Ranskalainen tutkimus: "Älä käytä rintaliivejä"

http://www.cbsnews.com/8301-204_162-57579077/french-study-suggests-younger-women-should-stop-wearing-bras/

Eli sama suomennettuna:

"Uusi ranskalainen tutkimus että joidenkin naisista tulisi heittää rintaliivit roskakoriin.

Professori Jean-Denis Rouillon, urheilulääkärispesialisti Ranskan Besanconista Centre Hospitalier Universitaire de Besanconissa julkaisi tutkimuksen keskiviikkona joka näyttää että rintaliivien käyttäminen ei ehkä ehkäise rintojen riippumista, vaan ehkä jopa aiheuttaa sitä.

'Ensimmäiset tuloksemme varmistavat hypoteesin että että rintaliivejä ei tarvita," Rouillon kertoi France Infolle. "Lääketieteellisesti, fysiologisesti ja anatomisesti rinnat eivät hyödy painovoiman vähentämisestä. Sen sijaan ne veltostuvat."

15-vuotinen tutkimus käytti 330 vapaaehtoista naista, jotka olivat 18-35-vuotiaita. Tutkijat mittasivat heidän rintansa käyttäen liukumittaa ja tukea, ja tallensivat kaikki tutkimuksen aikana tapahtuneet muutokset.

Naisilla jotka eivät käyttäneet rintaliivejä havaittiin 7 millimetrin noste joka mitattiin heidän nänniensä perusteella. Heidän rintansa olivat myös kiinteämmät, ja arvet hälvenivät. Ei ollut myöskään todisteita että rintaliivit auttaisivat selkäkipujen ehkäisyssä.

Tutkijat uskovat että liivit ehkäisevät rintakudoksen kasvua, mikä johtaa niiden lihasten heikkenemiseen jotka tukevat rintoja. Jos rintaliivejä ei käytetä, nuo lihakset saavat enemmän harjoitusta, tutkimus osoittaa.

Yksi vapaaehtoisista, 28-vuotias nimeltä Capulcine sanoi että hän ei ole pitänyt liviejä kahteen vuoteen. Hän kertoi France Infolle että se, että hän ei ole käyttänyt liivejä on auttanut häntä hengittämään helpommin ja seisomaan suoremmin, ja että hänellä on vähemmän selkäkipuja.

Siltikin kaikkien ei tulisi vältellä liivejä. Vaikka Rouillon uskoo, että liivit ovat tarpeettomia, hän sanoo että 45-vuotias äiti joka on käyttänyt liivejä koko elämänsä ajan ei ehkä enää hyödy liivien pois heittämisestä, sillä tutkimus ei tutkinut naisia jotka ovat vanhempia kuin 35 vuotta.

"Olisi vaarallista kaikkia naisia lopettamaan liivien käytön, sillä kaikki tutkimuksessa olleet naiset eivät edustaneet kyseisestä väestöä," hän kertoi Connextionille.

The New York Times sanoo että tutkimuksesta on vitsailtu ranskalaisessa mediassa, mukaan lukien kolumnistit jotka ovat ilmaisseet "hämmästystä" sitä kohtaan että tutkimus kesti näinkin pitkään ja että se miellettiin vasta "alustavaksi" tutkimukseksi.'

- Michelle Castillo, cbsnews.com

~~~~~~~

Eli mielipiteitä tähän artikkeliin?

Luulen että se tutkimus komppaa aika lailla heidän omaa kulttuuriaan. Siellä ei käytetäkään paljon rintaliivejä, vaan camisoleja (suojusliivejä).

147

7357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja anteeksi vielä että pudotin pois sanoja. Heh.

      • Yllätys erektiot

      • Aromaa M
        Yllätys erektiot kirjoitti:

        http://miestennielija.blogspot.com/2013/06/ulkonako.html
        saa myös enemmän huomiota kun nännit selkeästi näkyy paidan läpi. Tämä voi saada jopa kiihottuvissa miehissä erektioita julkisilla paikoilla.

        No on tullu jo! Oon töissä baarissa ja mul on tullu välillä pöytiä siivotessa yllätys erektio kun oon nähny tyttöjen nännit kovana. Oon kyllä biseksuaalinen ja pidän enemmän miehistä.


      • Juho Marilyn
        Aromaa M kirjoitti:

        No on tullu jo! Oon töissä baarissa ja mul on tullu välillä pöytiä siivotessa yllätys erektio kun oon nähny tyttöjen nännit kovana. Oon kyllä biseksuaalinen ja pidän enemmän miehistä.

        Mikko tykkää isosta, kovasta patukasta... ;)


      • tissiliivitkaappiin
        Yllätys erektiot kirjoitti:

        http://miestennielija.blogspot.com/2013/06/ulkonako.html
        saa myös enemmän huomiota kun nännit selkeästi näkyy paidan läpi. Tämä voi saada jopa kiihottuvissa miehissä erektioita julkisilla paikoilla.

        I agree! Braless muoti saisi levitä suuremmaksi. Onhan se niin, että luonnolisesti vapaana olevat rinnat ovat mukavemmat. Bonuksena tietenkin silloin tällöin läpikuultavat nännit tekee hyvälle tuulelle niin miehet kuin naisetkin. Osoittaahan tämän jo taka vuosina Jonna Tervomaan sisääntulo linnanjuhliin. Vanhempien pitäisikin ottaa ryhtiliike ja näyttää esimerkkiä nuorilla. Jätetään pääsääntöisesti ne tissiliivit kaappiin ja ei tyrkytetä teineille mallia, missä liiveillä tehdään seksikkyys. Joo'o, kyllä, monet 12-13 -vuotiaat tytöt ajattelevat asiaa jo seksikyyden kautta. Se on jo luonnolista, eikä kulttuurin tuomaa tyrkytystä.

        Annetaan niiden tissien olla vapaina, pysytään siltä osin terveempinä ja nautitaan näkemästämme ja kokemastamme. Poikkeuksena ne oikeasti isot rinnat, jotka tarvitsevat tukea. Vaikka niitäkin pitää tuuletaa päivittäin, ettei liivien tuen takia ongelmat vain pahene lihasten surkastumisen vuoksi.


    • -mathilde-

      Täyttää roskaa. Kuka tahansa jolla on D kuppi tietää että ilman liivejä niitä niska- ja selkäkipuja juuri tuleekin.

      Veikkaan että ranskalainen lingerie-bisness hyökkää tuota tutkimusta vastaan kiihkeästi :-)

      Camisole tarkoittaa alustoppia, eikä suojusliiviä. Mutta sanan on käytössä englanninkielessä, ranskaksi se on caraco. Caracota voi käyttää liivien päällä.

      Ja olet väärässä myös ranskalaisten liivien käytöstä, itse asiassa ranskalaiset naiset ostavat enemmän liivejä ja alusvaatteita kuin ketkään muut eurooppalaiset.

    • No, itse vähän toivoin että tutkimuksessa on jotain totuuden perää. Ennemmin käyttäisin alustoppia kuin sellaista liiviä, jossa on rautakaaret.

      • Yllätys-yllätys

        Rintaliivejä löytyy runsaasti ilman kaaritukia. Useimmat suuret koot ovat nimenomaan ilman kaaritukia. Itsekin käytän mieluummin tuollaisia ilman kaaritukia olevia liivejä, vaikka kotioloissa ja usein kesällä muutenkin olen ilman liivejä.


    • Itsellänikin on isohkot. Olen C-kuppi, mutta minulla on harvoin selkäkipua, liiveillä tai ei. En myöskään näe selkäkivun kannalta paljonkaan yhteyttä siinä että pitääkö liivejä vai ei. Paino on painoa, ja ero sillä miten se sijaitsee liiveillä tai ilman on mielestäni hyvin vähäinen.

      Tutkimus on kyllä aito, monet lähteet ovat uutisoineet tuosta. Mutta uutisissa ei kyllä mainittu tiettyjä yksityiskohtia, esimerkiksi kuinka moni kuntoili tai imetti, ja mikä oli sellaisen vaikutus.

      • Kirsi

        C-kuppi on kyl pieni eikä iso.


      • Kaunisrintainen C
        Kirsi kirjoitti:

        C-kuppi on kyl pieni eikä iso.

        Älä nyt Kirsi viitsi, kyllä C-kuppi todella on ISOHKO ! B- kuppi on pienehkö.


      • entä??
        Kaunisrintainen C kirjoitti:

        Älä nyt Kirsi viitsi, kyllä C-kuppi todella on ISOHKO ! B- kuppi on pienehkö.

        Mikä on keskikokoinen?


      • kaunisrintainen G
        Kaunisrintainen C kirjoitti:

        Älä nyt Kirsi viitsi, kyllä C-kuppi todella on ISOHKO ! B- kuppi on pienehkö.

        On kyllä sitä mieltä että C on ehkä juuri ja juuri se keskikokoinen, ei tosiaankaan isohko.


      • 15+2
        kaunisrintainen G kirjoitti:

        On kyllä sitä mieltä että C on ehkä juuri ja juuri se keskikokoinen, ei tosiaankaan isohko.

        Mä myöskin ajattelin joskus että C on iso, kunnes omat tissit kasvoivat B:stä C:hen. Eivät todellakaan ole isot, mahtuvat melkein omienkin kämmenien sisään. (Eikä mulla ole isoja käsiäkään.)
        F tai G on oikeasti iso.


      • Valitan
        kaunisrintainen G kirjoitti:

        On kyllä sitä mieltä että C on ehkä juuri ja juuri se keskikokoinen, ei tosiaankaan isohko.

        F JA G = lehmä.


      • kupit nurin.
        15+2 kirjoitti:

        Mä myöskin ajattelin joskus että C on iso, kunnes omat tissit kasvoivat B:stä C:hen. Eivät todellakaan ole isot, mahtuvat melkein omienkin kämmenien sisään. (Eikä mulla ole isoja käsiäkään.)
        F tai G on oikeasti iso.

        Sehän riippuu ihan ympärysmitasta. 70 C vastaa 80 A-kuppia.


      • ....................

        juu ei c kupilla mitään selkäkipuja tule...ei ole kovinkaan isot...palataan asiaan kun kehitätä D-kupin..


      • 8+12
        kupit nurin. kirjoitti:

        Sehän riippuu ihan ympärysmitasta. 70 C vastaa 80 A-kuppia.

        Niinpä. Itselläni on 75 C ja tarviin molempia käsiä peittääkseni yhden rinnan kokonaan (siis kämmenien sisään). En kuitenkaan pidä itseäni isorintaisena vaan ihan normikokona.
        Liiveistä en luovu, tuo tutkimus ei kattanut kaikkia aspekteja.


      • 1+13
        kupit nurin. kirjoitti:

        Sehän riippuu ihan ympärysmitasta. 70 C vastaa 80 A-kuppia.

        Kyse on tässä tapauksessa ainoastaan kuppikoosta, ei rinnanympärysmitasta/liivikoosta. C-kuppi on C-kuppi, oli rinnanympärys 75 tai 100 cm.


      • minun mielestäni
        Kirsi kirjoitti:

        C-kuppi on kyl pieni eikä iso.

        Se vähän riippuu onko ympärysmitta kuinka iso? Esim. 70c on isohko mutta esim. 90c normi


      • minun mielestäni
        Kaunisrintainen C kirjoitti:

        Älä nyt Kirsi viitsi, kyllä C-kuppi todella on ISOHKO ! B- kuppi on pienehkö.

        Se taas riippuu ympärysmitasta, kyllä esim. 70C on isohko mutta esim. 90C melko pienehkö..


      • minunmielestäni
        kupit nurin. kirjoitti:

        Sehän riippuu ihan ympärysmitasta. 70 C vastaa 80 A-kuppia.

        Täysin samaa mieltä! :)


      • juuh...
        Kaunisrintainen C kirjoitti:

        Älä nyt Kirsi viitsi, kyllä C-kuppi todella on ISOHKO ! B- kuppi on pienehkö.

        Entäs sitten i.. Ympärys on kylläkin 65 mutta silti.

        Tulipa valtava olo


      • kirsikka c
        Kirsi kirjoitti:

        C-kuppi on kyl pieni eikä iso.

        riippuu ihan minkä kokonen nainen on muuten.


      • C ei iso koko
        Kaunisrintainen C kirjoitti:

        Älä nyt Kirsi viitsi, kyllä C-kuppi todella on ISOHKO ! B- kuppi on pienehkö.

        Höpsis, ei C mikään iso todellakaan ole, DD on iso ja siitä eteen päin, itsellä D enkä pidä rintojani isoina, C-kuppiin ei mahdu, C on normaali koko ei iso.


      • C ei ole iso koko
        minun mielestäni kirjoitti:

        Se vähän riippuu onko ympärysmitta kuinka iso? Esim. 70c on isohko mutta esim. 90c normi

        itsellä 75D, eikä ole isoa nähnytkään, DD alkaa olla jo kohtalaisen kokoinen ja siitä eteenpäin C on keskikoko.


    • foxygrl

      Ranskalaiset naiset taitaa usein olla laihoja ja pienirintaisia. Mulla on suomalaiset ulkonevat vähän ketunnokkatissit eikä ihan pienet. En lähtisi kokeilemaan. Ja mites sitten urheillessa? Kyllä ainakin juoksu varmasti tekee väkivaltaa tisseille jos ei niitä mitenkään tue.

      • En usko ellet

        näytä...


    • Max Martin

      Rintaliivien käyttö on naisten perusoikeuksia sivistyneessä EU:ssa, että tämä tutkimus on roskaa. Joka siirtyy kielletyksi tutkimukseksi, sillä sivistykseen kuuluu rintaliivien käytön lisäksi myös ruokakulttuurin arvostus, tiedemiesten tutkimuksista huolimatta. Että voisi mennä jopa samaan Englannin tieteeksi julistettujen tutkimusten kanssa luokiteltuun hengenvaaralliseen oppiin esim. strip- ja dipp-tutkimusten kanssa.

      Muutenkin, kun koko amerikkalaisuus alunperin perustui vain minun lasteni huostaanottojen sujuvuuteen ja sitten myöhemmin niiden teko vaikka valtiollistetusti sijaissynnyttäjän ominaisuudessa, jossa äitiyttä kutsutaan sijaissynnyttämiseksi, niin voisi todeta helposti kaiken muunkin tieteen tason olevan tänä päivänä sitä Englannin tasoa.

      Varmaan suurin uutinen Amerikkaan onkin se, että minä en tee lapsia yhtään tämän sodan keskelle, jolloin jopa koko globalisaatio on täysin turha. Todellinen uutispommi, että koko Amerikka vaan touhuaa tyhjän kanssa.

    • salada

      Tutkimukseen liivittömiksi valikoituivat pakostikin naiset, joille ilman liivejä oleminen ei ole ongelma. Tutkimus on melkoisen turha, koska samaa naista ei voi tutkia samana aikana sekä liiveillä että ilman. Niinpä siitä ei voi päätellä muuta, kuin että tutkija on melkoisen kiinnostunut naisten liivien sisällöstä.

      • Joanna74_

        Että mitä? Ihmeellisesti monia tutkimuksia tehdään juuri niin, että osa tutkimus ryhmästä käyttää tutkittavaa asiaa ja osa ei. Miten esim. lääkkeiden tutkimusta voidaan tehdä?

        Saladankin olisi hyvä kokeilla joskus olla ilman liivejä. Suosittelen lämpimästi. Asia on vain niin, että jos tuet rintojasi jatkuvasti, niin ne riippuvat sitä enemmän. Tai vaihtoehtona joudut treenaamaan enemmän niitä lihaksia salilla


    • nykape-5@

      hillo tissit on seksikäät/

    • Ihan väärässä

      He ovat väärässä. Olen yli 50 v. Käitän liivejä 24/7. Paitsi en suihkussa enkä saunassa. Rinnat eivät vielä ole alkanut roikkua. Ei asia olekaan geeneissä, koska siskoni (minua 8 v. nuorempi) on kotona usein ilman liiveja ja hänen rinnat on kuid ketunnaamat.

      • pööpöti

        Väärässä ovat Itselläni rinnat ovat roikkuneet aina,vaikka olen käyttänyt hyviä liivejä aina.
        Mikä lie iso tai pieni rinta...luulisin omaavani jätit, koko kun on 85 h. Erittäin hankalat.


    • Nännitnehaluuesiin

      Miesten tekemä "tutkimus"

    • tskroyursnr

      Hyi itse en ikinä poistuisi kotoota ilman rintsikoita. Itellä b-kuppi ja olo on kirjaimellisesti alaston ilman rintsikoita. Joskus jos näkee jonkun ilman liivejä julkisella paikalla niin ei voi kuin kauhistella. Pitää ottaa muut ihmiset huomioon, haloo hei!

      • nippelit näkyviin!

        Mikä olisi parempaa toisten huomioonottamista kuin näyttää, reilusti, mitä puseron sisällä om?


    • tyttöläinennn

      Itellä c-kuppi, olen normipainonen ja pakko pitää rinnoista kiinni esim portaita juostessa jos ei liivejä, muuten sattuu tai tuntuu vähintäänkin epämukavalta. Kyllä se kipu on peräisin siitä että sielä iho kokee pientä "väkivaltaa"... Sopivilla rintaliiveillä voi tehdä vaikka mitä ilman tuollasta tunnetta! Joten höpöö koko juttu! :)

      • 15+2

        Komps tälle. Liikunta: hyppiminen, juoksu yms. sattuu ihan helkkaristi ilman liivejä - ja siinähän vasta iho ja rintakudos venyykin jos ei ole liivejä tai sporttitoppia pitämässä rintoja aloillaan!
        Veikkaan samaa mitä joku edellinenkin: ranskattaret ovat niin pienikokoisia ja -rintaisia, että pystyvät olemaan normaalisti ilman liivejä.
        (Lisäksi aidot pariisittaret eivät harrasta liikuntaa tai jumppaa, mikä on mielestäni hieman yllättävää mutta ilmeisesti totta. Siinä kun joutuu hikoilemaan, tukka menee sekaisin eikä muutenkaan näytä elegantilta.)


    • 30 vee

      Olen samaa mieltä mystinan kanssa. Minäkään en välttämättä allekirjoita rintikoiden vaikutusta selkäkipuihin. Minä olen B-C kuppinen ja rintani ovat toistaiseksi ryhdikkäät. En siis tarvitse liivejä muotoilunkaan takia. Käytän rintsikoita siksi, että nännini eivät törrötä paidan läpi, ja siksi, että ilman liivejä rintani tuntuvat hyllyvän ja pomppivan koko ajan kun liikun, ja minä liikun paljon. Jos C-kupinkin rinnat pääsevät vapaasti hytkymään juostessa, se ei todellakaan ole mikään nautinto. Lisänä voisin mainita vielä senkin, että menkkojen alla rintani tulevat niin kipeiksi, että ilman liivejä en pystyisi pukemaan edes paitaa päälleni. Se tuntuukin olevat ainoa kipuun vaikuttava tekijä liivien käytössä. En voi mennä vannomaan toisten puolesta, mutta luulen, että suurin osa naisista käyttää rintaliivejä samoista syistä. Liivien avulla rinnat pysyvät tukevassa paketissa ja pysyvät poissa tieltä.

      • kappatinä

        Suomalaisten naisten silmät ja rinnat ovat aina kauniit, olivatpa ne pienet tahi isot.
        Terhakka pieni pystyrinta kiihottaa miestä siinä missä rintavampi Ladykin.
        -
        Rakkaat Suomalaiset Naiset ♥
        Jättäkää toki rintaliivit pois, sillä silloin nännit näkyvät paidan läpi, ja miehiä "kovettavat" kalpeatkin tissit saavat miehen mielikuvituksen laukkaamaan...
        -
        --- Censored ---
        -
        Mielikuvitelkaapa miltä allekirjoittaneelta peikolta tuntui enkelinsä kanssa pakkasöisessä Kainuussa, tulevan appi-ukkonsa Ladassa, kun tulevien Lastemme Äidiltä sain rintsikkansa
        vihdoinviimein riisuttua, ja niitä kauniita pikkutissejä lämminhalata ...

        Rakkaat Lapsemme kasvattivat Hänen kuppikokoansa, mutta siitä olen vain iloinen ja ylpeä, sillä samalla myös Hänen oma olemuksensa kasvoi ...
        .

        PS. Kuitenkin; ne suomalaiset tyttösilmät edelleenkin ovat kiehtovia ♥♥♥


    • syrämmii

      Itse en enää käytä rintsikoita. Rinnat pysyy nätimpinä niin, lymfakierto on parempi ja olo mukavempi! :P

    • Antakaa pukeutua

      Ihmeellistä älämölöä aina aika ajoin tämän rintaliiviasian ympärillä. Jokainen tekee kuten parhaaksi näkee. Itse pidän liivejä lähes aina, poikkeuksena vain ne hetket, jotka olen yöpuvussa. Valitsen hellevaatteetkin sillä perusteella, että niissä on riittävät olkaimet suojaamaan suurinpiirtein rintsikoiden olkaimet.

      Piut paut jollekin ranskalaiselle nollatutkimukselle. Vähän samaa tasoa kuin jos olisivat keksineet, ettei miesten kannata käyttää sukuelimiä kannattelevia kalsareita, vaan ainoat järkevät ovat ne, joissa on pelkkä sauma keskellä.

      • EIPÄS TURHAILLA

        >niissä on riittävät olkaimet suojaamaan suurinpiirtein rintsikoiden olkaimet.

        Miksi henkselit pitää suojata?


      • Joanna_74

        "Jokainen tekee kuten parhaaksi näkee."
        Voi kun voisikin tehdä. Itse kulkisin mieluiten ilman liivejä enemmänkin, mutta olen asian suhteen vähemistössä, joka tarkoittaa liiallista huomiota ja silmäilyä. Tiedän monta naista, jotka halaisivat myös kulkea ilman liivejä enemmän. Ei oikein onnistu, kun tuntuu olevan jotenkin tuomittavaa.


    • ghdjdfjhc

      Niin pienet minulla, etten tarvitse. Hengitys käy paremmin.

      • 19+10

        Eli olet pitänyt vääränkokoisia liivejä? Oikeankokoiset liivit ei käy hengityksen päälle. Ettäs tiiät.


      • huomaamattomat tisut
        19+10 kirjoitti:

        Eli olet pitänyt vääränkokoisia liivejä? Oikeankokoiset liivit ei käy hengityksen päälle. Ettäs tiiät.

        Www.edullinenpikavippi.info


    • Jeremias von Wertyg

      Minusta ne tutisee paljon paremmin kevyen kesäpaidan alla kun ei ole liivejä. Oikein kiva jos jätätte ne pois. ;)

    • toinen fakta

      Niin - jos ylipäänsä on kiinnostunut miehistä, niitä liivejä ei kannata jättää kotiin. Todella harvan naisen rinnat näyttää vaatteet päällä seksikkäältä ilman liivejä, ja jos näyttää, niin vain alle parikymppisenä.

      • Julli

        Kyllä ne näyttävät parhailta ilman paitaa. Jokaisella. Ja näppylät herättävät aina mielenkiintoa, mansikat suorastaan aukaisevat silmät.


    • Hanna 39

      Empä ole käyttänyt vuosiin ja viel ihan terhakat B/85,
      paljom mukavampi olla ja päivittäinen rintajumppa 5-10 min.
      auttanut varmaankin siihen,et ne säilyttäneet ryhdin!
      Mielummin sitä kun painavat liivit jotaka ahdistaa,
      no jokainen tavallaan,mulle sopii tämä tapa!

    • utyctgh

      Onpa typerä tutkimus.
      Mies-tutkijat eivät nähtävästi ymmärrä naisten rintojen olevan pääasiassa rasvakudosta.
      Naiset sentään tietävät rintansa -niin isot kuin pienet.
      Ellei taas miesten palvojia kyseessä, jotka ottavat taas idiootteina vastaan miesten ehdottamat paidattomuudetkin.

      Ja mielestäni nainen saa kulkea ilman tai kanssa, mutta naurettavaa kuulla miestä asiasta, joka mielellään aina hakee motiiveja raiskauksilleen.

      • kuycc

        Onkin varsin ikävä soutaa hiessä isojen rintojen kanssa.


      • Julli

        Veikkaisin, vanhapiika.


      • ihmetellä täytyy

        Mitä siitä, että rinnat ovat pääasiassa rasvakudosta? Miten se liittyy tutkimukseen tai yleensä mihinkään?


    • nainen50v4

      Näinköhän ilman liivejä kiinteytyy? Onhan noita alkuasukas heimoja lämpimimmissä maissa, jotka ilman liivejä kulkee. Ja näkyy painovoima vaikuttavan siinä missä ikä ja imetys ym. Tätä en ymmärtänyt: "Tutkijat uskovat että liivit ehkäisevät rintakudoksen kasvua, mikä johtaa niiden lihasten heikkenemiseen jotka tukevat rintoja." Rintakudos on pääosin rasvaa sekä rauhasia, eikös? Jos liivit ehkäisee näiden kasvua, niin sehän olisi loiva hoito/ehkäisykeino suurista rinnoista kärsiville.Jos rintakudos kasvaa, lihasko siitä automaattisesti vahvistuus? Miksi samoin ei käy vatsalihaksille kun vyötärölle kertyy lisää massaa..
      Liivit tukee ja antaa rinnoille ryhtiä ja muotoa. Jollei sitä halua, niin siitä vaan ilman liivejä kylille...

      • liivitön.

        Olen jostain lukenut että rinnoissa "rauhaskudos korvautuu rasvakudoksella" keski-iässä, joten ilmeisesti ne nuorempana sitten ovat pääasiassa rauhaskudosta? Raskaana olevien naisten rinnat paisuvat juurikin sen rauhaskudoksen kasvaessa entuudestaan.

        Itse en ole koskaan pitänyt liivenä, on A-kupin rinnat ja eivät roiku. Kesällä ne ovat yleensä hiukan kiinteämmin paikoillaan kuin talvella koska harrastan rintauintia, ja se kehittää eräänlaisen lihaksista muodostuvan korsetin kehoon.

        Nuorempana oli himpan verran ryhdikkäämmät ja täyteläisemmät rinnat että kai se rauhasen korvautuminen rasvalla on alkanut, tosin kun en ole lihava niin eipä nuo sitten muuta kuin kutistuva vaan. Yksi lysti...


      • piupau

        sitähän se minäki. tv:stä kun näkee näitä dokumentteja alkuasukas heimoista, joissa naiset eivät käytä rintaliivejä niin heidän rintansa todellakin roikkuvat. Rintojen kiinteyteen ja kokoon ei liivittömyys voi vaikuttaa positiivisesti. selkä kivuista en tiedä kun itellä on niin pienet rinnat.


    • oma asia

      Ihan sama mitä tutkimukset sanoo. Pidän liivejä koska oloni on mukavempi liivien kanssa. Tunnen itseni ryhdikkäämmäksi ja puetuksi ainakin kodin ulkopuolella. Ei ole isoja rintoja vaan keskikokoiset.

    • Ihan höps koko stoori

    • ljlklk

      En tiedä selkäkivuista mut kyllä tisseihin ainakin sattuu jos ne tossa vapaana heiluis. Ja anoppi kun oli tuossa käväisemässä niin olisi kyllä toivonut että sekin olis vaivautunut vetämään ne rintsikat päälle. Aika kauheen näköstä kun viiskymppisen naisen suht kookkaat tissit roikkuu suurin piirtein polvissa.

    • Tuon tutkimuksen ja omien tuntemusten pohjalta en liivejäni roskiin viskoisi.
      Nytkin D -kupin rintavarustus on kuin synnytyksen jälkeen maidon noustessa - painavat, pinkeät ja kipeät. Esteettisestikin melkoinen näky :) Viimeisestä synnytyksestä on ensiviikolla 20 vuotta. Liivitön elämä onnistuukin paremmin A- ja B-koossa. Hyvien liivien -kokoa DD80- löytäminen onkin työn takana. Ja sitten kun ne löytyvät niin niitä pidetään viimeiseen harsuuntumiseen asti.

    • Olen 76 vuotias en ole koskaan käyttänyt rintaliiviä,minun rintani ovat kauniit ja sopivan suuret,jos ei olisi naamassa ryppyjä kukaan ei uskoisi että olen niin vanha.

    • rintojen ystävä

      naisen rintoja voisi hyväillä kuun valossa loputtomiin ilman kyllästymistä vaikka välillä tulis nälkä silloinki naisen rinta olis liemielessä naisen rinnasta on kaikkeen mitä mies elämästään haluaa alkaa sitoko niitä kiinni vaan antakaa niitten lieppua ilavina ilmassa kuin tähdet taivaalla ne tarkoittettu taivaalle liitämään loistamaan ja antamaan valoa heilutlkaa pyöritelkää kyllä ne siitä vahvistuu olkaa ylpeitä rinnoistanne älkääkö sitoko se on ihan sama mies sitoisi kullinsa narulla päivittäin jotti kassit hakkais nivusiin.

      • Toinen tissifani

        Oletko ajatellut opetella välimerkkien käyttöä?


    • kappatinä

      Rinnat ovat aina Kauniit, olivatpa ne pienet tahi isot.
      Terhakka pieni pystyrinta kiihottaa miestä siinä missä rintavampi ladykin.
      -
      Rakkaat Suomalaiset Naiset ♥
      Jättäkää toki rintaliivit pois, sillä silloin nännit näkyvät paidan läpi, ja miehiä "kovettavat" kalpeatkin tissit saavat miehen mielikuvituksen laukkaamaan...
      -
      Ja entäpäs se rintsikoiden naismystinen lukitus-systeemi !
      "Eihän se muuten haittaisi, mutta "kiimarevittyjen" rintaliivien hinnalla olisin jo moneen kertaan vaihtanut Peugeotini öljyt ja renkaat ...
      Eh ja heh ;-) "
      -
      Mielikuvitelkaapa miltä allekirjoittaneelta tuntui pakkasöisessä Kainuussa, tulevan appi-ukkoni ladassa, kun tulevien Lastemme Äidiltä sain rintsikat riisua, ja niitä lämminhalata ...
      .
      :-)

    • sdgrujyiuy

      Väkisinkin tulee sellainen olo kun lukee näitä viestejä joissa naiset valittavat että, "Rinnat sattuvat ja liivit painavat, yhtä kaikki epämukavaa! Vuosiin en ole enää käyttänyt!", on joko provoja tai te naiset olette auttamattomasti käyttäneet täysin vääränokokoisia liivejä. Oikean kokoiset ja malliset liivit eivät satu eikä paina.

      • tyttö 22 v

        Jep, samaa olin havaitsevinani. itse ainakin pystyn oikein hyvin hengittämään (melkein paremmin kuin ilman liivejä, jolloin nännit hankaavat paitaan liikehtiessä) rintsikoiden kanssa. Hyviin liiveihin kannattaa satsata, ei niitä edes kuuluisi huomata.

        Miehillä täällä tuntuu taas olevan sellainen käsitys, että kaikkien naisten rinnat olisivat kauniit ja terhakkaat ikään katsomatta. Itse naisena olen pukuhuoneissa yms paikoissa nähnyt melkoisen inhottavan näköisiä rintoja nuorillakin naisilla, jotka eivät hirveästi paranisi vaikka paidan päälle laittaisi. Itsekin omaan tuollaiset iki-ihanat ketunnokkatissit, eikä kyllä ikinä tulisi mieleen lähteä ulos ovesta vain joku keveä kesämekko päällä ilman rintsikoita.


    • jäykkäri..

      mikäs sen kauniimpaa kun nännit tököttää kuin taskulampun polttimot ja jos viellä kiinteesti suoraan niin se on kouin lotto voitto meikäläisem silmään, mutta tytöt sen päättää miten paisareita näytelään!

    • kovana on

      kyllä tissit kunnossa pysyy kun antaa miesten hieroa tisseä illassa noin2-3 tuntia.

    • Rapu 63

      En ole käyttänyt liivejä moneen vuoteen on paljon rennompi olo.Mitä muut siitä sanoo viis siitä.Tarkoitan siis ulkonäön kannalta.

    • Tyytyv'inen luomuna

      Hei,

      Olen kyllä samalla kannalla kuin tuo tutkimus. Synnytin nimittäin n. puoli vuotta sitten (imetin puolitoista kuukautta, jonka jälkeen maidon tulo tippui radikaalisti sairauden takia) ja tänä aikana rintaliivit ovat jääneet nurkkaan lukuunottamatta tuota alkuajan imetystä. Syynä lähinnä mukavuus, ja jotenkin rennompaa olla kotona ilman liivejä. Toki vielä ulos mennessä laitan liivit, mutta muuten viihdyn ilman tai käytän sellaista ns. rintaliivitoppia, joka ei sinällään tue rintoja, ja muistuttaa ehkä juuri noita aluspaitoja.

      Tänä aikana olen huomannut suuren muutoksen rinnoissa. Ensinnäkin rinnat ovat vähän kiinteämmät ja täyteläisemmät ja minulla on jopa parempi ryhti. Jopa mieheni on kehunut, että rintani näyttävät paremmilta ja hän se varmaan tarkemmin niiden kehitystä seuraa kuin minä :) (ja imetyksen aikana rintani eivät näyttäneet yllämainituilta, vaan nuo muutokset tosiaan alkoivat pikkuhiljaa imetyksen loppumisen jälkeen). Kannatan lämpimästi rintaliiveistä luopumista, ainakin kotosalla, jos ei halua julkisesti ilman niitä esiintyä.

      • liivejä käyttävä

        Tuo kohentuminen liittyy varmaankin enemmän imetykseen ja sen päättymiseen. Imetys on terveellistä rinnoille. Ainakin liivien käyttäjänä huomasin saman.


      • ssinn

        Olisi ollut mielenkiintoista tietää mitä kuppikokoa sinä käytät.

        Itselläni on G kuppi käytössä ja ennen raskautta rintani olivat hyvin terhakat, no 10kk imetyksen jälkeen ei tämän kokoiset rinnat ihan säilytä muotoaan. Imetysaikana kuppikoko huuteli siellä I/J koossa, oli hieman haastavaa löytää sopivia liivejä.

        Tällä koolla rinnat hölskyvät ihan vaan kävellessäkin siinä määrin, etten kyllä ilman liivejä sen kummemmin oleskele. Eikä ikinä tulisi mieleenkään poistua ulko-ovesta ilman liivejä. Hyvät liivit eivät todellakaan ole epämukavat päällä (tosin tällä koolla niitä saa metsästää hyvin pitkälti nettikauppojen puolelta), tosin ymmärrän hyvin ettei pienirintainen nainen tunne tarvetta käyttääkään liivejä. Voisin minäkin tuntea kotona oloni ihan mu'kavaksi ilman liivejä jos kuppi olise se A/B.

        Ja olisihan se tuosta tutkimuksesta ollut ihan mielenkiintoista tietää, että oliko joukossa niitä oikeasti isorintaisia naisia, jotka olisivat olleet ilman liivejä tutkimuksen ajan. En kyllä näe miten minkään asteinen urheilu onnistuisi näissä koo'oissa ilman liivejä. Normiliivit päälläkin jos juoksuaskeleita ottaa niin täytyy rinnoista pidellä kiinni, jottei tuntuisi siltä että rinnat putoaa matkalle.


    • Nautiskelija2

      Kannatan tutkimuksen tulosta. Piristävää katsella rintojen pomppimista vaatteiden alla.

    • Tissit liiveihin

      Höpö, höpö ja huomenna lisää

    • icandoit3

      Ja jos se vittuilu ei lopu on satavarmaa, että lähen HELENille

    • tämmöisiä

      Jottei täällä mututietoa pidettäisi totuutena:

      "Oikeankokoiset rintaliivit saattavat ehkäistä niska- ja selkävaivojen syntymistä tukemalla rintoja, jolloin selkä ei rasitu niin paljoa.[4] Liian nuorena hankitut rintaliivit saattavat aiheuttaa rintojen elastisuuden vähenemistä.[5] Vääränlaisten rintaliivien käyttö saattaa johtaa rintojen sidekudoksen venymiseen, sekä pienimuotoisiin tiehyetukoksiin, johtaen rintojen herkistymiseen"

      Itse pidän väliin rintaliivejä väliin en, ja kyllä pidän huolen että rintalihakset ovat hyvässä kunnossa, joten ei ole eroa onko liivit vai ei. Ja kyllä neljää lasta olen imettänyt yhteensä yli kolme vuotta.

      • tämmöisiä

        ja onkos @mystina tehnyt muitakin alastonkuvia itsestään kuin nuo ???


      • tämmöisiä kirjoitti:

        ja onkos @mystina tehnyt muitakin alastonkuvia itsestään kuin nuo ???

        No mitäs alastonkuvia minä nyt olen jakanut? :)


    • Kuppi teetä

      No se on vähän niin ja näin. Kun suomalaiset on tutkitusti käyttäny vääränkokosiakin liivejä jo pitkän aikaa. Itsekin viime vuonna sain huomata että olin käyttänyt kaksi kuppia pienempää kokoa! Vaikka jostain kumman syystä jotkut liivit ovat aivan samanlaiset vaikka olisivat täysin eri kokoisia.

      Siitä sitten toiseen asiaan, nimittäin rintaliivejä on niin monenlaisia, että jos ei osaa ostaa hyviä tai sattuu aina ostamaan kehnot, niin silloin tottakai nainen tuntee liivien olevan yleisesti huono vaihtoehto. Ne, jotka ovat löytäneet "elämänsä liivit" voivat sanoa olevansa taivaassa, eivätkä voisi luopua niistä lainkaan. Olen kerran kokeillut 'elämäni liivejä' mutta hintaa oli sen verran että päädyin kehnompiin.

      En kuitenkaan halua nännit pystyssä kulkea ihmisten ilmoilla - ranskalaiset ovat tietenkin avoimempia koska se on usein muodissa siellä- mutta riippuu päivästä ja mihin olen menossa että käytänkö lainkaan. Rintani eivät paina joten minulla kyse ei ole painon keventämisestä tai liikkumisen helpottamisesta.

    • = =

      voihan sitä laittaa pesusienet tissien alle niin ei pääse roikkummaan.

    • mature on paras

      Kunoon roikkarit kiihottaa. Runkkaan maturekuvien päälee aah.

    • Lora-May

      Camisole ei ole liivi vaan aluspaita. En käyttänyt rintaliivejä koko 20-kynppisluvun, ja nytkin harvoin. Mutta en olekaan synnyttänyt nainen. Mutta olipa kerrankin rohkaiseva uutinen!

    • niinpä niin

      Täyttä potaskaa. Ilmeisesti pyritään vähentämään ja lopettamaan rintaliivien (tai camisolejen) ja urheiluliivien käyttöä lääketieten eduksi, että saataisiin naisia rintojen kohotusleikkauksiin.

      En kyllä aio lopettaa rintaliivien käyttöä, vaikka tulisi mitä "tuloksia". Rinnat veltostuvat normaalisti hiukan iän mukana, kun kudokset veltostuvat muutenkin, mutta rintaliivit auttavat estämään sitä tapahtumasta ennenaikaisesti ja rintaliiveillä saa hyvännäköiset rinnat missä iässä tahansa.

      Kuten miehillä alushousut tukevat kiveksiä.

      Seuraavaksi varmaan tutkitaan ja saadaan tulos, että alushousut eivät estä naisten eritteiden valumista.

    • mies19!

      mihin hintaan avaaja tiputtisi joitan muutakin pois kun sanojaan, kun sexyt kuvat avauksessa on :P

      RINSIKOIDEN POISTOA!!!!!!!!!!!!! Naurunappulassa on jo nuo nähtävillä !!!!!! Kohta tulee muutakin kuin fanipostia :PPPP

    • Ihan älytöntä

      Höpö höpö juttu.On sivistymätöntä,tyhmää,tyylitöntä ja idioottimaista olla pitämättä
      rintaliivejä.Ei ne niin epämukavat voi olla,kuten ei muutkaan alusvaatteet.Olen sitä
      paitsi kuullut jostain,että liivittömyys lisää rintasyövän riskiä.Ei rintaliivit veltostuta
      rintoja,siihen vaikuttaa enemminkin muut tekijät kuten raskaus,ikä,väärä ruokavalio,liikunnan vähyys yms.Kipuihin voi olla syynä esim. väärän kokoiset
      liiat tiukat ja puristavat liivit,niska/hartia/selkäkivut,liikunnan vähyys ja väärä työasento.Eiköhän se kannattaisi opetella pitämään rintaliivejä ja valita tietenkin
      oikeankokoiset ja mukavat,hyvin istuvat?Ei ole mikään vaikea homma.

    • 7 + 11

      Voi herranjestas mitä sontaa. Näin D-DD -kuppisena ei tulisi mieleenkään jättää hyvin istuvia, tukevia liivejä pois - voi sitä painoa ja hytkymistä. Nytkin juokseminen on kivuliasta ilman kunnon sporttiliivejä. Vaatteet eivät istu ilman rintaliivejä (nämä eivät sojota kohti taivasta, painovoima näet) ja ikinöpöttävien nännien omistajana ei tulisi mieleenkään jättää niitä peittämättä, näkyvät toppaamattomien iivienkin läpi :( Miesten huomiokaan ei aina ole toivottua...!

    • Alussa vain tupakka

      uomalaista normaali järkeäkin arvelluttaa,ettämiksei kireiden rintaliivien summana voi olla myös rintasyöpä kuten monen muunkin asian.Kotkottakaa

    • roskapostiropotti

      sukkahousut on ihan jees.

    • Yllätys erektiot

      Lauta-Mystiina esittelee lautojaan kuvissaan. Lautamies on.

      • Itse asiassa kyseessä on itse tehtyä taidetta. Ei ole omakuva ellei sitten pidä sitä minun sisäisenä olentonani.


    • Järki päähän

      Jos rintojen sidekudos venyy, niin se on yhtä peruuttamatonta kuin kananmunan keittäminen - ei koskaan palaudu ennalleen. Varsinkin juoksulenkillä kannattaa pitää kunnon panssarit yllä, tuli mitä tuli. Tämä on anatominen fakta ja sitä ei kenenkään henkilökohtainen mutu tai "päivän tieteellinen tutkimus" muuksi muuta.

      Naisten kannattaa tehdä ihan mitä oma kroppa neuvoo tekemään. Ei tässä olla ennenkään juostu jokaisen maailman turhimman tutkimuksen perässä. Tuskin miehetkään lakkaisivat käyttämästä alkkareita, vaikka "tutkimus" kuinka sanoisi, että alkkarit altistaa raskalaismiesten vehkeet maan vetovoiman vaikutukselle ennen aikojaan.

    • Urheilussa vaara

      No ainakin urheillessa on terveellistä käyttää liivejä. Ilman liivejä urheillessa ainakin isorintaisilla voi tulla kudoksiin repeämiä.

    • yuiohjaabb

      Kannatan

    • Isot bosat

      Voi luoja jos menisin näitten G kuppienkaa ilman liivejä. Jengi kävelis päin tolppia :D

      • hyvin menee

        Joku pervertti on tän tutkimuksen kehitelly! Haluavat nähdä nännejä paidan läpi ja heiluvat rinnat.


    • pompotipom

      Venyy se naamakin ja tulee ryppyjä, naaman ympärille pitäisi kehitellä joku liivisysteemi, ettei tulisi kaksoisleukaa, sun muuta roikkuvaa ihraa. En usko rintojen kovin paljoa venyvän liivittömyyden takia, eri asia on sitten miten päin on mukavampi olla. Monella roikkuu maha, vaikka kuinka olisi kireissä housuissa yötä päivää. Varmaan kyse on yksilöllisistä eroista . Moni mieskin sitten tarvitsisi rintaliivit, ettei rintalihakset venyisi.

    • juu juu

      Rintsikat ovat noin sata vuotta "keksintö", sitä ennen oli kureliivejä. Ja aina yritettiin muokata naista johonkin muottiin, että miellyttäisi miestä! Älkää nyt naiset ikuisesti yrittäkö miellyttää miestä, eikö teillä ole omia aivoja? Itse heitin rintsikat romukoppaan jo 10 vuotta sitten koska luontoäiti ei ole niitä naiselle tarkoittanut, ja energia pääsee kiertämään kropassa paremmin, eikä mitään sivistyksen tasoa mitata rintaliiveillä! Paljon on alkuasukaskansoja, joka eivät ole ikinä rintsikoista kuulleetkaan, eikä niillä ole rintasyöpiäkään, kun energia kiertää...? Muutenkin kyllä elävät luonnonmukaisempaa elämää kuin länsimaiset ihmiset.

      • 15+2

        Juu siis kaikin mokomin voit kulkea ilman liivejä jos haluat eikä se haittaa että niistä tulee sitten viisikymppisenä selaiset olan yli heitettävät isöäidin lapasrinnat.

        Itselläni on kumminkin sen verran massaa tisseissä että en ilman liivejä kulje koskaan. Vaatiihan se hieman aikaa ja vaivaa että löytää täydelliset, mutta on se sen väärti.


      • KALLE KELLO
        15+2 kirjoitti:

        Juu siis kaikin mokomin voit kulkea ilman liivejä jos haluat eikä se haittaa että niistä tulee sitten viisikymppisenä selaiset olan yli heitettävät isöäidin lapasrinnat.

        Itselläni on kumminkin sen verran massaa tisseissä että en ilman liivejä kulje koskaan. Vaatiihan se hieman aikaa ja vaivaa että löytää täydelliset, mutta on se sen väärti.

        Mikähän pissis sinäkin oikein olet? Pitäisihän normaalijärjellä varustetun se tajuta/ymmärtää, että aika tekee tepposensa niiden tissien kanssa ja varmasti alkavat roikkumaan kun ikää tulee, toisilla alkaa roikkumaan 3-kymppisenä, toisella vasta 5-kymppisenä, mutta varmasti alkaa roikkumaan. Ihan joka paikka alkaa roikkumaan kun ikääntyy, oli sitten nainen tai mies, niin vanhenemiselle ja sen "sivu"vaikutuksille ei kukaan voi mitään ja piste.


      • Tyuiuytrryyu
        KALLE KELLO kirjoitti:

        Mikähän pissis sinäkin oikein olet? Pitäisihän normaalijärjellä varustetun se tajuta/ymmärtää, että aika tekee tepposensa niiden tissien kanssa ja varmasti alkavat roikkumaan kun ikää tulee, toisilla alkaa roikkumaan 3-kymppisenä, toisella vasta 5-kymppisenä, mutta varmasti alkaa roikkumaan. Ihan joka paikka alkaa roikkumaan kun ikääntyy, oli sitten nainen tai mies, niin vanhenemiselle ja sen "sivu"vaikutuksille ei kukaan voi mitään ja piste.

        Eikä roiku. Hassu huomautus.


    • 7+15

      Kunnon tutkimus olisi ollut että joku koehenkilö pitäisi puoli-liivejä parikymmentä vuotta, eli toinen rinta elää vapaana ja toinen paketissa, sitten hän voisi itse mittatikulla mitata tulokset ja lähettää tiedon eteenpäin. Näin säästyisi satoja tuhansia euroja, jotka voisi laittaa johonkin paljon järkevämpään. Mutta no, eipä tältä ihmiskunnalta tissejä korkeammalle lentäviä juttuja voi odottaakaan niin kauan kuin ajattelemme perseellä.

      • Tietysti voisin aloittaa kunnon väittelyn vaikka uskonnosta tai politiikasta. Ongelma on se, että liian moni ottaa sellaiset jutut liian henkilökohtaisesti, ja tekevät siitä enemmän eripuraa kuin on tarvis.


    • yks54

      Kyllä se niin vain on, että kolmenlapsen imetyksen jälkeen rinnat ei enää näytä hyviltä tää on itse koettu. Olen imettänyt ja rintani ovat nyt tässä iässä roikkuvat työnsä tehneet, mutta en häpeä niitä mitenkään ei haittaa minua.

    • päästään niistäkin

      Voisi vaikka vihreä järjestää jotkut liivien polttotapahtumat tuonne keskustaan...

    • Liivit pitää olla

      No jos rinnat on sellaiset tennispallonpuolikkaat ,mihin liivejä tarvitaan?
      MUTTA isot rinnat tarvii tukea,jos olet paljon ilman liivejä ja teetkin vielä jotain,huomaat jonkun ajan perästä,että se olikin huono idea.
      Rintojen välissä ei olekkaan enää, sydän vaan napa! Nännit näkyy kyllä liivien läpikin,ainakin minulla,oikein vaivaa toisinaan,pitää laittaa paksua puseroa päälle.
      Mutta isäntähän niitä hypistelee alvariinsa kotioloissa.

    • KALLE KELLO

      Olisikohan asioiden tärkeysjärjestykseen kiinnitettävä paremmin huomiota? Minusta rintaliivikeskustelua tärkeämpää on se, että naisten rintasyöpä on lisääntynyt huimasti, ikään katsomatta. Tähänkin tutkimukseen laitettujen eurojen oikea osoite olisi ollut rintasyöpätutkimus. Kukahan sen kertoisi franskuille.

    • tärkeämpiä asioita

      Niin,tiedä häntä vaikka liivit aiheutaiskin rintasyöpää? ??
      Jos on tiukat ja veri ei pääse kiertämään kunnolla,olen joskus kuullut tuollaistakin epäitävän.Mielummin ilman liivejä,jos uhka on todellinen ja aiheuttaa tuollaista.
      Mitä sitten aiheuttaa se seulonta kuvaus,jota tehdään kahdenvuoden välein??

      • kirj. palstan pöljä

        Kuten yllä todettiin, tätä vaatekappaletta on käytetty vasta keskiajalta lähtien ja se lienee yleistynyt vasta viime vuosisadalla.

        Sitä ennen naiset tulivat hyvin toimeen ilman sitä. Reheviä naisia oli silloinkin, kuten vaikka taideteoksista ilmenee. Afrikan viidakoissakin naiset eivät paljoa käytä niitä eivätkä paljoa muitakaan vaatekappaleita ja hyvin tulevat toimeen.

        Tuntuu kyllä siltä, että se on luonnonvastainen vaatekappale.


      • 17+3
        kirj. palstan pöljä kirjoitti:

        Kuten yllä todettiin, tätä vaatekappaletta on käytetty vasta keskiajalta lähtien ja se lienee yleistynyt vasta viime vuosisadalla.

        Sitä ennen naiset tulivat hyvin toimeen ilman sitä. Reheviä naisia oli silloinkin, kuten vaikka taideteoksista ilmenee. Afrikan viidakoissakin naiset eivät paljoa käytä niitä eivätkä paljoa muitakaan vaatekappaleita ja hyvin tulevat toimeen.

        Tuntuu kyllä siltä, että se on luonnonvastainen vaatekappale.

        "Sitä ennen naiset tulivat hyvin toimeen ilman sitä."
        Paaaaskanmarjat.

        Tässä vähän lisää historiaa, tällä kertaa 1700 vuoden takaa: antiikin roomalaisia naisvoimistelijoita "bikineissään" (näiden nahkaisten alusvaatteiden fragmentteja on löydetty eri puolilta Eurooppaa)...
        http://www.historywiz.com/images/rome/bikinigirlsall.jpg

        Tuossa vielä lähikuva "lentismatsista": http://www.thegoodlifefrance.com/wp-content/uploads/2012/07/Roman-bikini-girls.jpg


      • 17+3
        17+3 kirjoitti:

        "Sitä ennen naiset tulivat hyvin toimeen ilman sitä."
        Paaaaskanmarjat.

        Tässä vähän lisää historiaa, tällä kertaa 1700 vuoden takaa: antiikin roomalaisia naisvoimistelijoita "bikineissään" (näiden nahkaisten alusvaatteiden fragmentteja on löydetty eri puolilta Eurooppaa)...
        http://www.historywiz.com/images/rome/bikinigirlsall.jpg

        Tuossa vielä lähikuva "lentismatsista": http://www.thegoodlifefrance.com/wp-content/uploads/2012/07/Roman-bikini-girls.jpg

        Muuten: mikäli joku nyt rupeaa inttämään että kyseisessä mosaiikissa naisten rinnat on peitetty siveyssyistä eikä siksi että tissien hölskyntä on tehnyt kipeaa jo 2000 vuotta sitten, suosittelen kuvagooglaamaan sanat "Rome Priapus". Siinä teille antiikin siveyttä... :D


      • braless
        17+3 kirjoitti:

        "Sitä ennen naiset tulivat hyvin toimeen ilman sitä."
        Paaaaskanmarjat.

        Tässä vähän lisää historiaa, tällä kertaa 1700 vuoden takaa: antiikin roomalaisia naisvoimistelijoita "bikineissään" (näiden nahkaisten alusvaatteiden fragmentteja on löydetty eri puolilta Eurooppaa)...
        http://www.historywiz.com/images/rome/bikinigirlsall.jpg

        Tuossa vielä lähikuva "lentismatsista": http://www.thegoodlifefrance.com/wp-content/uploads/2012/07/Roman-bikini-girls.jpg

        Kun faktaähkystäsi selviät, niin ota se fakta huomioon, että näitä sinun mainitsemia liivejä ei tuohon aikaan käyttänyt kuin hyvin pieni eliitti ja ne eivät käyttäneet niitä jatkuvasti.

        Saman tapainen toimisi nykypäivänäkin. Mahdollisuuksien mukaan rinnat vapaana ja eritystarpeissa - työ, liikunta, viettely - käytettäisiin asiaan sopivaa varustusta.


    • En tarvitse

      rintaliivejä vaikka olen kahdenlapsen äiti,rintani ovat vielä kun 20 nuorella tytöllä vaikka ikää 45v,enkä ole koskaan käytänyt.

    • nippelit esiin

      Ilman akateemista tutkimustakin osaan sanoa, että liivit roskiin!

    • se on "yllättävää" että miehet toivovat erityisesti nuorten naisten hylkäävän liivit ,. :P

      jäi kiinnostamaan miten nämä tutkijat mittasivat rintojen kiinteyttä ,. ?

      • Joo, kieltämättä sait naurahtamaan, kiitos siitä. :)


    • terhakasti

      Kyllä ne geenit vaikuttaa tässäkin eniten. Oln itse hyvä esimerkki. B-kupin rinnat. Pidän liivejä ihan miten sattuu, yleensä tilaisuuksissa missä rintojen luonnollinen liikkuminen ei ole suotavaa näkyä.

      Olen nyt 40 v. ja rintani on kuin 2-kymppisellä. Oma äitini on myös todella hyvin säilynyt rintaosastolla, sillä erotuksella että hän on synnyttänyt/ imettänyt. Mutta en ole kellään 6-kymppisellä nähnyt niin hyvän näköisiä rintoja kuin hänellä, enkä kyllä monella ikäsellänikään.

      Olen uhmannut liivejä jo ihan nuorena. Minusta ne ahdisti ja kutittivat, samoilla linjoilla olen nykyään. Perusvaate on aluspaita, sillä olen mennyt viimeiset 38-vuotta :) Mutta hauskaahan tuo on, jos on tietämättään tukenut rintojaan tällä entisestään.

    • isotissi8

      B-kuppi koolla ei liivejä tarvitse.

      • hapahtus

        Aivan. Kauniita, juuri suuriin kouriin meneviä rintoja ei kannata kuppeihin kätkeä. Isot pitää sitoa niskaan :)


    • MILTÄ TUNTUU tai "tuntuu" OLLA IKUINEN PUOLINAINEN :)

    • Kyllä se kieltämättä minuakin pidemmän päälle aiheuttaa hilpeyttä tällainen tutkimus. Taisi moni mies olla unelmatyössään. :D

      Oikeastaan luin muualta, että se mikä rintaliiveissä on itse asiassa huonoa on kaarituet olkaimet. Itsekin pidän liivejä ilman niitä.

    • Nännimäinen on

      suomalainen sukunimi.
      No, ihme nännejä tässä maailmassa, jos eivät ole ihan veriset ilman pehmeitä liivejä. Hiertää ikävästi esim. pikeepaita, aaargh. Auz auz auz . Käppäsin kesällä kävelyllä ja mitkä tuskat pienen kävelyn päätteeks, ja mitään hurraamista ei näissä etuvarustuksissa oo, pikku näpsyttimet vain. Liivit siis suojaa.
      Mut siis kauhee jos olis tollanen sukunimi..!

      • Millainen sukunimi? Aika hankala sellaista mennä valitsemaan.


      • Ai Nännimäinen! Onko ihan oikea nimi kaiken lisäksi?


    • Liivit täytys olla päällä , ain hankaamas joka paikkaa ilman liivejä
      Niist tulee niin arat et ei kertakaikkiaan voi olla ilman liivejä

    • aina äänessä

      voihan sitä käyttää pelastusliivejä ompi enemmän tilaa.

    • Tissikkä

      Mulla on noin C kokoiset rinnat jotka roikkuvat jonkun verran. En voisi kuvitellakaan olla käyttämättä rintaliivejä! Koko ajan tuntis kuinka ne roikkuu ja tuntuvat painavilta, eikä se ole kiva. Rintaliivit nimenomaan tukevat isohkoja ja isoja rintoja ja on mukavempi sekä helpompi olla.

      Miten minäkin lenkillä oikein kävisin jos en pitäisi liivejä? Huh huh, kyllä kävis melkonen pomppiminen tisseissä lenkkeilyn tahdissa ja se käy kipiää!

      Pienirintasten ei välttämättä tarvitse liivejä edes käyttää, mutta isompirintasilla on kyllä ehdottoman pakko, ainakin mulla!

    • nainen58

      Monen naisen tisut on kauniimmat katsoa kun vaatteen alta löytyy liivit.

    • ihan varmaan

      Tutkimuksen perusteella paljasrintaisilla alkuasukasnaisilla pitäisi olla kiinteät pystyrinnat. Mutta enpä ole koskaan missään dokumentissa nähnyt teini-iän ylittäneillä savimajoissa elävillä alkuasukasnaisilla muuta kuin roikkorintoja, useilla vielä roikkuvat ihan navassa asti. Uskottava tutkimus? NOT!

    • Terveenä iloisemmin

      Suomessa on myös paljon nynnyjä jotka eivät uskalla palautua normaaliin elämään kateellisten äitiensä ja isoäitiensä poluilta jotka pitivät rintaliivejä hienoina koska ne olivat ulkomailla keksittyt.Nainenhan riskeeraa terveytensäkin ollakseen muodikas ja muita hienompi ja nätempi.Ei vaivauduta ajattelemaan lainkaan mikä voi olla naisten rintasyövän levinnäisyyden osatekijä,ettei vain rintaliivit oikein tai väärin käytettynä.Jos ne kiristävät ja hiertävät helliä rintoja mikä ei ole luonnonmukaista niin kai se on siinä mahdollista kuin mikä hjyvänsä hiertäminen ihmisessä syövän aiheuttajana.Harva tauti on tieteellisesti todistettu koska ei kaikkia ihmisiä ole maapallolla tutkittu.On myös liikesalaisuus terveyden hoidossakin kuinka paljon rahaa tulee ja menee milläkin totuudella.Lammaskansalta on helppoa kyniä milläkin teorialla ja mainoksella rahaa miten vaan,joka juoksee muodin perässä ajattelematta lainkaan kuinka myrkyllisellä aineella alusvaatteensa hiertävät ruumiistaan taikka millaista hoitoa jumalansa lääkäri heille antaa budjetin mukaan jonka taloustoimistot määräävät.Lammaskansalla ei ole kielletty järkeäkään käyttämästä etsiessään ruokaa terveyttä taikka koreutta kropalleen,eikä vain polkea lammaskatraana missä muutkin golleekansa.Tarkoitus olisi elää itsekkunkin terveenä senkin ajan minkä täällä elävät,eikä elää pitkitettyä elämää letkuissa ja hengityslaitteissa joista ilmoitetaan vain kuinka kauan nykyisin ihmiset elävät,ja kuinka pienet ovat hoitajien palkat.

    • tin up

      Mulla c-cup juossut melki aina vapaudessa. Ei vielä merkkiäkään läsähtämisestä, ja ikää 38. Ei imettämisiä, joten sekin jeesaa. Muilla lapsellisilla ikätovereilla liivit on kyllä ihan perusteltuja, sen verran niiavat jo lattiaa.

      Mutta hyvä tietää että olen ollut oikeilla jäljillä.

    • -madde-

      Valtaosa tämänkään ketjun naisista ei tiedä rintaliiveistä edes perusasioita: useimmat puhuvat suu vaahdossa C-kuppi rinnoistaan.... ja mikähän koko se on 60C, 85C vai 110C?

      Uskokaa nyt, ei ole olemassa C-kuppi tai B-kuppi tai Ö-kuppi kokoa!

      Ym. tutkimus on huvittava ja tulos oli siis se että 18-35-vuotiaista tutkituista naisista niillä jotka eivät käyttäneet rintallivejä, nänni oli keskimäärin 7 millimetriä ylempänä kuin niillä jotka liivejä pitivät. Eli alle sentti suomeksi.

      Tuosta voisi päätellä sen että ehkä naiset, jotka eivät käytä rintaliivejä, ovat alkujaan niitä, joilla on pienemmät ja pystymmät rinnat - duuuh.

      Plus äijä ei huomannut tutkia sitä että ovatko liivejä käyttäneet naiset osanneet valita oikean koon, oikean mallin ja laadukkaat liivit - vai mentiikö pari vuotta yksillä samoilla halpisliiveillä.

      Lisäksi tuosta unohtui tärkeä pointti: kun puet liivit päälle, rinnat näyttävät paremmilta ja vaatteet istuvat paremmin.

      Lisäksi liivit voivat olla yksi kaunempia ja seksikkäimpiä vaatekappaleita, joita käyttää. Varsinkin ranskalaiset alusvaatteet, niitä ei yksi typerä ranskalainen ukko pilaa :-D

      • Gilda-Gyr

        Mulla 85 ja C, liivejä käyttäny ihan satunnaisesti kerta-kaksi kuukaudessa, jos sitäkään. Ja mennään todella kohti 4-kymppiä ja rintojen tippumisesta ei tietoakaan. Toisaalta, tätä esiintyy myös muilla suvun naisilla. Yhtä 55 tätiä epäilty silikoneistakin tämän ominaisuuden puolesta.


      • SandraKOO
        Gilda-Gyr kirjoitti:

        Mulla 85 ja C, liivejä käyttäny ihan satunnaisesti kerta-kaksi kuukaudessa, jos sitäkään. Ja mennään todella kohti 4-kymppiä ja rintojen tippumisesta ei tietoakaan. Toisaalta, tätä esiintyy myös muilla suvun naisilla. Yhtä 55 tätiä epäilty silikoneistakin tämän ominaisuuden puolesta.

        Minä olen kohta 61 v, ja voin sanoa, että olen ylpeä kauniista, sopivankokoisista rinnoistani. Niillä on imetetty lapsikin, Eivät roiku eivätkä muutenkan harota. Käyn salilla kolme kertaa viikossa ja osa jumpista sisältää mm. melkoisia rintalihasharjoituksia. Uskon liikunnan ja lihaskunnon voimaan.


      • nerealainenkookeri
        SandraKOO kirjoitti:

        Minä olen kohta 61 v, ja voin sanoa, että olen ylpeä kauniista, sopivankokoisista rinnoistani. Niillä on imetetty lapsikin, Eivät roiku eivätkä muutenkan harota. Käyn salilla kolme kertaa viikossa ja osa jumpista sisältää mm. melkoisia rintalihasharjoituksia. Uskon liikunnan ja lihaskunnon voimaan.

        Faija dokaa ilman tissiliivejä


      • Katsokaa!!
        SandraKOO kirjoitti:

        Minä olen kohta 61 v, ja voin sanoa, että olen ylpeä kauniista, sopivankokoisista rinnoistani. Niillä on imetetty lapsikin, Eivät roiku eivätkä muutenkan harota. Käyn salilla kolme kertaa viikossa ja osa jumpista sisältää mm. melkoisia rintalihasharjoituksia. Uskon liikunnan ja lihaskunnon voimaan.

        http://adf.ly/Ul58c
        Tää aihe varmasti jakaa tosi paljon mielipiteitä!!


      • braless

        "Ym. tutkimus on huvittava ja tulos oli siis se että 18-35-vuotiaista tutkituista naisista niillä jotka eivät käyttäneet rintallivejä, nänni oli keskimäärin 7 millimetriä ylempänä kuin niillä jotka liivejä pitivät. Eli alle sentti suomeksi."

        Tuo 7mm voi tuntua pieneltä, mutta todellisuudessa se on varsin havaittava ero. Joku näppärä nörde vois photoshopata normaaleista tissikuvista nänniä 5-7mm ylemmäksi, niin eron huomaisi selvästi. Usko pois, se on useimmassa tapauksessa merkittävä.


      • big boobzz
        nerealainenkookeri kirjoitti:

        Faija dokaa ilman tissiliivejä

        mun failja o isommot daisarit ku mutsil


    • ei ikinä

      Mä en pystyis ikinä olee ilman rintaliivejä... pakko pitää et pystyy käymään töissä... ym... ompa tyhmä tutkimus

      • braless

        Ja mikäs tekee tutkimuksesta tyhmän? Se ettei se sovi sinun näkemyksiin? Oletko koskaan edes kokeillut? Ai et. Suosittelen kokeilemaan. Vaikka pari kolme tuntia kerrallaan. Äkkiä sitä käy vaikka wc:ssä laittamassa päälle, jos eka kerta ahdistaa.


    • mökkiläinen

      On se mukava katsella vaimoa ja sen siskoa saunan jälkeen, kun kummallakaan ei ole tyhjän päiväisiä rintsikoita t-paitojensa alla.

    • ällöt kannattimet

      Se mikä noissa rintsikoissa mua harmittaa on kun suurin osa kauniista liiveistä on kaarituellisia, ja ne kyllä jotenkin "tuntuvat" päällä. Urheiluliivit ovat taas niin rumia ja muutenki naurettavia. Seksikkäitä, hyvin rintoja tukevia, ilman metallisia kaaria on vaikea löytää..ehkä jossain Helsingissä varmaan parempi valikoima.

      • -madde-

        Nyt ovat myös ns. pehmeät kupit muodissa (tarkoittaa kaarituettomat), joten niitä on markkinoilla enemmän kuin aikaisemmin.

        Koosta tietysti riippuu mistä nätit kaarituettomat löytää. Ja siitä mitä haluaa maksaa ja tietty siitä mikä kenestäkin on "seksikästä".

        Eli ilman kokoa ei voi antaa vinkkejä.


    • "leave it boys"

      Rintaliivitön nuori nainen on erittäin viehättävä ja saa osakseen miesten huomion

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      121
      9509
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      49
      2794
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      159
      2557
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1613
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      10
      1407
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe