Hämmästyksekseni muutamat ovat erittäin kiinnostuneet siitä miten minä näen asiat kun puhutaan minun uskostani.
Alla muutama sana asiasta.
Jumala.
Jumala On - se mikä Jumala On... Täydellinen Elämä.
Ne ovat Jumalan >ominaisuudet< tekevät Jumalasta sen mitä Jumala On - esimerkiksi kuolemattoman. Jumalan ominaisuuksien summaa kutsutaan Jumaluudeksi. Jumaluus on siis Jumalasta ja se on Pyhä - sitä kutsutaan myös Pyhäksi Hengeksi. Pyhä tarkoittaa esimerkiksi koskematonta, tahratonta ...
Ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus itsessään ja se on luonnollisesti seuraus Jumalan Jumaluudesta, jota Raamatussa kutsutaan myös esimerkiksi Jumalan vanhurskaudeksi ja jota "etsimään" meitä kehoitetaan.
Tämän kuolemattoman Jumalan alkuperä on hamassa ikuisuudessa. Ikuisuutta voisi kuvailla esimerkiksi rajattomalla avaruudella (siis sillä tyhjällä tilalla jossa esimerkiksi ihmiselle näkyvä universumikin on ja laajenee kaiken aikaa), avaruuden ei voi sanoa alkavan tai loppuvan missään - ja siksi voi päätellä, että se ei ole koskaan tullut mistään vaan se on aina ollut olemassa. Tässä rajattomuudessa on myös Jumala ja Jumaluus.
Salomo kuvailee Jumalaa ja Jumaluutta rakennettuaan Herralle temppelin näin:
2. Aik. 2:6 Kuka kykenisi rakentamaan hänelle huoneen? Taivaisiin ja taivasten taivaisiin hän ei mahdu. Mikä siis olen minä rakentamaan hänelle temppeliä muuta varten kuin uhratakseni hänen edessänsä?
Jumala on kuolematon koska "Hän On Täydellinen Elämä" (ja ei voi olla montaa erilaista ikäänkuin keskenään eripuraista täydellisyyttä - vaan vain yhtä ja se on Jumalan). Jumalan täydellisyys pitää sisällään esimerkiksi viisauden, oikeudenmukaisuuden jossa rakkaus on ja vapauden - ilman esimerkiksi näitä Jumalan ominaisuuksia Jumala ei olisi kuolematon Elämä. Jumala on myös "Ylin Tuomari" - esimerkiksi yli kaiken olevan, esimerkiksi kaiken elämän.
Jumala on myös kaiken elämän Luoja ja alkuun laittaja. Vaikka Raamatun kertomus luomisesta on kuvaannollinen on sen sanoma luonnollisesti totta. Vaikka Raamatun kertomus alkaa noin 6000 vuotta ajasta taaksepäin, ei maailmaa ole luotu 6000 vuotta sitten eikä vain kuudessa päivässä.
Adam oli ensimmäinen ihminen jolle Jumala antoi mahdollisuuden valita, joko elää siinä Jumaluudessa jossa ainoastaan on kuolemattomuus tai elää oman päänsä mukaan .. ja hän valitsi oman tiensä - sen joka osoittautui tieksi jossa ei ole iankaikkista elämää. Näin myös kaikki Adamin jälkeläiset ovat kuoleman omia.. ja vailla sitä Jumalan vanhurskautta, jossa ainoastaan elämä voi säilyä.
Job. 4 sanoo : Syntyisikö saastaisesta puhdasta? Ei yhden yhtäkään.
**
Niin että tässä me kaikki nyt ollemme - ilman iankaikkista elämää ja tuhon omia ihan omien tekojemme mukaan - ja tästä on ihmisen itsensä mahdotonta pelastua - meidät voi pelastaa vain se jolla on itsellään kuolemattomuus ja lunastuksen täytyy senkin tapahtua täydellisessä oikeudenmukaisuudessa - kuolemaan vievää syntiä ei voi vain unohtaa se ei olisi täydelliselle Jumalalle mahdollista ilman että Jumalakin tekisi väärin - siksi Jumala maksoi meidän syntimme oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa ja mikä tärkeintä vaapaaehtoisuudessa - Jeesuksessa.
Raamattu kertoo siis että pelastuminen on mahdollista ja jos lukee tarkkaan kuinka - niin voi nähdä että lunastus todella tapahtuu siinä Jumalan täydellisyydessä jossa todellinen uskottava lunastus ainoastaan voi tapahtua.
Kuitenkin vaikka lunastus itsessään on täydellinen - sen vastaan ottaminen on yhä vapaaehtoista (sillä mikään muu ei olisi mahdollista, koska pakon alla ei koskaan ole iankaikkista elämää) Lunastuksen vastaan ottaminen tarkoittaa uuden tien valitsemista elämään, siten että ei enää kulje sitä Aadamin valitsemaa ihmisen omaa kuolemaan vievää tietään, vaan lähtee seuraamaan Jumalan osoittamaa elämään vievää tietä. Se voi tuntua vaikealta, mutta askel askel askeleelta se tulee pikku hiljaa ihmiselle mahdolliseksi.
Se Jumaluus josta tuossa kirjoitin oli Jeesuksessa ja kun Jeesus tuomittiin, silloin tuomittiin samalla myös Jumalan tahto (eli Jumaluus) hänessä vääräksi.
Lunastus on siis täydellinen - viaton kuoli (murhattiin sanoo Raamattu) jotta viallisille tulisi mahdollisuus saada kuolemaan vievät tekonsa anteeksi ja he voisivat pelastua kuolemasta > elämään.
Room. 5:12 Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet..
Jokainen tietää kai että olen hel'vetin-ikuisen-piinan opin vastustaja - minulle se on maailman suurin HARHA, petos jonka juuret ovat valheellisissa sanoissa "Ei, ette te kuole"- ja jos jaksat lukea mitä kirjoitin niin tajuat ehkä miksi se on harha.
alex
Tehdäänpä uusi aloitus - uskosta.
23
86
Vastaukset
- Alexin uskosta.
"Alex.kasi." kirjoitti:
Miksi en ole adventisti? Periaatteessa en liity mihinkään yhteisöön jossa minulta vaadittais olemaan jotain tai uskomaan johonkin mihin en usko ja vaikka pidänkin adventisteja rehellisinä ihmisinä ja heidän raamatuntulkintaansa ehkä parhaana mitä olen tavannut - en silti ole kaikissa n.s. "säännöissä" samaa mieltä. Siksi.
Kysymys kommenttiin liittyen:
Voitko siis Alex hivenen valoittaa, että mihin et siis adventtisanomassa ja sen kirkkokunnan asettamissa mahdollisissa säännöissä usko ja et siksi voi liittyä adventtikirkkoon jäsenenä?
Onko kyse esim. kymmenyksistä?
Onko taustalla kenties joku sellainen henkilökohtainen ns. "taipumuksesi" ja adventistien luokittelema synti, josta et voi luopua?
Vai oletko ollut joskus adventtikirkon jäsen ja sinut on erotettu yhteisöstäsi jonkun syyn vuoksi?
Nyt on kyse sinun uskostasi. Mihin sinä uskot.
Ellet pysty vastaamaan sinun uskoosi liittyviin kysymyksiin, sinun Alex on aivan turha kirjoitella täällä.
Mene jonkun muun kirkkokunnan palstoille potaskoinesi melskaamaan!
Onko sinussa miestä, vai kuljetko hame päällä?
Vai vahdotko nikkiä ja alat henkilöpilkan jollain muulla nikillä, kuten tapanasi on ollut?
Otatko kohteeksi jälleen kenties Bushmannin, joka on peitonnut kirjoituksillaan sinut 100-0?Tais kaverilla jäädä levy päälle :) ..
Jos luet tämän aloituksen niin olen aika varma että saat vastauksen noihin kysymyksiisi.
Osaathan sinä lukea kun osaat kirjoittaakin.
alex
Hei !
Kiva lukea ajatuksiasi tässä mitä kirjoitat.
Haluan lyhyesti kommentoida så där vidare;
1.) Jumala on monoteistinen vaikka jumaluus Kol 2:9, Apt 17:29 on monikossa kolmen persoonan ykseys.
>Panteismi on taas sitä että selitetään Jumala maailmankaikkeutena, ja sitä ei Raamattu puolla vaan Luojaa luojana.
Minusta tuntuu että Isä Jumala on delegoinut Pojalle kaiken luomista myöten Poikaa varten "lahjaksi" ja ihmiskunnalle Kristus on "lahja" Jumalalta. JHWH ja kaikki tyynni missä jumaluus ilmestyt ihmiselle on Kristus Pyhä Henki. Joku Iso Ukko siis voi asua jossakin tähtisumujen takanakin- mutta jumaluus on nuo kolme eikä ole olemassa aikaa että voitaisiin osoittaa että joku noista kolmesta puuttuisi.
Hebr 1:2.
Huom. kuitenkin että Israelin tapa- tapahtumakulttuuri antoi aina pojalle saman arvon kuin isällekin ilman ansioita., Eli jos isä oli kylän originelli oli poikaparka sitä samaa vaikka olisi kuinka homogeeninen ryhmässä ja -viisas.
2.) Raamatun sukukirjat ja aikahistia siten vie 6000 taakse luomiseen ja maapallo on ollut siihen aikaan jo olemassa.
Kun katsomme alkukielen sanaa "luomista" kirjaimellisesti tarkoittavaa asiayhteydessä "päivä" "vuorokausi" niin toteamme että hebrean alkukielen sana oli sama luomisen vuorokausissa kuin viikkojärjestyksen päivissä.
Ampiainen tarvitsee elääkseen esim. koko kropansa- ei onnistu evoluutiossa. Kasvit tarvitsevat valon heti- ei onnistu maan akselin tuhannen vuoden säätäminen ja kasvin luominen yhdessä.
3.) Lunastus on Kristuksen ansio- vanhurskaus Kristuksen ansio- Ef 2:8-9 Room 6:22-23 ja tuo palkka on sitten ihmisen omien ratkaisujen mukaan mitä on tehnyt etsikko- ja armonsa- ajan päivinä eläissään: Ilm 20:12-15 kertoo koko Kosmosta koskevasta spektaakkelista joka koskee enkeleitäkin- kaikki luotuja elossa olevia ja kuolleita- kuolleet herätetään kuulemaan jommassa kummassa ylösnousemuksessa minkä ratkaisun ovat itse tehneet eläissään. koko 20 luku kertoo kosmoksen loppuhuipentuman joka koskee enkeleitäkin ja itte piru on merrassa.
Juud 6, 2 Pt 2:4, Hes 28:13-17.
Nyt laitan koneen kiinni- pitää lukea Suomen valtiosääntöä- on raskaita kurssini nykyisin- ja ei ole pakko tehdä, mutta ajatelin tehdä vielä jos jaksan ja ei ole pakko tehdä kurssia kitettävillä arvosanoilla. Ovat raskaita ja paljon asiaa. Yritän jaksaa vielä ja pakko ei ole.
Jumalan siunausta 2014
yst. t. Jari LaurilaAivan oikein Jari - Jumala on monoteistinen (siis yksi) sen todistaa jo sekin että täydellisyyttä ei ole kuin yhtä. Jumalaa voi siksi kutsua myös Jumaluudeksi joka oli esimerkiksi Jeesuksessa tai Pyhäksi Hengeksi, kaiken aikaa on kysymys yhdestä ja samasta .
Raamattu todella kertoo noin kuuden tuhannen vuoden pituisesta ajasta - mutta se ei tarkoita (ainakaan minulle) että maailma olisi luotu vasta 6000 vuotta sitten.
Nyt voi olla että sinä ja minä näemme "Jumala kansan" - eli pelastuvat hieman eri tavalla - minulle ei se välttämättä tarkoita että ihmisen tulisi kuulua johonkin lahkoon tai kirkkoon - vaikka ei siitä ehkä - siis ehkä - ole haittaakaan. Minusta kun tuntuu että maailmassa on tuhansia lahkoja ja kirkkoja ja niissä on paljon sellaisia joita kannattaa jopa välttää. Itse sanisin että vältä jokaista jossa esimerkiksi uskotaan ikuiseen hel'vetin piinaan .. tai jossa ennustellaan liikaa.. Ei uskovaisen tarvitse tietää päiviä tai aikoja, se mikä tulee se tulee aikanaan.
alex :)alex.kasi kirjoitti:
Aivan oikein Jari - Jumala on monoteistinen (siis yksi) sen todistaa jo sekin että täydellisyyttä ei ole kuin yhtä. Jumalaa voi siksi kutsua myös Jumaluudeksi joka oli esimerkiksi Jeesuksessa tai Pyhäksi Hengeksi, kaiken aikaa on kysymys yhdestä ja samasta .
Raamattu todella kertoo noin kuuden tuhannen vuoden pituisesta ajasta - mutta se ei tarkoita (ainakaan minulle) että maailma olisi luotu vasta 6000 vuotta sitten.
Nyt voi olla että sinä ja minä näemme "Jumala kansan" - eli pelastuvat hieman eri tavalla - minulle ei se välttämättä tarkoita että ihmisen tulisi kuulua johonkin lahkoon tai kirkkoon - vaikka ei siitä ehkä - siis ehkä - ole haittaakaan. Minusta kun tuntuu että maailmassa on tuhansia lahkoja ja kirkkoja ja niissä on paljon sellaisia joita kannattaa jopa välttää. Itse sanisin että vältä jokaista jossa esimerkiksi uskotaan ikuiseen hel'vetin piinaan .. tai jossa ennustellaan liikaa.. Ei uskovaisen tarvitse tietää päiviä tai aikoja, se mikä tulee se tulee aikanaan.
alex :)hep- kiitos !
Minä en moiti Adventtikirkkoa- on tukevasti Kristus kalliolla.
Tässä sellaiset jakeet jotka olen itse ymmärtänyt lyhyesti ehdoiksi taivasten valtakuntien avaimiksi ja lyhyesti koko Raamattu näissä jakeissa;
Ilm 14:12
Hebr 1:14
Eli Kristus auktoriteettina ja Jumalan laki synnin opettajana Room 3:20, ja
pyhitys eli Jumala etusijalla aina kaikissa arkipäivänkin toimissa.
Siinä koko lysti lyhyesti, ehdot ja vaatimukset, tunnukset ja punnukset.
Mutta ryhmä on tarkoitettu tarjoamaan puitteet ja yhdistämään ja että synergia olisi positiivista. Därför.
Ryhmä ei ole uskon pakollinen ehto, mutta asiaan kuuluvaa, suositeltavaa, kyllä. Siellä missä ihmisiä syntyy aina ristiriitojakin, ja työssä- myös vapaaehtoisessa uupumusta- inhimillisiä ja maantieteellisiä syitä pitää ihmistä erossa ryhmästä toisinaan.
Minä teen comeback ratkaisun viimeistään 2018. Näin on alustava tarkoitus.
Pelastus on yksilöpeliä ja luskoilla ja kauhoilla lipataan, ja jokainen vastaa omasta annoksestaan eri piireissä; Luuk 12:47-48 vasten tietonsa määrästä.
Toisella kauha ja toiselle lusikka ja toisella naskali voiveitsenäkin.
Eri Raamattua lukevissa piireissä on yksilöitä- pelastuvia- Jumalan kanssa sovussa vilpittöminä totuutta etsimässä Jeesusta hapuilemassa- yksilöinä ja vehnää ja rikkaviljaa yksilöinä joka Jumalan porukassa, Matt 13:24-30.
Tie on kepea ja lavea. Baanalla tunkua ja tönitään, Monet ensimmäiset viimeisinä ja viimeiset ensimmäisenä palavuudessa Kristukseen-
Jyviä lentelee tien poskeen, kalliolle ja rikkaruohoon. Jossakin on portti joka on yhtä kapea kuin neulansilmä ja se pitäisi löytää- perille päästä-
mahtua sisään- ja siellä takana on sitten lopullisuus Ilm 20 luvun koko kosmosta koskeva loppuspektaakeli jossa piru on merrassa ja jossa jokainen enkeleitä myöten -jokainen luotu- saa kuulla kunniansa ja palkka maksetaan: Room 6:22-23.
Pysy palstoilla. Inventaariota jokainen tekee itsestään mellan.
Jumalan siunausta
Jari Laurilajarinhotelli kirjoitti:
hep- kiitos !
Minä en moiti Adventtikirkkoa- on tukevasti Kristus kalliolla.
Tässä sellaiset jakeet jotka olen itse ymmärtänyt lyhyesti ehdoiksi taivasten valtakuntien avaimiksi ja lyhyesti koko Raamattu näissä jakeissa;
Ilm 14:12
Hebr 1:14
Eli Kristus auktoriteettina ja Jumalan laki synnin opettajana Room 3:20, ja
pyhitys eli Jumala etusijalla aina kaikissa arkipäivänkin toimissa.
Siinä koko lysti lyhyesti, ehdot ja vaatimukset, tunnukset ja punnukset.
Mutta ryhmä on tarkoitettu tarjoamaan puitteet ja yhdistämään ja että synergia olisi positiivista. Därför.
Ryhmä ei ole uskon pakollinen ehto, mutta asiaan kuuluvaa, suositeltavaa, kyllä. Siellä missä ihmisiä syntyy aina ristiriitojakin, ja työssä- myös vapaaehtoisessa uupumusta- inhimillisiä ja maantieteellisiä syitä pitää ihmistä erossa ryhmästä toisinaan.
Minä teen comeback ratkaisun viimeistään 2018. Näin on alustava tarkoitus.
Pelastus on yksilöpeliä ja luskoilla ja kauhoilla lipataan, ja jokainen vastaa omasta annoksestaan eri piireissä; Luuk 12:47-48 vasten tietonsa määrästä.
Toisella kauha ja toiselle lusikka ja toisella naskali voiveitsenäkin.
Eri Raamattua lukevissa piireissä on yksilöitä- pelastuvia- Jumalan kanssa sovussa vilpittöminä totuutta etsimässä Jeesusta hapuilemassa- yksilöinä ja vehnää ja rikkaviljaa yksilöinä joka Jumalan porukassa, Matt 13:24-30.
Tie on kepea ja lavea. Baanalla tunkua ja tönitään, Monet ensimmäiset viimeisinä ja viimeiset ensimmäisenä palavuudessa Kristukseen-
Jyviä lentelee tien poskeen, kalliolle ja rikkaruohoon. Jossakin on portti joka on yhtä kapea kuin neulansilmä ja se pitäisi löytää- perille päästä-
mahtua sisään- ja siellä takana on sitten lopullisuus Ilm 20 luvun koko kosmosta koskeva loppuspektaakeli jossa piru on merrassa ja jossa jokainen enkeleitä myöten -jokainen luotu- saa kuulla kunniansa ja palkka maksetaan: Room 6:22-23.
Pysy palstoilla. Inventaariota jokainen tekee itsestään mellan.
Jumalan siunausta
Jari LaurilaJuu, ei siinä mitään jos joku haluaa kuulua vaikka adventisteihin, oma valinta .. nyt se ei minulle ainakaan ole mikään pelastumisen ehto.
Enkä edes usko että sillä olisi mitään suurempaa merkitystä mihin ihminen kuuluu tai on kuulumatta - kaikki riippuu sydämmen asenteesta ja halusta kulkea oikeaan suuntaan elämässään. Suunnilleen niin kuin tuossa jo kirjoitin.
Aikaisemmin kirjoitin kerran että Jumalalla on oikeus pelastaa ihan kenet haluaa - siihen ei kenelläkään ihmisellä ole mitään sanomista - vaikka sitten muslimin tai vaikka jonkun hindun .. Ihmisten syntivelat on maksettu ja niiden Maksaja on Jumala ja ihminen voi vain ottaa vastaan.. ei muuta.
alex
- Alexin uskosta.
"Alex.kasi." kirjoitti:
Miksi en ole adventisti? Periaatteessa en liity mihinkään yhteisöön jossa minulta vaadittais olemaan jotain tai uskomaan johonkin mihin en usko ja vaikka pidänkin adventisteja rehellisinä ihmisinä ja heidän raamatuntulkintaansa ehkä parhaana mitä olen tavannut - en silti ole kaikissa n.s. "säännöissä" samaa mieltä. Siksi.
Kysymys Alex.kasin kommenttiin liittyen:
Voitko siis Alex hivenen valoittaa, että mihin et siis adventtisanomassa ja sen kirkkokunnan asettamissa mahdollisissa säännöissä usko ja et siksi voi liittyä adventtikirkkoon jäsenenä?
Onko taustalla kenties joku sellainen henkilökohtainen ns. "taipumuksesi" ja adventistien luokittelema synti, josta et voi luopua?
Vai oletko ollut joskus adventtikirkon jäsen ja sinut on erotettu yhteisöstäsi jonkun syyn vuoksi?
Nyt on kyse sinun uskostasi. Mihin sinä uskot.
Ellet pysty vastaamaan sinun uskoosi liittyviin kysymyksiin, sinun Alex on aivan turha kirjoitella täällä.
Mene jonkun muun kirkkokunnan palstoille potaskoinesi melskaamaan!
Onko sinussa miestä, vai kuljetko hame päällä?
Vai vahdotko nikkiä ja alat henkilöpilkan jollain muulla nikillä, kuten tapanasi on ollut?
Otatko kohteeksi jälleen kenties Bushmannin, joka on peitonnut kirjoituksillaan sinut 100-0? - Huomaa että
massapostitus on Suomi24 palstojen sääntöjen vastaista.
- Alex HOI!
"Alex.kasi." kirjoitti:
Kysymys Alex.kasi:lle:
Voitko siis Alex kertoa, että mihin et siis adventtisanomassa ja sen kirkkokunnan asettamissa mahdollisissa säännöissä usko ja et siksi voi liittyä adventtikirkkoon jäsenenä?
Nyt on kyse sinun uskostasi. Mihin sinä uskot? ALEX HOI!
Mene alex.kasi jonkun muun kirkkokunnan palstoille potaskoinesi melskaamaan!'
Etkö ole mies? Oletko vain puskissa nimimerkkissi takana piileskelevä ja sieltä potaskaasi suoltava mekkoon ja korkokenkiin sonnustautunut pelkuri?- ymmärsinkö oikein?
Mikäli oikein ymmärsin "alex.kasin" aikaikaisemmista kirjoituksista, niin "alex.kasi" nimimerkillä kirjoittava on itse homoseksuaali ja ei voi siksi hyväksyä esim. adventistien jyrkkää ja ahdasmielistä kantaa homouteen ja homoihin?
- Häpeisit edes
ymmärsinkö oikein? kirjoitti:
Mikäli oikein ymmärsin "alex.kasin" aikaikaisemmista kirjoituksista, niin "alex.kasi" nimimerkillä kirjoittava on itse homoseksuaali ja ei voi siksi hyväksyä esim. adventistien jyrkkää ja ahdasmielistä kantaa homouteen ja homoihin?
Et voisi olla enemmän väärässä. Alex ei takuulla ole homo, oletko sinä?
Voisit myös näyttää niitä kirjoituksia joista mukamas olet saanut tuollaisen käsityksen. Enpä usko että löydät yhtään sellaista kirjoitusta - ja siksi tästä voi vetää sen johtopäätöksen että olet vain haastamassa riitaa näillä kirjoituksillasi. ymmärsinkö oikein? kirjoitti:
Höpö höpö - et taida olla ihan terve ... minäkö muka olisin homo ?
Voi että on sinulla vaikeaa, kun yrität keksiä vaikka sitten mitä ?
Mutta ei tuollainen valhe enää mene ihmisiin kymmenen vuoden keskustelun jälkeen - yritä keksiä jotain muuta - ihmisparka.
Sitäpaitsi en usko että olet edes oikeassa tuossa adventistien kannanotosta, olen muistavinani että joku joskus kirjoitti että heillä olis jonkilainen kirkko erityisesti seksuaalisesti poikkeaville jossain USA:ssa.. vaikka voi olla että muistan väärin..
Minulla on super vaimo ja meillä kolmelasta. Yks on valmis lääkäri (neuroloogi) , yks on valmis oppikoulun opettaja ja kuopus poika lukee parhaillaan lääkäriksi.
Sinua tuntuu vaivaavan jokin - mutta mikä ? Vähän vaikea näin sivullisen sanoa.. mutta se taitaa olla raskasta kantaa?
Valitan
alex- joukkoon vaan...
alex.kasi kirjoitti:
Mutta ei tuollainen valhe enää mene ihmisiin kymmenen vuoden keskustelun jälkeen - yritä keksiä jotain muuta - ihmisparka.
Sitäpaitsi en usko että olet edes oikeassa tuossa adventistien kannanotosta, olen muistavinani että joku joskus kirjoitti että heillä olis jonkilainen kirkko erityisesti seksuaalisesti poikkeaville jossain USA:ssa.. vaikka voi olla että muistan väärin..
Minulla on super vaimo ja meillä kolmelasta. Yks on valmis lääkäri (neuroloogi) , yks on valmis oppikoulun opettaja ja kuopus poika lukee parhaillaan lääkäriksi.
Sinua tuntuu vaivaavan jokin - mutta mikä ? Vähän vaikea näin sivullisen sanoa.. mutta se taitaa olla raskasta kantaa?
Valitan
alex>>>Minulla on super vaimo ja meillä kolmelasta. Yks on valmis lääkäri (neuroloogi) , yks on valmis oppikoulun opettaja ja kuopus poika lukee parhaillaan lääkäriksi.
- vastaa jos olet mies
alex.kasi kirjoitti:
Valitan
alex"Alex.kasi." kirjoitti:
Voitko siis Alex kertoa, että mihin et siis adventtisanomassa ja sen kirkkokunnan asettamissa mahdollisissa säännöissä usko ja et siksi voi liittyä adventtikirkkoon jäsenenä?
Etkö ole mies? Oletko vain puskissa nimimerkkissi takana piileskelevä ja sieltä potaskaasi suoltava mekkoon ja korkokenkiin sonnustautunut pelkuri? - Vaikeaa ?
joukkoon vaan... kirjoitti:
>>>Minulla on super vaimo ja meillä kolmelasta. Yks on valmis lääkäri (neuroloogi) , yks on valmis oppikoulun opettaja ja kuopus poika lukee parhaillaan lääkäriksi.
Joo, sinä (Busmannin pikku veli) varmaan menetkin kokouksiisi kaatuilemaan ennen kuin menet lääkäriin, koska uskot että pastorisi käsien alla paranee tauti kuin tauti.
Kun et pöljä tajua että lääkäri auttaa ihmisiä - sinä et edes tajua sitä mitä se tarkoittaa "auttaa" - Vaikea sana eikö vaan. AA huh huh UU äh puh TTttTt TtTT nää kerakkeet .. - no voi voi Ei et selvinnyt tälläkään kertaa .. kun ei siellä omassa navassa johon tuijotat ole sellaista sanaa kuin "auttaa" ..
Vain tiedoksesi : "Auttaa" - tarkoittaa tee hyvää lähimmäisillesi" .. - olisko aika herätä ?
vastaa jos olet mies kirjoitti:
"Alex.kasi." kirjoitti:
Etkö ole mies? Oletko vain puskissa nimimerkkissi takana piileskelevä ja sieltä potaskaasi suoltava mekkoon ja korkokenkiin sonnustautunut pelkuri?Alexi vastas jo - näin: (olisit lukenu "pöljä").
Kun tutkii näiden kirkkojen ja lahkojen veristä historiaa ja oppeja joita niissä nykyäänkin opetetaan, niin ei paljon naurata.
Ensin katolinen kirkko joka on sekauskonto monista uskonnoista, kaikkinen rikoksineen ihmisiä kohtaan - sitten siitä kumpuava luterilainen kirkko joka ei ollut paljon parempi harjoittamine noitavainoineen ja sekavine oppeineen.
Jos rehellisesti katsotaan mitä nämä kirkot ovat ihmisiä vastaan tehneet ja mitä heille opettaneet ja yhä opettavat on aivan selvä, että sellaiset teot eivät ole lähtöisin Jumalasta. Vähintään kymmeniä tuhansia ihmisiä poltettiin eswimerkiksi rovioilla tai muulla tavoin tapettiin vain noitavainoissa. Monet laskevat uhrien lukumäärän miljoonissa.
On selvä asia että sinä Jari et valitettavasti ole noissa kirjoituksissasi ihan rehellinen syystä tai toisesta - tai ehkä jätät tahallasi pois todellisuuden kuvauksistasi.
Ei ole todellakaan ole mitään itua kuulua näihin kirkkoihin tai niistä lähteviin lahkoihin joissa yhä korotetaan näitä kirkkoja kuin ne olisivat jotain muuta kuin ne ovat.
Se ei ole edes ihan rehellistä tehdä niin - mielestäni.
Martin Luther vainosi ihmisiä pitäen heitä noitina ja jopa kirjoitti juutalaisvastaisen kirjan (ja kaksikin) jota Hitler sitten käyttivät erimaissa motivoidessaan ihmisiä vainoamaan ja murhatessaan juutalaisia. Katolinen kirkkokaan ei asettunut millään tavalla natsismia vastustamaan, ehkä joitain yksilöitä lukuunottamatta.
Nämä kirkot eivät todella ole "tarpeellisia", koska niissä ei opeteta oikeaa opetusta.. ja niiden historialliset jäljet ovat verta ja kuolemaa täynnä. Ihmiset voivat kokoontua yhteen ilman mitään kirkkoa ja keskustella asioista ja opetella tuntemaan Raamatun sanomaa sellaisena kuin se Raamatussa on - ei sellaisena miksi kirkot ovat sen muuttaneet. Kuten tässä aikaisemmin jo kirjoitin usko on sydämmen asia ei kirkon ..
Niin että ei nämä sinun kirjoituksesi Jari, nyt tällä kertaa oikein pidä paikkaansa.. yrität tieten tai tietämättäsi peitellä asioita ja antaa kuvauksen jostain jota ei ole koskaan ollut .
Valitettavasti..
alex - Minulla myös
alex.kasi kirjoitti:
Valitan
alexKyllä!
Minullakin on kaksi vaimoa ja kolmetoista lasta.
3 lapsistani on neurokirurgia ja viisi on valmistunut juuri valtiotieteiden tohtoreiksi USA:ssa ja nuorimmat viisi ovat juuri pääsemässä USA:n kongressiin ja sitä kautta heistä tulee USA:n seuraavat presidentit.
Minulla on ihanat vaimot ja paljon suloisia miesystäviä.
Olen Adventist Gay-liikkeen puheenjohtaja ja pääsihteeri. - Jumalalle kunnia
Vaikeaa ? kirjoitti:
Joo, sinä (Busmannin pikku veli) varmaan menetkin kokouksiisi kaatuilemaan ennen kuin menet lääkäriin, koska uskot että pastorisi käsien alla paranee tauti kuin tauti.
Kun et pöljä tajua että lääkäri auttaa ihmisiä - sinä et edes tajua sitä mitä se tarkoittaa "auttaa" - Vaikea sana eikö vaan. AA huh huh UU äh puh TTttTt TtTT nää kerakkeet .. - no voi voi Ei et selvinnyt tälläkään kertaa .. kun ei siellä omassa navassa johon tuijotat ole sellaista sanaa kuin "auttaa" ..
Vain tiedoksesi : "Auttaa" - tarkoittaa tee hyvää lähimmäisillesi" ..Vaikeaa ? :lle
>>>Joo, sinä (Busmannin pikku veli) varmaan menetkin kokouksiisi kaatuilemaan ennen kuin menet lääkäriin, koska uskot että pastorisi käsien alla paranee tauti kuin tauti.
Vain tiedoksesi : "Auttaa" - tarkoittaa tee hyvää lähimmäisillesi" ..
- olemaanmitäkö?
"Et voisi olla enemmän väärässä. Alex ei takuulla ole homo, oletko sinä?"
Oletko kenties petikaveri, kun tunnut olevan asiasta niin perillä?
Selvästi alex.kasi on ilmaissut, että adventismi vaatisi häntä olemaan seksuaalisesti jotain muuta, eli eheytymään homoudestaan, kuten adventistit asian ilmaisevat.
"Periaatteessa en liity mihinkään yhteisöön jossa minulta vaadittais olemaan jotain..."- Sinut on tunnistettu
Olet "lestadio-aivopesty" ja näet kaikessa vain seksiä seksiä seksiä.
Kuinka kovaa elämän täytyykään olla, kun on lestadio ja kieroonkasvanut seksuaalisuus ja täysin ulalla oleva oppi..
- America is free
Rehellinen tunnustus till Alexi, näitä ei enää usein näe. Olet ajatellut asioita etkä vain heitä huulta. Luulisin että busmannikin tunnustaa tämän sisimmässään ..
- harha2
"Jokainen tietää kai että olen hel'vetin-ikuisen-piinan opin vastustaja - minulle se on maailman suurin HARHA, petos jonka juuret ovat valheellisissa sanoissa "Ei, ette te kuole"- ja jos jaksat lukea mitä kirjoitin niin tajuat ehkä miksi se on harha. "
Harha mikä harha.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1972273
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo391547Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1321204Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol271971Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe56962- 55886
Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen20882Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis263833Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S18765Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58753