Syksy on kauneimmillaan.
Keskiviikosta alkaen on luvattu taas lämpenevää ja elämä rullaa hitaasti eteenpäin kuin Pendoliino omilla raiteillaan.
Mistä tämä mystinen hiljaisuus?
67
332
Vastaukset
- Hiljaa hyvä tulee.
Hiljaisuus ei ole mysteeri. Voisin kertoa. Mutta jätän väliin.
Pendolino kulkee yhtä raidetta kerrallaan.
Niin pitisi ihmisenkin tehdä. Ei poukkoilla.
Pendoliinoissa on ohjausjärjestelmä.
Ihminen ei aina hallitse omaa ohjausjärjestelmäänsä.
Siksi hiljaisuus on myöntymisen merkki.Rakastan tätä ihanaa hiljaisuutta ympärilläni.
Pendoliinoja ei täällä korvessa ole näkynyt. Eihän ihminenkään voi olla kuin yhdessä paikaassa kerrallaan, välillä tekee hyvää katsella laajemmin mitä muuta elämässä voisi olla.
Eihän kaukaan voi hallita täysin elämäänsä, kaikille sattuu jotain odottamatonta. Siksi liian tarkka tulevaisuuden suunnittelu saattaa romuttua.
En oikein ymmärtänyt mitä aloittaja tarkoitti, mutta ei sillä ole väliä.
- ? tuumaustaukoko ?
Uusien viestien määrästä yli 400 päätellen täällä luulisi olevan vilkas liikenne.
- ihan oikeasti
Mistä liekin ovat keksineet noin suuren luvun.
Taitaisi 40 olla lähempänä totuutta. - tähän mennään
ihan oikeasti kirjoitti:
Mistä liekin ovat keksineet noin suuren luvun.
Taitaisi 40 olla lähempänä totuutta.Kohta se on vissiin 4 viestiä vuorokaudessa.
Elämä ON tylsää! - virtaa joki virtaa
Silloinhan poistettiin satoja kommentteja. Kuka tänne enää kehtaa tullakaan.
Apinoiksi sun muiksi tulla haukutuksi, tai pitää palstapipoa, liian tiukkaa.
Ei sovi minun pirtaavi.
- oravainen oksallaan
Ei ole aina myrskyn aika. Maailma kaipaa sopua ja rauhaa, hiljaisuutta, silloin pienikin ääni pääsee kuuluviin.
Huomasin loppuviikolla lämpenevän, ainakin jäähtymisen pitävän taukoa.
Meiltä käytiin viikonloppuna sulkemassa mökki talviteloilleen.
On aina yhtä haikea hetki jättää syksyllä rakas paikka.
Toivottavasti talvi on vanhuksellemme armollinen.- Armon tietäjä.
Nyt vain rukoilemaan, ettei mökkiparka uuvu rankka lumisen tulevan talven alle.
Sillä ensi talvena jos koskaan saadaan lunta mieletön määrä. - Pirre*
Armon tietäjä. kirjoitti:
Sillä ensi talvena jos koskaan saadaan lunta mieletön määrä.Mistäs tiijjät, tulevat lumet, kerro meilkkeii...:)
- käpy oli suussa
Armon tietäjä. kirjoitti:
Sillä ensi talvena jos koskaan saadaan lunta mieletön määrä.Onko sinulla sammakko vai itsekö kolmiloikkaat, vai mistä enteistä tiedät talven tulon?
Onneksi on pelit ja vehkeet lumentulon varalle.
Katsotaan, sanoi lumikolari. - '* * * ^´
Pirre* kirjoitti:
Mistäs tiijjät, tulevat lumet, kerro meilkkeii...:)
Pihlaja ei samana vuotena kahta taakkaa kanna, eli pihlajoissa oli vähä kukkia viime kesänä.
Eikä ole marjojakaan. Mitähän ne tilhet nyt syövät? - Pirre*
'* * * ^´ kirjoitti:
Pihlaja ei samana vuotena kahta taakkaa kanna, eli pihlajoissa oli vähä kukkia viime kesänä.
Eikä ole marjojakaan. Mitähän ne tilhet nyt syövät?Niin mitä, ja jää ne tilhien syyshumalatkin väliin :)
- hihaton,
Hoitotäti oli huonolla tuulella, kaikki on siksi hiljaa ja hissukseen.
- sattuu, sattuu
Taitaa yhden jos toisenkin omaatuntoa kolkutella.
Sanottuja sanoja ei enää takaisin saa. - k/k
sattuu, sattuu kirjoitti:
Sanottuja sanoja ei enää takaisin saa.Aina sattuu ku hakataan.
En oikein tunne naisia ja naisten tapoja ovat aina olleet arvotuksia ujolle pojalle.
Miehist on jonkinlainen aavistus ja siin porukas rymistellään joskus kovastikkin mut se puhristaa ilmaa,kaikille tulee selväks missäse omapaikka on.
Kattellaan ny hetki tyynen taivaan alla koht taas tuulee niin et etunojassa kävellään. - ,..,
sattuu, sattuu kirjoitti:
Sanottuja sanoja ei enää takaisin saa.@sattuu, sattuu
Toivottavasti vaskisepät kolkuttavatkin monien ohimoita.
Onhan se merkki siitä, että kuulijalla on omatunto.
Ei pelkkä itserakkaus.
- bessie*
Mikä ihmeen mystinen hiljaisuus?
Täällä on ihan tavanomaisen, ei erityisen hiljaista?
Hiekka ja lehdet vain pöllyää asemalaiturilla, kun Pendoliino pyyhkäisee ohi. Ne mitään hitaasti rullaa.
Kyydissä mukana olin viimeksi Allegrossa, eikö sekin ole pendoliino. Kovaa mentiin, mutta tosiaan ja onneksi omalla raiteella pysyttiin. - j-m9*
Yhteydet ei toimi, siinä syyllinen...
- ?!.
Sukula tv.ssä laittaa tuota santalahtea kondikseen. Tulee uusintana.
- jytymamma9*
?!. kirjoitti:
Kiitti vinkistä...
- zxwzx
Päsettekö galleriaan?
- jytymamma9*
jytymamma9* kirjoitti:
Kiitti vinkistä...
Jyrki sai ihmeitä aikaan.
- jytymamma9*
zxwzx kirjoitti:
Päsettekö galleriaan?
Ei pääse kirjautumaan. Oiskohan nyt se huoltokatko. Mitään tiedotteita ei ole näkynyt.
jytymamma9* kirjoitti:
Ei pääse kirjautumaan. Oiskohan nyt se huoltokatko. Mitään tiedotteita ei ole näkynyt.
Kirjautumaan pääsi ja postiin!
Galleriaan ei.- Pirre*
jytymamma9* kirjoitti:
Palstan piuhat paloivat eilen, tulikohan oikosulku :)
- ?! .
jytymamma9* kirjoitti:
Jyrki sai ihmeitä aikaan.
Siinä mielessä kiva, että ihmisiä on käynyt suht' mukavasti. Oli paikkakunnan lehdessä juttu.
Joku päivä ajan "santikseen",nauttimaan hyvästä ruuasta ja merimaisemista. ?! . kirjoitti:
Siinä mielessä kiva, että ihmisiä on käynyt suht' mukavasti. Oli paikkakunnan lehdessä juttu.
Joku päivä ajan "santikseen",nauttimaan hyvästä ruuasta ja merimaisemista.Hienot näkyi maisemat olevan, meri taustalla. Paikkakin oli ikäänkuin uudistunut edukseen.
- Makriina ek
?!. kirjoitti:
Hämmästyn välillä Sukulan kielenkäyttöä.
Muistaisi olevansa tv-ohjelmassa! - Makriina ek
Makriina ek kirjoitti:
Hämmästyn välillä Sukulan kielenkäyttöä.
Muistaisi olevansa tv-ohjelmassa!Ei sitä ikinä arvaa, mihin oma teksti ilmaantuu. Tämänkin huomautukseni tarkoitin nimimerkille "?!", 30.9.
Toivottavasti jatkohuomautukseni on seuraavana letkassa! - puskaillen
Makriina ek kirjoitti:
Ei sitä ikinä arvaa, mihin oma teksti ilmaantuu. Tämänkin huomautukseni tarkoitin nimimerkille "?!", 30.9.
Toivottavasti jatkohuomautukseni on seuraavana letkassa!@Makriina ek
Laita alkuun kelle viestisi on tarkoitettu. Ei sitä muuten kukaan arvaa, jos se on jossain monen viestin takana.
Nyt taas pääsee näköjään jo kirjautumaan profiiliin. Kummallista, ettei katkosta ollut mitään tiedotetta. Vaikka ei se nyt haittaakkaan, mutta yleensä on katkot ilmoitettu.
- >>???? <<
Täällä mökillä hiljasta ja pimeetä, tuuli käy puitten latvustoissa, aallot lyövät rantaan, on synkkä syksy, kesästä ei ole kuin muisto, onneksi takassa räiskyy tuli jota tuijotan.
- >>???? <<
>>???? << kirjoitti:
Täällä mökillä hiljasta ja pimeetä, tuuli käy puitten latvustoissa, aallot lyövät rantaan, on synkkä syksy, kesästä ei ole kuin muisto, onneksi takassa räiskyy tuli jota tuijotan.
Yksin mökillä, tähän aikaan ei oikein viittis nousta, mutta ulkohuussiin kipitettävä , pienen taskulampun valossa, miten voi olla näin pimeetä, kolea pohjoistuuli humisee pihalla, viimeisetkin unen rippeet häviää, hellaan tuli ja kahvin keittoon, eihän tässä muuta.
Erittäin hienosti kuvailtu. Vaikka onkin synkkä syksy, siitäkin voi nauttia. Kesähän on edessäpäinkin...;)
- ------
Parempi olla hiljaa, kuin naukua ja valittaa.
Jokainen naukuja lie palstan hävitystä haluava?
Myös lie joillekin karmeaa, että on luotsi?
Aihe kannattaisi minun, kuin sinunkin jo hyljätä, jälkijättöisenä. - murhepullo
Syksy on ollut kaunis ja jos uusi leuto jakso on vielä luvassa näiden muutmien kylmien päivien päälle, mikäs sen mukavampaa. Mutta jotakin hiljaista ja surullista on tässä syksyssä ollut vaikka oma elo on entisellään. Paljon tuntuu olevan sairautta, vakavaakin, ja huolta läheisistä, paljon tarvetta purkaa murheita jollekin joka jaksaa kuunnella, sitten nopea lopetus moi ja puhelu poikki, ettei se kuulija vaan ehdi omia kuulumisiaan kertoa, kun ei niitä ole kysyttykään. Helpottaako se asioiden nopea selvitys oikeasti soittajan murhetta? Kuuntelija ainakin jää pohtimaan ja suremaan ihmisten hätää. Miettii myös, milloin viimeksi onkaan saanut hyväntuulisen puhelun ja vastavuoroisesti itsestäänkin kertoa jotakin, vaikka nauraa yhdessä jotakin sattumaa. Siitä on paljon aikaa, melkein liian kauan. Puhelimen soiminen jo tuo ahdistavan olon, mitä huolia taas kellä. Tuntuu pahalta sekin, että oma elo on samaa latteaa tavanomaista murheetonta. Lähes. Jokaisella murheen hetkensä, salatut surutkin.
Mökkihöperyyden lopetin syyskuun puolessa ja nyt asustan kaupungissa tosin joka päivä ajan mökille.
Tänään se alkoi joululahjojen valmistelu. Onneksi sain kesällä esikoiselta tomeran mamin työkalupakin, jossa on jos minkalaista vekotinta ja veiviä. Purin nojatuolin, aloin kokoamaan uusiksi, laitoin istuinosaan uudet vaahtomuovit ja selkänojaan uudet vanukankaat.
Sinne se jäi odottamaan huomista. Huomenna leikkaan ja ompelen uudet päälliset. Ostin puolitoista vuotta sitten Kajaanilaisen konkurssiin menneen huonekalutehtaan ulosmyynnistä huonekalukankaita. Viime jouluksi entisöin kuopukselle lepotuolin. Nyt on Petzen vuoro saada mökilleen isännän lepotuoli.
On minulla vielä yksi samansarjan tuoli ja voi olla, että jos intoa riittää ja riittäähän sitä teen vielä itsellenikin lepotuolin. Mihin sen sijoitan en vielä tiedä.
Kuopus tuli illalla ison punaisen ruusun kanssa, läpinäkyvän kelmun sisällä oli 50 euron seteli. On vaan melkoinen veitikka, osaa lepyttää äiskän jos on aijemmin suututtanut ; )- aijaiaijai
Suureksi onnekseni itse sain äidiltäni, rahaakin.
aijaiaijai kirjoitti:
Suureksi onnekseni itse sain äidiltäni, rahaakin.
Saitko punaisen ruusunkin halien kanssa? Kun sait rahaa äidiltäsi oliko sinulla rahapula vai antoiko äitisi sen sinulle esim. lahjaksi tai sovitteluksi hänen kiukuttelustaan. Kuinka vanha äitisi on?
- aijaiaijai
korppis kirjoitti:
Saitko punaisen ruusunkin halien kanssa? Kun sait rahaa äidiltäsi oliko sinulla rahapula vai antoiko äitisi sen sinulle esim. lahjaksi tai sovitteluksi hänen kiukuttelustaan. Kuinka vanha äitisi on?
Kuinka musta on mielesi?
Äitini kuoli yli 30 vuotta sitten.
Äitini antoi sen rahan onnestaan, ainoalleen.
Miten ihmeen kummallisesti jäsennät maailmaa?
Minulla ei ole koskaan ollut rahapulaa, ei edes halipulaa.
Näetkö maailmassa mitään hyvää ja rakasta? aijaiaijai kirjoitti:
Kuinka musta on mielesi?
Äitini kuoli yli 30 vuotta sitten.
Äitini antoi sen rahan onnestaan, ainoalleen.
Miten ihmeen kummallisesti jäsennät maailmaa?
Minulla ei ole koskaan ollut rahapulaa, ei edes halipulaa.
Näetkö maailmassa mitään hyvää ja rakasta?Omituisesti reakoit kysymyksiini, mutta niinhän teet aina.
Kerronpa sinulle tarinan joka on tosi. Opin jo lapsena, että lahjoja annetaan ja lahjoja saadaan. Samoin olen opettanut lapseni.
Olin ensimmäisessä oikeassa työpaikassani. Eräänä päivänä ammattiyhdistyksen mies tuli ja tarkisti palkkani. Se oli ollut liian pieni joten työnantajani lupasi maksaa minulle kertakorvauksena aikaisempien kuukausien palkan.
Oli syksy, isäni oli sairaalassa. Äitini huokaisi eräänä iltana, tarvitsen uuden talvitakin, mutta en raski ostaa nyt kun isä on sairaalassa.
Tilipäivänä tulin kotiin pyöräntarakalla iso paketti. Siinä oli äidille uusi talvitakki. Kaiunis villakangastakki turkiskauluksella.
Voi tyttö kulta mitä sinä olet mennyt ostamaan, mutta hän oli suunnattoman iloinen lahjastani.- :))
korppis kirjoitti:
Omituisesti reakoit kysymyksiini, mutta niinhän teet aina.
Kerronpa sinulle tarinan joka on tosi. Opin jo lapsena, että lahjoja annetaan ja lahjoja saadaan. Samoin olen opettanut lapseni.
Olin ensimmäisessä oikeassa työpaikassani. Eräänä päivänä ammattiyhdistyksen mies tuli ja tarkisti palkkani. Se oli ollut liian pieni joten työnantajani lupasi maksaa minulle kertakorvauksena aikaisempien kuukausien palkan.
Oli syksy, isäni oli sairaalassa. Äitini huokaisi eräänä iltana, tarvitsen uuden talvitakin, mutta en raski ostaa nyt kun isä on sairaalassa.
Tilipäivänä tulin kotiin pyöräntarakalla iso paketti. Siinä oli äidille uusi talvitakki. Kaiunis villakangastakki turkiskauluksella.
Voi tyttö kulta mitä sinä olet mennyt ostamaan, mutta hän oli suunnattoman iloinen lahjastani.Monin sanoin sanoit tyhjyyttä.
Ihan kuin Herra-Hovisinkin, hovinarrisi. - k/k
:)) kirjoitti:
Monin sanoin sanoit tyhjyyttä.
Ihan kuin Herra-Hovisinkin, hovinarrisi.Pieni tuulenvire rikkoi jo mystisen hiljaisuuren,lammen rannan puitten latvat huojahtivat kuin kokeillakseen kykyä taipua.
- kani.
k/k kirjoitti:
Pieni tuulenvire rikkoi jo mystisen hiljaisuuren,lammen rannan puitten latvat huojahtivat kuin kokeillakseen kykyä taipua.
Mitäs kuuluu, joko aamukahvit olet juonut.
- k/k
kani. kirjoitti:
Mitäs kuuluu, joko aamukahvit olet juonut.
Heippa kani
Ajat sitten on aamuteet ja taikaruis leivät syöty, äsken meni normi kahvit nauhotuksii katelles.
Nää aamuhetket on mun hetkiä,se lyhyt kiireetön aika ennen töiden alkua on tärkee.
Tässä seurailen missä päin ne matalat kehittyy.
Jokos pesäkolot on varusteltu talven varelle? - kani.
k/k kirjoitti:
Heippa kani
Ajat sitten on aamuteet ja taikaruis leivät syöty, äsken meni normi kahvit nauhotuksii katelles.
Nää aamuhetket on mun hetkiä,se lyhyt kiireetön aika ennen töiden alkua on tärkee.
Tässä seurailen missä päin ne matalat kehittyy.
Jokos pesäkolot on varusteltu talven varelle?Kesämökillä, kato >>????
- Pirre*
:)) kirjoitti:
Monin sanoin sanoit tyhjyyttä.
Ihan kuin Herra-Hovisinkin, hovinarrisi.Miksi piti, taas nälvästä..:(
Siis Nikille :(( - k/k
kani. kirjoitti:
Kesämökillä, kato >>????
Kanikalle
Jollain tavalla toi lyhyt puheisuus viehättää,lounaissuomalainen osaa kans tiivistää. Pirre* kirjoitti:
Miksi piti, taas nälvästä..:(
Siis Nikille :((Luin mielenkiinnolla liittämääni artikkelia narsismista yleisesti. Narsisti oikeusriidan osapuolena. Tajusin tämän hymynaaman olevan sitä mitä hän minulle on vuosia yrittänyt syöttää. Sairas persoonallisuushäiriöstä kärsivä henkilö.
http://narsistienuhrientuki.yhdistysavain.fi/tietoa/julkaisut/markku_salo/__new_page_-122870/
- ,.-.,
Odottelin ystävääni.
Kylmä viima puhalasi ulkona joten kävelin kauppaan lämpimään katselemaan kauniita tavaroita ja kenties ostamaankin jotakin tarpeellista.
Tuttavia oli liikkeellä tavallista isompi määrä jotka melkein kaikki pysähtyivät juttelemaan päivän asioista tai muistelemaan entisiä yhteisiä asioita. Kahvillakin kävimme ystävien kanssa.
Näin kului nopeasti odottelevan aika melkein huomaamatta.
Virkistävää syksyisten sadekuurojen välillä. - varautukaa siihen
Palstan hiljaisuuttako aloittaja ihmettelee vai onko muuten kuulo huonontunut?
Muistan, kun äitini ihmetteli, ettei heinäsirkkojenkaan siritystä kuulu enää rappusilla istuskellessa niinkuin ennenvanhaan, minne lie nekin hävinneet. Ja niin mahoton siritys kuului joka puolelta normaalikuulolla.
Palstan hiljaisuus johtunee siitäkin, että on (oli) maanantai ja monillakin työpäivä. Kaikki yli kuuskymppiset kun eivät ole vielä onnellisesti eläkkeellä. Minulla ainakin tulee hyvin vähän käytyä täällä kurkkailemassa viikolla. Sunnuntai-iltapäivisin sitten taas tullahan tappelemahan... - Miksi ?
Hiljaisuutta on monenlaista. On ehditty lukea tästä palstasta silloisilta kommenteilta, joita on sitten paljon poistettu. Muilla palstoilla sama ongelma, eli paljon poistettu. Noin vain? Satuin olemaan lukemaan kreiviaikaan lukemaan reaaliaikaan hiljaisena lukijana ennenkuin ne poistettiin.
- kuiskaten....
Kysy korppikselta miksi palsta on hiljainen, sehän täällä deletoi ei toivotut alotukset ja viestit.
- k/k
Ei tähän touhuun parannusta tuukkaan sitä on vaan hyväksyttävä ellei sit kirjoittamista rajoiteta reippailla sääntö muutoksilla.
Taitaa olla niin et on vaan orotettava et noutaja korjaa pahimmat änkyrät tai sit itte lähtee tuuheatukkasen lautturin mukaan.
Sillon on rauhallista ,ellei sit tuu merikipeeks lauttamatkan aikana. Kuiskaten@
Vastaanpas kun kysyit.
Syy hiljaisuuteen lie, että en kerkiä olla mukana keskusteluissa kuin on kiiruita täällä livessä. Just tulin mökiltä kotiin ja nyt lähden saunaan.
- alotukseen jotain -
sanoakseni ,
tyyntä myrskyn edellä ,
nautikaa nyt hiljaisuudesta, kohta kuitenki alkaa taas kova rähinä jostaki tyhjänpäiväisestä mielipiteestä - wwsadfgvbnn
tsihh sai aikaan rauhoittumisen
60 laiset tarvitsevat aikuisen järkevän ihmisen paimentamaan heitä! On se mukavaa, et sulla edes on hauskaa. Minusta siinä oli hauskuus kaukana. Aikuiset ihmiset, pitäis olla jonkin verran käytöstapoja. Vai onko tätä nykyaikaa mukaellen kaikki sallittua, mikä ei itseä koske.
hunksz kirjoitti:
"jytynmamma9"
Oikein sanottu.
Tsihh:llä ei ollut, eikä ole mitään syytä hävetä.
H.Me fiksut nauroimme ihan muille kirjoittajille säälivästi, myötä-häpeillen.
H.- josko itse ensin
Aikuiset ihmiset, pitäis olla jonkin verran käytöstapoja, vaan taas tulee lusikat ja kauhat aikuiselta ihmiseltä.
josko itse ensin kirjoitti:
Aikuiset ihmiset, pitäis olla jonkin verran käytöstapoja, vaan taas tulee lusikat ja kauhat aikuiselta ihmiseltä.
"josko itse ensin"
Mammoja tulee ja mammoja menee.
Kuka siellä, kuka täällä, mamma joka säällä.
Pitää vain mamma-asennoitua kuhunkin tavallaan.
Kuten ennenkin.
Kuunnella tarinoitaan, ja tajuta sala-kavala naurukin.
Varohan mammoja sinäkin.
H.- siitä poikki
hunksz kirjoitti:
"josko itse ensin"
Mammoja tulee ja mammoja menee.
Kuka siellä, kuka täällä, mamma joka säällä.
Pitää vain mamma-asennoitua kuhunkin tavallaan.
Kuten ennenkin.
Kuunnella tarinoitaan, ja tajuta sala-kavala naurukin.
Varohan mammoja sinäkin.
H.Yksinkertasimmat ei tajuu ja heille sä lirkut ;-)
siitä poikki kirjoitti:
Yksinkertasimmat ei tajuu ja heille sä lirkut ;-)
"siitä poikki"
Varohan siis mammoja ja pappoja.
Alat tuntua tuskaiselta.
H.- siitä poikki
hunksz kirjoitti:
"siitä poikki"
Varohan siis mammoja ja pappoja.
Alat tuntua tuskaiselta.
H.Pusi pusi sulle :-)))
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as883445Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna253053- 512952
- 592803
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582618Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)492608On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle542379Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802251- 692118
- 452112