Tärkeää sanomaa Paavo Hiltusen kirjasta: siunauksia syvyydestä. Sen sanoma on syntynyt tekijän omissa raskaissa kokemuksissa. Kirja on henkilökohtaista tilitystä koettelemuksista, kiusauksista ja eksytyksistä. Samalla se on lujasti Raamattuun perustuvaa julistusta. Tuskin on ainuttakaan kristittyä, joka ei kipeästi tarvitsisi opetusta näiltä alueilta. Siunauksia syvyydestä on sanoma kiusatuille, epäonnistuneille, langenneille ja ahdistetuille. Jumala ei anna siunauksia vain ylhäältä, vaan myös alhaalta. Näiden siunausten aarteen Paavo Hiltunen jakaa kanssasi.
Suosittelen lämpimästi tätä kirjaa kaikille!!!
Seuraavassa pieni pätkä kirjasta:
Valvokaa ja rukoilkaa!
Meidän tehtävämme on mennä kaikkeen maailmaan ja julistaa evankeliumia kaikille luoduille. Meidän tehtävämme ei ole lainkaan huolehtia turvallisuudestamme ja suojastamme vihollista vastaan. Jumala on siitä huolehtinut. Sen sijaan meidän tulee VALVOA ja RUKOILLA, että sotisopamme olisi kunnossa.
”Tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestävyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta” (Efe. 6:18)
Kun saatana tavoitteli opetuslapsia seuloakseen heitä niin kuin nisuja (Luk. 22:31) Jeesus ei kehottanut heitä ”sitomaan henkiä” tai tekemään jotain muuta sellaista. Itse Hän ei koskaan mitään tällaista harjoittanut. Hän ei ylimalkaan ollut lainkaan kiinnostunut omasta puolustuksestaan eikä pitänyt suonenvedonmaisesti kiinni omasta elämästään, terveydestään tai hyvästä olostaan. Hän kehotti omiansa ainoastaan rukoilemaan: ”VALVOKAA ja RUKOILKAA, ettette joutuisi kiusaukseen; henki tosin on altis, mutta liha on heikko” (Mat 26: 41).
”VALVOKAA ja RUKOILKAA, ettette joutuisi kiusaukseen”. Isä meidän rukouksen kuudes ja seitsemäs rukous! Tässä on kaikki, mitä Raamattu kehottaa meitä tekemään. Tässä on ainoa ”puolustustaistelumme”. Valvoa omaa tilaamme. Jumala on luvannut taistella meidän puolestamme vihollista vastaan, toisin sanoen suojella meitä: ”Herra sotii teidän puolestanne, ja te olkaa hiljaa” (2 Mos 14:14). Se ei ole lainkaan meidän tehtävämme.
Sen sijaan meitä kehotetaan taistelemaan SYNTIÄ vastaan. ”Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan” (Heb 12:4). Tämä taistelu olisi paljon tärkeämpää kuin kaikki se hömpötys ja se valtava energian tuhlaus, joka nyt kulutetaan Don Quijoten taisteluun tuulimyllyjä, kuviteltuja demoneja vastaan. Tähän saatana tietysti houkuttelee uskovia, että he laiminlöisivät todellisen taistelukenttänsä, synnin vastustamisen.
Huomatkaamme, että 1Piet 5:8 alkaa sanoilla ”Olkaa raittiit, valvokaa”. Ensimmäinen asia tässä kuolemaan asti jatkuvassa taistelussamme saatanaa vastaan on varmistua siitä, että olen raitis ts. taistelutapani ovat oikeat ja Raamatun mukaiset. ”Raittiuden henki” (2 Tim. 1:7) tarkoittaa ”tasapainoisuutta, tervettä maltillisuutta, valppautta, itsehillintää, vaputta intohimoista, liiallisuuksista ja ylijännittyneisyydestä” (Iso raamatun tietosanakirja II). Juuri tämä raittius puuttuu harhaoppeihin mieltyneiltä ja sielullisilta kristityiltä. Toiseksi kehotetaan tässäkin valvomaan. Kun ihminen noudattaa näitä kahta kehotusta saatana joutuu vain kulkemaan ympäri, koska Jumalan suoja pitää.
Raittius ja valvominen merkitsevät myös antautumista Jumalalle. Kun uskovia nyt niin innokkaasti kehotetaan itse ”vastustamaan perkelettä, niin se teistä pakenee” (Jak. 4:7), niin unohdetaan tässäkin, mitä edellä samassa luvussa on sanottu. Ajatusyhteys on tämä: ”Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon. Olkaa siis Jumalalle alamaiset, mutta vastustakaa…” (Jak 4:6,7).
Olemme todenneet, että ylpeys on eräs niistä syistä, jotka saavat Jumalan joskus määrätyksi ajaksi luopumaan suojauksestaan jonkun uskovan kohdalla. Siksi on oltava Jumalalle alamainen, tulee ”nöyrtyä Jumalan väkevän käden alle” (1 Piet. 5:6). Pietarin kirjeessä ajatus kulkee samalla tavoin. Ensimmäiseksi on huolehdittava siitä, että suhteeni Jumalaan on oikea, että olen nöyrällä paikalla, sillä Jumalalle kelpaava uhri on vain nöyrä ja särjetty henki (Psa. 51:19). Saatana pakenee, kun olen Jumalalle alamainen, nöyrä. Se on sekä Jaakobin että Pietarin kirjeen sanoma. Mitään sellaista lihallista vastustusta, jommoista bashamilaisuus opettaa, niissä ei ole.
VALVOKAA JA RUKOILKAA!
21
585
Vastaukset
- merim.raimo
HERRA ON HYVÄ . laittoi sinutkin juuri "tarjoilemaan" noin vahvan ja virkistävän, voimia antavan annoksen "elämän leipää" nääntyvälle (minulle) ole siunattu Jeesuksen Kristuksen nimessä. :)
- näkymätön ninni
Kiitos Herralle Jeesukselle sinusta Raimo!
- Lähellä on Herra niitä, joilla on särjetty sydän, ja hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli. (Psalmi 34:19)
- Jumalalle kelpaava uhri on särjetty henki; särjettyä ja murtunutta sydäntä et sinä, Jumala, hylkää. (Psalmi 51:19)
- Minun käteni on kaikki nämä tehnyt, ja niin ovat kaikki nämä syntyneet, sanoo Herra. Mutta minä katson sen puoleen, joka on nöyrä, jolla on särjetty henki ja arka tunto minun sanani edessä. (Jesaja 66:2)
-Sillä näin sanoo korkea ja Ylhäinen, jonka asumus on iankaikkinen ja jonka nimi on Pyhä: Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niitten tykönä, joilla on särjetty ja nöyrä henki, että minä virvoittaisin nöyrien hengen ja saattaisin särjettyjen sydämet eläviksi. (Jesaja 57:15)
Siunausta ja voimia sinulle Raimo!
Koetetaan jatkaa polkemista :) - ...
...
- Elisa R
Jumala puhuu omilleen tavalla taikka toisella, sekä kuljettaa, varjelee, johdattaa, lohduttaa, opettaa, jne, kun sydän on puhdistettu kaikesta pahasta, tunnustettu kaikki synnit (päivittäin). Koko ajan täytyy pitää "tie auki " kohti Jumalaa. Uskovan täytyy olla kuuliainen ja tottelevainen, Kristusta korottaen, Jne. Silloin Jumala varjelee eksymyksistä ym.
- näkymätön ninni
Hyvin kirjoitit rakas sisko Jeesuksessa Kristuksessa!
Siunausta ja voimia!!!
- Kiitti sulle
Näkymätön Ninni!
- @@@
Olip hieno aloitus ja aina ajankohtainen.
- näkymätön ninni
Kiitos itsellesi, kun olit löytänyt tuon aloituksen vuosien takaa! :)
Ihan itsellenikin käy tuo kehoitus syvämmelle tällä hetkellä. Siis oma valvominen ja rukouselämä ovat olleet aika kehnolla tolalla.
Eilen kun tuon kehoituksen täältä hokasin, niin siinä illan hämärtyessä Efesolaiskirjettä lueskelin. Kyllä on vahvaa tekstiä Paavalilla siinä 1. luvussa. Lukaisehan; on vahvistavaa ja voimakasta sanaa!
Että eipä miulla muuta, kun ole siunattu rakas veli/sisar! Jatketaan...
- Valvokaa
Tuolloin vielä uskovat saivat rauhassa, ilman vainoja kirjoitella.
Mitä ihmeen kirjoittelu vainoa ja missä?
- kiitti :)
Kiitos aloituksesta nimimerkki näkymätön Ninni.
Aloitukseesi liittyen ilokseni saanen esitellä löytöni.
Tässä nettikirjana Siunauksia syvyydestä kirja jota lainasit avauksessasi.
Se on luettavissa seuraavassa linkissä:
http://www.kristitynfoorumi.fi/siunauksiasyvyys.htm- Tuom.
Samoin tätä me kaivataan. Ninnin aloitus oli täyttä rautaa näille päiville. Toivottavasti Ninnikin palaa palstalla kyläilemään. Eli valvomaan kehoitusta.
- näkymätön ninni
Tuom. kirjoitti:
Samoin tätä me kaivataan. Ninnin aloitus oli täyttä rautaa näille päiville. Toivottavasti Ninnikin palaa palstalla kyläilemään. Eli valvomaan kehoitusta.
Täällä ollaan!
Ja sydäntä lämmittää, kun minuakin kaivataan! :)
Ootte usein ajatuksissa! - ...
näkymätön ninni kirjoitti:
Täällä ollaan!
Ja sydäntä lämmittää, kun minuakin kaivataan! :)
Ootte usein ajatuksissa!...
- eräs5
Tässä eräs tutkimus näistä vääristä työntekijöistä, joille raha on Jumala.
SAMAEL
Lainaa:
James Randi apureineen teki 1980-luvulla kattavan tutkimuksen Yhdysvaltojen kristityistä ihmeparantajista. Avainsana ilmiön kuvaamiseen on ”raha”: parantajat saivat miljoonia dollareita kirjekerjuukampanjoiden, tv-ohjelmien ja kiertueiden avulla. Ihmiset lähettivät vähät rahansa upeissa luksus-taloissa asuville pastoreille. Eräs tv-pappi sanoi katselijoille kuolevansa, jos hän ei saa kerättyä kirkolle kahdeksaa miljoonaa dollaria.
Pastoreiden apulaiset heittivät uskovien kirjeet suoraan roskalaatikkoon — tai tietysti vasta sen jälkeen, kun ne oli putsattu rahoista. Eräs kirkonmies sai niin paljon postia, että hänen kirkollaan oli postiosaston lisäksi oma postinumero.
Randi kertoo eräästä naisesta, joka ensin lahjoitti mieheltään salaa heidän yhteiset säästönsä. Seuraavaksi nainen lainasi rahaa äidiltään ja pojaltaan. Lopulta hän otti lainan pankista, koska pastori oli sanonut sen olevan heikkoutta, jos hän ei kykenisi siihen. Pastorin mukaan Paholainen yritti estää naista avustamasta häntä.
Kiertueilla kirkonmiesten apulaiset keräsivät etukäteen tietoa yleisöstä, keitä he olivat, mistä he tulivat ja mikä heitä vaivasi — vaivihkaa, tietysti. Kun pastorit osoittivat esityksissä tietävänsä osanottajista tietoja, joita he eivät (muka) olisi voineet saada normaaleja teitä, ainoa vaihtoehto oli, että heillä oli ”taivaskanava” auki. Vakuutettuaan yleisölle toimivansa yhteistyössä Jumalan kanssa, oli helppo siirtyä ihmeparantamiseen.
Pastorit ”paransivat” eri pituisia jalkoja vetämällä lyhyemmän jalan kenkää kantapäästä irti: ”Jalka pitenee!” Pastorit pyysivät rullatuoleissa istuvia nousemaan ”Jeesuksen nimessä” — ja he nousivat! Toisaalta siinä ei ollut mitään ihmeellistä, sillä he olivat itse kävelleet paikalle, ja vasta pastorien apulaisten ”pyyteetön” ystävällisyys oli saanut heidät istumaan rullatuoleihin. Sokeat saivat puolestaan näkönsä ”takaisin” — tosin he eivät olleetkaan täysin sokeita.
Jos potilaat eivät parantuneet, pastoria ei tietenkään pitänyt syyttää; omien sanojensa mukaanhan hän oli vain ”Tohtori-Jeesuksen” apulainen. Oikea syyllinen löytyi sairaasta itsestään: hän ei uskonut tarpeeksi! Siis nämä sairaat miehet, naiset, vanhukset ja lapset, jotka rukoilivat sydämensä pohjasta, matkustivat ehkä pitkiäkin matkoja tavatakseen ”pelastavan enkelinsä”, ja antoivat viimeisetkin killinkinsä pastoreiden käyttöön, eivät uskoneet tarpeeksi. Mutta kukapa haluaisi epäillä pastoria, sillä hänhän oli vain Jumalan työkalu: jos kritisoi häntä, kritisoikin oikeasti Jumalaa. Kyseenalaistaminen on Saatanasta.
Jos potilas sattui kuolemaan, voitiin todeta, että myös jokainen, jonka puolesta Jeesus rukoili, kuoli. Kuolema nähtiin äärimmäisenä parannuskeinona.- Ihan näkyvä.......
Mä oon valvonut ja rukoillut vuodesta 2009 asti.Voink's mä mennä jo nukkumaan?
- Todella
ajankohtanen alotus!!!!!!!!!!!!!!!!!
Siunausta teille veljet ja siskot. - kirja_Hiltunen
Tämä kirja: Paavo Hiltunen, Siunauksia syvyydestä, kustannus Päivä oy,
on painos loppu. Laitoin kustantajalle pyynnön uuden painoksen saamiseksi.
Välttämättä tarvitsisin ko kirjan, eksorkismin eksytyksiä Suomessa riittää.
Haastankin teitä ystävät, laittakaa myös kustantajalle pyyntöjä Hiltusen kyseisen kirjan uuden painoksen tuottamisesta. Ostetaan sitten kirjoja lahjaksi niille, jotka ovat eksorkismiin eksyneet ja toki itsellemmen myös.
Jaak.5: " Vastuu eksyneestä
19. Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
20. niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden."
Komm . . Tässä mielestäni on todellista lähimmäisenrakkautta! - höh!
Ei ole pienintä aikomusta valvoa ja rukoilla. Hyvää ötyä kaikki! Huomenna on taas raskas työpäivä.
- näkymätön ninni
Oli aivan pakko laittaa tämä joskus muinoin tekemäni aloitus uudelleen esille tänne palstalle, koska se on aina ajankohtainen ja hyvää opetusta meille jokaiselle.
Kiitos tästä aloituksesta kuuluu tietysti Paavo Hiltuselle, jonka hyvää sanomaa olen tänne kopsannut.
Ja tietysti kaikkein suurin kiitos nousee ylös Herralle Jeesukselle Kristukselle!- -jarmo-
Kiitos Ninni.. Lopunajassa, juuri tässä hetkessä missä seurakunta nyt on, sen pääsanoma on juuri nuo kaksi asiaa, valvokaa ja rukoilkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.338077- 434583
- 324423
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1893579- 132793
- 312656
- 332429
- 442343
- 1642043
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise601810