Turussa oli suuretseurat puhujina xxxx?

sisar pohjanmaalta.

Saisimmeko kuulla niistä? paikalla olleilta- Oliko puhe oikeaa, ruoka hyvää, kaffet maistuvaa, oliko seurain väliajalla kyläpaikkoja ja pitkämatkalaisilla yöpaikkoja. Vai onko seurakuuntelut interneissä mahdollistaneet kuuntelukotiseurat. ja onko semmoinen sana joka rulee sähköisesti oikeaa
Seurat kätevää netissä..?

66

386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teu,

      Joo kyllä , Lähetys miehinä oli :SK. PN. Joensuusta , Tuon SK, äiti oloi kullut
      Viime yönä ..se ehkä vähän vaikutti... Meillä oli todella mahtavat koti seurat ...
      Jonkin verran pysyivät tekstissään Myönteiset oli ne seikat jotka pitikin ..
      Tänään oli päiväseuroissa rukoukset , noin normaalisti ei rukouksia väliaikana .

      • TEU,

        KUUNTELU PALVELU TOIMII ,SIELLÄ NIINKUINTÄÄLLÄKIN
        JA SIELLÄ VOI KUUNELLA KUNHAN ASIAN OTTA TODESTYA
        SE TARKOITTA ETTÄ KUUNTELUPALVELU OI HALUTESSA
        LÄHETTÄÄ UUSIKSI KUN KAUNIISTI PYYTÄ'Ä ..


    • En osallistunut. Olin kotonani sairaana ja omissa mietteissäni. Hiukan kuuntelin, kun sellainen mahdollisuus on suotu. Sanoma oli tuttua, jota olen kuullut ennenkin.

      Mieleeni nousi vuosi 1992, kun uusi raamatunkäännös lanseerattiin. Silloin oli Turussa pieni herätyksen itu kasvamassa. Päätimme urakalla tutustua uuteen käännökseen. Saimme muodostetuksi raamattupiirit kolmelle päivälle viikossa.

      Minä koitin luotsata yhtä niistä. Siinä oli ihmeellinen johdatus, kun minä olisin halunnut luettavaksi Markuksenn evankeliumia, mutta päädyimme lopulta kuitenkin Apostolien tekoihin. Siitä avautui uusi maailma, jossa viihdyn vieläkin. Muuta en tällä hetkellä halua sanoa kuin, että pyytäisi lukemaan 1.Kor 12. Siinä voisi ajatuksella katsoa ovatko kaikki neuvot ja lahjat niin täydellisinä käytössä kuin vakuutetaan.

      • teu,

        Niin tuo 1 Kor:12 , ei ole Apt .niin kuin keroit opastaneesi . Vaan 1Kor .on Armo lahjat
        ovat moninaiset 4-11 ja n monta jäsentä .Jotka , kaikki tarvitsevat toisiansa niin myös uskovaiset Pyhän Hengen kautta jäseniä KristuksenRuumiissa .

        Mutta armolahjat on moninaiset ja henki on sama , minulla on mielessä .

        Hengen pyhittämät ja KÄYTTÖÄMÄ'T LUONNONLAHJAT joita on 7..

        II IHMELAHJAT , KOITA JOTKA EI OLE SIDOTTUJA henkilön luontaisiin kykyihin
        joita myös on 7 kykyä.


    • Niin mä vähä oikasin. APT antoi alkusysäyksen siihen, että on olemassa muutakin raamatussa kuin parannuksen saarna ja anteeksiantamus. On paljon hyödyllisiä eväitä joista Paavali sitten paljonkin puhuu. Käytännön demonstraatioita oli myös siinä Apostolien teoissa.

      • muuttis

        Ajattelen armolahjoista siten, että niitä on annettu niille, joilla on elävä usko. Ei niitä ole annettu ihmiselle kunniaksi ja kerskaukseksi, vaan matkaystävien parhaaksi Kristuksen ruumiin jäsenille siis.

        Tiedon sanat esimerkiksi toimivat siten, ettei ihminen itse niitä tiedä. Olen omakohtaisesti saanut niistä nauttia. Siis toisilta saaneena. Ne nostavat, kantavat, herättävät ja vahvistavat mm. Jotka itseään niillä koristelevat, lankeavat sillä kohtaa.

        Parantamisen armolahjakin toimii samalla periaatteella, ei sen henkilön maineen ja kunnian korottajana, vaan Jumalan! Joiden uskon keskiössä on armolahjat, kun seurakuntayhteyttä etsitään, se menee puuhun latvasta. Väärä motiivi siis. Jokaisella uskovalla on armolahja ja joillain useitakin.

        Esimerkiksi kielilläpuhumisen armolahja on kääntynyt waatimukseksi joissain yhteisöissä ja merkiksi, että uskoon on tultu. Tällöin jokaisen on urheasti itsestään täytynyt alkaa vääntämään "kielilläpuhetta" todistukseksi. Tämä kaikki nousee lihasta, eikä ole Hengen vaikuttamaa. Sama motiivi on takana niillä lukemattomilla profetoimisilla, jotka aika on osoittanut vääriksi.


      • Kivittäjät kadotetaa
        muuttis kirjoitti:

        Ajattelen armolahjoista siten, että niitä on annettu niille, joilla on elävä usko. Ei niitä ole annettu ihmiselle kunniaksi ja kerskaukseksi, vaan matkaystävien parhaaksi Kristuksen ruumiin jäsenille siis.

        Tiedon sanat esimerkiksi toimivat siten, ettei ihminen itse niitä tiedä. Olen omakohtaisesti saanut niistä nauttia. Siis toisilta saaneena. Ne nostavat, kantavat, herättävät ja vahvistavat mm. Jotka itseään niillä koristelevat, lankeavat sillä kohtaa.

        Parantamisen armolahjakin toimii samalla periaatteella, ei sen henkilön maineen ja kunnian korottajana, vaan Jumalan! Joiden uskon keskiössä on armolahjat, kun seurakuntayhteyttä etsitään, se menee puuhun latvasta. Väärä motiivi siis. Jokaisella uskovalla on armolahja ja joillain useitakin.

        Esimerkiksi kielilläpuhumisen armolahja on kääntynyt waatimukseksi joissain yhteisöissä ja merkiksi, että uskoon on tultu. Tällöin jokaisen on urheasti itsestään täytynyt alkaa vääntämään "kielilläpuhetta" todistukseksi. Tämä kaikki nousee lihasta, eikä ole Hengen vaikuttamaa. Sama motiivi on takana niillä lukemattomilla profetoimisilla, jotka aika on osoittanut vääriksi.

        1. Kor. 12:26 -28

        Ja jos yksi jäsen kärsii, niin kaikki jäsenet kärsivät sen kanssa; tai jos jollekulle jäsenelle annetaan kunnia, niin kaikki jäsenet iloitsevat sen kanssa. Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä.

        Niinpä Jumala asetti seurakuntaan
        ensiksi muutamia apostoleiksi,
        toisia profeetoiksi,
        kolmansia opettajiksi,
        sitten hän antoi voimallisia tekoja,
        sitten armolahjoja parantaa tauteja,
        avustaa,
        hallita,
        puhua eri kielillä.

        1. Kor. 12:29-30 Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja?
        Eivät kaikki profeettoja?
        Eivät kaikki opettajia?
        Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja?
        Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja?
        Eiväthän kaikki puhu kielillä?
        Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?

        1. Kor. 12:31 Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista.
        Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.

        1. Kor. 13:1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä,
        mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

        1. Kor. 13:2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää,

        mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.

        1. Kor. 13:3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.

        1. Kor. 13:4-6 Rakkaus on pitkämielinen,
        rakkaus on lempeä;
        rakkaus ei kadehdi,
        ei kerskaa, ei pöyhkeile,
        ei käyttäydy sopimattomasti,
        ei etsi omaansa,
        ei katkeroidu,
        ei muistele kärsimäänsä pahaa,
        ei iloitse vääryydestä,
        vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;

        1. Kor. 13:7 kaikki se peittää,
        kaikki se uskoo,
        kaikki se toivoo,
        kaikki se kärsii.

        1. Kor. 13:8 Rakkaus ei koskaan häviä;
        mutta profetoiminen, se katoaa,
        ja kielillä puhuminen lakkaa,
        ja tieto katoaa.


      • 5+7#
        Kivittäjät kadotetaa kirjoitti:

        1. Kor. 12:26 -28

        Ja jos yksi jäsen kärsii, niin kaikki jäsenet kärsivät sen kanssa; tai jos jollekulle jäsenelle annetaan kunnia, niin kaikki jäsenet iloitsevat sen kanssa. Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä.

        Niinpä Jumala asetti seurakuntaan
        ensiksi muutamia apostoleiksi,
        toisia profeetoiksi,
        kolmansia opettajiksi,
        sitten hän antoi voimallisia tekoja,
        sitten armolahjoja parantaa tauteja,
        avustaa,
        hallita,
        puhua eri kielillä.

        1. Kor. 12:29-30 Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja?
        Eivät kaikki profeettoja?
        Eivät kaikki opettajia?
        Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja?
        Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja?
        Eiväthän kaikki puhu kielillä?
        Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?

        1. Kor. 12:31 Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista.
        Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.

        1. Kor. 13:1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä,
        mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

        1. Kor. 13:2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää,

        mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.

        1. Kor. 13:3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.

        1. Kor. 13:4-6 Rakkaus on pitkämielinen,
        rakkaus on lempeä;
        rakkaus ei kadehdi,
        ei kerskaa, ei pöyhkeile,
        ei käyttäydy sopimattomasti,
        ei etsi omaansa,
        ei katkeroidu,
        ei muistele kärsimäänsä pahaa,
        ei iloitse vääryydestä,
        vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;

        1. Kor. 13:7 kaikki se peittää,
        kaikki se uskoo,
        kaikki se toivoo,
        kaikki se kärsii.

        1. Kor. 13:8 Rakkaus ei koskaan häviä;
        mutta profetoiminen, se katoaa,
        ja kielillä puhuminen lakkaa,
        ja tieto katoaa.

        Kivittäjät kadotetaa 6.11.2013 00:04
        Olet sinä uskomaton. Luetko koskaan itsellesi niitä kohtia, joita tänne kylvät?


      • viisi vinkkiä
        5+7# kirjoitti:

        Kivittäjät kadotetaa 6.11.2013 00:04
        Olet sinä uskomaton. Luetko koskaan itsellesi niitä kohtia, joita tänne kylvät?

        Viisi ilmaista neuvoa koskien tuota "keskustelijaa"

        -rukoile puolesta
        -rukoile puolesta
        -älä keskustele
        -rukoile puolesta
        -rukoile puolesta


      • 5+7#
        viisi vinkkiä kirjoitti:

        Viisi ilmaista neuvoa koskien tuota "keskustelijaa"

        -rukoile puolesta
        -rukoile puolesta
        -älä keskustele
        -rukoile puolesta
        -rukoile puolesta

        Vinkit ovat oikein hyvät, kiitos.

        1. rakkaus,
        2. ilo,
        3. rauha,
        4. pitkämielisyys,
        5. ystävällisyys,
        6. hyvyys,
        7. uskollisuus,
        8. sävyisyys,
        9. itsensähillitseminen"

        (Gal 5:22).


      • viisi vinkkiä
        5+7# kirjoitti:

        Vinkit ovat oikein hyvät, kiitos.

        1. rakkaus,
        2. ilo,
        3. rauha,
        4. pitkämielisyys,
        5. ystävällisyys,
        6. hyvyys,
        7. uskollisuus,
        8. sävyisyys,
        9. itsensähillitseminen"

        (Gal 5:22).

        Kiitetään Herraa, ohjeet ovat sieltä saatu.


      • muuttis
        Kivittäjät kadotetaa kirjoitti:

        1. Kor. 12:26 -28

        Ja jos yksi jäsen kärsii, niin kaikki jäsenet kärsivät sen kanssa; tai jos jollekulle jäsenelle annetaan kunnia, niin kaikki jäsenet iloitsevat sen kanssa. Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä.

        Niinpä Jumala asetti seurakuntaan
        ensiksi muutamia apostoleiksi,
        toisia profeetoiksi,
        kolmansia opettajiksi,
        sitten hän antoi voimallisia tekoja,
        sitten armolahjoja parantaa tauteja,
        avustaa,
        hallita,
        puhua eri kielillä.

        1. Kor. 12:29-30 Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja?
        Eivät kaikki profeettoja?
        Eivät kaikki opettajia?
        Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja?
        Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja?
        Eiväthän kaikki puhu kielillä?
        Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?

        1. Kor. 12:31 Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista.
        Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.

        1. Kor. 13:1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä,
        mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

        1. Kor. 13:2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää,

        mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.

        1. Kor. 13:3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.

        1. Kor. 13:4-6 Rakkaus on pitkämielinen,
        rakkaus on lempeä;
        rakkaus ei kadehdi,
        ei kerskaa, ei pöyhkeile,
        ei käyttäydy sopimattomasti,
        ei etsi omaansa,
        ei katkeroidu,
        ei muistele kärsimäänsä pahaa,
        ei iloitse vääryydestä,
        vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;

        1. Kor. 13:7 kaikki se peittää,
        kaikki se uskoo,
        kaikki se toivoo,
        kaikki se kärsii.

        1. Kor. 13:8 Rakkaus ei koskaan häviä;
        mutta profetoiminen, se katoaa,
        ja kielillä puhuminen lakkaa,
        ja tieto katoaa.

        Tämä "kivittäjät kadotetaa" lainaama raamatun paikka on syvällistä parannussaarnaa. Kaikki peilatkoot minä mukaanlukien, siihen omaa elämäänsä.
        Jos elää totuudellisessa itsensä tuntemisessa, on tunnustettava: Olen syntinen ja rikkonut kaikki käskyt. Herra armahda!


      • 5+7
        muuttis kirjoitti:

        Tämä "kivittäjät kadotetaa" lainaama raamatun paikka on syvällistä parannussaarnaa. Kaikki peilatkoot minä mukaanlukien, siihen omaa elämäänsä.
        Jos elää totuudellisessa itsensä tuntemisessa, on tunnustettava: Olen syntinen ja rikkonut kaikki käskyt. Herra armahda!

        Muuttis, näin on. Ihmettelen vaan sitä, ettei armo ja rakkaus muita kohtaan millään tavalla tule hänen teksteissään näkyviin. Tottakai me olemme erilaisia, mutta meillä jokaisella on myös jonkinlainen vastuu omista ja kanssakulkijoiden tekemisistä.

        Vaikka minulla olisi kaikki maailman viisaus, mutta minulla ei olisi rakkautta...

        Joko hänellä ei ole siihen kykyä, tai hänen uskonsa ei ole vielä kypsynyt.

        Raamatun paikat ovat yleensä hyviä hänellä, mutta kiroukset ja herjaamiseti


      • tekopyhiäkö palvot
        5+7 kirjoitti:

        Muuttis, näin on. Ihmettelen vaan sitä, ettei armo ja rakkaus muita kohtaan millään tavalla tule hänen teksteissään näkyviin. Tottakai me olemme erilaisia, mutta meillä jokaisella on myös jonkinlainen vastuu omista ja kanssakulkijoiden tekemisistä.

        Vaikka minulla olisi kaikki maailman viisaus, mutta minulla ei olisi rakkautta...

        Joko hänellä ei ole siihen kykyä, tai hänen uskonsa ei ole vielä kypsynyt.

        Raamatun paikat ovat yleensä hyviä hänellä, mutta kiroukset ja herjaamiseti

        Armo ja rakkaus. Oleppa sinä hävytön 5 7 hiljaa ja kuuntele mitä sinulle puhutaan.

        Aamusta iltaan minä julistan palstalla,
        uskokaa Herraan Jeesukseen,
        Tunnustakaa syntinne.
        Antakaa pestä pois syntinne.
        Jeesuksen veri puhdistaa.

        Mitä minä saan vastaukseksi teiltä omavanhurskailta, "ei ole rakkautta".

        Vastatkaa te tekopyhät ja omavanhurskaat Jumalan lasten tuomarit,
        tekö olette rakkaus?

        Teitäkö täällä pitäisi korottaa?

        Kuinka te saastaiset kehtaatte? Hävetkää!
        ______________

        Henkilö joka ei tunnusta syntiään, ei totisesti tarvitse evankeliumia.
        Mistään lirkutteluista tämä asia ei parane yhtään. Jumalakin herättää usein syntisiä parannuksen tarpeeseen iskemällä lekalla päähän.
        Jeesus saarnasi aikanaan raakaa tekstiä, kaikille niille jotka eivät ottaneet pelastusta vastaan. MItä nämä tekopyhät totesivat synnittömälle Jeesukselle? "Sinä olet samarialainen ja sinussa on per'kele."

        Rakkaus on tykkänään eri asia, kun tekopyhien hyljätyksi tulermisen pelossa suoritettu teeskentely.


      • 5+7#
        tekopyhiäkö palvot kirjoitti:

        Armo ja rakkaus. Oleppa sinä hävytön 5 7 hiljaa ja kuuntele mitä sinulle puhutaan.

        Aamusta iltaan minä julistan palstalla,
        uskokaa Herraan Jeesukseen,
        Tunnustakaa syntinne.
        Antakaa pestä pois syntinne.
        Jeesuksen veri puhdistaa.

        Mitä minä saan vastaukseksi teiltä omavanhurskailta, "ei ole rakkautta".

        Vastatkaa te tekopyhät ja omavanhurskaat Jumalan lasten tuomarit,
        tekö olette rakkaus?

        Teitäkö täällä pitäisi korottaa?

        Kuinka te saastaiset kehtaatte? Hävetkää!
        ______________

        Henkilö joka ei tunnusta syntiään, ei totisesti tarvitse evankeliumia.
        Mistään lirkutteluista tämä asia ei parane yhtään. Jumalakin herättää usein syntisiä parannuksen tarpeeseen iskemällä lekalla päähän.
        Jeesus saarnasi aikanaan raakaa tekstiä, kaikille niille jotka eivät ottaneet pelastusta vastaan. MItä nämä tekopyhät totesivat synnittömälle Jeesukselle? "Sinä olet samarialainen ja sinussa on per'kele."

        Rakkaus on tykkänään eri asia, kun tekopyhien hyljätyksi tulermisen pelossa suoritettu teeskentely.

        tekopyhiäkö palvot 13.11.2013 11:42
        "Rakkaus on tykkänään eri asia, kun tekopyhien hyljätyksi tulermisen pelossa suoritettu teeskentely."

        Muuttikselle myönsin oman syyllisyyteni vastauksessani. En tunne minkäänlaista tarvetta teeskentelyyn sen enempää sinun kuin kenenkään muunkaan kohdalla. Jos joku väittää olevansa pyhä ja puhdas saatuaan syntinsä anteeksi ja luulee, ettei laki enää koske häntä, on minun oikeus ja velvollisuus koittaa häntä oikaista.

        Samaa asiaa on sinulle yritetty huomauttaa monien toimesta jo vuosia. Kertaakaan en tiedä sinun mitenkään muuten reagoineen, kuin herjaamalla sanojaa niin sinulle omimaisilla kommenteilla, joita nytkin käytät. Lekan käytön voit jättää Jumalan hoitoon, kun et kuitenkaan tiedä ihan samoja asioita Hänen kanssaan.


    • 5+7#

      Muuttis, miten kävi keskustelussa? Huomasin vasta samana iltana pyyntösi ja keskustelu oli varmaan jo käyty. : (

      • muuttis

        Hei #!

        Kiitos kysymästä, monta asiaa selvisi. Oli lämmin parituntinen. Useista asioista jäi keskustelematta, kun oli niin paljon kertynyt mielen päälle.

        Monista vastauksista nousi uusia kysymyksiä, kun aloin pohtimaan käytyä keskustelua yömyöhään, kun uni oli eksynyt jonnekin matkallaan ja ajatukst poukkoilivat asiasta toiseen.

        Taidan olla toivoton tapaus ja kaikki jääkin yksinkertaisen uskomisen varaan. On se siunattu asia, että Tie kantaa tälläisenkin kulkijan.

        Täytyy keskustella valvovien ystävien kanssa kunhan tässä ehtii. Saamme turvautua Jeesuksen täytettyyn työhön uskossa ja sehän riittää.


      • Herran rauhaa sister
        muuttis kirjoitti:

        Hei #!

        Kiitos kysymästä, monta asiaa selvisi. Oli lämmin parituntinen. Useista asioista jäi keskustelematta, kun oli niin paljon kertynyt mielen päälle.

        Monista vastauksista nousi uusia kysymyksiä, kun aloin pohtimaan käytyä keskustelua yömyöhään, kun uni oli eksynyt jonnekin matkallaan ja ajatukst poukkoilivat asiasta toiseen.

        Taidan olla toivoton tapaus ja kaikki jääkin yksinkertaisen uskomisen varaan. On se siunattu asia, että Tie kantaa tälläisenkin kulkijan.

        Täytyy keskustella valvovien ystävien kanssa kunhan tässä ehtii. Saamme turvautua Jeesuksen täytettyyn työhön uskossa ja sehän riittää.

        Sehän tässä on kristikunnan suurin ongelma, kun niin monille ei Jeesus riitä alkuunkaan. PItää itse rakentaa parempi vanhurskaus ja pyhyys, kun Kristukselta lahjaksi saisi.

        Kun sitten täydellistä lähdetään parantelemaan, niin tulokset on joka päivä kaikken nähtävissä, - yli koko kristillisen kirkon. Kun kirkko on opillisesti hajallaan, ja opetukset keskenään ristiriitaisia, se koituu monen autuutta etsivän kadotukseksi.

        Myös moni sellainen kilvoittelija joka niska limassa on vuosikymmeniä yrittänyt itse vanhurskautua väärien opetusten ohjaamana, väsyy lopulta ja vaipuu epäuskoon.

        Omavanhurskaus on ankara ja waativa isäntä, kenet ikinä se saa petettyä orjakseen. Koko ajan piru häärää tälläkin palstalla orjiensa kautta houkutellankseen uskovat pois Kristuksesta (Jumalan rauhasta)
        omaan vanhurskauteen (sinne tänne siehottajaksi).


    • Alan toistaa itseäni,mutta se on kai tarpeen? Sain taannoin ystävältä postissa vihkosen, joka käsitteli armolahjoja noin 40 sivun verran. 39 niistä oli suurinpiirtein kertomusta vääristymistä ja ehkä puolensivun verran toteamusta, että oikeitakin on.

      Minä ole alkanut ihmetellä, että on niin paljon asiantuntemusta väärästä motiivista ja vääristä käytöistä. Jos me kerran raamatusta tiedämme, että Jumala voi Pyhässä Hengessä antaa asioita ihmisten käytettäväksi, niin miksi ei ole kiivautta oppia lisää. Vain arvostelun armolahja toimii moittettomasti.

      Erään kerran rukoushuoneella keskustelimme asiasta. Joku veli totesi, että mitäs sitten, jos rukous ei toimi eli sairas ei parane. Siinähän nolaa itsensä!

      Minä sanoin jotenkin tähän tapaan: Eihän siinä mitään tapahdu, jos me Jumalalta jotain pyydämme, Hän vastaa tavallaan ja ajallaan.

      Minäkin olen koitakin kertoja rukoillut ihmisten puolesta, voidellut öljyllä Jeesuksen nimeen. Useammin ei ole tapahtunut sillä hetkellä mitään. Minua se ei huoleta, koska en ole luvannut mitään. Olen vain kantanut ihmisen asiaa Jumalalle ja jättänyt ne hänen ja Jumalan väliseksi. En siis tiedä onko tapahtunut mitään ja ihan hyvä myös niin.

      • oppiakin olisi

        Juurikin näin olen itsekkin tehnyt lukemattomat kerrat !

        Miksi minun pitäisi ottaa vastuu Jumalan lupauksista ?
        Minun vastuuni rajoittuu uskollisuuteen palvelijana.

        Parantamisen ARMOLAHJA ja rukoilla toisenpuolesta Sanan mukaan ovat kaksi eri asiaa.

        Jos lumeen hukkuva soittaa auraajalle, niin kummanko asia se on jos tie ei puhdistu ?


      • muuttis

        Minäkin olen koitakin kertoja rukoillut ihmisten puolesta, voidellut öljyllä Jeesuksen nimeen. Useammin ei ole tapahtunut sillä hetkellä mitään. Minua se ei huoleta, koska en ole luvannut mitään. Olen vain kantanut ihmisen asiaa Jumalalle ja jättänyt ne hänen ja Jumalan väliseksi. En siis tiedä onko tapahtunut mitään ja ihan hyvä myös niin. -vihne-

        Eihän sinun motiivisi näytä väärä.

        mutta et varmaankaan voi kiistää sitä, että massiiviset kokoukset fyysisten parantumis-ihmeiden etsintään on maailmassa arkipäivää.

        Siksi on tärkeää varoittaa ihmisiä näistä tohtoreista. Motiivina tulisi olla ennen muuta hengellinen parantuminen. Mutta kun näyttää rahojen kerääminen olevan parantajilla pääasia. Niistä on tullut iso bisnes.

        Tiedän, että vapaiden suuntien ongelmana on juuri tuo armolahjojen näkyville puristamiswaatimus, olen heiltä itseltään saanut kuulla siitä. Ei tietenkään varmaan kaikkialla.

        Sinä kovin korostat armolahja-asiaa, koska tiedät, ettei lestadiolaisuudessa siihen ole keskitytty. Niitä ei korosteta juuri noiden lieveilmiöiden takia. Tärkeintä on pysyä ydinasiassa, että pysyisimme Jeesuksessa Kristuksessa.


      • oppiakin kyllä on
        muuttis kirjoitti:

        Minäkin olen koitakin kertoja rukoillut ihmisten puolesta, voidellut öljyllä Jeesuksen nimeen. Useammin ei ole tapahtunut sillä hetkellä mitään. Minua se ei huoleta, koska en ole luvannut mitään. Olen vain kantanut ihmisen asiaa Jumalalle ja jättänyt ne hänen ja Jumalan väliseksi. En siis tiedä onko tapahtunut mitään ja ihan hyvä myös niin. -vihne-

        Eihän sinun motiivisi näytä väärä.

        mutta et varmaankaan voi kiistää sitä, että massiiviset kokoukset fyysisten parantumis-ihmeiden etsintään on maailmassa arkipäivää.

        Siksi on tärkeää varoittaa ihmisiä näistä tohtoreista. Motiivina tulisi olla ennen muuta hengellinen parantuminen. Mutta kun näyttää rahojen kerääminen olevan parantajilla pääasia. Niistä on tullut iso bisnes.

        Tiedän, että vapaiden suuntien ongelmana on juuri tuo armolahjojen näkyville puristamiswaatimus, olen heiltä itseltään saanut kuulla siitä. Ei tietenkään varmaan kaikkialla.

        Sinä kovin korostat armolahja-asiaa, koska tiedät, ettei lestadiolaisuudessa siihen ole keskitytty. Niitä ei korosteta juuri noiden lieveilmiöiden takia. Tärkeintä on pysyä ydinasiassa, että pysyisimme Jeesuksessa Kristuksessa.

        Noo tämä oli kaiketi ensimmäinen kerta kun puhun mitään armolahjoista eli en nyt näe sitä kovin korostamisena.

        Enkä ole missään vaiheessa törmännyt mihnkään vaatimuksiin, enkä tajua koko asetelmaa, mitä pitäisi vaatia ja keneltä, kun Raamattu sanoo että PYRKIKÄÄ pääsemään osallisiksi... onko siinä jotain joka on liian vaikeaa ymmärtää !

        Eikä pitäisi sotkea ulkolaisia mitälie hoosaajia suomen uskoviin vapaalla puolella, ei täällä mitäänrahaa kerätä, mihin tarkoituksiin sitä kerättäisiin ?

        99% saarnaajista on seurakuntien palkalla eivätkä he saa penniäkään mistään kokousten keräämisistä !


      • oikeaakin tietoa on
        oppiakin kyllä on kirjoitti:

        Noo tämä oli kaiketi ensimmäinen kerta kun puhun mitään armolahjoista eli en nyt näe sitä kovin korostamisena.

        Enkä ole missään vaiheessa törmännyt mihnkään vaatimuksiin, enkä tajua koko asetelmaa, mitä pitäisi vaatia ja keneltä, kun Raamattu sanoo että PYRKIKÄÄ pääsemään osallisiksi... onko siinä jotain joka on liian vaikeaa ymmärtää !

        Eikä pitäisi sotkea ulkolaisia mitälie hoosaajia suomen uskoviin vapaalla puolella, ei täällä mitäänrahaa kerätä, mihin tarkoituksiin sitä kerättäisiin ?

        99% saarnaajista on seurakuntien palkalla eivätkä he saa penniäkään mistään kokousten keräämisistä !

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013100817579228_uu.shtml



    • Miksi pitää katsoa liikkeen ulkopuolisten vikoja? Eikö pitäisi keskittyä omassa elämässään raamatullisuuteen? Jos mä nyt vetäsen hatusta seuraavaa: Ihmisten keskuudessa kuiskaillaan, että Norjassa on yksi mies ja Pohjois-Karjalassa joku nainen ja epäillään, ettäHämeenlinnassa olisi kolmas. Muista ei ole tietoa.

      Toimivatko apostolit näin? Salamyhkäisesti?

      He antoivat kunnian Jumalalle ja vastuun työstään, he osoittivat vain kuuliaisuutta ja uskollisuutta.

    • *sisar*

      Shalom....

      Suuresta armosta saamme keskittyä Kristuksen Jeesuksen armoon.

      YLISTYS KUNINKAALLEM.

      Runsain siunauksin...

      • heikki hillos

        vihnellä on katsantoa, ja se ok


    • *sisar*

      Shalom...

      Kyllä Jeesuksella Kristuksella ON ja ON.


      Runsain siunauksin....

    • näin on

      Oli kiva käydä Turuus. Kyläpaikkoja olisi ollut yleisiä, sekä yksittäisiä vaikka kuinka paljon, eikä yöpaikoistakaan ollut pulaa. Niin hengellinen- kuin ruumillinenkin ruoka oli todella hyvää ja ravitsevaa. Oli myös ilo kuulla, että sellaisia, jotka ovat joskus lähteneet ehkä siksi, että eivät ole saaneet mieleistään ravintoa, ovat alkaneet palaamaan. Vihnettä monien muiden kanssa jäin kaipaamaan.

    • Laitettasko nyt kaikki kortit pöydälle. Minä kerroin, että olin kovassa flunssassa, enkä halunnut tulla räkimään sinne.Uskon, että moni minua kaipaa, mutta niinpaljon kaipaavia on harvassa, että ottaisi yhteyttä. Oikeastaan vuosien varrella on vain pari henkilöä ottanut yhteyttä. Sukulaiset popislukien, joskus tulee ijhan asiaakin.

      Isoissa seuroissa olen käynyt pääsääntöisesti kumpaakin kuulemassa, koska heille on tärkeää lauman ruokkiminen ei minun ruoskiminen.

      Melkein poikkeuksetta, kun pyhäseuroihin saavun, niin raamattu avautuu kummasti aukeaa:
      - kuka meistä on suurin...
      -jos joku luulee jotakin olevansa
      -kavahtakaa pahoilta työmiehiltä

      Surkea seurakunta, jos nämä pitää olla päällimmäisenä. Jos niitä taas luetaan minulle, niin silloin seurakunnalle jaetaan luita.

      Jos taas joku ajatytelee, että min un pitäisi jotenkin palata pelastuakseni, niin kehotaan yhteen puntarointiin: Onko kolmentoistavuoden ruksanpenkillä istuminen pelastavampaa kuin käydä vankiloissa julistamassa parannusta ja syntienanteeksiantamusta. Olen saanut ihan henkilökohtaisestikkin tehdä sitä muutamia kertoja.

      Mikä on siis jutun juoni. Minä pidän kaikkia veljinä ja siskoina, jotka tunnustavat Ristiinnaulitun Herrakseen. Siihen mahtuvat niin esikoiset kuin vanhoillisetkin. Jumalan on asia perkata riihensä, mutta sellainen poissulkeva seurakuntaoppi, joka häätää muut helvettiin on syntiä yksiselitteisesti. Niin pieneksi Ristintyö arvioidaan, että se riittää vain kouralliselle, vaikka raamattu todistaa, että se on tehty kaikkien puolesta.

      Minä voisin ojentaa sovinnon kättä, mutta nöyristelemään en ala.

      • Tuossa edellä oli totuutta, nyt on lempeämmän käsittelyn vuoro. Minä olen joutunut tutustumaan elämän nurjaan puoleen, kun olen tutustunut erilaisiin ihmisiin. Sääli on tullut monesti päällimmäiseksi. Maailmassa on niin paljon orjan mielellä eläviä ihmisiä. Päihteet orjuuttavat, pelit orjuuttavat ja myös seksisynnit orjuuttavat ihmisiä. Nämä ovat vaikeita asioita, mutta vaikea asia on myös paatuneen ihmisen uskottelu pelastuksesta samoin lain vaatimuksilla raskautetut sielut.

        Pelastusarmeijan perustaja on satavuotta sitten profetoinut asiat, jotka nyt ovat silmiemme edessä:
        William Boothin profetia 1900-luvun alkupuolelta
        Pelastusarmeijan perustajan William Boothin (1829-1912) Jumalalta
        elämänsä loppuhetkissä saama profetia siitä, millainen on
        maailma, ja ns. kristikunnan hengellinen tila "päivää ennen
        Jeesuksen tulemusta". Tässä ilmestyksessä on kuusi pääkohtaa, jotka
        sisältävät mm. seuraavat asiat:

        1. Silloin on politiikka ilman Jumalaa. Tulee päivä, jolloin koko
        läntisen maailman virallinen valtiopolitiikka on sellaista, että
        kukaan ei missään hallitsevissa tasoissa enää pelkää Jumalaa. Uusi
        sukupolvi poliittisia johtajia hallitsee Eurooppaa, sukupolvi joka
        ei pienessäkään määrässä pelkää enää Jumalaa.

        2. Silloin on taivas ilman helvettiä. Tulee päivä, jolloin
        tapahtuu suuri irrottautuminen siitä, mitä Raamattu nimittää
        täyden totuuden evankeliumiksi. Silloin Raamatun profetian
        mukaisesti saarnataan korvasyyhyyn. Kuulijat määräävät, mitä
        saarnatuoleista julistetaan. Ja silloin yleinen määräys
        saarnatuoleille on tämä: ?Puhukaa lempeitä, makeita sanoja. Puhukaa
        taivaasta, jättäkää meidät vapaiksi, jotta emme joutuisi
        rasittumaan, kun saarnaatte helvetistä.?

        3. Kristikunta on täynnä anteeksiantamusta ilman parannuksen
        tekemistä. Kristikunnasta katoaa se Raamatun oppi, että
        anteeksisaamista synnistä ei voi olla ilman, että tehdään
        parannusta synnistä.

        4. Päivä ennen Jeesuksen tuloa on täynnä pelastusiloa ihmisillä,
        jotka eivät ole uudestisyntyneet ylhäältä.

        5. On paljon uskontoa, ilman Pyhää Henkeä 2.Tim. 3:5.

        6. Kristikunta ilman Kristusta. Kristus ei ole siellä, missä "VERI
        JA TULI" eivät ole voimassa - kieltäkää noista sanoista toinen, ja
        teillä on kristillisyyden muodot, mutta teillä ei ole Kristusta


      • 5 +7#
        vihne kirjoitti:

        Tuossa edellä oli totuutta, nyt on lempeämmän käsittelyn vuoro. Minä olen joutunut tutustumaan elämän nurjaan puoleen, kun olen tutustunut erilaisiin ihmisiin. Sääli on tullut monesti päällimmäiseksi. Maailmassa on niin paljon orjan mielellä eläviä ihmisiä. Päihteet orjuuttavat, pelit orjuuttavat ja myös seksisynnit orjuuttavat ihmisiä. Nämä ovat vaikeita asioita, mutta vaikea asia on myös paatuneen ihmisen uskottelu pelastuksesta samoin lain vaatimuksilla raskautetut sielut.

        Pelastusarmeijan perustaja on satavuotta sitten profetoinut asiat, jotka nyt ovat silmiemme edessä:
        William Boothin profetia 1900-luvun alkupuolelta
        Pelastusarmeijan perustajan William Boothin (1829-1912) Jumalalta
        elämänsä loppuhetkissä saama profetia siitä, millainen on
        maailma, ja ns. kristikunnan hengellinen tila "päivää ennen
        Jeesuksen tulemusta". Tässä ilmestyksessä on kuusi pääkohtaa, jotka
        sisältävät mm. seuraavat asiat:

        1. Silloin on politiikka ilman Jumalaa. Tulee päivä, jolloin koko
        läntisen maailman virallinen valtiopolitiikka on sellaista, että
        kukaan ei missään hallitsevissa tasoissa enää pelkää Jumalaa. Uusi
        sukupolvi poliittisia johtajia hallitsee Eurooppaa, sukupolvi joka
        ei pienessäkään määrässä pelkää enää Jumalaa.

        2. Silloin on taivas ilman helvettiä. Tulee päivä, jolloin
        tapahtuu suuri irrottautuminen siitä, mitä Raamattu nimittää
        täyden totuuden evankeliumiksi. Silloin Raamatun profetian
        mukaisesti saarnataan korvasyyhyyn. Kuulijat määräävät, mitä
        saarnatuoleista julistetaan. Ja silloin yleinen määräys
        saarnatuoleille on tämä: ?Puhukaa lempeitä, makeita sanoja. Puhukaa
        taivaasta, jättäkää meidät vapaiksi, jotta emme joutuisi
        rasittumaan, kun saarnaatte helvetistä.?

        3. Kristikunta on täynnä anteeksiantamusta ilman parannuksen
        tekemistä. Kristikunnasta katoaa se Raamatun oppi, että
        anteeksisaamista synnistä ei voi olla ilman, että tehdään
        parannusta synnistä.

        4. Päivä ennen Jeesuksen tuloa on täynnä pelastusiloa ihmisillä,
        jotka eivät ole uudestisyntyneet ylhäältä.

        5. On paljon uskontoa, ilman Pyhää Henkeä 2.Tim. 3:5.

        6. Kristikunta ilman Kristusta. Kristus ei ole siellä, missä "VERI
        JA TULI" eivät ole voimassa - kieltäkää noista sanoista toinen, ja
        teillä on kristillisyyden muodot, mutta teillä ei ole Kristusta

        Kiitoksia vihne näistä. Nyt voi jokainen kohdallaan ajatella, miten "ahdasmielinen" ja "kapeakatseinen" Jumala oikeasti on.


      • KAKSNAAMASTA

        VIHNE, OLE VAPAA..

        ESIKOISET PUHUU ETTÄ HYVÄKSYVÄT KAIKKI JEESUKSEEN USKOVAT, MUTTA OMAVANHURSKAAT REUNAEHDOT VESITTÄVÄT KAIKEN-

        KYKÄÄPÄS SANOMASSA SEUROISSA, ETTÄ SAATTE SIELULLE RAUHAN ESIM VAPAAKIRKOSTA. JOHAN VELJET KAIKKOAA VIERESTÄ JA SELÄN TAKANA HAUKKUMINEN ALKAA.


    • Miten on?

      "5. On paljon uskontoa, ilman Pyhää Henkeä 2.Tim. 3:5."

      "Mikä on siis jutun juoni. Minä pidän kaikkia veljinä ja siskoina, jotka tunnustavat Ristiinnaulitun Herrakseen."

      Mistä tiedät, että heillä on Pyhä Henki? Opettaako Pyhä Henki eri lailla eri seurakunnissa? En usko, sillä Jumalan sana on sama eilen tänään ja iankaikkisesti.

    • Kaksi asiaa: Tuo sana,johon tartuit oli lainauksessa ei siis minun, joten siihen ei tarvinne vastata.

      toinen asia.Apostoleille riitti todistus eli kehotus: Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut.. Eikö se riitä myös meille. Toinen lausahdud. Lutherilta olemme saaneet perinnöksi: Yksin uskosta, yksin armosta ja yksin Kristuksen tähden. Tällaisen tunnustuksen pitäisi riittää ilman tarkempaa tukimusta, koska Pyhä Henki tekee työnsä.

      • Kysyn vaan

        Miksi lainaat sellaista minkä kumoat?


      • Kysyn vaan kirjoitti:

        Miksi lainaat sellaista minkä kumoat?

        En kumonnut mitään. En vain lähtenyt selittelemään. Se Boothin profetia oli kokonaisuus. Ehkä minkään seurakunnan ei tarvitse ottaa kaikkea itseensa, mutta piirteitä on monessakin.


    • voi surkeutta

      Mikään muu ei riitä näissä lestajoukoissa kuin se OMA tuttu yninä siellä pöntössä ja sen kautta saadut kaikki taivaan tavarat.
      Tätä se on käytännössä olkoot suussa mitä tahansa.

      Muistan lapsuudesta erään lehmän joka ei antanut juuri likell e tulla muiden kuin sen oman tillarin, mutta keksein keinon, eli vedin ylleni "sen" oman ihmisen navettatakin, niin menin täydestä kun en paljoa puhellut.

      ELi uskonpuhdistus on lapsenkengissä numero 15 korkeintaan.

      Juuri mitään ei ole todella ymmärretty ja uskollisuus on korkeimmillaan palkintojen jaossa niille ulkopuolisille "omavanhurskaille pirunpenikoille"jotka julkeaa lukea muutakin kuin bibliaa ja leevin kirjeitä.

      • muuttis

        surkeus ja vihne, olisi hyvä jos ette sortuisi yleistämiseen. Lestadiolaisuus pitää sisäpuolellaan eri tavoin ajattelevia ja -uskovia ihmisiä juurikin seurakuntaopillisesti. Vain-me-oppi on hajaannusten seurausta. Itse Lestadius ei perustanut mitään seurakuntaa ja varmaan olisi kauhuissaan jos näkisi nykytilanteen.

        Itse esikoistaustaisena kristittynä voin sanoa, että ystäviini kuuluu enimmäkseen muita kuin ahtaan puutteellisia=puhtaan aatteellisia seurakuntaopillisia ihmisiä. .-) saman voi huomata vanhoillisten puolelta, eivät sielläkään kaikki usko "vainme pelastumme-oppiin"

        Kun ihmisten tuki ja turva on uskonyhteisössä, se ei ole päässyt kasvamaan ja kiinnittymään Jumalaan ja Hänen sanaansa Jeesukseen Kristukseen. Ainakin se näyttäytyy tällä tavoin. Jumala yksin näkee ihmissydämeen.


      • Yksi seurakunta
        muuttis kirjoitti:

        surkeus ja vihne, olisi hyvä jos ette sortuisi yleistämiseen. Lestadiolaisuus pitää sisäpuolellaan eri tavoin ajattelevia ja -uskovia ihmisiä juurikin seurakuntaopillisesti. Vain-me-oppi on hajaannusten seurausta. Itse Lestadius ei perustanut mitään seurakuntaa ja varmaan olisi kauhuissaan jos näkisi nykytilanteen.

        Itse esikoistaustaisena kristittynä voin sanoa, että ystäviini kuuluu enimmäkseen muita kuin ahtaan puutteellisia=puhtaan aatteellisia seurakuntaopillisia ihmisiä. .-) saman voi huomata vanhoillisten puolelta, eivät sielläkään kaikki usko "vainme pelastumme-oppiin"

        Kun ihmisten tuki ja turva on uskonyhteisössä, se ei ole päässyt kasvamaan ja kiinnittymään Jumalaan ja Hänen sanaansa Jeesukseen Kristukseen. Ainakin se näyttäytyy tällä tavoin. Jumala yksin näkee ihmissydämeen.

        "Itse Lestadius ei perustanut mitään seurakuntaa ja varmaan olisi kauhuissaan jos näkisi nykytilanteen."

        Varmasti näin olisi, koska laestadiuksen nimen alla on niin monia joukkoja, jotka eivät opeta samalla lailla kuin Laestadius opetti.

        Laestadius opetti kuitenkin erilailla kuin kirkossa silloin opetettiin. Hän otti apulaisineen käyttöön syntien anteeksiantamisen ja kantoi huolta siitä, että usko jota hän saarnasi kestää kuolemassa. Hän oli iloinen kun näki sen kestävän toisten kohdalla ja viiimein omalla kohdallaan.

        Laestadius puhui monessa saarnassaan "opista, jota viime aikoina on alettu saarnaamaan". Hän muutti Johanneksen opetuslasten kysymyksen Jeesukselle: "oletko sinä se tuleva vai pitääkö meidän toista odottaa"? kysymykseksi "onko tämä oikea oppi, jota viime aikoina on alettu saarnaamaan, vai pitääkö meidän toista eli parempaa odottaa"?


      • paas kattoen
        Yksi seurakunta kirjoitti:

        "Itse Lestadius ei perustanut mitään seurakuntaa ja varmaan olisi kauhuissaan jos näkisi nykytilanteen."

        Varmasti näin olisi, koska laestadiuksen nimen alla on niin monia joukkoja, jotka eivät opeta samalla lailla kuin Laestadius opetti.

        Laestadius opetti kuitenkin erilailla kuin kirkossa silloin opetettiin. Hän otti apulaisineen käyttöön syntien anteeksiantamisen ja kantoi huolta siitä, että usko jota hän saarnasi kestää kuolemassa. Hän oli iloinen kun näki sen kestävän toisten kohdalla ja viiimein omalla kohdallaan.

        Laestadius puhui monessa saarnassaan "opista, jota viime aikoina on alettu saarnaamaan". Hän muutti Johanneksen opetuslasten kysymyksen Jeesukselle: "oletko sinä se tuleva vai pitääkö meidän toista odottaa"? kysymykseksi "onko tämä oikea oppi, jota viime aikoina on alettu saarnaamaan, vai pitääkö meidän toista eli parempaa odottaa"?

        Täyttä valhetta suollat. Osaatko edes hävetä tietämättömyyttäsi?

        Lestadius ei opettanut eri tavalla kun kirkossa opetettiin. Tosin paljon ronskimmin puhui, muun muassa huo'rien vitu'ista joissa miespuoliset kuulijat olivat liottaneret käsiään. Tuollainen oppi ei tietenkään ole kristinuskoa. Lestadius ei ollut mukana myöskään muissa mainitsemissasi kommervenkeissa.

        Kristinuskoa on saarnattu 2000 vuotta samalla tavalla. Ja saarnataan edelleen.
        Kristinuskoon voit tutustua tänäänkin opettelemalla apostolisen uskontunnustuksen ulkoa ja sisältä käsin, niin että ymmärrät mihin me kristityt uskomme. Emme me mihinkään x-laisuuksiin usko, vaikka johonkin hengelliseen yhteisöön kuulummekin. Useimmat meistä lestadiolaisista olemme evankelisluterilaisia kristittyjä


    • Mistäköhän saä muuttis nyt mua moitit? Ei ymmärrä?

    • von häsling

      Jos te kehutte, että lestoissa on paljon eritavoin (ajattelevia)uskovia ihmisiä, niin kertokaa ihmeessä miksi käytte niissä kokouksissa, joissa siis väärin opetetaan. Tai pyytäkää saarnaamaan oikein:
      Itse tarvitsisin seurakunnan "oikean" linjan tuen, mikä se on???????????? haloo.
      Eksynyt lammas..

      • teu,

        Joo sae on eksynyt vuorille ja silloin se on ( opillisesti eksynyt ) josta EH
        sanoi aikanaan ,Itämailla oli tapana tälläinen eksynyt lammas kun tavoitettiin
        Paimen löi Rymysauvallaan jalat poikki , ja lastoitti ne , ja kun hän oli 2 vko
        kantanut Lammasta ja jaslat alkoi kantaa asia oli ok. mutta siitä lapaasta ei
        tarvinnut koskaan enää kantaa murhetta, se oli kaikkein kunnollisin ja aina
        oli ja teki mitä Paimen tahtoi.

        Ehkä juuri siksi. !


      • muuttis

        Von häsling, älä ole huolissasi, kyllä me osataan kuunnella ja valita. Jumalan sana on mittana.

        vihneelle sen verran, että peruutan tämän osaltasi: "surkeus ja vihne, olisi hyvä jos ette sortuisi yleistämiseen".


      • muuttis kirjoitti:

        Von häsling, älä ole huolissasi, kyllä me osataan kuunnella ja valita. Jumalan sana on mittana.

        vihneelle sen verran, että peruutan tämän osaltasi: "surkeus ja vihne, olisi hyvä jos ette sortuisi yleistämiseen".

        Kiitos! Se oli reilusti tehty.


      • 5+7#
        teu, kirjoitti:

        Joo sae on eksynyt vuorille ja silloin se on ( opillisesti eksynyt ) josta EH
        sanoi aikanaan ,Itämailla oli tapana tälläinen eksynyt lammas kun tavoitettiin
        Paimen löi Rymysauvallaan jalat poikki , ja lastoitti ne , ja kun hän oli 2 vko
        kantanut Lammasta ja jaslat alkoi kantaa asia oli ok. mutta siitä lapaasta ei
        tarvinnut koskaan enää kantaa murhetta, se oli kaikkein kunnollisin ja aina
        oli ja teki mitä Paimen tahtoi.

        Ehkä juuri siksi. !

        Teu, mikä vertaus tuo oikein on?


    • ,,,,,,,,l

      tässä lisää aiheeseen, eli en jymmärrä,,















      Dzşw sʼaʻ ʼwyp ʻqsynyt wwwʼáryllʻ ʼwn syllʼáyn syy ʼwyp (ʼáṗyllysʻsty ʻqsynyt) dzşʼástʼa hʼa
      Sʼanʼáy ʼayqʼanʼaʼan, ytämʼayllʼa ʼály tʼaṗʼanʼa tälläynʻn ʻqsynyt lʼammʼas qʼan tʼawwʼáytʻttyyn
      Ṗʼaymʻn lʼáy rymysʼawwwʼallʼaʼan dzşʼalʼat ṗʼáyqqy, ʼwn lʼastʼáytty nyy, ʼwn qʼan hʼan ʼály 2 wwqʼá
      Qʼantʼanwt lʼammʼastʼa ʼwn dzşʼaslʼat ʼalqʼáy qʼantʼaʼa ʼzyʻ ʼály gwt. Mwttʼa syytä lʼaṗʼaʼastʼa ʻy
      Tʼarwwynnwt qʼásqʼaʼan ʻnää qʼantʼaʼa mwrhʻttʼa, syy ʼály qʼayqqʻyn qwnnʼállysyn ʼwn tyṗ
      ʼály ʼwn tʻqy mytʼa ṗʼaymʻn tʼahtʼáy.

      • teu.

        ;;;;,,,.! . et todella ymmärrätänyt oiken mitään .
        Ja siksi en ihmettele että siellä päin alkoi EH:n
        kaamea kampeus , se ei ollut sen tähden että
        sinä et ymmärtämyt . Mutta se oli sen tähden et
        isotpojat muut ei ymmärtänyt. Tämä oli 1967 vuoden
        jatkoa ,ja se oli vähän aikaisemmin aloitettu jos
        olet liian nuori joudut ottamaan selvää toisislta .
        joilla oli jo taju , muttéi valtaa,. Otetaan esille
        LLL:n tarina , Hän ei koskaan perrustanut omaa
        Nimistä uskoa . vaan se kehittyi myöhemmin,


    • Ei siis ole turmion ajatuksia ketään kohtaan. Minä ajattelisin enemmän niin, että jospa Jumalan armo olisikin paljon suurempaa kuin me ymmärrämme.

      • 5+7#

        Aivan, sen ymmärtämninen tuntuu vaikealta ja vaikea on myös ymmärtää mahdottomuus tehdä mitään sen eteen.


      • muuttis
        5+7# kirjoitti:

        Aivan, sen ymmärtämninen tuntuu vaikealta ja vaikea on myös ymmärtää mahdottomuus tehdä mitään sen eteen.

        Kyllä niin on, että Jumalan armo on paljon suurempaa kuin me ikinään kykenemme ymmärtämään. Jos sen oikein käsittäisimme, sydän varmaan halkeaisi ilosta.

        Jeesuksen usko pelastaa ja se on varmasti totta.


      • Jeesuksen usko
        muuttis kirjoitti:

        Kyllä niin on, että Jumalan armo on paljon suurempaa kuin me ikinään kykenemme ymmärtämään. Jos sen oikein käsittäisimme, sydän varmaan halkeaisi ilosta.

        Jeesuksen usko pelastaa ja se on varmasti totta.

        Ilm. 14:12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, ...
        *) - niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

        Ilm. 14:13 Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan: "Kirjoita:
        Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes.
        Totisesti - sanoo Henki
        - he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä."


      • teu.
        Jeesuksen usko kirjoitti:

        Ilm. 14:12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, ...
        *) - niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

        Ilm. 14:13 Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan: "Kirjoita:
        Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes.
        Totisesti - sanoo Henki
        - he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä."

        Aivan tarkkaan en tiedä ajoitusta mutta , Johanneksen Näyt ilmestyket ,oli
        noin . oo95-96. paikkeilla ..Todellisille kristityille/pyhille on ominaista kuuli-
        aisuus .Jumalan käskylle . Tämä on Hedelmää uskosta Jeesukseen ja Jumalan sanaan Sekä antikristilliseen loupumukseensa että punaisen petovallan pai-
        neessa heidän uskonsa on kovalla koetuksella .

        He kestävät Karitsan veren turvissa ja Pyhän Hengen vahvistamina
        uskollisina loppuun asti .Iäisyyden majoissa heillä on lepo tästä
        taistelusta ja työstä ... kun 14:14-16 . Kristus toimittaa maan elonkorjuun ,
        ottaen omansa luokseen. . ks .Mat. 24:19-31. ja 1 Tiit 4:14-17. .


      • muuttis
        Jeesuksen usko kirjoitti:

        Ilm. 14:12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, ...
        *) - niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

        Ilm. 14:13 Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan: "Kirjoita:
        Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes.
        Totisesti - sanoo Henki
        - he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä."

        - he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä."

        Mitähän tekoa tuossa tarkoitetaan?

        Hyviä tekojamme?

        Ajattelen ja uskon että se tekomme joka seuraa meitä on sen yhden leiviskän teko, joka tulee vaihetuspöydältä: Herätyksen vaihetus uskoon että Herra Jeesus on minutkin lunastanut Pyhällä verellään ja kuolemallaan. Joka vahvana (uskossa) pysyy loppuun asti- pelastuu.

        Mutta jos kaivaa leiviskänsä maahan, eli hylkää, käy huonosti.

        Uskon säilyttämisessä on juoksumme määrä, se on se kilpailu, mistä Paavali puhuu. Joka voittaa (säilyttää uskonsa) saa voittopalkinnon.


      • teu.
        muuttis kirjoitti:

        - he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä."

        Mitähän tekoa tuossa tarkoitetaan?

        Hyviä tekojamme?

        Ajattelen ja uskon että se tekomme joka seuraa meitä on sen yhden leiviskän teko, joka tulee vaihetuspöydältä: Herätyksen vaihetus uskoon että Herra Jeesus on minutkin lunastanut Pyhällä verellään ja kuolemallaan. Joka vahvana (uskossa) pysyy loppuun asti- pelastuu.

        Mutta jos kaivaa leiviskänsä maahan, eli hylkää, käy huonosti.

        Uskon säilyttämisessä on juoksumme määrä, se on se kilpailu, mistä Paavali puhuu. Joka voittaa (säilyttää uskonsa) saa voittopalkinnon.

        Silloin ", kun on kaivanut Leiviskäns'ä maahan , sen ainoa ,ja jonka
        hakee sitten kun Isäntä tulee . Mat. 25.:24. sitten tuli myös se ,joka oli saanutyhden leiviskän ;ja sanoi Herra ,minä tiesin sinut kovaksi mieheksi ; sinä' leikkaat siitä ,
        mihin et kylvänyt ,ja kokoat siitä ,mihin et ole viskannut .
        25. Ja niin minä menin ja peloissanai ja kätkin sinun leivbiskasi maahan ,,kartso tässä on omasi.
        26. Mutta hänen Herransa vastasi ,ja sanoi "sinä paha ja laiska palvelija ! siunä tiesit minun leikkaavan siitä , mihin en ollut kylvänyt , ja kokoavan sieltä missä en ole viskannut . .
        27. Siun olisi pitänyt jättää minun rahani Rahanvaihettajalle , niin minä tultuani
        olisin saanut Omani Takaisin korkoinkanssa .
        28. Hän sanoo: Ottakaa sentähden se leiviskä häneltä pois ja antakaa sille jolla 10 leiviskätä on ..
        29. Sile jokaiselle jolla on , annetaan , ja hänellä on noleva yltäkyllin , mutta jolla ei ole ,siltä otetaan pois sekin , mikä hä'nellä jo oli .
        39. Ja heittäkää tuo kelvoton palvelija pimeyteen ; siellä on oleva Itrku ja hammasten kiristys, .

        Tämä vertaus painottaa kolmea asiaa:

        1. Eri uskvilla on erilaisia ja erimääriä kykyjä , kunkin on kehitettävä jas lisättävä
        niitä, pyhittäen ne Herran työhön .ja palvellen "kukin sillä armolahjallasan , minkä on saanut Jumalan moninaisen hyvinä huoneen haltijoina . 1 Piet. 4:10.

        2.
        Jos uskova ei käytä lahjaansa. vähäistäkin .pyrkien sitä kehgittämään , hänen Rangaistuksensa on njoutuminen pimeyteen,jossa on itku ja Hammastenkiristys .

        3. Lahjojaan kehittävilleja uskollisesti käyttäville annetaan suurenpia ja vaativanpia tehtäöviä ..


      • Jumalan teos pelastu
        muuttis kirjoitti:

        - he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä."

        Mitähän tekoa tuossa tarkoitetaan?

        Hyviä tekojamme?

        Ajattelen ja uskon että se tekomme joka seuraa meitä on sen yhden leiviskän teko, joka tulee vaihetuspöydältä: Herätyksen vaihetus uskoon että Herra Jeesus on minutkin lunastanut Pyhällä verellään ja kuolemallaan. Joka vahvana (uskossa) pysyy loppuun asti- pelastuu.

        Mutta jos kaivaa leiviskänsä maahan, eli hylkää, käy huonosti.

        Uskon säilyttämisessä on juoksumme määrä, se on se kilpailu, mistä Paavali puhuu. Joka voittaa (säilyttää uskonsa) saa voittopalkinnon.

        Mikähän "tekonsa" heitä seuraa?

        Ilm. 14:12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, ...

        *** ... niiden, ...
        - jotka pitävät Jumalan käskyt
        - ja Jeesuksen uskon.

        Ilm. 14:13 Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan:
        "Kirjoita: ...
        __________________________________________________
        ***) ... Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes. ...
        __________________________________________________

        ... Totisesti - sanoo Henki - ...
        ***) ... he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä."

        xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

        Jotka HERRASSA KUOLEVAT, - he saavat levätä vaivoistansa.

        Ap. t. 5:36 Sillä ennen näitä päiviä nousi Teudas, ...
        _____________________________________________
        ***) ...**** sanoen jokin olevansa ****,
        ja häneen liittyi noin neljäsataa miestä; hänet tapettiin, ja kaikki, jotka olivat häneen suostuneet, hajotettiin, ja he joutuivat häviöön.
        _____________________________________________

        Ap. t. 5:37 Hänen jälkeensä nousi Juudas, galilealainen, verollepanon päivinä ja vietteli kansaa luopumaan puolellensa; ...
        _____________________________________________
        ***) ... hänkin hukkui, ja kaikki, jotka olivat suostuneet häneen, hajotettiin.
        _____________________________________________

        Ap. t. 5:38-39 Ja nyt minä sanon teille: ...

        ... pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla;
        sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
        ______________________________________________
        ***) ... mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
        ______________________________________________


      • teu,
        Jumalan teos pelastu kirjoitti:

        Mikähän "tekonsa" heitä seuraa?

        Ilm. 14:12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, ...

        *** ... niiden, ...
        - jotka pitävät Jumalan käskyt
        - ja Jeesuksen uskon.

        Ilm. 14:13 Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan:
        "Kirjoita: ...
        __________________________________________________
        ***) ... Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes. ...
        __________________________________________________

        ... Totisesti - sanoo Henki - ...
        ***) ... he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä."

        xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

        Jotka HERRASSA KUOLEVAT, - he saavat levätä vaivoistansa.

        Ap. t. 5:36 Sillä ennen näitä päiviä nousi Teudas, ...
        _____________________________________________
        ***) ...**** sanoen jokin olevansa ****,
        ja häneen liittyi noin neljäsataa miestä; hänet tapettiin, ja kaikki, jotka olivat häneen suostuneet, hajotettiin, ja he joutuivat häviöön.
        _____________________________________________

        Ap. t. 5:37 Hänen jälkeensä nousi Juudas, galilealainen, verollepanon päivinä ja vietteli kansaa luopumaan puolellensa; ...
        _____________________________________________
        ***) ... hänkin hukkui, ja kaikki, jotka olivat suostuneet häneen, hajotettiin.
        _____________________________________________

        Ap. t. 5:38-39 Ja nyt minä sanon teille: ...

        ... pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla;
        sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
        ______________________________________________
        ***) ... mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
        ______________________________________________

        Teudas; sen niminen Juutalainen kapinotsija on muuten ´tunnettu vain
        Juutalais historiankirjoittajan Joesfuksen eräästä teoksesta . Hänen
        kertomuksensa mukaan, Teudas oli esiintynyt Profeettana ,koonnut
        itsaelleen n.400 sotilaan joukon , FADUKSEN aikana tuhottiin ,45 jKr
        ja niin sai teudas . itse kuoli maestaukseen .
        Siitä on nyt 2013- 45= 1968 vuotta. Jos hän nyt astuisi esiin
        hän olisi jotakin , mutta ei ..

        Oli maaherra Guspius Fasuksen aikana , 44-46 jKr ,,,
        Jolloin Paavalikin jo oli ollut toimessa 12-14 vuotta .
        Koskapa Paavali alkoi , 32 jKr. ilmeisesti henkilö on ollut
        olemassa mutta ei mikään prfeetta , vaan kun asioista penkotaan
        Vaikka hänet tapettiin Maaherran sotaväen voimalla hänet,
        tai hänen miestensä (seloottien kautta voittaa koko Rooma. 66-70.

        Miten se kävi , ei monta miestä jäänyt , eikä monta kiveä Jeru.-
        salmiin joita ei olisi laitetettuhiekaksi.


      • 5+7#
        Jumalan teos pelastu kirjoitti:

        Mikähän "tekonsa" heitä seuraa?

        Ilm. 14:12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, ...

        *** ... niiden, ...
        - jotka pitävät Jumalan käskyt
        - ja Jeesuksen uskon.

        Ilm. 14:13 Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan:
        "Kirjoita: ...
        __________________________________________________
        ***) ... Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes. ...
        __________________________________________________

        ... Totisesti - sanoo Henki - ...
        ***) ... he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä."

        xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

        Jotka HERRASSA KUOLEVAT, - he saavat levätä vaivoistansa.

        Ap. t. 5:36 Sillä ennen näitä päiviä nousi Teudas, ...
        _____________________________________________
        ***) ...**** sanoen jokin olevansa ****,
        ja häneen liittyi noin neljäsataa miestä; hänet tapettiin, ja kaikki, jotka olivat häneen suostuneet, hajotettiin, ja he joutuivat häviöön.
        _____________________________________________

        Ap. t. 5:37 Hänen jälkeensä nousi Juudas, galilealainen, verollepanon päivinä ja vietteli kansaa luopumaan puolellensa; ...
        _____________________________________________
        ***) ... hänkin hukkui, ja kaikki, jotka olivat suostuneet häneen, hajotettiin.
        _____________________________________________

        Ap. t. 5:38-39 Ja nyt minä sanon teille: ...

        ... pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla;
        sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
        ______________________________________________
        ***) ... mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
        ______________________________________________

        Jumalan teos pelastu 13.11.2013 11:19

        Apostolien teot 5
        "40. Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään
        41. Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42. Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta."

        Tuntuuko ilo tutulta?. Jos nyt muistelet sellaisia kohtia, joissa sinulle on huomautettu, niin onko tullut huomautuksia yhdestäkään kohdasta, jossa olet puhunut Raamatusta. Jos sinua muistutetaan käytöksestäsi, se ei edellytä minkään marttyyrikruunun ottamista.


      • mene kotiisi
        5+7# kirjoitti:

        Jumalan teos pelastu 13.11.2013 11:19

        Apostolien teot 5
        "40. Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään
        41. Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42. Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta."

        Tuntuuko ilo tutulta?. Jos nyt muistelet sellaisia kohtia, joissa sinulle on huomautettu, niin onko tullut huomautuksia yhdestäkään kohdasta, jossa olet puhunut Raamatusta. Jos sinua muistutetaan käytöksestäsi, se ei edellytä minkään marttyyrikruunun ottamista.

        Sinä tekopyhä, etkö ihan oikeasti osaa pitää tuota suurta turpaasi kiinni?


    • varoituksen sana

      ... sanoen jokin olevansa ... Tämä oli syy, älä sinä teu mene aina sotkemaan Jumalan sanaa jumalattomien järkeilijöiden hööpötyksillä.

      • teu,

        "Varoituksen sana"

        Minustakin se meni hyvin , minä näin jo kaukaa kuinka jonkun piti
        vetä jalat mahan alta , onnekksi olen joskus vuosi sitten Havannut
        tämmäisen kohdan Raamatussani, Eli et saanut heti kammettua
        meikää jo karkun pesä'llä..

        Kiitos vain yrityksestä .ehkäpä voimme jossakin lähentyä ..
        tai sitten emme . .


      • älä lähe sil tiellen
        teu, kirjoitti:

        "Varoituksen sana"

        Minustakin se meni hyvin , minä näin jo kaukaa kuinka jonkun piti
        vetä jalat mahan alta , onnekksi olen joskus vuosi sitten Havannut
        tämmäisen kohdan Raamatussani, Eli et saanut heti kammettua
        meikää jo karkun pesä'llä..

        Kiitos vain yrityksestä .ehkäpä voimme jossakin lähentyä ..
        tai sitten emme . .

        Jumalan sanan vääristely on syntiä. Tässä ei ole ihmisistä kysymys vaan totuudesta. Raamattu osoittaa Ap. t. 5:36 selvästi että jos joku luulee jotakin olevansa, hänen käy huonosti. Siksi JUmalan sanan alle on nöyrryttävä ja tutkittava oma tillansa onko vihollinen pannut luulemaan jotakin itsestään, syystä taikka toisesta.

        Tyydy minun armooni, sillä minun voimani on heikoissa väkevä. Tämä on Jumalan sana!!!


        Gal. 6:3 Sillä jos joku luulee itsensä jotakin olevan, joka ei kuitenkaan mitään ole, hän viettelee itsensä.


      • teu,
        älä lähe sil tiellen kirjoitti:

        Jumalan sanan vääristely on syntiä. Tässä ei ole ihmisistä kysymys vaan totuudesta. Raamattu osoittaa Ap. t. 5:36 selvästi että jos joku luulee jotakin olevansa, hänen käy huonosti. Siksi JUmalan sanan alle on nöyrryttävä ja tutkittava oma tillansa onko vihollinen pannut luulemaan jotakin itsestään, syystä taikka toisesta.

        Tyydy minun armooni, sillä minun voimani on heikoissa väkevä. Tämä on Jumalan sana!!!


        Gal. 6:3 Sillä jos joku luulee itsensä jotakin olevan, joka ei kuitenkaan mitään ole, hän viettelee itsensä.

        Niin ,eikö tämä sata meihin kaikkiin kirjoittajiin , vai tarkoititko teudaa.
        peslkästään , kyllä asia vaRMASTI KANNATTAISI HARKITA MUTTA
        minusta tuntuu että meitä on useampi jotka tulisi luke asiaa , tarpeeksi
        harkittavaksi .

        Ensinnä pitää tietää mitä toinen tarkoittaa , sitten pitää tietää asia
        sitten pitää tietää mitä Mahdollinen Apostoli tarkoittaa . kaiken kaikkiaan
        asioita on otettava selville , eikä ketään pitäisi mollata . .

        Gal. 6:2 kantakaa toistenne kuormia , ja niin te täytäätte Kristuksen lain..

        mitä se on . Seurakunta perheessä sen jäsenten tulee Rakkaudessa autta ja hoitaa toisiaan "KRISTUKSEN LAKI " 1Kor. 9:21. sisältää kaiken miträ Hän on
        Käskenyt . Sen ytimenä on Rakkauden kaksoiskäsky.
        sekä kristrillisen veljes ja sisar-rakkauden käsky .
        Joh. 13:34-35. ; 1 Joh. 3:14.

        Gal:6:3 Sillä jos luulee ,jotakin olevansa , vaikka ei ole mitään ,
        .. Niin hän pettää itsensä , .
        ... Olisiko , . Kertooko tämä sen että Luuleminen on pahasta..
        ... Vai kertooko sen että ei kannata alkaa naakimaan erilaisia asioita
        ellei jo ole selvillä , mitä pitää asioista tietää , siis luuleminen on pahasta
        Siis pitää koetella itsensä , että kaikki minkä tekee on Herran edessa oikein..


      • 5+7#
        teu, kirjoitti:

        Niin ,eikö tämä sata meihin kaikkiin kirjoittajiin , vai tarkoititko teudaa.
        peslkästään , kyllä asia vaRMASTI KANNATTAISI HARKITA MUTTA
        minusta tuntuu että meitä on useampi jotka tulisi luke asiaa , tarpeeksi
        harkittavaksi .

        Ensinnä pitää tietää mitä toinen tarkoittaa , sitten pitää tietää asia
        sitten pitää tietää mitä Mahdollinen Apostoli tarkoittaa . kaiken kaikkiaan
        asioita on otettava selville , eikä ketään pitäisi mollata . .

        Gal. 6:2 kantakaa toistenne kuormia , ja niin te täytäätte Kristuksen lain..

        mitä se on . Seurakunta perheessä sen jäsenten tulee Rakkaudessa autta ja hoitaa toisiaan "KRISTUKSEN LAKI " 1Kor. 9:21. sisältää kaiken miträ Hän on
        Käskenyt . Sen ytimenä on Rakkauden kaksoiskäsky.
        sekä kristrillisen veljes ja sisar-rakkauden käsky .
        Joh. 13:34-35. ; 1 Joh. 3:14.

        Gal:6:3 Sillä jos luulee ,jotakin olevansa , vaikka ei ole mitään ,
        .. Niin hän pettää itsensä , .
        ... Olisiko , . Kertooko tämä sen että Luuleminen on pahasta..
        ... Vai kertooko sen että ei kannata alkaa naakimaan erilaisia asioita
        ellei jo ole selvillä , mitä pitää asioista tietää , siis luuleminen on pahasta
        Siis pitää koetella itsensä , että kaikki minkä tekee on Herran edessa oikein..

        Aivan Teu, emme ketkään ole niin hyviä, ettei meillä olisi oppimista ja tutkimista ja parantamista itsessämme.


      • teu,
        älä lähe sil tiellen kirjoitti:

        Jumalan sanan vääristely on syntiä. Tässä ei ole ihmisistä kysymys vaan totuudesta. Raamattu osoittaa Ap. t. 5:36 selvästi että jos joku luulee jotakin olevansa, hänen käy huonosti. Siksi JUmalan sanan alle on nöyrryttävä ja tutkittava oma tillansa onko vihollinen pannut luulemaan jotakin itsestään, syystä taikka toisesta.

        Tyydy minun armooni, sillä minun voimani on heikoissa väkevä. Tämä on Jumalan sana!!!


        Gal. 6:3 Sillä jos joku luulee itsensä jotakin olevan, joka ei kuitenkaan mitään ole, hän viettelee itsensä.

        Nythän oli kysymus henkilöstä joka oli Teudas , Raamatussa kerrottiin
        että hän oli puhunut Niille 400 ratsumiehelle jotka seurasi häntä että
        hän oli Prfodeetta ja Jordaani pysähtyy hän käskystä , joka oli ilman
        muuta humpuuki puhetta ..

        Ei kukaan Herran miesa ollut kuullut , että Herra olisi tehnyt profeetan
        ja tämä oli se virheellinen tiedote . Myös muita asioiota oli esllä .
        No kun Teuda oli mestattu , kului viela aikaa että tuli uusia johtajia
        jotka vetivät linjaa , että he voittavat Roomalaiset .

        Siinähän kävi sittedn niin kuin on kerrottu , Rooma alkoi murskansa
        66.vuonna ja lopetti 70. jolloin ei ketään enää asunut Jerusalemissa
        Oli muitakin sotilasjärjestöja kuin selootrit , kaikki kapinaan osallisuneet
        oli jonkin poliittisen ryhmittymän sotaväki alaisia , esim . Ylipappien oli
        aina ollut Saddukedukset ,,yms,

        Kun vuoden 70 jälkeen ei kukaan voinut asua Jerusalemissa , tiedetään
        että ketut ja kojootit ja aavikkosudet piti siellä majaa Sinne oli jäänyt
        ehjäksi 2 tornia jotka oli SuurHerodeksen aikana rakennettu , ne oli niin kauniit
        että Keisari halusi niiden olevan muisatona . ja joku 486 m länsimuuria
        kaikki muu oli jauhedttu soraksi ..

        Josakus v.126 -8 silloinen Sota päällikkö teki sotilas leirin , siihen paikkaan
        josta teidettiin , että se on oollut vanhaa Jerusalemia.

        Jossakin vaiheessa enne 200 sai keisalita määräyksen , että kaikki
        kristityt saa luvun tula asukkaasi , mutta ei uskovaiset ei saa .
        Niin alkoi pikkuhilja kaupunki rakentumaan , ja joskus n.360 valmistui
        ensimmäinen Luostari .

        jatkan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1880
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      89
      1279
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      999
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      905
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      104
      857
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      46
      705
    Aihe