AKNE/FINNIT

weeruli16

Mulla on ollut jo yli vuoden naamassa ja selässä aknea.. selässä pahempaa. En kehtaa olla oikein topin kanssa saatika sitten bikineissä tms kun hävettää toi selkä. Naama ärsyttää vielä enemmän, välillä vähän.hellittää noi näppylät mut jossain vaiheessa ne taas lisääntyy. Oon lopettanu meikkivoiteiden ja puuterien käyrön ettei se pahenna niitä, ja pesen aamusin ja iltasin semmosella apteekista saatavalla puhdistus aineella, joka on akne ihoisille. Onks jollain jotain toimivia konsteja ja onko jollain jotain kokemusta lääkkeistä joka auttais aknen hoitoon. Asiallisia kommentteja kiitos.

6

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • efeffeefefefefefe

      Moi, mene koulusi terkalle ja menet puhumaan sille aknestasi, se määrää sinulle lääkkeitä ja voiteita mitkä kokee sulle sopivaksi ja ne sitten auttavat.
      lisäksi juo PALJON vettä joka päivä, vältä sormilla kasvoihisi koskeminen ja ole muutenkin mahd. hygieeninen. jätä rasvaiset ruuat ja limut ja syö paljon kasviksia.

      • weeruli16

        Enpä ole aiemmin ottanut syömistäni huomioon.. :O Kiitos!


    • finnitön

      -Käytä oikeita tuotteita ja pese kasvosi 2 krt päivässä
      -Juo paljon vettä
      -Syö terveellisesti
      -Älä koske turhaan kasvoja
      -Käytä kasvonaamiota joskus (ei joka pv)
      -Tee kasvokuorintoja
      -Kokeile teepuuöljyy (toimii mulla)
      -Käytä kasvovoidetta silloin kun iho tuntuu kuivalta (älä pistä liikaa, se saattaa pahentaa)
      -Nuku hyvin
      -Älä käytä mielellään meikkiä

      Näi saat finnittömän ihon. Toivottavast auttoi:)

      • weeruli16

        Kiitos paljon neuvoista! Aion kokeilla, mutta mistä tuota kyseistä teepuuöljyä saa? Ihan kaupasta vai jostain bodyshopista tai vastaavasta?


      • finnitön
        weeruli16 kirjoitti:

        Kiitos paljon neuvoista! Aion kokeilla, mutta mistä tuota kyseistä teepuuöljyä saa? Ihan kaupasta vai jostain bodyshopista tai vastaavasta?

        En oo varma mutta uskoisin että body shopista, apteekeist, life (se kauppa:D)


    • Näppynaama :D

      Niin tai sitten varaat ajan ihotautilääkärille josta saat yleensä reseptin antibiottikuuriin :) Mun veljellä ainakin alkoi vasta antibiotit auttaan, vaikka ensin kokeili kaikki maholliset clerasilit, eucerinit ja muut läpi.

      Itselläkin on niskassa erityisesti finnejä, siihen auttaa ainakin se että pitää huolen hiuksien hygieniasta, koska jos hiukset rasvottuu kauheesti ja ne on auki, niin ai että niskaanhan se kaikki paska heti hiuksista siirtyy.

      Joillain auttaa tietty myös se että pesee vartalon ja naaman oliivi- tai kookosöljyllä (rasva liuottaa rasvaa), itse kuitenkaan en oo kun kerran tätä niksiä kokeillut ja sekin meni hiukan pieleen, koska en pessyt sen jälkeen naamaa millään geelillä (oliiviöljy tarttu hiuksiin ja hiukset jäi rasvasiks :D). Että jos käytät öljyä niin pese sen jälkeen toistamiseen iho, mut tällä kertaa vartaloshampoolla :)

      Naamasta omat finnit on alkanu selvästi hälveneen kun oon pessyt naaman humektanilla, sillä kosteusvoiteella joka on tarkotettu akneihosille. Tosi moni noista aknetuotteista kuivattaa ihon, mm eucerin ja lopputulos on se että iho alkaa yleensä kutiamaan jolloin siihen koskeekin sen verran enemmän että finnit lisääntyy.

      Nyt oon myös kokeillu kahtena päivänä ottaa yhen tollasen antibiotin veljeltä, että pari viikkoo aattelin ottaa iltasin ja kattella miten toimii :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2896
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2450
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      19
      2049
    5. 171
      1862
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1856
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      134
      1546
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe