Paksu väite

hämmennyn

Tänään mulle tultiin sanomaan, että mun täytyy olla pahojen henkien vaikutuksen alla, koska eräs sisar tuntee niin!!! Kuinka ihmeessä tuollaista väitettä vastaan voi puolustautua? Ei mitenkään. Sit seuraavaksi tätä varmaan aletaan levittää seurakunnassa... Uskossa olen ollu kohta 6kk ja tää oli 1. paha isku vyön alle. Tää nainen menee joko täysillä tai ei ollenkaan. Huomaan jo että tätä on levitetty koska eräät ystävät ovat muuttuneet tosi vaisuiksi, Surullista

67

3792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se on yleinen tapa useimmissa uskonyhteisöissä.
      Väitteen esittänyt sisar saa vanhemmistolta 10 pistettä.
      Olisitpa itse älynnyt tehdä saman ensin.

      Etulyönti on puoli voittoa.

      • hämmennyn

        eipä olisi tullu mieleenkään mennä sanomaan pelkän tunteen perusteella tollasta ja ihmiselle jonka kanssa on aina ollu hyvät välit. Taitaa olla korvien välissä


      • tikantapainen

        Niisä seurakunnissa, missä olen ollut, ei tuollainen olisi tullut kuuloonkaan. Sisaren täytyy kertoa asiasta seurakunnan vanhimmille tai saarnaajalle.


    • Knuutti exm

      Tuollaiset poljat tunteella kayvat sisaret saat jattaa omaan arvoonsa. Tyypillisesti ovat tuuliviireja, jotka tuntevat mita milloinkin mistakin asiasta.

      • tikantapainen

        Kyseessä ei ole tunteella meno, vaan hengellinen, vakava rikkomus.


    • DoctorT

      OLE VAPAA !

      Näitä sekopääuskovia tai ei ne m itään uskovia ole, vaan harhaan johdettuja ihmisparkoja näiden eksyttäjien toimesta; Paavo Järvinen, Pirkko Jalovaara, Pirkko Vesavaara, Markku Koivisto, Mika Yrjölä, MARKO SELKOMAA!!! Jne jne jne.

      Tämä on hirvittävää sotkua ja ihmisten taakoittamista, PIMEYTTÄ, kristillisyyteen verhottua PIMEYTTÄ, s...tanan juoni ja tavoite. Halventaa Kristusta ja Sanaa.

      • hämmennyn

        Jostain syystä on nousujohteinen trendi yrittää etsiä pahoja henkiä mitä ihmeellisimmistä paikoista.Meidän ei tarvitse juosta jokaisen saarnaajan perässä joka puhuu henkivalloista.
        Esimerkiksi en ole kuunnellut tai katsellut saatika käynyt yhdessäkään marko selkomaan tilaisuudessa. Ihmisiä korotetaan toistensa yläpuolelle ja Jumala unohdetaan! Ei ihminen vaan Jumala!
        Tällähetkellä ainoa järkevä porukka taitaa olla one way missio,


      • One way to Home
        hämmennyn kirjoitti:

        Jostain syystä on nousujohteinen trendi yrittää etsiä pahoja henkiä mitä ihmeellisimmistä paikoista.Meidän ei tarvitse juosta jokaisen saarnaajan perässä joka puhuu henkivalloista.
        Esimerkiksi en ole kuunnellut tai katsellut saatika käynyt yhdessäkään marko selkomaan tilaisuudessa. Ihmisiä korotetaan toistensa yläpuolelle ja Jumala unohdetaan! Ei ihminen vaan Jumala!
        Tällähetkellä ainoa järkevä porukka taitaa olla one way missio,

        Jostain syystä on nousujohteinen trendi yrittää etsiä pahoja henkiä mitä ihmeellisimmistä paikoista.Meidän ei tarvitse juosta jokaisen saarnaajan perässä joka puhuu henkivalloista.
        Esimerkiksi en ole kuunnellut tai katsellut saatika käynyt yhdessäkään marko selkomaan tilaisuudessa. Ihmisiä korotetaan toistensa yläpuolelle ja Jumala unohdetaan! Ei ihminen vaan Jumala!
        Tällähetkellä ainoa järkevä porukka taitaa olla one way missio,


        Olen kipuillut samojen asioiden kanssa, kuin sinä - olen mennyt seurakunnasta toiseen pettyen "voideltuihin"ihmisiin ja toinen toistaan kammottavimpiin harhaoppisiin "seurakuntiin", jossa Raamatun Sanalle ei anneta paljon arvoa - vain rahalle, ihmeille ja merkeille, joita EI edes tapahtu.

        Se on vaan sellaista haihattelua, milloin kenenkin kuvitelmanäkyjä enkeleistä ym ihmejutuista, Tiimarin kultapölyä vaan heitellään, niin että muovipussin rapina käy.

        Nykyään Jeesusta en ole löytänyt enää mistään muualta kun One way Missionista ja sinne aion nyt liittyä.


      • tikantapainen

        Paavo Jörvinen ja Mika Yrjölä ova ihan ok.


      • Anonyymi
        hämmennyn kirjoitti:

        Jostain syystä on nousujohteinen trendi yrittää etsiä pahoja henkiä mitä ihmeellisimmistä paikoista.Meidän ei tarvitse juosta jokaisen saarnaajan perässä joka puhuu henkivalloista.
        Esimerkiksi en ole kuunnellut tai katsellut saatika käynyt yhdessäkään marko selkomaan tilaisuudessa. Ihmisiä korotetaan toistensa yläpuolelle ja Jumala unohdetaan! Ei ihminen vaan Jumala!
        Tällähetkellä ainoa järkevä porukka taitaa olla one way missio,

        One Wau ei opeta ollenkaan, että Jumala tahtoo täyttää Pyhällä Hengellä. Ei siellä tarvita kastetta eikä muutakaan raamatullista. Psykologinen selittelyfirma.


    • hellari...

      Onpa ikävää hyvä uskonystäväni. En tunne tapausta, mutta onkohan tuo sanoja ihan terve. Sinuna kyllä juttelisin seurakunnan vastuuhenkilön kanssa. Ei uskovassa henkilössä ole pahoja henkiä, siitä saat olla varma.
      Ihmiset ovat sellaisia. Onneksi Vapahtajamme on täydellinen. Uskoa kyllä koetellaan: Raamatussa sanotaan; rauta rautaa hioo ihminen ihmistä. Toivottavasti jaksat mennä tästä eteenpäin ja jättää omaan arvoonsa tuon taitamattoman sisaren.

      • neokarisma

        Ainakin (uus)karismaattisissa piireissä tuo asioiden "kokeminen" tuntuu olevan aika yleistä.

        Kokeminen ei ole suoraa profetointia ja sisältää näin ollen sanojan vastuuvapaudeun, mutta käytännössä se kuulostaa melkein samalta, kuin että "Herra sanoo" tai "Pyhä Henki ilmoittaa".


    • Näin asia on.

      Tuo on helluntailainen ja karismaattinen tapa.

      Uskovaisessa ei voi olla mitään pahaa henkeä.

      Lue Paavo Hiltusen kirja Siunauksia syvyydestä kun pastori joutuu ihan saman kristillisen eksortismin uhriksi.

      Älä mene helluntaikarsimaattiseen rukouspalveluuun vaan jonkun järkiuskovaisen sielunhoitoon jos tarvitset jotakin hengellistä apua. Jumala kyllä johdattaa sinua älä pelkää.


      http://www.onewaymission.fi/index.php/opetusta/luettavaa/105-karismaattisuuden-harharetket
      Eräs pastori sanoi: "Ei sillä niin väliä ole, ovatko ne henget ihmisen sisällä vai ulkopuolella. Pääasia, että ihminen vapautuu." Juuri se, missä saatana pesii, on erittäin olennainen asia meidän turvallisuutemme kannalta. Ovatko nuo henget ihmisen sisällä vai kiusaamassa ulkopuolelta? Jokainen Jumalan lapsi joutuu kokemaan monenlaista ulkopuolelta tulevaa perkeleen kiusaa. Sitä ei tarvitse pelätä kun ymmärtää, että vihollisella ei ole meihin mitään valtaa. On suuri ero olla saatanan vallassa tai saatanan kiusaama. Väärä opetus tuottaa valtavasti ahdistusta. Siksi on tärkeätä palata Raamatun turvalliselle perustalle.

      • tikantapainen

        Tuo ei ole ollut helluntailaisten tapa.Päivastoin on aina opetettu, että jos ihminen on uskossa, hänessä ei voi olla pahoja henkiä. Eri asia on sitten, että ollessani nuori, joku hengellisen työn tekijä sai minut uskomaan, että minussa on jotain. Sitten ne rukoili. Kerroin asiasta saarnaajalle. Hän sanoi, että uskovassa ei voi olla mitään. "Älä usko mustalaisukkojen puheita."(se mies oli romaani)


      • tikantapainen kirjoitti:

        Tuo ei ole ollut helluntailaisten tapa.Päivastoin on aina opetettu, että jos ihminen on uskossa, hänessä ei voi olla pahoja henkiä. Eri asia on sitten, että ollessani nuori, joku hengellisen työn tekijä sai minut uskomaan, että minussa on jotain. Sitten ne rukoili. Kerroin asiasta saarnaajalle. Hän sanoi, että uskovassa ei voi olla mitään. "Älä usko mustalaisukkojen puheita."(se mies oli romaani)

        Helluntaiherätykseen kuuluvissa helluntaiseurakunnissa on paljon romaneja. Eikö heidän joukostaan löydy yhtään "mustalaisukkoa", jota 'tikantapainen' kunnioittaa hengellisen työn tiekijänä?


    • Mazdels (ei kirj.)

      Tuo aloittajan mainitsemaa väitettä käytetään helluntaiseurakunnissa lyömäaseena. Minullekin on noin sanottu satoja kertoja.

      Helluntailaiset määrittelivät minut jo kuusivuotiaasta alkaen olevan "pimeyden henkien voimasta sielunvihollisen vallassa".

      Määrittelisivät kai vieläkin, jos olisin helluntailaisten kanssa enemmän tekemisissä. Täällä palstalla kyllä olen saanut kuulla saman hieman eri sanakääntein.

      • tikantapainen

        Mitähän sinä tarkoitat helluntailaisilla seurakunnilla. Seurakunnan, joka on helluntailainen, täytyy kuulua Helluntaiherätykseen.
        Tästä nykytilanteesta olen lukenut, että teet suurta hallaa Jumalan valtakunnan työlle vääristelylläsi.


      • tikantapainen kirjoitti:

        Mitähän sinä tarkoitat helluntailaisilla seurakunnilla. Seurakunnan, joka on helluntailainen, täytyy kuulua Helluntaiherätykseen.
        Tästä nykytilanteesta olen lukenut, että teet suurta hallaa Jumalan valtakunnan työlle vääristelylläsi.

        Tuossa vajaa vuosi sitten kirjoittamassani kommentissa tarkoitan juuri nimimerkki 'tikantapaisen' "ainoana oikeina helluntailaisina" pitämiä Suomen Helluntaiherätykseen kuuluvia helluntaiseurakuntia.

        Helluntaiseurakuntia on paljon muitakin, kuin Helluntaiherätykseen kuuluvat helluntaiseurakunnat. Suomessa toimii mm. joukko Helluntaikansaa lähellä olevia perinteisiä helluntaiseurakuntia. Lisäksi on City-seurakunnat, Turun Weijon Jumalan seurakunta, Ilmestysmaja-srk, Kansakunnat Kristukselle srk, Elämän Sana srk:t, Sana ja Ylistys-srk, Ehtoovalon Sanoma-srk. ja monia muita.

        Helluntailaiset tekevät itse hallaa Jumalan valtakunnan työlle lakaisemalla helluntaiseurakunnissa tapahtuneet vääryydet; hengellisen ja henkisen väkivallan ym "maton alle". Pyrin omalta osaltani tuomaan päivänvaloon näitä vääryyksiä. Opin "syntien paljastamiseen" olen saanut "perintönä" helluntaiseurakunnalta. Heidän eräs tärkeimpiä tehtäviä on ollut kautta aikojen etsiä luterilaisten tekemät kolttoset ja hekumoida niillä. Samalla helluntailaiset ovat todenneet, että heidän omissa seurakunnissa tällaista ei hyväksyttäisi. Nyt ovat helluntailaisetkin langenneet pitkälle samoihin synteihin, joista he ennen tuomitsivat muut.


    • tallaa vihollisesi

      No, jos nainen sanoo niin, että hän " tuntee niin", niin kysy tunnetko sinä Jumalan ja onko Jumalan laki sydämessäsi, sillä eikös aivoistasi tunne juuri lähde?

      Jos hän sanoo: " Tunnen Jumalan ja laki on sydämessäni, niin kysy, miksi sitten olet kanssani sunnuntaina kirkossa, jos kerran, Jeesus jolla oli Jumalan laki sydämessään, meni tapansa mukaan sabattina synagookaan?

      Luuk 4: 16

      Ja voit puolustautua myös Jeesuksen sanoilla: " Eipä sinun todistuksesi ole pätevä,
      sillä ellei joku toinen todista puolestasi, niin todistuksesi ei ole pätevä... ja kerro: " Jokainen ihminen on valehtelija, ja etkös ole ihminen?

      Ja kysy, mihin Raamatyun sanaan tuo toivosi perustuu, että olen pahojen henkien vaikutuksen alaisena?

      Kysy, oletko keskustellut asiasta s a a t a n a n kanssa? Hänkö sinulle noin sanoi, vai ovatko jotkut muut minusta noin sanoneet??

      Etköhän näillä argumenteilla vihollisesi voita! t. benkku

    • windy --

      harhakuvitelmat ovat yksi skitsofrenian oire, joten tarkista onko tiedon lähde "eräs nainen" todella sitä mieltä, vai onko kyseessä postitoimistoefekti = tieto on muuttunut ja saanut "lisäarvoa" välittäjän toimesta.

      Tervettä.... se ei ole kummassakaan tapauksessa, joten puolustuksen osoittaminen on turhaa. Jos taas välttämättä haluat puolustaa itseäsi sinun olisi laskeuduttava saman ymmärryksen tasolle...ja myönnettävä,,,,annettava siimaa... ja tekeväsi kovasti työtä asian suhteen. Voi olla, että joku kysyy senjälkeen neuvoa sinulta, miten päästä pois
      henkien vaikutuksesta.

    • sillä siisti

      Ps. 22:8
      Jätä asiasi Herran haltuun.

      • tikantapainen

        Kyllä on syytä itse olla aktiivinen. Kerro saarnaajalle kaikki tunteesi. Hän osoittaa Jumalan Sanasta sinulle, että olet vapaa.


    • 7*9'

      Jätä kyseinen "uskonyhteisö". Älä suostu uhriksi.
      Kristittyjä ystäviä löydät terveemmistä seurakunnista, kirkoista.

    • OleTurvassa

      Ehdotan myös ottamman luettavksi Tapani Suonnon kirjoittaman kirjan "Ole turvallisella mielellä"

      Lainaus: http://www.onewaymission.fi.m-serv.kotisivut.com/index.php/kauppa/kirjallisuus/ole-turvallisella-mielella-detail

      "..Ole turvallisella mielellä Tapani Suonto -- Kuvaus

      Nuori mies huohottaa puhelimessa: "Soitan eräästä raamattukoulusta. Täällä on opetettu tällä viikolla demoneista ja illalla on kokous, jossa on tarkoitus ajaa oppilaista ulos saatanaa. Minua pelottaa ihan kauheasti. Mitä minun pitäisi tehdä?"

      Syvästi masentunut mies lähettää minulle sähköpostia: "Olen uskovainen mies. Minusta on vuosia sitten yritetty ajaa ulos demoneja. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut. Sen jälkeen olen ollut avain rauniona ja täynnä ahdistusta. Uskonelämästäni on kadonnut kaikki ilo ja kärsin masennuksesta. En tahdo jaksaa enää elää. Voitko auttaa minua?"

      Nämä hätähuudot ovat vain pintaraapaisu siitä ahdistuksesta, jonka keskellä monet vilpittömät uskovat elävät tänään. Kyseessä eivät ole psyykkisesti sairaat ihmiset, jotka elävät omissa harhoissaan. Monet ovat henkisesti täysin terveitä, hyvin koulutettuja ja jopa merkittävässä asemassa yhteiskunnassa. Heitä löytyy lähes kaikkien kirkkokuntien piiristä.

      Seurakunnan tehtäväksi on annettu evankeliumin julistaminen, jotta perkeleen rääkkäämät ihmiset saisivat avun. Missä on menty metsään, kun tuo evankeliumi, joka alkutekstissä tarkoittaa ilosanomaa, ajaa ihmiset itsemurhan partaalle?

      "Ole turvallisella mielellä" on todella tarpeellista luettavaa monien harhaoppien repimälle seurakunnalle. Helppotajuinen ja omaan kokemukseen pohjautuva kirja ohjaa lukijan Raamatun turvalliselle perustalle ja auttaa ymmärtämään, mistä aikamme erilaiset eksytykset nousevat...."

    • Nähty

      Usein uskovat löytävät pahojen henkiä ihmisistä, joista ei itse pidä. Kaikki ne omaa egoa pönkittävät, sisaret ja veljet ovat aina ok.

    • God=Love

      Luin Tapani Suonnon kirjan "ole turvallisella mielellä".
      Kyllä nyt on vapautunut olo!
      Vapauduin harhaopista nimeltä hengellinen sodankäynti.
      Tuo oppi vie pois Jumalan lapsen asemasta.
      Tuossa harhaopissa alamme itse leikkiä pikku jumalia,emmekä anna Jumalan olla Jumala.
      Saan lapsen asemassa nyt pyytää ja anoa Isältä Jeesuksen nimessä.Minun ei tarvitse enää sitoa,käskeä ja ajaa kuviteltuja henkiä ulos.

      Jeesusta stna kiusasi erämaassa:
      Matt. 4:3
      Silloin kiusaaja tuli hänen luoksensa ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi".

      Sama kiusaus ovelasti naamioituneena kätkeytyy tuon harha opin:"Sido,aja ulos" houkutuksiin.Se tarjoaa oikotietä sairauksista,ikävistä tunteista pois.Se estää näkemästä omaa vastuunkantamista käyttäytymisen ja parannuksen teon suhteen,kun kaikesta löydetään syy demoneista.

      Asiat joista pitäisi tehdä parannus demonisoidaan tyyliin "ajetaan nikotiini demoni ulos",kun ihan aikusen oikeesti pitäisi tehdä parannus ja lopettaa tupakointi.

      Ole huoleti "hämmentynyt".
      Etsi raitista opetusta.Sitä löydät raamatusta.

      • Godd=Love

        Sinulle hämmentynyt
        Tässä vielä kopioituna Suomi24 palstalla nimim.näkymätön ninni kirjoittaneen teksti
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8153523#comment-64565122
        Tärkeää sanomaa Paavo Hiltusen kirjasta: siunauksia syvyydestä. Sen sanoma on syntynyt tekijän omissa raskaissa kokemuksissa. Kirja on henkilökohtaista tilitystä koettelemuksista, kiusauksista ja eksytyksistä. Samalla se on lujasti Raamattuun perustuvaa julistusta. Tuskin on ainuttakaan kristittyä, joka ei kipeästi tarvitsisi opetusta näiltä alueilta. Siunauksia syvyydestä on sanoma kiusatuille, epäonnistuneille, langenneille ja ahdistetuille. Jumala ei anna siunauksia vain ylhäältä, vaan myös alhaalta. Näiden siunausten aarteen Paavo Hiltunen jakaa kanssasi.

        Suosittelen lämpimästi tätä kirjaa kaikille!!!
        Seuraavassa pieni pätkä kirjasta:

        Valvokaa ja rukoilkaa!

        Meidän tehtävämme on mennä kaikkeen maailmaan ja julistaa evankeliumia kaikille luoduille. Meidän tehtävämme ei ole lainkaan huolehtia turvallisuudestamme ja suojastamme vihollista vastaan. Jumala on siitä huolehtinut. Sen sijaan meidän tulee VALVOA ja RUKOILLA, että sotisopamme olisi kunnossa.

        ”Tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestävyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta” (Efe. 6:18)

        Kun stana tavoitteli opetuslapsia seuloakseen heitä niin kuin nisuja (Luk. 22:31) Jeesus ei kehottanut heitä ”sitomaan henkiä” tai tekemään jotain muuta sellaista. Itse Hän ei koskaan mitään tällaista harjoittanut. Hän ei ylimalkaan ollut lainkaan kiinnostunut omasta puolustuksestaan eikä pitänyt suonenvedonmaisesti kiinni omasta elämästään, terveydestään tai hyvästä olostaan. Hän kehotti omiansa ainoastaan rukoilemaan: ”VALVOKAA ja RUKOILKAA, ettette joutuisi kiusaukseen; henki tosin on altis, mutta liha on heikko” (Mat 26: 41).

        ”VALVOKAA ja RUKOILKAA, ettette joutuisi kiusaukseen”. Isä meidän rukouksen kuudes ja seitsemäs rukous! Tässä on kaikki, mitä Raamattu kehottaa meitä tekemään. Tässä on ainoa ”puolustustaistelumme”. Valvoa omaa tilaamme. Jumala on luvannut taistella meidän puolestamme vihollista vastaan, toisin sanoen suojella meitä: ”Herra sotii teidän puolestanne, ja te olkaa hiljaa” (2 Mos 14:14). Se ei ole lainkaan meidän tehtävämme.

        Sen sijaan meitä kehotetaan taistelemaan SYNTIÄ vastaan. ”Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan” (Heb 12:4). Tämä taistelu olisi paljon tärkeämpää kuin kaikki se hömpötys ja se valtava energian tuhlaus, joka nyt kulutetaan Don Quijoten taisteluun tuulimyllyjä, kuviteltuja demoneja vastaan. Tähän stana tietysti houkuttelee uskovia, että he laiminlöisivät todellisen taistelukenttänsä, synnin vastustamisen.

        Huomatkaamme, että 1Piet 5:8 alkaa sanoilla ”Olkaa raittiit, valvokaa”. Ensimmäinen asia tässä kuolemaan asti jatkuvassa taistelussamme saatanaa vastaan on varmistua siitä, että olen raitis ts. taistelutapani ovat oikeat ja Raamatun mukaiset. ”Raittiuden henki” (2 Tim. 1:7) tarkoittaa ”tasapainoisuutta, tervettä maltillisuutta, valppautta, itsehillintää, vaputta intohimoista, liiallisuuksista ja ylijännittyneisyydestä” (Iso raamatun tietosanakirja II). Juuri tämä raittius puuttuu harhaoppeihin mieltyneiltä ja sielullisilta kristityiltä. Toiseksi kehotetaan tässäkin valvomaan. Kun ihminen noudattaa näitä kahta kehotusta stana joutuu vain kulkemaan ympäri, koska Jumalan suoja pitää.

        Raittius ja valvominen merkitsevät myös antautumista Jumalalle. Kun uskovia nyt niin innokkaasti kehotetaan itse ”vastustamaan perkelettä, niin se teistä pakenee” (Jak. 4:7), niin unohdetaan tässäkin, mitä edellä samassa luvussa on sanottu. Ajatusyhteys on tämä: ”Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon. Olkaa siis Jumalalle alamaiset, mutta vastustakaa…” (Jak 4:6,7).

        Olemme todenneet, että ylpeys on eräs niistä syistä, jotka saavat Jumalan joskus määrätyksi ajaksi luopumaan suojauksestaan jonkun uskovan kohdalla. Siksi on oltava Jumalalle alamainen, tulee ”nöyrtyä Jumalan väkevän käden alle” (1 Piet. 5:6). Pietarin kirjeessä ajatus kulkee samalla tavoin. Ensimmäiseksi on huolehdittava siitä, että suhteeni Jumalaan on oikea, että olen nöyrällä paikalla, sillä Jumalalle kelpaava uhri on vain nöyrä ja särjetty henki (Psa. 51:19). stana pakenee, kun olen Jumalalle alamainen, nöyrä. Se on sekä Jaakobin että Pietarin kirjeen sanoma. Mitään sellaista lihallista vastustusta, jommoista bashamilaisuus opettaa, niissä ei ole.


    • Deep healing

      Mitä mieltä olette Deep Healing -sielunhoidosta, missä sielunhoitotapahtumaan liittyy demonien tai "henkivaltasiteiden" heidän mukaansa katkaisemisesta sielunhoitotilanteessa?
      Jotkut kokevat hyötyneensä.

      • Jukka P

    • O.P.

      Et voi olla pahojen henkien vallassa, jos olet uudestisyntynyt uskova ja pitänyt tilivälit lyhyinä Jumalan kanssa. Kristus sinussa varjelee sinut ja pimeyden voimat pakenevat sinua.

      Siunaa näitä epäpyhiä ämmäin taruja levitteleviä naisia, varoita kerran ja sitten karta Mutta älä jätä seurakunnan kokoustasi, ole luja ja rohkea.

    • Älkää eksykö
      • kommentti

        2. Tim. 4:3
        Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia .

        Matt. 22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia

        Tuollaisia hölynpöly juttuja ei löydy raamatusta.
        Jeesus ei ajanut uskovaisista ulos demoneja,koska sellaisia ei ole uudestisyntyneessä Jumalan lapsessa.


    • @@@

      Jos olet uskossa, niin sinussa asuu PYHÄ HENKI ja missä Pyhä Henki asuu, siellä EI demonihenget viihdy. Harhaopetusta, jos demoneja ajetaan uskovista. Riivattu ihminen ei hakeudu seurakunnankokoukseen(demonihenki estäisi), vaan kiertäisi kaukaa. Se on varma.
      Ole turvallisella mielellä, täällä on annettukin hyviä ohjeita. Tämä, sinua vainoava ihminen, tarvitsee esirukousta. Voit jonkun ystäväsi kanssa tai ihan yksikseenkin tuoda rukousalttarille tämä henilö. Lue ja tutki paljon Raamattua, kirjoitukset avautuvat, kun nöyrin sydämin tutkit Sanaa. Sanan tunteminen on tärkeätä.

    • Deep Healing
      • Eräs ystävä kävi näissä deep healing-sessioissa ja tykkäsi kovin kun oman elämän ongelmat selitettiinkin demoneilla, jotka sitten sidottiin. Kerta toisensa jälkeen sidottiin ja sidottiin. Sata euroa per kerta!

        Psyykenlääkkeitä syö tällä hetkellä tuo ystävä, eikä elämässään pääse yhtään eteenpäin. Sairasta, saatanallista ja heikkoja astioita särkevää, demonista toimintaa, JOTA EI OLE SYNNYTTÄNYT JUMALAN HENKI!

        Karta tällaista!


      • Jukka P
        jan-hus kirjoitti:

        Eräs ystävä kävi näissä deep healing-sessioissa ja tykkäsi kovin kun oman elämän ongelmat selitettiinkin demoneilla, jotka sitten sidottiin. Kerta toisensa jälkeen sidottiin ja sidottiin. Sata euroa per kerta!

        Psyykenlääkkeitä syö tällä hetkellä tuo ystävä, eikä elämässään pääse yhtään eteenpäin. Sairasta, saatanallista ja heikkoja astioita särkevää, demonista toimintaa, JOTA EI OLE SYNNYTTÄNYT JUMALAN HENKI!

        Karta tällaista!

        Tuo 100 e per kerta ei pidä paikkaansa. Taloudellinen tukeminen on vapaaehtoista aivan kuin kokouksissakin kolehti on vapaaehtoinen.

        Gal. 6:6
        Jolle sanaa opetetaan, se jakakoon kaikkea hyvää opettajallensa.

        1. Kor 9:11
        9 Onhan Mooseksen laissa kirjoitettuna: "Älä sido puivan härän suuta". Eihän Jumala häristä näin huolta pitäne?
        10 Eikö hän sano sitä kaiketikin meidän tähtemme? Meidän tähtemmehän on kirjoitettu, että kyntäjän tulee kyntää toivossa ja puivan puida osansa saamisen toivossa.
        11 Jos me olemme kylväneet teille hengellistä hyvää, onko paljon, jos me niitämme teiltä aineellista?
        12 Jos muilla on teihin tällainen oikeus, eikö paljoa enemmän meillä? Mutta me emme ole käyttäneet tätä oikeutta, vaan kestämme kaikki, ettemme panisi mitään estettä Kristuksen evankeliumille.
        13 Ettekö tiedä, että ne, jotka hoitavat pyhäkön toimia, saavat ravintonsa pyhäköstä, ja jotka ovat asetetut uhrialttarin palvelukseen, saavat osansa silloin kuin alttarikin?
        14 Samoin myös Herra on säätänyt, että evankeliumin julistajain tulee saada evankeliumista elatuksensa.


      • Jukka P
        jan-hus kirjoitti:

        Eräs ystävä kävi näissä deep healing-sessioissa ja tykkäsi kovin kun oman elämän ongelmat selitettiinkin demoneilla, jotka sitten sidottiin. Kerta toisensa jälkeen sidottiin ja sidottiin. Sata euroa per kerta!

        Psyykenlääkkeitä syö tällä hetkellä tuo ystävä, eikä elämässään pääse yhtään eteenpäin. Sairasta, saatanallista ja heikkoja astioita särkevää, demonista toimintaa, JOTA EI OLE SYNNYTTÄNYT JUMALAN HENKI!

        Karta tällaista!

        Tässä toiminnassa otetaan kyllä erittäin hyvin huomioon särkyneet ihmiset. Näin olen kokenut, enkä ole ainoa. Ei huutoa, ei meteliä. Kaikki tapahtuu rauhassa ja rakkaudessa käyttäen sitä auktoriteettia, jonka Jeesus on meille suonut.

        Tällaiset sessiot eivät yksin riitä. Tarvitaan myös Jumalan sanaa, rukousta ja seurakuntayhteyttä, todistamista, suuntautumista ulospäin. Jotkut voivat liiaksi keskittyä omaan eheytymiseensä, ja unohtaa kaiken muun, jolloin hedelmä ei ole hyvää.

        Usein kuulen palautetta, että Deephealing-rukous (Jeesus sen kautta) oli auttanut enemmän kuin 10 v:n terapiat! Kiitos ja kunnia Jeesukselle!

        Luukas 6:26
        Voi teitä, kun kaikki ihmiset puhuvat teistä hyvää! Sillä niin tekivät heidän isänsä väärille profeetoille.

        Eräs huhu oli kerran liikeellä, että joku olisi joutunut psykoosiin tällaisen session jälkeen. Kun asiaa alettiin selvittämään, mitään fakta-tietoja henkilöstä ei löytynyt keneltäkään!

        Kun autetaan rikkinäisiä ihmisiä, se ei ole aina helppoa. En tiedä jan-husin tutusta, oliko hän käyttänyt lääkkeitä jo aiemmin mutta ainakin hänellä oli jo ollut ongelmia ennenkin. Keksikää parempi tapa auttaa, jos kerran olette niin fiksuja :-)


      • En suosittele!
        Jukka P kirjoitti:

        Tässä toiminnassa otetaan kyllä erittäin hyvin huomioon särkyneet ihmiset. Näin olen kokenut, enkä ole ainoa. Ei huutoa, ei meteliä. Kaikki tapahtuu rauhassa ja rakkaudessa käyttäen sitä auktoriteettia, jonka Jeesus on meille suonut.

        Tällaiset sessiot eivät yksin riitä. Tarvitaan myös Jumalan sanaa, rukousta ja seurakuntayhteyttä, todistamista, suuntautumista ulospäin. Jotkut voivat liiaksi keskittyä omaan eheytymiseensä, ja unohtaa kaiken muun, jolloin hedelmä ei ole hyvää.

        Usein kuulen palautetta, että Deephealing-rukous (Jeesus sen kautta) oli auttanut enemmän kuin 10 v:n terapiat! Kiitos ja kunnia Jeesukselle!

        Luukas 6:26
        Voi teitä, kun kaikki ihmiset puhuvat teistä hyvää! Sillä niin tekivät heidän isänsä väärille profeetoille.

        Eräs huhu oli kerran liikeellä, että joku olisi joutunut psykoosiin tällaisen session jälkeen. Kun asiaa alettiin selvittämään, mitään fakta-tietoja henkilöstä ei löytynyt keneltäkään!

        Kun autetaan rikkinäisiä ihmisiä, se ei ole aina helppoa. En tiedä jan-husin tutusta, oliko hän käyttänyt lääkkeitä jo aiemmin mutta ainakin hänellä oli jo ollut ongelmia ennenkin. Keksikää parempi tapa auttaa, jos kerran olette niin fiksuja :-)

        En suosittele kenellekään, en varsinkaan särkyneille.

        Oma kokemus oli todella outo ja epäterve. Toiminta ei Raamatullista. Tilanteen jälkeen muistutettiin että nyt pitäisi sitten tukea taloudellisesti, jonka sitten teinkin, suoraan käteen. Tyyppi heitti rahat taskuun ja karvalakin päähän. Myöhemmin sain hirveän listan "mönkijäisistä" joita oli laitettu jonnekin "roskakoriin" säilöön. Tämä oli ilmeisesti "jatkohoitoa". Todella oksettavaa.

        EN SUOSITTELE!


      • Jukka P kirjoitti:

        Tässä toiminnassa otetaan kyllä erittäin hyvin huomioon särkyneet ihmiset. Näin olen kokenut, enkä ole ainoa. Ei huutoa, ei meteliä. Kaikki tapahtuu rauhassa ja rakkaudessa käyttäen sitä auktoriteettia, jonka Jeesus on meille suonut.

        Tällaiset sessiot eivät yksin riitä. Tarvitaan myös Jumalan sanaa, rukousta ja seurakuntayhteyttä, todistamista, suuntautumista ulospäin. Jotkut voivat liiaksi keskittyä omaan eheytymiseensä, ja unohtaa kaiken muun, jolloin hedelmä ei ole hyvää.

        Usein kuulen palautetta, että Deephealing-rukous (Jeesus sen kautta) oli auttanut enemmän kuin 10 v:n terapiat! Kiitos ja kunnia Jeesukselle!

        Luukas 6:26
        Voi teitä, kun kaikki ihmiset puhuvat teistä hyvää! Sillä niin tekivät heidän isänsä väärille profeetoille.

        Eräs huhu oli kerran liikeellä, että joku olisi joutunut psykoosiin tällaisen session jälkeen. Kun asiaa alettiin selvittämään, mitään fakta-tietoja henkilöstä ei löytynyt keneltäkään!

        Kun autetaan rikkinäisiä ihmisiä, se ei ole aina helppoa. En tiedä jan-husin tutusta, oliko hän käyttänyt lääkkeitä jo aiemmin mutta ainakin hänellä oli jo ollut ongelmia ennenkin. Keksikää parempi tapa auttaa, jos kerran olette niin fiksuja :-)

        Healing room -toiminta on ollut käytössä Suomen spiritualistisen seuran jäsenseuroilla jo silloin, kun Helluntailiikkeessä ei tiedetty asiasta yhtään mitään.. Eräs tuntemani Helluntaiherätyksen neuvoa-antavista veljistäkin pitää Healing Room -toimintaa raamatullisena ja kertoi käyneensä itsekin näissä. Näin muuttuu Helluntaiherätys, spiritualistien opitkin kelpaavat jo vaikka ne olivat joskus kadottavaa syntiä.


      • Ouh jeah!
        Jukka P kirjoitti:

        Tuo 100 e per kerta ei pidä paikkaansa. Taloudellinen tukeminen on vapaaehtoista aivan kuin kokouksissakin kolehti on vapaaehtoinen.

        Gal. 6:6
        Jolle sanaa opetetaan, se jakakoon kaikkea hyvää opettajallensa.

        1. Kor 9:11
        9 Onhan Mooseksen laissa kirjoitettuna: "Älä sido puivan härän suuta". Eihän Jumala häristä näin huolta pitäne?
        10 Eikö hän sano sitä kaiketikin meidän tähtemme? Meidän tähtemmehän on kirjoitettu, että kyntäjän tulee kyntää toivossa ja puivan puida osansa saamisen toivossa.
        11 Jos me olemme kylväneet teille hengellistä hyvää, onko paljon, jos me niitämme teiltä aineellista?
        12 Jos muilla on teihin tällainen oikeus, eikö paljoa enemmän meillä? Mutta me emme ole käyttäneet tätä oikeutta, vaan kestämme kaikki, ettemme panisi mitään estettä Kristuksen evankeliumille.
        13 Ettekö tiedä, että ne, jotka hoitavat pyhäkön toimia, saavat ravintonsa pyhäköstä, ja jotka ovat asetetut uhrialttarin palvelukseen, saavat osansa silloin kuin alttarikin?
        14 Samoin myös Herra on säätänyt, että evankeliumin julistajain tulee saada evankeliumista elatuksensa.

        2. Kor. 9:7 Antakoon kukin, niinkuin hänen sydämensä vaatii, ei surkeillen eikä pakosta; sillä iloista antajaa Jumala rakastaa.

        Minä en anna minkäänlaisen painostuksen alla pennin jeniä rahaa kenenkään taskuun. Vain jos oma sydämeni vaatii ja voin kokea antamisen iloa. Sanoin pastorilleni etukäteen, että en hetkeen aikaan pysty avustamaan taloudellisesti, kun on menoja. Silti tuli kerjuukirje postiluukusta sisään. En antanut sitten senttiäkään, koska minulle tuli inha olo. Annan sitten kun asia tuntuu itsestäni mukavalta. Ymmärrän, että rahat ovat tiukilla, kenelläpä ei. Mutta jos työ on Herran aloittamaa, ei se rahapulaan kaadu. Uskoa pastorit, uskoa! Pastori, joka kerjää rahaa seurakuntalaisiltaan, on alkanut luottamaan lihan käsivarteen enemmän kuin Jumalaan. Jumalan eteen pitäisi mennä, eikä ihmisten!


    • älä hyvä

      ihminen mene moiseen mukaan!
      Deep healing sivustolla luki:
      mm.Ahdistus, masennus, pelot, epäusko, hyväksikäyttö ja erilaiset riippuvuudet ovat monelle
      arkipäivää. Seurakunnissa kohdataan jatkuvasti perheitä, jotka eivät tunnu pääsevän eteenpäin hengellisessä elämässään. Useammin kuin ymmärretään, vaikeuksiin liittyy myös henkivaltasiteitä.

      Kierrä kaukaa tuollainen demonisointi harha.

      • Mitä mieltä paimenet

        En ole itse mennyt mukaan, mutta tiedän monia jotka ovat. Ovat kovasti innoissaan asiasta. On minuakin pyydetty mukaan.

        Melko laajaa toiminta on Suomessakin. Aika vähän asiasta on keskusteltua julkisesti.

        - Minkä kannan helluntaipastorit ovat ottaneet? Joissakin seurakunnissa tätä toimintaa tehdään seurakunnan sisäisestikin nykyään?


      • Tapio522eikirj...
        Mitä mieltä paimenet kirjoitti:

        En ole itse mennyt mukaan, mutta tiedän monia jotka ovat. Ovat kovasti innoissaan asiasta. On minuakin pyydetty mukaan.

        Melko laajaa toiminta on Suomessakin. Aika vähän asiasta on keskusteltua julkisesti.

        - Minkä kannan helluntaipastorit ovat ottaneet? Joissakin seurakunnissa tätä toimintaa tehdään seurakunnan sisäisestikin nykyään?

        Hengellisestä väkivallasta:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11157959


      • Jukka P


      • tikantapainen
        Tapio522eikirj... kirjoitti:

        Hengellisestä väkivallasta:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11157959

        Älä usko, niissä seurakunnissa, joissa olen ollut, voi kertoa saarnaajille asioista. Kukaan ei mene niin kasvamattomiin juttuihin, että uskovasta ajaisi ulos jotain. Oikea tie on näyttää hätääntyneelle Jumalan Sanaa. Sen perustalla uskova on vapaa.


      • Lasten leipää
        savonarola kirjoitti:

        Vai markku koiviston seuraan meitä kutsutaan : )

        Tosi vakava ja voimakas on exytys tänä päivänä,, kun mainostetaan mitä milloin iskusanalla mutta ei Jeesuxella !!!!

        Kuuntelitko myös Hixsonin puheita vai keskityitkö vain hämmästelemään Koivistoa? Mikä mielestäsi on videon ydinsanoma?


    • ghfghf

      Sanon suoraan, että moisesta seurakunnasta kannattaa lähteä pois. Siellä et saa mitään muuta kuin haavoja. Tuo on hengellistä ja henkistä väkivaltaa.

      • tikantapainen

        En tiedä, mikä seurakunta on kyseessä. Jos se on hyvä, puhu saarnaajan kanssa.


      • se siittä..

        No, logiigallasi pääset pihalle, vaikka kapakasta, sillä kaikenlaista selittäjää ja suun soittajaa on seurakunnassakin.
        Eli kaikkia ei kannata ottaa vakavissaan.

        Niin paljon kun on ihmistä on mielipidettä, eikä niistä kannata ottaa hernettä nenäänsä. Ei tarvita kuin kerrostalo, niin on mielipidettä sinne ja tänne, se on tätä elämää, jos sattuu, että tätä et elämässä ole hoksannut.


    • ruisleipä ja kahvi.

      Josko se hernekeitto on vaikuttanut sen, että naapurin sisar on näin tuntenut.

      Mutta, sehän on egoa, paljon pienempi haitta, kuin hajuvedet astmaatikolle.

    • Grace_2014

      Kuulostaa aika tökeröltä. Jos tuollaista on aihetta epäillä, siitä kannattaisi keskustella vain kahden kesken eikä asiaa saisi levitellä eteenpäin.

      Toisaalta riivaajat ovat ihan arkipäiäiväinen asia. Jokainen joutuu aina välillä niiden kiusaamaksi (ihan kuten Jeesuskin erämaassa), ja suurimmasta osasta riivauksia ihminen pääsee eroon ihan itsekseen vaikkapa päivittäin Raamattua lukemalla.

      Rukouksista vielä myös sen verran, että ne eivät ainakaan yksinään riivauksiin auta. Jeesuskaan ei rukoillut riivaajia pois, vaan käski ne pois.

    • Jeesuksen vapauttama

      Itse olen saanut avun Deep Healing työn kautta. Jumala paransi minut rukoussession aikana lääketieteellisesti diagnosoidusta keskivaikeasta masennuksesta, joka ei ole sen jälkeen (useampi vuosi) vaivannut.

      Oman kokemukseni mukaan keskityttiin nimen omaan Jeesukseen ja Hänen ja minun väliseen suhteeseen sekä Raamatullisiin totuuksiin. Rukouksessa katkottiin myös henkivaltasiteitä, jotka vuodesta toiseen olivat syytäneet mieleeni masentavia valheita siitä, etten pärjää, pysty mihinkään, ole Jumalalle rakas jne. jne. Sain myös rohkaisua etsiytyä päivittäin lähelle Jumalaa esim. Raamattua lukemalla jne. Olen kiitollinen siitä, mitä sain vastaanottaa tämän työmuodon kautta ja myös miten oma hengellinen elämäni on saanut lähteä kasvuun rukoushetkien jälkeen. Suosittelen!

      Myös jos jollain on tullut huonoja kokemuksia Deep Healingin tai mistä tahansa seurakunnasta tai työstä, eikö olisi hyvä ottaa asia puheeksi juuri ko. seurakunnan tai työmuodon edustajien kanssa? Kukaan meistä ei ole täydellinen, joten näin annettaisi mahdollisuus myös seurakunnille ja muille tahoille muuttaa toimintaansa, mikäli ovat toimineet väärin. Ollaan avoimia antamaan palautetta sinne minne se kuuluu!

      Siunauksin,

      Jeesuksen vapauttama

    • bää

      ei Jeesukseen uskominen ole tunneasia, vaan sydämen asia. millainen sinun sydämesi tila on. rakastatko Jeesusta kaikesta sydämestäsi.

    • deephealing

      Deep Healing tulossa taas. Mitä mieltä ja onko kokemuksia? Osaisiko joku kertoa tämän pariskunnan juurista, sillä sekin paljastaa jo paljon jos on jotain paljastettavaa. Mistä he ovat lähtöisin jne.?

    • violaluna17

      Uskovassa ei voi olla demonihenkiä. Se on vale,eli tuo uskonsisko on täysin väärässä. Tuota voisi jai sanoa hengelliseksi väkivallaksi. Älä ole moista kuulevinasi.

    • Anonyymi

      Entäs jos sisar onkin oikeassa.
      Älä vaan hanki apua itsellesi mihinkään ongelmaan se saattaisi vaikka auttaa.

      Miten kerroit toisten toimivan ja sanovan se kertoo sinusta itsestäsi ENITEN !

      • Anonyymi

        Sisar ei ollut oikeassa, vaan huumeiden tms. päihteiden vaikusten alainen.


    • Anonyymi

      Ota vaan rennosti. 95% seurakuntalaisista ei tosiasiassa lotkauta korvaakaan tuollaisille höpinöille. Tällaiset tädit voi jättää omaan arvoonsa.

    • Anonyymi

      "Huomaan jo että tätä on levitetty koska eräät ystävät ovat muuttuneet tosi vaisuiksi, Surullista"

      Jos asia vaivaa, niin ota esille ystäviesi kanssa. Sillähän siitä selviää. Ei kaikkea uskovaistenkaan sanomaa pidä ottaa haudanvakavasti. Seurakunnissa on monenlaista väkeä. Joillakin on myös mielenterveysongelmia. Tuollaiset puheet ovat vähintäänkin epätervettä hengellisyyttä.

    • Anonyymi

      Aloitukseen:
      Älä ystävä kallis mene mukaan mihin tahansa kummallisuuteen. Ole raitis. Kerro uskoville livenä, mitä tuo epäraitis nainen on sanonut. Pyydä hänet paikalle, johon kutsut muitakin, ja selvitä asia. Kerro, että tuollainen naisen toiminta ahdistaa normaalia ihmistä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Hei ! Hienoa kun kirjoitit tosta asiasta. Tuo on hengellistä väkivaltaa ja jotkut levittävät juoruja vielä eteenpäin. Se sattuu . Olen itse kokenut samaa aikoinaan nuorena uskovana ja se jätti pahat jäljet. Osa vaikuttaa negatiivisesti vieläkin.
      Rohkaisen sinua etsimään hengellisesti raittiin ja terveen seurakunnan. Keskustele kokemastasi pastorin tai sielunhoitajan kanssa. Käsittele asia ja pyri ajan kanssa antamaan anteeksi sinua loukanneille.
      Ympäröi itsesi terveillä uskoville , joihin luotat. Älä ole tekemisissä em. ihmisten kanssa. Älä anna heidän juorujensa vaikuttaa liikaa mielenterveyteen. Löydöt varmasti parempia ystäviä seurakunnasta.
      Tai jos sun seurakunta on muuten ok, niin älä vietä aikaa tuollaisen ihmisen kanssa. Keskustele pastorin tms. kanssa ja vaihda vaikka seurakuntaa jos joku yrittää ottaa susta väkisin yliotteen . Älä jää yksin noin isojen taakkojen kanssa. Etsi apua kunnes löydät. Valitettavasti kaikki uskovatkaan eivät läheskään aina ymmärrä näitä asioita ja valheelliset juorut leviävät helposti.
      Jos seurakunnassasi ylipäätään on jotain outoa opetusta henkivalloista ym. niin etsi terveempi seurakunta. Sinulla on oikeus kasvaa terveellä tavalla uskossaan. Tietty joka seurakunnassa on varmasti ihmisiä, joilla voi olla hyvinkin outoja ja vinksahtaneita käsityksiä. Jos seurakunnan johto on jotenkin harhassa ja opettaa jotain tosi epämääräistä vedoten Raamattuun niin voit hyvällä omallatunnolla siirtyä toiseen seurakuntaan.
      Nää on yleisiä ohjeita kun en tunne tarkemmin tilannettasi.
      Elin nuoruudessani 15 vuotta lähisukulaisten hengellisen väkivallan alla. Hän väitti pahojen henkien asuvan minussa ja mursi täysin itsetuntoni. Olin jotain 17-18;v. kun kaikki alkoi.
      On Jumalan ihme, että olen vielä uskossa ja ymmärrän nyt paljon enemmän itseäni ja toisia, jotka ovat kokeneet henkistä / hengellistä väkivaltaa.
      Rukoilen puolestasi ! Siunausta ja voimia sinulle ! Jumalaan ei tarvitse pettyä. Valitettavasti ihmisiin joudumme monesti pettymään, myös itseämme.
      Varsinkin nuoren uskovan kannattaa olla tosi tarkkana missä porukoissa liikkuu.

    • Anonyymi

      aloittaja voisi nyt jättää edes tuollaisen "henkien" lahkon, se on niin, että:
      "paholainen viihtyy käyttämättömissä aivoissa",

      siis, kun terve järki ei enää toimi, rupeavat pelkkiä henkiä houraileen,
      etsi tervettä kristillisyyttä = kristinusko.

    • Anonyymi

      Monissa vapaissa suunnissa opetetaan väärin henkien erottamisen armolahjasta. Väärät opettajat, siis lähes kaikki, sanovat henkien erottamisen olevan tunnetta ja aavistusta. Kokemasi kuulosta tululta. 'Eräällä sisarella' on siis 'henkien erottamisen lahja'. Tämän lahjan saaneilta kysytään neuvoja: kenessä on pahoja henkiä, oliko puhuja Jumalan lähettiläs vai ei.
      Voin vakuuttaa: tämä 'henkien erottaminen' perustuu paljolti ennakkokäsityksiin ja on pelkkää sielullisuutta. Eikä 'henkien erottaminen', pahojen henkien kaivamisella ole mitään tekemistä pyhän Hengen lahjan kanssa.
      Jumalan Hengen antaman henkien erottaminen on: nähdä näillä luonnollisilla silmillä henkimaailmaan se mukaan, mitä Jumala antaa nähtäväksi.
      Paavali näki henkimaailmaan: seuraavana yönä Herra seisoi Paavalin tykönä ja sanoi: "Ole turvallisella mielellä, sillä niinkuin sinä olet todistanut minusta..." Eli Paavali näki henkiolennon, Herran enkelin, Samoin Elisa rukoili ja sanoi: "Herra, avaa hänen silmänsä, että hän näkisi". Ja Herra avasi palvelijan silmät, ja hän näki, ja katso: vuori oli täynnä tulisia hevosia ja tulisia vaunuja Elisan ympärillä.
      Aloittaja, jos vain olet todellinen, et trolli, niin kokemuksestani voi sanoa, sinun olevan leimattu eikä leimasi taida noin vain kadota. Jumalan Henki voi todistaa ja puolustaa sinua yliluonnolisesti. Mutta ehkä itseäsi säästääksi voit harkita lähtöä toiseen seurakuntaan.

    • Anonyymi

      Sama päivä kuin oli viimeiset viestit, eli 16.10.2022 oli Gary Hixon ollut taas Suomessa kolme päivää. Onko tästä vielä tuoretta kokemusta?
      https://www.deephealing.eu/fi/

      Tulin etsimään hänestä tietoa sen jälkeen kun olin sattumalta kuunnellut alla olevan opetusvideon. Tämä oli varsin raamatullista puhetta ja tärkeää asiaa lähimmäisen rakkaudesta ja anteeksiannosta. Löytääkö joku erityisiä virheitä? Minusta isoin mutta harmillisen tavallinen virhe oli "Come holy spirit" käskyt kun omaa rikkinäisyyttään paransi. Vaikka harhaoppinen kolminaisuuskäsitys sen mahdollistaa, Pyhää Henkeä ei pidä koskaan käskeä, eikä Pyhä Henki ole Jumala. Se on jokin Jeesuksen kanava tai Jumalan voimavaikutus. Ei itsenäinen persoona. Sen mitä se kuulee puhuu. Helposti luodaan teoria kirjoitusten yli. Eli pikemmin on ikään kuin uskovaisten seurassa Hengen kautta oleva läsnäoleva henkikristus, nyt kun Jeesus on taivaassa. Ja elämme uutta liittoa, jossa ei tarvita Moosesta välikappaleena uskovaisten ja Jumalan välille, vaan jokaiselle henkilökohtaisesti riittää Kristus ja tämä pyhä henki ja henkilökohtainen syntien anteeksipyytäminen suoraan Jumalalta Kristuksen sovintoveressä. Pyhä henki ei ole mikään yhdenvertainen ja erillispersoonainen Jumala isä Jumalan kanssa. No lähti jo aiheesta, mutta tämä on tärkeä asia monien harhaoppien leviämisen estämiseksi kuten Benny Hinnin Hyvää huomenta, Pyhä Henki! -kirja.
      https://youtu.be/07xKLgLIzmw

      PS

      • Anonyymi

        Varo todella mitä puhut Pyhästä Hengestä. Hän ON Jumala.
        Olet vaarallisilla vesillä mutta vaikutat vilpittömältä ja siksi varoitan sinua. Raamattu sanoo ettei Pyhän Hengen pilkkaa saa anteeksi.
        Olen tosissani.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3598
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      197
      1692
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1337
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      147
      1213
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      873
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      865
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      830
    8. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      53
      827
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      819
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      792
    Aihe