Helluntaipoliisista päivää

mens

Helluntaipoliisista päivää, onko kokouksesta karanneita? Suomessa on uskonnonvapaus. Ainakaan vielä ei ole uskonnollista poliisia, en tiedä miten kun tulee vihan aika. Yhdessä oikeaoppisessa mutta vailla Henkeä olevassa seurakunnassa toimi mies, kuka taloon tullessa TV: n edessä polvistui ja mieltä näyttääkseen oli muhamettilaisten asennossa ja sillä tavalla osoitti asennoitumistaan. Nykyään tällä miehellä on TV ja sitä mitä vastaan taisteli on sortunut.

Joku tuolla kirjoitti mitä on olla asunnossa, missä on rukoiltu. En ymmärrä ajatusta. Meillä jokaisella on mahdollisuus rukoilla, miksi sitten hehkuttaa toisten kokemuksista? Olen ollut tilaisuudessa, missä mies huusi kurkku suorana ja rukoili. Selkäpiitä karmi. Sellaista hengetöntä, mutta kun näin kuka oli kyseessä, kaverin kanssa naurahdimme. Mies aloitti ylistyksen ymmärryksellä, mutta kohta jatkoi Hengessä, kaikki yhtyi siihen.

Yhdellä miehellä oli rukousalttari rakennuksessaan tietyssä paikassa. Näytti sitä nuorelle uskovalla, kuka koki syvästi tilanteen. Minä muistin ruota esirukoilijaa, että jaksaisi rukoilla. Kuin hengessä liikutusta.

15

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8+6

      Päivää, hyvä hengellisen esivallan edustaja.

      Meidän seurakunnassa karkasi kerran kesken kokouksen eräs vanhempi ja kokenut, vanhimmistossakin palvellut veli. Hän sanoi aika kuuluvalla äänellä lähtiessään, ettei viitsi kuunnella puhujan (nimeltä mainitun ja laajalti tunnetun) jorinoita. Kuulin hyvin sanomisen. Tunnustan, että olin itsekin vähällä karata, mutta ajattelin, että se voi johtaa joukkopakoon ja istuin "kovin kauan kestäneen saarnan" loppuun asti. Täytyy sitä sen verran 'solitaarinen' olla puhujia kohtaan, kun on sentään aikuinen ihminen - ja muutenkin...

      >> Joku tuolla kirjoitti mitä on olla asunnossa, missä on rukoiltu. En ymmärrä ajatusta. Meillä jokaisella on mahdollisuus rukoilla, miksi sitten hehkuttaa toisten kokemuksista?

    • Nissen napa

      Hyvä aloitus. Aika luovaa, helluntaipoliisi, :D :D

    • valoa kansalle

      Aika subjektiivinen näkemys hengellisessä tilaisuudessa, mikä on hyvä mikä ei. Toinen voi kokea tilaisuuden erittäin hyvänä, mutta toinen ei saa siitä yhtään mitään.

      • * Riippuu puhujasta, jos on voitelussa, Sana Herralta, kaikki saa jotakin, syntiset tulee synnin tuntoon, uskovat uudistuu ja saa siunauksen ja kastetaan PH:llä.


    • sun- glasses

      Jaa, että teillä on nykyään omat poliisitkin? Toivon tuon olevan huono vitsi.

      • hellapoliisin opetus

        Onhan sitä kotona hellapoliisikin olemassa.
        Työkuvahan sen kertoo, että on olemassa laki ja lakia valvoo joku, kotonakin, hellan äärellä. Kun joku perjantaina hakee "tänään" sen perjantaiputelin, eksyy omille teille ja palaa lauantaina, tahi sunnuntaina kotiin, niin hellapoliisi alkaa lukemaan lakia.
        Mitä pahemmin lakia rikotaan, joutuu lainalle. Hellapoliisi voi jopa pahimmassa tapauksessa istua päälle ja lukea lakia, kuinka koti pidetään pystyssä, pidetään rauha jne. Rikkoja on se lainalla oleva. Taas hän, joka perjantaityöpäivän jälkeen tulee kotia, rakastaa puolisoaan yli kaiken ja ottaa hänenkin tarpeensa huomioon, niin ei ole lain alla. Eikä ole lainrikkoja, joka joutuisi lain kanssa tekemisiin.

        Eli olisiko löydyttävä kirjakääröt, perattava hapatus, tehtävä tuhkassa parannut ja otettava *"laista" vaari, niin ei kylmene useimpien rakkaus"!


      • se on jämti se31
        hellapoliisin opetus kirjoitti:

        Onhan sitä kotona hellapoliisikin olemassa.
        Työkuvahan sen kertoo, että on olemassa laki ja lakia valvoo joku, kotonakin, hellan äärellä. Kun joku perjantaina hakee "tänään" sen perjantaiputelin, eksyy omille teille ja palaa lauantaina, tahi sunnuntaina kotiin, niin hellapoliisi alkaa lukemaan lakia.
        Mitä pahemmin lakia rikotaan, joutuu lainalle. Hellapoliisi voi jopa pahimmassa tapauksessa istua päälle ja lukea lakia, kuinka koti pidetään pystyssä, pidetään rauha jne. Rikkoja on se lainalla oleva. Taas hän, joka perjantaityöpäivän jälkeen tulee kotia, rakastaa puolisoaan yli kaiken ja ottaa hänenkin tarpeensa huomioon, niin ei ole lain alla. Eikä ole lainrikkoja, joka joutuisi lain kanssa tekemisiin.

        Eli olisiko löydyttävä kirjakääröt, perattava hapatus, tehtävä tuhkassa parannut ja otettava *"laista" vaari, niin ei kylmene useimpien rakkaus"!

        Ja kaikki, jotka ei ota laista vaarin, joutuu konfirmoitaviksi!


    • KirkonVirkoja

      http://www.poliisi.fi/poliisi/periodic.nsf/vwArchivedDocuments/F9488CDD1ED13B99C2256DF20046C831
      "..Poliisipappi edustaa poliisin ja kirkon nykyaikaista yhteistyömuotoa

      Helsingin poliisilaitoksella työskentelevä poliisipappi Carita Pohjolan-Pirhonen on edelleen ainoa ammattikuntansa edustaja Suomessa. Monissa pienemmissä kaupungeissa työskentelee kuitenkin yhteiskunnallisen työn pappeja, jotka tekevät samaa työtä ikään kuin minikoossa..."

      http://jorkkajaatinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/141260-tasa-arvo-etenee-poliisi-joutui-poistamaan-hairikoivan-naiskanttorin-kirkosta
      "..Tasa-arvo etenee: Poliisi joutui poistamaan häiriköivän naiskanttorin kirkosta.."

    • kuritus*

      Helluntaipolitrukille on selvästi tarvetta.

      • qqqqq....

        Poliisi voisi laittaa jumalan todistamaan olemassa olonsa


    • Nipa.

      Helluntaipoliisi = vanhimmisto.

      • jne....

        Jos teille yht äkkiä seviää ettei jumalaa ole, olisiko hirveä pettymys


      • jne.... kirjoitti:

        Jos teille yht äkkiä seviää ettei jumalaa ole, olisiko hirveä pettymys

        * Jos et kohta ala uskomaan Herraan Jeesuskeen, niin Hänen tullessaan on pettymys sinulla, ja sitten on enää myöhäistä kolkutella, kun Jeesus tempaa seurakuntansa pois. Älä jää tänne, ei ole mikään pakko, usko Herraan Jeesuskeen, niiin sinä pelastut !


      • Minä uskon ja puhun
        jne.... kirjoitti:

        Jos teille yht äkkiä seviää ettei jumalaa ole, olisiko hirveä pettymys

        .......... Jos teille yht äkkiä seviää ettei jumalaa ole, olisiko hirveä pettymys ...........

        Otat itse kaksinkertaisen riskin.


    • kytkys kauppa

      Onhan uskovaisia poliiseja. Helluntaipoliisi on hauska nimi, =)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      58
      859
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      684
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      660
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      574
    5. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      103
      505
    6. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      32
      498
    7. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    8. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      82
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      455
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      436
    Aihe