Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Uutiskommentit katoaa!

Mikä taustalla

Mistäköhän lie johtuu, että kun olen kirjoittanut suurimpien iltapäivälehtien uutisten kommentteihin sääntöjenmukaisia, täysin asiallisia ja ketään syyttelemättömiä viestejä, ne katoavat muutaman tunnin sisällä tai eivät ilmaannu lainkaan?

Esimerkiksi tänään on Ilta-Sanomissa artikkeli Hollywoodin hyväksykäytöistä. Kirjoitin kommentin, jossa kommentoin, että näissä saattaa usein olla mukana hyvinkin vaikutusvaltaisia henkilöitä, ja he pystyvät kyllä lavastamaan kuolemat huumesekoiluiksi tai hiljentämään hyväksikäytetyt henkilöt, jotka uhkaavat tuoda totuuden julki.

Kommenttini oli näkyvillä ehkä tunnin. Tämän jälkeen se katosi, miksi? En rikkonut sääntöjä, enkä syyttänyt ketään henkilöä suoraan.

5

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samoin ylläpito

      Vastaavasti tältä palstalta (ja muiltakin Suomi24:llä) katoaa jopa tunnissa asiapitoiset faktaviestit. Ylläpito ei hyväksy faktan esiintuontia.

    • Peace13

      Minunkin viestejä katoaa vasemmalta ja oikealta.

      Täältäkin, minkä takia en 24:ää enää käytäkään. Kun kirjoittaa muutamankin pitkän jutun, joka sensuroidaan täysin ilman syytä ja varoittamatta, tai perustelematta, katoaa into yrittääkään vaikuttaa.

      Itse suosittelen kauppojen ilmoitustauluja yms.

    • fhgfhgjghjkhk

      Kommenttinsa kannattaa kirjoittaa omalle koneelleen ja kopioida ne sieltä keskustelupalstoille. Kun niitä poistetaan, voi lähettää ne uudestaan, tai miksei voisi perustaa blogia, johon kerää poistetut kommentit viittauksineen, mikä keskustelupalsta, aihe ja päivämäärä. Sellaisista blogeista voisi alkaa saada aika mielenkiintoista kuvaa yhteiskunnastamme.

      Minulla on viimeiset nelisen viikkoa ollut ylimääräistä aikaa ja olen käyttänyt sen 911 rakennusten hajottamisesta kertovien filmien katsomiseen. Minusta vaikuttaa, että se rikos oli käännekohta, josta kehittyi paljon pahaa. Meidän on nähtävä totuus sen päivän tapahtumista, muuten jatkamme luisumista kohti maailmanlaajuista diktatuuria. Näistä asioista koskevia kommenttejani on poistettu täältä - jopa tältäkin palstalta. S24 ei tarjoa palstaa salaliitoille, vaan väheksyvästi nimittää niistä puhujat teoristeiksi. Vapaudellekaan ei ole palstaa. Kuka se sanoikaan, että jos luopuu hiukan vapaudestaan saavuttaakseen hiukan turvallisuutta, ei ansaitse kumpaakaan?

      • puifyytd

        Ongelma taitaa tulla siinä, että jos postaa kertaalleen poistettuja viestejä uudelleen, voidaan kirjoitusoikeudet viedä.
        Ikinä ei ainuttakaan viestiäni ole palstalta poistettu ja siksi ihmettelenkin, mitä täältä poistetaan. Rasistiset tai henkilöön menevät syytökset toki poistetaan, mutta sitä edellyttää jo lakikin.


      • Suomisensuuri24
        puifyytd kirjoitti:

        Ongelma taitaa tulla siinä, että jos postaa kertaalleen poistettuja viestejä uudelleen, voidaan kirjoitusoikeudet viedä.
        Ikinä ei ainuttakaan viestiäni ole palstalta poistettu ja siksi ihmettelenkin, mitä täältä poistetaan. Rasistiset tai henkilöön menevät syytökset toki poistetaan, mutta sitä edellyttää jo lakikin.

        Itse en ole kirjoittanut ainoatakaan rasistista kommenttia tai puhunut kenestäkään tietystä ihmisestä ja minun kommentteja on poisteltu.

        Ja olen huomannut, että kokonaisia keskusteluja on myös poistunut, minulta ja muilta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2067
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      22
      1782
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1470
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1404
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1328
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe