Pyysin Jumalaa tappamaan minut.

Elämäni koirana

Tulin uskoon kauan sitten. Elin joitakin vuosia uskossa. Sitten aloin vähitellen luopua; viina, mässäily, tupakka, kiroilu, kateus, pahan puhuminen, korskeus, anteeksiantamattomuus, irstailu.

En tiedä, koska ja missä elämäntilanteessa minä luovuin uskosta. En löydä sitä pistettä. Olen rukoillut Jumalaa Jeesuksen nimessä satoja kertoja armahtamaan minua ja muuttamaan elämäni. Ei vastausta.

Olen rukoillut Jeesuksen nimessä, että Jumala edes suostuisi kertomaan sen, koska ja missä pisteessä minä olen tehnyt sellaisen synnin, joka on niin anteeksiantamaton, että Hän hylkäsi minut. Siis synnin Pyhää Henkeä vastaan. Ei vastausta.

Taivas kaartuu vasken tavoin ylläni, se on kuin metallikupu, joka estää rukouksiani nousemasta Jumalan luo. Elän koiran elämää. Tiedän täysin varmasti joutuvani myöhemmin tuliseen järveen, koska Jumala itse lupaa, että luopio ei voi uudistua:

Hebrealaiskirje 6 luku

"Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
ja sitten ovat luopuneet - taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät."

Viimeisimmät rukoukseni Jumalalle koskevat ainoastaan sitä, että Hän tappaisi minut. Ottaisi elämäni pois, jotta pääsisin tästä piinasta. Olen menossa tuliseen järveen, ja minä ansaitsen sen.

Ei. En aio itse lopettaa elämääni - odotan, että Jumala tekee sen ja kostaa minulle. Sydänkohtaus, auto-onnettomuus, mitä tahansa, kunhan saan sen, minkä ansaitsen, sillä... "...mahdotonta on taas uudistaa parannukseen...".

Rukoilkaa tekin minun puolestani - sitä asiaa, että Jumala tappaisi minut ja tekisi sen pian!

64

194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 0:-)

      Kirjoitustyylisi muistuttaa kovasti erään tuntemani henkilön lyriikkaa. Oletko se sinä? En rukoile, että Jumala tappaisi sinut, vaan että hän tarttuisi alasvaipuneeseen käsivarteesi ja nostaisi sinut ylös uuteen elävään toivoon.

      • Elämäni koirana

        Ainoastaan, jos etunimesi on Saila. Sitten tunnet lyriikkaani.


      • 0:-)
        Elämäni koirana kirjoitti:

        Ainoastaan, jos etunimesi on Saila. Sitten tunnet lyriikkaani.

        Ei ole. Silti kirjoitat niin kuin hän, jonka tunsin. Rukoukseni nouskoon Jumalan luo.


      • Elämäni koirana
        0:-) kirjoitti:

        Ei ole. Silti kirjoitat niin kuin hän, jonka tunsin. Rukoukseni nouskoon Jumalan luo.

        Rukoile kuolemaani. Ei ole sen hartaampaa toivetta. Olen kirottu. Tai itse itseni Jumalan kiroukseen saattama, ehkä mieluummin näin päin.


      • jaikalii
        Elämäni koirana kirjoitti:

        Rukoile kuolemaani. Ei ole sen hartaampaa toivetta. Olen kirottu. Tai itse itseni Jumalan kiroukseen saattama, ehkä mieluummin näin päin.

        Jumala on siunannut sinut Kristuksessa Jeesuksessa.
        Uskovana olet sisällä Kristuksessa Jeesuksessa. Hänessä
        olet siunattu ja pelastettu Jumalan lapsi.


      • Elämäni koirana
        jaikalii kirjoitti:

        Jumala on siunannut sinut Kristuksessa Jeesuksessa.
        Uskovana olet sisällä Kristuksessa Jeesuksessa. Hänessä
        olet siunattu ja pelastettu Jumalan lapsi.

        Minä en kiellä Jumalaa enkä Vapahtajaa teorian tai historian kannalta, enkä myöskään hengellisesti. Uskon yhä Raamattuun totuutena, ja uskon yhä Raamatun Jumalaan.

        Kiellän Jumalan ja Kristuksen sovitustyön KÄYTÄNNÖSSÄ, elämällä saastaisesti. Etkö muka ymmärrä tätä?

        TÄSSÄ se ongelma on - en elä niin kuin kristityn pitää elää. Minä päädyn tulijärveen. Toivoa ei ole. Turha uskotella muuta.

        Minulle ei ole annettu sitä VOIMAA muuttua, jonka Raamattu lupaa. Toisille on, minulle ei. Tämä on varma merkki siitä, että olen Jumalan kiroama.


      • jaikalii
        Elämäni koirana kirjoitti:

        Minä en kiellä Jumalaa enkä Vapahtajaa teorian tai historian kannalta, enkä myöskään hengellisesti. Uskon yhä Raamattuun totuutena, ja uskon yhä Raamatun Jumalaan.

        Kiellän Jumalan ja Kristuksen sovitustyön KÄYTÄNNÖSSÄ, elämällä saastaisesti. Etkö muka ymmärrä tätä?

        TÄSSÄ se ongelma on - en elä niin kuin kristityn pitää elää. Minä päädyn tulijärveen. Toivoa ei ole. Turha uskotella muuta.

        Minulle ei ole annettu sitä VOIMAA muuttua, jonka Raamattu lupaa. Toisille on, minulle ei. Tämä on varma merkki siitä, että olen Jumalan kiroama.

        Nyt minulla herää kysymyksiä;

        1. Etkö tahdokaan luopua saastaisesta tavasta elää? >>>Kiellän Jumalan ja Kristuksen sovitustyön KÄYTÄNNÖSSÄ, elämällä saastaisesti.


      • jaikalii
        jaikalii kirjoitti:

        Nyt minulla herää kysymyksiä;

        1. Etkö tahdokaan luopua saastaisesta tavasta elää? >>>Kiellän Jumalan ja Kristuksen sovitustyön KÄYTÄNNÖSSÄ, elämällä saastaisesti.

        >>>Kaste siis vapauttaa syntitottumuksista koska siinä syntinen vanha aatu/eeva haudataan Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen osallisuuteen.


      • jaikalii
        jaikalii kirjoitti:

        >>>Kaste siis vapauttaa syntitottumuksista koska siinä syntinen vanha aatu/eeva haudataan Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen osallisuuteen.

        >>>Lue Room 6.luku alku ja Gal 2.luvusta.


      • jaikalii
        jaikalii kirjoitti:

        >>>Kaste siis vapauttaa syntitottumuksista koska siinä syntinen vanha aatu/eeva haudataan Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen osallisuuteen.

        >>>Syntinen vanha aatu/eeva ei nouse kasteessa uuteen elämään Kristuksen kanssa.


      • jaikalii
        jaikalii kirjoitti:

        >>>Syntinen vanha aatu/eeva ei nouse kasteessa uuteen elämään Kristuksen kanssa.

        >>>Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla."


      • Elämäni koirana kirjoitti:

        Minä en kiellä Jumalaa enkä Vapahtajaa teorian tai historian kannalta, enkä myöskään hengellisesti. Uskon yhä Raamattuun totuutena, ja uskon yhä Raamatun Jumalaan.

        Kiellän Jumalan ja Kristuksen sovitustyön KÄYTÄNNÖSSÄ, elämällä saastaisesti. Etkö muka ymmärrä tätä?

        TÄSSÄ se ongelma on - en elä niin kuin kristityn pitää elää. Minä päädyn tulijärveen. Toivoa ei ole. Turha uskotella muuta.

        Minulle ei ole annettu sitä VOIMAA muuttua, jonka Raamattu lupaa. Toisille on, minulle ei. Tämä on varma merkki siitä, että olen Jumalan kiroama.

        Sanon tähän vain, että HYVÄ !

        Sinulle on noussut oikea synnin tunto, ja Sana sanoo :

        Fil. 2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.

        Siis ensin Jumala vaikuttaa tahtomisen, ja se halu sinulle on nyt tullut !

        Ja sitten kun on se halu, Hän saa aikaan sen tekemisen.

        Nyt tarvitaan vain taidollisuutta enää !

        Olet ehkä yrittänyt itse pyhittää itseäsi ja sen kautta kuluttanut voimasi siinä yrityksessäsi, ja nyt Herra haluaa opettaa sinulle, että se ei ole Tie, eikä se ole mahdollista, vaan sinä pyhityt vain Hengen, eli Jumalan pyhityksessä.

        Siis Sana sanoo ja Paavali todistaa itsestään seuraavaa vielä pitkään pyhitys elämää viettäneenä Apostolina:

        Roomalaiskirje 7
        14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

        Siis Paavali eli lihan ja Hengen puristuksessa YHÄ, ja hän joutui tyytymään siihen, että osan aikaa hän toimi Hengessä ja osan aikaa lihassa, mutta niine voimineen ja mahdollisuuksineen hän kuitenkin sellaisenaan palveli Jumalaa.

        Siis et pääse lihaasi karkuun, mutta voit sen hiljentää pyrkimällä elämään Hengessä !

        Se suomeksi tarkoittaa seuraavaa:

        1. Tim. 4:15 Harrasta näitä, elä näissä, että edistymisesi olisi kaikkien nähtävissä.

        2. Tim. 2:22 Pakene nuoruuden himoja, harrasta vanhurskautta, uskoa, rakkautta, rauhaa niiden kanssa, jotka huutavat avuksensa Herraa puhtaasta sydämestä.

        Kyse on siis tietoisesta valinnasta hetki hetkeltä ja päivä päivältä, haluatko itse miellyttää ja ruokkia lihaa ja sen haluja, vai keskitytkö Sanaan ja Hengelliseen toimintaan, ja tätä valintaa teet sitten kaiken aikaa !

        Jos keskityt eli harrastat Hengellisiä asioita ja Sanan tutkintaa, niin edistymisesi on kaikkien nähtävänä, mutta jos keskityt enemmän maallisiin, niin taannut, kuten olet nyt tehnyt, eli on kyse omasta valinnasta, mitä sinä haluat ?

        Jos koet, että sinulla ei ole voimaa eikä halua tai jotakin, niin ano sitä Herralta, eli myönnä varattomuutesi, ja ano !

        Eli omat voimasi itse pyhitykeen Herra on nähdäkseni nyt riisunut ja joudut oppimaan pikku hiljaa siihen, että et itsestäsi pysty mitään pusertamaan tai synnyttämään, kuten Sana sanoo:

        Joh. 3:27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.

        Eli omat voimasi ja mahdollisuutesi on Herra näyttänyt turhiksi, ja nyt pitäisi oppia turvaamaan Herraan ja Hänen apuunsa, eli itsestäsi et mitään pysty synnyttämään, sillä KAIKKI on yksin Armosta ja lahjaa.

        Tämä on vaikea opittava, sillä moni meistä on oppinut tulemaan omilla voimilla ja kaikella tulemaan toimeen itse, mutta Herran tahto on se, että emme luota itseemme emmekä voimiimme emmekä viisauteemme tai ymmärrykseemme tai mihinkään, vaan yksin Herraan Jeesukseen ja Hänen viisauteen ja voimaan...

        Riisuminen ei ole helppoa eikä kivaa, mutta kun on riisuttu, niin ei enää tarvitse ITSE pinnistellä ja yrittää, vaan on oppinut turvaamaan kaikessa Herraan Jeesukseen !


      • Elämäni koirana
        jaikalii kirjoitti:

        Nyt minulla herää kysymyksiä;

        1. Etkö tahdokaan luopua saastaisesta tavasta elää? >>>Kiellän Jumalan ja Kristuksen sovitustyön KÄYTÄNNÖSSÄ, elämällä saastaisesti.

        Tahdon, mutta en voi. Tahto minulla on, mutta... Jumala ei anna voimaa hylätä syntiä. Tunnen ihmisiä, jotka uskoon tultuaan muuttuivat heti. Kuin veitsellä leikaten Jumala viilsi kaikki julkisynnit irti heidän elämästään. Joillekin Jumala antaa Pyhän Hengen voiman siihen. Minulle ei. Hän ei kuule minua. Johtuuko kuulemattomuus siitä, että en ole kuuliainen?

        Uskoon tultuani kävin paljon helluntailaisten tilaisuuksissa, mutta en koskaan käynyt uskovien kasteella. Olin aralla tunnolla sen suhteen, olisiko se sittenkään oikein. Lopetin sitten myöhemmin helluntailaisten piireissä liikkumisen, koska koin, että olen ei-toivottu, ulkopuolinen, ulkojäsen, koska en käynyt kasteella enkä liittynyt heihin. Hyljeksitty. Olen siis edelleen luterilainen.


      • Elämäni koirana kirjoitti:

        Tahdon, mutta en voi. Tahto minulla on, mutta... Jumala ei anna voimaa hylätä syntiä. Tunnen ihmisiä, jotka uskoon tultuaan muuttuivat heti. Kuin veitsellä leikaten Jumala viilsi kaikki julkisynnit irti heidän elämästään. Joillekin Jumala antaa Pyhän Hengen voiman siihen. Minulle ei. Hän ei kuule minua. Johtuuko kuulemattomuus siitä, että en ole kuuliainen?

        Uskoon tultuani kävin paljon helluntailaisten tilaisuuksissa, mutta en koskaan käynyt uskovien kasteella. Olin aralla tunnolla sen suhteen, olisiko se sittenkään oikein. Lopetin sitten myöhemmin helluntailaisten piireissä liikkumisen, koska koin, että olen ei-toivottu, ulkopuolinen, ulkojäsen, koska en käynyt kasteella enkä liittynyt heihin. Hyljeksitty. Olen siis edelleen luterilainen.

        Tuli mieleeni jo eilen, että sinä katsot ilmeisimmin ulkoisiin, ja se asia selvisi tästä viestistäsi.

        En tiedä, mutta vaikuttaa siltä, että olet ollut ulkokultaisessa paikallisseurakunnassa, se siis tarkoittaa sitä, että uskovilla siinä yhteisössä on tyyli peitellä syntejään ja tuomita niitä joiden synnit näkyvät, tästä on Sanan kohta:

        1. Tim. 5:24 Muutamien ihmisten synnit ovat ilmeiset ja joutuvat ennen tuomittaviksi, toisten taas seuraavat jäljestäpäin;

        25 samoin myös hyvät teot ovat ilmeiset, eivätkä nekään, jotka eivät ole ilmeisiä, voi salassa pysyä.

        Siis kukaan uskova ei ole synnitön, vaan Pyhän Hengen pyhitystyön kautta saamme päivä päivältä pyhittyä ja vapautua synneistämme, ja monissa uskovien yhteyksissä on nykyään vallalla tuo ulkokultaisuus, eli osa uskovista luulee ja jopa väittä olevansa täydellisiä ja synnttömiäkin, täälläkin kirjoittaa paljon sellaisia, jotka luulevat itsestään liikoja.

        Siis jos osa uskovista lankeaa ulkokultaisuuteen, niin kukaan muukaan ei uskalla myöntää ja tunnustaa syntejään, vaan niitä aletaan piilottelemaan ja silloin se, jonka synnit eivät näy, NÄYTTÄÄ siis kovasti pyhältä, vaikka todellisuus on monesti päinvastainen pikemmin.

        Siis Sana opettaa, että meidän tulee tunnustaa syntimme toisillemme ja rukoilla toistemme puolesta, mutta jos tätä ilmapiiriä ei ole uskovien yhteydessä vaan vallalla on tuo ulkokultaisuus ja muka synnittömyys ja taäydellisyys osalla ainakin, niin Hengen pyhitystyö estyy, siis kun syntejä ei tunnusteta, kun ei uskalleta tunnustaa, sillä muut tuomitsevat silloin toisen luokan uskovaksi, niin Herra ei pääse pesemään meitä eikä vapauttamaan niistä synneistämme.

        1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

        Tuo on siis kaksi jakoinen, eli JOS me tunnustamme, Herra antaa anteeksi ja puhdistaa eli pyhittää ja vapauttaa meidät.

        Mutta JOS EI TUNNUSTETA, niin syntimme säilyy ja pysyy eikä vapautumista pääse tapahtumaan.

        Ulkokultaisuus ja sokeus omille synneille, jossa moni uskova elää siis paatumuksessa, estää Hengen pyhitytyön uskovassa, ja jos siis se on seurakunnassa vallalla, koko porukka vain taantuu, kunnes mielettömyys käy ilmeiseksi ja uskovat ratkeavat lopulta rajusti.

        Siis tuo ulkokultaisuuden ja "täydellisyyden" ja "synnittömyyden" tila on sellainen, että uskova on sulkenut korvansa ja silmänsä, eikä enää kuule Hengen varoituksia ja nuhteita, eikä uskova suostu siis kuulemaan sitä mitä Henki haluaisi opettaa ja mistä synnistä Henki haluaisi vapauttaa uskovaa.

        Eli se on huolestuttava tila, jossa uskova elää syvässä harhassa täysin sokeana omille synneilleen ja väärille teoilleen, ja siten hän on vaativa ja tuomitseva toisia kohtaan, kun hän LUULEE olevansa kovasti pyhä ja synnitön !

        Vanha ja kasvanut ja pyhitys elämää Hengen pyhityksessä uskova sen sijaan näkee yhä selvemmin sen, kuinka täysin kelvoton hän itse itsessään on.

        Siis mitä enemmän Henki pääsee näyttämään uskovan syntejä, ja siten siis pyhittämään ja vapauttamaan niistä, niin sitä selvemmäksi käy uskovalle se, että hän itsessään on täysin kelvoton, eikä ihmisessä itsessään asu/ole mitään hyvää ja Jumalalle otollista, hyvää ja otollista uskovassa on VAIN KRISTUS ja mitä Hänessä ja Hänen kauttaan olemme saaneet !

        Siis meillä on todellakin LAHJA vanhurskaus, siis Kristus, ei omaa hyvyyttä eikä vanhurskautta.

        Siis itse jo tiedän olevani vain tyhjä astia, Herra on minut muovannut siksi, mikä olen, siitäkään minulla ei ole mitään ylpeiltävää muiden astioiden joukossa, ja jos ja kun Herra astiaa käyttää, ei siinäkään ole minulla ylpeilemistä, sekin tapahtuu vain yksin omaa Armosta ja lahjaksi, ja jos Herra tyhjään astiaan jotakin laittaa tarjolle, ei siinäkään ole minulla kunniaa tai osuutta, vaan siitäkin menee kunnia Jumalalle.

        Mutta nuo "täydelliset" siis luulevat itsestään jotakin, ja elävät siis harhassa, vaikka hekään siis eivät ole yhtään mitään, ja he siis ottavat kunnian siitä itselleen, mitä Herra on tehnyt tai antanut tai saanut aikaan, ja siten ottavat Jumalan kunnian itselleen !

        Mieti näitä asioita tarkkaan, ja tulet huomaamaan, että joku on sinulle opettanut vääriä asioita ja oppeja ja siten näet asiat hyvin pieleen eli arvioit asioita ja uskovia ulkoisen mukaan, mutta Herra tutkii sydämet ja munaskuut, Häneltä ei kukaan voi salata mitään, vaan kaikki on avointa ja paljastettua Hänen silmiensä edessä.

        Siis jokainen on syntinen Jumalan edessä, eikä kenestäkään tule synnitöntä eikä täydellistä, vaikka joku niin sokeudessaan väittäisi.

        Sinä olet siis paljon paremmassa asemassa kuin he, sillä sinulla on Hengen pyhityksessä mahdollisuus pyhittyä ja vapautua, mutta nuo kun eivät näe eivätkä tunnusta syntejään, sen sijaan jäävät synteihinsä eivätä pyhity ja vapaudu.


      • jaikalii
        vr62 kirjoitti:

        Tuli mieleeni jo eilen, että sinä katsot ilmeisimmin ulkoisiin, ja se asia selvisi tästä viestistäsi.

        En tiedä, mutta vaikuttaa siltä, että olet ollut ulkokultaisessa paikallisseurakunnassa, se siis tarkoittaa sitä, että uskovilla siinä yhteisössä on tyyli peitellä syntejään ja tuomita niitä joiden synnit näkyvät, tästä on Sanan kohta:

        1. Tim. 5:24 Muutamien ihmisten synnit ovat ilmeiset ja joutuvat ennen tuomittaviksi, toisten taas seuraavat jäljestäpäin;

        25 samoin myös hyvät teot ovat ilmeiset, eivätkä nekään, jotka eivät ole ilmeisiä, voi salassa pysyä.

        Siis kukaan uskova ei ole synnitön, vaan Pyhän Hengen pyhitystyön kautta saamme päivä päivältä pyhittyä ja vapautua synneistämme, ja monissa uskovien yhteyksissä on nykyään vallalla tuo ulkokultaisuus, eli osa uskovista luulee ja jopa väittä olevansa täydellisiä ja synnttömiäkin, täälläkin kirjoittaa paljon sellaisia, jotka luulevat itsestään liikoja.

        Siis jos osa uskovista lankeaa ulkokultaisuuteen, niin kukaan muukaan ei uskalla myöntää ja tunnustaa syntejään, vaan niitä aletaan piilottelemaan ja silloin se, jonka synnit eivät näy, NÄYTTÄÄ siis kovasti pyhältä, vaikka todellisuus on monesti päinvastainen pikemmin.

        Siis Sana opettaa, että meidän tulee tunnustaa syntimme toisillemme ja rukoilla toistemme puolesta, mutta jos tätä ilmapiiriä ei ole uskovien yhteydessä vaan vallalla on tuo ulkokultaisuus ja muka synnittömyys ja taäydellisyys osalla ainakin, niin Hengen pyhitystyö estyy, siis kun syntejä ei tunnusteta, kun ei uskalleta tunnustaa, sillä muut tuomitsevat silloin toisen luokan uskovaksi, niin Herra ei pääse pesemään meitä eikä vapauttamaan niistä synneistämme.

        1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

        Tuo on siis kaksi jakoinen, eli JOS me tunnustamme, Herra antaa anteeksi ja puhdistaa eli pyhittää ja vapauttaa meidät.

        Mutta JOS EI TUNNUSTETA, niin syntimme säilyy ja pysyy eikä vapautumista pääse tapahtumaan.

        Ulkokultaisuus ja sokeus omille synneille, jossa moni uskova elää siis paatumuksessa, estää Hengen pyhitytyön uskovassa, ja jos siis se on seurakunnassa vallalla, koko porukka vain taantuu, kunnes mielettömyys käy ilmeiseksi ja uskovat ratkeavat lopulta rajusti.

        Siis tuo ulkokultaisuuden ja "täydellisyyden" ja "synnittömyyden" tila on sellainen, että uskova on sulkenut korvansa ja silmänsä, eikä enää kuule Hengen varoituksia ja nuhteita, eikä uskova suostu siis kuulemaan sitä mitä Henki haluaisi opettaa ja mistä synnistä Henki haluaisi vapauttaa uskovaa.

        Eli se on huolestuttava tila, jossa uskova elää syvässä harhassa täysin sokeana omille synneilleen ja väärille teoilleen, ja siten hän on vaativa ja tuomitseva toisia kohtaan, kun hän LUULEE olevansa kovasti pyhä ja synnitön !

        Vanha ja kasvanut ja pyhitys elämää Hengen pyhityksessä uskova sen sijaan näkee yhä selvemmin sen, kuinka täysin kelvoton hän itse itsessään on.

        Siis mitä enemmän Henki pääsee näyttämään uskovan syntejä, ja siten siis pyhittämään ja vapauttamaan niistä, niin sitä selvemmäksi käy uskovalle se, että hän itsessään on täysin kelvoton, eikä ihmisessä itsessään asu/ole mitään hyvää ja Jumalalle otollista, hyvää ja otollista uskovassa on VAIN KRISTUS ja mitä Hänessä ja Hänen kauttaan olemme saaneet !

        Siis meillä on todellakin LAHJA vanhurskaus, siis Kristus, ei omaa hyvyyttä eikä vanhurskautta.

        Siis itse jo tiedän olevani vain tyhjä astia, Herra on minut muovannut siksi, mikä olen, siitäkään minulla ei ole mitään ylpeiltävää muiden astioiden joukossa, ja jos ja kun Herra astiaa käyttää, ei siinäkään ole minulla ylpeilemistä, sekin tapahtuu vain yksin omaa Armosta ja lahjaksi, ja jos Herra tyhjään astiaan jotakin laittaa tarjolle, ei siinäkään ole minulla kunniaa tai osuutta, vaan siitäkin menee kunnia Jumalalle.

        Mutta nuo "täydelliset" siis luulevat itsestään jotakin, ja elävät siis harhassa, vaikka hekään siis eivät ole yhtään mitään, ja he siis ottavat kunnian siitä itselleen, mitä Herra on tehnyt tai antanut tai saanut aikaan, ja siten ottavat Jumalan kunnian itselleen !

        Mieti näitä asioita tarkkaan, ja tulet huomaamaan, että joku on sinulle opettanut vääriä asioita ja oppeja ja siten näet asiat hyvin pieleen eli arvioit asioita ja uskovia ulkoisen mukaan, mutta Herra tutkii sydämet ja munaskuut, Häneltä ei kukaan voi salata mitään, vaan kaikki on avointa ja paljastettua Hänen silmiensä edessä.

        Siis jokainen on syntinen Jumalan edessä, eikä kenestäkään tule synnitöntä eikä täydellistä, vaikka joku niin sokeudessaan väittäisi.

        Sinä olet siis paljon paremmassa asemassa kuin he, sillä sinulla on Hengen pyhityksessä mahdollisuus pyhittyä ja vapautua, mutta nuo kun eivät näe eivätkä tunnusta syntejään, sen sijaan jäävät synteihinsä eivätä pyhity ja vapaudu.

        Syntiensä kanssa taistelevalle ihmiselle ei auta se että haukutaan uskovia ulkokultaisiksi ja syntisiksi. Tällaiselle ihmiselle tulisi osoittaa Sanan viitoittamaa tietä synnistä vapautumiseen. Siis hänelle tulee julistaa Jumalan evankeliumia, ja nimenomaan Jumalasta lähtenyttä ja tullutta evankeliumia. Ja evankelimi ei ole toisten uskovien huonous ja syntisyys.


      • jaikalii
        Elämäni koirana kirjoitti:

        Tahdon, mutta en voi. Tahto minulla on, mutta... Jumala ei anna voimaa hylätä syntiä. Tunnen ihmisiä, jotka uskoon tultuaan muuttuivat heti. Kuin veitsellä leikaten Jumala viilsi kaikki julkisynnit irti heidän elämästään. Joillekin Jumala antaa Pyhän Hengen voiman siihen. Minulle ei. Hän ei kuule minua. Johtuuko kuulemattomuus siitä, että en ole kuuliainen?

        Uskoon tultuani kävin paljon helluntailaisten tilaisuuksissa, mutta en koskaan käynyt uskovien kasteella. Olin aralla tunnolla sen suhteen, olisiko se sittenkään oikein. Lopetin sitten myöhemmin helluntailaisten piireissä liikkumisen, koska koin, että olen ei-toivottu, ulkopuolinen, ulkojäsen, koska en käynyt kasteella enkä liittynyt heihin. Hyljeksitty. Olen siis edelleen luterilainen.

        Nyt sinä kerroit syyn miksi sinä et ole saanut voimaa syntiä vastaan. Et ole koskaan haudannut vainajaasi. Se roikkuu haisevana raatona mukanasi ja kummittelee kovin pahasti. Mene nyt lähimpää helluntaiseurakuntaa, tunnusta syntisi, pyydä kastetta, ja ota vaikka Jeesus uudelleen vastaan uskovien nähden. Tunnusta Jeesus ihmisten edessä Herraksesi ja Vapahtajaksesi. Julista Jeesuksen Kristuksen herraus elämäsi ja sielusi ja ruumiisi yli. Ja sitten kipinkapin hautajaisia järjestämään sille vainajalle.
        Kyllä tulee muutos elämääsi.


      • jaikalii kirjoitti:

        Syntiensä kanssa taistelevalle ihmiselle ei auta se että haukutaan uskovia ulkokultaisiksi ja syntisiksi. Tällaiselle ihmiselle tulisi osoittaa Sanan viitoittamaa tietä synnistä vapautumiseen. Siis hänelle tulee julistaa Jumalan evankeliumia, ja nimenomaan Jumalasta lähtenyttä ja tullutta evankeliumia. Ja evankelimi ei ole toisten uskovien huonous ja syntisyys.

        Evankeliumi on tätä :

        Room. 3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla

        Toki se jatkuukin:
        24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit

        Mutta perusta pitää kertoa, ja sille joka LUULEE muiden olevan jotekin parempia ja synnittömiä, pitää kertoa, että samalla viivalla olemme kaikki !

        Tuo KOKONAISUUS on evankeliumi, eli ilosanoma, ja osana siis siihen kuuluu se, että jokainen ihminen on JUmalan kirkkautta vailla ja meillä on VAIN LAHJA VANHURSKAUS, ei omaa !

        Tätä asiaa halusin painottaa, ja minä näen sen tarpeelliseksi, vaikka jaikal sinä et näkisikään !

        Joten, jospa annat minun toimia siten miten itse sydämessäni oikeaksi koen, toimi sinä samoin, voidaanko sopia näin ?


      • jaikalii kirjoitti:

        Nyt sinä kerroit syyn miksi sinä et ole saanut voimaa syntiä vastaan. Et ole koskaan haudannut vainajaasi. Se roikkuu haisevana raatona mukanasi ja kummittelee kovin pahasti. Mene nyt lähimpää helluntaiseurakuntaa, tunnusta syntisi, pyydä kastetta, ja ota vaikka Jeesus uudelleen vastaan uskovien nähden. Tunnusta Jeesus ihmisten edessä Herraksesi ja Vapahtajaksesi. Julista Jeesuksen Kristuksen herraus elämäsi ja sielusi ja ruumiisi yli. Ja sitten kipinkapin hautajaisia järjestämään sille vainajalle.
        Kyllä tulee muutos elämääsi.

        Höpö höpö !

        Ei vesi kasteessa mitään hautaamista tapahdu !

        Uudestisyntymässä ensin haudataan vanha ja uusi tulee sijaan !

        Jos väität, että uudestisyntymän jälkeisessä vesi kasteessa vasta haudataan vanha ihminen, niin sinä siirrät uudestisyntymisen käytännössä ulkoiseen vesi kaste toimitukseen, ja silloin opetat ihan muuta, mitä Sana opettaa !

        Väität siis JO uudestisyntynytta ihan käytännössä uudestisyntymättömäksi !


      • jaikalii
        vr62 kirjoitti:

        Evankeliumi on tätä :

        Room. 3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla

        Toki se jatkuukin:
        24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit

        Mutta perusta pitää kertoa, ja sille joka LUULEE muiden olevan jotekin parempia ja synnittömiä, pitää kertoa, että samalla viivalla olemme kaikki !

        Tuo KOKONAISUUS on evankeliumi, eli ilosanoma, ja osana siis siihen kuuluu se, että jokainen ihminen on JUmalan kirkkautta vailla ja meillä on VAIN LAHJA VANHURSKAUS, ei omaa !

        Tätä asiaa halusin painottaa, ja minä näen sen tarpeelliseksi, vaikka jaikal sinä et näkisikään !

        Joten, jospa annat minun toimia siten miten itse sydämessäni oikeaksi koen, toimi sinä samoin, voidaanko sopia näin ?

        >>>Mutta perusta pitää kertoa, ja sille joka LUULEE muiden olevan jotekin parempia ja synnittömiä, pitää kertoa, että samalla viivalla olemme kaikki !


      • jaikalii
        vr62 kirjoitti:

        Höpö höpö !

        Ei vesi kasteessa mitään hautaamista tapahdu !

        Uudestisyntymässä ensin haudataan vanha ja uusi tulee sijaan !

        Jos väität, että uudestisyntymän jälkeisessä vesi kasteessa vasta haudataan vanha ihminen, niin sinä siirrät uudestisyntymisen käytännössä ulkoiseen vesi kaste toimitukseen, ja silloin opetat ihan muuta, mitä Sana opettaa !

        Väität siis JO uudestisyntynytta ihan käytännössä uudestisyntymättömäksi !

        Uskoon tulossa, uudestisyntymisessä, tapahtuu kaksi asiaa:

        1. Vanha syntinen aatu/eeva kuolee.
        2. Uusi vanhurskas ja pyhä ihminen, Jumalan lapsi, syntyy.

        Vanha aatu/eeva vainaja haudataan kasteessa Kristuksen kuolemaan.
        Uusi luomus, uusi ihminen, Jumalan lapsi, nousee kasteessa uuteen elämään Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta ja voimasta Jeesuksen kanssa.


      • Ruumiinsyöjä kyseess
        jaikalii kirjoitti:

        Nyt sinä kerroit syyn miksi sinä et ole saanut voimaa syntiä vastaan. Et ole koskaan haudannut vainajaasi. Se roikkuu haisevana raatona mukanasi ja kummittelee kovin pahasti. Mene nyt lähimpää helluntaiseurakuntaa, tunnusta syntisi, pyydä kastetta, ja ota vaikka Jeesus uudelleen vastaan uskovien nähden. Tunnusta Jeesus ihmisten edessä Herraksesi ja Vapahtajaksesi. Julista Jeesuksen Kristuksen herraus elämäsi ja sielusi ja ruumiisi yli. Ja sitten kipinkapin hautajaisia järjestämään sille vainajalle.
        Kyllä tulee muutos elämääsi.

        "jaikalii" lausutaan "SHAKAALI". Shakaali on raadoilla mässäilijä.


      • jaikalii
        Ruumiinsyöjä kyseess kirjoitti:

        "jaikalii" lausutaan "SHAKAALI". Shakaali on raadoilla mässäilijä.

        Kiitos hyvästä kommentista ja rohkaisusta.


      • uskovien kaste
        Elämäni koirana kirjoitti:

        Tahdon, mutta en voi. Tahto minulla on, mutta... Jumala ei anna voimaa hylätä syntiä. Tunnen ihmisiä, jotka uskoon tultuaan muuttuivat heti. Kuin veitsellä leikaten Jumala viilsi kaikki julkisynnit irti heidän elämästään. Joillekin Jumala antaa Pyhän Hengen voiman siihen. Minulle ei. Hän ei kuule minua. Johtuuko kuulemattomuus siitä, että en ole kuuliainen?

        Uskoon tultuani kävin paljon helluntailaisten tilaisuuksissa, mutta en koskaan käynyt uskovien kasteella. Olin aralla tunnolla sen suhteen, olisiko se sittenkään oikein. Lopetin sitten myöhemmin helluntailaisten piireissä liikkumisen, koska koin, että olen ei-toivottu, ulkopuolinen, ulkojäsen, koska en käynyt kasteella enkä liittynyt heihin. Hyljeksitty. Olen siis edelleen luterilainen.

        USKOVIEN UPOTUSKASTE VAPAHTAA!!!! KUN OLET KÄYNYT USKOVIEN UPOTUSKASTEELLA, SINÄ ET ENÄÄ SYNTIÄ TEE!!!


      • jaikalii kirjoitti:

        >>>Mutta perusta pitää kertoa, ja sille joka LUULEE muiden olevan jotekin parempia ja synnittömiä, pitää kertoa, että samalla viivalla olemme kaikki !

        Selittelet nyt ITSE omiasi !

        Oletko lukenut ?

        1. Joh. 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

        Uskova lankeaa syntiin, se nyt vain Tosiasia, jota ei voi kieltää kukaan, paitsi pahassa harhassa elävä, joka LUULEE olevansa synnitön ja täydellinen !


      • jaikalii kirjoitti:

        Uskoon tulossa, uudestisyntymisessä, tapahtuu kaksi asiaa:

        1. Vanha syntinen aatu/eeva kuolee.
        2. Uusi vanhurskas ja pyhä ihminen, Jumalan lapsi, syntyy.

        Vanha aatu/eeva vainaja haudataan kasteessa Kristuksen kuolemaan.
        Uusi luomus, uusi ihminen, Jumalan lapsi, nousee kasteessa uuteen elämään Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta ja voimasta Jeesuksen kanssa.

        Vesi kasteessa ei haudata mitään, sinä itse kirjoitit, että uudestisyntymässä JO vanha kuolee ja siinä se myös kuopataan, mutta ei vesikastehautaan niin kun sinäkin näyt opettavan, vaan Jeesuksen suorittamaan Pyhällä Hengellä kastamiseen, eli toisin sanoin siihen kun Hän antaa sen Elämän Hengen, eli Pyhän Hengen.

        Uusi ihminen nousee ja alkaa Elää JO uudestisyntymässä !

        Sinä toimit nyt kuten Paavali varoitti toimimasta eli mitätöit opillasi Krsituksen TÄYDELLISTÄ ristin työtä siirtämällä osan siitä ulkoiseen kaste toimitukseen:

        1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

        Uusi ihminen ei nouse siis vesikasteesta, vaan uudestisyntymästä, eli kun uskova saa Pyhän Hengen:

        1. Kor. 3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?

        13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.

        En jää tästä asiasta jankkaamaan kanssasi jaikali, minä olen tätä mieltä ja näkemykseni pysyy, ja minä JO tiedän senkin, että sinä tulet maailaman tappiin asti väittämään toisin, joten jatko kesksutellu ei hyödytä ketään tässä asiassa!


      • jaikalii
        vr62 kirjoitti:

        Selittelet nyt ITSE omiasi !

        Oletko lukenut ?

        1. Joh. 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

        Uskova lankeaa syntiin, se nyt vain Tosiasia, jota ei voi kieltää kukaan, paitsi pahassa harhassa elävä, joka LUULEE olevansa synnitön ja täydellinen !

        Sinä olet jumalan peten kanssa mielistynyt nukkeleikkeihin.
        Minä en enää pitkälti kuudennellakymmenellä ikävuodella
        olevana kaljupääukkona leiki nukeilla. Kun huomaan että
        keskustelutoveri ottaa nuken esille, minä vetäydyn pois
        keskustelusta. Siksi emme tule yksiin näissä keskusteluissa. http://fi.wikipedia.org/wiki/Olkinukke


      • jaikalii kirjoitti:

        Sinä olet jumalan peten kanssa mielistynyt nukkeleikkeihin.
        Minä en enää pitkälti kuudennellakymmenellä ikävuodella
        olevana kaljupääukkona leiki nukeilla. Kun huomaan että
        keskustelutoveri ottaa nuken esille, minä vetäydyn pois
        keskustelusta. Siksi emme tule yksiin näissä keskusteluissa. http://fi.wikipedia.org/wiki/Olkinukke

        Älä viitsi puhua puuta heinää ! :(

        Minä kerroin edellä vain näkemykseni ja sen tulkinnan, eli jos uskova ei myönnä lankeavansa syntiin eli tekevänsä syntiä, niin silloin KÄYTÄNNÖSSÄ hän siis luulee itsestään väärin, eli olevansa jotenkin täydellinen ja synnitön, ja näin ei Sana opeta kuten sitä lainasin jo edellisessä viestissän !

        Tuo on minun näkemykseni siis Sanan mukaan, eikä mikään olki ukko !

        Gal. 6:3 Sillä jos joku luulee jotakin olevansa, vaikka ei ole mitään, niin hän pettää itsensä.

        Johanneksen ilmestys 3
        17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
        18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
        19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.

        Galatalaiskirje 2
        16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.

        17 Mutta jos meidät itsemmekin, pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa, on havaittu syntisiksi, onko sitten Kristus synnin palvelija? Pois se!


      • jaikali ei leiki
        vr62 kirjoitti:

        Älä viitsi puhua puuta heinää ! :(

        Minä kerroin edellä vain näkemykseni ja sen tulkinnan, eli jos uskova ei myönnä lankeavansa syntiin eli tekevänsä syntiä, niin silloin KÄYTÄNNÖSSÄ hän siis luulee itsestään väärin, eli olevansa jotenkin täydellinen ja synnitön, ja näin ei Sana opeta kuten sitä lainasin jo edellisessä viestissän !

        Tuo on minun näkemykseni siis Sanan mukaan, eikä mikään olki ukko !

        Gal. 6:3 Sillä jos joku luulee jotakin olevansa, vaikka ei ole mitään, niin hän pettää itsensä.

        Johanneksen ilmestys 3
        17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
        18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
        19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.

        Galatalaiskirje 2
        16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.

        17 Mutta jos meidät itsemmekin, pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa, on havaittu syntisiksi, onko sitten Kristus synnin palvelija? Pois se!

        Mistä sinä löysit aiheesi tähän ketjuun?


      • HallelujaAmen
        jaikalii kirjoitti:

        Nyt sinä kerroit syyn miksi sinä et ole saanut voimaa syntiä vastaan. Et ole koskaan haudannut vainajaasi. Se roikkuu haisevana raatona mukanasi ja kummittelee kovin pahasti. Mene nyt lähimpää helluntaiseurakuntaa, tunnusta syntisi, pyydä kastetta, ja ota vaikka Jeesus uudelleen vastaan uskovien nähden. Tunnusta Jeesus ihmisten edessä Herraksesi ja Vapahtajaksesi. Julista Jeesuksen Kristuksen herraus elämäsi ja sielusi ja ruumiisi yli. Ja sitten kipinkapin hautajaisia järjestämään sille vainajalle.
        Kyllä tulee muutos elämääsi.

        Se on totta, uskovien kaste muuttaa ihmisen elämän!


    • jaikalii

      Hyvä ystävä! Sinä olet voimakkaassa Jumalan puhuttelussa ja kutsussa. Se on Jumalan rakkautta sinua kohtaan että näin on.

      Olet oikeassa yhdessä asiassa mutta vain tässä yhdessä asiassa; Jos sinä saat nyt sitä mitä sinä ansaitset, sinä olet heti helvetissä. Mutta niin se olisin minäkin jos Jumala antaisi meille ansiomme mukaan.

      Mutta nyt kristinuskossa onkin kysymys siitä että Jumala EI TEE meille syntiemme ansion mukaan. Jeesus Kristus, Jumalan Poika ansaitsi ja lahjoitti meille paremman tulevaisuuden uskon kautta Häneen. Jumala antaa meille anteeksi rikkomuksemme Jeesuksen ansion tähden. Hänen ansionsa mukaan Jumala tekee sinulle ja minulle, jopa siinä määrin että meistä tulee Jeesuksen kaltaisia kun Hän ilmestyy ja me olemme lopullisesti perillä Hänen luonaan ikuisuudessa.

      Sinä et joudu helve.ttiin. Jeesus pelasti sinut kerran Jumalan vihollisena Hänen vihamiehenään vaikka olisit ollut kilttikin ihminen. Uskosta osaton on joka tapauksessa erossa Jumalasta ja siksi Jumalan vihollinen. Nyt kun sinä olet kiinnostunut pelastusasioista, Jumalan Henki puhuu sinulle ja vetää sinua Jeesuksen luokse. Uskoon tulomme on Jumalan vaikutusta "Pelastus tulee Jumalalta ja Karitsalta joka valtaistuimella istuu." Aloituksen tekee aina Jumala. Kukaan ei ole milloinkaan tullut uskoon ilman Jumalan tekemää aloitetta ja antamaa kutsua ja pelastusta. Sinä olet Jumalan kutsussa koska nämä asiat kiinnostavat sinua.

      Minä olen kirjoittanut Pyhän Hengen anteeksisaamattomasta synnistä,....................... ja oikeastaan enemmän olen kirjoittanut Pyhän Hengen pilkan anteeksisaatavasta synnistä. On siis kahdenlaista syntiä Pyhää Henkeä vastaan. Perustelen asiaa alla olevassa linkissä. Niin että otahan aikaa ja lue seuraava kirjoitukseni niin sinä tiedät että et ole syyllistynyt anteeksiantamattomaan syntiin.

      Sinä saat syntisi anteeksi usksomalla Jeesukseen, ja sen sinä jo teet. Sinä uskot että Jeesus on kuollut sinun syntiesi tähden. Sinä uskot että Jeesus on noussut kuolleista sinun vanhurskattamisen tähden. Sinä uskot että Jeesus, ON, koska uskot että helvetti ja tulijvärvikin on. Nyt sinun tulee tunnustaa Jeesukselle totaalinen hengellinen konkurssisi ja epäonnistumisesi ja pyytää Häneltä anteeksi syntisi. Ja kun sinä pyydät Häneltä anteeksi syntisi, Hän antaa heti sinulle kaiken anteeksi.

      Jos näin ei olisi, kukaan meistä ei pelastuisi, koska kukaan meistä ei ole onnistunut elämään tarpeeksi hyvin että pelastuisi omilla onnistumisillaan ja omilla ansioillaan. Tarvitsemme siksi Jeesusta Kristusta ja Hänen ansiotaan. Siksi Jumala pelastaa meidät jokaisen armosta uskon kautta. Ja Jumalan pelastava armo on ilmestynyt meille Jeesuksessa Kristuksessa. Kun uskot Häneen ja otat Hänet vastaan, sinä otat Hänessä vastaan Jumalan armon. Ja armo on PELASTUKSEKSI JA armosta me pelastumme, emme itsemme kautta. Pelastus on Jumalan lahja. Olet ottanut Jeesuksessa vastaan Jumalan lahjan. Jumala iloitsee kun sinä iloitset Hänen mittaamattomasta lahjastaan. Syntisen tarvitsee vain tulla Jumalan luokse Jeesuksen kautta ja Isä ottaa vastaan jokaisen joka Hänen luokseen tulee.

      Olet varmasti lukenut tai kuullut tuhlaajapojasta Luuk 15. luvussa. Jeesus kertoo siinä Jumalan suhtautumisen syntiseen joka tulee Hänen luokseen. Isä armahti poikaa ennen kuin poika oli edes ehtinyt tulla Hänen eteensä ja ennen kuin poika oli ehtinyt tunnustamaan yhtäkään syntiä. Isä armahti pojan koska poika oli tulossa ja TULI HÄNEN LUOKSEEN. Poika ei siis vain ajatellut nousta ja mennä Isän luokse. Poika myös nousi ja meni Isän luokse. Luota Jeesukseen ja lepää Hänen armossaan. Hän ottaa sinutkin vastaan eikä lupauksensa mukaan heitä ketään ulos. Sitä seuraa jäänti Jeesuksen syliin.

      Joh 6:37 "Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
      6:45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi.' Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni."

      http://www.jaikal.se/48683132

      http://www.jaikal.se/48683141

      http://www.jaikal.se/48683146

      • Elämäni koirana

        Hebrealaiskirje 6 luku

        "Sillä MAHDOTONTA on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
        ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
        ja sitten ovat luopuneet - taas UUDISTAA PARANNUKSEEN, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät."


      • jaikalii
        Elämäni koirana kirjoitti:

        Hebrealaiskirje 6 luku

        "Sillä MAHDOTONTA on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
        ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
        ja sitten ovat luopuneet - taas UUDISTAA PARANNUKSEEN, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät."

        Hebrealaiskirjeen kirjoittaja kirjoittaa tiettyä taustaa vasten sen ajan juutalaisille kristityille heidän tilanteeseensa:

        "Sillä jos tahallamme teemme syntiä päästyämme totuuden tuntoon, ei ole enää uhria syntien edestä, vaan jokin kauhea tuomion vartominen ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat. Kun joku on hylännyt Mooseksen lain, hän kuolee armotta kahden tai kolmen todistajan sanan perusteella. Kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulette sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja herjaa armon Henkeä?" (Heb 10:26-29).

        Tämän Sanan tausta on seuraava: Hebrealaiskirjeen kirjoittaja oli hyvin huolissaan juutalaisista Jeesukseen Kristukseen uskoon tulleista veljistään. He olivat heittämässä pois uskalluksensa. Hylkäämässä Kristuksen. Palaamassa takaisin juutalaisuuteen. Rituaaliin kuului Kristuksen kiroaminen ja Jeesuksen veren maahan polkeminen. Muuten ei päässyt takaisin synagoogaan. Hebrealaiskirjeen kirjoittaja sanoo, ettei tuon teon jälkeen ole enää jäljellä mitään uhria syntiemme sovitukseksi.

        Kristityiksi kääntyneet juutalaiset olivat jättämässä Kristuksen hirvittävien vainojen takia. He olivat menettäneet kotinsa, kaiken omaisuutensa ja perheensä uskonsa tähden. Sekä kaikki yhteydet sukuunsa, mikä tuona aikana oli äärettömän tärkeää. He asuivat yhteismajoituksissa koko ajan peljäten, milloin heidätkin teloitetaan uskonsa tähden. Eikä Kristusta vaan kuulunut takaisin. Vaikka Roomalaiset olivat jo saartamassa Jerusalemia. Hävityksen kauhistus oli jo ovella, mutta Jeesusta ei kuulunut. Heistä tuntui, että he ovat menettäneet kaiken turhan takia. He ovat kärsineet ja kärsivät turhan takia. He pelkäsivät totuuden, jonka olivat tulleet tuntemaan, olevankin valhetta. Ahdistuksen takia he olivat jo lähes valmiita luopumaan uskostansa. Mutta näin ei ollut alussa, ensirakkauden aikaan.

        Ja niin Pyhä Henki sanoo Hebrealaisille: Muistakaa entisiä päiviä, jolloin te valistetuiksi tultuanne kestitte monet kärsimysten koetukset. Toisia teistä häväistiin ja rääkättiin katselijoiden huviksi, toiset taas tulivat saman kohtalon saaneiden osaveljiksi. Te olette kärsineet vankien kanssa ja ilolla suvainneet omaisuutenne ryöstön, tietäen, että teillä on parempaa ja pysyvää omaisuutta (Heb 10:32-34).

        Tällä teemalla kirjoittaja etenee kirjeessään ja kannustaa kestävyyteen kaikkien kärsimysten keskellä. Ja lopulta hän muistuttaa johtajista, jotka jo olivat menettäneet henkensä uskonsa tähden ja paljon kärsineet. He olivat jo ylittäneet maaliviivan voittajina. He olivat kestäneet tuon kauheuden loppuunsa asti Jeesuksen vaikuttaman uskon kautta.

        Ja sitten kirjoittaja jatkaa: Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. Hebrealaiskirjeen kirjoittaja siis vakuuttaa näillä sanoilla, että sama Jeesuksen läsnäolo oli oleva myös heidän voimansa kaiken meneillään olevan kauheuden keskellä.

        Synti, josta tuossa kohdassa puhutaan, on siis Kristuksen hylkääminen. Kristuksen kieltäminen. Juutalaiset olivat aikeissa käyttäytyä siten kuin todellinen luvattu Messias olisi vasta tulossa. Mutta kirjoittaja sanoo: Jos kiellämme Kristuksen, ei ole oleva enää mitään toista uhria puolestamme. Ja niin hän vakavasti varoittaa tallaamasta jalkoihin Kristusta. Hylkäämästä pyhää liittoa, jonka perustana on Jeesuksen veri. Veri, jossa he olivat pyhitetyt. Kirjoittaja varoittaa kuoleman vakavasta synnistä: Armon Hengen herjaamisesta. Pyhän Hengen pilkkaamisesta.

        Tämä oli siis hebrealaiskirjeen Pyhän Hengen pilkan tausta. Ymmärrämme että sitä ei voi soveltaa sellaisenaan meihin. Emmehän me uskoon tulomme jälkeen julkisesti ja tahallisesti polje maahan Jeesuksen verta ja julkisesti häpäise Häntä päästäksemme takaisin johonkin uskonnolliseen yhteisöön. Emme varmasti ole niin tehneet emmekä tee.


    • jaikalii

      Aloituksessa on kysymyksessä on vakavat asiat. Siksi en malta olla panematta kotisivultani yhtä kirjoituksen katkelmaa tähän

      "PYHÄN HENGEN TYÖ JA TEHTÄVÄ

      Pyhän Hengen yksi tehtävä on osoittaa ihmiselle hänen syntinsä. Sen Hän tekee johdattaakseen syntisen Herran Jeesuksen Kristuksen luokse saamaan pelastuksen. Huomaa että, pelastus tulee Jumalalta joka valtaistuimella istuu ja Karitsalta (26). Pelastusta ei saada jos Jumala ei sitä anna. Aloite on siis aina Jumalalla joka tarjoaa pelastusta syntiselle. Pyhä Henki osoittaa ihmiselle hänen syntinsä vain jos syntisellä on mahdollisuus saada ne anteeksi .

      Tässä on erikoisesti huomioitava tämä; Pyhä Henki ei tee turhaa työtä. Hän ei kiusaa ketään synnintunnolla. Hän ei herätä yhtäkään ihmistä synnintuntoon ilman armon ja anteeksisaamisen mahdollisuutta. Siksi synnintuntoon tullut ihminen voi saada syntinsä anteeksi.

      Jumalan Henki osoittaa ja selittää aina synnintunnossa olevalle ihmiselle Jeesuksen Kristuksen sovitustyötä ja tarjoaa armoa ja anteeksiantamusta. Tämän syntinen saa omistaa tekemällä parannuksen synneistään ja uskomalla Herraan Jeesukseen (27). http://www.youtube.com/watch?v=vfZsaeXXwTA



      SAATANA VALEHTELIJA JA SYYTTÄJÄMME

      Myös Saatana voi osoittaa meissä syntiä. Hänen puheensa on syyttävä ilman armoa ja rakkautta. Hän ei anna mahdollisuutta anteeksiantamukseen ja pelastukseen. Hän ei johdata ketään Jeesuksen luokse. Saatana pyrkii johdattamaan ihmisiä pois Jeesuksesta Kristuksesta. Saatanan esittämä ratkaisu ongelmaan voi olla hyvin kohtalokas ja peruuttamaton. Tästä erottaa Jumalan Hengen ja Saatanan puheen ja vaikutuksen toisistaan. Saatana on valehtelija ja valheen isä. Totuutta hän ei puhu koska, hänessä ei ole Totuutta. Kun hän käyttää Raamatun Sanaa, hän vääristää totuuden (28).

      Totuus ei ole yksi tai kaksi asiayhteydestä irrotettua Raamatun jaetta joiden varaan rakennetaan Raamatun kokonaisilmoituksen vastainen oppi.

      Raamatun ilmoitus kokonaisuudessaan on totuus. Pyhä Henki yhtyy vain siihen Sanaan joka on Raamatun kokonaisilmoituksen kanssa yhtäpitävä. Jumala elää Sanassaan mutta vain JUMALAN Sanassa. Siis, vain se Sana ja oppi mihin Pyhä Henki yhtyy ja jossa Hän elää on totuus. ”Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.” Pyhä Henki on totuuden ja armon Henki. Näin Totuus ja armo kulkevat käsi kädessä. Siksi Pyhän Hengen ilmoittama totuus synnistä tarjoaa aina armoa (29). Tämä on hyvä muistaa kun vihollinen painaa päälle ja syyttää.

      Evankeliumi Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta on armon evankeliumi. Jumala antoi Paavalille, ja myös meille tämän päivän uskoville, armonsa evankeliumin julistuksen tehtäväksi. Jumalan laki annettiin Mooseksen kautta. Armo ja totuus Jeesuksessa Kristuksessa (30).

    • Kerron omasta kokemuksesta, että uskova voi loitota noin pahasti kuin sinä ole loitonnut, ja Sana kertookin siitä tilanteesta.

      Mutta Jumalan tahto on se, että Hän palauttaa uskovan eli rakkaan lapsensa kotiin, ja Sanan mukaan se voi tapahtua uskonelämän aikana jopa pariin kertaan.

      Mutta se on sama kuin alkoholistin kanssa, ensin pitää löytää oma pohja, eli usein kuten tuhlaajapojalla, vasta kun on ihan pohjalla, vasta silloin tulee halu takaisin, ja kun se tulee, niin Isä tulee kyllä vastaan, kerron siis tämän omasta kokemuksesta !

      Tässä Sanan paikka, joka kertoi minun tilanteestani siinä hetkessä ja kaikin puolin se kuvasti sitä tilaani ja kokemaani:

      Job 33
      14 Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.
      15 Unessa, öisessä näyssä, kun raskas uni valtaa ihmiset ja he nukkuvat vuoteillansa,
      16 silloin hän avaa ihmisten korvat ja sinetillä vahvistaa heidän saamansa kurituksen,
      17 kääntääkseen ihmisen pois pahasta teosta ja varjellakseen miestä ylpeydestä,
      18 säästääkseen hänen sielunsa haudasta ja hänen henkensä syöksymästä peitsiin.
      19 Myös kuritetaan häntä tuskalla vuoteessansa, kun hänen luissaan on lakkaamaton kapina,
      20 ja hänen henkensä inhoaa leipää ja hänen sielunsa herkkuruokaa.
      21 Hänen lihansa kuihtuu näkymättömiin, ja hänen luunsa, ennen näkymättömät, paljastuvat.
      22 Näin lähenee hänen sielunsa hautaa ja hänen henkensä kuolonvaltoja.
      23 Jos silloin on hänen puolellansa enkeli, välittäjä, yksi tuhansista, todistamassa ihmisen puolesta hänen vilpittömyyttään,
      24 niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: 'Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun'.
      25 Silloin hänen ruumiinsa taas uhkuu nuoruuden voimaa, hän palajaa takaisin nuoruutensa päiviin.
      26 Hän rukoilee Jumalaa, ja Jumala mielistyy häneen ja antaa hänen riemuiten katsella hänen kasvojaan; niin hän palauttaa ihmiselle hänen vanhurskautensa.
      27 Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo: 'Minä olin tehnyt syntiä ja vääristänyt oikean, mutta ei sitä kostettu minulle;
      28 hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'.
      29 Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle,
      30 palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa.

      Siis minäkin katsoin jo, että en ollut saanut kuin paljon pahaa aikaiseksi, ja parempi olisi ollut minunkin kuolla, sillä en itse enää sietänyt itseäni, mutta enkeli tuli vuoteeni ääreen ja sain kokea Jumalan Isän Rakkauden, ja se eheytti ja poisti ahdistuksen ja tuskan siinä hetkessä, ja enkeli katsoi tavallaan kirjaan tai vastaavaan, ja kun sitten Herra antoi tämän kohdan jälkikäteen, niin siinä siis enkeli totesi, että lunastus maksu on puolestani maksettu, ja siten Jumala palautti minut takaisin Tielle, ja siitä vasta todella alkoi todellinen pyhityselämä minun kohdallani.

      Se olisi pitkä kertomus, mutta tässä pääkohdat, eli Rakastava Isä Jumala odottaa ja on JO odottanut sinua pitkään, ja Hän tulee sinua vastaan kunhan lähestyt häntä, kuten tuhlaaja poika.

      Jokaisella on toki oma Tiensä kuljettavana, enkä tiedä sinun Tietäsi tarkkaan, kerron vain elävänä esimerkkinä oman Tieni, ja voit luottaa siihen, että Herra on sanonut:

      Hepr. 13:5 sillä Hän itse on sanonut: "En minä sinua hylkää enkä sinua jätä"

      Siis nähdäkseni sinä et ole itse jättänyt tai luopunut Herrasta, sillä jos sen olisit tehnyt, sinä kiroaisit itse nyt Herraa, ja niin sinä et toimi !!!

      Joten nyt on tärkeää riippua Hänessä:

      Ps. 91:14 "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.

      Riipu Hänessä, älä luovuta, Jumala on laupias ja armahtavainen ja pitkämielinen, ehkäpä sinun uskoasi nyt todella koetellaan ja sinun pitää kokea kuten minun piti, mitä todella on Jumalan Isän Rakkaus, kuinka suurta ja valtavaa se on, ja se kokemus muuttaa sinua todella, kuten se muutti minua.

      Siis Sana sanoo:

      Luuk. 7:47 Sentähden minä sanon sinulle: tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän."

      Siis kun on itse saanut kokea Isän Rakkauden ja Armon suuruuden, silloin on helpompi olla toisille armahatvainen, eli ei ole tuomitsemassa enää niin herkästi muita, ja kun on itse kohdannut Armon suuruuden, voi helpommin armahtaa ja antaa anteeksi muille !

      Tälläinen Tie voi siis olla tarpeellinen kasvatuksen ja koulutuksen kannalta uskovalle, mutta se siis on Herran työtä, eikä sitä itse valita.

      Luota Isän Rakkauteen haluan sanoa lopuksi, riipu Herrassa, ja minä rukoilen puolestasi myös !

      Herra sinua siunatkoon ja auttakoon !

      • Elämäni koirana

        Jobin kirja ei auta. Se ei anna yhtään mitään vastauksia, vaikka sitä ovat monet yrittäneet tulkita kautta vuosisatojen. Se on edelleen arvoitus.

        Hebrealaiskirje 6 luku

        "Sillä MAHDOTONTA on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
        ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
        ja sitten ovat luopuneet - taas UUDISTAA PARANNUKSEEN, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät."


      • jaikalii
        Elämäni koirana kirjoitti:

        Jobin kirja ei auta. Se ei anna yhtään mitään vastauksia, vaikka sitä ovat monet yrittäneet tulkita kautta vuosisatojen. Se on edelleen arvoitus.

        Hebrealaiskirje 6 luku

        "Sillä MAHDOTONTA on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
        ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
        ja sitten ovat luopuneet - taas UUDISTAA PARANNUKSEEN, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät."

        Olenhan minä sinulle jo vastannut tuolla ylhäällä mutta koska ongelmasi on vakava, panokset ovat sen mukaiset.

        Hebrealaiskirjeen kirjoittaja kirjoittaa tiettyä taustaa vasten sen ajan juutalaisille kristityille heidän tilanteeseensa:

        "Sillä jos tahallamme teemme syntiä päästyämme totuuden tuntoon, ei ole enää uhria syntien edestä, vaan jokin kauhea tuomion vartominen ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat. Kun joku on hylännyt Mooseksen lain, hän kuolee armotta kahden tai kolmen todistajan sanan perusteella. Kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulette sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja herjaa armon Henkeä?" (Heb 10:26-29).

        Tämän Sanan tausta on seuraava: Hebrealaiskirjeen kirjoittaja oli hyvin huolissaan juutalaisista Jeesukseen Kristukseen uskoon tulleista veljistään. He olivat heittämässä pois uskalluksensa. Hylkäämässä Kristuksen. Palaamassa takaisin juutalaisuuteen. Rituaaliin kuului Kristuksen kiroaminen ja Jeesuksen veren maahan polkeminen. Muuten ei päässyt takaisin synagoogaan. Hebrealaiskirjeen kirjoittaja sanoo, ettei tuon teon jälkeen ole enää jäljellä mitään uhria syntiemme sovitukseksi.

        Kristityiksi kääntyneet juutalaiset olivat jättämässä Kristuksen hirvittävien vainojen takia. He olivat menettäneet kotinsa, kaiken omaisuutensa ja perheensä uskonsa tähden. Sekä kaikki yhteydet sukuunsa, mikä tuona aikana oli äärettömän tärkeää. He asuivat yhteismajoituksissa koko ajan peljäten, milloin heidätkin teloitetaan uskonsa tähden. Eikä Kristusta vaan kuulunut takaisin. Vaikka Roomalaiset olivat jo saartamassa Jerusalemia. Hävityksen kauhistus oli jo ovella, mutta Jeesusta ei kuulunut. Heistä tuntui, että he ovat menettäneet kaiken turhan takia. He ovat kärsineet ja kärsivät turhan takia. He pelkäsivät totuuden, jonka olivat tulleet tuntemaan, olevankin valhetta. Ahdistuksen takia he olivat jo lähes valmiita luopumaan uskostansa. Mutta näin ei ollut alussa, ensirakkauden aikaan.

        Ja niin Pyhä Henki sanoo Hebrealaisille: Muistakaa entisiä päiviä, jolloin te valistetuiksi tultuanne kestitte monet kärsimysten koetukset. Toisia teistä häväistiin ja rääkättiin katselijoiden huviksi, toiset taas tulivat saman kohtalon saaneiden osaveljiksi. Te olette kärsineet vankien kanssa ja ilolla suvainneet omaisuutenne ryöstön, tietäen, että teillä on parempaa ja pysyvää omaisuutta (Heb 10:32-34).

        Tällä teemalla kirjoittaja etenee kirjeessään ja kannustaa kestävyyteen kaikkien kärsimysten keskellä. Ja lopulta hän muistuttaa johtajista, jotka jo olivat menettäneet henkensä uskonsa tähden ja paljon kärsineet. He olivat jo ylittäneet maaliviivan voittajina. He olivat kestäneet tuon kauheuden loppuunsa asti Jeesuksen vaikuttaman uskon kautta.

        Ja sitten kirjoittaja jatkaa: Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. Hebrealaiskirjeen kirjoittaja siis vakuuttaa näillä sanoilla, että sama Jeesuksen läsnäolo oli oleva myös heidän voimansa kaiken meneillään olevan kauheuden keskellä.

        Synti, josta tuossa kohdassa puhutaan, on siis Kristuksen hylkääminen. Kristuksen kieltäminen. Juutalaiset olivat aikeissa käyttäytyä siten kuin todellinen luvattu Messias olisi vasta tulossa. Mutta kirjoittaja sanoo: Jos kiellämme Kristuksen, ei ole oleva enää mitään toista uhria puolestamme. Ja niin hän vakavasti varoittaa tallaamasta jalkoihin Kristusta. Hylkäämästä pyhää liittoa, jonka perustana on Jeesuksen veri. Veri, jossa he olivat pyhitetyt. Kirjoittaja varoittaa kuoleman vakavasta synnistä: Armon Hengen herjaamisesta. Pyhän Hengen pilkkaamisesta.

        Tämä oli siis hebrealaiskirjeen Pyhän Hengen pilkan tausta. Ymmärrämme että sitä ei voi soveltaa sellaisenaan meihin. Emmehän me uskoon tulomme jälkeen julkisesti ja tahallisesti polje maahan Jeesuksen verta ja julkisesti häpäise Häntä päästäksemme takaisin johonkin uskonnolliseen yhteisöön. Emme varmasti ole niin tehneet emmekä tee.


      • Elämäni koirana kirjoitti:

        Jobin kirja ei auta. Se ei anna yhtään mitään vastauksia, vaikka sitä ovat monet yrittäneet tulkita kautta vuosisatojen. Se on edelleen arvoitus.

        Hebrealaiskirje 6 luku

        "Sillä MAHDOTONTA on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
        ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
        ja sitten ovat luopuneet - taas UUDISTAA PARANNUKSEEN, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät."

        Yritä nyt ymmärtää, että et ole luopunut, olet vain eksynyt ja loitonnut !

        Siis avain sana tuossa kohtaa on LUOPUNUT !

        Jos uskova luopuu USKOSTA, niin se näkyy siis vihana Jumalaa kohtaan, ja silloin sinä et olisi huolissasi koko asiasta, vaan vähät välittäisit.

        Ja luopunut on yleensä pettynyt Jumalaan ja vihaa siis Herraa.

        Sinä kaipaat takaisin, se kertoo sinusta ihan toista !

        Jos joku ihminen tai jotkut ihmiset ovat väittäneet sinun luopuneen tai sinua luopioksi, niin älä kuuntele ihmistä, vaan luota Herraan ja Sanaan siis !

        Herra ei sinua hylkää eikä jätä, riipu siinä luottamuksessa ja Herrassa, ole kuin Jaakob, joka ei irroittanut, ennen kuin tuli siunatuksi.

        Jumala välillä koettelee myös meitä ja haluaa nähdä todellisen halumme, eli miten toimimme, lähestymmekö itse Häntä, vai jäämmekö sinne loitolle ?

        Lähesty Herraa, rukoillaan yhdessä, kyllä sinun asiasi kääntyvät hyväksi ennemin tai myöhemmin, tarkoitan nyt sitä, että minä en tiedä sinun Tietäsi enkä Herran aikataulua, mutta vahvista itseäsi Sanaaa lukemalla ja rukoilemalla, ja tunnusta kaikki syntisi avoimesti Herralle, ja pyydä Häneltä anteeksi antoa ja apua, Sanassa on uskovalle selvä ohje:

        1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

        Älä enää usko sielunvihollisen kuiskimisia sen suhteen että olisit luopunut !!!

        ET OLE LUOPUNUT, olet Herran oma ja Isän Rakas lapsi !!!

        Herra itse on sanonut, että jos yksi lammas eksyy, niin Hän etsii ja hakee takaisin, nyt olet jo tiellä takaisin, ole luottavaisella mielellä !

        Siunausta sinulle, rukoillaan yhdessä !


      • jaikalii
        vr62 kirjoitti:

        Yritä nyt ymmärtää, että et ole luopunut, olet vain eksynyt ja loitonnut !

        Siis avain sana tuossa kohtaa on LUOPUNUT !

        Jos uskova luopuu USKOSTA, niin se näkyy siis vihana Jumalaa kohtaan, ja silloin sinä et olisi huolissasi koko asiasta, vaan vähät välittäisit.

        Ja luopunut on yleensä pettynyt Jumalaan ja vihaa siis Herraa.

        Sinä kaipaat takaisin, se kertoo sinusta ihan toista !

        Jos joku ihminen tai jotkut ihmiset ovat väittäneet sinun luopuneen tai sinua luopioksi, niin älä kuuntele ihmistä, vaan luota Herraan ja Sanaan siis !

        Herra ei sinua hylkää eikä jätä, riipu siinä luottamuksessa ja Herrassa, ole kuin Jaakob, joka ei irroittanut, ennen kuin tuli siunatuksi.

        Jumala välillä koettelee myös meitä ja haluaa nähdä todellisen halumme, eli miten toimimme, lähestymmekö itse Häntä, vai jäämmekö sinne loitolle ?

        Lähesty Herraa, rukoillaan yhdessä, kyllä sinun asiasi kääntyvät hyväksi ennemin tai myöhemmin, tarkoitan nyt sitä, että minä en tiedä sinun Tietäsi enkä Herran aikataulua, mutta vahvista itseäsi Sanaaa lukemalla ja rukoilemalla, ja tunnusta kaikki syntisi avoimesti Herralle, ja pyydä Häneltä anteeksi antoa ja apua, Sanassa on uskovalle selvä ohje:

        1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

        Älä enää usko sielunvihollisen kuiskimisia sen suhteen että olisit luopunut !!!

        ET OLE LUOPUNUT, olet Herran oma ja Isän Rakas lapsi !!!

        Herra itse on sanonut, että jos yksi lammas eksyy, niin Hän etsii ja hakee takaisin, nyt olet jo tiellä takaisin, ole luottavaisella mielellä !

        Siunausta sinulle, rukoillaan yhdessä !

        Voi kauhistus!

        Olet aivan oikeassa. Jos usko olisi kiinni tunteista, missä minun uskoni olisi?
        Se olisi omissa tunteissani ja tuntemuksissani. Ja tuntemukseni vaihtelevat tunteiden mukana. Eilen ehkä olin uksossa ja tänään sitten kun tuntuu vaikeammalta, en olisikaan enää uskossa, NIINKÖ??? Onko Jumala pannut pelastuksemme meidän tunteidemme varaan vai jonku muun varaan? Kysyn vaan!

        Mutta nyt uskoni on Jeesuksessa Kristuksessa. Uskomme tulee kohdistua Jeesukseen ja Hänen ansioonsa meille. Perustamme uskomme Jeesuksen varaan, emme itsemme varaan. Me uskomme Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, vereen jossa meillä on syntiemme anteeksisaaminen Hänen armonsa rikkauden mukaan. Emme usko omiin tunteisiimme.


      • @@@
        Elämäni koirana kirjoitti:

        Jobin kirja ei auta. Se ei anna yhtään mitään vastauksia, vaikka sitä ovat monet yrittäneet tulkita kautta vuosisatojen. Se on edelleen arvoitus.

        Hebrealaiskirje 6 luku

        "Sillä MAHDOTONTA on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
        ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
        ja sitten ovat luopuneet - taas UUDISTAA PARANNUKSEEN, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät."

        Mutta sinähän olet tekemässä parannusta ja palaamassa takaisin. Paatunut luopio EI halua tehdä parannusta ja sellaiselle on mahdotonta silloin palata ristin juurelle. Joka tulee Jeesuksen tykö(niinkuin olet kertomasi mukaan nyt tehnyt), sitä Jeesus ei heitä luotaan. Se on Sanassa sanottu ja siihen on uskominen. Jumala armossaan kutsuu sinua luokseen, niinkuin meitä muitakin langenneita on kutsunut. Et ole ainoa poispoikennut. Tartu siis hänen lupaukseensa, äläkä anna paholaisen kuiskuttaa pötyjä korvaasi.


      • Luopunut vai langennut
        vr62 kirjoitti:

        Yritä nyt ymmärtää, että et ole luopunut, olet vain eksynyt ja loitonnut !

        Siis avain sana tuossa kohtaa on LUOPUNUT !

        Jos uskova luopuu USKOSTA, niin se näkyy siis vihana Jumalaa kohtaan, ja silloin sinä et olisi huolissasi koko asiasta, vaan vähät välittäisit.

        Ja luopunut on yleensä pettynyt Jumalaan ja vihaa siis Herraa.

        Sinä kaipaat takaisin, se kertoo sinusta ihan toista !

        Jos joku ihminen tai jotkut ihmiset ovat väittäneet sinun luopuneen tai sinua luopioksi, niin älä kuuntele ihmistä, vaan luota Herraan ja Sanaan siis !

        Herra ei sinua hylkää eikä jätä, riipu siinä luottamuksessa ja Herrassa, ole kuin Jaakob, joka ei irroittanut, ennen kuin tuli siunatuksi.

        Jumala välillä koettelee myös meitä ja haluaa nähdä todellisen halumme, eli miten toimimme, lähestymmekö itse Häntä, vai jäämmekö sinne loitolle ?

        Lähesty Herraa, rukoillaan yhdessä, kyllä sinun asiasi kääntyvät hyväksi ennemin tai myöhemmin, tarkoitan nyt sitä, että minä en tiedä sinun Tietäsi enkä Herran aikataulua, mutta vahvista itseäsi Sanaaa lukemalla ja rukoilemalla, ja tunnusta kaikki syntisi avoimesti Herralle, ja pyydä Häneltä anteeksi antoa ja apua, Sanassa on uskovalle selvä ohje:

        1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

        Älä enää usko sielunvihollisen kuiskimisia sen suhteen että olisit luopunut !!!

        ET OLE LUOPUNUT, olet Herran oma ja Isän Rakas lapsi !!!

        Herra itse on sanonut, että jos yksi lammas eksyy, niin Hän etsii ja hakee takaisin, nyt olet jo tiellä takaisin, ole luottavaisella mielellä !

        Siunausta sinulle, rukoillaan yhdessä !

        Tuossa tulikin esille hyvin tärkeä kysymys. Onko uskova LANGENNUT vai LUOPUNUT? Ne jotka opettavat, että pelastuksen voi menettää, näkevät ns luopiona kaikki langenneet. Huhumylly alkaa. Nyt se ja se on luopunut uskosta. Sitten taas ne jotka opettavat iankaikkista pelastusta, siteeraavat Hebr kirjeen kohtaa "Minä en sinua jätä enkä hylkää" irti asiayhteydestä. Onki kukaan tehnyt tutkimusta siitä kuinka monta jaetta löytyy pelastuksen menettämisen puolesta ja kuinka monta iankaikkisen pelastuksen puolesta. On kai sellaista softaakin olemassa, jossa saa hakusanalla esiin jakeet.


      • Luopunut vai langennut kirjoitti:

        Tuossa tulikin esille hyvin tärkeä kysymys. Onko uskova LANGENNUT vai LUOPUNUT? Ne jotka opettavat, että pelastuksen voi menettää, näkevät ns luopiona kaikki langenneet. Huhumylly alkaa. Nyt se ja se on luopunut uskosta. Sitten taas ne jotka opettavat iankaikkista pelastusta, siteeraavat Hebr kirjeen kohtaa "Minä en sinua jätä enkä hylkää" irti asiayhteydestä. Onki kukaan tehnyt tutkimusta siitä kuinka monta jaetta löytyy pelastuksen menettämisen puolesta ja kuinka monta iankaikkisen pelastuksen puolesta. On kai sellaista softaakin olemassa, jossa saa hakusanalla esiin jakeet.

        Mielestäni tämä ketju ei ole hyvä tuon asian käsittelylle !!!

        Keskitytään tässä tukemaan ja kannustamaan uskovaa, joka horjuu uskossaan !

        Jos haluat tuota asiaa käsitellä, niin tehdään se jossain toisessa ketjussa, sillä en usko aloittajan jaksavan lukea sitä vääntöä ja jopa vääriä syytöksiä enää !

        Siis pyydän rauhoittamaan tämän kejun muilta käsittelyiltä, PYYDÄN !!!


      • Langennut vai luopunut
        vr62 kirjoitti:

        Mielestäni tämä ketju ei ole hyvä tuon asian käsittelylle !!!

        Keskitytään tässä tukemaan ja kannustamaan uskovaa, joka horjuu uskossaan !

        Jos haluat tuota asiaa käsitellä, niin tehdään se jossain toisessa ketjussa, sillä en usko aloittajan jaksavan lukea sitä vääntöä ja jopa vääriä syytöksiä enää !

        Siis pyydän rauhoittamaan tämän kejun muilta käsittelyiltä, PYYDÄN !!!

        Ok. Ymmärrän mitä tarkoitat. Ajattelen vain että juuri helluntailaisuudessa saatetaan liian hanakasti esittää juuri tuollaisia uskoa romuttavia ja epätoivoon johtavia tuomioita. Jää sellainen kuva, että sä pelastut armosta, mutta pidät itsesi uskossa teoilla. Siksi otin asian mietiskelyn aiheeksi.


      • jaikalii
        Luopunut vai langennut kirjoitti:

        Tuossa tulikin esille hyvin tärkeä kysymys. Onko uskova LANGENNUT vai LUOPUNUT? Ne jotka opettavat, että pelastuksen voi menettää, näkevät ns luopiona kaikki langenneet. Huhumylly alkaa. Nyt se ja se on luopunut uskosta. Sitten taas ne jotka opettavat iankaikkista pelastusta, siteeraavat Hebr kirjeen kohtaa "Minä en sinua jätä enkä hylkää" irti asiayhteydestä. Onki kukaan tehnyt tutkimusta siitä kuinka monta jaetta löytyy pelastuksen menettämisen puolesta ja kuinka monta iankaikkisen pelastuksen puolesta. On kai sellaista softaakin olemassa, jossa saa hakusanalla esiin jakeet.

        Pelastuksemme perusta on Herra Jeesus Kristus ja Hänen ansionsa meidän hyväksemme. Pelastus omistetaan uskomalla Jeesukseen, uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.

        Kun ihminen kiinnittää sydämensä Jeesukseen ja uskoo Häneen, hän pelastuu. Raamattu puhuukin sydämen uskosta jolla tullaan vanhurskaaksi. Niin kauan kuin ihminen pitää sydämensä kiinni Jeesuksessa, hän on pelastunut. Jos me sydämessämme luovumme Elävästä Jumalasta, hylkäämme Jumalan sydämessämme, me menetämme pelastuksemme. Emme muuten menetä pelastustamme. Sen tähden sielujemme vihollinen pyrkii kampeamaan ihmisen sydämen irti Jeesuksesta. Jos siis vihollinen saa sydämemme irti Jeesuksesta, elämme vaarallisesti.

        Jumala katsoo ihmisen sydämeen, sydämemme asenteeseen Häntä kohtaan, ei onnistumisiimme eikä epäonnistumisiimme pelastuksemme perustana koska pelastuksemme ei perustu itseemme eikä onnistumisiimme. Emme myöskään menetä pelastustamme epäonnistumistemme tähden. Pelastus on yksin armosta ja yksin uskosta.

        Psalmit:91:14 "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni"

        Job: 1:5 "Mutta kun pitopäivät olivat kiertonsa kiertäneet, lähetti Job sanan ja pyhitti heidät; hän nousi varhain aamulla ja uhrasi polttouhreja, yhtä monta kuin heitä oli. Sillä Job ajatteli: "Ehkä poikani ovat tehneet syntiä ja sydämessään luopuneet Jumalasta." Näin Job teki aina."


      • Elämäni koirana
        @@@ kirjoitti:

        Mutta sinähän olet tekemässä parannusta ja palaamassa takaisin. Paatunut luopio EI halua tehdä parannusta ja sellaiselle on mahdotonta silloin palata ristin juurelle. Joka tulee Jeesuksen tykö(niinkuin olet kertomasi mukaan nyt tehnyt), sitä Jeesus ei heitä luotaan. Se on Sanassa sanottu ja siihen on uskominen. Jumala armossaan kutsuu sinua luokseen, niinkuin meitä muitakin langenneita on kutsunut. Et ole ainoa poispoikennut. Tartu siis hänen lupaukseensa, äläkä anna paholaisen kuiskuttaa pötyjä korvaasi.

        Olen kuin koira Jeesuksen ajan Lähi-idässä. Silloin koirat olivat halveksittuja olentoja, jotka kerjäsivät muruja ihmisten pöydistä. Ei se ole elämisen arvoista elämää:

        Matteus 15:27
        Mutta vaimo sanoi: "Niin, Herra; mutta syöväthän penikatkin niitä muruja, jotka heidän herrainsa pöydältä putoavat."


      • Elämäni koirana kirjoitti:

        Olen kuin koira Jeesuksen ajan Lähi-idässä. Silloin koirat olivat halveksittuja olentoja, jotka kerjäsivät muruja ihmisten pöydistä. Ei se ole elämisen arvoista elämää:

        Matteus 15:27
        Mutta vaimo sanoi: "Niin, Herra; mutta syöväthän penikatkin niitä muruja, jotka heidän herrainsa pöydältä putoavat."

        Ota seuraava asia huomioon !

        1. Tim. 5:24 Muutamien ihmisten synnit ovat ilmeiset ja joutuvat ennen tuomittaviksi, toisten taas seuraavat jäljestäpäin;

        25 samoin myös hyvät teot ovat ilmeiset, eivätkä nekään, jotka eivät ole ilmeisiä, voi salassa pysyä.

        Toisten uskovien tehtävä olisi tukea ja auttaa sinua pyhityselämään paremmin ja syvemmin, eli neuvoa opastaa ja tukea ja kannustaa, ja kun sinä näin tunnustat avoimesti syntisi, toisten uskovien tehtävä olisi rukoilla sinun puolestasi !

        Jaak. 5:16 Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.

        Ja paljon on nykyään siis ulkokultaisia, omien syntiensä peittelijöitä, jotka eivät siten tule puhdistumaan, vaan pysyvät salaisissa synneissään kiinni, toisin kuin sinä.

        Sinulla on mahdollisuus pyhittyä ja puhdistua Hengan pyhityksessä, heillä ei !

        Nuo "täydelliset" ja "synnittömät" ovat siis huonommassa jamassa kuin sinä !

        Kukaan ei ole synnitön eikä pysty synnittömyyteen, vaikka kuinka siihen pyrkisimme, ja Sana sanoo näinkin:

        Jaak. 2:10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.

        Tuon pitäisi avata silmäsi näkemään asiat hieman toisin !

        Mutta pyri nyt saamaan Herralta apu tilanteeseesi ja ilmoita Hänelle halusi jättää kaikki tuo syntielämä taaksesi, ano, itke, potki ja rukoile kokosydämisesti.

        Ano kestäväisenä sitä apua Herralta, älä luovuta, vaikka nyt tuntuisi ihan miltä tahansa, opi se, että tunteet ja tuntemukset ja omat luulosi eivät useinkaan ole Totuus !


      • Elämäni koirana
        vr62 kirjoitti:

        Ota seuraava asia huomioon !

        1. Tim. 5:24 Muutamien ihmisten synnit ovat ilmeiset ja joutuvat ennen tuomittaviksi, toisten taas seuraavat jäljestäpäin;

        25 samoin myös hyvät teot ovat ilmeiset, eivätkä nekään, jotka eivät ole ilmeisiä, voi salassa pysyä.

        Toisten uskovien tehtävä olisi tukea ja auttaa sinua pyhityselämään paremmin ja syvemmin, eli neuvoa opastaa ja tukea ja kannustaa, ja kun sinä näin tunnustat avoimesti syntisi, toisten uskovien tehtävä olisi rukoilla sinun puolestasi !

        Jaak. 5:16 Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.

        Ja paljon on nykyään siis ulkokultaisia, omien syntiensä peittelijöitä, jotka eivät siten tule puhdistumaan, vaan pysyvät salaisissa synneissään kiinni, toisin kuin sinä.

        Sinulla on mahdollisuus pyhittyä ja puhdistua Hengan pyhityksessä, heillä ei !

        Nuo "täydelliset" ja "synnittömät" ovat siis huonommassa jamassa kuin sinä !

        Kukaan ei ole synnitön eikä pysty synnittömyyteen, vaikka kuinka siihen pyrkisimme, ja Sana sanoo näinkin:

        Jaak. 2:10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.

        Tuon pitäisi avata silmäsi näkemään asiat hieman toisin !

        Mutta pyri nyt saamaan Herralta apu tilanteeseesi ja ilmoita Hänelle halusi jättää kaikki tuo syntielämä taaksesi, ano, itke, potki ja rukoile kokosydämisesti.

        Ano kestäväisenä sitä apua Herralta, älä luovuta, vaikka nyt tuntuisi ihan miltä tahansa, opi se, että tunteet ja tuntemukset ja omat luulosi eivät useinkaan ole Totuus !

        Keiden toisten uskovien? Minulla ei ole uskovien yhteyttä. En tunne yhtään uskovaa.


      • Elämäni koirana kirjoitti:

        Keiden toisten uskovien? Minulla ei ole uskovien yhteyttä. En tunne yhtään uskovaa.

        Sinä vertaat itse itseäsi muihin uskoviin, eikö totta ?

        Minä en tiedä keihin sinä vertaat itseäsi, mutta selvästi olet kohdannut kovasti "pyhiä" uskovia, jotka ulkoisesti ovat siis näyttäneet tai esiintyneet puhtaina ja pyhinä !

        Kerro sinä mistä olet saanut tuollaisen kuvan, että muut ovat ikäänkuin pyhempiä ja synnittömämpiä ?


      • ...
        Elämäni koirana kirjoitti:

        Olen kuin koira Jeesuksen ajan Lähi-idässä. Silloin koirat olivat halveksittuja olentoja, jotka kerjäsivät muruja ihmisten pöydistä. Ei se ole elämisen arvoista elämää:

        Matteus 15:27
        Mutta vaimo sanoi: "Niin, Herra; mutta syöväthän penikatkin niitä muruja, jotka heidän herrainsa pöydältä putoavat."

        Kyseinen Raamatun teksti jatkuu.

        Silloin Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Oi vaimo, suuri on sinun uskosi, tapahtukoon sinulle, niinkuin tahdot."

        Suuri on sinun uskosi.


    • kadotuslahko

      lähes kaikki helluntailaiset syyllistyy jumalanpilkkaan , josta on seurakjsena hadotus, siksi lahko on hyvin vaarallinen

    • Hei vielä, mitä kuuluu nyt ?

      Ehkä sinun on hyvä palata sille perustukselle, ja llähetä sieltä liikkeelle ?

      Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

      Psalmit 115
      17 Eivät kuolleet ylistä Herraa, ei kukaan hiljaisuuteen astuneista.
      18 Mutta me, me kiitämme Herraa, nyt ja iankaikkisesti. Halleluja!

      Siis kun tulit uskoon, niin sinä ARMOSTA sait KAIKKI syntisi anteeksi, menneet tuli anteeksi annettua, ja tulevat synnit ovat anteeksiantamuksen piirissä, siis se tarkoittaa sitä, että kun tunnustat syntisi ja ilmoitat oman halusi niistä luopua, niin saat ne anteeksi Kristuksen ja Hänen uhri verensä kautta.

      Tämä siis tapahtuu sen Sanan kohdan opetuksen mukaan, mistä jo kirjoitin:

      1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

      Tuo lyhyt Sanan paikka on Armon perus ja tuki jalka, johon pitää säilyttää uskonsa, vaikka tuntui miltä tahansa, ja siinä lupauksessa pitää siis riippua,
      vaikka usko horjuisikin, eli tulee luottaa Jumalaan ja Hänen Sanaansa, ei omiin tunteisiinsa, kuten Jaikal oikein kirjoitti.

      Tiedän kyllä kokemuksesta, että jopa toivokin voi mennä uskon koetuksissa, ja oma usko hävitä, ja siinä koetellaankin sitä, mikä on se Usko, jonka Jumala on meissä saanut syntymään, ei siis oma uskomme eli uskottelumme.

      Mieti siis sitä, että minkä kautta sinä todella uskot ja miten ja missä uskosi syntyi ?

      Minulla jäi lopulta uudestisyntymisen hetki ja pari muuta kokemusta jäljelle joiden kautta kykenin vain uskomaan, eli ne olivat tapahtumia joissa olen kokenut Jumalan voiman ja Hänen toimineen Hengellisessä elämässäni.

      Ja kun miettii sitä omaa uskoontuloaan, ja kuten se Jobin kirjan kohta palautti minutkin alkuun, niin lunastus maksu on maksettu, synnit on sovitettu, syyttömäksi julistaminen on JO tapahtunut.

      Nyt jatkan tuosta suhteestamme Jumalaan ja Herraan Jeesukseen.

      Sana kuvaa suhdettamme Herraan Jeesukseen kuin parisuhteeseen, eli uskova on Jeesuksen(Yljän) kihlattu.

      Samoin kuin suhteessamme puolisoomme meidän tulee huolehtia mielellään hetkittäin ja päivittäin siitä, että suhde on kunnossa, eikä mitään saisi tulla väliin, eivätkä erottavat asiat saisi ainakaan kerääntyä päivästä toiseen.

      Sana sanoo nimittäin näin:

      Ef. 4:26 "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli,

      Samaan tyyliin meidän tulisi hoitaa siis hetkittäin ja viimeistään päivä tasolla suhdettamme Herraan ja varmistaa se, että mikään ei pääsis haittaamaan yhteyttämme.

      No, aina se ei onnistu, mutta jos ja kun huomaa, että se suhde on kärsinyt, ihan kuten sinä sanot, että keskustelu suhde on katkennut, niin silloin on hyvä siis pyytää anteeksi akikea sitä missä on väärin toimittu omalata kohdalta, ja se on helpompaa kuin parisuhteessa, sillä vika on aina VAIN ITSESSÄ, eli sitä ei tarvitse etsiä !

      Nyt siis parisuhteessakin se vaatii työtä, että ihminen saa toisen vakuutettua siitä, että itse haluaa suhteen kuntoon laittaa, ja se vaatii siis halun ja muutoksen omiin toimiin, ja armon anomisen ja toisen armoihin alentumisen.

      Nähdäkseni siis nyt on sinun aikasi toimia kuten parisuhteessa, eli lopeta tuo kuoleman toivominen ja ota itseäsi niskasta kiinni, ja ala Sanan ohjeen mukaan tunnustamaan syntejäsi ja ilmoita halusi luopua niistä vääristä toimistasi, ja pyydä Sanan ohjeen mukaan Armoa ja ano APUA Herralta, jotta suhteenne saataisiin taas kuntoon.

      Siis vetoa Kristuksen vereen joka on sinun puolestasi vuodatettu ja jonka kautta syntisi on sovitettu, älä katso itseesi, vaan katso Herraan ja Hänen sijais uhriinsa.

      Sinä voit toki sanoa kuten tuhalaaja poika, että et ansaitsisi armoa, mutta ano silti armoa evankeliumin Sanan mukaan ja vetoa siihen Krsituksen työhön ja uhriin, muuta sinulla ei ole, kuten ei kenelläkään uskovalla, sillä kaikki on vain Armosta, ei ansioista, omaa hyvyyttä ihmisellä eikä uskovallakaan lasketa !

      Room. 3:12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.

      Armon varassa vain minäkin samoin saan roikkua ja roikun, en ole sen kummempi, eikä kukaan ole, vaikka moni jotakin luulisikin itse olevansa ja ansaitsevansa !

      Toivottavasti saat pian Herran avun, sitä yhdessä odottakaamme ja siihen pyrkikäämme, eikä mihinkään luovuttamiseen ja kuolemaan !

      Herra sinua siunatkoon !

    • Retu3

      Kerro Jeesukselle että sielunvihollinen on saanut sinut petetyksi.
      Opetuslapset sanoivat Jeesukselle että hän huutaa sinun perääsi . Jeesus tiesi kyllä että hän huutaa, mutta ei vastannut heti koska odotti että hän huutaisi enämpi.
      Sana kertoo että sitten hän kääntyi hänen puoleensa.

    • hellari...

      Kun olet vielä maan päällä ja tunnistat kadotetun tilasi, että olet joutunut eroon Jumalasta olet sittenkin Jumalan kämmenellä. Olet täysin Jumalan armon varassa ja juuri tuollaisen ihmisen Jeesus haluaa nostaa suosta. Jos olisit täysin hengellisesti kuollut, pilkkaisit vain uskonasioita ja olisit tullut ateistiksi. Ei Jumala tahdo heittää ketään eksynyttä joka tunnsitaa tilansa maan päällä helvettiin.

      • Elämäni koirana

        Olen ehkä Jumalan kämmenellä, mutta nyt toivon vain, että se toinen kämmen lyö toista vasten ja liiskaa minut kuin kärpäsen.


      • hellari...
        Elämäni koirana kirjoitti:

        Olen ehkä Jumalan kämmenellä, mutta nyt toivon vain, että se toinen kämmen lyö toista vasten ja liiskaa minut kuin kärpäsen.

        Älä tuomitse itseäsi, olet jo katunut ja Herran käsi ei lyö sinua vaan sitoo ja hoitaa haavasi.


      • Elämäni koirana
        hellari... kirjoitti:

        Älä tuomitse itseäsi, olet jo katunut ja Herran käsi ei lyö sinua vaan sitoo ja hoitaa haavasi.

        Haluan, että Jumala murhaa minut. Se on korkein toiveeni. Muuta en toivo.


      • ÄläMenetäToivoas

        Erään Kan-työn pioneerinpsykiatrin ja Hattelmalan sairaalan ylilääkärin kanssa kerran juttelin ja hän oli sitä mieltä, että uskovan syvän masennuksen suurin syy on usein, että uskoo pilkanneensa Pyhää Henkeä. Hän sanoi, ettei ole koskaan tavannut sellaista uskovaa ihmistä, joka olisi todella sen synnin tehnyt. Jos on kaipaus Herran Jeesuksen puoleen ja elävä usko, että hänen pyhä verensä puhdistaa kaikesta synnistä, niin ihminen ei voi olla niin paatunut, etteikö Jumala voisi uudistaa uskoa Jeesukseen.

        Monelle pienen aikaa uskossaolleelle usko on tunne ja tunteet vaihtelevat, mutta Jumalan Sana ja Jeesuksen sovitustyö ovat koko ajan voimassa. Kaikki maailman synnit on sovitettu kerran Golgatalla; siis uskovan syvätkin lankeemukset, hoipertelut ja oman tahdon tien valinnat. Pyydä Jeesusta uudistamaan uskosi ja hoitamaan haavasi umpeen. Hän ei hylkää tai jätä, vaikka me hänet hetkeksi hylkäisimme. Jeesus sinua siunatkoon ja kirkastakoon kasvonsa! Amen!


      • jaikalii
        Elämäni koirana kirjoitti:

        Haluan, että Jumala murhaa minut. Se on korkein toiveeni. Muuta en toivo.

        Etkö sinä toivoisi että Jumala antaisi sinulle voimaa synnin yli ja muuttaisi sinut onnelliseksi ja vapaaksi usksovaksi? Niin olen aikaisemmin ymmärtänyt viestisi.
        Nyt ajattelen että oletkin vain provo. Toivottavasti olen väärässä. Olen vastannut sinulle Jumalan Sanan mukaisesti mistä kohtaa ja miksi "kenkäsi puristaa". Ota "kivi" pois ja matkanteko tulee helpommaksi ja kivuttomammaksi. Sinä yksin kykenet poistamaan sen "kiven". Sitten sinulla on yksi toivomus: että saat elää ja todistaa Herrastasi.


      • jaikalii
        ÄläMenetäToivoas kirjoitti:

        Erään Kan-työn pioneerinpsykiatrin ja Hattelmalan sairaalan ylilääkärin kanssa kerran juttelin ja hän oli sitä mieltä, että uskovan syvän masennuksen suurin syy on usein, että uskoo pilkanneensa Pyhää Henkeä. Hän sanoi, ettei ole koskaan tavannut sellaista uskovaa ihmistä, joka olisi todella sen synnin tehnyt. Jos on kaipaus Herran Jeesuksen puoleen ja elävä usko, että hänen pyhä verensä puhdistaa kaikesta synnistä, niin ihminen ei voi olla niin paatunut, etteikö Jumala voisi uudistaa uskoa Jeesukseen.

        Monelle pienen aikaa uskossaolleelle usko on tunne ja tunteet vaihtelevat, mutta Jumalan Sana ja Jeesuksen sovitustyö ovat koko ajan voimassa. Kaikki maailman synnit on sovitettu kerran Golgatalla; siis uskovan syvätkin lankeemukset, hoipertelut ja oman tahdon tien valinnat. Pyydä Jeesusta uudistamaan uskosi ja hoitamaan haavasi umpeen. Hän ei hylkää tai jätä, vaikka me hänet hetkeksi hylkäisimme. Jeesus sinua siunatkoon ja kirkastakoon kasvonsa! Amen!

        Joskus meillä on tunteellinen alamäki

        http://www.youtube.com/watch?v=eVLNEPXIYT0


      • Elämäni koirana
        jaikalii kirjoitti:

        Etkö sinä toivoisi että Jumala antaisi sinulle voimaa synnin yli ja muuttaisi sinut onnelliseksi ja vapaaksi usksovaksi? Niin olen aikaisemmin ymmärtänyt viestisi.
        Nyt ajattelen että oletkin vain provo. Toivottavasti olen väärässä. Olen vastannut sinulle Jumalan Sanan mukaisesti mistä kohtaa ja miksi "kenkäsi puristaa". Ota "kivi" pois ja matkanteko tulee helpommaksi ja kivuttomammaksi. Sinä yksin kykenet poistamaan sen "kiven". Sitten sinulla on yksi toivomus: että saat elää ja todistaa Herrastasi.

        Minulle ei ole olemassa minkäänlaista tulevaisuuden toivoa.

        Ajattele sinä provosta mitä sinä provosta haluat ajatella. Väärässä olet. Olet ilmeisesti se tyypillinen "veli", joka antaa aikansa hienoja neuvoja ja taputtelee päähän, mutta joka ei loppujenlopuksi koskaan jaksa seisoa rinnalla eikä kuunnella. Se niinsanottu "veli" joka hylkää toisen. Oletkohan itsekään uskossa?

        MURHAA MINUT, JUMALA! EN KESTÄ ENÄÄ ELÄÄ!


      • Elämäni koirana
        ÄläMenetäToivoas kirjoitti:

        Erään Kan-työn pioneerinpsykiatrin ja Hattelmalan sairaalan ylilääkärin kanssa kerran juttelin ja hän oli sitä mieltä, että uskovan syvän masennuksen suurin syy on usein, että uskoo pilkanneensa Pyhää Henkeä. Hän sanoi, ettei ole koskaan tavannut sellaista uskovaa ihmistä, joka olisi todella sen synnin tehnyt. Jos on kaipaus Herran Jeesuksen puoleen ja elävä usko, että hänen pyhä verensä puhdistaa kaikesta synnistä, niin ihminen ei voi olla niin paatunut, etteikö Jumala voisi uudistaa uskoa Jeesukseen.

        Monelle pienen aikaa uskossaolleelle usko on tunne ja tunteet vaihtelevat, mutta Jumalan Sana ja Jeesuksen sovitustyö ovat koko ajan voimassa. Kaikki maailman synnit on sovitettu kerran Golgatalla; siis uskovan syvätkin lankeemukset, hoipertelut ja oman tahdon tien valinnat. Pyydä Jeesusta uudistamaan uskosi ja hoitamaan haavasi umpeen. Hän ei hylkää tai jätä, vaikka me hänet hetkeksi hylkäisimme. Jeesus sinua siunatkoon ja kirkastakoon kasvonsa! Amen!

        "Älä menetä toivoasi". Miten voisin menettää jotakin sellaista, jota ei ole olemassa?


      • jaikalii
        Elämäni koirana kirjoitti:

        Minulle ei ole olemassa minkäänlaista tulevaisuuden toivoa.

        Ajattele sinä provosta mitä sinä provosta haluat ajatella. Väärässä olet. Olet ilmeisesti se tyypillinen "veli", joka antaa aikansa hienoja neuvoja ja taputtelee päähän, mutta joka ei loppujenlopuksi koskaan jaksa seisoa rinnalla eikä kuunnella. Se niinsanottu "veli" joka hylkää toisen. Oletkohan itsekään uskossa?

        MURHAA MINUT, JUMALA! EN KESTÄ ENÄÄ ELÄÄ!

        Minä otin sinut vakavasti heti alusta alkaen. Mutta koska sinä näytät kieltäytyvän Jumalan tarjoamasta avusta, kuka ihminen voi sinua auttaa? Kukaan ihminen ei voi sinua auttaa jos sinä itse et usko Jeesukseen ja tottele Häntä aivan yksinkertaisimmissakaan asioissa.

        Jos sinä todella tahdot vapautua ja kokea pelastuksen iloa ja riemua, sinä otat kokeneiden Raamattua ja näin Jumalaa tuntevien uskovien neuvot vakavasti. Jos sinä et ota vakavasti minun neuvojani etkä usko niitä, minä en voi sinua auttaa. Minun tarjoama apuni kun on Jumalan Sana jota minä pyrin välittämään kanssamatkaajilleni. Parempaa apua ja siunausta en voi kenellekään välittää.

        Jumalan Sana vapauttaa sen uskovan ja vastaanottavan ihmisen. Näin se kuule on. Ja tämä sääntö koskee jokaista ihmistä. Jätä Jumalan Sana sydämesi ulkopuolelle, ja sinä olet jättänyt Jumalan sydämesi ulkopuolelle. Jumala sydämemme ulkopuolella ei voi auttaa mutta sisälle päästettynä ja tervetulleeksi toivotettuna AUTTAA VARMASTI. Siis Jumalan Sana auttaa sinua, ei ihminen. Ihmisen mahdollisuudet auttaa ovat kovin rajoitteelliset. Jumalan mahdollisuudet rajattomat.
        Siksi turvaa Jumalaan (Sanaan) ja usko ja luota Häneen.


      • jaikalii
        Elämäni koirana kirjoitti:

        "Älä menetä toivoasi". Miten voisin menettää jotakin sellaista, jota ei ole olemassa?

        Toivo on Jeesuksessa Kristuksessa.
        Jeesus on kanssasi tuntui miltä tuntui.
        Silloin sinulla on toivo. Se toivo on sielun
        ankkuri joka ulottuu sinne esiripun toiselle
        puolelle.

        Heb 6:13 Sillä kun Jumala oli antanut lupauksen Aabrahamille, vannoi hän itse kauttansa, koska hänellä ei ollut ketään suurempaa, kenen kautta vannoa,
        6:14 ja sanoi: "Totisesti, siunaamalla minä sinut siunaan, ja enentämällä minä sinut enennän";
        6:15 ja näin Aabraham, kärsivällisesti odotettuaan, sai, mitä luvattu oli.
        6:16 Sillä ihmiset vannovat suurempansa kautta, ja vala on heille asian vahvistus ja tekee lopun kaikista vastaväitteistä.
        6:17 Sentähden, kun Jumala lupauksen perillisille vielä tehokkaammin tahtoi osoittaa, että hänen päätöksensä on muuttumaton, vakuutti hän sen valalla,
        6:18 että me näistä kahdesta muuttumattomasta asiasta, joissa Jumala ei ole voinut valhetella, saisimme voimallisen kehoituksen, me, jotka olemme paenneet pitämään kiinni edessämme olevasta toivosta.
        6:19 Se toivo meille on ikäänkuin sielun ankkuri, varma ja luja, joka ulottuu esiripun sisäpuolelle asti,
        6:20 jonne Jeesus edelläjuoksijana meidän puolestamme on mennyt,


      • Elämäni koirana kirjoitti:

        "Älä menetä toivoasi". Miten voisin menettää jotakin sellaista, jota ei ole olemassa?

        Oletko lukenut :

        Room. 4:18 Ja Aabraham toivoi, vaikka ei toivoa ollut,

        Eli toivo oli JO mennyt ja siten menee uskovillakin kovissa paikoissa !

        Mutta sekin on Jumalan kasvatusta, eli jopa toivostakin pitää tavallaan luopua, ja jäljelle jäi Aabrahamillakin enää ne Jumalan hänelle itselleen antamat henk koht lupaukset, eli Usko.

        Siis sinunkin, kuten jo sanoin on enää riiputtava niissä henk koht lupauksissa ja Hengellisissä kokemuksissa, joita Herra on sinulle suonut, muuta ei jää uskovalle jäljelle !

        Olen itse kokenut tuon tilan, jossa ei ole enää toivoakaan, ja silloin siis rriputaan enää henk koht lupauksissa ja siinä Uskossa jonka Jumala on synnyttänyt uskovan sydämeen, eli niissä asioissa jotka ovat varmat ja pysyvät, näytti miltä näytti ja tuntui miltä tuntui.

        Tiedän kokemuksesta, että se ei ole helppoa, mutta nyt et saa kuitenkaan luovuttaa, sinä pääset tuosta läpi vain Herran kanssa ja Hänen avullaan, aivan kuten minä pääsin !


      • Sinun tekstisi
        ÄläMenetäToivoas kirjoitti:

        Erään Kan-työn pioneerinpsykiatrin ja Hattelmalan sairaalan ylilääkärin kanssa kerran juttelin ja hän oli sitä mieltä, että uskovan syvän masennuksen suurin syy on usein, että uskoo pilkanneensa Pyhää Henkeä. Hän sanoi, ettei ole koskaan tavannut sellaista uskovaa ihmistä, joka olisi todella sen synnin tehnyt. Jos on kaipaus Herran Jeesuksen puoleen ja elävä usko, että hänen pyhä verensä puhdistaa kaikesta synnistä, niin ihminen ei voi olla niin paatunut, etteikö Jumala voisi uudistaa uskoa Jeesukseen.

        Monelle pienen aikaa uskossaolleelle usko on tunne ja tunteet vaihtelevat, mutta Jumalan Sana ja Jeesuksen sovitustyö ovat koko ajan voimassa. Kaikki maailman synnit on sovitettu kerran Golgatalla; siis uskovan syvätkin lankeemukset, hoipertelut ja oman tahdon tien valinnat. Pyydä Jeesusta uudistamaan uskosi ja hoitamaan haavasi umpeen. Hän ei hylkää tai jätä, vaikka me hänet hetkeksi hylkäisimme. Jeesus sinua siunatkoon ja kirkastakoon kasvonsa! Amen!

        on armontäyteistä ja lohdullista. Toisin kuin tuon pöyhkeän jaikalin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      121
      9509
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      49
      2794
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      159
      2557
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1613
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      10
      1407
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe