Kia Ceedin talvilämpimyys

lämminkö?

Onko Kia Ceedin vanhempi 07-11 malli miten lämmin auto talvella? Riittääkö sisätiloihin riittävästi lämpöä jopa yli -20:en pakkasasteilla? Kannattaako kyseiseen autoon hankkia viimasuoja eli lisääkö se lämpimyyttä?

23

1861

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kia Motors

      -11 malli on lämmin ainakin diesel ja dieselissä pitää olla viimansuoja.

      • idufhf

        Eihän se mikään lämmin ole jos pitää olla joku helkutin viimasuojus! Romu mikä romu!


      • Pertti 42 V.
        idufhf kirjoitti:

        Eihän se mikään lämmin ole jos pitää olla joku helkutin viimasuojus! Romu mikä romu!

        Kyllä edellinen autoni -10 ceed dieseli ainakin lämpeni ilman viima suojusta hyvin. Hyvä auto on. Vaikka siitä toiset ei niin tykkää, kun ei tiedä siitä mitään. Huutelevat vain...


      • Kia Mtors
        idufhf kirjoitti:

        Eihän se mikään lämmin ole jos pitää olla joku helkutin viimasuojus! Romu mikä romu!

        Idiootti eihän viimansuoja ole sisälämmön takia. Näissä nyky moottoreissa huohotin on asennettu niin eteen ja alttiiksi kylmälle.


      • kialeeer
        Kia Mtors kirjoitti:

        Idiootti eihän viimansuoja ole sisälämmön takia. Näissä nyky moottoreissa huohotin on asennettu niin eteen ja alttiiksi kylmälle.

        Miten romu pitää olla että moottori ei lämpene ilman viimasuojusta tai huohotin jäätyy jos ei ole viimasuojusta.
        Silloin siinä kipossa on suunnitteluvika, jos huohotin jäätyy ja öljyt lentää pihalle. Pitäisi pohjosen oloissakin toimia jäätymättä.


      • Pertti 42 V.
        kialeeer kirjoitti:

        Miten romu pitää olla että moottori ei lämpene ilman viimasuojusta tai huohotin jäätyy jos ei ole viimasuojusta.
        Silloin siinä kipossa on suunnitteluvika, jos huohotin jäätyy ja öljyt lentää pihalle. Pitäisi pohjosen oloissakin toimia jäätymättä.

        Juuri näin.


      • Uusavuttomuutta
        kialeeer kirjoitti:

        Miten romu pitää olla että moottori ei lämpene ilman viimasuojusta tai huohotin jäätyy jos ei ole viimasuojusta.
        Silloin siinä kipossa on suunnitteluvika, jos huohotin jäätyy ja öljyt lentää pihalle. Pitäisi pohjosen oloissakin toimia jäätymättä.

        Kuinkahan hirveä katastrofi se on joillekkin laittaa syksyllä ennen kovia pakkasia se maskiin täydellisesti parilla klipsulla istuva viimasuojus? Tämän jälkeen voit ajaa huoletta ja nauttia lämpöisestä autosta koko talven uhraamatta ajatustakaan koko suojukseen. Ai niin, se sama 2 minuutin poisottamisen vaiva odottaa sitten keväällä...
        Oikeita suunnitteluvirheitä minusta ovat jakoketjujen venyminen ja siitä seuraava moottorivaurio, laatikkojen hajoamiset pikkukilsoilla ja muut vastaavat harmit, joista ei selviäkkään parin minuutin omatoimisella askartelulla. Ompa eräässä ns. laadukkaana pidetyssä merkissä sellainenkin talvityyppivika, että etuoven reunat vääntyvät avatessa jäätyvän lumen takia hiirenkorvalle, jos ei jatkuvasti muista putsata lumia oven välistä. Toisessa jäätyvät takajarrut pöllyävän lumen takia. Että silleen.

        By the way, Kiassa öljyjen lentäminen pihalle ilman viimasuojuksia edes kovalla pakkasella ei ole ollut mikään paha ongelma missään malleissa, se on ollut enemmän vanhempien ranskalaisten autojen probleemi. Tästä huolimatta ei se viimasuojus pahaa tee missään autossa, kun pakkaset laskevat alle -20 asteen. Auttaahan se lämpiämiseen autossa kuin autossa, kun ajoviima ei jäähdytä moottoritilaa. Nämä automaattisella maskilla olevat mallit ovat sitten juttu erikseen, periaatteessa samaanhan niissä pyritään kuin tuolla itse asennetulla maskisuojalla, toteutus on vaan hienompi eikä vaadi käyttäjän parin minuutin uhrausta.


      • kiasss
        Uusavuttomuutta kirjoitti:

        Kuinkahan hirveä katastrofi se on joillekkin laittaa syksyllä ennen kovia pakkasia se maskiin täydellisesti parilla klipsulla istuva viimasuojus? Tämän jälkeen voit ajaa huoletta ja nauttia lämpöisestä autosta koko talven uhraamatta ajatustakaan koko suojukseen. Ai niin, se sama 2 minuutin poisottamisen vaiva odottaa sitten keväällä...
        Oikeita suunnitteluvirheitä minusta ovat jakoketjujen venyminen ja siitä seuraava moottorivaurio, laatikkojen hajoamiset pikkukilsoilla ja muut vastaavat harmit, joista ei selviäkkään parin minuutin omatoimisella askartelulla. Ompa eräässä ns. laadukkaana pidetyssä merkissä sellainenkin talvityyppivika, että etuoven reunat vääntyvät avatessa jäätyvän lumen takia hiirenkorvalle, jos ei jatkuvasti muista putsata lumia oven välistä. Toisessa jäätyvät takajarrut pöllyävän lumen takia. Että silleen.

        By the way, Kiassa öljyjen lentäminen pihalle ilman viimasuojuksia edes kovalla pakkasella ei ole ollut mikään paha ongelma missään malleissa, se on ollut enemmän vanhempien ranskalaisten autojen probleemi. Tästä huolimatta ei se viimasuojus pahaa tee missään autossa, kun pakkaset laskevat alle -20 asteen. Auttaahan se lämpiämiseen autossa kuin autossa, kun ajoviima ei jäähdytä moottoritilaa. Nämä automaattisella maskilla olevat mallit ovat sitten juttu erikseen, periaatteessa samaanhan niissä pyritään kuin tuolla itse asennetulla maskisuojalla, toteutus on vaan hienompi eikä vaadi käyttäjän parin minuutin uhrausta.

        Ei se tuuletussäleikkö siinä turhan takia ole! Se on jäähdytystä varten siinä eikä sitä kuulu tukkia! Kyllä siinä isompi motti käy vielä 30 asteen pakkasellakin normaalilämmöissä. Ja lämpenee nopeasti, ainakin oma bensakutonen. Ikinä ei oo tarvinnu mitää maskeja.


      • Mtors???
        Uusavuttomuutta kirjoitti:

        Kuinkahan hirveä katastrofi se on joillekkin laittaa syksyllä ennen kovia pakkasia se maskiin täydellisesti parilla klipsulla istuva viimasuojus? Tämän jälkeen voit ajaa huoletta ja nauttia lämpöisestä autosta koko talven uhraamatta ajatustakaan koko suojukseen. Ai niin, se sama 2 minuutin poisottamisen vaiva odottaa sitten keväällä...
        Oikeita suunnitteluvirheitä minusta ovat jakoketjujen venyminen ja siitä seuraava moottorivaurio, laatikkojen hajoamiset pikkukilsoilla ja muut vastaavat harmit, joista ei selviäkkään parin minuutin omatoimisella askartelulla. Ompa eräässä ns. laadukkaana pidetyssä merkissä sellainenkin talvityyppivika, että etuoven reunat vääntyvät avatessa jäätyvän lumen takia hiirenkorvalle, jos ei jatkuvasti muista putsata lumia oven välistä. Toisessa jäätyvät takajarrut pöllyävän lumen takia. Että silleen.

        By the way, Kiassa öljyjen lentäminen pihalle ilman viimasuojuksia edes kovalla pakkasella ei ole ollut mikään paha ongelma missään malleissa, se on ollut enemmän vanhempien ranskalaisten autojen probleemi. Tästä huolimatta ei se viimasuojus pahaa tee missään autossa, kun pakkaset laskevat alle -20 asteen. Auttaahan se lämpiämiseen autossa kuin autossa, kun ajoviima ei jäähdytä moottoritilaa. Nämä automaattisella maskilla olevat mallit ovat sitten juttu erikseen, periaatteessa samaanhan niissä pyritään kuin tuolla itse asennetulla maskisuojalla, toteutus on vaan hienompi eikä vaadi käyttäjän parin minuutin uhrausta.

        "Auttaahan se lämpiämiseen autossa kuin autossa, kun ajoviima ei jäähdytä moottoritilaa".

        Juuri näin.
        Ainoa vaikutus on todella moottoritilan pysyminen hieman lämpimämpänä ja hieman nopeampi lämpiäminen. Tuo huohotin juttu on täyttä takavuosien tuubaa..kaveri ei taida tietää nykyisistä moottoreista mitään..
        Jäähdyttimen termostaatti hoitaa veden annostelun niin, että moottorin käyntilämpötila pysyy oikeana. Vaarana maskin peittämisessä on se, että peitetään moottorinlämpötilaanturi ja näin moottorin ohjausyksikkö saa väärää tietoa käyntilämpötiloista. Sekin hoituu pienellä avanteella ko. paikkaan, silloin koko moottoritila ei tuuletu.


      • akejrf
        Mtors??? kirjoitti:

        "Auttaahan se lämpiämiseen autossa kuin autossa, kun ajoviima ei jäähdytä moottoritilaa".

        Juuri näin.
        Ainoa vaikutus on todella moottoritilan pysyminen hieman lämpimämpänä ja hieman nopeampi lämpiäminen. Tuo huohotin juttu on täyttä takavuosien tuubaa..kaveri ei taida tietää nykyisistä moottoreista mitään..
        Jäähdyttimen termostaatti hoitaa veden annostelun niin, että moottorin käyntilämpötila pysyy oikeana. Vaarana maskin peittämisessä on se, että peitetään moottorinlämpötilaanturi ja näin moottorin ohjausyksikkö saa väärää tietoa käyntilämpötiloista. Sekin hoituu pienellä avanteella ko. paikkaan, silloin koko moottoritila ei tuuletu.

        Ei se termostaatti saakeli auta mitään jos huohotinputkea ei ole kunnolla eristetty. Kosteus tiivistyy ja jäätyy eristämättömään huohotinputkeen, jolloin se menee tukkoon.
        Näin on käynyt ihan uusissakin mm. kitröeneissä ja kioissa (vm -12).
        Ps. Kia on paska auto.


      • 0934837373
        akejrf kirjoitti:

        Ei se termostaatti saakeli auta mitään jos huohotinputkea ei ole kunnolla eristetty. Kosteus tiivistyy ja jäätyy eristämättömään huohotinputkeen, jolloin se menee tukkoon.
        Näin on käynyt ihan uusissakin mm. kitröeneissä ja kioissa (vm -12).
        Ps. Kia on paska auto.

        Tämä "paska" KIA Ceed on yksi luotettavimmista automalleista mitä on ikinä testattu autobildin 100 tonnin kestotestissä. Nolasit juuri itsesi :)


      • osssss
        kialeeer kirjoitti:

        Miten romu pitää olla että moottori ei lämpene ilman viimasuojusta tai huohotin jäätyy jos ei ole viimasuojusta.
        Silloin siinä kipossa on suunnitteluvika, jos huohotin jäätyy ja öljyt lentää pihalle. Pitäisi pohjosen oloissakin toimia jäätymättä.

        Kysy VW maahantuojalta missä jäätyvät romut on.


      • kingk

        Ei tartte mitään viimasuojaa, mutta toki voi sillä edesauttaa lämpenemistä. Lämmin on verrattuna saksalaiseen kolopalloon.


      • 8+18
        Pertti 42 V. kirjoitti:

        Kyllä edellinen autoni -10 ceed dieseli ainakin lämpeni ilman viima suojusta hyvin. Hyvä auto on. Vaikka siitä toiset ei niin tykkää, kun ei tiedä siitä mitään. Huutelevat vain...

        Minu entinen -09 Cee'd pelasi kovina pakkastalvina moitteettomasti.


      • osssss
        kialeeer kirjoitti:

        Miten romu pitää olla että moottori ei lämpene ilman viimasuojusta tai huohotin jäätyy jos ei ole viimasuojusta.
        Silloin siinä kipossa on suunnitteluvika, jos huohotin jäätyy ja öljyt lentää pihalle. Pitäisi pohjosen oloissakin toimia jäätymättä.

        Google: VW jäätyminen.


      • Anonyymi
        akejrf kirjoitti:

        Ei se termostaatti saakeli auta mitään jos huohotinputkea ei ole kunnolla eristetty. Kosteus tiivistyy ja jäätyy eristämättömään huohotinputkeen, jolloin se menee tukkoon.
        Näin on käynyt ihan uusissakin mm. kitröeneissä ja kioissa (vm -12).
        Ps. Kia on paska auto.

        Ei ole mulla ollut viimasuojaa ja 1.6 disukka tuottaa hyvin lämpöä eikä jäädy. Vaggilaisia oli 17v ja voi helvetti että varpaat jääty olipa diisseli tai bensa. Jäätyili talvella ellei älynnyt vaihtaa supdatinta syksyllä..jäätyipä kerran vaikka vaihoin...enemmän nuo vaggiöaiset oli korjaamolla kuin ajossa...viimein tajusin vaihtaa autoon ja olen vaan ajanut...ei nyvi automaattiloota eikä syö öljyä...seuraavakin autoni on korealainen.


    • viimasuoja

      Mistä saa Kia Ceediin (07-11 malli) viimasuojan kohtuuhintaan? Motonetissäkin se maksaa 55 euroa eli turhan paljon parista muovipalasesta. Suojan tulisi kuitenkin olla siisti ettei pilaa auton ulkonäköä joten itsetehdyt eivät oikein mielellään käy.

      • Deltaltahan

        niitä saa mutta edullisuus on ihan kiinni rahamassin paksuudesta.
        Jollekin reilu 40 € on paljon toisille taas ei.
        Sain omaani kaupanpäälle kun v. 2011 ostin uuden Ceedin.Hintalapussa taisi lukea 42 €.


    • Hiihtomies.

      Lämmitys riittää jopa Lapin -36 pakkasessa bensakoneella ilman nokkapeitteitä.

    • 12+2

      Voin omasta kokemukseta sanoa, että oma besa Volkkari heitti öljyt pihalle huohottimen jäätymisen takia. Polo 1.4 -99... Lisäksi vaihdelaatikko kerkesi levitä kahdesti.

      • tomip

        Samoiten -99 Golf 1.4 heitti öljyt pihalle ja siitä vähän aikaa niin levis koko moottori


      • tomip
        tomip kirjoitti:

        Samoiten -99 Golf 1.4 heitti öljyt pihalle ja siitä vähän aikaa niin levis koko moottori

        Mutta nykyinen -00 323 1.8 mazda on osoittautunut hyväksi autoksi talvikäyttöön. Ei nimittäin pysty pitämään lämpöjä täysillään 30 asteen pakkasellakaan. on kuuma kuin sauna tuo koppi ja moottorin lämmöt aina vakiot oli pakkanen mikä.


      • HyväPakkanen
        tomip kirjoitti:

        Mutta nykyinen -00 323 1.8 mazda on osoittautunut hyväksi autoksi talvikäyttöön. Ei nimittäin pysty pitämään lämpöjä täysillään 30 asteen pakkasellakaan. on kuuma kuin sauna tuo koppi ja moottorin lämmöt aina vakiot oli pakkanen mikä.

        Pakkasessa autot eivät ruostu .
        .....

        ......


        ..........

        Mazatkaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3620
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2972
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2870
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2748
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      23
      2663
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2445
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      250
      2130
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1887
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1817
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      181
      1810
    Aihe