

    • Kake II

      Ne korkeaan ja hyvätuloiseen virkaan päässeet näyttää olevan nyky Suomessakin johtavat puoluepolitikot. Puolueen johtaviin virkoihin, ja kansanedustajiksi pääsy, antaa (heidän itsensä mielestä) ammattitaidon kaikkiin mahdollisiin ammatteihin ja asioihin, opiskelematta jopa tekemättä päivääkään rehellistä työtä. Palkat heillä ovat korkeat, ja vastuut teoistaan täysin olemattomat, (kuten poliittinen vastuu on). Voi kuinka monet miljardit on Suomen työtätekeevä kansa maksanut herrojen mohläyksiä!!!!!!!

    • jgtukvg

      Ei sillä pelkällä lukemisella elämässä pärjää... siihen tarvitaan myös sitä tuuria, että on oikeassa paikassa oikeaan aikaan, myös käytännön taitoa sekä sosiaalusta pelisilmää.


      Ja kysymykseesi, ei en vertaa!! En ole kilpailuhenkinen ihminen muita kohtaan, mutta itseni pyrin haastamaan. Olen päinvastoin aina onnellinen, jos joku on saanut tai saavuttanut elämässä jotain kivaa omilla ansioillaan.
      Enemmilti kierrän kaukaa kalraisesi katkerat ihmiset, jotka koittavat epätoivoisesti vakuutella olevansa parempi sieltä kotisohvalta käsin, niin katkeraa, niin katkeraa.
      Se on kuule sellanen juttu, että perse ylös sieltä penkistä ja hommiin!!! Itse jokainen täällä paikkabsa ansaitsee. Toisekseen, ei kaikista tule isotuloisua yritysjohtajia, tarvitaan niitä pienempiäkin.. jokainen työ on tärkeä.

    • ei ihan nappiin!

      Hei. Vähän niinkuin "samma här". Yli kahdeksan vuotta olen ollut lähinnä Kelan työmarkkinatuella. Mutta olenhan nainen - ja syyllistynyt rikokseen - sain lapsia ja olin kotiäitinä ennen tätä työttömyysputkea. En kuitenkaan itse koe olevani syrjäytynyt. Vähän olen saanut nauttia työelämän vaatimuksistakin. Työssäkäyvät eivät valita turhaan. Tulosta pitäisi tehdä paljon jopa aivan naurettavilla välineillä. Olen miettinyt, että miksi minä en saa vakituista työpaikkaa. Miksi minulla on tällainen elämä? Luulen, että aika paljon selittää se, että millaisista kotioloista on maailmalle lähtenyt. En ole syntynyt kultalusikka suussa. En ole myöskään parantanut yhteiskunnallista asemaani avioliiton kautta. Nyt olen eronnut keski-ikäinen nainen. Työvoimatoimiston pohjasakkaa työmarkkinoilla. Ja taas menossa yhdelle "paskanjauhamiskurssille". Jos haluat, niin voin päivittää myöhemmin kuulumisia. Lukemattomien työnhaku- ja paskanjauhamissessioiden jälkeen hermot ovat todella kireällä.

    • Huonosti menee

      Joo, tuossa tuli aivan mitättömään työhön pari sataa hakemusta, joista minun pitäisi työntekijä valita. Kaikilla valtava koulutus takana.

      Pieni on porukka, joka menestyy. Enemmistöllä menee huonosti. Olipa sitten juristi tai kauppakorkean käynyt.

    • Näin se todella on

      Monella myös näyttää menevän hyvin. Siis NÄYTTÄÄ. Laitapa sen menestyjän auton rekisterinumero kännykkään ja kysy tietoja nykyisestä Trafist entisestä Ajoneuvohallintokeskuksesta. Rahoitusyhtiö omistaa auton. Iso asunto on täysin velkana. Vaativa akka, kaksi lasta ja kaksi koiraa. Pikavippejä luottotiedot täynnä.
      Kaikki raha kulutetaan. Eli kuvaannollisesti sanottuna tikkunekkua pitää vain syödä, vaikka ei olisi varaakaan. Siitä kun tiput niin pampulla selkään. Armoa ei pidä tuntea. Oma on ollut valinta.

      Lama ja irtisanominen kolkuttelee.

      On siinä onnellinen elämä.

    • anteeksi viestini

      Ei voi muuta sanoia kuin anteeksi nyt vain: HAHHAH siitäs olette saaneet.
      Te mokomat luokan priimukset.

      Näen teissä entisiä luokkatovereitani: Nokka pystyssä käveleviä, hyvästä perheestä tulleita huvin pukeutuvia, kokeista kiitettäviä saavia tyyppejä, jotka huutelivat kuinka heistä tulee aikuisena suurta ja mahtavaa.
      Minä taas olin luokan erilainen, en ehkä suosittu, ja liikuin huonoissa vaatteissa koska olen köyhästä perheestä.

      Nykyään omistan muutaman hyvin tuottavan yrityksen, ja nautin elämästäni, omistan asuntoja ja matkustelen...
      Kun taas nuo ylimieliset kermaperseet ovat (mitä viimeksi kuulin) töissä kaupan kassalla, varastolla.... Jotkut opiskelevat vielä jossain korkeakouluissa ja asuvat ahtaasti. Tienaan muutamassa kuukaudessa heidän vuosipalkkansa, vaikka en ole käynyt peruskoulun jälkeen kuin ammattikoulun.
      Silloinkin katsoivat pitkin nenänvarttaan "hah, amis!" mutta eivät enää.. Yrittävät jopa ottaa yhteyttä jne, mutta enhän minä heistä pidä, eivätkä he pitäneet ilmeisemmin minustakaan silloin taannoin.

      Tosielämässä en tälläisiä juttuja kirjoittelisi,
      mutta ehkä haaveissani näen kuinka siellä ruudun toisella puolella on se luokkani "hyvästä perheestä tullut priimus ja opettajan lellikki"....

      Jos siellä taas on niitä oikeasti hissukoita priimuksia... Älkää huoliko, teistä minä pidän. Palkkaan kaltaisianne töihinkin. Mutta persoonat jotka ovat olleet ylimielisiä, muita tieltään tylysti työntäviä "olen paras ja tiedän sen" tyyppejä... Teille sanon että hah..

    • Äly hoi!

      Kouluhan arvostaa ahkeria oppilaita eikä lainkaan älyä, koska opettajat eivät yleensä ole ollenkaan älykkäitä.

      Erään valtionviraston työntekijät nauravat opettajille, koska heidät tunnetaan siellä erittäin epäälyllisenä joukkona.

      • Kokemusta on hankitt

        Opettajat ovat ehdottomasti lahjakkaita, kilpailu alalle on kova, se takaa laadun. Oppimistulokset todistava myöst tämän.

        Hyvämuistiset apinat pärjäävät koulussa, kun ei tarvitse muuta kuin muistaa. Yliopistossa onkin sitten jo vaikeampaa, kun pitää jotakin itsekin oivaltaa.

        Sattuma ratkaisee millainen ura ihmiselle tulee.. Jos raha on ainoa kannustin, niin mene kauppasurkeaan tai teekkariksi.Mutta jos haluat tehdä maailmaa hieman paremmaksi, niin silloin ryhdy opettajaksi. Silloin hyvin tehty työ kantaa runsaan sadon jossain muualla kuin sinun kukkarossasi.


    • some121

      Jokainen on oman onnensa seppä. Elämässä ei tapahdu virheitä, kaikki menee juuri niin kuin pitää. Sen sijaan että pitäisit itseäsi epäonnistuneena, mieti mitä voit oppia kaikesta siitä mitä olet käynyt läpi, mitä voit oppia itsestäsi ja elämästä.

      Olemme täällä oppimassa, emme rikastumassa tai menestymässä.

    • ihminen.....

      Ev. Matt. mukaan 6:19 >>Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle. Täällä tekevät koi ja ruoste tuhojaan ja varkaat murtautuvat sisään ja varastavat. 20 Kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen. Siellä ei koi eikä ruoste tee tuhojaan eivätkä varkaat murtausu sisään ja varasta. 21 Missä on aarteesi, siellä on myös sydämesi. 22 >>Silmä on ruumiin lamppu. Jos silmäsi on terve, koko ruumiisi on valaistu. 23 Jos silmäsi ovat huonot, koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, millainen onkaan pimeys! 24 >>Kukaan ei voi palvella kahta herraa: Jos hän toista rakastaa, hän vihaa toista; jos hän toista pitää arvossa, hän halveksii toista. Te ette voi palvella sekä Jumalaa että mammonaa.

      19:23 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsilleen: >>Totisesti: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan. 24 Minä sanon teille: helpompi on kamelin mennä neulansilmästä kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan.

      www.divinerevelations.info

      Raamattu on Luojan Sana & Totuus.

      • ihminen.....

        20 Kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen. Siellä ei koi eikä ruoste tee tuhojaan eivätkä varkaat murtauDu sisään ja varasta.


    • onnellisuusss

      Mun mielestä pärjääminen elämässä on sitä, että on tyytyväinen itseensä alistamatta muita elämänmuotoja (ihmisiä, eläimiä, ympäristöä). Silloin on hyvä olla.

    • Vero:Paratiisi

      Minä kyllästyin raahaamaan verorahojani sinne taivaanpäällisen maailman mainoskonttoriin. Voipi ostaa niilläkin euroilla vaikka vaimolle hattuja. Niistäkin on enemmän hyötyä.

    • ###

      Samaan aikaan kummastuttaa ne entiset opiskelutoverit, jotka sai nöyryytettyä vaikkapa koko opiskeluajan pelätyimmän ja vaikeimman kurssin lopputenteissä.

      Tässä on lause, joka selvittää ongelmasi ja asenteesi. Ehkä ne muut kyllästyi tuollaiseen nöyryyttäjään. Asemat hankitaan kovalla työllä.

    • Nähty on

      Elämässä, tässä maailmassa, pärjäävät röyhkeät, ahneet ja itsekkäät. Lisäksi pitää olla puhelias ja juonikas.

      • nähty myös on

        Se on vain materialistista "pärjäämistä". Eivät he tältä pallolta pois pääse ja jos pääsevätkin, eivät ainakaan mitään elollista planeettaa koskaan tule asuttamaan.

        Se on vain pärjäämistä joka NÄYTTÄÄ "pärjäämiseltä". Moni rikas työnarkomaani on hermoromahduksen partaalla ja perhe-elämä voi olla täyttä helvettiä. Se on raha mikä sen tekee, kun sitä alkaa palvomaan.

        Itse en arvostele ihmisiä varakkuuden perusteella. Ego ja liha se on mikä heillä rikkailla on heikko. Säälin enemmän heitä kuin ihailen..


    • ei aivan nappiin!

      Tästä ketjusta tuli hivenen luetumpi kuin piti. Tämän piti olla vain katkera huudahdus hämärältä kujalta. Huuto joka hukkuu tuuleen.

      On hienoa, jos asia on kiinnostanut kymmeniä ihmisiä jättämään kommenttinsa ja tuhansia lukemaan ketjun. Arvostan!

    • Kylmät kädet
      • Kylmät kädet

        Jos kuva olisi totta, veikkaisin, että on parittanut tyttöystäviään tai myynyt niitä seksiorjaksi lähi-itään ja Pohjois-Afrikkaan.

        Siis jos pitäisi veikata.


    • tutkittu juttu

      Jäsenkirja, rikkaat ja vaikutusvaltaiset vanhemmat sekä röyhkeys/psykopaattipiirteet auttavat eteenpäin tyhmempiäkin.

      Niin se menee.

      • niin on tutkittua

        Pitää tuntea oikeat ihmiset, että pääsee hyväpalkkaisiin hommiin, se on fakta.


    • näin se menee

      Suhteet, suku ja vahemmat - kun nämä on kunnossa,opintomenestyksellä ei ole paljon väliä.
      Tai ainakin ne, ketkä saavat sen korkeakoulututkinnon valmiiksi, ovet ovat avoinna valmiina työelämään.

      Suhteilla saadaan se ensimmäinen työpaikka, jolla luodaan pohja hyvään uraan. Jos sitä ei saa, joutuu kilvoittelemaan nimettömänä ja hakemus hukkuu niiden 300 muun kanssa samaan pinoon.

      • Elämä on perseestä

        Minulla ei tietenkään mitään suhteita ole koskaan ollut joten olen työtön, päävikainen epäonnistuja.


      • it-päällikkö
        Elämä on perseestä kirjoitti:

        Minulla ei tietenkään mitään suhteita ole koskaan ollut joten olen työtön, päävikainen epäonnistuja.

        No ei se nyt ihan noinkaan mene.

        Ekaan työpaikkaan vajaa 10v sitten minulla ei ollut mitään suhteita. En tuntenut ko. paikasta ketään. Eikä koulupaperit olleet kaksiset, vaikka yliopistotutkinto onkin.

        Sain silti paikan, ja sitä jatkettiin myöhemmin vakkarisopimuksella ym. Nyt olen esimiehenä pörssifirmassa, ja muutenkin kaikki on hyvin. Fiksu ja korkeasti koulutettu vaimo, lapsi tulossa, ja asun vieläpä itse rakennuttamassani kivitalossa Helsingissä. Tulot on (nyt 34-vuotiaana) olleet jo vuosia ylimmässä tulokymmenyksessä.

        Olen silti varma, että vaikka en tuota ekaa (hyvää kesä-)työpaikkaa saanut, olisin saanut jonkin muun. Ja ihan omalla yrittämiselläni, enkä millään suhteilla.

        On totta, että Suomessa on muutama harva, hyvin menestynyt perheyritys, joihin kasvatetaan suvun lapset jatkamaan toimintaa - minkä ymmärrä kyllä täysin.

        MUTTA suurin osa ihmisistä lähtee jokseenkin samalta viivalta, jos vain on tehnyt itselleen selväksi kuka olen, mitä haluan ja mitä arvostan - ja toimin kunnioittavasti, ym arvojeni mukaan muitakin kohtaan.


    • lopettakaa jo se rahasta puhuminen ja nauttikaa elämästä. kokeilkaa erilaisia elämän tapoja ja missä maassa tuntuu parhaalta jääkää sinne ja perustakaa perheet sun muut jos kiinnostaa. itte en ainakaan kehtaa edes miettiä raha asioita enkä töitä koska siitä ei tienaa mitään . mehtä kaupat onki sitte asia erikseen. tulee jo vähän pätäkkääkin

    • baari iskeminen
    • Myynäitini

      Pitää olla kaksinaamainen rotta, niin menestys on taattua.

    • Elämä on perseestä

      Vittu kun itsekin pääsis joksikin 500 000 euroa vuodessa tienaavaksi pomoksi. Olen vain kelan sairauspäivärahalla elävä, pääongelmista kärsivä, syrjäytnyt mies. Näin 24-vuotiaana, ilman työkokemusta on enää mahdotonta tehdä asialle mitään. Olisi minulla varmasti ollut paljon potentiaalia menestyjäksi mutta voin sanoa että ne ajat ovat minulta jo takanapäin.

      Sitten kun vielä kysellään painostavaan sävyyn mitä opiskelen tai miksi en tee mitään työkseni, haukutaan kenties pummiksi niin alkaa vituttamaan vielä enemmän. Vituttaa kun ei tässä nyky-yhteiskunnassa muutenkaan arvosteta kuin rahaa ja jotain vitun statusta.

    • O-->€

      Minusta taloudellisesti lahjakkaat ovat lahjakkaita lajissaan. Ovat sitä, vaikka kuinka kävis kateeksi.

    • näinnäenasian

      Asenne on kaikista tärkein ominaisuus tässä elämässä menestymiselle. Raju itseluottamus ja oma karisma ovat ne tekijät, jotka vievät pitkälle työelämässä. Ne opiskeluaikanaan iltaelämään orientoituneet ja sosiaalisia kontakteja naissukupuoleen solmineet hemmot, omaavat jotakin sellaista, jota ei vieläkään ole osattu painaa kasvatustieteen kirjoihin. Mielestäni se jokin on päämäärähakuisuus. He tietävät mitä he tahtovat ja mikä tärkeintä, he myös tietävät miten se haluttu päämäärä saavutetaan. Kaikki esteet päämäärän saavuttamiselle ovat vain lisähaasteita, joista mennään yli uusia keinoja keksimällä ja luovuudella. Periksi ei anneta ja menestyksen nälkä kasvaa matkan edetessä. Tälläiset hemmot ovat syntyneet johtajiksi ja niitä nykysuomi tarvitsee lisää, jotta tästä lamasta noustaan. Aloittajan kaltaiset tunnolliset ja kiltit puurtajat huippunumeroineen eivät ole kelvollisia johtamaan edes itseään, saati suurempia joukkoja yrityksistä nyt puhumattakaan.

    • Näin ohimennen...

      Itselleni tarpeeksi menestystä on jos on tyytyväinen itseensä, elämäänsä ja elinkeinoonsa... Mitä niitä huippu paikkoja ja palkkoja tarvitsee jos vain välillä pääsee eroon siitä suomalaisen negaatiivisesta maailmankuvasta ja voi tuntea ylpeyttä omasta itsestään... Tosin ei raha koskaan pahitteeksi ole, eikä liian vähään kannata tyytyä,..

    • fdsvxcfdsfsdsdf

      Menestyminen vaatii heittäytymistä, asialle omistautumista sekä uskallusta. Ei ole kovin todennäköistä, että hiljainen nörtti lähtisi heittäytymään jo kokeilemaan riskialttiita mahdollisuuksia esimerkiksi perustamalla jo nuorena oman yrityksen. Se on nimenomaan näiden sosiaalisten hurjapäiden hommaa ja he myös menestyvät.

      Mielestäni ei kannata olla turhan kateellinen menestyjille. Menestyminen ei välttämättä vaadi kuin sopivan sauman ja uskalluksen heittäytyä. Menestyjä olisi ehkä voinut olla sinä tai sitten et olisi ollut. Aina löytyy myös lukuisia epäonnistujia yhtä menestyjää kohtaan, mutta heitä ei muisteta samalla tavoin kuin menestyjiä. Tasainen puurtaminen on tasaista puurtamista, mutta sillä yleensä tulee toimeen, vaikka ei menestystä tulisikaan. Nykyään tasainen puurtaminenkaan ei tarkoita edes kohtalaista toimeentuloa, vaan heittäytyminen esimerkiksi ulkomaille muuttamisen tai uranvaihdon muodossa tulee yhä enemmän välttämättömyydeksi.

    • 353dfg6

      Olen duunariperheestä eli se on jo tilastollisesti tuloja alentava tekijä. Duunareiden lapsista tulee duunareita ja yrittäjien lapsista yrittäjiä - yleistäen.

      Joskus junnuna haaveet olivat köyhälle suuria; oma asunto, auto ja kiva työpaikka. Kun moni duunari ei pidä työtää kovin mukavana ,vaan taloudellisena pakkona.

      Keskenjääneen opiskelun(pahin moka, mutta en kadu koska en omaa hyvän opiskelijan intensiteettiä) joka jäi keski-asteelle, ja parin uranvaihdoksen jälkeen nyt keski-iän kynnyksellä olen löytänyt "paikkani". Lapsuuden haaveet on saavutettu, on auto ja omaa asuntoa maksetaan. Unelmia taloudellisesti ei ole oikeastaan enää kuin saavuttaa enemmän taloudellista riippumattomuutta aka. tulot riittävät kaikkeen mitä tarvitsen ja mitä harrastan sekä ylikin jäisi. Olen keskiluokkainen jos tätä sanaa vielä kehtaa käyttää.

      Moni lapsuuden koulukaveri tai pihatuttu on about samassa tilanteessa, perhettä ja asuntoa normituloilla. On joitain siipeensä saaneita jotka ovat menehtyneet tai vankilassa tai juoppoja - on myös muutama ns. menestyjä jotka ovat firmojen johtaja-tasolla ja tulot melkeempä kuukaudessa sitä mitä mulla vuodessa, no melkein.

      Olen utelias, saatan seurata netistä entisten tuttujen menestystä, mutta en tunne kateellisuutta - vain pienen pientä katkeruutta että olisin voinut olla samassa tilanteessa jos oisin jatkanut opiskelujani. Uskon että älliä olisi ollut päästä eteenpäin.

      Olen sopeutuja, tiedän myös sen. Siksi olen mukautunut nykyiseen työuraani, sen antamiin vapauksiin. Hyväpalkkainen työ isossa firmassa yleensä vaatii pitkiä päiviä, jatkuvaa stressitasoa ja työasioiden hieromista päässään. Ellet satu olemaan harvinaisen viilipytty kaveri jolle tämä on kuin vettä vain. Nyt olen omasta mielestäni hyväpalkkaisessa työssä, suhteessa mitä annan vastineeksi. Annan tietotaitoa ja aikaani mutta en stressaannu, työt ei seuraa kotiin eikä iltaisin tule työasiat mieleen ellen sitä halua jostain syystä.

      En ole koskaan halunnut paljoa, tämä lapsuuden ympäristöni leimaamaa, opin että raha ei tuo kaikkea onnea, vaikka tuokin turvallisuutta ja poistaa monta riitaa ja ongelmaa ihmisten elämästä, varsinkin perheiden. Minulla ei ole taloudellisia ongelmia, en tarvitse citymaasturia enkä kesämökkiä koska en jaksaisi edes pitää sitä kunnossa tai käydä siellä jos se on kaukana, olen laiska.

      Mieluummin käyn kaukomaissa lomalla kuin viettäisin vajaan kuukauden päivät kesässä mökillä saunoen ja paistaen makkaraa.

      Kyllä, myönnän että vertaan tulojani joihinkin ihmisiin, mutta en tee sitä aktiivisesti. En ihmisen nähdessäni heti ensin ajattele miten rikas tuo on, vaan miten hän käyttäytyy. Olen myös huomannut että usealla menestyjällä on noussut kusi hattuun. Kun he puhuvat duunareiden kanssa, tuntuu kuin ei oltaisi ihan samalla tasolla vaikka ihmisiä tässä vain ollaan. Tätä mentaliteettia en kadu lainkaan, se lähinnä rajoittaisi elämääni suppeammaksi, viettäisin aikaani vain golf-kentillä puhuen osakkeista ja lomilla viiden tähden all exclusive-lomilla omassa rauhassa. Näin ei välttämättä käy, mutta kun köyhästä duunariperheen vesasta tulisi rikas menestyjä, on helppo kuvitella että raha nousee päähän.

      Tutuista yrittäjäperheistä voin sanoa että kun raha on "vanhaa", lapset ovat hyvin usein olleet erittäin vastuuntuntoisia ja sosiaalisia ja aktiivisia. Ainoa mistä he ievät tiedä elämässä, on puute ja sen huomaa kun vähän syvällisemmin keskustelee. Heillä ei ole kokemuksen pohjaa joten heille raha on oletusarvo, ei saavutus.

      Tässäpä mietteitä, ja varmasti jokainen on omaa mieltään asiasta.

      Voin sanoa myös että keskiluokasta löytyvät pahimmat kateellisten joukot ja katkerat ihmiset. Köyhät eivät unelmoi rahasta paitsi lottovoitoista, elävät reaalielämää. RIkkaiden ei tarvitse unelmoida, joten heiltä saattaa puuttua tavoitteiden hankaluus mikä on osa elämän suolaa. Keskiluokka kamppailee jatkuvasti jopa naapureitaan vastaan, se on aika säälittävää.

    • Takarivin Taavi

      Havainto on totta, mutta toisaalta havainnoitsijan ongelmana on muuttuva vertailukohta. Näet kaikki ne joilla menee sinua paremmin, mutta et ehkä ehkä hoksaa monellako menee yhtä huonosti tai huonommin kuin sinulla. Bongaat virrasta vain porscheja, mutta jätän huomioimatta harmaan tojotien, fordien, ladojen ja opeleiden massan. Suurimmasta osasta kauppakorkean käyneitä ei tule kuluvan hetken hinnoin yli 100.000 e/a tienaavia.

      On harmillisita että eduskunta ei koskaan halua katsoa vastuunkantajien taakkaa. Suomessa on varmaan miljoona pätkätyössä, määräaikaisessa ja toispaikkakunnalla työssäkäyvää joiden palkasta ei jää käteen kuin luu. Omalla kohdalla kolmen tonnin palkasta jää käteen 1200, josta maksan omaa asuntoa lopun ikääni. Työmatkakulujen omavastuuta nostetaan, asuntovähennyksen yläraja on naurettava 250 e/kk, mistä sillä saa vuokrattua asunnon? Maahanmuuttaja-tason sosiaalituilla pärjäisi yhtä hyvin ellei paremmin. Kantasuomalaiset maksavat itse ajokorttinsa, työmatkakulunsa, koulutuksensa aikaisen elämisen, opiskelemisensa, lääkärissäkäyntinsä, hoitonsa.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4153
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3744
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2598
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1737
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1501
    Aihe