Ette osaa käyttää valoja

Hämeenlinnan motari

Tänään aamulla 2 uudenkarheaa Ceediä, molemmat takaapäin pimeitä, edessä paloi valot. Lukekaa ne manuskat niin ei ajeta päälle!

28

4852

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KIIJA8888

      Niin. KIA on paska auto. Köyhien Ihmisten "Auto".
      Automatiikka ei noissa rotteloissa toimi. Kuten ei mikään muukaan korean ihmeissä.

    • siitin raato

      Kia Siitin valot ei toimi. Ei voi olettaa että Kia-kuljettaja osaisi käyttää autoa sen käyttötarkoituksen mukaan, saatika osaisi käyttää oheislaitteita.

    • älä pakota

      Se on niin siistiä ajaa ne ledituikut päällä pimeälläkin. Saahan Tojopeelotkin näköjään ajaa.

    • Ajovaloautomatiikka toimii Ceedissä aivan erinomaisesti. Kerran kun sen muistaa laittaa päälle, niin ei tarvitse enää murehtia palavatko valot vai eivät.

    • helppoa on

      totta on sillä kohta "AUTO" niin homma hoituu...osaa erottaa pimeän ja hämärän kellon tarkkuudella. Ja kai auton näkee päivällä vaikka ei edes valoja ole lainkaan....näin se muualla maailmassa mutta täällä pimeässä pohjolassa pitää olla samat valot oli sitten pimeä tai ei...paitsi Kiassa.

      • Kanto.

        Mikä on homman nimi? Minulla Ladassa syttyvät valot molempiin päihin autoa samasta katkaisimesta, ei tartte siittä automaatiota.


      • KöyhienIhmistenauto

        Niin mutta varsin usein näissä halpapaskoissa KIOISSA ei tuo AUTO-asento toimi oletetulla tavalla. Vesisateessa ei sytytä ajovaloja, eikä lumituiskussa tahi sumussa.
        Kialla ei vaan osata. Kuskitkin yksinkertaisia.

        "totta on sillä kohta "AUTO" niin homma hoituu...osaa erottaa pimeän ja hämärän kellon tarkkuudella."

        Niin, tuolta tuntuu tosiaan että KIAssa on yhdistetty tuo valojen syttyminen tiettyyn kellonaikaan, eikä suinkaan valotilanteen mukaan.

        Miksi Kian romuja näkee tuola vielä pimeälläkin perse pimeenä kun muissa autoissa valoautomatiikka on kytkenyt ajovalot aikoja sitten päälle?


      • erittäin tyytyväinen
        KöyhienIhmistenauto kirjoitti:

        Niin mutta varsin usein näissä halpapaskoissa KIOISSA ei tuo AUTO-asento toimi oletetulla tavalla. Vesisateessa ei sytytä ajovaloja, eikä lumituiskussa tahi sumussa.
        Kialla ei vaan osata. Kuskitkin yksinkertaisia.

        "totta on sillä kohta "AUTO" niin homma hoituu...osaa erottaa pimeän ja hämärän kellon tarkkuudella."

        Niin, tuolta tuntuu tosiaan että KIAssa on yhdistetty tuo valojen syttyminen tiettyyn kellonaikaan, eikä suinkaan valotilanteen mukaan.

        Miksi Kian romuja näkee tuola vielä pimeälläkin perse pimeenä kun muissa autoissa valoautomatiikka on kytkenyt ajovalot aikoja sitten päälle?

        totta on että siellä missä Kia autoja myydään paljon niin ei päivällä edes saa käyttää ajovaloja eikä varsinkaan takavaloja päivällä. Mutta sinäkin typerys et sitä tiedä kun ainoa paikka missä olet kännyt on Tuurin ostoshelvetti. Totta jos puhutaan niin asento AUTO ei valoja sytytä vaikka sataisi...silloin on järjestelmän mukaan täysin turvallista vielä...ja aina voi sen säätää että valot tulee vaikka aina.
        Harvassa merkissä sitä edes on...esi. volkkari tai skoda...näissä kansanautoissa on ne typerimmät kuskit.


      • osui ja upposi
        KöyhienIhmistenauto kirjoitti:

        Niin mutta varsin usein näissä halpapaskoissa KIOISSA ei tuo AUTO-asento toimi oletetulla tavalla. Vesisateessa ei sytytä ajovaloja, eikä lumituiskussa tahi sumussa.
        Kialla ei vaan osata. Kuskitkin yksinkertaisia.

        "totta on sillä kohta "AUTO" niin homma hoituu...osaa erottaa pimeän ja hämärän kellon tarkkuudella."

        Niin, tuolta tuntuu tosiaan että KIAssa on yhdistetty tuo valojen syttyminen tiettyyn kellonaikaan, eikä suinkaan valotilanteen mukaan.

        Miksi Kian romuja näkee tuola vielä pimeälläkin perse pimeenä kun muissa autoissa valoautomatiikka on kytkenyt ajovalot aikoja sitten päälle?

        Kia autoihin automatikka ja päivävalot tuli v. 2012 vakioksi eli ei ne kovin romuja voi vielä olla. Missään automerkissä ei syty ajovalot itsekseen jos esim. sataa.
        Se että Kia kuskit on yksikertaisia voi olla sinun mielipide mutta kyllä kai se pide tiedetään. Kyllä näkee ettei kaveri tajua mistään mitään ja mistä vaan vetoa niin ajaa 25 vuotta vanhalla bemarilla...siinä ei ole ajovaloja...vain parkit toimii.


      • Hämäräkytkin
        KöyhienIhmistenauto kirjoitti:

        Niin mutta varsin usein näissä halpapaskoissa KIOISSA ei tuo AUTO-asento toimi oletetulla tavalla. Vesisateessa ei sytytä ajovaloja, eikä lumituiskussa tahi sumussa.
        Kialla ei vaan osata. Kuskitkin yksinkertaisia.

        "totta on sillä kohta "AUTO" niin homma hoituu...osaa erottaa pimeän ja hämärän kellon tarkkuudella."

        Niin, tuolta tuntuu tosiaan että KIAssa on yhdistetty tuo valojen syttyminen tiettyyn kellonaikaan, eikä suinkaan valotilanteen mukaan.

        Miksi Kian romuja näkee tuola vielä pimeälläkin perse pimeenä kun muissa autoissa valoautomatiikka on kytkenyt ajovalot aikoja sitten päälle?

        Tämä päivävalojen myötä tullut "automatiikka" on kiiressä kopioitu VAG leiristä, tai ainakin toimintalogiikka on yhtä huono.


      • Zamppoo
        osui ja upposi kirjoitti:

        Kia autoihin automatikka ja päivävalot tuli v. 2012 vakioksi eli ei ne kovin romuja voi vielä olla. Missään automerkissä ei syty ajovalot itsekseen jos esim. sataa.
        Se että Kia kuskit on yksikertaisia voi olla sinun mielipide mutta kyllä kai se pide tiedetään. Kyllä näkee ettei kaveri tajua mistään mitään ja mistä vaan vetoa niin ajaa 25 vuotta vanhalla bemarilla...siinä ei ole ajovaloja...vain parkit toimii.

        Eipä taida valoautomatiikka olla vakiovaruste kaikissa malleissa? Esim. Cee'dissä vasta EX Comfort Pack ja TX malleissa tuo on.


    • keimo

      Päivällähän ei takavalojen edes tarvitse lain mukaan palaa. Ceedin valoautomatiikkaa voi jokainen käydä testaamassa esim kun ajaa hämärään parkkihalliin syttyvät ajovalot samantien. Näin hämärään vuodenaikaan automattiikka pitää ajovaloja päällä käytännössä koko ajan. Edessä led-valot ovat siis aina päällä, eli ei täysin pimeällä autolla ajeta koskaan jos katkaisn on auto-asennossa.

      • Tuotetestaus

        Joo, ja viikonloppuna moottoritiellä ohi ajaneessa KIAssa valot syttyivät ja sammuivat riippuen kuinka kirkkaasti tie oli valaistu. Hämärää oli joka tapauksessa ja kohdasta riippumatta, sillä kello lähenteli kahdeksaa illalla ja räntää tuli taivaan täydeltä.

        Päivällä on hyvä, että takavalot eivät pala, mutta automatiikka pitäisi kehittää pomminvarmaksi, ettei pimeässä ajettaisi pimeänä.

        Vastaavia tekeleitä näyttää löytyvän myös muilta merkeiltä, joten kellään ei oikein ole varaa paukutella henkseleitä.


    • kaikki tiet

      Enemmän tuolla näkee porukkaa joilla on polttimo simpahtanut eikä ole viitsitty nähdä vaivaa vaihtaa niitä, kun ne nykyautoissa on vittumaisesti vaihdettavissa. Toisissa vaatii jopa korjaamokäynnin. Joskus jopa molemmat ajovalopolttimot pimeinä.
      Vaihtakaa ne polttimot niin ei ajeta päälle!

      • naurettavaa sakkia

        Audi ja bermari kuskeja tämä ei koske....ajavat parkit sumarit päällä myös yöllä.


    • 18+16

      Sama vika on todella monessa automerkissä. Ei KIA eroa muista mitenkään.

    • Samu Sirkka

      Vaikka Hyundai i30 ja ceedissä on sama tekniikka. Niin Hyundaissa palaa automatiikka asetuksella herkemmin normaali ajovalot, kun ceedit vielä ajelevat ledeillä...

      • Yttykmbggggg

        No kyllä ainakin omassa ceedisaä tuntuu tähän aikaan vuodesta palavan jatkuvasti ajovalot, vaikka on valoisiakin päiviä ollut. Huomattavastikin herkemmin saisi pitää pelkät päivävalot päällä.

        Mutta mitä use ongelmaan tulee niin eiköhän se johdu siitä että joko tuota valoautomatiikkaa ei kaikissa merkeissä ja malleissa ole tai sitten sitä ei yksinkertaisesti osata käyttää (eli kääntää valokytkin AUTO-asentoon)


    • takavalot

      Turha tästä on syyttää yksittäistä autoilijaa, tyhmät päättäjät tämän takavalofarssin saivat aikaan. Ja näitä "takavalottomia" näkee merkillä jos toisella.

    • Kiasti

      Katselin juuri joulun pimeydessä, kun edellä meni Audeja takapää pimeänä. Ei rahallakaan näköjään saa toimivaa ajovaloautomatiikkaa.

    • Tuskimpa nuo ongelmat autoista johtuvat, vaan käyttäjistä jotka eivät osaa kytkeä valoautomatiikkaa päälle.

    • nipponisti

      Ainakin paremmissa autoissa on mittaristossa merkkivalo mistä tietää valojen olevan päällä. Ei pitäis olla liian vaikeaa vilkaista sitä.

      • Armoton realisti

        Valoautomatiikan "nuukuus" ei ole kaikissa olosuhteissa mikään hyvä ilmiö. Itselläni on 2014 mallin Rio EX ja kyllä siitä on joutunut laittamaan nuo oikeat ajovalot päälle, kun syksyn pimeyttä on nyt piisannut yli hyvästä.

        Liian myöhään sytyttää automatiikka valot , parasta opetella laittamaan itse, kun peräpää muuten ihan pimeänä, paitsi jarrutellessa.

        Hullu juttu, ettei päivävalojen yhteyteen ole voitu laittaa taakse valoja, oikeestaan ihan tyhmä, ei taida säästää montakaan tippaa polttoainetta moinen järjestely? energiansäästön nimissähän ne tuon tyyppisiä ovat kehitelleet.


      • pakollinen varuste

        Merkkivalo, mistä näkee onko päällä LÄHIVALOT vai päiväajovalot on pakollinen. Että jotta kyllä se aina ja poikkeuksetta menee idiootin kuskin piikkiin, jos ei yöllä tai kaatosateella ole takavalot päällä. Oli automatiikkaa tahi ei. Kun sen automatiikankin yleensä pystyy kytkemään pois päältä.

        Vaan käytännössä kyllä ne "perse pimeänä" autot useimmiten ovat rippikouluikäisiä toilootia tai vokkeloita, joissa ei ole valoautomatiikkaa ja joiden kuski säästää sähköä ja ihmettelee, miksei mittarivalot pala. Tai sitten on vaan perinteiseen tyyliin lamppuja rikki tai maadoitusvikoja .... eli tarkemmin katsottaessa paljastuu, että palaahan siellä sentään toinen rek. kilven valo.

        Ja vielä yleisempää on ajella pelkät "parkit" päällä. Em. tojojen ja vokkelojen lisäksi tätä harrastavat jakeluautot. Siis kun pitää auto jättää tyhmäkäynnille lotkottamaan tunniksi ja polttimoita pitää säästää, mutta tämän jälkeen unohtuu kytkeä lähivalot taas päälle. Tähän päälle ne normaalit eli ainakin toinen ajovalo "parkki" samalta puolelta pimeänä ja peräpäässä kanssa "viimeistä viedään", niin kyllä nämäkin tarjoavat jännitystä elämään esim. tullessaan pimeällä tiellä vastaan. Yksi valo näkyy, muttei sitä, kummalla puolella "sivuvaunumoottoripyötän vaunu on".


      • meze
        pakollinen varuste kirjoitti:

        Merkkivalo, mistä näkee onko päällä LÄHIVALOT vai päiväajovalot on pakollinen. Että jotta kyllä se aina ja poikkeuksetta menee idiootin kuskin piikkiin, jos ei yöllä tai kaatosateella ole takavalot päällä. Oli automatiikkaa tahi ei. Kun sen automatiikankin yleensä pystyy kytkemään pois päältä.

        Vaan käytännössä kyllä ne "perse pimeänä" autot useimmiten ovat rippikouluikäisiä toilootia tai vokkeloita, joissa ei ole valoautomatiikkaa ja joiden kuski säästää sähköä ja ihmettelee, miksei mittarivalot pala. Tai sitten on vaan perinteiseen tyyliin lamppuja rikki tai maadoitusvikoja .... eli tarkemmin katsottaessa paljastuu, että palaahan siellä sentään toinen rek. kilven valo.

        Ja vielä yleisempää on ajella pelkät "parkit" päällä. Em. tojojen ja vokkelojen lisäksi tätä harrastavat jakeluautot. Siis kun pitää auto jättää tyhmäkäynnille lotkottamaan tunniksi ja polttimoita pitää säästää, mutta tämän jälkeen unohtuu kytkeä lähivalot taas päälle. Tähän päälle ne normaalit eli ainakin toinen ajovalo "parkki" samalta puolelta pimeänä ja peräpäässä kanssa "viimeistä viedään", niin kyllä nämäkin tarjoavat jännitystä elämään esim. tullessaan pimeällä tiellä vastaan. Yksi valo näkyy, muttei sitä, kummalla puolella "sivuvaunumoottoripyötän vaunu on".

        Useimmat Mersut myydään ilman suuntavilkkuja.


      • sivuvaunu
        pakollinen varuste kirjoitti:

        Merkkivalo, mistä näkee onko päällä LÄHIVALOT vai päiväajovalot on pakollinen. Että jotta kyllä se aina ja poikkeuksetta menee idiootin kuskin piikkiin, jos ei yöllä tai kaatosateella ole takavalot päällä. Oli automatiikkaa tahi ei. Kun sen automatiikankin yleensä pystyy kytkemään pois päältä.

        Vaan käytännössä kyllä ne "perse pimeänä" autot useimmiten ovat rippikouluikäisiä toilootia tai vokkeloita, joissa ei ole valoautomatiikkaa ja joiden kuski säästää sähköä ja ihmettelee, miksei mittarivalot pala. Tai sitten on vaan perinteiseen tyyliin lamppuja rikki tai maadoitusvikoja .... eli tarkemmin katsottaessa paljastuu, että palaahan siellä sentään toinen rek. kilven valo.

        Ja vielä yleisempää on ajella pelkät "parkit" päällä. Em. tojojen ja vokkelojen lisäksi tätä harrastavat jakeluautot. Siis kun pitää auto jättää tyhmäkäynnille lotkottamaan tunniksi ja polttimoita pitää säästää, mutta tämän jälkeen unohtuu kytkeä lähivalot taas päälle. Tähän päälle ne normaalit eli ainakin toinen ajovalo "parkki" samalta puolelta pimeänä ja peräpäässä kanssa "viimeistä viedään", niin kyllä nämäkin tarjoavat jännitystä elämään esim. tullessaan pimeällä tiellä vastaan. Yksi valo näkyy, muttei sitä, kummalla puolella "sivuvaunumoottoripyötän vaunu on".

        Yksi valo näkyy, muttei sitä, kummalla puolella "sivuvaunumoottoripyötän vaunu on".

        Sivuvaunumoottoripyörässä on vaunu aina samalla puolella. Ota selvää millä puolella niin ei tartte pelätä.


      • kehitys vamma
        sivuvaunu kirjoitti:

        Yksi valo näkyy, muttei sitä, kummalla puolella "sivuvaunumoottoripyötän vaunu on".

        Sivuvaunumoottoripyörässä on vaunu aina samalla puolella. Ota selvää millä puolella niin ei tartte pelätä.

        Muistan myös käyttää jatkossa vähän paksumpaa rautalankaa, koska täällä on myös ns. ymmärrysrajoitteisia.


    • letejä lissää

      Työ ootta vaan katteellisia kun teillä ei oo nuita ledejä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      259
      2860
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      21
      2101
    3. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      126
      1725
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      19
      1618
    5. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      98
      1444
    6. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1270
    7. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      23
      1040
    8. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1033
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1003
    10. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      61
      988
    Aihe