Suomessa rikotaan paljon ihmisoikeuksia, joista ei saa puhua

Markku Ahdeoja

Suomi on kulissi maa, jolla on hyvä maine, mutta se perustuu kuplaan.

Viranomaisten väärinkäytöksistä ei juurikaan saa puhua ilman rangaistuksen uhkaa. Sananvapautta rajoitetaan käyttämällä kunnianloukkauslainsäädäntöä.

Suomalainen oikeusjärjestelmä on rapautunut ja korruptoitunut, jossa Suomen lailla ei ole väliä vaan sillä, että vaikutusvaltainen voittaa aina vähemmän vaikutusvaltaisen. Lain edessä Suomessa ei toteudu tasa-arvoisuus.

12

283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asperger-henkilö

      Mitähän asialle voisi tehdä? Kuka puolustaa mielenterveyspotilaiden oikeuksia kun ei MTKL, Valvira eikä Potilasasiamies siihen pysty? Olen tehnyt lukuisia muistutuksia sekä kanteluita ja aina tulee paskaa niskaan, voimat alkaa olla loppu. Eduskunnan oikeusasiamiehelle olisi lähdössä kolme kantelua, mutten jaksa niitä enää lähetellä, omakohtaista kokemusta ja perustelut kaikkeen löytyvät vaikkei psykiatriaosaston johto uskokaan kaikkea tapahtunutta ja puolustelee aina alaisiaan. Näistä olen kirjoittanut varmaankin montakymmentä sivua jo, mutten enää jaksa käydä niitä lävitse ja tehdä koostetta. Kuka tällaisessa voisi auttaa? Autismiliitostakaan ei saa mitään apua. En siis ole vammainen, vaan useimpien mielestä älykäs pitkäaikaisesta masennuksesta kärsivä vuorovaikutukseen kykenevä ihminen, jota on vuosikausia kohdeltu aivan törkeästi ja lopulta kaikki syyt vieritetään epäonnistuneesta hoidosta minun niskaani. Tätä tapahtuu psykiatrian poliklinikoilla sekä psykiatrisissa sairaaloissa ihan jokapäiväisesti. Voisiko joku auttaa? Rikosilmoituksen voisi väärinkäytöksistä tehdä mutten jaksa lähteä tämänkaltaiseen vuosia kestävään prosessiin mukaan.

      • 17+8=25

        ainakin toi mielenterveyden keskusliitto pitäisi laittaa toimimaan, se ei saa alkaa oleen terveitten suojatyöpaikka, vaan sielä olevat täytyy kirjelmöidä tärkeistä asioista ja pyytää edunvalvontaa potilaille


      • Asperger-henkilö
        17+8=25 kirjoitti:

        ainakin toi mielenterveyden keskusliitto pitäisi laittaa toimimaan, se ei saa alkaa oleen terveitten suojatyöpaikka, vaan sielä olevat täytyy kirjelmöidä tärkeistä asioista ja pyytää edunvalvontaa potilaille

        MTKL:n lakimies vastasi sähköpostiin yhden kerran, jossa kertoi, että "tällainen on käytäntö nykyisin" kun yritin pyytää tukea psyk.polilla tapahtuneisiin väärinkäytöksiin. Toiseen sähköpostiin missä yritin tarkentaa asiaa, ei vastannut enää mitään, minkä jälkeen jaksamiseni yrittää viedä asiaa eteenpäin loppui. Sama tapahtui Valviran kanssa, sieltä lakimies vastasi ja kertoi etteivät pysty auttamaan. Asiallisesti ja rakentavasti perusteluineen yritin asiaani selvittää. Yhteiskuntarakenteemme on sairaampi kuin moni uskoisi.


      • .....
        Asperger-henkilö kirjoitti:

        MTKL:n lakimies vastasi sähköpostiin yhden kerran, jossa kertoi, että "tällainen on käytäntö nykyisin" kun yritin pyytää tukea psyk.polilla tapahtuneisiin väärinkäytöksiin. Toiseen sähköpostiin missä yritin tarkentaa asiaa, ei vastannut enää mitään, minkä jälkeen jaksamiseni yrittää viedä asiaa eteenpäin loppui. Sama tapahtui Valviran kanssa, sieltä lakimies vastasi ja kertoi etteivät pysty auttamaan. Asiallisesti ja rakentavasti perusteluineen yritin asiaani selvittää. Yhteiskuntarakenteemme on sairaampi kuin moni uskoisi.

        Eipä ihmekään, jos ihmisestä, joka etsii tukea elämänhallintaansa yritetään väkisin vääntää psykiatrinen potilas, jolloin hoito ei toimi, koska Asperger ei ole psykiatrinen sairaus! Tätä eivät edesauta ammattitaidottomien vanhakantaisten työntekijöiden asenteet asiakkaitaan kohtaan.


      • 1uhri
        ..... kirjoitti:

        Eipä ihmekään, jos ihmisestä, joka etsii tukea elämänhallintaansa yritetään väkisin vääntää psykiatrinen potilas, jolloin hoito ei toimi, koska Asperger ei ole psykiatrinen sairaus! Tätä eivät edesauta ammattitaidottomien vanhakantaisten työntekijöiden asenteet asiakkaitaan kohtaan.

        Terveydenhuoltomme on sairastunut,kun puoskarilta loppuu ammattitaito potilas leimataan psyykkisesti sairaaksikoska puoskari ei pysty myöntämään ettei hän hallitse asiaa.
        Tämä on valitettavan yleistä jopa keskussairaala tasolla,kuten myös yksityisellä.
        Ei potilaalla ole mitään oikeuksia ,eikä ihmisarvoa.


      • .....
        1uhri kirjoitti:

        Terveydenhuoltomme on sairastunut,kun puoskarilta loppuu ammattitaito potilas leimataan psyykkisesti sairaaksikoska puoskari ei pysty myöntämään ettei hän hallitse asiaa.
        Tämä on valitettavan yleistä jopa keskussairaala tasolla,kuten myös yksityisellä.
        Ei potilaalla ole mitään oikeuksia ,eikä ihmisarvoa.

        Puoskareiksi voidaan lukea kaikki jotka eivät pidä ammattitaitonsa pitämistä ajantasalla tärkeänä tai jotka eivät henkilökohtaisista ominaisuuksistaan johtuen olisi kuuluneet alunalkaenkaan ko. alalle ts. empatiakyvyttömät, vanhoilliset, narsistit, psykopaatit jne. jne.


      • Rikollinen mielen-

        terveyslakimme.

        Mielenterveyspuolella ihmisoikeuksia rikotaan jatkuvasti. Suomi on saanut tästä huomautuksia jatkuvasti Euroopan ihmisoikeustuomioistuimelta.

        http://www.hs.fi/sunnuntai/Pakkohoito pitää perustella aiempaa paremmin /a1360987777905


    • Ei tässä maassa oikeutta saa ken ei itse sitä hanki: vai miten se meni.

      Kukaan muu ei auta, ellei itse jaksa hakea oikeutta.

      Esimerkkinä KELA ja kuntien sosiaalitoimistot ja työvoimatoimistot.

      Kela saa päätöstään varten sitovan lausunnon ja jättää sitten itse tarkistamatta lausunnon sisälln oikeellisuuden.

      Muutoksenhaku on turhaa ajan haaskausta, koska muutoksenhakulautakunnssa on edustettuna ministeriö ja muuta virkamieskuntaa joille on helpompaa peitellä virheitä kuin oikaista niitä.

      Mutta entärikoslaki.

      Väärän lausunnon antaminen viranomaisasiassa on rikos: siis se on rikos myös silloin kun viranomainen antaa väärän tiedon päätöksentekoa varten toiselle viranomaiselle.

      Todistusaineiston vain pitää olla riittävän aukotonta. Itse olen muutamia kuukausia kerännyt aineistoa kasaan.

      Viranomainen joka on vastuussa väärästä lausunnosta on itse todennut ettei tarkistanut tietojärjestelmän tuottamaa lausuntoa: ja toinen virkamies on kirjannut asiakasrekisteriin, että merkintä johon lausunto on perustunut on tehty väärin perustein.

      Nyt pyydän tietosuojavaltuutetulta lausunnon siitä, mitä velvotteita rekisterin pitäjällä on taristaa merkintöjen luotettavuus.

      Jo huolimattomuus merkinnöistä lienee tietosuojalain mukaan rikos: eli jos jonkun mikamyllylän rekisteritietojen katsominen on rikos, niin miksei virheellisten merkintöjen tekeminen.

      Yhden kansalaisen ja varsinkin yksin toimivan kansalaisen kantelut on helppo haudata johonkin selvityspinoon.

      Mutta onneksi on olemassa rekisteri laki, joka dokumentoi mitä virkamiehet oikeasti tekevät tai jättävät tekemättä.

      Kun haudattuja ja ilman perustetta selvittämättä jääneitä kanteluita on todistettavasti ei vain muutamia vaan satoja jopa tuhansia: on Suomen tarina oikeusvaltiona aivan uuden tilanteen edessä.

      Ja ehkä juuri nyt on hyvä hetki kertoa asioista vaikkapa MTV3 toimittajille:::::::::. yber-toimittajat ovat sivuuttaneet oikeusturvaongelmat, koska ovat uskoneet, etteivät itse koskaan joudu työttömäksi viranomaisten mielivallan kohteeksi.

      Joten pari sähköpostia toimittajille parin seuraavan viikon aikana:ei siinä mene hukkaan kuin korkeintaan hetki aikaa; mutta harmihan olisi jos jälkeenpäin huomaisi, että tilaisuus vain jäi käytämättä.

      NINEL

      • 978

        Antaisitko osoitteet keille sähköpostit kannattaisi lähettää? Voiko oman nimen pyytää salaamaan, onnistuuko käytännössä vai vuotautuuko jossain välissä julki? Ajattelin lähettää vuosikausien törkeästä kohtelustani toimittajille tietoa, minulla on hyvin paljon materiaalia olemassa. Kyseessä mm. hoidottajättäminen mikä kuuluu ihmisoikeusrikoksiin sekä rekisteritietojen kirjallisen korjauspyynnön mitätöinti siihen vedoten, ettei niihin tarvitse henkilötietolain mukaan korjata "muuta kuin selkeät asiavirheet" psykiatrin mielestä. Eikö tällaisiin virhellisyyksiin kuulu väärät tulkinnan henkilön terveydetilasta tai diagnooseista, joiden perusteella tämän jatkohoito järjestetään.


    • organisaattori II

      Missäs aloittaja tällä hetkellä? Kaipaisin vastauksia kuinka edesauttaa asioiden etenemistä?

    • ihmisen asialla

      Suomi on poliisivaltio, ja poliisi saa tehdä ihan mitä haluaa. Mistään eivät saa syytettä, vaikka olisi kuinka räikeä rikos. Vaimonhakkaaja poliisi saa jatkaa virassa, kansalaisia hakkaamisella kavereidensa kanssa uhannut poliisi jatkaa työtänsä ihan normaalisti tutkinnasta huolimatta, poliisi päättää itse kotietsintäluvistaan eikä käräjäoikeus, poliisit rynnivät taloosi tekemään kotietsintää jos alaikäinen tyttösi lataa pinkillä kannettavallaan netistä yhden musiikkikappaleen, poliisi saa sähköttää sinut taserilla kuoliaaksi ilman syytetä putkassa jos niistä siltä vain tuntuu.. Missään muussa maassa kuin Suomessa poliisilla ei ole näin paljon valtuuksia ja etuuksia.

      Jenkeissä ei saa käyttää laittomassa kotietsinnässä löytyneitä todisteita. Suomessa tästä ei ole mitään säädöksiä ja todisteet hyväksytään poikkeuksetta oikeuslaitoksissa, oli ne hankittu millä keinoilla hyvänsä.

      • Mikä avuksi?

        Pitää muuttaa asia.

        Taitaa olla väitteet faktaa mutta ei se täällä kirjoittelemalla muutu.

        Olisiko joku porukka joka ajaisi muutosta asioihin?


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1529
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      18
      1153
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1029
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1028
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1021
    6. 4
      922
    7. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      918
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      3
      911
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      5
      903
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      882
    Aihe