Näin toimi hyväveli ja hyväsisko verkosto 70- ja 80-luvuilla.

kaantie

Yleensä jos joku väittää häntä seurattavan ja salakuunneltavan, ollaan sitä mieltä, että toiminta johtuu siitä, että seurattavaa epäillään rikollisesta toiminnasta. Asia ei välttämättä aina ole näin, sillä verkosto käytti 70- ja 80-luvuilla näitä menetelmiä toiminnassaan sitä vastaan joka oli joutunut verkoston suojelemien henkilöiden vääryyksien teon kohteeksi. Näin verkosto sai aikaisessa vaiheessa selville vääryyksien uhriksi joutuneen toimet. Jos vääryyksien uhri esim. haki asianajajaa, työtä, asuntoa vuokralle, teki valituksen tai kantelun verkosto tiesi tarvittaessa oikealla tavalla puuttua ajoissa asiaan, saadakseen varmistettua asioiden menevän haluamallaan tavalla.
Lisäksi seuraamista ja salakuuntelua verkosto käytti rikoksien uhrista negatiivisten asioiden keräämiseen, mahdollista myöhemmin suoritettavaa syyllistämistä varten.
Verkoston toiminta on ollut seuraamista ja salakuuntelua myöden niin pikkutarkkaa toimintaa, että keskiverto ihminen pitää sen täysin järjettömänä. Ei toiminnasta verkostolle mitään haittaa ollut, sillä tuskin he sitä omasta pussistaan maksoivat. Ilmeisesti itsekin toimivat työajalla.
Seuraajat oli ilmeisesti tehtävään koulutettuja ja heillä oli ajankohdan huippulaitteet käytössään, sillä seurattavan oli lähes mahdoton heitä havaita. Normaali tilanteessa seuraajia ei näkynyt missään. Jos jotain merkittävää oli tapahtumassa, seuraajat ilmestyivät lähistölle. Seuraajat siis tiesivät missä seurattava oli vaikka heillä ei ollut näköyhteyttä. Tarkemmin en tiedä, mutta tekisikö tämän mahdolliseksi joku lämpökameran tapainen laite ja satelliitti? Suomessa on jo varhaisessa vaiheessa tehty satelliitteihin laitteita, joten ei olisi mikään ihme jos olisi satelliitista ollut mahdollista suorittaa seurantaa. Silloin kun oli vähän ihmisiä liikkeellä, seuraamisen havaitsemiseen oli jonkin näköiset mahdollisuudet, jos seurattava oli ihmisten kanssa tekemisissä.
Suuremmissa kaupoissa seuraamisen saattoi havaita siitä, että vähän ajan kuluttua perässä kauppaan tullut henkilö katseli tavaroita vähän matkan päässä seurattavasta. Kun seurattava meni myyjän puheille, seuraaja tuli lähistölle kuuntelemaan. Myyjän mennessä seuraajan luokse, seuraaja sai muutamalla sanalla myyjän lähtemään muualle. Luonnollisesti näin on tapahduttava kaupassa lähes jatkuvasti ja asian on oltava selvästi havaittavissa ennen kuin siitä voi päätellä seuraamisesta mitään.
Pienemmissä kaupoissa, pankeissa ja puhelinkopeista soittaessa seurattava saattoi usein ikkunasta nähdä lähistölle tulevan auton parkkiin, josta ei poistunut ketään.
Jos seurattava keskusteli jonkun kanssa, niin lähistölle tuli auto pysähdyksiin ja lähes aina eri suunnasta mistä seurattava oli tullut paikalle. Näin ilmeisesti siksi, että kun seuraaja tulee eri suunnasta kuin seurattava, sitä on vaikeampi yhdistää seuraamiseen. On todennäköistä, että seuraaja pyrki kulkemaan seurattavan edellä. Tätä helpotti salakuuntelu. Seuraajia saattoi olla useita.
Edellä olevasta voisi päätellä, että seuraajat kykenivät jollain keinolla etäältä kuuntelemaan keskusteluja, jopa sisätiloista. Miksi hemuuten tulivat lähistölle näkyville?

23

763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaantie

      jatkoa

      Olen sitä mieltä, että verkosto pyrki olemaan kertomatta toinen toisilleen mikä on totuus suojeltavissa vääryyksissä. Asioita taitavasti valehdeltiin. Esimerkiksi, on mahdollista, etteivät seuraajatkaan ainakaan kaikki tienneet totuutta siitä miksi he seurasivat jotakin henkilöä. Kun verkostossakaan ei kaikki tiennyt totuutta, niin nämä tietämättömät luulivat Suomen oikeusturvan paremmaksi kuin se todellisuudessa oli.
      Olen päässyt siihen käsitykseen, että lähes aina niitä jotka ovat joutuneet verkoston uhriksi, on kotiseudullaan pidetty hulluina, ainakin äänekkäämpi väestö. Verkostolla oli väestön keskuudessa kätyreitä, jotka pääasiassa valheilla pyrkivät luomaan sellaista kuvaa, että vääryyksien kohteeksi joutunut ei ole täysijärkinen, ja näin ollen hänen puheensa ovat perättömiä. Ajan kuluessa tällainen käsitys levisi laajalti väestön keskuuteen. Tämäkin osaltaan vaikutti siihen, ettei rikoksien uhri saanut mistään apua.
      Edellä olevaan läheisesti liittyy myös se seikka, että verkosto pyrki saamaan väestön rikoksen uhrin kimppuun. Yksi tehokkaimmista keinoista tähän oli saada rikoksien uhri sosiaalihuollon asiakkaaksi.
      Verkostolla oli käytössään runsaasti keinoja joita tarvittaessa ottivat käyttöön rikoksien suojelemiseksi. Rikoksien uhrilla ei ollut mitään mahdollisuuksia saada asioilleen korjausta. Verkoston toimintaa on vaikea näyttää toteen. Mahtoivatko seuraamista kirjata mihinkään ylös?
      Olen tässä vähän ottanut hyväveli ja hyväsisko verkoston toiminnasta esille sellaisia asioita joista ei yleensä mainita missään. Jokainen voi mielessään soveltaa asioita nykyaikaan. Verkoston toiminta on varmaan vuosien kuluessa kehittynyt paljon. Saavutetuista eduista verkosto ei luovu.

    • kaantie

      Netissä näkyy joskus sellaisia kirjoituksia joiden voi epäillä olevan perättömiä tai vähintään liioiteltuja. Tunnen sen verran verkoston toimintatapoja, etten ihmettelisi vaikka kirjoituksista osa olisi kirjoitettu siksi, että epäilyksen varjo jäisi totuuden mukaisiinkin kirjoituksiin.

      Verkostolle oli tärkeää kansan mielipiteen muokkaus. Ihmisiä pyrittiin saamaan rikoksien uhrin kimppuun ja hänestä luotiin sellaista kuvaa, ettei ole täysijärkinen, niin kuin olen aikaisemmin kertonut. Korostan vielä, että verkoston toiminta oli pikkutarkkaa. Käsitykseni mukaan, ellei kansan mielipidettä saada muokattua, niin ajan kuluessa verkoston toiminta vaikeutuu.

      Aloitukseni saattaa jonkun mielestä tuntua vaikealta uskoa todeksi. Mutta kyllä hyväveli ja hyväsisko verkoston toiminta on ollut sellaista kun olen kertonut.

      • kaantie

        On olemassa sanonta, että se joka häviää propagandasodan häviää sodan. Sanonta koskee sodankäyntejä, mutta se kuvaa hyvin sitä kuinka tärkeä ihmisten mielipide on.


    • kaantie

      Seuraamisella ja salakuuntelulla hankitun tiedon käyttömahdollisuuksia ei kaikki ajattele. Pienistä tiedon murusista on hyötyä sille jolla on valtaa ja osaamista, jos on tarvetta ja halua niiden käyttöön. Moni on sitä mieltä, ettei heillä ole mitään sellaista toimintaa tai asiaa, että sen tietämisestä olisi jollekin jotain hyötyä. Vaikka varsinainen haitta ei itseen kohdistuisi, niin mitättömiltä tuntuvista tiedoista saattaa olla suuri hyöty jonkun toisen henkilön urkinnassa.

      Kynnys seuraamisen ja salakuuntelun suorittamiseen on matala. Toiminnan kalleudella ei ole merkitystä, jos verkostolle on siitä hyötyä. Toiminta on varmaan paljon kehittynyt viime vuosikymmenien aikana.

      Näyttää siltä, että mitä enemmän järjestelmälle annetaan harkintavaltaa, sen helpompaa ja halvempaa on verkoston toiminta.

      Sen kohtalo on kurja joka joutuu hyväveli ja hyväsisko verkoston hampaisiin, sillä verkostolle sääli on tuntematon asia. Vuosien varrella on näyttänyt siltä, että toiminnasta on oikein nautittu

    • Interesting

      Mielenkiintoista tekstiä, puhutko kokemuksella? viestistä sai sellaisen kuvan että tavallaan puhuit teoriassa noista asioista, mutta sitten taas näytit tietävän sen verran hyvin, että epäilen että asiasta on ihan henkilökohtaista kokemusta?

      • kaantie

        Olet oikeassa, kyllä kertomani verkoston toimintamenetelmät on kantapään kautta opittu. Olen sen perheen lapsi johon toiminta on kohdistunut.

        Verkoston toimintaan kuuluu myös se, että uhri laitetaan taloudellisesti ja kaikenlaisella painostuksella siihen tilanteeseen ettei kykenisi hoitamaan asioitaan. Tästä johtuen meidän seuraamisen ja salakuuntelun tajuamiseen minulta meni n. 20 vuotta, sen näkyvän toiminnan loppumisesta. Joka puolestaan loppui 1990.

        Toivottavasti nyt ne jotka joutuvat verkoston uhriksi ottavat kertomuksestani oppia.


      • notouchtorture
        kaantie kirjoitti:

        Olet oikeassa, kyllä kertomani verkoston toimintamenetelmät on kantapään kautta opittu. Olen sen perheen lapsi johon toiminta on kohdistunut.

        Verkoston toimintaan kuuluu myös se, että uhri laitetaan taloudellisesti ja kaikenlaisella painostuksella siihen tilanteeseen ettei kykenisi hoitamaan asioitaan. Tästä johtuen meidän seuraamisen ja salakuuntelun tajuamiseen minulta meni n. 20 vuotta, sen näkyvän toiminnan loppumisesta. Joka puolestaan loppui 1990.

        Toivottavasti nyt ne jotka joutuvat verkoston uhriksi ottavat kertomuksestani oppia.

        Et ole ainut! Pitäisi kerätä porukkaa kokoon, että totuus paljastuisi, vaikeaa sse tulee olemaan, mutta käyttävä samaa kavaa ja se on heikko kohta, jota voi käyttää heitä vastaan. Häkäilemättömiä ja suoranainen tarkoitus on tuhota kohde/uhri. Varmasti moni onkin mennyt narun jatkoksi.


    • vainottuna ollut
    • lisäinfoa
    • kokoomus seuraa

      Ainakin jokin taho yrittää estää totuudenmukaista kirjoittelua tänne, mm. sabotoimalla kirjoittamista ja viestien lähetystä, näyttäen sen minulle. Tämä luultavasti siksi, että yrittävät saada itsesensuurin toimintaan. Pari vuotta sitten oli tavallista, että täällä estettiin viestien läpitulo jos aihe oli liian arka. Onneksi webproxyjen
      kautta sai edes jotain läpi. (joku löi enteriä kesken kirjoittamisen eli jollakin virkaloisella on vieläkin työ sabotoida ja häiritä keskusteluja)

      Minusta on kirjoitettu myös henkilökohtaisia asioita vihjaillen näillä palstoilla ja uhkailtu epäsuorasti henkeen menevillä uhkauksilla (mm. eduskuntavaalien alla). Nuo ovat toki olleet niin monitulkintaisia, että ei niistä voi mitään kenellekään sanoa, ilman hulluksi leimaantumista. Tämä taho joka tätä harrasti/harrastaa tuntui näkevän kaiken selaimessa tapahtuvan.

      Moni arkaluontoisista aiheista kirjoittanut onkin täältä lähtenyt, ja uskon tämän olevan yksi syy siihen miksi niin on käynyt.

    • kaantie

      Olen ketjun aloittaja ja kerron vähän siitä kuinka meille tehdyt vääryydet saivat alkunsa.
      Isäni ollessa todistamassa Ulvilan kihlakunnanoikeudessa (14.1.1955), oli hänen varsinainen todistuslausuntonsa jätetty merkitsemättä oikeuden pöytäkirjaan. Se mitä sinne oli isäni lausumaksi merkitty, oli pääosin jonkun keksimää. Asianajajaa asialle ei saanut ja isäni oli siinä käsityksessä, että asianosaiset ovat sopineet asian keskenään, niin isäni jätti silloin asian silleen. Nyt kun paremmin tiedän verkoston toimintamenetelmiä, niin epäilen, että vahinkoa kärsinyt osapuoli, jonka nimeämänä isäni oli ollut todistamassa, oli jollain muulla keinolla saatu hiljaiseksi. Esimerkiksi syyllistämällä tai kiristämällä. Voidaan sanoa, että hänen vastapuolenaan oli erään kunnan johtohenkilöitä. Lisäksi hänen asianajajanaan toiminut henkilö, joka ei ollut varsinainen asianajaja, oli ymmärtääkseni pikemminkin ajanut vastapuolen etua.
      Varsinaisesti meidän asiat saivat alkunsa siitä kun meille johtavan tien varteen aivan tiehen kiinni oli rakennettu saharakennus, joka vaikeutti tiellä kulkua. Sahan toiminta puolestaan esti tiellä kulkemisen ajoittain täysin. Kunnan tielautakunnan kokouksen (13.10.1956) pöytäkirjaan edellä oleva kulun estymisestä johtunut tienhaku oli kirjoitettu niin, että isäni oli hakenut tietä siksi kun sahan toimitusjohtaja oli kieltänyt tiellä kulun. Eikä tämä ollut ainoa asia joka pöytäkirjaan oli virheellisesti kirjoitettu. Ei tarvitse varmaan mainita kuka asiassa vahingon kärsi. Asianajajaa ei tällekään jutulle saatu. Kyllä sen jokainen asianajaja tajusi kuinka hänen olisi käynyt jos olisi lähtenyt asianajajaksi hyviä veljiä/siskoja vastaan.
      Tiekokouksen jälkeen alkoi sitten työnsaannin säännöstely ja kaikenlainen painostus sekä kiusanteko meidän saamiseksi ja pitämiseksi siinä kunnossa ettei kyettäisi mm. tekemään asiallisia valituksia ja kanteluita, eikä kyettäisi uskottavasti selostamaan asioita kenellekään. Lopullisena tarkoituksena oli täysin tuhota meidät ja niin ettei kukaan huomaa. Yritimme asuinpaikkakuntaakin vaihtamalla päästä eroon verkostosta, mutta ei ollut siitäkään hyötyä. Meillä ei ollut ulospääsyä tilanteesta, joten oli pakko yrittää saada meille tehdyt vääryydet selvityksenalaiseksi.
      Toiminnassaan meitä kohtaan verkosto ajatteli tilanteen olevan sellainen, että mitä törkeämpää toiminta on, sen vähemmän siihen uskotaan kun siitä kerrotaan.
      Kerrotun tiekokouksen jälkeen myös alkoi muiden vääryyksien teko meitä kohtaan. Niillä pääasiassa pyrittiin suojelemaan aiemmin tehtyjä vääryyksiä. Myös oli tarkoitus luoda kansalle sellainen kuva, että olemme sellaista porukkaa että riitelemme joka asiasta. Verkoston toiminta on pitkälle ajateltua. Heillä on näissä asioissa vuosikymmenien kokemus ja olettaisin olevan ammattilaisia apunaan ihmisten mielipiteen muokkaamiseen.
      On tainnut olla melko yleinen tapa Suomessa, että asiat on kirjoitettu niin kuin verkosto haluaa. Vielä nykyään on ainakin nettikirjoituksissa esiintynyt tyytymättömyyttä siitä miten asiat on kirjoitettu. Kun asiat kirjoitetaan niin kuin verkosto haluaa ja jos lukee pelkästään kirjoitukset, niin asiat näyttävät menneen oikeudenmukaisesti.
      Olen kertonut näistä meidän asioista erittäin lyhyesti, sillä tarkempi selostus venyttäisi kertomuksen niin pitkäksi että mm. harva jaksaisi sen lukea. Kerrottavaa kyllä olisi paljon niistä vuosikymmenistä kun olimme verkoston uhrina.
      Vuonna 1990 vaihdoin asuinpaikkakuntaa. Kun muutto oli yleisesti tiedossa, minulle suoritettiin vielä syyllistäminen. Tämän muuton jälkeen ei ole havaintoja että minua olisi seurattu. Toistaiseksi on kaikki muukin näyttänyt menevän normaaliin tapaan.

      • kaantie

        Hyvä veli/sisko järjestelmä korjasi edellä mainitsemani tieasian 60-luvulla Inhotun jokikaivulla, teettämällä jokikaivun yhteydessä valtion kustannuksella uuden tien ja sillan. Me ei kuitenkaan päästy tilanteesta eroon, sillä vääryyksien teko, työttömänä pitäminen sekä kaikenlainen kiusanteko ja painostus jatkui edelleen.


    • kaantie

      Kerron aiemmin mainitsemastani syyllistämisestä. En tiedä onko se menetelmän virallinen nimi.
      En oikein tiedä mikä toimenpide syyllistäminen on. Oletan sen ainakin olevan kehittyneempi versio kiristämisestä. Ehkä psykolokit voisivat asiaa valaista. Mutta olen sitä mieltä, että henkilöllä, joka on joutunut perusteellisesti suoritetun syyllistämisen kohteeksi, on melkoinen riski tehdä itsemurha.
      Sen sijaan, koska minulle on suoritettu syyllistäminen, niin tiedän jotain siitä miten se suoritetaan. Tapauksessani oli syyllistämismateriaaliksi kerätty tarkkaan tekemiseni, mieluiten valmiiksi negatiivinen, aina lapsuuden housujen kakkimisesta lähtien siihen hetkeen kun syyllistäminen suoritettiin. Materiaaliksi oli kelvannut lähes mikä vaan aina hiusten harvenemista ja iholla olevia isompia luomia myöten. Kurjasta tilanteestamme johtuneet itkemisetkin syyllistäjä otti esille. Joista muuten kenenkään ei pitänyt tietää. Lähes jokaisesta asiasta voidaan syyllistää, varsinkin jos sitä hieman kehitellään. Jos olin auttanut jotakin henkilöä, niin autettavalta oli mennyt jotain rikki. Tällaisesta väitteestä en tiedä oliko se tosi. Periaate oli se, että kaikki mitä olin elämäni aikana tehnyt, oli aiheuttanut vain vahinkoa toisille. Syyllistämisen väliin oli jostain syystä laitettu muutamia pieniä positiivisiakin asioita. Nämä oli lähinnä sellaisia, että joku aiempi sanomiseni oli tosi.
      Syyllistämismateriaalia oli erittäin runsaasti. Olen sitä mieltä, että syyllistäjä ei voinut muistaa kaikkea ulkoa, vaan hänen täytyi esim. korva kuulokkeella saada ohjeita jostain. Oletan, että syyllistämismateriaalille oli suunniteltu esittämisjärjestyskin. Syyllistäjä syyllistäessään muutti vielä ääntään sopivissa kohdissa. Tällä käsittääkseni tehostettiin syyllistämisen vaikutusta.
      Vuosien 2009 - 2010 aikoihin alkoi tapaus palata mieleeni. En tiennyt syyllistämisestä mitään ja meni aikansa ennen kuin tajusin mistä oli kysymys. Sitten aloin miettimään, että mistä syyllistämisessä käytetty materiaali oli tullut tietoon. Syyllistämisen suorittaja oli kuulunut parhaimpiin kavereihini. Tajusin, että syyllistäjä oli ollut verkoston kätyri. Oli ollut koko n. 20 vuoden ajan kun olimme tavanneet lähes joka päivä. Olin itse kertonut syyllistäjälle ja hän oli kysellyt monesta asiasta mistä syyllistämistä oli keksitty.
      Olin asunut useammalla paikkakunnalla. Syyllistäjän kanssa käymistäni keskusteluista verkosto sai selville niiden nimiä keiden kanssa olin ollut tekemisissä lapsuuteni aikana. Niinpä sitten syyllistämismateriaalissa oli sellaisia asioita, että verkoston oli täytynyt käydä niitä jotenkin ottamassa selville esim. lapsuuteni aikaisilta kavereiltani. Tietenkin sellaisin menetelmin ettei kukaan huomaa asiassa olevan mitään normaalista poikkeavaa.
      Sitten syyllistämismateriaalissa oli sellaisia asioita ja pieniä yksityiskohtia joista kukaan ei voinut tietää. Esim. mielestäni asioiden merkityksettömyydestä johtuen en ollut puhunut niistä kenellekään. Näitä miettiessäni tajusin, ettei asialle ole muuta selitystä kuin että meitä on salakuunneltu ja seurattu.
      Seuraamista ja salakuuntelua miettiessäni tajusin ne asiat mitä olen aloituksessa kertonut. Jos minun syyllistämistä ei olisi suoritettu, olisi mahdollista, etten olisi koskaan tajunnut, että meitä oli seurattu ja salakuunneltu. Jo silloin kun minua seurattiin, seuraajien toimet saivat minut joskus pitämään tilannetta jotenkin normaalista poikkeavana. Muutaman kerran aloin itse tarkkailla seuraajaa. Minua syyllistettiinkin yhdestä tällaisesta tapauksesta. Olin kuulemma katsonut pitkään. Vaikka huomasin näitä epänormaaleja tapauksia, en silloin kuitenkaan osannut niitä yhdistää seuraamiseen.
      Syyllistämisessä oli sellaisia asioita, että niiden tietoon saamiseen satelliitti sopi erittäin hyvin. Tiedän, että Suomessa on satelliittia käytetty seuraamiseen. Ensimmäinen satelliitti on jo vuosia sitten poistunut käytöstä. En tiedä onko uusia hankittu käyttöön, mutta Suomessa on edelleen tehty laitteita satelliitteihin, joten yhteydet niihin piireihin on olemassa. Kai laitteiden teosta korvauksena kävisi satelliitin käyttöoikeuskin.
      Syyllistämistä miettiessäni tulin myös siihen tulokseen, että verkosto oli monessa asiassa syyllistämismateriaalia hankkiessaan tehnyt moninkertaisen työn. Salakuuntelun ja seuraamisen lisäksi oli hankittu samasta asiasta käsitys henkilöiltä joiden kanssa olin ollut tekemisissä sekä minun kertomukseni asiasta. Täytyy sanoa, että oli verkosto tehnyt perusteellisen työn. Oli siihen uhrattu paljon työtunteja. Olisiko toiminnassa hyödynnetty väestön keskuudessa olleita kätyreitä? Olen sitä mieltä, että veronmaksajat toiminnan loppujen lopuksi kustansi.

      • kaantie

        Jatkoa

        Syyllistämismateriaalissa oli sellaisia asioita, ettei ilman apuvälineitä niitä voinut nähdä. Otan esimerkin. Syyllistäjä sanoi, että joku oli tuuletusluukusta katsellut saunaan, mutta tiedän varmasti, ettei sieltä voinut nähdä, sillä olin sen huolella peittänyt. Ymmärtääkseni jäljelle jää kaksi mahdollisuutta, joko tilassa oli kamera tai seinän vierellä olleessa Saab 99:ssä oli laitteet (lämpökamera? ) joilla oli mahdollisuus jotenkin nähdä seinän läpi sisälle. Vaikka se mahdottomalta tuntuu, niin uskon enemmän jälkimmäiseen mahdollisuuteen. Syyllistäjä oli vuosia ennen syyllistämistä, mutta jälkeen tapauksen mistä syyllistettiin, ottanut puheeksi, että voiko saunaan sisälle nähdä jostain. Olin sanonut tuuletusluukusta olevan mahdollista nähdä. Minua seuranneet autot oli lähes kaikki Saab 99 merkkisiä. Siihen aikaan yleinen valtion elimillä käytössä ollut automerkki.

        Syyllistäminen on sellainen toimenpide, että ainoastaan silloin se toimii täydellä teholla jos syyllistettävä ei tiedä tällaisen toimenpiteen olemassa olosta. Koska olen tässä kirjoituksessa kertonut syyllistämisestä, niin tämän kirjoituksen lukija tietää toimenpiteestä ja se saattaa häiritä arviointia syyllistämisen vaikutuksista.

        Tiedänkö syyllistämisestä oli ilmeisesti ennakkoon varmistettu sillä tavalla, kun syyllistäjä oli ottanut puheeksi, että mitä keinoja herrat käyttää tekemiensä rikosten selvityksen alaiseksi tulemisen estämiseksi. Koska en tiennyt syyllistämisestä, niin se jäi mainitsematta. Näin ollen sitten minulle suoritettiin syyllistäminen.

        Kansan keskuudessa hyvin yleisesti niihin aikoihin kun vääryyksiä meille tehtiin sanottiin, että jos valtion elimissä, kunnan elimissä, terveydenhoitojärjestelmässä tai oikeusjärjestelmässä tehdään tahaton tai tahallinen virhe ja oli se miten selvä tahansa, niin missään edellä mainituista paikoista ei virhettä pyritä korjaamaan vaan toisiaan auttaen virheelle haetaan vahvistusta. Erityisesti sanottiin poliisien auttavan toinen toistaan. Tuskin missään muualla on mitään korjaantumista tapahtunut kuin jos osittain terveydenhoitojärjestelmässä.


    • kaantie

      Olen aiemmin maininnut siitä, että asiat kirjoitetaan paperille virheellisesti, eli niin kuin verkosto halusi. Meidän asioissa erityisen aktiivisia tässä toiminnassa oli poliisit. Näytti kuitenkin siltä, että se oli vähemmistö poliiseista jotka näin toimi. Se oli myös pitkälti paikkakunta kohtaista. Näyttää olevan niin, että nykyään nettikirjoitukset, joissa ollaan tyytymättömiä poliisin ja/tai muun oikeusjärjestelmän toimintaan on pääosin tapahtuneet näillä samoilla alueilla. Se oli kuitenkin varmaa, etteivät poliisit verkostoa vastaan toimineet, varsinkaan kun oli selvää että poliisejakin olisi joutunut syytteeseen. Pääsin siihen käsitykseen, että osa poliiseista soitti puhelimella vääryyksiin syyllistyneille poliiseille ja toimivat sieltä saatujen ohjeiden mukaan. Kun ei allekirjoita virheellisesti kirjoitettuja papereita, niin toinen poliisi allekirjoittaa. Olen sitä mieltä, että papereita ei kirjoiteta virheellisesti ilman verkoston takuuta siitä, ettei siitä joudu vastuuseen. Poliisit saattoi kyllä kirjoittaa paperiin, että ei suostu allekirjoittamaan. Syytä siihen, että miksi ei suostu allekirjoittamaan ei pyynnöstäkään kirjoitettu.
      Varoituksen sana siitä, että kirjoitti poliisi minkä paperin vaan, niin lue mitä siihen on kirjoitettu ja harkitse tarkkaan ennen kuin allekirjoitat sen.
      Samoin jos poliisi lukee kirjoittamansa paperin sinulle ja tarjoaa sitä allekirjoitettavaksi, lue siitä huolimatta se ja harkitse ennen kuin kirjoitat nimesi, sillä paperi saatetaan lukea erilailla kuin siinä todellisuudessa lukee. Huomioi myös, että maailmassa on olemassa monia muitakin keinoja siihen millä pyritään houkuttelemaan allekirjoittamaan virheellisesti kirjoitetut paperit.

      Aiemmin olen maininnut myös siitä, että verkosto pyrki saamaan väestön rikoksien uhrin kimppuun. Toisin sanoen verkosto pyrki saamaan väestön kiukkuiseksi rikoksien uhrille. Tällä varmistettiin se, ettei kukaan auta millään tavalla rikoksien uhria. Hänelle voidaan tehdä mitä vaan. Esimerkkinä meidän tapauksesta mainitsen, että käytännöllisesti katsoen jouduimme eräänäkin talvena olemaan peseytymättä 2-3 kuukautta. Jos joku ajattelee, että kukaan ei voi olla peseytymättä noin pitkää aikaa, niin omasta puolestani totean, ettei se ollut edes päällimmäinen murhe. Verkosto oli järjestänyt meille pahempiakin ongelmia kuin pesemättömyys. Verkostolle sääli on tuntematon sana. Eikä tässä sitten koskaan normaalia elämää eletä. Jos meillä meni silloin huonosti, jollain toisella pyyhki hyvin. Jokainen saa itse päätellä missä suunnassa meni hyvin ja ilmeisesti menee edelleen.

    • kaantie

      Jos hyväveli ja hyväsisko verkoston toiminnalle olisi haittaa heidän toiminnastaan kirjoiteltaessa nettiin, niin jollain keinolla kirjoittelu olisi estetty ja tietenkin estäjien mielestä kansan parhaaksi. On runsaasti tarjolla kirjoituksia ja monenlaista toimintaa. Harva jaksaa syventyä epämieluisiin asioihin, vaikka ne veronmaksajille kalliiksi tulisikin. Jos verkoston toiminnasta kirjoittelu ei luonnostaan ole ollut sellaista ettei siitä ole heille haittaa, niin jollain keinolla se on tehty sellaiseksi.

      Olen sitä mieltä, että lakeja tehtäessä tullaan aina turvaamaan verkoston toiminta. Uskon asian olevan niin, että jos joku laki tai pykälä haittaa verkoston toimintaa, sille täytyy olla olemassa kiertotie ennen kuin se annetaan hyväksyä. Sen verran tiedän verkoston toimintatapoja, että tuskin noista asioista lakeja tehtäessä ylimääräisille henkilöille totuutta sanotaan. Kansanedustajilla ei varmaan ole kovin hyviä mahdollisuuksia perehtyä näihin asioihin.

      • kikkakolmonen

        kaantie, puhut asiaa ja juuri noin se menee ja on ihan tätä päivää, valitettavasti. Keinoja ei kaihdeta kunhan saadaan ihminen yhteiskuntakelvottomaksi ja leimatuksi. Syytä verkoston uhriksi joutumiseen ei edes välttämättä tarvita, väärässä paikassa lausuttu sana, väärät ystävät yms. riittävät. Kukaan ei usko että puhut totta koska verkosto on niin kattava ja ehtii aina ennen uhria lyömään kapuloita rattaisiin. Uhrilta on tarkoitus viedä kaikki. Itse olen joutunut kokemaan uhkaavia tilanteita, pilkkaa, ivaa silmästä silmään joten tuo väittämäsi verkosto pyrkii saamaan väestön kiukkuiseksi rikoksen uhria kohtaan pitää täysin paikkansa. Verkoston uhri on suojaton. Itse olen myös vaihtanut paikkakuntaa mutta ei se ole auttanut, valitettavasti. Suomeen tulisi perustaa tukiryhmä verkoston uhriksi joutuneille.


      • Laapis

        Myös uhri mutta edelleen hengissä ja hyvissä voimissa!


    • Jkl mätä

      Missä alueilla näin on toimittu ja toimitaan? Miten jotkut ihmiset ovat asemaansa päätyneet ja sitä käyttäneet? Miten tällä hetkellä päädytään toimiin? Poliittisella sitoumuksella tiettyyn puolueeseen vai kuulumalla näihin verkostoiihin? Miten voi olla vielä tätä päivää?

      Jotkut ajattelevat että heillä on enemän oikeuksia kuin muilla, koska heillä on kunnassa verkostoa ja suhteita enemmän kuin toisilla.

      Kirjoitat muuten mielettömän hyvin, Kaantie, johdonmukaisesti ja selvästi. Koko sydämestäni toivon sinulle kaikkea hyvää.

    • Voi nyt vittu hei...

      Tässä viestissä puhutaan nyt vähän toisenlaisesta hyväveli järjestöstä. Tässä harrastetaan Stasin käyttämää Zersetung mallia, jonka ideana on käytännössä hajoittaa ihmisen elämä ja tehdä siitä melkein mahdotonta jatkaa eteenpäin. Pakotienä "verkostoon" kuuluminen ja tällaisen toiminnan loppuminen. Melko sadistista toimintaa, niinkuin yhdessä tekstinpalasessa mainitaan. Vittu mitään järkeä.... "Hyvävelijärjestön", kromosomipotilaat ovat yleisesti ottaen vastuussa tästä. On hattua ja väriä ja kromosomia.

    • Kilttiomenaälämätäne

      Huonon luonteenlaadun määrä taitaa olla vakio. Ei se laatu mihinkään katoa, vaikka laeilla alistetaan. Pitäisi valvoa näitä omatekoisia "valvojia".

    • Anonyymi

      On se ilme, ettei tämä kirjoitus ei ole enempää ihmisiä kiinnostanut.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      58
      2342
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      73
      1970
    3. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      175
      1766
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1747
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1651
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1629
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1524
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1367
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1321
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1228
    Aihe