Suomen raskaimmalla ajettu Stilo sai tänään kohtauksena. Engine failure -merkkivalon säestämänä moottorista "tippui" posi yksi sylinteri. Moottori jatkoi käyntiä 3:lla pytyllä.
Ongelma ilmaantui, yllätys yllätys, täyskaasukiihdytyksessä, kun vaihdoin 1. vaihteelta 2. vaihteelle aj olin survaisemassa kaasupoljinta uudelleen lattiaan! Merkkivalo syttyi ja moottori alkoi täristä. Käuyntiäänet on tosiaan kuin moottori kävisi vain 3:lla sylinterillä.
Paikallienn Delta palvelee erittäin avuliaasti Italo-asiakkaitaan (vaikkei enää merkkihuolto olekaan). Auto otettiin sisään klo. 16.50 ja minulle tarjottiin laina-auto alle.
Katsotaan huomenna, mitä Stilon moottorista paljastuu... Eniten harmittaa tietysti, että laina-auto on omaani niin paljon huonompi ajaa. Varmaan sinuakin kismittäisi hypätä vm. 2003 Stilon kuskinpaikalta vm. 2013 Mazda 6:een. Sanotaan näin, että Mazda 6:n käytös on sen verran kiikkerää ja sekopäistä, ettei sillä edes uskalla ajaa nopeusrajoituksia kovempaa. Ei tosiaan. Onneksi saan toivottavasti Stiloni taas pian alle. Kaipaan taas suuria nopeuskia. Toisaalta nyt ymmärrän paremmin autoilijoita, jotka eivät aja ylinopeutta: heidän autonsa ovat vaan kerta kaikkiaan surkeita, eikä niillä uskalla ajaa lujaa!
Stilo 1.6 käy kolmella sylinterillä
24
1622
Vastaukset
- Konnari
Koitapas Pendolinolla, sitä ei saa Mazdalla kiinni. Voi olla että Stilolla jää kisat junaa vastaan 3-pyttyisenä ajamatta.
- Stilo_kuski
Ajan kovaa vain omalla autollani. Vuokra-Mazdaa ei kengi. Se ei ole minun autoni. Otan kunnian kovaa ajamisesta, mutta vain omistamallani autolla.
Kisaa junaa vastaan on tosiaan ajettu vuosikausia sitten. Mutta tuskin sitä enää kukaan voi muistaa?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9805488
Stilo on taas riehunut yössä.
Tällä kertaa otin kisaa sähköjunaa vastaan! Siis VR:n taajamajunaa vastaan kohdassa, jossa kiskot menevät valtatien vieressä. Olin kytiksessä keskellä peltoa ja kun näin junan valon ajoin valtatielle ja lähdin ajamaan. Kaasu pohajssa!
Nostin nopeuden 120 km/h ja jäin odottamaan, että juna ajaa minut kiinni. Siiten mentiin rinnakkain: Junan todellinen nopeus oli noin 140 km/h, koska mittarissani oli 150 km/h ja pysyimme rinnakkain. Joku katsoi junan ikkunasta ja näki auton ajavan samaa vauhtia vieressä. Näytti siltä kuin junassa olija olisi näyttänyt keskaria! Itse vilkutin iloisesti junan matkustajille. Sitten hiljensin vähän, että näin myös junan takimmaisen vaunun. Sitten kaasu pohjaan ja 170 km/h mittariin! Ajoin veturin kiinni. Ajoimme hetken rinnakkain, kunnes juna alkoi hiljentää seuraavan aseman takia. Itse otin rampin ulos ohikulkutieltä ja ajoin juna-asemalle katsomaan, kun matkustajat nousivat junasta. Yritin arvailla, ketkä heistä olivat huomanneet minut? Ehkä yksi tai kaksi matkustajaa... Ehkä ei yksikään.
No, Stilon ratissa on hauskaa. Kesällä on tarkoitus ottaa kisaa TRE-HKE väli Pendolinoa vastaan... - Stilo_kuski
Maineeni säilyttämiseksi ohitin taajama-alueella, 60 km/h alueella, Toyota Priuksen tänään ajaessani käyntihäiriöisen, ontuvan Fiatini Deltaan huoltoon. Mieti sitä!
Moottori käy 3-pyttyisenä ja minä ohitan oikealta (eli väärältä!) puolelta edessä hidastelevan. Olen jopa rikkinäisenä muita nopeampi! - Stilo_kuski
Muistellaan menneitä, miten Stilo kiihtyy moottori toimivana taajamajunan rinnalle:
http://www.youtube.com/watch?v=07kTOeQ84BY
Nopeus nousee helposti lähes Pendolino-nopeuteen. Stilo on upea auto ajaa! - ihailija
Stilo_kuski kirjoitti:
Maineeni säilyttämiseksi ohitin taajama-alueella, 60 km/h alueella, Toyota Priuksen tänään ajaessani käyntihäiriöisen, ontuvan Fiatini Deltaan huoltoon. Mieti sitä!
Moottori käy 3-pyttyisenä ja minä ohitan oikealta (eli väärältä!) puolelta edessä hidastelevan. Olen jopa rikkinäisenä muita nopeampi!Teit ohituksen 60-aluella. Syvä kunnioitukseni moisesta uroteosta. Priuskuljettaja ei varmaankaan kotiansa löydä enää.
Kyllä on kylän kovin rattimies tämä Stilokuski. - Stilo_kuski
ihailija kirjoitti:
Teit ohituksen 60-aluella. Syvä kunnioitukseni moisesta uroteosta. Priuskuljettaja ei varmaankaan kotiansa löydä enää.
Kyllä on kylän kovin rattimies tämä Stilokuski."Kyllä on kylän kovin rattimies tämä Stilokuski."
Kylän kovimmaksi tuskin kukaan väittäisi, minä itse viimeisenä, mutta sinäpä sen sanoit.
- Stilo_kuski
Paikallinen DELTA Auto hoiteli hommat erinomaisesti. Alle 24 tuntia rikkoutumisesta autoni on kuin uusi. Moottori on kunnossa ja kehrää samaan malliin kuin Mercedes SLS AMG:n 6.2 litrainen V8 eli pitää taas roisia ääntä. Hyvä!
- suorasytytyspuolain 64,91 euroa
- työ 63,00 euroa.- deltauuno
tuon ois vaihtanut itse helpoosti...
- uuno2
deltauuno kirjoitti:
tuon ois vaihtanut itse helpoosti...
En edes tiedä missä ovat suorasytytyspuolat?
- hmmmmm
Aloittajalla on kauhea asenneongelma. Toivottavasti korttisi lähtee joskus kuivumaan.
Vaikka Fiat on lempimerkkini, eipä sitä toivoisi että Stilo kuski ajaa kuin bemarimies tai audikuski konsanaan. Joku roti pitää olla.- Stilo_kuski
Luulin, että Italialainen fanaattinen temperamentti on rakennettu autoon jo tehtaalla! Ihan sama tuleeko siitä hihnalta Lamborghiniä, Ferraria, Alfaa vai Fiatia. Nämä ovat italialaisia autoja, joilla kylläkin oikeasti kuuluu ajaa kovaa. Niin kuin italialaiset ajavat. Matkusta Roomaan katsomaan ja sitten autostradalle, Italian moottoritielle: Kaasu on pohjaan painamista varten, sanoo italialainen, jos kysyt.
Just oli TV:ssä joku italialainen pastori, joka kertoi, että hän vie Jumalan sanaa ja sitten näytettiin, kun äijä ajaa yli 200 km/h jossain Italian moottoritiellä (jossa muuten on ihan 130 km/h rajoitus)!!!
Jos pastori ja Jumalan mies ajaa italiassa Raamattu etupenkillä yli 200 km/h on selvää, että minä olen italialaisen temperamentin maahantuoja Fiat Stilon ratin takana, mutta HUOMAA:
Ajan kovaa vain tyhjillä teillä, taajaman ulkopuolella!
http://www.youtube.com/watch?v=07kTOeQ84BY
Ketä vaarantaa se, että valtatiellä tai motarilla posauttaa samaa vauhtia, jota saksalaiset ovat totuneet arkipäiväisesti ajamaan omilla teillään? Kaikki alle 200 km/h on vielä tosi maltillista, kunhan ollaan taajaman ulkopuolella!
- Entinen stiloisti
Stilolla ei korttia saa kuivumaan:)
Jos uhkaa kiihtyä yli rajoituksen niin kyllä engine faultit paukuttaa ja errorit pätkii niin kutsuttua moottoria ohjaavaa tietokonejärjestelmää, jonka joku fiuden inssi on kännipäissään suunnitellut!- fiiiiiiiiuuuu
Eipä o vaan näin ikinä käyny
- Stilo_kuski
Tiedän. 191 km/h mittariin. Enempää ei saa. Kokeiltu on:
http://www.youtube.com/watch?v=07kTOeQ84BY - Stilo_kuski
"Jos uhkaa kiihtyä yli rajoituksen niin kyllä engine faultit paukuttaa ja errorit pätkii niin kutsuttua moottoria ohjaavaa tietokonejärjestelmää, jonka joku fiuden inssi on kännipäissään suunnitellut! "
Videoiden perusteella moottori kehrää kuin kissa ja vetää 191 km/h mittariin ongelmitta.
Stilo on huippuauto moottoriteille, kun pitää ajaa 1500 km päivässä ja on valmis pitämään kaasupolkimen lattiassa. Stilolla mennään yhdessä päivässä Lübeckistä Roomaan.
- Stilo_kuski
Tänään uskalsin ekaa kertaa antaa anaalia miehelle. Kokenut herrasmies hoiteli koloani taitavasti ja hellästi. UPEA FIILIS!
- Stilo_kuski
Näppärästi käytät nimimerkkiäni.
Ollaanko jo siinä tilanteessa, että joku on kateellinen 11 vuotta vanhan Fiatin omistajalle?????
- Stilo_kuski
Vain muutama kuukausi on kulunut ja Stilo taas KORJAAMOLLA.
Moottori käy TAAS kolmella sylinterillä.
Alkaako auto lopulta luovuttaa kaikkien näiden vuosien ja rauhallisen ajamisen lopputuloksena:
https://www.youtube.com/watch?v=pHpQ-9t4OKg
Nätisti se kyllä kehrää, silloin kun se kehrää, tuo Italian moottori.- Stilo_kuski
Vai pitäisikö sanoa: ITALIAN ORI - il cavallino rampante, vai miten se meni.
- Stilo_kuski
Stilo tuli korjaamolta tänään:
Vian diagnoosi: viallinen SYTYTYSPUOLA
Taas on yksi puola vaihdettu. Tämän puolan kustannus 203,50 euroa.
Marraskuussa 2013 vaihdettu sytytyspuola kustansi Delta-Autossa 187,44 euroa.
Ja taas AUTO KULKEE! - Stilo_kuski
Stilo_kuski kirjoitti:
Stilo tuli korjaamolta tänään:
Vian diagnoosi: viallinen SYTYTYSPUOLA
Taas on yksi puola vaihdettu. Tämän puolan kustannus 203,50 euroa.
Marraskuussa 2013 vaihdettu sytytyspuola kustansi Delta-Autossa 187,44 euroa.
Ja taas AUTO KULKEE!Verrataan laskuja:
Delta-Auto 2013:
- vianetsintä 8,67 e
- MPI-järjestelmän testaus 50,86 e
- sytytyspuolan vaihtotyö 64,91 e
- sytytyspuola 63,00 e
YHTEENSÄ: 187,44 euroa
Kakkostien Auto Oy eli Pelttari, nykyinen Fiat-merkkihuolto 04/2014:
- vianmääritys 53,40 e
- puolan vaihtotyö 22,25 e
- sytytyspuola 137,00 e -10% alennus = 123,30 e
- pientarvikkeet 5,54 e
- pyöristys 0,01 e
YHTEENSÄ: 203,50 euroa
Voisiko joku kertoa, miten sama sytytyspuola maksaa Delta-Autossa 63 euroa ja Pelttarilla 137 euroa???
Vai onko Pelttarin asentama puola platinaa tai kultaa?
- näin
Pelttari ottaa osista paremmat katteet.
- Stilo_kuski
Näköjään.
- Stilo_kuski
Luoja, miten hyvin auto nyt toimii! Kuin unelma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406933
- 323918
- 453290
- 382880
- 162672
- 372228
- 162176
- 412123
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482057- 391990