Huijari haluaisi ostaa asiakasrekisterini

Suojatkaa rekisterit

Näin houkutteleva tarjous pullahti sähköpostiin viime viikolla:

”” Olisin kiinnostunut ostamaan yrityksenne asiakasrekisterin
pikalainamarkkinointia varten. Maksamme rekisterin laadusta
riippuen 0,50-1,00 euroa per toiminnassa oleva sähköpostiosoite.

Rekisteriä käytetään pikalainojen markkinointiin. Asiakkaanne
eivät saa tietoa rekisterin luovuttamisesta, mikäli ette itse sitä
kerro. Tämä ei myöskään vaikuta mahdolliseen oman
yrityksenne omiin asiakkaisiinne suunnattuun sähköpostimainontaan
laikaan.

Jos kiinnostuit, toimi näin:
1) Lähetä liitetiedostona tai suoraan sähköpostissa oma asiakasrekisterisi
tähän sähköpostiosoitteeseen.
2) Arvioimme 24 h sisällä asiakasrekisterin laadun ja sitten suoritamme
maksun. Maksu voidaan suorittaa myös teidän henkilökohtaiselle
pankkitilillenne.
3) Jos haluatte rahat yrityksen pankkitilille, voimme toimittaa teille
omat laskutustietomme. Maksamme rekisterin asianmukaisen
suuruista laskua vastaan.

[email protected]
[email protected]””
___
Huh-huh, on aika rasvaista touhua tällainen. Ettäkö minä olisin niin typerä että lähettäisin yhden arvokkaimmista ei-aineellisista tiedoistamme, eli asiakaslistauksemme jonkun tuntemattoman Gmail-postilootaan tutkittavaksi ja "arvioitavaksi".

Olen melkomoisen varma että tuo asiakaslistaus ei päätyisi pikalainojen markkinointiin. Vaan se myytäisiin omille kilpailijoillemme. Niitä kiinnostaisi päästä tarjoamaan tuotteitaan kun tietävät että tuolla on ennestään juuri meidän tuotteita käytössä.

Tällainen houkutuskirje saattaa sen sijaan houkutella firman työntekijöitä, jotka eivät ole osakkaina firmassa. Kirje lupaa lähettää rahat suoraan työntekijän henkilökohtaiselle tilille, joten firmassa ei saataisi asiasta mitään vihiä.

Melkein luulen että niitä rahoja ei koskaan saa yhtään kukaan. Eikä tämän spämmikirjeen Gmailin takaa lähettäjäää, Jaakko Salomaa nimistä henkilöä edes ole olemassa missään.

56

3159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirjeen myös saanut

Samaa kirjettä lähettää myös Markku Salomaa

Yt - Markku Salomaa
      Puh. 041 482 5103
      [email protected]

Jokuhan voisi pirauttaa Markulle ja kysellä vähän lisää mistä on kyse.

• Täällä myös

Juu, tänne tuli myös samainen kirje ja Markku oli lähettäjä.

Aikamoista shittiä....

• Veikko V

Sama viesti tuli minullekin, varokaa vain tätä. Lähettäjän domain on rekisteröity elokuun alussa Panamaan ja puhelinnumerosta ei löydy tietoja eikä se yhdistä mihinkään, on kylläkin ilmeisesti käytössäoleva DNA:n numero.

Lisäinfoa tästä huijauksesta keräsin omia asiakkaitani varten sivulle http://www.suorakonttori.fi/page.asp?pageid=302. Montakohan vastaanottajaa tällä viestillä on ollut ja monessako yrityksessä tulee nyt päänsärkyä asiakasrekisterin karkaamisesta.

• Markulta postia

Jokuhan voisi laittaa verottajalle infoa tuosta suoraan tilille maksusta. Josko niitä kiinnostaisi. [email protected]

• Suojatkaa rekisterit

" Samaa kirjettä lähettää myös Markku Salomaa"

Kirjoitin tämän ketjun avausviestin. Kyllä lähettäjänä tännekin oli samainen "Markku Salomaa" nimeä käyttävä.

Käytin varovaisuuden vuoksi avauksessa tuosta nimeä "Jaakko Salomaa". Kun en halunnut vastaanottajana tulla ilmi, jos ko. roskapostin lähettäjä olisi vaikka nerokkaasti yksilöinyt viestejänsä. Lähettänyt kaikille roskapostejansa hiukan eri lähettäjänimellä.

Olen noin 99% varma etä mitään "Markku Salomaata" ei ole olemassa. Eikä kukaan tosiaan saa lanttiakaan rahaa, jos tuonne jotakin osoiterekistereitänsä lähettelee.
      Mutta firmoissa voi olla niin tyhmiä palkkalaisia, että rahan toivossa he menevät lähettelemään.

• Maage1

Onhan noita Markku Salomaita Suomessa varmasti kymmeniä, ja siksi lienee juuri valittu tuo nimi, ettei kukaan nosta meteliä. Oma nimiyhdistelmäni on sen verran harvinainen, että olisin kylä asiaa alkanut selvittää. Suomalaista alkuperää huijaus tietenkin on, koska kieli on niin huoliteltua.

• helkkä

Heipähei, sain samanlaisen eilen n. klo 18. Minun oli allekirjoitettu Markku Salomaa nimellä. Mielenkiintoinen ehdotus, ensin tavara ja sitten raha jos hyväksi osoittautuu. Ts ostaja saa sen käyttöönsä ilmaiseksi. Ja sitten on niitä onnettomia jotka menevät tähän retkuun!

• Huijaus huijarille

Noitahan saa "asiakasrekisterin" näköisiä firmaluetteloita e-mailtietoineen eri paikoista.

Joku voisi kokeeksi lähettää vaikka 50..100 nimeä käsittävän listan tuonne, ja katsoisi miten huijauskuvio tuosta eteenpäin etenee.

Tuleeko ainoatakaan vastausyhteydenottoa? Vai aletaanko pyytää lähettämään jotakin muuta firman kaupallista tietoutta seuraavaksi?

• Roska Posti Robotti

Jos joku myy (eli vapaaehtoisesti lahjoittaa tälle tuntemattomalle) asiakasrekisterinsä, kyllä niitä varmasti käytetään pikalainojen spammaukseen. Sitä pikalainaspammia näkyy nimittäin vähän järjettömän suuria määriä. Ei niitä kiinnosta auttaa teidän kilpailijoitanne.

http://www.hs.fi/kuluttaja/a1352824518538

• Phd VP

Olen viestintäpäällikkönä suuryrityksessä ja tänään sain saman viestin. Nimen googlaamalla löysin tämän viestiketjun. Älkää osallistuko tuohon huijaukseen!

• Suojatkaa rekisterit

>> kyllä niitä varmasti käytetään pikalainojen spammaukseen. Sitä pikalainaspammia näkyy nimittäin vähän järjettömän suuria määriä. Ei niitä kiinnosta auttaa teidän kilpailijoitanne.>>

Siiskö ihan varmastikin tiedät että käytetään vain pikalainojen spammaukseen?

Kyllä minulla on luulo että mitä tahansa tuollaista tietoa käytetään lopulta monenlaiseen tarkoitukseen. Kunhan sitä firmakohtaista dataa alkaa kerääntyä enemmänkin, ja aikaa menee vuodenkin verran.

Vähän samalla lailla kuin USA:n NSA-vakoilua alun perin perusteltiin terrorismintorjunnalla. Mutta sitten siihen otettiin aina lisää ja lisää yksityisiä alihankkijafirmoja mukaan. Tietovuotaja Edward Snowden itsekin oli nimenomaan tällaisessa alihankkijafirmassa töissä.

NSA-vakoilutietoihin pääsee käsiksi USA:ssa jopa 50.000 henkilöä. Kyllä siinä porukassa alkaa olla jo sellaisia jotka mielellään myisivät esim. Nokialta ja Vaisalalta vakoilemalla saatuja patentti- ja tuotetietoja kolmansille osapuolille.

Näin on teollisten salaisuuksien ja tietojen myyntiä melko varmana tapahtunut vuosikausien ajan.
      __
      Samanlaista jatkokäyttöä varmasti keksitään myös suomalaisista firmoista tulleille asiakasrekistereille. Kunhan konnalauma aikansa raapii päätään, että kuinka tuon tiedon voisi jotenkin yhdistellä ja sitten muuttaa rahaksi.

• roskapostisuodatin

Olen toimitusjohtajana yrityksessämme ja sain sähköpostiini saman viestin. Yrityksessämme on "tehokkaimmat mahdolliset" roskapostisuodattimet.

• Veikko V

Viesti on tullut ensivaikutelman perusteella aika isolle osalle suomalaisia yrityksiä joten et varmasti ole Suomen ainoa TJ, joka miettii voiko omat asiakastiedot nyt karata.

Roskapostisuodattimet eivät ikävä kyllä tähän osanneet reagoida vielä. Viesti tuli uudelta Panamaan rekisteröidyltä domainilta ja lähetys tapahtui ranskalaisesta konesalitarjoajan osoitteesta. Millään roskapostien listalla (blacklist) tämä osoite ei vielä ollut mukana.

Paras tapa suojautua tämmöisiä inhimillisiin heikkouksiin ja rahalupauksiin perustuvia hyökkäyksiä vastaan on pitää huolta että oman organisaation myyjät ovat motivoituneita ja rehellisiä. Jos asiakastiedot makaavat ympäri yritystä irrallisissa Excel-tiedostoissa niin tämmöistä vastaan on hankala suojautua. Toivottaasti teillä on asiakastiedot hyvässä tallessa.

• kxkxkxi
        Veikko V kirjoitti:

Viesti on tullut ensivaikutelman perusteella aika isolle osalle suomalaisia yrityksiä joten et varmasti ole Suomen ainoa TJ, joka miettii voiko omat asiakastiedot nyt karata.

Roskapostisuodattimet eivät ikävä kyllä tähän osanneet reagoida vielä. Viesti tuli uudelta Panamaan rekisteröidyltä domainilta ja lähetys tapahtui ranskalaisesta konesalitarjoajan osoitteesta. Millään roskapostien listalla (blacklist) tämä osoite ei vielä ollut mukana.

Paras tapa suojautua tämmöisiä inhimillisiin heikkouksiin ja rahalupauksiin perustuvia hyökkäyksiä vastaan on pitää huolta että oman organisaation myyjät ovat motivoituneita ja rehellisiä. Jos asiakastiedot makaavat ympäri yritystä irrallisissa Excel-tiedostoissa niin tämmöistä vastaan on hankala suojautua. Toivottaasti teillä on asiakastiedot hyvässä tallessa.

Toisaalta ostajan touhuissa ei ole mitään ihmeellistä ja kummallista. Se haluaa vain meiliosoitteita joihin itse lähettää mainoksia. Ihan kuin teidän asiakasrekisterinne asiakkaan yhteystietojen kanssa olisi joku valtiosalaisuus. Ette te omista asiakkaittenne osoitteita. Nih. Taas kaiki paheksujat samassa ketjussa.

• justeer
        kxkxkxi kirjoitti:

Toisaalta ostajan touhuissa ei ole mitään ihmeellistä ja kummallista. Se haluaa vain meiliosoitteita joihin itse lähettää mainoksia. Ihan kuin teidän asiakasrekisterinne asiakkaan yhteystietojen kanssa olisi joku valtiosalaisuus. Ette te omista asiakkaittenne osoitteita. Nih. Taas kaiki paheksujat samassa ketjussa.

Terve Markku!

• Koeta kestää Make

>> Ette te omista asiakkaittenne osoitteita.

Mutta kyllä me vaan ne omistetaan. Ne on meillä.

Etkä niitä meiltä pois saa tuolla typerysmallisella kirjeelläsi.

• Järvenpäästä

Samaa roskaa tuli tännekin
      allekirjoitus oli
      Yt - Markku Salomaa
      Puh. 041 482 5103
      [email protected]

• lcmcmc

Siis mikä siinä on roskaa? Voiko joku selittää. En ole kyseinen yrittäjä, mutta en ymmärrä teitäkään kun panikoitte täällä.
        Teidän ongelma on tuo alituinen epäluulonne ja sen myötä panikointi. Tyyppi haluaa ostaa tiedossanne olevat meiliosoitteet ja sfw? Mikä siinä on niin omituista? Voihan ne tietenkin yksitellenkin kerätä eri firmojen nettisivuilta, mutta olisipa hidasta.

• Kehitys kehittyy

Uusi versio spämmikirjeestä tuli jo. Nyt on näämmä lievästi modifioitu tekstin sisältöä:

"pikalainamarkkinointia varten" -->> "markkinointia varten"

"käytetään pikalainojen markkinointiin" -->> "käytetään monenlaisten tuotteiden ja palveluiden markkinointiin"

__
      Pikalainojen spämmäyksestä ei puhuta enää mitäään, vaan pelkästä "markkinoinnista" on kyse nyt tällä kertaa.

• Kertakauppa

" Tyyppi haluaa ostaa tiedossanne olevat meiliosoitteet ja sfw?"

Oletkos oikeasti ihan noin sinisilmäinen ihminen?

Että luulottelet itsellesi että joku joka lähettelee Paraguayhyn rekisteröidyn domaininsa kautta Gmail-sähköposteja, että tällainen pösilö oikeasti maksaa sinulle latin latia.

Minä ainakaan en maksaisi, kun olisin jo sen haluamani tuotteen haltuuni saanut. Eikä kukaan pystyisi pääsemään jäljilleni.

Miksi helve-tissä silloin lähettelisin rahojani kellekään? Ne osoitteet on jo saatu, ja muuta myytävää myyjällä ei enää ole.

Kertakauppa.

• lcovovo

Katos kun sun ja mun välinen ero on siinä, että sinä panikoit vähän joka suunnalle kun taas minä näen huijarin heti. Tässä tapauksessahan haluttiin meiliosoitteita ja niistä luvattiin maksaa joku mitä se oli alle euron. Oletetaan, että lähetät sille vaikka 100 toimivaa meiliosoitetta euron kappalehintaan. Kaupan hinta on satku. Meinaatko että huijaus tapahtuu tässä? Että se tekee oharit sulle jättämällä sen satkun maksamatta? Älä naurata.

Pointti on siinä, että osoitteita voi kerätä itsekin mutta se on todella hidasta hommaa. Liian hidasta kannattaakseen jos sitä ei tee työkseen.
        Mielestäni kyseessä voisi olla esim että tyyppi todellakin sitten lähettää mainoksia eteenpäin. Tai se myy edelleen ne tiedot. Mutta voitte olla rauhassa, tuskin se teitä yrittää kusettaa.

• asdfadsfadsf
        lcovovo kirjoitti:

Katos kun sun ja mun välinen ero on siinä, että sinä panikoit vähän joka suunnalle kun taas minä näen huijarin heti. Tässä tapauksessahan haluttiin meiliosoitteita ja niistä luvattiin maksaa joku mitä se oli alle euron. Oletetaan, että lähetät sille vaikka 100 toimivaa meiliosoitetta euron kappalehintaan. Kaupan hinta on satku. Meinaatko että huijaus tapahtuu tässä? Että se tekee oharit sulle jättämällä sen satkun maksamatta? Älä naurata.

Pointti on siinä, että osoitteita voi kerätä itsekin mutta se on todella hidasta hommaa. Liian hidasta kannattaakseen jos sitä ei tee työkseen.
        Mielestäni kyseessä voisi olla esim että tyyppi todellakin sitten lähettää mainoksia eteenpäin. Tai se myy edelleen ne tiedot. Mutta voitte olla rauhassa, tuskin se teitä yrittää kusettaa.

EIköhän kaveri ostaisi asiakasrekisteriä asiakastiedolta tai muualta jossa jokaisen kontaktin arvo on 0,30 - 1,00€ ? Kyllä tässä kusteuksen makua on !

• vocococ
        asdfadsfadsf kirjoitti:

EIköhän kaveri ostaisi asiakasrekisteriä asiakastiedolta tai muualta jossa jokaisen kontaktin arvo on 0,30 - 1,00€ ? Kyllä tässä kusteuksen makua on !

Niin sinä meinaat, että se kusettaa sua jonkun muutaman kälysen euron tähden? Älä naurata.

• Airinko

"Meinaatko että huijaus tapahtuu tässä? Että se tekee oharit sulle jättämällä sen satkun maksamatta? Älä naurata. " Olen tässä kohtaa samaa mieltä.

• Kyse ei huijausesta

> > "Meinaatko että huijaus tapahtuu tässä? Että se tekee oharit sulle
      > > jättämällä sen satkun maksamatta? Älä naurata. "

> Olen tässä kohtaa samaa mieltä.

Tarkemmin ajateltuna minä olen ihan samaa mieltä kuin nuo kaksi kauaskatseisempaa kaveria tuossa yllä. Ei se huijaaminen tosiaan tässä kohtaa voikaan tapahtua.

Kaikki perustuu siihen että osoitteiden kerääminen on hidasta itse tehtynä. Siksi aktiivisen markkinoijan kannattaa aivan hyvin maksaa 1 €/osoite. Rahat tulevat varmana kaikille niille jotka osoitteita lähettävät, se on varmaa.

Panaman perustuslakikin kieltää huijaamisen, ketään ei nyt tosiaankaan huijata. Eikä ainakaan tässa sen mitättömän satkun kohdalla.

• n n k kc

Ironia on hieno laji. Sanoppa nyt sitten mikä tuossa hommassa viittaa rikokseen? Mun mielestä ei mikään. Alempana oli linkki jonnekin sivulle uutiseen, missä varoitettiin jutusta. Siinäkään ei sanottu mikä tästä hommasta tekee laittoman.

• #31# ......
    • Ei ei ei ei ei

Kaikenlaisia sitä on liikkeellä.

• Hilit kinttuun

>> Sanoppa nyt sitten mikä tuossa hommassa viittaa rikokseen? Mun mielestä ei mikään. >>

No onhan siinä ihan selvää veropimityksen makua, jos jostakin Panamasta lähetetään henkilön yksityistilille rahaa vaikka 100...500 € verrankin, ilman mitään maksuselvityksiä ja kuitteja. Suomen verottajalle noista rahoista ei kukaan ilmoita yhtään mitään.

___
      >> Alempana oli linkki jonnekin sivulle uutiseen, missä varoitettiin jutusta. Siinäkään ei sanottu mikä tästä hommasta tekee laittoman. >>

Jos olet kyseinen "Markku" niminen henkilö, niin oletpa aika heikoilla tiedoilla liikkeellä. Asiakasrekisterien luovutuksen tapauksessa laittomuuteen syyllistyy niin ko. osoitetietojen ostaja kuin niiden myyjäkin.

Yrityssalaisuuden ostaja:
      ”Rikoslain mukaan yritysvakoiluun syyllistyy se, joka oikeudettomasti
      hankkii tiedon toiselle kuuluvasta yrityssalaisuudesta tarkoituksenaan
      oikeudettomasti käyttää tätä salaisuutta.”

Yrityssalaisuuden myyjä:
      ”Yrityssalaisuuden rikkomiseen syyllistyy se, joka hankkiakseen
      taloudellista hyötyä tai toista vahingoittaakseen oikeudettomasti
      ilmaisee tai käyttää toiselle kuuluvaa yrityssalaisuutta, jonka on saanut tietoonsa ollessaan toisen palveluksessa.”
      http://tinyurl.com/qck666s

Tuossa kulloisenkin tekijän silloisen aseman ja rikoksen vakavuuden arvioinnissa on monia eri harmaan sävyjä. Käräjäoikeus niitä sitten aikanaan arvioi ja punnitsee.

• clclcv

Minä en ole mikään markku ja mua huvittaa tuo teidän typerä panikointi. Ensinnäkin mistä tiedät, että aloituksessa mainittu firma on rekisteröity panamaan? Aivan, et tiedä sitä ja koko homma oli keksittyä satua. Tai todista se. Linkkiä tms.
        Ja voitko näyttää toteen veronkierron? Et. Osaat vihjailla mutta et pysty todistamaan mitään vihjauksiasi.
        Tässä viestiketjussa kukaan ei ole selittänyt järkevällä tavalla mitä hämärää tyypin bisnesideassa on.

ps. En ole " markku". Mua vaan naurattaa tää teidän spekulointi ja panikointi.

• cöcöcöcö
        clclcv kirjoitti:

Minä en ole mikään markku ja mua huvittaa tuo teidän typerä panikointi. Ensinnäkin mistä tiedät, että aloituksessa mainittu firma on rekisteröity panamaan? Aivan, et tiedä sitä ja koko homma oli keksittyä satua. Tai todista se. Linkkiä tms.
        Ja voitko näyttää toteen veronkierron? Et. Osaat vihjailla mutta et pysty todistamaan mitään vihjauksiasi.
        Tässä viestiketjussa kukaan ei ole selittänyt järkevällä tavalla mitä hämärää tyypin bisnesideassa on.

ps. En ole " markku". Mua vaan naurattaa tää teidän spekulointi ja panikointi.

Vielä lisäys horinaasi. Laki ei kiellä ketään myymästä asiakkaidensa osoitteita. Sinä et tiedä mistä puhut, että ota ensin selvää asioista ennenku alat leikkimään salapoliisia.

• Mene kasvamaan

>> Ensinnäkin mistä tiedät, että aloituksessa mainittu firma on
      rekisteröity panamaan? Aivan, et tiedä sitä ja koko homma oli
      keksittyä satua. Tai todista se. Linkkiä tms.>>

Mikä ihmeen firma? Ei noissa kyseisissä roskaposteissa mistään lähettäjäfirmasta puhuta. Vaan lähettäjänä on pseudonyymi yksityishenkilö "Markku Salomaa".
      Aika vaikea on olemattoman firman olemista ja sijaintipaikkaa minun todistaa.

Panamasta ja Väli-Amerikan maista saa halvalla anonyymisti rekisteröityä noita nimettömiä Domaineita. Siinä mielessä on ihan se ja sama onko kyseinen Markun "firma" Panamassa tai Antilleilla.

>> Ja voitko näyttää toteen veronkierron? Et. Osaat vihjailla mutta et
      pysty todistamaan mitään vihjauksiasi.>>

Ollaanko me tosiaan oikeudenkäynnissä saakka jo nyt? Ja minäkö istun siellä kantajan paikalla, ja todistustaakkojen kanssa?
      Vai miksi ihmeessä höpötät että minun pitäisi pystyä "todistamaan" tai toteennäyttämään sinulle eteen yhtään mitään?

>> Tässä viestiketjussa kukaan ei ole selittänyt järkevällä tavalla mitä
      hämärää tyypin bisnesideassa on.>>

Jatka sinä vaan Markku sitä roskapostitteluasi. Kyllä jäljilläsi ollaan jo.
      Nykyään SUPO saa ostettua niin edullisesti noita jäljityspalveluita yhteistyökumppaniltaan NSA:lta, että se sinun Panaman domainisi varmana saadaan jäljitettyä. Sinut haetaan esille ja saat selkäsaunan.

• lvl ö ö ö l

Jos minun pitää mennä kasvamaan sulle voi suositella mielenterveystoimistoa ja tasaavia lääkkeitä.

Eli et tiedä onko yritys rekisteröity panamaan tai Suomeen. Mistä muuten tiedät, että domainkin oli panamaan rekisteröity? Aivan, sulla ei tainnut siitäkään olla mitään muuta kuin omasta päästä keksitty läppä.

Eli, keksit omassa päässäsi, että kyseessä olisi jokin epäilyttävä bisnes ja aloit heittelemään mielisairaita juttuja. Lopulta vedit kehiin Supon ja luulet minun olevan "Markku". Nooh, foliohatut ja tyhmeliinit on netin suola.

• Kierrä kaukaa

>> Mistä muuten tiedät, että domainkin oli panamaan rekisteröity?

En minä tiedäkään. ihan toinen keskusteluun osallistunut henkilö, "Veikko V" tuon Panaman domainipaikan mainitsi. Olen kyllä muissa yhteuksissä viime vuoden puolella selvitellyt noita nimettömänä tilattavien domainien tarjontaa. Vali-Amerikan maat, Panamoineneen ym. tulee aika usein tarjolle.

Sinänsähän on täysin merkityksetöntä missä maassa "Markku Salomaan" domaini sijaitsee. Se voi aivan hyvin olla esim. Ranskassa, EU-alueella.

Se ei silti muuta sitä asiaa että "Markku Salomaa" on vaarallinen ja haitallinen rikolliseen tekoon houkuttelija.
      Kaikkea asiointia hänen vastaamattoman GSM-puhelimensa ja e-mailiosoitteidensa kanssa kannattaa ehdottomasti välttää.

• vphph

Olet sellainen pikku jankuttaja. Jos olisin "markku" tekisin sinusta rikosilmoituksen solvaamisesta. Jos väität toista rikolliseksi voisit vähän edes perustella. Mutta ei. Heittelet vaan paskaa eetteriin.

• Salomaa, huijari

""Olet sellainen pikku jankuttaja. Jos olisin "markku" tekisin sinusta rikosilmoituksen solvaamisesta. Jos väität toista rikolliseksi voisit vähän edes perustella. >>

Terve vaan Markku!! Sanotaan nyt vielä uudelleen että tuo "Markku Salomaa" on aivan hirmuinen konna, rikollinen ja asioiden vääristelijä.

Houkuttelee tietämättömiä ihmisiä noin vain lähettelemään Henkilörekisterilain alaisia asiakasrekistereitä. Ja laissa mainittun Yritysvakoiluun tunnusmerkit kantavia salaisia tietoja myös.

Kyseinen "Markku Salomaa" kaikkine GSM-puhelinnumeroineen ja G-mail sähköpostiosoitteineen on vaarallinen suurrikollinen ja konna.

Kiertäkää kaukaa tämä "Markku Salomaa" nimimerkkiä kantava, postitusrekistereitä osteleva huijari.

• icoclco

Houkuttelee tietämättömiä ihmisiä noin vain lähettelemään Henkilörekisterilain alaisia asiakasrekistereitä. Ja laissa mainittun Yritysvakoiluun tunnusmerkit kantavia salaisia tietoja myös.

• Älä Markku jaksa
        icoclco kirjoitti:

>> Jos Markku haluaa ostaa ihmisten meiliosoitteet sillä ei ole mitään tekemistä henkilörekisterilain asiakasrekisterin kanssa >>

Sorry Markku, mutta tietosuojavaltuutettu ja tietosuojalaki ovat eri mieltä kanssasi:

"Yritykselle muodostuu henkilörekisteri jokaisen sen toimialaan liittyvän erityyppisen asiakassuhteen hoidossa."

Tällaisten tietojen säilyttämisestä ja käsittelystä löytyy lisää tietoa tietosuojavaltuutetun sivuilta.

>> vielä vähemmän sillä on tekemistä yritysvakoilun kanssa. >>

Sorry Markku, mutta rikoslaki on eri mieltä kanssasi. Mikäli henkilö, joka on vastuullisessa asemassa ja luovuttaa näitä tietoja sinulle ilman yrityksen virallista lupaa, kyseessä on rikos nimeltään yrityssalaisuuden rikkominen. Mikäli onnistut houkuttelemaan jonkun "rivityöntekijän" kaivamaan esiin noita tietoja sinua varten, kyseessä on rikos nimeltään yritysvakoilu.

• ococpcpc
        Älä Markku jaksa kirjoitti:

>> Jos Markku haluaa ostaa ihmisten meiliosoitteet sillä ei ole mitään tekemistä henkilörekisterilain asiakasrekisterin kanssa >>

Sorry Markku, mutta tietosuojavaltuutettu ja tietosuojalaki ovat eri mieltä kanssasi:

"Yritykselle muodostuu henkilörekisteri jokaisen sen toimialaan liittyvän erityyppisen asiakassuhteen hoidossa."

Tällaisten tietojen säilyttämisestä ja käsittelystä löytyy lisää tietoa tietosuojavaltuutetun sivuilta.

>> vielä vähemmän sillä on tekemistä yritysvakoilun kanssa. >>

Sorry Markku, mutta rikoslaki on eri mieltä kanssasi. Mikäli henkilö, joka on vastuullisessa asemassa ja luovuttaa näitä tietoja sinulle ilman yrityksen virallista lupaa, kyseessä on rikos nimeltään yrityssalaisuuden rikkominen. Mikäli onnistut houkuttelemaan jonkun "rivityöntekijän" kaivamaan esiin noita tietoja sinua varten, kyseessä on rikos nimeltään yritysvakoilu.

Eikä ole yritysvakoilua. Älä horise. Minä saan myydä firman rekistereissä olevia meiliosoitteita jos siltä tuntuu eikä siinä ole mitään rikosta, tosin potkut voi tulla, mutta ei syytettä.
        Laissa mainittu yritysvakoilu on vähän eri asia ja käsittää mm erilaisia liiketoimintaan liittyviä käsitteitä.

Että lue lisää vaan sitä lakia.

• Älä Markku jaksa
        ococpcpc kirjoitti:

Eikä ole yritysvakoilua. Älä horise. Minä saan myydä firman rekistereissä olevia meiliosoitteita jos siltä tuntuu eikä siinä ole mitään rikosta, tosin potkut voi tulla, mutta ei syytettä.
        Laissa mainittu yritysvakoilu on vähän eri asia ja käsittää mm erilaisia liiketoimintaan liittyviä käsitteitä.

Että lue lisää vaan sitä lakia.

Sorry vaan Markku, ei riitä että osaat lukea lakia, pitää tutustua myös lain valmisteluasiakirjoihin sekä lain soveltamiseen oikeusistuimissa.

Yrityssalaisuutta tulkitaan sillä tavoin subjektiivisesti, että katsotaan mikä on tiedon merkitys yritykselle ja miten kriittistä se on. Esimerkiksi palvelualan yrityksen asiakasrekisterin kopioinnista on napsahtanut lainvoimainen tuomio ja tuomio tuli nimenomaan yritysvakoilusta.

• kxkxkx
        Älä Markku jaksa kirjoitti:

Sorry vaan Markku, ei riitä että osaat lukea lakia, pitää tutustua myös lain valmisteluasiakirjoihin sekä lain soveltamiseen oikeusistuimissa.

Yrityssalaisuutta tulkitaan sillä tavoin subjektiivisesti, että katsotaan mikä on tiedon merkitys yritykselle ja miten kriittistä se on. Esimerkiksi palvelualan yrityksen asiakasrekisterin kopioinnista on napsahtanut lainvoimainen tuomio ja tuomio tuli nimenomaan yritysvakoilusta.

Ja sulla oli linkki tähän mainittuun tuomioon missä? Mutta horinaosastollehan tuo meni. Ihmisten meiliosoitteet eivät kuulu minkään yhtiösalaisuuden piiriin.

Mutta mitäpä voi odottaa tyypiltä joka näkee "markkuja" joka puolella

• Ota Markku tästä

Paljon on täällä kritisoitu ja haukuttu yrittäjä "Markku Salomaata". Puoltajat tuntuu tällä yrittäjäparalla olevan aika vähissä. Haluan omalta osaltani hiukan tuoda avustusta kaltoin kohdellulle Salomaalle ja hänen busineksellensa.

Ole hyvä MArkku, tässä on 494.655 suomalaisen sähköpostiosoitteet.
      http://bit.ly/1flj9Bn

En edes pyydä näistä tuota auliisti tarjoamaasi hintaa 0,50€ -1,00€/kpl, eli 247.000 - 494.000 euron kokonaishintaa. Saat nämä tällä kertaa hyvän tahdon ilmauksena ja hyvän miehen lisänä ihan ilmaiseksi.

Tsekkasin äsken oman e-mailini, enkä löytänyt sitä noiden puolen miljoonan joukosta. Valitettavasti en siis ole saamassa tarjouksia noista pikalainoista ja muista hyödykkeistä joita lupasit alkaa tämän kautta tarjota.

• Make on vähä tyhmä

>> Ja sulla oli linkki tähän mainittuun tuomioon missä? Mutta
      horinaosastollehan tuo meni. Ihmisten meiliosoitteet eivät kuulu
      minkään yhtiösalaisuuden piiriin. >>

Hei kuule Markku, sinä olet näköjään oikein saamarin tyhmän tuntuinen kansakoulujätkä. Sinua saa olla ihan toistamiseen avustamassa ja neuvomassa samojen yksinkertaisten asioiden kanssa.

Johan nuo Korkeimman Oikeuden tuomiolinkit ovat tulleet esille tässä keskustelussa aiemmin olleiden webbiosoitteiden kautta.

Mutta nyt vaan kerta kaikiaan olet tuollainen jatkuvasti autettava rääpäle. Tässä ne sulle on. Googletapa vaikkapa KKO 2013:20 hakusanalla itsellesi luettavaa.

Näet siitä omin silmin miten 3 kk tuomiot yritysvakoilusta ovat napsahtaneet. Hyvin paljon tätä muistuttavassa casessa. Firman asiakasrekistereitä Lounais-Suomen alueella oli luovutettu eteenpäin.

• clclclc

Oot todella pahasti harhainen. Ensinnäkin tässä ketjussa ei ole ollut yhtään linkkiä mihinkään korkeimman oikeuden päätökseen ja aina vain pahenee tuo sun markku- harha. Mutta hullujen kans on kiva tingata. Koskaan tiedä mitä pöpien päissä viipottaa.

• Nappaatko jotai aineita?
        clclclc kirjoitti:

Oot todella pahasti harhainen. Ensinnäkin tässä ketjussa ei ole ollut yhtään linkkiä mihinkään korkeimman oikeuden päätökseen ja aina vain pahenee tuo sun markku- harha. Mutta hullujen kans on kiva tingata. Koskaan tiedä mitä pöpien päissä viipottaa.

>> Ensinnäkin tässä ketjussa ei ole ollut yhtään linkkiä mihinkään korkeimman oikeuden päätökseen

Nii-in, kun sulle ressulle, Markku,pitää kaikki syöttää kädestä pitäen suuhun, ja vielä niistää räkänokkakin päälle.

Edellä sanottiin näin: "Johan nuo Korkeimman Oikeuden tuomiolinkit ovat tulleet esille tässä keskustelussa aiemmin olleiden webbiosoitteiden kautta. "

Tuo pitää ihan täsmälleen paikkansa. Tässä ketjussa ei niin kovin ylivoimaisen monta ulkoista linkkiä ole. Ja yhdessä niistä on suora linkki tuohon KO:n päätökseen.

• Älä Markku jaksa
        Nappaatko jotai aineita? kirjoitti:

>> Ensinnäkin tässä ketjussa ei ole ollut yhtään linkkiä mihinkään korkeimman oikeuden päätökseen

Nii-in, kun sulle ressulle, Markku,pitää kaikki syöttää kädestä pitäen suuhun, ja vielä niistää räkänokkakin päälle.

Edellä sanottiin näin: "Johan nuo Korkeimman Oikeuden tuomiolinkit ovat tulleet esille tässä keskustelussa aiemmin olleiden webbiosoitteiden kautta. "

Tuo pitää ihan täsmälleen paikkansa. Tässä ketjussa ei niin kovin ylivoimaisen monta ulkoista linkkiä ole. Ja yhdessä niistä on suora linkki tuohon KO:n päätökseen.

Turha tuon Markun kanssa on kinata. Tuntuu pitävän tyhjästä suun soittamisesta, missä ei ole rahtuakaan substanssia takana. Jo 5-vuotias skidikin osaa hokea "eikä ole, eikä ole". Ei sellainen paljoa vaadi. Mösjöön kommenteista ja terminologiasta käy ilmi, että jopa peruskäsitteet ovat pahasti hakusessa.

Itse asiassa olen arvellut, että ystävämme Markku on jonkin sortin provo. Tuskin kukaan vakavissaan tuollaista roolia voisi esittää.

• tapsuq

Uusi viesti samasta firmasta (cogimbu.com):

Mistä tiedät, että yritykselläsi on ajan tasalla oleva laadukas asiakaspalvelu? Mistä tiedät, että alaisesi osaavat auttaa potentiaalisia asiakkaita ja nykyisiä asiakkaita?

Tutkimuksen mukaan 75% yritysjohtajista eivät ole varmoja näistä asioista. Anna meidän testata ja analysoida asiakaspalveluasi, ja voit olla varma siitä että jokainen asiakas saa yritykseltäsi hyvän palvelun, samalla kun yrityksesi saa lisämyyntiä - takaamme tyytyväisyytesi.

Palvelun hinta on alk. 59€ kk ja lisätietoja tilausta varten saat TÄÄLTÄ www.a-luokitus.fi. ENSIMMÄINEN KUUKAUSI ON ILMAINEN!

Ystävällisin terveisin,
      A-asiakaspalvelutiimi

[email protected]

Spammilistalle vaan koko domain cogimbu.com, niin minäkin tein

• FR-spammeri

Katsomisen jälkeen, löysin saman "a-luokitus.fi":n lähettämän spämmin roskasuodatettuna firman roskakorista.

Ranskastahan noita lähetyspaikkana näämmä tulee:

inetnum: 91.121.131.0 - 91.121.131.255
      descr: OVH SAS
      descr: Network infrastructure
      descr: http://www.ovh.com
      address: 2 rue Kellermann
      address: 59100 Roubaix
      address: France
      abuse-mailbox: [email protected]

Tuossa on klaaristi e-mailiosoite jonne voi laittaa palautetta.

Jos sellaiset parikymmentäkin eri lähettäjien valitusta tuonne menee, niin kyllä heidän EU-alue Ranskassa pitää asiaan ennemmin tai myöhemmin myös reagoida.

• Markku osta Arkku

Loistavaa ajankäyttöä ihmisiltä

• kas kummaa

jaakko salomaa niminen tyyppi on töissä s. sareskoski oy:llä, eri asia sitten onko kyse samasta henkilöstä

• Saattaisi toimiakin

• tosi kummaa...

Kerrotko vielä, miten Jaakko Salomaa liittyy keskusteluun, jossa ihmetellään Markku Salomaan tempauksia?

• IamSure
        Saattaisi toimiakin kirjoitti:

Aika luigin näköinen kaveri ainakin tuossa.
        http://fi.linkedin.com/in/jaakkosalomaa

Tuollaisessa tarviekamyynnissä sopivat valmiit asiakaslistat olisi hyvinkin käyttökelpoisia.

Voin kyllä mennä takuuseen kyseisestä henkilöstä ettei hän kyllä ole spämmäyksen takana. Ei se että kaveri näyttää "luigilta" tarkoita sitä että hän olisi spämmäri.
        Kovin on hataralla pohjalla "Saattaisi toimiakin" kaverin kommetti jos ulkonäön perusteella viittaat kuinka henkilö toimii.
        Nykypäivänä kun on mahdollista tehdä spämmäystä kenen nimissä tahansa - ei se ole mitään ydinfysiikkaa tmv.

• Jaakko Salomaa

Kuten ylempänä todettu, oli ketjun aloittaja muuttanut lähettäjän nimen aloitusviestiinsä. Minulla tai Sareskoskella ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Ja ennen kuin joku etsivä lähtee linkittelemään Markku Salomaiden profiileja, niin eiköhän tuokin nimi ole keksitty. Terveisin Luigi :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      154
      3297
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      223
      3005
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      1976
    4. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      79
      1618
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      239
      1447
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      48
      1158
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1051
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      121
      1036
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä