oppilaan vapautukset?!

raivostunut!

Minun luokallani on poika, joka saa vapautuksen ihan oikeasti kaikesta! Hänen ei tarvitse tehdä kotitehtäviä, tai muita tehtäviä tunneilla, saa räplätä vain puhelimellaan kaikki tunnit, saa häiritä opetusta ja haukkua opettajia ilman mitään seurauksia. Kokeet jättää tyhjiksi. Silti pääsee heittämällä läpi luokalta. Jos joku muu tekisi jotain tuollaista, siitä tulisi heti rangaistukset. Ei ollenkaan kunnioita muita ihmisiä. Hänelle on luultavasti jokin adhd, muttei syö siihen lääkkeitä. Ihmettelen vain että onko tuo tosiaan laillista, että saa noin paljon vapautuksia ja elää kuin haluaa? Ymmärrän että sairaat pitää opettaa normaaliin elämään, mutta kai heidän kuuluisi saada rangaistuksia ihan niinkuin muutkin saavat? En voi käsittää! Tämä on niin raivostuttavaa, kun ei saa tunneilla opiskelurauhaa! Eikä voi sanoa siitä rehtorille, koska se ei tee asialle mitään koska tätä poikaa pitää kohdella eriarvoisesti. Eikö tuommoisten pitäisi olla erityisluokalla? Missä on tasa-arvo?

3

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elämässä2

Oikein ja aina luokalta. Kyllä sillä sitten oikeessa elämässä tulee muutakin kuin kännyn räpläämistä. Jollei isä ole joku öky ja paalannut pojalle muutaman kassillisen.
      Tuskin.

• Peruskoulun ideologia ajaa ohi todellisuuden: kaikkien oikeus oppimiseen merkitsee käytännössä häirikön oikeutta estää muiden oppiminen.

Adhd on opettajille hyvä peruste hyväksyä kaikki: olen toiminut erityisoppilaiden parissa ja adhd vaatii vain tiukempaa otetta ja valvontaa: eli positiivisesti toteutettua kuria. Ja kuri on nyky oppimisteoreetikoille kirosana.

Itse luulen että suurin osa adhd tapauksista on seurausta vanhempien ja opettajien laiskuudesta.

Rehtori on vastuussa kaikkien oikeuksista: tosin häirikön ymmärtäminen on rehtorille helpompaa kuin ongelman ratkaisu. Mutta miksi rehtorin elämän pitäisi olla helppoa.

• raivostunut!

Mielestäni olisi hyvä, että olisi edes joku toinen opettaja valvomassa häntä. Yhtenä päivänä tämä poika haukkui minua ylimieliseksi akaksi ja h****ksi! Piti tehdä ryhmätyö, eikä poika suostunut tulemaan kanssani samaan ryhmään, opettaja kysyi häneltä että miksi ja vastasi noin. Eikä siitä seurannut mitään! Opettaja ei sanonut mitään!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      320
      8349
    2. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      2629
    3. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      168
      1568
    4. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      45
      1565
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      69
      1477
    6. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      20
      1186
    7. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      62
      1069
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      39
      1055
    9. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      42
      1055
    10. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      981
    Aihe