Tästä oli keskustelu toisessa viestiketjussa, mutta teen uuden avauksen koska aihe on mielenkiintoinen.
Minä väitän, että se ihminen joka on taivaassa (jos oletamme että sellainen paikka on olemassa), ei ole sama ihminen kuin maan päällä.
Tästä syystä minulle on yhdentekevää onko taivas olemassa vai ei, koska jos sinne joku pääsee, niin kyseinen henkilö ei ole se henkilö joka elää nyt maan päällä.
Ikuinen elämä saattaa kuulostaa houkuttelevalta, mutta se on houkutteleva ainoastaan siksi, koska luulet, että sinulla on samat muistot, tunteet ja mielipiteet siellä (taivaassa), kuin täällä. Mutta niinhän asia ei voi olla.
"Sinä" et siis pääse taivaaseen, vaan joku toinen, muokattu "versio" sinusta.
Taivaasta ja ikuisuudesta
25
92
Vastaukset
- oiskohan.
Hä kaksi eri persoonaa.tosta ei ole ennen keskuteltukkaan, toinen livahtaa taivaaseen vai.
- Toinen versio.
Mitä sanoo Raamattu? Saarn.3:20. Kaikki menee samaan paikkaan. Kaikki on tomusta tullut, ja kaikki palajaa tomuun. 12:7. Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palaajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.
- ...
"12:7. Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palaajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin."
Saarn 12:7 puhuu Jumalan kaikkia elollisia, eläimiäkin, elävöittävästä hengestä, ei mistään enemmän tai vähemmän persoonallisesta ihmisolemuksen ikuisuusosasta tms. joka sitten säilyisi ihmisestä kuoleman jälkeen. Ihmisellä ja eläimellä on yhtäläinen henki, kirjoittaa Saarnaaja, ja siksi sama on kumpaisenkin kohtalo.
Saarn 3:19-20 ”Sillä ihmislasten käy niinkuin eläintenkin; sama on kumpienkin kohtalo. Niinkuin toiset kuolevat, niin toisetkin kuolevat; yhtäläinen henki on kaikilla. Ihmisillä ei ole mitään etua eläinten edellä, sillä kaikki on turhuutta. Kaikki menee samaan paikkaan. Kaikki on tomusta tullut, ja kaikki palajaa tomuun.”
Retorinen kysymys seuraavassa jakeessa 21 “Kuka tietää ihmisen hengestä, kohoaako se ylös, ja eläimen hengestä, vajoaako se alas maahan?” on sekä Saarnaajan edellä olleiden jakeiden ja koko Saarnaajan kirjan tavoin näpäytys ihmisen hybrikselle, ajatukselle että ihmisellä olisi jotenkin erityinen asema Jumalan edessä muihin luomakunnan olentoihin nähden.
Job 34:14–15 puhuu samasta asiasta kuin Saarn 12:7, eli että se on Jumalan henki joka tekee kaiken lihan eli kaikki elolliset eläväksi ja “Jos hän [Jumala] ajattelisi vain itseänsä ja palauttaisi luokseen henkensä ja henkäyksensä, niin kaikki liha yhdessä menehtyisi, ja ihminen tulisi tomuksi jälleen.”
Gen 6:17; 7:21-22 ”Sillä katso, minä annan vedenpaisumuksen tulla yli maan hävittämään taivaan alta kaiken lihan, kaiken, jossa on elämän henki; ja kaikki, mikä on maan päällä, on hukkuva. … Silloin hukkui kaikki liha, joka maan päällä liikkui: linnut, karjaeläimet, metsäeläimet ja kaikki pikkueläimet, joita maassa vilisi, sekä kaikki ihmiset. Kaikki, joiden sieraimissa oli elämän hengen henkäys, kaikki, jotka elivät kuivalla maalla, kuolivat.”
Ja vielä apokryfinen Viisauden kirja, 11:22–12:1 “Sillä niinkuin tomuhiukkanen vaakakupissa on koko maailma sinun edessäsi, ja niinkuin kastepisara, joka aamulla lankeaa maan päälle. Mutta sinä olet armollinen kaikille, koska sinä voit kaiken; ja sinä katsot ihmisten syntien ohitse, että he tekisivät parannuksen. Sillä sinä rakastat kaikkia olevaisia, etkä inhoa ainoatakaan niistä, jotka olet tehnyt: et sinä myöskään ole luonut mitään, mitä vihaisit. Ja kuinka voisi mikään pysyä ilman sinun tahtoasi, taikka kuinka voisi säilyä se, jota et sinä ole kutsunut eloon? Mutta sinä säälit kaikkia, koska ne ovat sinun, oi Herra, joka rakastat eläviä. Sillä sinun katoamaton henkesi on kaikissa.”
- Kumpaa seuraat?
Taivaaseen menemme kaikien hyvien Luonteenpiirteidemme kanssa,ja huono jää pois ja me muutumme silmänräpäyksessä Henkioennoiksi,voimme kulkea ajatuksen mukaan,jos halutaan käydä jossakin se tapahtuu sekunnissa,mutta on siinä niin paljon muutakin hyvää,että en kerro niistä.
Joka ei Taivaaseen tule,omaa kaikki hyvät ja huonot piirteet mukanaan ja on ikuisesti sidottu ei mitään omaa tahtoa ja tekoja,on vain kidutusta!
Alunperin Kadotus oli Paholaisille ja sen Engeleille tarkotettu,mutta nyt ihminen on itse vapaasti päätettävä kumpaan menee ja kumpaa Herraa seuraa. Ari- #¤%&/
"mutta nyt ihminen on itse vapaasti päätettävä kumpaan menee ja kumpaa Herraa seuraa"
Itse en seuraa kumpaakaan.
- ateisti.
Kerron esimerkin miksi joko taivas ei voi olla sellaisena olemassa tai, että taivaaseen päässyt ei ole sama ihminen.
Äiti on uskova, poika on ateisti.
Äiti rakastaa poikaansa yli kaiken vaikka hän on ateisti, mutta luonnollisesti toivoo että pojasta tulisi uskova.
Näin ei kuitenkaan tapahdu, vaan poika kuolee ateistina.
Kun äiti kuoltuaan pääsee taivaaseen, tapahtuu jompi kumpi seuraavista vaihtoehdoista:
- Äidin tunteet poikaansa kohtaan ovat kadonneet = hän ei ole sama ihminen enää.
- Äiti on surullinen pojan puolesta, koska tämä on ikuisessa piinassa = taivas ei ole täydellinen paikka.
Nyt joku voisi sanoa että poika valitsi itse kohtalonsa ja tästä syystä pojan kohtalo ei häiritse äitiä.
Näin ei tietenkään ole. Jos lapsi tekee itsemurhan, niin sekin on hänen oma valintansa, mutta silti vanhemmat surevat sellaisessa tilanteessa.
Jos siis taivaassa ei ole kärsimystä tai surua, niin siinä tapauksessa tämä "äiti" ei ole enää oma itsensä, vaan jokin manipuloitu klooni.- ~~tähkäpää~~
Olen kaikesta muusta kanssasi samaa mieltä, mutta en tuosta "manipuloitu klooni.".
Itse ajattelisin näin, että kun Raamattu sanoo, että "kaikki entinen on mennyt", se tarkoittaa sitä, että siellä toteutuu täydellisesti se, mitä meidän tulisi jo täällä ajassakin oppia, ettemme tunne enää ketään lihan mukaan, sillä siellä ei mennä miehelle / naiselle, eikä muutakaan vastaavaa, vaan siellä on voimassa se, mitä Jeesus sanoin: Se on minun äitini..veljeni... joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
Eli siellä olemme täydellisiä siinäkin suhteessa, ettemme enää erottele ihmisiä joidenkin maallisten tunteidemme mukaan, eli kykenemme rakastamaan niin täydellä rakkaudella jokaista, ettei ole enää mitään
erotusta yhden ja toisen välillä.
Ts. meidän tulisi pyrkiä jo täällä ajassakin siihen, että minulla olisi ihan samanlainen hätä naapurin äidin ateistipojan puolesta, kuin oman poikanikin puolesta yms. ja koska kaikki entinen on mennyt, me emme muistele, emmekä sure menneitä ja tapahtuneita, vaan me elämme vain siinä hetkessä, iankaikkisuudessa. - ateisti.
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Olen kaikesta muusta kanssasi samaa mieltä, mutta en tuosta "manipuloitu klooni.".
Itse ajattelisin näin, että kun Raamattu sanoo, että "kaikki entinen on mennyt", se tarkoittaa sitä, että siellä toteutuu täydellisesti se, mitä meidän tulisi jo täällä ajassakin oppia, ettemme tunne enää ketään lihan mukaan, sillä siellä ei mennä miehelle / naiselle, eikä muutakaan vastaavaa, vaan siellä on voimassa se, mitä Jeesus sanoin: Se on minun äitini..veljeni... joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
Eli siellä olemme täydellisiä siinäkin suhteessa, ettemme enää erottele ihmisiä joidenkin maallisten tunteidemme mukaan, eli kykenemme rakastamaan niin täydellä rakkaudella jokaista, ettei ole enää mitään
Ts. meidän tulisi pyrkiä jo täällä ajassakin siihen, että minulla olisi ihan samanlainen hätä naapurin äidin ateistipojan puolesta, kuin oman poikanikin puolesta yms. ja koska kaikki entinen on mennyt, me emme muistele, emmekä sure menneitä ja tapahtuneita, vaan me elämme vain siinä hetkessä, iankaikkisuudessa."koska kaikki entinen on mennyt, me emme muistele, emmekä sure menneitä ja tapahtuneita, vaan me elämme vain siinä hetkessä, iankaikkisuudessa."
Mutta mielestäni tässä on juuri se ongelma.
Ihminen on tuota kaikkea. Ihminen on muistot, kokemukset, ilot ja surut.
Jos ne otetaan pois, persoona katoaa.
Jos ihminen sairastuu dementiaan, eikä muista enää menneistä mitään. Hänen persoonansa on kadonnut ja hänestä tulee läheisille tavallaan "vieras ihminen".
Jos minulta viedään muistot ja kokemukset ja kaikki tunteet mitä niihin liittyy, en ole enää minä. Minä saatan olla saman näköinen, mutta en ole "minä". - ml213.
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Ts. meidän tulisi pyrkiä jo täällä ajassakin siihen, että minulla olisi ihan samanlainen hätä naapurin äidin ateistipojan puolesta, kuin oman poikanikin puolesta yms. ja koska kaikki entinen on mennyt, me emme muistele, emmekä sure menneitä ja tapahtuneita, vaan me elämme vain siinä hetkessä, iankaikkisuudessa.Tähkäpää. Oletko koskaan tavannut lapsensa menettänyttä ihmistä surutyönsä keskellä ja seurannut surutyön tasoa ja sen muuttumista ja lopuksi ihmisen muuttumista.
Huomioi miten ihminen on JUMALAN suunnittelema ja aivoittama kapsitus ja onneksi JUMALA on suunnitellut ihmisen siten, että ihminen mahdollistuu sopeutumaan vaikeisiinkin tilanteisiin ja jatkamaan nylkyttäen matkaansa. Kaikki ihmiset eivät,- vaan ohjaantuvat itsetuhoisuuteen. Lapsen menettäminen on järkyttävän kova isku kaikille ihmsille ja erikoisesti äidille.
No, täällä netissä voimme teorisoida, mutta totuus käytännön tasolla on kauhea, jonka sen on kokenut. - ateisti2
ateisti. kirjoitti:
"koska kaikki entinen on mennyt, me emme muistele, emmekä sure menneitä ja tapahtuneita, vaan me elämme vain siinä hetkessä, iankaikkisuudessa."
Mutta mielestäni tässä on juuri se ongelma.
Ihminen on tuota kaikkea. Ihminen on muistot, kokemukset, ilot ja surut.
Jos ne otetaan pois, persoona katoaa.
Jos ihminen sairastuu dementiaan, eikä muista enää menneistä mitään. Hänen persoonansa on kadonnut ja hänestä tulee läheisille tavallaan "vieras ihminen".
Jos minulta viedään muistot ja kokemukset ja kaikki tunteet mitä niihin liittyy, en ole enää minä. Minä saatan olla saman näköinen, mutta en ole "minä".No joo.... minä en sellaiseen taivaaseen todellakaan edes haluaisi. JOS sellainen olisi olemassa.
- mietiskelijä
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Ts. meidän tulisi pyrkiä jo täällä ajassakin siihen, että minulla olisi ihan samanlainen hätä naapurin äidin ateistipojan puolesta, kuin oman poikanikin puolesta yms. ja koska kaikki entinen on mennyt, me emme muistele, emmekä sure menneitä ja tapahtuneita, vaan me elämme vain siinä hetkessä, iankaikkisuudessa.Mitä tästä elämästä muka jää jos ei mennä miehelle/naiselle. Kammottavaa. Kaikki rakkaat jäisivät rajan taa, eihän se mikään onnenpaikka olisi.
Huomioi-isi pääte. En usko että taivasta on muualla kuin uskovaisten-kuten tähkäpää-mielikuvituksessa.
Häpeällistä hänelle kertoilla satuja.
- ateisti.
Olisi ollut mielenkiintoista kuulla kommentteja yllä olevasta esimerkistä, mutta aihe taitaa olla liian kiusallinen.
- ateisti.
... hiljaista on.
- ml213.
Hiljaista on ja ihan ymmärrettävästä syystä. Tyhmyydestä ei sinua ainakaan voi syytellä, koska toit asian erittäin hyvin esille tuolla äiti lapsi vertauskuvalla. Tähän vertauskuvaasi kompastuu juuri uskonnollisen tämän ajan ihmisen usko.
Jos ajatellaan asiaa ihan todellisuuden tasolta, niin jo lapsen menettäminen vanhemmilla on niin suuri murhe, ettei siitä yleensä toivuta enbtiselleen. Se varjostaa /vaikuttaa lopun elämän. On sama onko kyse ateisti perheestä tai uskovista. Surutyössä menehtyneen lähiomaisen luovuttaminen on se kipein ja merkityksellisin asia.
Ajatteleppa ite. Jos todella tämä lapsi on jo aikuistunut ja jumalaton, niin tämän ajan usko hel- vetin ikuisesta piinasta voi järkyttää vanhempien mielen /romahduttaa. Näitäkin tapauksia on.
Mutta, todellisuus on, miten ateistikin pohtii lapsensa menetettyään kuolemaa ja mitä kuoleman jälkeen ihmiselle tapahtuu. Tätä todellisuutta ei kinastelemalla poisteta, vaan se on todellisuutta. Molemmille, ateisti/uskovainen perheille todellisesti surutyössä auttaa tieto/usko, miten meillä on hyvä JUMALA. Juuri tämä JUMALAN hyvyys ilmenee siinä, että JUMALA aivoitti pelastaa Aadamissa syntiin kuolleen ihmisen Jeesuksen sovitustyön kautta;
"Sillä niinkuin KAIKKI kuolevat Aadamissa, niin myös KAIKKI tehdään eläviksi Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan ......." 1 Kor. 15:22
Juuri tuohon liittyy miten ihmiskunta on kollektiivisesti kuolleessa tilassa ja JUMALA ilmoittaa ja todellisuus tukee tätä, miten ihminen on vihollisuudessa ja siten erossa JUMALASTA.
Kaiken huippu on, mistä vielä vaietaan on se, miten vain ja ainoastaan JUMALA vaikuttaa /on JUMALAN teko, että ihminen ylipäätänsä pelastuu. Ihmisen osa on vain havainnoida tämä itsestään.
Niin, verauskuvaasi palaten ongelma poistuu juuri sillä, että JUMALA on aivoittanut pelastaa kuolleessa tilassa olevan ihmisen kollektiivisesti kuten tuossa jakeessa tulee esille.
Kaikken tämän sinetöi Fil 2 ilmoitus;
9. Sentähden onkin JUMALA hänet (=Jeesuksen) korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
10. niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
11. ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän JUMALAN kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
12. Siis, rakkaani, samoin kuin aina olette olleet kuuliaiset, niin ahkeroikaa, ei ainoastaan niinkuin silloin, kun minä olin teidän tykönänne, vaan paljoa enemmän nyt, kun olen poissa, pelolla ja vavistuksella, että pelastuisitte;
13. sillä JUMALA on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
Siis JUMALA on aivoittanut asioiden kulun niin, että JOKAINEN IHMINEN TULEE SUULLAAN TUNNUSTAMAAN JEESUKSEN HERRAKSI. Juuri tuo Jeesuksen tunnustaminen Herraksi on punainen lanka ihmisen pelastumisesta.
Eli asia on juuri päin vastoin todellisuudessa. Jos tämä lapsensa menettänyt äiti saa uskon ihmistä rakastavasta JUMALASTA, niin todellisuudessa tämä on erittäin suuri helpotus surutyössä ja erikoisesti luovuttaa vaikka jumalaton lapsi armollisen JUMALAN käsiin. Äiti tietää ja uskoo mikä on lopputulos eli jumalaton poikakin tulee eräässä hetkessä notkistamaan polvensa ja suullaan tulee tunnustamaan Jeesuksen Herraksi eli on JUMALAN aivoittama pelastunut ihminen.
(Vastaus män pitkäks, mutta olokoon) - ml213.
ml213. kirjoitti:
Hiljaista on ja ihan ymmärrettävästä syystä. Tyhmyydestä ei sinua ainakaan voi syytellä, koska toit asian erittäin hyvin esille tuolla äiti lapsi vertauskuvalla. Tähän vertauskuvaasi kompastuu juuri uskonnollisen tämän ajan ihmisen usko.
Jos ajatellaan asiaa ihan todellisuuden tasolta, niin jo lapsen menettäminen vanhemmilla on niin suuri murhe, ettei siitä yleensä toivuta enbtiselleen. Se varjostaa /vaikuttaa lopun elämän. On sama onko kyse ateisti perheestä tai uskovista. Surutyössä menehtyneen lähiomaisen luovuttaminen on se kipein ja merkityksellisin asia.
Ajatteleppa ite. Jos todella tämä lapsi on jo aikuistunut ja jumalaton, niin tämän ajan usko hel- vetin ikuisesta piinasta voi järkyttää vanhempien mielen /romahduttaa. Näitäkin tapauksia on.
Mutta, todellisuus on, miten ateistikin pohtii lapsensa menetettyään kuolemaa ja mitä kuoleman jälkeen ihmiselle tapahtuu. Tätä todellisuutta ei kinastelemalla poisteta, vaan se on todellisuutta. Molemmille, ateisti/uskovainen perheille todellisesti surutyössä auttaa tieto/usko, miten meillä on hyvä JUMALA. Juuri tämä JUMALAN hyvyys ilmenee siinä, että JUMALA aivoitti pelastaa Aadamissa syntiin kuolleen ihmisen Jeesuksen sovitustyön kautta;
"Sillä niinkuin KAIKKI kuolevat Aadamissa, niin myös KAIKKI tehdään eläviksi Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan ......." 1 Kor. 15:22
Juuri tuohon liittyy miten ihmiskunta on kollektiivisesti kuolleessa tilassa ja JUMALA ilmoittaa ja todellisuus tukee tätä, miten ihminen on vihollisuudessa ja siten erossa JUMALASTA.
Kaiken huippu on, mistä vielä vaietaan on se, miten vain ja ainoastaan JUMALA vaikuttaa /on JUMALAN teko, että ihminen ylipäätänsä pelastuu. Ihmisen osa on vain havainnoida tämä itsestään.
Niin, verauskuvaasi palaten ongelma poistuu juuri sillä, että JUMALA on aivoittanut pelastaa kuolleessa tilassa olevan ihmisen kollektiivisesti kuten tuossa jakeessa tulee esille.
9. Sentähden onkin JUMALA hänet (=Jeesuksen) korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
10. niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
11. ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän JUMALAN kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
12. Siis, rakkaani, samoin kuin aina olette olleet kuuliaiset, niin ahkeroikaa, ei ainoastaan niinkuin silloin, kun minä olin teidän tykönänne, vaan paljoa enemmän nyt, kun olen poissa, pelolla ja vavistuksella, että pelastuisitte;
13. sillä JUMALA on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
Siis JUMALA on aivoittanut asioiden kulun niin, että JOKAINEN IHMINEN TULEE SUULLAAN TUNNUSTAMAAN JEESUKSEN HERRAKSI. Juuri tuo Jeesuksen tunnustaminen Herraksi on punainen lanka ihmisen pelastumisesta.
Eli asia on juuri päin vastoin todellisuudessa. Jos tämä lapsensa menettänyt äiti saa uskon ihmistä rakastavasta JUMALASTA, niin todellisuudessa tämä on erittäin suuri helpotus surutyössä ja erikoisesti luovuttaa vaikka jumalaton lapsi armollisen JUMALAN käsiin. Äiti tietää ja uskoo mikä on lopputulos eli jumalaton poikakin tulee eräässä hetkessä notkistamaan polvensa ja suullaan tulee tunnustamaan Jeesuksen Herraksi eli on JUMALAN aivoittama pelastunut ihminen.
(Vastaus män pitkäks, mutta olokoon)Lisäys edelliseen...
Niin, todellisuus on, miten JUMALA on ennalta määrännyt ja ennalta valinnut ihnmisiä kaikista sukupolvista juuri tiedottamaan tästä JUMALAN aivoittamasta ihmisen pelastamisesta. Eli ovat JUMALASTA syntyneitä /tulleet uskoon jo tässä ajassa, jota ihminen elää.
Mutta, kuten havainnoit ja näet, niin tästä ilosanomasta on ihminen kyhännyt opin, joka on muuttunut suru sanomaksi eli ikuiseksi piinaopiksi ja erikoisesti on sivuutettu koko JUMALAN teko ihmisen pelastamisessa.Nyt uskonnollinen ihminen opettaa ja kuvittelee miten kuolleessa tilassa oleva ihminen mahdollistuu ja pitää ottaa pelastus kuin apteekin hyllyltä. - ml213:lle
ml213. kirjoitti:
(Vastaus män pitkäks, mutta olokoon)Ateisti ei saa lohtua jumalasta vaikka olisi mikä menetys koska ateisti ei usko jumalaan. ETkö ymmärrä sanojen merkityksiä? Etkö tiedä mitä ateismi on?
Oletko vähän tyhmä? - ml213.
ml213:lle kirjoitti:
Ateisti ei saa lohtua jumalasta vaikka olisi mikä menetys koska ateisti ei usko jumalaan. ETkö ymmärrä sanojen merkityksiä? Etkö tiedä mitä ateismi on?
Oletko vähän tyhmä?Edellä tarkoitin tilannetta, miten ateistin kohdattua lapsensa kuoleman, voi alkaa pohtimaan mitä kuoleman jälkeen on ja tapahtuu ja jos hän saa uskon mitä edellä kerroin niin saa myös lohdutusta.
Monasti voimakaat kokemukset vaikuttavat ihmiseen siten, että tulee JUMALAAN uskovaksi tai paremminkin JUMALA ohjaa ihmisen uskontielle kokemuksien kautta. (kuten Raamatussa on, niin monen ahdistuksen kautta)
Muuten lapsen menettäminen on monille vanhemmille niin kova paikka, että turvautuvat jopa ennustajiin tai tekevät fiktiivisellä kuvituksellaan oman taivaansa ja yhteyden pitonsa , jonka kautta ovat yhteydessä omaisiinsa. Siis seurustelevat kuolleen lähiomaisensa kanssa fiktiivisellä tasolla, koska eivät mahdollistu luovuttamaan/luopumaan hänestä. Menetys on ollut ylitsepääsemätön.
Ymmärrän ja uskon, miten todellisen JUMALAN aivoittaman ihmisen pelastamisen ymmärtäminen lohduttaa parheiten surutyössä olevaa ihmistä. Ateistikin, joka ei usko sydämessään JUMALAN aivoituksiin, niiin saa tiedollisella tasolla jo lohdutusta. Siis todellisessa tilanteessa,- ei täällä netissä teorisoiden.
Ihminen muuten tartuu olejenkin korteen ja kirjaimellisesti jos on hödän keskellä.Kaikki keinot käytetään mitä ulottuvilla on, jotta vapautuisi tilanteesta. - ponihäntätyttö
ml213. kirjoitti:
Edellä tarkoitin tilannetta, miten ateistin kohdattua lapsensa kuoleman, voi alkaa pohtimaan mitä kuoleman jälkeen on ja tapahtuu ja jos hän saa uskon mitä edellä kerroin niin saa myös lohdutusta.
Monasti voimakaat kokemukset vaikuttavat ihmiseen siten, että tulee JUMALAAN uskovaksi tai paremminkin JUMALA ohjaa ihmisen uskontielle kokemuksien kautta. (kuten Raamatussa on, niin monen ahdistuksen kautta)
Muuten lapsen menettäminen on monille vanhemmille niin kova paikka, että turvautuvat jopa ennustajiin tai tekevät fiktiivisellä kuvituksellaan oman taivaansa ja yhteyden pitonsa , jonka kautta ovat yhteydessä omaisiinsa. Siis seurustelevat kuolleen lähiomaisensa kanssa fiktiivisellä tasolla, koska eivät mahdollistu luovuttamaan/luopumaan hänestä. Menetys on ollut ylitsepääsemätön.
Ymmärrän ja uskon, miten todellisen JUMALAN aivoittaman ihmisen pelastamisen ymmärtäminen lohduttaa parheiten surutyössä olevaa ihmistä. Ateistikin, joka ei usko sydämessään JUMALAN aivoituksiin, niiin saa tiedollisella tasolla jo lohdutusta. Siis todellisessa tilanteessa,- ei täällä netissä teorisoiden.
Ihminen muuten tartuu olejenkin korteen ja kirjaimellisesti jos on hödän keskellä.Kaikki keinot käytetään mitä ulottuvilla on, jotta vapautuisi tilanteesta.Ateisti ei usko jumalaan joten hän ei saa tiedollisella tasolla siitä mitään lohdutusta. Ymmärrätkö sinä sanan ateismi merkityksen? Vaikuttaa siltä että et.
- ml213.
ponihäntätyttö kirjoitti:
Ateisti ei usko jumalaan joten hän ei saa tiedollisella tasolla siitä mitään lohdutusta. Ymmärrätkö sinä sanan ateismi merkityksen? Vaikuttaa siltä että et.
Käyppä jumalattoman ihmisen luona, joka tekee surutyötään.
- #¤%&/
ml213. kirjoitti:
Käyppä jumalattoman ihmisen luona, joka tekee surutyötään.
Jos ihminen saa Jumalasta lohtua, hän ei ole ateisti.
Ateisti saa yhtä paljon lohtua Jumalasta kuin sinä Zeuksesta.
Näin se on, halusit tai et. - ml213.
#¤%&/ kirjoitti:
Jos ihminen saa Jumalasta lohtua, hän ei ole ateisti.
Ateisti saa yhtä paljon lohtua Jumalasta kuin sinä Zeuksesta.
Näin se on, halusit tai et.Todellisuus on,- ajatellen ihmisen käyttäytymistä, niin ihminen uskoo/ohjaantuu hädän hetkellä lähes mihin asiaan tahansa. Esim. syöpäsairaan ihmisen mieltä voidaan ohjata lähes mihin tahansa eli saada uskomaan lumelääkityksen voimaan.
Sinunkin ääni muuttuisi kellossa, jos olisit vakavasti sairas ja sinulle tiedotettaisiin elinpäiviä olevan viikon pari. Tässä tilassa oleva ihminen uskoisi, jos joku toisi sinulle kokeiltavaksi ihmelääkitystä, jolla sairautesi parantuu.
Niin, tai sotajermujen kokemukset. Olen kuullut tämän usean ihmisen suusta. Sodassa voimakkaiden pommitusten keskellä,- jotka ovat olleet pitkäkestoisia ja erittäin voimakkkita, niin KAIKKI ovat rukoilleet suojelusta ja lupaustensa tekemistä jos tästä vielä selviää. Sinäkin olisit käyttäytynyt noin.
Tilanne on kokonaan toinen kun pohdimme asiaa fiktiivisesti. - &/(%&/
ml213. kirjoitti:
Todellisuus on,- ajatellen ihmisen käyttäytymistä, niin ihminen uskoo/ohjaantuu hädän hetkellä lähes mihin asiaan tahansa. Esim. syöpäsairaan ihmisen mieltä voidaan ohjata lähes mihin tahansa eli saada uskomaan lumelääkityksen voimaan.
Sinunkin ääni muuttuisi kellossa, jos olisit vakavasti sairas ja sinulle tiedotettaisiin elinpäiviä olevan viikon pari. Tässä tilassa oleva ihminen uskoisi, jos joku toisi sinulle kokeiltavaksi ihmelääkitystä, jolla sairautesi parantuu.
Niin, tai sotajermujen kokemukset. Olen kuullut tämän usean ihmisen suusta. Sodassa voimakkaiden pommitusten keskellä,- jotka ovat olleet pitkäkestoisia ja erittäin voimakkkita, niin KAIKKI ovat rukoilleet suojelusta ja lupaustensa tekemistä jos tästä vielä selviää. Sinäkin olisit käyttäytynyt noin.
Tilanne on kokonaan toinen kun pohdimme asiaa fiktiivisesti.Väitteitä joita esitetään ilman todisteita, voi kumota ilman todisteita.
Vastaan siis lyhyesti: Olet väärässä. - sivistyksessä aukko
ml213. kirjoitti:
Todellisuus on,- ajatellen ihmisen käyttäytymistä, niin ihminen uskoo/ohjaantuu hädän hetkellä lähes mihin asiaan tahansa. Esim. syöpäsairaan ihmisen mieltä voidaan ohjata lähes mihin tahansa eli saada uskomaan lumelääkityksen voimaan.
Tilanne on kokonaan toinen kun pohdimme asiaa fiktiivisesti.Sotien jälkeen kirkosta eroihin tuli piikki. SE on todellisuutta. SE kertoo etteivät ihmiset uskoneet vaan päinvastoin kapinoivat uskoa ja uskovaisia vastaan.
Sinä olet vähän tyhmä kun et tiedä mitä on ateismi.
- 8+14
Kyllä se on sama ihminen, koska kyseessä on ihmisen sielu.
1 Moos 2:7: Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.
Ensin Jumala teki maan tomusta ihmisen ruumiin ja sitten puhalsi ihmiseen elämän ja niin ihmisestä tuli elävä sielu. Ruumis oli ensin, joka oli eloton ilman elämää. Kun Jumala puhalsi elämän sieraimiin niin silloin vasta ihmisestä tuli elävä sielu.
1 Tess 5:23 Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
Kun ihminen kuolee niin ruumis on eloton, koska elämä poistuu ihmisestä, eikä ruumis enää ole elävä, koska eläväksi tekevä sielu poistuu ruumiista. Mutta ihmisen sielu ei kuole, vaan se menee tuonelaan niin kuin Jeesuskin sanoi, kun rikas mies kuoli ja haudattiin, hän nosti katseensa tuonelassa. Raamattu itse todistaa sen monessa kohtaa ettei sielu, nefesh, psykhe kuole.
Jaak 5:20 niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.
1 Piet 1:9 sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen.
Uskon päämäärä on sielun pelastus, ei ruumiin.
Matt 10:28: Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.- ...
"1 Moos 2:7: Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu."
Jostain syystä KR38 haluaa juuri tässä jakeessa kääntää sanat nefesh chaja toisin kuin se kääntää ne kaikkialla muualla.
Gen 1:20–21,24 ”Ja Jumala sanoi: ’Viliskööt vedet eläviä olentoja (nefesh chaja) …’. Ja Jumala loi suuret merieläimet ja kaikkinaiset liikkuvat, vesissä vilisevä elävät olennot (nefesh chaja)…. Ja Jumala sanoi: ’Tuottakoon maa elävät olennot (nefesh chaja)….”
Gen 2:19 "Ja Jumala teki maasta kaikki metsän eläimet ja kaikki taivaan linnut ja toi ne ihmisen eteen nähdäkseen, kuinka hän ne nimittäisi; ja niinkuin ihminen nimitti kunkin elävän olennon (nefesh chaja), niin oli sen nimi oleva.”
– Uusi käännös on johdonmukaisempi jakeessa Gen 2:7 KR92: ”Ja Herra Jumala muovasi maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän henkäyksen. Näin ihmisestä tuli elävä olento.”
Ihminen on elävä olento, nefesh chaja, kuten muutkin eläimet
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki2073586Mies, näen sinua hetken
ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen133376Riikka Purra on ihana, jämpti
Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä852573Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa
Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman92175Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!
Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling512065Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)
Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.81904Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki
Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue411717- 901591
- 721153
- 741150