niin kuinka aikaisin aloitatte pakkaamisen? Minä tiesin muuttavani jo lokakuun alkupuolella. Muutan tammikuun viimenen päivä. Lokakuussa aloitin jo heitellä turhia pois. Muuten kämppä piti olla kuitenkin joulun ajan ihan asutussa kunnossa. Päätin, että loppiaisen jälkeen aloitan. Eilen siivosin paikan, johon laitan pahvilaatikoita, ensin tyhjiä, sitten täysiä. Vasta kolme tyhjää laatikkoa olen hakenut. Muuta en sitten tehnytkään. Olenko mielestänne liian aikaisessa? Samalla kun sitten pakkaan tavaroita, siivoan kaapit jne.
Ja itse siivoan kaiken, ei ole varaa palkata mitään siivousapua.
Jos muutatte
11
141
Vastaukset
- ...
Kirjastosta.
Siinä paljon tekemistä ja raskasta tavaraa, vaatii kunnon muuttolaatikot. Muuttoja tullut tehtyä aika usein aikanaan, jonkinlainen rutiini oletettavasti on. Nyt ei ole tullut muutetuksi aikoihin, ei tarkoituskaan. Mutta muutto ajoittain olisi oikein hyvä asia. Jostakin kummasta joka paikkaan kertyy tarpeetonta rojua, joka järkevintä hävittää siinä yhteydessä
Olemassa muuten hyviä kartonkisia muuttolaatikoita vaatteille. Aika korkeita ja niiissä tanko, voi lapata vaatekaapit tyhjiksi vain siirtämällä henkarissa olevat vaatteet suoraan kaappiin. Niitä saa muuttofirmoista ostaa, varmaan vuokratakin.
Jos olisi varoissaan ja muuttotarve, puhelinsoitto yhteen muuttofirmaan ja itse kiireimmäksi aikaa essonpaariin nauttimaan virkistävää keskiolutta. Muutaman kerran tehnyt niin, kaikista miellyttävin vaihtoehto, tosin rojuihin pitää laitella jotain postitlappuja, että menevät oikeisiin paikkoihin. Net purkaakin toki mieluusti rahaa vastaan. Yks mikä pitää muistaa. Kannattaa hävittää vessanharjat. Muuttomiehillä jonkinlainen kestovitsi pakata ne keittiörojun sekaan :DD
=DW= - Oloneuvos
Olen jo usean vuoden pakannut muuttoa varten ;)
Joten, toiset ne selviää tuostakin vähemmällä, ja nopeammin. Tyttäreni on muistaakseni ainakin parikymmentä kertaa muuttanut jo, ja minä vaan asun siinä mihin minut kannettiin kissan kanssa samassa korissa.
Tosin olenhan ollut maailmalla toistakymmentä vuotta mutta aina palannut tänne jota olen pian kuusikymmentä vuotta omistanut ja kulut maksanut? - Kaupunkilainen
Enpä enää muista tarkkaan, kuinka aikaisin aloitettiin pakkaaminen, kun kaksi vuotta sitten muutettiin. Varmaan syys-lokakuussa, kun uusi asunto oli ostettu. Se vapautui marraskuun alussa, mutta sinne tehtiin ensin pientä pintaremonttia ennen joulukuussa tapahtunutta muuttoa.
Olimme asuneet edellisessä asunnossa 26 vuotta, ja lisäksi se oli paljon isompi kuin nykyinen. Pääongelma oli siis saada tavaramäärää supistetuksi niin, että se mahtui uusiin tiloihin. Joitakin huonekaluja annettiin pois, vietiin vaihtolavalle tai myytiin, kirjoista suurin osa meni läheisen kirjaston "tuo ja vie" -hyllylle. Osa tavaroista on edelleen käytössä mökillä.
Tavaramäärän raivaukseen tuo kolme-neljä kuukautta ei ollut ollenkaan pitkä aika, kun piti töissäkin käydä. Kun uusi asunto oli käytössä, veimme sinne vähitellen pienempää tavaraa omalla autolla niin, että varsinaiseen muuttokuormaan tuli vain huonekaluja ja isoja kodinkoneita.
Äidiltä aikanaan opin yhden tärkeän asian muuttotavaroiden pakkaamisesta: jokaisessa laatikossa pitää olla selvästi kirjoitettuna sisältö (esim. ei "vaatteita", vaan "Pekan talvivaatteita" tms.), ja jos uusi asunto on iso, myös se, mihin huoneeseen tavarat ovat menossa. Päällimmäiseksi pakataan se, mitä tarvitaan ensimmäiseksi uudessa paikassa. - Pirre*
Aloitin pikkuhiljaa huhtikuussa, ensin ulkorakennuksen vintti, sitten autotalli ja varastot, - kesällä pikkuhiljaa asuinhuoneita tyhjentämään kaappi kerrallaan ja päälle perusteellinen siivous; muutto on kyllä mahdoton urakka, toivottavasti en tarvitse enää koskaan vastaavaan urkkoon, tai niin että muuton tekee muuttofirma ja mie vaan katselen päältä :)
- Kaupunkilainen
Tavallaan koko omaisuuden läpikäynti viimeistä nikaletta myöten oli kuitenkin terapeuttinen kokemus. Hävitin mm. ison laatikollisen kirjeitä, joista useimpien kirjoittajia en edes muistanut enää. En sentään ruvennut niitä lukemaan, silloin ei mikään aika olisi riittänyt.
Hiukan haikeana selailin nuoruuden päiväkirjoja ja vanhoja valokuvia. Päiväkirjat säästin, kuvat heitin pois (irtokuvat, kansioissa olevat ovat toki tallella).
Samanlainen perkaus olisi nytkin tarpeen, nykyisen asunnon kellarikomero on katosta lattiaan niin täynnä, ettei sieltä löydä mitään ilman tunnin arkeologisia kaivauksia. Monet tavaroista olisinkin heittänyt pois, mutta se asia ei ole yksin minun päätettävissäni. Ehkä mieskin eläkkeelle jäätyään kypsyy luopumaan sellaisista tavaroista, joille ei ole vuosiin ollut mitään käyttöä. Tai sitten hän saa vuokrata niille varaston. - Pirre*
Kaupunkilainen kirjoitti:
Tavallaan koko omaisuuden läpikäynti viimeistä nikaletta myöten oli kuitenkin terapeuttinen kokemus. Hävitin mm. ison laatikollisen kirjeitä, joista useimpien kirjoittajia en edes muistanut enää. En sentään ruvennut niitä lukemaan, silloin ei mikään aika olisi riittänyt.
Hiukan haikeana selailin nuoruuden päiväkirjoja ja vanhoja valokuvia. Päiväkirjat säästin, kuvat heitin pois (irtokuvat, kansioissa olevat ovat toki tallella).
Samanlainen perkaus olisi nytkin tarpeen, nykyisen asunnon kellarikomero on katosta lattiaan niin täynnä, ettei sieltä löydä mitään ilman tunnin arkeologisia kaivauksia. Monet tavaroista olisinkin heittänyt pois, mutta se asia ei ole yksin minun päätettävissäni. Ehkä mieskin eläkkeelle jäätyään kypsyy luopumaan sellaisista tavaroista, joille ei ole vuosiin ollut mitään käyttöä. Tai sitten hän saa vuokrata niille varaston.Niinpä, hyvin kuvasit meidänkin kerrostalo asunnon varastoa, toivoton tapaus... ja taitaa kuulua sukupuoleen tuo kaiken vanhan säästely - niin meidänkin mies kyselee, malliin rippipukuaan lähes, että mihis se on joutunut :), ja työkaluja, vaikkei ole minkään tekijää enää, ostaiski varmaan vielä hitsauskoneenkin ja muuta jo hävitettyä työkonetta. Onneksi pojalle saatii traktori, sekin oisi varmaan siellä komerossa :)
Eiköhän se ala arkkujen etsimisellä.
Ja sitten miettimisellä mitä historiastaan niihin laittaisi.
Eli samoilla tympeillä klisheillä kun kommenteissa on jo kuvattukin.
Mikä muutossa olisi erikoista enää 60 ihmiselle?
Mitä muuttaisit, jos murtaisit lonkkasi?
Vaihtaisin kävely-sauvat keppeihin...
Vitamiinit kipu-lääkkeisiin...
Jalka-rasvat peittäviin mustelma-meikkeihin...
Korsetin pussi-housuun...
Kävely-avun halpaan kunnalliseen...
H.- kuin uin
Riemuitsetko yhdestäkään elämäsi päivästä?
Kaikkiko ovat kuin rannan hiekkaa, jolle korkeintaan koira läjänsä laskee? kuin uin kirjoitti:
Riemuitsetko yhdestäkään elämäsi päivästä?
Kaikkiko ovat kuin rannan hiekkaa, jolle korkeintaan koira läjänsä laskee?"kuin uin"
Yritinhän minä kommentissani kuvata elämäni ihanuutta.
Kaikkea sitä mitä ei kohdalleni ole sattunut.
Eikä minulla ole Koiraakaan.
Luojilleni kiitos.
Kyllä minä tunnen myötä-tuntoa heitä kohtaan, joille elämä on vaivoja eteen tuonut.
H.
Muutimme kymmenen kuukautta sitten ja ne muutot eivät tule koskaan helpoiksi eikä kivoiksi, mutta tällä kertaa palkkasimme sekä muuttofirman kantamaan laatikot ja kuljettamaan ne uuteen ositteeseen, että muuttosiivoulsen mökilläni jonka olin jo myynyt. Talossa jonne muutimme oli rempat menossa (vesiputkien ja viemäreiden vaihto ja kahden kylppärin täysuudistus ) joten jouduimme asumaan kuukauden pari Lutusen talossa Tukholman liepeillä, joss ahänen aikamiespoikansa edelleenkin asuu.
Tyyristä, mutta ehdottomasti vähiten stressaava tapa muuttaa. Paljonhan meille jäi vielä omaakin pakkaamista ja purkamista, etenkin kun ostamamme talo oli vielä puoliksi täynnä tavaraa: tilasin kontin pihalle ja lapseni jotka heittää kaiken menemään siivousapuun. Vähän liiankin tehokkaita: jouduimme kantamaan kontista takaisin sisään esim. sängyn osia :)- ;))
Älä muuta... viserrä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2002851
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss612410Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa221901- 681663
- 1381415
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a1691374Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1091367- 901284
Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1111253- 1211052