Onko tämä rasismia?

Kysyn vain kiltisti

62

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sattumalta löytyi
    • Minä vastaan kiltisti:

      Ei kai sitä kukaan ole aikonutkaan salat kun se on oikein raporttiin laskettu...???!!

      Minä kysyn nyt kiltisti, miksi sinä halusit, toisen kerran, "panna sen tänne"?

      • Se alkuperäinen

        En minä ole pannut sitä tänne kuin kerran. Jos ei sitten niin kauan sitten, ettei minun muistini yllä sinne asti.


      • Se alkuperäinen kirjoitti:

        En minä ole pannut sitä tänne kuin kerran. Jos ei sitten niin kauan sitten, ettei minun muistini yllä sinne asti.

        Miksi panit tämän kerran?


      • sedrftgyhiu
        Mover kirjoitti:

        Miksi panit tämän kerran?

        Mutta onhan rasistista, mikäli uutisia valitaan sen mukaan minkä värisiä ihmisiä ne koskettavat. Uutinen on uutinen ja tilastot ovat tilastoja.
        Jos asioita yritetään sensuroida tai valikoida jonkin ideologian perusteella, niin silloin kyseessä on propaganda.


      • sedrftgyhiu kirjoitti:

        Mutta onhan rasistista, mikäli uutisia valitaan sen mukaan minkä värisiä ihmisiä ne koskettavat. Uutinen on uutinen ja tilastot ovat tilastoja.
        Jos asioita yritetään sensuroida tai valikoida jonkin ideologian perusteella, niin silloin kyseessä on propaganda.

        Minkä ideologian?

        Sinähän tässä kärräät esiin julkisesta tilastokannasta
        valiten nimenomaan yhden osan.

        Miksi sen?


      • swdertfyug
        Mover kirjoitti:

        Minkä ideologian?

        Sinähän tässä kärräät esiin julkisesta tilastokannasta
        valiten nimenomaan yhden osan.

        Miksi sen?

        Monikulttuurisuus on ideologia.
        Monokulttuuri on ideologia.
        Islam on ideologia.
        Positiivinen syrjintä on ideologia.
        Fasismi on ideologia.
        Tasa-arvo on ideologia.

        Tieteellinen tutkimus ja tilastot eivät ole idologia, vaan faktoja.

        Uutinen muodostuu muutoksesta ja tuossa muutos on tilaston uutena tuoma täsmällinen mittaus tiettyyn ongelmaan.
        Rasismipalstalla käsitellään tietenkin rasimia ja sen syitä.
        Liikennepalstalla käsiteltäisiin ylinopeuksia ja niiden syitä.


      • swdertfyug kirjoitti:

        Monikulttuurisuus on ideologia.
        Monokulttuuri on ideologia.
        Islam on ideologia.
        Positiivinen syrjintä on ideologia.
        Fasismi on ideologia.
        Tasa-arvo on ideologia.

        Tieteellinen tutkimus ja tilastot eivät ole idologia, vaan faktoja.

        Uutinen muodostuu muutoksesta ja tuossa muutos on tilaston uutena tuoma täsmällinen mittaus tiettyyn ongelmaan.
        Rasismipalstalla käsitellään tietenkin rasimia ja sen syitä.
        Liikennepalstalla käsiteltäisiin ylinopeuksia ja niiden syitä.

        Niin. Ja tässä tapauksessa on valittu uutinen monokulttuurin edistämiseksi - eikö vain?


      • olen rasismi
        Mover kirjoitti:

        Niin. Ja tässä tapauksessa on valittu uutinen monokulttuurin edistämiseksi - eikö vain?

        Niinhän sinäkin valikoit vain omaa asiaasi ajavia juttuja palstalle.


      • olen rasismi kirjoitti:

        Niinhän sinäkin valikoit vain omaa asiaasi ajavia juttuja palstalle.

        Minun asiani sattuu vain olemaan perustuslain asia.


      • olen r
        Mover kirjoitti:

        Minun asiani sattuu vain olemaan perustuslain asia.

        Ei satu. Perustuslaissa ei käsketä ajamaan monikulttuuria, eikä pimittämään viitteiden huonoja puolia, eikä tuomaan esiin hyviä.


      • olen r kirjoitti:

        Ei satu. Perustuslaissa ei käsketä ajamaan monikulttuuria, eikä pimittämään viitteiden huonoja puolia, eikä tuomaan esiin hyviä.

        En aja monikulttuuria - vaan vastustan rasismia - ihan niin kuin perustuslakikin.

        Entä sinä?


      • minä olen rasisti
        Mover kirjoitti:

        En aja monikulttuuria - vaan vastustan rasismia - ihan niin kuin perustuslakikin.

        Entä sinä?

        Miten tuo liittyy somalien hätkähdyttäviin rikoslukuihin tai siihen, että innokkaasti linkität tänne kaiken positiivisen viitteisiin liittyvän?
        Minä olen terveen järjen puolella, mikä jostain ihmeen syystä tarkoittaa yleensä sinun vastustamistasi.


      • minä olen rasisti kirjoitti:

        Miten tuo liittyy somalien hätkähdyttäviin rikoslukuihin tai siihen, että innokkaasti linkität tänne kaiken positiivisen viitteisiin liittyvän?
        Minä olen terveen järjen puolella, mikä jostain ihmeen syystä tarkoittaa yleensä sinun vastustamistasi.

        Ei mitenkään. Se liittyy perustuslakiin.

        Sinun ideologiasi on hätkähtää somaleita.

        Vastaatko siis kysymykseen?


      • Puukko ja bussi
        Mover kirjoitti:

        En aja monikulttuuria - vaan vastustan rasismia - ihan niin kuin perustuslakikin.

        Entä sinä?

        Missä kohtaa Suomen perustuslaissa mainitaan rasismi?

        En oikein ymmärrä miksi luokittelet tuonkin avauksen rasismiksi? Tanskassa on enemmän humanitaariasia maahanmuuttajia kuin Suomessa ja yksi varjopuoli tästä on selvästi lisääntynyt rikollisuus. Suomi on menossa samaan suuntaan - miksi pitäisi sulkea silmänsä faktoilta? Haluatko ehdoin tahdoin lisätä rikoksia Suomessa, vai pidätkö niiden lisääntymistä pienenä hintana monikulttuurista?


      • olen rasisti
        Mover kirjoitti:

        Ei mitenkään. Se liittyy perustuslakiin.

        Sinun ideologiasi on hätkähtää somaleita.

        Vastaatko siis kysymykseen?

        Jokainen tervepäinen hätkähtää moisia lukemia, ei se ideologiaa vaadi.
        Vastaa itse.


      • olen rasisti
        Mover kirjoitti:

        Ei mitenkään. Se liittyy perustuslakiin.

        Sinun ideologiasi on hätkähtää somaleita.

        Vastaatko siis kysymykseen?

        Niin mitä perustuslailla olikaan asian kanssa tekemistä?


      • POP
        Mover kirjoitti:

        Ei mitenkään. Se liittyy perustuslakiin.

        Sinun ideologiasi on hätkähtää somaleita.

        Vastaatko siis kysymykseen?

        Häh, miten "rasismi" liittyy perustuslakiin? Se perustuslain kohta jota näillä palstoilla ja koko maassa eniten loukataan on sananvapaus ja oikeus omaan mielipiteeseen.


      • olen rasisti kirjoitti:

        Jokainen tervepäinen hätkähtää moisia lukemia, ei se ideologiaa vaadi.
        Vastaa itse.

        Älä sotke kahta asiaa.

        Näet nyt itse:

        Perustuslaki on linjannut yhteiskunnallisen oikean ja väärän - ja se ihan yhtä lailla tuomitsee kenen tai keiden tahansa rikollisuuden.

        Sinun määrittelemäsi "tervepäisyys" todellakin on ideologinen (jos nyt hienosti sanotaan) arvio sen pohjalla.


      • olen rasisti kirjoitti:

        Niin mitä perustuslailla olikaan asian kanssa tekemistä?

        Minkä kanssa perustuslailla ei ole mitään tekemistä?


      • POP kirjoitti:

        Häh, miten "rasismi" liittyy perustuslakiin? Se perustuslain kohta jota näillä palstoilla ja koko maassa eniten loukataan on sananvapaus ja oikeus omaan mielipiteeseen.

        "Häh, miten "rasismi" liittyy perustuslakiin?"

        Lue se!


      • Puukko ja bussi kirjoitti:

        Missä kohtaa Suomen perustuslaissa mainitaan rasismi?

        En oikein ymmärrä miksi luokittelet tuonkin avauksen rasismiksi? Tanskassa on enemmän humanitaariasia maahanmuuttajia kuin Suomessa ja yksi varjopuoli tästä on selvästi lisääntynyt rikollisuus. Suomi on menossa samaan suuntaan - miksi pitäisi sulkea silmänsä faktoilta? Haluatko ehdoin tahdoin lisätä rikoksia Suomessa, vai pidätkö niiden lisääntymistä pienenä hintana monikulttuurista?

        Yhdenvartaisuuspykälä lienee sitä lähimpänä.

        "6 §

        Yhdenvertaisuus

        Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.

        Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.

        Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.

        Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään."

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731

        "Suomi on menossa samaan suuntaan - miksi pitäisi sulkea silmänsä faktoilta? Haluatko ehdoin tahdoin lisätä rikoksia Suomessa, vai pidätkö niiden lisääntymistä pienenä hintana monikulttuurista?"

        Puukko ja bussi. Tämän palstan keskiössä ei ole maahanmuuttopolitiikka: Pitäisikö sitä hoitaa eri keinoin, pitäisikö määriä vähentää tai lisätä.

        Minulla on siitäkin mielipiteeni, eikä se ole aina esim. samansuuntainen kuin hallinnon kanta.

        Tämä palsta käsittelee sitä, että - syystä, toisesta tai kolmannesta - joku rasistisin syin syrjii tai vainoaa syytöntä ihmistä:

        Rasistinen viha on ilmiö, joka ei vie mitään, millään tavalla, yhteiskunnassa eteenpäin. Se on ainoastaan rikos, jolla ei ole hyväksyttävää syytä. Ok?

        Jos haluamme saada Suomesta yhä paremman paikan elää, meidän tulee puhua silmiä ummistamatta niin maahanmuuttopolitiikasta kuin rasismistakin. Sillä rasistisuus ei ole maahanmuuttopolitiikkaa ollenkaan.


      • olen rasistia
        Mover kirjoitti:

        Minkä kanssa perustuslailla ei ole mitään tekemistä?

        Sinä sanoit jonkun liittyvän perustuslakiin. Toivottavasti tarkoitit jotain tähän ketjuun liittyvää.


      • olen rasismi
        Mover kirjoitti:

        Älä sotke kahta asiaa.

        Näet nyt itse:

        Perustuslaki on linjannut yhteiskunnallisen oikean ja väärän - ja se ihan yhtä lailla tuomitsee kenen tai keiden tahansa rikollisuuden.

        Sinun määrittelemäsi "tervepäisyys" todellakin on ideologinen (jos nyt hienosti sanotaan) arvio sen pohjalla.

        Todellakaan ei ole ideologista hätkähtää viiteryhmän kymmenkertaista rikollisuutta. Sen sijaan täytyy olla sokaisevan ideologian vallassa, ettei hätkähtäisi. Perustuslaki ei toistaiseksi pakota ymmärtämään mitä kymmenkertainen tarkoittaa, mutta ei myöskään kiellä ymmärtämästä sitä.


      • olen rasismi
        Mover kirjoitti:

        Yhdenvartaisuuspykälä lienee sitä lähimpänä.

        "6 §

        Yhdenvertaisuus

        Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.

        Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.

        Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.

        Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään."

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731

        "Suomi on menossa samaan suuntaan - miksi pitäisi sulkea silmänsä faktoilta? Haluatko ehdoin tahdoin lisätä rikoksia Suomessa, vai pidätkö niiden lisääntymistä pienenä hintana monikulttuurista?"

        Puukko ja bussi. Tämän palstan keskiössä ei ole maahanmuuttopolitiikka: Pitäisikö sitä hoitaa eri keinoin, pitäisikö määriä vähentää tai lisätä.

        Minulla on siitäkin mielipiteeni, eikä se ole aina esim. samansuuntainen kuin hallinnon kanta.

        Tämä palsta käsittelee sitä, että - syystä, toisesta tai kolmannesta - joku rasistisin syin syrjii tai vainoaa syytöntä ihmistä:

        Rasistinen viha on ilmiö, joka ei vie mitään, millään tavalla, yhteiskunnassa eteenpäin. Se on ainoastaan rikos, jolla ei ole hyväksyttävää syytä. Ok?

        Jos haluamme saada Suomesta yhä paremman paikan elää, meidän tulee puhua silmiä ummistamatta niin maahanmuuttopolitiikasta kuin rasismistakin. Sillä rasistisuus ei ole maahanmuuttopolitiikkaa ollenkaan.

        Eli ei mitenkään.


      • olen rasismi
        Mover kirjoitti:

        Yhdenvartaisuuspykälä lienee sitä lähimpänä.

        "6 §

        Yhdenvertaisuus

        Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.

        Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.

        Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.

        Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään."

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731

        "Suomi on menossa samaan suuntaan - miksi pitäisi sulkea silmänsä faktoilta? Haluatko ehdoin tahdoin lisätä rikoksia Suomessa, vai pidätkö niiden lisääntymistä pienenä hintana monikulttuurista?"

        Puukko ja bussi. Tämän palstan keskiössä ei ole maahanmuuttopolitiikka: Pitäisikö sitä hoitaa eri keinoin, pitäisikö määriä vähentää tai lisätä.

        Minulla on siitäkin mielipiteeni, eikä se ole aina esim. samansuuntainen kuin hallinnon kanta.

        Tämä palsta käsittelee sitä, että - syystä, toisesta tai kolmannesta - joku rasistisin syin syrjii tai vainoaa syytöntä ihmistä:

        Rasistinen viha on ilmiö, joka ei vie mitään, millään tavalla, yhteiskunnassa eteenpäin. Se on ainoastaan rikos, jolla ei ole hyväksyttävää syytä. Ok?

        Jos haluamme saada Suomesta yhä paremman paikan elää, meidän tulee puhua silmiä ummistamatta niin maahanmuuttopolitiikasta kuin rasismistakin. Sillä rasistisuus ei ole maahanmuuttopolitiikkaa ollenkaan.

        Yksi hyväksyttävä syy rasismille muuten on syntyperäni. Minä en mahda ihmisyydelleni, geeneilleni ja kulttuurinmukaiselle kasvatukselleni sen enempää kuin somalikaan omalleen. Jos siis et hyväksy rasismiani, olet rasisti.

        Muutenkin horinasi rasismista on kaikin osin vääräksi todistettu ja kakofoniasi puuduttaa jo.


      • olen rasismi kirjoitti:

        Todellakaan ei ole ideologista hätkähtää viiteryhmän kymmenkertaista rikollisuutta. Sen sijaan täytyy olla sokaisevan ideologian vallassa, ettei hätkähtäisi. Perustuslaki ei toistaiseksi pakota ymmärtämään mitä kymmenkertainen tarkoittaa, mutta ei myöskään kiellä ymmärtämästä sitä.

        Kyllä on.

        Se sinänsä on ihan hyväksyttävää.

        Mutta joku kukkahattutäti voisi hätkähtää rasistisen rikollisuuden kasvua samalla tavalla.

        Oleellista kummankin suhteen on se, että kumpikin näkökanta näkee tärkeänä asioiden muuttamisen laillisuuden tietä.


      • olen rasistia kirjoitti:

        Sinä sanoit jonkun liittyvän perustuslakiin. Toivottavasti tarkoitit jotain tähän ketjuun liittyvää.

        Kaikki liittyy perustuslakiin. Meidän vessassakäyntimmekin.


      • olen rasismi kirjoitti:

        Eli ei mitenkään.

        Ei - niillä sanoilla - mitenkään.

        Eikä myöskään perustuslaissa, sen enempää kuin missäään muussakaan laissa, sanota, että et saa rikkoa ikkunaani.

        Silti et saa sitä tehdä. Koska laki sen kieltää.


      • olen rasismi kirjoitti:

        Yksi hyväksyttävä syy rasismille muuten on syntyperäni. Minä en mahda ihmisyydelleni, geeneilleni ja kulttuurinmukaiselle kasvatukselleni sen enempää kuin somalikaan omalleen. Jos siis et hyväksy rasismiani, olet rasisti.

        Muutenkin horinasi rasismista on kaikin osin vääräksi todistettu ja kakofoniasi puuduttaa jo.

        Tarkoitatko, että kun jäät rattijuoppoudesta kiinni ja sinulle kirjoitetaan siitä tuomio, niin voit mitätöidä sen ihmisyyteesi, geeneihisi ja kasvuympäristösi humalahakuisiin juomatotottumuksiin vedoten?


      • Linkitähän taas
        Mover kirjoitti:

        Kyllä on.

        Se sinänsä on ihan hyväksyttävää.

        Mutta joku kukkahattutäti voisi hätkähtää rasistisen rikollisuuden kasvua samalla tavalla.

        Oleellista kummankin suhteen on se, että kumpikin näkökanta näkee tärkeänä asioiden muuttamisen laillisuuden tietä.

        Suomen perustuslaista se kohta missä meidät velvoitetaan elättämään kaikki maailman rikolliset.


      • No voi veee..
        Mover kirjoitti:

        Kaikki liittyy perustuslakiin. Meidän vessassakäyntimmekin.

        Miten somalin synnyttäminen liittyy perustuslakiimme?


      • Linkitähän taas kirjoitti:

        Suomen perustuslaista se kohta missä meidät velvoitetaan elättämään kaikki maailman rikolliset.

        Sellaista kohtaa siellä ei ole.

        Eikä meillä sellaista velvoiteta olekaan.


      • No voi veee.. kirjoitti:

        Miten somalin synnyttäminen liittyy perustuslakiimme?

        Kaikki mitä Suomessa tehdään suhteutuu perustuslakiin - hyväksyttävän tai tuomittavana.


      • olen rasisti
        Mover kirjoitti:

        Tarkoitatko, että kun jäät rattijuoppoudesta kiinni ja sinulle kirjoitetaan siitä tuomio, niin voit mitätöidä sen ihmisyyteesi, geeneihisi ja kasvuympäristösi humalahakuisiin juomatotottumuksiin vedoten?

        Ei ajaminen, eikä juominen ainakaan ole synnynnäinen itsesuojelumekanismini.


      • olen rasismi
        Mover kirjoitti:

        Kyllä on.

        Se sinänsä on ihan hyväksyttävää.

        Mutta joku kukkahattutäti voisi hätkähtää rasistisen rikollisuuden kasvua samalla tavalla.

        Oleellista kummankin suhteen on se, että kumpikin näkökanta näkee tärkeänä asioiden muuttamisen laillisuuden tietä.

        Ei oo.


      • olen rasisti kirjoitti:

        Ei ajaminen, eikä juominen ainakaan ole synnynnäinen itsesuojelumekanismini.

        Ehkä ei kannata liikoja keskittyä siihen - koskapa tiedämme, että syntyperä ei saa vaikuttaa ihmisiin suhtautumiseen - kasvatuksen ja kulttuurin piirteet eivät ole hyväksyttäviä, jos ne eivät ole lain mukaisia - oli kysymyksessä sitten oma tai vieras kulttuuri.


      • olen rasismi kirjoitti:

        Ei oo.

        Sinulta jäi vahingossa perustelu pois?


      • Puukko ja bussi
        Mover kirjoitti:

        Yhdenvartaisuuspykälä lienee sitä lähimpänä.

        "6 §

        Yhdenvertaisuus

        Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.

        Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.

        Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.

        Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään."

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731

        "Suomi on menossa samaan suuntaan - miksi pitäisi sulkea silmänsä faktoilta? Haluatko ehdoin tahdoin lisätä rikoksia Suomessa, vai pidätkö niiden lisääntymistä pienenä hintana monikulttuurista?"

        Puukko ja bussi. Tämän palstan keskiössä ei ole maahanmuuttopolitiikka: Pitäisikö sitä hoitaa eri keinoin, pitäisikö määriä vähentää tai lisätä.

        Minulla on siitäkin mielipiteeni, eikä se ole aina esim. samansuuntainen kuin hallinnon kanta.

        Tämä palsta käsittelee sitä, että - syystä, toisesta tai kolmannesta - joku rasistisin syin syrjii tai vainoaa syytöntä ihmistä:

        Rasistinen viha on ilmiö, joka ei vie mitään, millään tavalla, yhteiskunnassa eteenpäin. Se on ainoastaan rikos, jolla ei ole hyväksyttävää syytä. Ok?

        Jos haluamme saada Suomesta yhä paremman paikan elää, meidän tulee puhua silmiä ummistamatta niin maahanmuuttopolitiikasta kuin rasismistakin. Sillä rasistisuus ei ole maahanmuuttopolitiikkaa ollenkaan.

        Kuten nyt itsekin huomaat, sanaa "rasismi" ei ole mainittu kertaakaan, eikä edes sanaa "rotu".

        Seuraava kappale on hyvä, ja osoittaa perustuslakia rikottavan Suomessa koko ajan: "Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella."

        - Kieli: Pakkoruotsi ja ruotsinkielisten kiintiöt yliopistoissa
        - Mielipide: Poliittiset näytösoikeudenkäynnit, median sensuuri ja itsesensuuri
        - Alkuperä: Helsingin kaupungin työllistämispolitiikka, alkuperä- ja sukupuoliperusteinen uimakielto, erot sosiaaliturvan määrässä

        Lista on pitkä, ja uskon että sitä ei tarvitse kirjoittaa näkyviin - sen tietävät kaikki, nekin jotka sen kieltävät tai siitä vaikenevat.

        Tietenkin tuo "ilman hyväksyttävää perustetta" tarjoaa punavihreille porsaanreiän.

        Mistä tuon "rasistisen vihan" tuohon keksit? Vihastahan tässä ei ole lainkaan kyse. Kyse on aivan käytännön ongelmasta - ihmiset eivät halua joutua tapetuiksi, ja mielestäni sen uhkaa pitää pienentää.


      • POP
        Mover kirjoitti:

        "Häh, miten "rasismi" liittyy perustuslakiin?"

        Lue se!

        No mullahan on se, mutta search ei löydä tuollaista sanaa koko dokumentista. Onko sulla joku tiedostava versio siitä?


      • olen rasisti
        Mover kirjoitti:

        Ehkä ei kannata liikoja keskittyä siihen - koskapa tiedämme, että syntyperä ei saa vaikuttaa ihmisiin suhtautumiseen - kasvatuksen ja kulttuurin piirteet eivät ole hyväksyttäviä, jos ne eivät ole lain mukaisia - oli kysymyksessä sitten oma tai vieras kulttuuri.

        Minä olen rasisti, koska olen ihminen ja koska minulla on oppimiskyky. Laki ei mahda sille mitään.


      • olen rasismi
        Mover kirjoitti:

        Sinulta jäi vahingossa perustelu pois?

        Yritän käyttäytyä palstan isännän tavoin.


      • ole rasismi
        Mover kirjoitti:

        Kaikki mitä Suomessa tehdään suhteutuu perustuslakiin - hyväksyttävän tai tuomittavana.

        Mikset pysy aiheessa?


      • olen rasismi kirjoitti:

        Yritän käyttäytyä palstan isännän tavoin.

        Et tainnut vain huomata sitä...?


        "Perustuslaki on linjannut yhteiskunnallisen oikean ja väärän - ja se ihan yhtä lailla tuomitsee kenen tai keiden tahansa rikollisuuden.

        Sinun määrittelemäsi "tervepäisyys" todellakin on ideologinen (jos nyt hienosti sanotaan) arvio sen pohjalla."


      • ole rasismi kirjoitti:

        Mikset pysy aiheessa?

        Miten mielestäsi somalin synnyttäminen ei liittyisi perustuslakiin? Se tapahtuu ihan varmasti sen mukaan.


      • olen rasisti kirjoitti:

        Minä olen rasisti, koska olen ihminen ja koska minulla on oppimiskyky. Laki ei mahda sille mitään.

        Siltä osin mahtaa, että jos teet lain vastaisi tekoja, joudut niistä tavattaessa vastuuseen.


      • Puukko ja bussi kirjoitti:

        Kuten nyt itsekin huomaat, sanaa "rasismi" ei ole mainittu kertaakaan, eikä edes sanaa "rotu".

        Seuraava kappale on hyvä, ja osoittaa perustuslakia rikottavan Suomessa koko ajan: "Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella."

        - Kieli: Pakkoruotsi ja ruotsinkielisten kiintiöt yliopistoissa
        - Mielipide: Poliittiset näytösoikeudenkäynnit, median sensuuri ja itsesensuuri
        - Alkuperä: Helsingin kaupungin työllistämispolitiikka, alkuperä- ja sukupuoliperusteinen uimakielto, erot sosiaaliturvan määrässä

        Lista on pitkä, ja uskon että sitä ei tarvitse kirjoittaa näkyviin - sen tietävät kaikki, nekin jotka sen kieltävät tai siitä vaikenevat.

        Tietenkin tuo "ilman hyväksyttävää perustetta" tarjoaa punavihreille porsaanreiän.

        Mistä tuon "rasistisen vihan" tuohon keksit? Vihastahan tässä ei ole lainkaan kyse. Kyse on aivan käytännön ongelmasta - ihmiset eivät halua joutua tapetuiksi, ja mielestäni sen uhkaa pitää pienentää.

        Suomessa katsotaan että toisen kotimaisen kielen mukaan tulevat opiskelukiintiöt nimenomaan ovat eräänlaista vähemmistöpolitiikkaa, joilla estetään ko. kieliryhmän syrjintä.

        Mutta päätökset tapahtuvat parlamentaarisesti ja sinullakin on oikeus vaikuttaa niihin.

        Toisilla rasismin ilmeneminen näyttäytyy agressiivisempana kuin toisten - mutta takana siellä katsotaan yleensä aina olevan ihmisviha, misantropia.


      • Yksi kieli yksi miel
        Mover kirjoitti:

        Suomessa katsotaan että toisen kotimaisen kielen mukaan tulevat opiskelukiintiöt nimenomaan ovat eräänlaista vähemmistöpolitiikkaa, joilla estetään ko. kieliryhmän syrjintä.

        Mutta päätökset tapahtuvat parlamentaarisesti ja sinullakin on oikeus vaikuttaa niihin.

        Toisilla rasismin ilmeneminen näyttäytyy agressiivisempana kuin toisten - mutta takana siellä katsotaan yleensä aina olevan ihmisviha, misantropia.

        Toisen kotimaisen? Siis tämän suomen. Saame kai se ensimmäinen lienee ollut? Vai oliko sitäkin ennen joku ja jos, niin mikä?
        Loput sitten onkin ulkomaan kieliä kuten useimpien nimikin jo kertoo.


      • Pukko ja bussi
        Mover kirjoitti:

        Suomessa katsotaan että toisen kotimaisen kielen mukaan tulevat opiskelukiintiöt nimenomaan ovat eräänlaista vähemmistöpolitiikkaa, joilla estetään ko. kieliryhmän syrjintä.

        Mutta päätökset tapahtuvat parlamentaarisesti ja sinullakin on oikeus vaikuttaa niihin.

        Toisilla rasismin ilmeneminen näyttäytyy agressiivisempana kuin toisten - mutta takana siellä katsotaan yleensä aina olevan ihmisviha, misantropia.

        Niin - Etelä-Afrikassakin ennenmuinoin estettiin valkoisen vähemmistön syrjintä taitavalla politiikalla. Sieltäkö tuo idea on lähtöisin?

        Minulla on vain yksi ääni. Kiintiöviikareilla on miljardien verovapaat rahastot joilla ostaa myötäjuoksijoita Arkadianmäeltä. Tätäkö on parlamentarismi?

        Tuo viimeinen kappale ei liity mitenkään kysymykseeni "rasistisesta vihasta".


      • Pukko ja bussi kirjoitti:

        Niin - Etelä-Afrikassakin ennenmuinoin estettiin valkoisen vähemmistön syrjintä taitavalla politiikalla. Sieltäkö tuo idea on lähtöisin?

        Minulla on vain yksi ääni. Kiintiöviikareilla on miljardien verovapaat rahastot joilla ostaa myötäjuoksijoita Arkadianmäeltä. Tätäkö on parlamentarismi?

        Tuo viimeinen kappale ei liity mitenkään kysymykseeni "rasistisesta vihasta".

        Kuinka suomalaista demokratiaa pitäisi muuttaa - kun se ei mielestäsi nyt toimi?


      • elämä korjaa virheet
        Mover kirjoitti:

        Kuinka suomalaista demokratiaa pitäisi muuttaa - kun se ei mielestäsi nyt toimi?

        Muista mower että perustuslakia voidaan aina muuttaa on sellainen valiokunta olemassa, en nyt viitsi käyttää vaikeita sanoja että ymmärrät asian.
        Jonain päiväna asiat valkenee enemmistölle ja tapahtuu positiivinen muutos joka suojelee kanta suomalaisia.


      • yuuyur
        Mover kirjoitti:

        Tarkoitatko, että kun jäät rattijuoppoudesta kiinni ja sinulle kirjoitetaan siitä tuomio, niin voit mitätöidä sen ihmisyyteesi, geeneihisi ja kasvuympäristösi humalahakuisiin juomatotottumuksiin vedoten?

        Jos uskontoni määrää ottamaan pyhää ja puhdistavaa alkoholia ennen ajoon lähtöä, niin silloinhan se on sallittava?
        Sallitaanhan uskonnolliset pahoinpitelytkin, eikä ketään saa asettaa eri asemaan jne.


      • elämä korjaa virheet kirjoitti:

        Muista mower että perustuslakia voidaan aina muuttaa on sellainen valiokunta olemassa, en nyt viitsi käyttää vaikeita sanoja että ymmärrät asian.
        Jonain päiväna asiat valkenee enemmistölle ja tapahtuu positiivinen muutos joka suojelee kanta suomalaisia.

        Perustuslakivaliokunat ei takuulla muuta perustuslaista pilkkuakaan:

        Siihen tarvitaan koko eduskunnasta 5/6 -osaa porukasta.

        Vaikeus ei tekstissäsi ole ongelma, vaan väärät tiedot.


      • yuuyur kirjoitti:

        Jos uskontoni määrää ottamaan pyhää ja puhdistavaa alkoholia ennen ajoon lähtöä, niin silloinhan se on sallittava?
        Sallitaanhan uskonnolliset pahoinpitelytkin, eikä ketään saa asettaa eri asemaan jne.

        Kuka on sallimassa laittomuuden Suomessa?

        Pistätkö viitteen tähän?

        Kiitos!


      • myös aika korjaa
        Mover kirjoitti:

        Perustuslakivaliokunat ei takuulla muuta perustuslaista pilkkuakaan:

        Siihen tarvitaan koko eduskunnasta 5/6 -osaa porukasta.

        Vaikeus ei tekstissäsi ole ongelma, vaan väärät tiedot.

        Muista mower historia toistaa itseään, ja ajatukset muuttuvat kun silmät aukenevat ja järjen ääni pääsee valloilleen.
        Yksi kysymys miksi poistit minun joulu tarinani loukkasiko se kenties jotakuta ?
        Eli kun eduskunnassa äänestetään maanmyynti kieltoa venäläisille ne myös tarvitsee siihen muutokseen 5/6 osaa porukasta .
        Ellen ihan väärin muista tuo maan myyminen kenelle haluaa on siinä samassa laissa missä sinunkin vertaukset.


      • Puukko ja bussi
        Mover kirjoitti:

        Kuinka suomalaista demokratiaa pitäisi muuttaa - kun se ei mielestäsi nyt toimi?

        No, voisi siirtyä kohti todellista demokratiaa, esim. Sveitsin malliin.

        Mutta tämähän ei ollut se pointti, vaan piiloutumisesi suomalaisen parlamentarismin taakse - kun kerran kansanedustajat on vaaleilla valittu, saavat suhmuroida haluamallaan tavalla, maan edusta piittaamatta. En ole samaa mieltä.


      • myös aika korjaa kirjoitti:

        Muista mower historia toistaa itseään, ja ajatukset muuttuvat kun silmät aukenevat ja järjen ääni pääsee valloilleen.
        Yksi kysymys miksi poistit minun joulu tarinani loukkasiko se kenties jotakuta ?
        Eli kun eduskunnassa äänestetään maanmyynti kieltoa venäläisille ne myös tarvitsee siihen muutokseen 5/6 osaa porukasta .
        Ellen ihan väärin muista tuo maan myyminen kenelle haluaa on siinä samassa laissa missä sinunkin vertaukset.

        En ole poistanut joulutarinaasi. En ole nähnytkään sitä.

        En osaa sanoa, vaatiiko maanmyyntikielto ulkomaisille muutoksen perustuslakiin.

        Juuri sen kaltaisista asioista antaa muuten juuri lausuntonsa perustuslakivaliokunta.


      • Puukko ja bussi kirjoitti:

        No, voisi siirtyä kohti todellista demokratiaa, esim. Sveitsin malliin.

        Mutta tämähän ei ollut se pointti, vaan piiloutumisesi suomalaisen parlamentarismin taakse - kun kerran kansanedustajat on vaaleilla valittu, saavat suhmuroida haluamallaan tavalla, maan edusta piittaamatta. En ole samaa mieltä.

        Parlamentin kanta on aivan mainio - turvallinen, luotettava ja vieläpä laillinenkin piilo.


      • yiyiyi
        Mover kirjoitti:

        Kuka on sallimassa laittomuuden Suomessa?

        Pistätkö viitteen tähän?

        Kiitos!

        Lasten ympärileikkaus uskonnon määräämänä on pahoinpitely ja loukkaa heidän fyysistä koskemattomuuttaan.
        Jossain vaiheessa kenellekään ei ole epäselvää, että tuossa on kyse barbaarisesta tavasta ja se on kaikin tavoin laitonta, sekä lapsen edun vastaista.


      • olen rasisti
        Mover kirjoitti:

        Siltä osin mahtaa, että jos teet lain vastaisi tekoja, joudut niistä tavattaessa vastuuseen.

        Onnekseni rasismi ei olekaan laitonta.


      • olen ratkaissut
        Mover kirjoitti:

        Miten mielestäsi somalin synnyttäminen ei liittyisi perustuslakiin? Se tapahtuu ihan varmasti sen mukaan.

        Aihe oli somalien kymmenkertainen rikollisuus, minkä mainitsemisen väität olevan perustuslain vastaista.


    • Femave

      Tuo tyypillinen taantumuksellinen, patriarkaalinen tilasto.

      Uusi tiedostava tilastotiede on jo osoittanut että kukaan mamu ei ole koskaan syyllistynyt rikoksiin. Eihän Afrikassa ole koskaan tehty rikoksia, miksi he nyt tänne muutettuaan ryhtyisivät niitä tekemään?

      Itse asiassa uusi tilastotiede on paljastanut että kaikki rikokset maailmassa tekevät valkoiset lihaa syövät heteromiehet.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5828
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3555
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1905
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1576
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1378
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1376
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe