Aina kun yhdestä jutusta selviää niin jo taas tulee uutta tilalle.Eli tänään kun menin Yuotuben sivulle niin siihen näytölle tuli pieni ilmoitusikkuna jossa luki : Tärkeä ilmoitus.Tietokoneen suorituskyky on heikko.ja sen alla oli kirkkaanpunainen pieni lätkä jossa luki korjaa heti.
Joten mikähän juttu sekin taas vaihteeksi oikein oli?Joten onko mun koneessa tosiaankin heikko sen suorituskyky ja mistä ne sen täällä netissä tietävät,vai onko se kenties joku mainos vaan vai mistä siinä oli kysymys?
Ja sitten perään kysymy,s että jos mun koneessa tosiaan onkin sen suorituskyky heikko, niin mistä sen pääsee tarkistamaan että minkälainen se on ja miten sitä voisi siinä tapauksessa sitten parantaa.Minä kun en uskaltanut ainakaan tuossa ilmoituksessa sitä punaisella pohjalle kirjoitettua" Korjaa heti"kohtaa uskaltanut alkaa klikkailla ennenkuin taasjälleen kerran täältä ensin viisaaammilta neuvoa kysyn.
Ja sitten pieni kysymys lopuksi siitä vielä myös,että Joulun tulostako se mahtaa johtua kun nyt on alkanut tulla mainoksia tuohon päälle estämään tekstin lukemista kun tänne sivulle olen tullut, kun ei minusta ennen ole täällä sellaisia ainakaan noin runsaasti näkynyt kuin nyt on ollut.?
Koneen suorituskyvystä?
26
1478
Vastaukset
- ↗↘↷↱↯↺↪↗↙
Tyypillinen huijausohjelma, joka olisi käynnistettynä ilmoittanut suuren määrän keksittyä korjattavaa, josta olisi pitänyt maksaa, ja/tai samalla olisi asentunut todelllinen haittaohjelma.
Mainokset voi suodattaa pois
http://www.mozilla.org/fi/firefox/new/
http://wiltteri.net/- Click! - Voi mua :(
vapunen kirjoitti:
Tuo ilmoitus on tullut muillekin eli huojausta on. Sitä ei kannata klikata.
Mut ku mä hassu klikkasin sen!
Jos kuka jaksaa, katso ystävällisesti selvitykseni tänään tuolla alimmaisena.
"Tärkeä ilmoitus.Tietokoneen suorituskyky on heikko.ja sen alla oli kirkkaanpunainen pieni lätkä jossa luki korjaa heti."
Kyseessä on pelkkä mainos, olen nähnyt sen myös. On hölynpölyä; unohda ja äläkä ainakaan lähde latailemaan ja asentelemaan mokomaa humpuukiroskaa.- toni.
voit suhtautua tuohon samanlailla kuin joku kaupankassalla sanoisi että voin pitää lompakkoasi sen aikaa kun sinä maksat?
- ghhhhhh
Oikein teit. Kysy täältä jatkossakin jos jokin askarruttaa. Kaikennäköisiä huijareita on liikenteessä.
- Ridi
Hei vaan taas ja oikein paljon kiitoksia kaikille vastanneille!!!
Sitä minäkin vähän kyllä arvelinkin,että joku sellainen huijausjuttu sen on täytynyt varmaankin kyllä olla.Minusta kun on tullut niin tosi epäileväinen ja varovainen kaikkien tuollaisten kanssa kun jatkuvasti tapahtuu kaikenlaista huijausta nykyään.
Mutta nyt vaan huolettaa sitten se, kun juttelin tuossa aamupäivällä siskoni kanssa puhelimessa ja tulin siinä samalla maininneeksi tuosta asiasta hänellekin myös,niin siskoni sitten sanoi sen tulleen omalle koneelleen myös ja hän oli ensin sen enempiä ajattelematta klikannutkin sitä punaiselle kirjoitettua kohtaa "Korjaa heti" .Ja siitä oli kuulema avautunut sitten joku sivusto, jota hän ei sitten ollut sen enempää kuitenkaan jäänyt tutkimaan , kun oli vasta siinä vaiheessa alkanut miettiä asiaa tarkemmin ja oli sitten päättänytkin poistua sieltä sivulta samantien yhtä nopeasti kuin oli sinne mennytkin.
Ja nyt hän alkoi olla sitten huolissaan kun kerroin hänelle ,että sain täältä tiedon ,että huijauksesta on kysymys,että olisiko hänen koneelleen nyt sitten joku haittaohjelma tai muu örkki päässyt sen yhden klikkauksensa vuoksi jo tulemaan?
.Joten mitä osaistte siihen neuvoksi sanoa onko hänellä nyyt syytä olla huoleen vai olisiko hänen kenties pitänyt tehdä vielä lisää jotain muuta ennenkuin sieltä jotain pöpöä hänen koneelleen olisi voinut päästä?Ei se pelkkä mainoksen klikkaus vielä tartuta mitään. Se tarjottu roskaohjelma pitää ensin ladata koneelle ja sen jälkeen se ladattu asennustiedosto pitää vielä käynnistääkkin.
Kaikki OK.- asdfasdfasdfasddffff
f.e.dzerzhinsky kirjoitti:
Ei se pelkkä mainoksen klikkaus vielä tartuta mitään. Se tarjottu roskaohjelma pitää ensin ladata koneelle ja sen jälkeen se ladattu asennustiedosto pitää vielä käynnistääkkin.
Kaikki OK."Ei se pelkkä mainoksen klikkaus vielä tartuta mitään."
Voi tartuttaa aivan kuten pelkkä sähköpostikin voi tartuttaa, vaikka ei liitetiedostoa avaisi. Tällöin kyse on muistaakseni useimmiten makroviruksista. Tämän takia oli aiemmin ohje, että Outlookissa ei ole välttämättä hyvä pitää preview-näkymää auki, koska heti kun viesti näkyy siinä, vahinko voi olla jo tapahtunut (koska makron sisältänyt viesti avautunut)
En nyt kuitenkaan panikoisi asian kanssa. Jos koneessa on virustorjunta kunnossa ja päivitykset asennettu, niin eipä tuolle tähän hätään muuta voi. Koneen voi skannata haittaohjelmien varalta varmuuden vuoksi.
Eli siis kerkesikö hän asentaa mitään hänen koneelleen?
Kannattaa aina muistaa että ei pidä klikata tuollaisia ilmoituksia. Suosittelen asentamaan esimerkiksi Adblockin, joka poistaa melkein kaikki nettisivujen mainokset
http://fi.wikipedia.org/wiki/Adblock_PlusTai jos on IE käytössä niin seurantasuojauslistaksi Easylist. IE:ssä on mainostenesto valmiina mukana. Tekee saman asian kuin Firefoxin erillinen ABP ohjelma.
http://www.iegallery.com/fi-fi/trackingprotectionlists
- Ridi
Kiitos oikein paljon jälleen teille kummallekin f.e.dzerzhinsky sekä Vapunen!!!
Hyvä kuulla ettei se pelkkä mainoksen klikkaus vielä mitään sentään tartuta. Ja sen enempäähän siskoni ei ollut onneksi sentään tehnytkään, kuin sen yhden ainoan klikkauksen vaan,Mutta mitään muuta ei siis onneksi sieltä sivulta sentään alkanut kuitenkaan latailla tai asentaa koneelleen.Joten hyvä juttuettä pääsi pelkällä säikähdyksellä ja nyt täytyy siskolle vaan heti sitten ilmoittaa ettei turhaan ole nyt siitä enää sitten huolissaan ja muistaa vastedes olla jatkossa vaan klikkailematta enää mitään muita vastaavia ilmoituksia joista ei tiedä mitä ne voivat olla.
Ja hyvä juttu tuo myös,että noista mainoksistakin on mahdollisuus sitten tuolla tavalla ainakin suurimmaksi osaksi päästä eroon myös.Vaikka eihän ne nyt sinänsäniin suuresti haittaa, mutta joskus vaan hiukan kuitenkin ärsyttää kun siihen eteen hyppää eikä pääse ilman niitä kikkamalla pois nopeammin itse asiaan eli näiden tekstien lukemiseen.Juu kannattaa kokeilla noita estoohjelmia. Itsekin käytän nykyään tuota Adblockia koska se nopeuttaa sivujen lataamista kun mainoksien ei tarvitse latautua sivuistoille. Samalla ei tule klikattua epämääräisiä mainoksia.
- toni.
tarkastappa ainakin tuolla koneesi se on luotettava tarkistaja http://www.f-secure.com/fi/web/home_fi/free-tools
http://www.f-secure.com/fi/web/home_fi/online-scanner
- !!!
Myös minulle on tuo ilmoitus tullut, mutta tuskin kukaan normaalijärkinen sitä klikkaamaan käy - ei ainakan pitäisi.
- Ridi
Joo kiitos Paljon vielä kerran kaikille!!!
Ja täytyy tosiaan kokeilla noita estohjelmia, niin pääsee noista turhista mainoksista ja samalla siitä riskistä sitten tosiaan myös,että tulisi jotain epämääräisiä klikattuakaan niiden välityksellä samalla myös.
Täytyy vaan todeta että on tää maailma nykyään kyllä yhtä huijausta näköjään vaan, joten sinisilmäisyys ja hyväuskoisuus voi siinä ikävästi sitten kyllä helposti kostautua,että tarkkana saa vaan tosiaan kyllä olla. - eljii
Malwarebytes lienee tohokkain mainosroskan löytäjä
- hmmmmmm
Koitin asentaa kyseisen ohjelman mutta ei ollut
Linux versiota viellä saatavilla "harmittaa" kun kaikki ei toimi - Click! - Voi mua :(
Kiitos tästä ketjusta! - Löysin tämän, kun etsin samaan kysymykseen selityksiä kuin mitä aloittaja.
Mä oon klikannut sitä punaista läpykkää just tuossa hurjassa varoitusruudussa! Sitten mä menin ohjeiden mukaan eteenpäin. Annoin koneen etsiä virheitä osio kerrallaan ja ruudulle tuli aina erittäin runsas saalis, ilmoitus kuinka paljon "pahoja" vikoja oli löytynyt. Tämä taisi olla vaihetta, jolloin jo olin asentanut tuon ohjelman koneelleni...
Kun ao. ohjelma oli ns. ajanut koneeni läpi, se pyysi mennä eteenpäin ja ehdotti ostamista/maksamista, jotta homma loppuun hoidettu.
Sitten meikä vasta tajusi, ei tää ole tarpeellista, äschhh.
Myyntikikka tepsi (melkein!) just minunlaiselle kuuliaiselle leidille!
Keskeytin sitten prosessin ja menin koneeni ohjelmaluetteloon, klikkasin "Poista asennus". Kyllä tuo uusi ohjelma sitten kiltisti poistui.
- Mutta, miten mä sen nyt tajuan, että onko koneeni saastunut?
Jospa tuo pelloottava, puheena ollut mainos "suorituskyky" ei levitäkään haittaohjelmia, vaan ainoastaan yrittää sada ihmisiltä rahaa tai ehkä sitä kautta lisäksi pankkitunnuksia?
Kun tänään tulin koneelleni, toimii normisti. Mutta siis, katsoessani YouTubesta jumpavinkkiä, niin siihenkin alalaitaan tuli taas tuo "peloitteleva" varoitus koneeni suorituskyvystä. ! Nonni.
Otetaans järki käteen. Mitä se kenellekään kuuluu, mun koneeni kyky? Eihän siitä oikeasti kukaan voi olla huolissaan?!
Eikä kai mulla muuta tapahdu kuin että kone sammuu tai sivut eivät lataudu, hidastuu vähintään. Siis jos suorituskyky loppuu.
- Tutkin vielä tässä ketjussa annettuja linkkejä, putsausta yms. Kiitos neuvoista, juu.
Temporal-tiedostojen poistamista eilen yritin löytää ja siksi "ihastuin" tuohon tyrkyllä olevaan tarjoukseen suor.kyvyn parantamisesta. Arghh. - 'Poista selaushistoria' -tempun teinkin, mutta vielä nuo Temp't tarttis? Juu noihin ei tosiaan kannata uskoa. Ne eivät yleensä tee sitä mitä lupaavat.
Kannattaa käyttää Adblockia joka estää suurimmanosan nettisivujen mainoksista.- tumpelo aloittelija
miten asennan Adblocin ja toinen kysymys,miksi videopätkät samoin kuin musiikkivideot pätkivät ja kestää kauan saada näkymään ,ai niin google kysyy salasanaa aika useasti kyselee"tumpelo" aloittelija ja mikä on käyttäjätunnus???
Mistä selaimesta on kyse?
Käyttäjätunnus on se millä kirjaudutaan eri palveluihin.- Jaskataneli
Joo sama täälläkin, kun tuo mainos ilmestyy youtube videon alalaitaan, niin huomaa että välillä videoiden lataaminen kestää tosi kauan tai todellakin pätkii.
Eikun vaan Adblock käyttöön.
- Iso Tatu
Onneksi tulin tänne, Niin monta kertaa tuo keleen ilmoitus on koneelleni tullut.
Nyt sekin selvisi,mistä on kyse.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643315Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433127- 432508
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1112406- 311933
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271820- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851435- 391300
- 821169