Seiskalta taas Selkomaata ja IIsebel Ana Paulaa

Eksytys etenee

TV7 jatkaa yhä eksyttävää linjaansa sadoista varoituksista huolimatta;

Sunnuntaina 12.1.2014

Keskellä elämää 2013
18:30 - 19:55
TV7
Puhujana Marko Selkomaa. Musiikissa Ana Paula.

92

794

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KaikellaOnMääräaika.

      Mä luulen ja olen varmakin, että tv7:n on tiensä suunnan valinnut. Surullista.

      Kaikella on määräaika ja aikansa on jokaisella asialla taivaan alla,

      Tv7 on mukana levittämässä harhaopettajien julistamaa valhe-evankeliumia. Selkomaa on tässä pieni tekijä maailmanlaajuisesti, mutta merkittävä Suomessa.

      • Kiitosmielellä

        Tv7 on Jumalan asettama ja ylläpitämä kristillinen tv. Sen pitää saada kokoon 10000 euroa/päivä toiminnan jatkumiseksi.

        Tv7 ei ole budjettia, eikä strategiaa. On vain rukouksen päivittäinen strategia: Herra, tämä on sinun työsi, anna tarvittavat varat!

        Tarvittavat varat ovat tulleet toistaiseksi, kiitos Herralle!
        Ylistys hänen ihmeelliselle nimelleen.


    • hyvä valinta

      TV7 ei kiinnosta enää.
      Tilasin National geographic ja Discovery channel ja olen nyt katsellut niitä viimeiset kuukaudet.

      • Voi elämän kevät

        hyvä valinta9.1.2014 06:050
        TV7 ei kiinnosta enää.
        Tilasin National geographic ja Discovery channel ja olen nyt katsellut niitä viimeiset kuukaudet.

        JA niistäkö löytyy Pelastus,Jeesus ja Evankeliumit???


    • Surullista

      En ole perehtynyt Marko Selkomaan opetuksiin ja toimintaan - olen vain huomannut, että näillä palstoilla häntä pidetään monissa kommenteissa harhaisena opettajana ja julistajana. Jos nimim. "Eksytys etenee" on samaa mieltä, niin avauksen tekeminen Selkomaan seuraavasta TV-esiintymisestä tarkkoine päivämäärineen ja kellonaikoineen ei ole mielestäni viisasta. Monet saattavat silkasta mielenkiinnosta nyt katsoa kyseisen ohjelman ja kuten olemme huomanneet, harhaoppi voi mennä läpi. Eivät Selkomaat ja muut hänen kaltaisensa olisi niin paljon esillä, elleivät he olisi saaneet huomattavan määrän kannattajia. Kriittiset uskovat katsotaan menestysteologisissa piireissä "vihollisen vastustukseksi". Harhaopettajista on syytä varoittaa, siinä kaikki - pääpaino on aina laitettava oikeaan, raamatulliseen opetukseen. Tietämättä, mitä Selkomaa opettaa, kysyn teiltä - jos joku julistaa Jeesuksen nimessä menestystä, voimaa, Jumalan ihmeitä arkeen, terveyttä ja onnea, niin kuinka nuori tai vasta kääntynyt uskova voi vastustaa kyseisenlaista julistusta? Harhaopettajat tarjoavat sitä, mitä ihminen luonnolisessa tilassaan kaipaa. Usein kujemme pitkän tien, kunnes meille kelpaa yksin Jeesus ja Hän ristiinnaulittuna.

      Toinen asia on tuo TV-7. Tuntuu erikoiselta ja surulliselta, että valtakunnallinen kristillinen TV-kanava tekee meidät uskovat murheelliseksi. Varmaan joukossa on joskus hyvää ja rakentavaakin ohjelmaa. Lähes aina minulle käy kuitenkin niin, että kanavan avattuani joudun vaihtamaan muualle, sillä ohjelmien sisältö ei millään kesta Raamatun totuuden valossa. Vääränlainen sisältö ei tule kanavalle vahingossa. Viimeksi katsoin ohjeman, jossa kanavan isäntä puolusteli Hertzogin toimintaa ja esiintymistä - isäntä on jo ikääntynyt ja hänen pitäisi olla kaikin tavoin järkevä ja ymmärtäväinen, kysyin vain itseltäni, voiko tämä olla totta? Ja sitten tein, kuten usein - suljin kanavan. Jatkoin päivääni raskain mielin, kun kristillilsen kanavan tulisi virkistää meitä ja ilahduttaa meitä oikealla evankeliumilla ja rakentavalla opetuksella.

      • avatkaa silmänne

        Lainaus:
        Tietämättä, mitä Selkomaa opettaa, kysyn teiltä - jos joku julistaa Jeesuksen nimessä menestystä, voimaa, Jumalan ihmeitä arkeen, terveyttä ja onnea, niin kuinka nuori tai vasta kääntynyt uskova voi vastustaa kyseisenlaista julistusta? Harhaopettajat tarjoavat sitä, mitä ihminen luonnolisessa tilassaan kaipaa. Usein kujemme pitkän tien, kunnes meille kelpaa yksin Jeesus ja Hän ristiinnaulittuna.

        Tuon perusteella pidät Jeesustakin harhaopettajan.

        Hän, Jeesus paransi kaikki sairaat Raamatun mukaan. Hän myöskin opetti ja valtuutti opetuslapsiaan tekemään tekemään samoin.

        "Mihin paikkaan tulettekin, parantakaa sielää sairaat ja snaokaa; Jumalan valtakunta on tullut lähelle"

        Sinun ja kaltasitesi syytä on se, ,että suomessa on hengellinen tila epäuskon vallassa.
        Unohdatte kokonaan sen, mitä Jeesus alkoi tehdä ja opettaa.
        Kirjoitteluillanne teette huomaamattanne Jeesuksesta menestysteologin.

        Tai voidaan sanoa, ettette edes tiedä, mitä menestysteologia oikeastaan on.

        Raamatussakin on menestysteologia, raamatullinen sellainen.

        Lainaus vielä :
        kysyn teiltä - jos joku julistaa Jeesuksen nimessä menestystä, voimaa, Jumalan ihmeitä arkeen, terveyttä ja onnea, niin kuinka nuori tai vasta kääntynyt uskova voi vastustaa kyseisenlaista julistusta?

        Kysyn: Miksi pitäisi Jeesuksen opetuksen kaltaista opetusta vastustaa?

        Jeesus tuli tuomaan yltäkylläisen elämän meille. Ainoa este sille on teidänlaistenne epäusko.

        Tottakait meillä on risti kannetavanamme Jeesuksen nimen tähden, eli maailman vaino, siitä ei ole vapautusta. Mutta se ei kuulu tähän asiaan.

        Selkomaa Markku tulee kohta tänne ja mene mielenkiinnolla kuuntelemaan ja haalin mahdollisimman monta sinne mukaan :D


      • Eksytys etenee

        Jos joku elää niin pimeydessä, että katsoo ohjelmaa ja siitä hurmioituu, vaikka sitä on juuri varoitettu harhaoppiseksi, niin Totuus ei ole hänessä ja hän on jo valinnut sen väärän evankeliumin ja väärän jeesuksen seuraamisen, ennenkuin edes katsoi ohjelman.

        Aloittajana tarkoituksena olikin vilpittömästi VAROITTAA ohjelman harhaoppisuudesta, ei suinkaan kehoittaa sitä katsomaan.

        Itsekin toronolaisuudesta selviytyneenä, uskon, että ne jotka oikeasta TOTUUDESTA ovat, lopulta selviävät eksytyksestä, sillä Jeesus ei jätä omiaan harhaoppeihin elämään, vaan hakee pois eksyneensä.


      • wr erty qetry qery e

        Ympärileikkaus on kastraatiota vastaava loukkaus lapsen kehon koskemattomuutta vastaan, lapsen saamat psyykkiset vammat ovat mittavat ja purkautuvat aikuisiässä erinlaisina väkivallantekoina ja ongelmina seksuaalielämässä. (Anna Freud 1952)

        Viime aikoina on ollut suosittua perustella ainakin poikien ympärileikkausta lääketieteellisin tekosyin. Mutta koska poikien ympärileikkausta on harrastettu jo ainakin 5000 vuotta, on tuskin todennäköistä, että ne perimmäiset syyt ovat lääketieteelliset.

        Todellisen syyn kertoo suurimpana juutalaisena filosofina pidetty Moses Maimonides: YMPÄRILEIKKAUKSEN TARKOITUS ON SEKSUAALISEN HALUN JA KYVYN VÄHENTÄMINEN MORAALIN KORJAAMISEKSI SEKÄ RYHMÄÄN SITOUTTAMINEN.

        Benjamin Freedman syyttää kirjassaan heimoveljiään kasaarialkuperänsä tahallisesta salaamisesta, jotta nämä saisivat kristityt uskomaan, että heidän alkuperäinen kotimaansa olisi Palestiina, vaikka se todellisuudessa onkin jossain Keski-Aasiassa.

        Benjamin Freedman kääntyi heimoveljiään vastaan ja käytti suuren osan omaisuudestaan tiedottamiseen juutalaisten kasaarialkuperästä. Hän ei hyväksynyt, että kasaarit käyttivät itsestään nimitystä "juutalainen", vaan
        nimitti heitä "niin sanotuiksi juutalaisiksi" ("self-styled jews"). Freedman piti Israelin perustamista kaikkien pahana kansainvälisenä rikoksena, sillä hän pelkäsi sen saattavan johtaa jopa kolmanteen maailmansotaan.

        Kasaarit olivat turkkilais-mongolidinen kansa, joka oli sukua hunneille.

        Kasaarit olivat kovasti mieltyneitä sotimiseen ja sen seurauksena Aasian muut kansat ajoivat kasaarit länteen.

        Kasaarit valtasivat ajanlaskumme ensimmäisinä vuosisatoina suuren alueen Mustanmeren ja Kaspian meren pohjoispuolelta eli Etelä-Venäjältä. Sinne he perustivat suurvallan alistettuaan alueen 25 maanviljelystä harrastavaa kansaa.

        Valtakunta oli mahtavimmillaan 700- ja 800-luvuilla, jolloin se oli kiistatta Euroopan mahtavin valtio. Noin 1000 jkr. venäläiset voittivat kasaarit, jolloin osa kasaariylimystöstä pakeni Eurooppaan lähinnä Unkariin ja Espanjaan.

        Mutta varsinainen monimiljoonainen kansa jäi paikalleen ja tästä muodostui Itä-Euroopan ja Etelä-Venäjän kasaariväestö, joka käsitti 1900-luvun alussa noin yksitoista miljoonaa ihmistä.

        Juutalaisen tietosanakirjan mukaan kasaarit olivat ryöstelyyn taipuvainen ja hyvin kostonhimoinen kansa. Juutalainen tietosanakirja mainitsee ns. itäjuutalaisten (ashkenasim) polveutuvan kasaareista.

        Juutalaisen historiantutkijan Arthur Koestlerin mukaan kasaarit olivat raakoja ja likaisia, eivätkä esim. puhdistautuneet ulostamisen ja virtsaamisen jälkeen eivätkä koskaan vaihtaneet alusvaatteita, vaan antoivat niiden mädäntyä riekaleiksi.

        http://aijaa.com/Nq2eX2

        Kasaarien uskontona oli fallos-kultti eli siittimen palvonta. Noin vuonna 740 jkr. kasaarikuningas Bulan kyllästyi kansansa barbaareihin tapoihin ja kutsui maahan edustajia kolmesta sen ajan pääuskonnosta islamista, kristinuskosta ja talmudismista, jota viimeksi mainittua on myöhemmin alettu kutsua juutalaisuudeksi.

        Vallanhimoinen kunigas Bulan mieltyi talmudismiin, jonka harjoittajat saisivat hänen tulkintansa mukaan Messiaan tullessa haltuunsa kaikkien kansojen rikkaudet ja kaikki kansat orjikseen.


    • ~~tähkäpää~~

      Minuakin ihmetyttää, miksi juuri ne ihmiset, jotka eniten vastusttavat näitä määrättyjä henkilöitä harhaopettajina, ovat kuitenkin, niitä jotka joka puolella tuovat heitä ja heidän esiintymisiään esille?

      Jos todella peljättäisiin, että kyseiset henkilöt voivat esiintymisellään johtaa ihmisiä harhaan, silloinhan tulisi mahdollisuuksien mukaan pyrkiä estämään ja hävittämään heidän esiintymistään.

      Siksi ainakin minulle on tullut kyseenalaiseksi, mikä näiden vastustajien todellinen agenda oikein on?

      Onko heillä todellista pelkoa siitä, että nämä henkilöt eksyttävät ja heitä kuunnellessaan saattaa joutua harhaan?

      Tämä kaikki heidän vouhkaamisensahan vain luo lisää kiinnostusta vastustamaansa asiaa kohtaan.

      • Varoitus vai hys-hys

        Hyvä Sanoma ja sen mukana helluntaiherätys kirkkoineen ylläpitää ja rahoittaa mm. Selkomaan esiintymiskiertuetta; niin olen ymmärtänyt.

        Selkomaa on tuttu edellisestä projektistaan NokiaMission mannekiinina.
        Kai tiedät NokiaMission ja sen perustajan M.Koiviston vaiheista jotain.

        Tähkäpää, eksytyksen syöpä on KESKELLÄ helluntaiherätyksen ydintä.
        Ja mikä tunnusomaista, helluntaijohto ei tunnista syöpää tai ei kykene vastustamaan sen paiseita päästettyään paholaisen sormet sisäänsä.

        Sinun 'agendasi' on siis "HYS-HYS, älkää kertoko kenellekään". Hmm.
        Alla olevan linkin kirjoitus on tässä ketjussa. Lue siitä hyvä selostus.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11979872#comment-65513552-view


      • Varoitus vai hys-hys kirjoitti:

        Hyvä Sanoma ja sen mukana helluntaiherätys kirkkoineen ylläpitää ja rahoittaa mm. Selkomaan esiintymiskiertuetta; niin olen ymmärtänyt.

        Selkomaa on tuttu edellisestä projektistaan NokiaMission mannekiinina.
        Kai tiedät NokiaMission ja sen perustajan M.Koiviston vaiheista jotain.

        Tähkäpää, eksytyksen syöpä on KESKELLÄ helluntaiherätyksen ydintä.
        Ja mikä tunnusomaista, helluntaijohto ei tunnista syöpää tai ei kykene vastustamaan sen paiseita päästettyään paholaisen sormet sisäänsä.

        Sinun 'agendasi' on siis "HYS-HYS, älkää kertoko kenellekään". Hmm.
        Alla olevan linkin kirjoitus on tässä ketjussa. Lue siitä hyvä selostus.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11979872#comment-65513552-view

        Jospa Tähkäpää onkin Nokiamissiolaisia. Tuo liikehän hajosi ja suurin osa jäsenistä meni Tampereen helluntaikirkkoon. Kyllähän Tähkäpään kommenteista paistaa selvästi hänen myönteisyytensä äärikarismaattiseen toimintaan, joka on hajottanut myös helluntaiherätystä.


    • Ole eksynyt

      Eksyttäjät näkee joka puolella kilpailijoitaan. Alkaa maistaa puulle tuo jatkuva näkemys, että kaikki on eksytystä. Eksyneelle varmaan onkin niin. Eikö jokaisen pitäisi kyetä miettimään. Ellei, saakin eksyä rumiin puheisiin, suun synteihin, vääriin todistuksiin lähimmäisitä jne...

    • milla1

      Kysymys sinulle nimimerkki surullinen, mistä tuon ohjelman löytäisi "Viimeksi katsoin ohjelman, jossa kanavan isäntä puolusteli" Hertzogin toimintaa ja esiintymistä. Olisi mielenkiintoista kuunnella millä argumenteilla ohjelmaa puolustetaan.

      • Surullista

        Hei milla 1!

        Sain itse linkin, jonka kautta saatoin katsoa ohjelman netin kautta jälkilähetyksenä. Olen pahoillani, ettei minulla ole linkkiä taltioituna, sillä ohjelman sisältö ei kuulu niihin ohjelmiin, joita haluan säilyttää. Ohjelman nimi oli muistaakseni "Isännän pöydässä", eikä ohjelman pääaihe ollut Hertzog, vaan haastateltavana oli Hetzogin hieman lähemmin tunteva pastori Jantunen. Ohjelma oli hyvin Hetzog-myönteinen.

        Joku laittoi jokin aika sitten tänne linkin, jossa Hertzog esiintyi Jyväskylässä. Sen voisit löytää etsimällä helluntailaisuus-palstalta Hertzogia käsittelevän ketjun. Ohjelmassa Herzog sanoi, että Pyhän Hengen kanssa saa myös leikitellä - hän kaatoi sätkyilevää miestä pitkän jakson ajan (nostakaa ylös - tulta!) komennoillaan. Mies nostettiin ylös, nurin, ylös, nurin, ylös, nurin muutaman sekunnin välein - järkyttävää toimintaa ja katsottavaa. Minulla ei ole tietoa TV7:n osuudesta tämän tulta-miehen Suomen vierailusta. Täällä ovat jotkut kirjoittaneet, että TV7 olisi ollut mukana Hertzogin Suomen vierailua järjestelemässä.

        Eksytyksistä varoittaminen on hyvin raskasta ja sydämessään kyynelsilmin varoittaja joutuu kohtaamaan ankaraa vastustusta ja vihaa. Varoittaja leimataan usein väärän todistuksen antajaksi, Pyhän Hengen toiminnan rajoittajaksi ja katkeraksi ihmiseksi. Kenenkään ei tule varoittaa ketään, ellei itse tunnusta omaa syntisyyttään, elä Jeesuksen armosta ja ojentaudu omassa elämässään Jumalan Sanan mukaan. Varoittajalla on oltava halu auttaa eksyneitä oikealle tielle ja suuri huoli siitä, että väärälle tielle lähtijät ovat vaarassa joutua kadotukseen. Varoittamisessa on oltava mukana rakkautta, nöyryyttä sekä toimimista yksin Raamatun totuuden tähden. Kysymys on vakavimmasta mahdollisesta asiasta, meidän iankaikkisuudestamme.

        Raamattu kertoo monin tavoin, kuinka lopun aikana keskuuteeme tulee vääriä profeettoja ja syntiä suosivia työntekijöitä, jotka voivat tehdä jopa suuria tunnustekoja - vaikka Jeesus ei heitä tunnekaan. Yksityiselle kristitylle Jeesuksen risti on turvapaikka, lohdutus ja voimanlähde - meidän ei tule pyrkiä tutkimaan kaiken maailman harhaoppeja, vaan keskittyä Jumalan Sanaan, jossa Pyhä Henki kirkastaa meille Kristusta. Sanan raittiissa valossa näemme oikean tien aina Taivaan kotiin saakka. Sanaan juurtuessamme ja Jeesusta jatkuvasti lähemmin tuntevina meitä ei heitellä kaikenmaailman opin tuulissa.
        Siunausta päivääsi!


      • ~~tähkäpää~~

        Tässä kyseisen Isännän pöydässä jakson osoite:

        http://www.tv7.fi/vod/player/?program=35371

        Minun mielestäni Ojares ei suoranaisesti puolustellut Herzogia, vaan lähinnä kyselee, mitä mieltä jantunen hänestä on.


      • mitä mieltä jantunen
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Tässä kyseisen Isännän pöydässä jakson osoite:

        http://www.tv7.fi/vod/player/?program=35371

        Minun mielestäni Ojares ei suoranaisesti puolustellut Herzogia, vaan lähinnä kyselee, mitä mieltä jantunen hänestä on.

        Tähkäpää: "Minun mielestäni Ojares ei suoranaisesti puolustellut Herzogia, vaan lähinnä kyselee, mitä mieltä jantunen hänestä on."

        Et tainnut katsoa ohjelmaa. Tai jos katsoit, niin pahasti oli silmäsi tai sisimpäsi teipattu.


      • ~~tähkäpää~~
        Surullista kirjoitti:

        Hei milla 1!

        Sain itse linkin, jonka kautta saatoin katsoa ohjelman netin kautta jälkilähetyksenä. Olen pahoillani, ettei minulla ole linkkiä taltioituna, sillä ohjelman sisältö ei kuulu niihin ohjelmiin, joita haluan säilyttää. Ohjelman nimi oli muistaakseni "Isännän pöydässä", eikä ohjelman pääaihe ollut Hertzog, vaan haastateltavana oli Hetzogin hieman lähemmin tunteva pastori Jantunen. Ohjelma oli hyvin Hetzog-myönteinen.

        Joku laittoi jokin aika sitten tänne linkin, jossa Hertzog esiintyi Jyväskylässä. Sen voisit löytää etsimällä helluntailaisuus-palstalta Hertzogia käsittelevän ketjun. Ohjelmassa Herzog sanoi, että Pyhän Hengen kanssa saa myös leikitellä - hän kaatoi sätkyilevää miestä pitkän jakson ajan (nostakaa ylös - tulta!) komennoillaan. Mies nostettiin ylös, nurin, ylös, nurin, ylös, nurin muutaman sekunnin välein - järkyttävää toimintaa ja katsottavaa. Minulla ei ole tietoa TV7:n osuudesta tämän tulta-miehen Suomen vierailusta. Täällä ovat jotkut kirjoittaneet, että TV7 olisi ollut mukana Hertzogin Suomen vierailua järjestelemässä.

        Eksytyksistä varoittaminen on hyvin raskasta ja sydämessään kyynelsilmin varoittaja joutuu kohtaamaan ankaraa vastustusta ja vihaa. Varoittaja leimataan usein väärän todistuksen antajaksi, Pyhän Hengen toiminnan rajoittajaksi ja katkeraksi ihmiseksi. Kenenkään ei tule varoittaa ketään, ellei itse tunnusta omaa syntisyyttään, elä Jeesuksen armosta ja ojentaudu omassa elämässään Jumalan Sanan mukaan. Varoittajalla on oltava halu auttaa eksyneitä oikealle tielle ja suuri huoli siitä, että väärälle tielle lähtijät ovat vaarassa joutua kadotukseen. Varoittamisessa on oltava mukana rakkautta, nöyryyttä sekä toimimista yksin Raamatun totuuden tähden. Kysymys on vakavimmasta mahdollisesta asiasta, meidän iankaikkisuudestamme.

        Raamattu kertoo monin tavoin, kuinka lopun aikana keskuuteeme tulee vääriä profeettoja ja syntiä suosivia työntekijöitä, jotka voivat tehdä jopa suuria tunnustekoja - vaikka Jeesus ei heitä tunnekaan. Yksityiselle kristitylle Jeesuksen risti on turvapaikka, lohdutus ja voimanlähde - meidän ei tule pyrkiä tutkimaan kaiken maailman harhaoppeja, vaan keskittyä Jumalan Sanaan, jossa Pyhä Henki kirkastaa meille Kristusta. Sanan raittiissa valossa näemme oikean tien aina Taivaan kotiin saakka. Sanaan juurtuessamme ja Jeesusta jatkuvasti lähemmin tuntevina meitä ei heitellä kaikenmaailman opin tuulissa.
        Siunausta päivääsi!

        Olen kanssasi tästä täysin samaa mieltä:

        >>>"Kenenkään ei tule varoittaa ketään, ellei itse tunnusta omaa syntisyyttään, elä Jeesuksen armosta ja ojentaudu omassa elämässään Jumalan Sanan mukaan. Varoittajalla on oltava halu auttaa eksyneitä oikealle tielle ja suuri huoli siitä, että väärälle tielle lähtijät ovat vaarassa joutua kadotukseen.">" Varoittaja leimataan usein väärän todistuksen antajaksi, Pyhän Hengen toiminnan rajoittajaksi ja katkeraksi ihmiseksi."


      • ~~tähkäpää~~
        mitä mieltä jantunen kirjoitti:

        Tähkäpää: "Minun mielestäni Ojares ei suoranaisesti puolustellut Herzogia, vaan lähinnä kyselee, mitä mieltä jantunen hänestä on."

        Et tainnut katsoa ohjelmaa. Tai jos katsoit, niin pahasti oli silmäsi tai sisimpäsi teipattu.

        Kyllä minä olen katsonut sen pariinkin kertaan, vaikka yleensäkin hyvin vähän katson tv 7, voisi sanoa, etten juuri ollenkaan, eikä minulla ole mitään tarvetta puhdistella esim. Ojaresta, mutta minä koin hänet lähinnä vain toimittajan / juontajan asemassa olevana tuossa tilanteessa.

        Mutta minun on ihan mahdollista muutta kantaanikin kyseisessä asiassa ja tunnustaa olleeni väärässä, jos minulta jäi jotain olennaista huomaamatta:

        Joten antaisitko minulle videon "kellosta" ne kohdat tai kerrot omin sanoin, missä kohdin koit, että tämä minun näkemykseni >>""Minun mielestäni Ojares ei suoranaisesti puolustellut Herzogia, vaan lähinnä kyselee, mitä mieltä jantunen hänestä on."


      • ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Kyllä minä olen katsonut sen pariinkin kertaan, vaikka yleensäkin hyvin vähän katson tv 7, voisi sanoa, etten juuri ollenkaan, eikä minulla ole mitään tarvetta puhdistella esim. Ojaresta, mutta minä koin hänet lähinnä vain toimittajan / juontajan asemassa olevana tuossa tilanteessa.

        Mutta minun on ihan mahdollista muutta kantaanikin kyseisessä asiassa ja tunnustaa olleeni väärässä, jos minulta jäi jotain olennaista huomaamatta:

        Joten antaisitko minulle videon "kellosta" ne kohdat tai kerrot omin sanoin, missä kohdin koit, että tämä minun näkemykseni >>""Minun mielestäni Ojares ei suoranaisesti puolustellut Herzogia, vaan lähinnä kyselee, mitä mieltä jantunen hänestä on."

        Etkö "tähkis" ymmärtänyt koko tuon haastattelun perustetta ja tarkoitusta ?

        Siis arvosteluja on tullut niin paljon sosiallisessa mediassa, että heidän piti tehdä vastaveto.

        Siis molemmat miehet olivat "samassa kelkassa" eli haastattelija ei kyseenalaistanut MILLÄÄN TAVALLA haastateltavan sanoja.

        Siis koko homma oli vain esitystä, jolla haluttiin puolustella Herzogia ja OMAA TOIMINTAA tuossa Herzog asiassa !

        Jos haastattelija olisi ollut puolueeton tai jopa ärhäkkä kyseenalaistaja, niin tilanne olisi ollut HYVIN ERILAINEN !

        Koko hastattelu oli siis ITSESSÄÄN jo puolustelua ja siis itsepuolustusta käytännössä !

        Mieti itse, jos jehovan todistaja haastattelee jehovantodistajaa sen suhteen onko jehovantodistajien oppi ja toiminta oikeaa, ja onko heidän sanajulistajansa opetus ja toiminta tervettä ?

        Luuletko että Totuus löytyy, ja mikä tuollaisen hastattelun tarkoitus on ???

        Siis Ojares ja Juntunen ovat ITSE LIOSSA eli omat "takamukset" on nyt pelissä, luuletko heidän myöntävän ja paljastavan YHTÄÄN MITÄÄN, ja luuletki että he kriittisesti siis nyt arvioisivat Herzogin toimintaa ???

        Haloo, sanon minä, ette te nyt näin yksinkertaisia voi olla ?

        Puutun nyt yhteen kirjoittamaasi asiaan tuossa edellä "tähkis", kun kirjoitit näin:

        tähtähtähkäpää

        "Jos todella peljättäisiin, että kyseiset henkilöt voivat esiintymisellään johtaa ihmisiä harhaan, silloinhan tulisi mahdollisuuksien mukaan pyrkiä estämään ja hävittämään heidän esiintymistään."

        tähtähtähkäpää

        Nyt sodit verta ja lihaa vastaan ihan käytännössä asenteellasi ja kehoituksellasi !

        Sana opettaa:
        Ef. 6:12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.


        15 Muutamat tosin julistavat Kristusta kateudestakin ja riidan halusta, mutta toiset hyvässä tarkoituksessa:
        16 nämä tekevät sitä rakkaudesta, koska tietävät, että minut on pantu evankeliumia puolustamaan,
        17 nuo toiset taas julistavat Kristusta itsekkyydestä, epäpuhtaalla mielellä, luullen tuottavansa minulle murhetta kahleissani.
        18 Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva.

        Ap. t. 19:9 Mutta kun muutamat paaduttivat itsensä eivätkä uskoneet, vaan puhuivat pahaa Herran tiestä kansan edessä, niin hän meni pois heidän luotaan ja erotti opetuslapset heistä ja piti joka päivä keskusteluja Tyrannuksen koulussa.

        Meidän ei siis tule pyrkiä estämään heitä, vaan Sanan mukaan tulee vain paljastaa valhe, ja se on Hengellistä sodankäyntiä se !

        Ja tarvittaessa siis pyrkiä erottamaan nöyrät Herran omat harhaopettajista eli pikemmin siis vetäytyä erilleen, eikä alkaa taistella heitä vastaan !

        Matt. 10:14 Ja missä teitä ei oteta vastaan eikä teidän sanojanne kuulla, lähtekää pois siitä talosta tai siitä kaupungista ja pudistakaa tomu jaloistanne.

        9 Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
        10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
        11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.

        Oletko tähkäpää muuten nyt valmis pyytämään anteeksi väärää arviotasi Ojareksen toiminnasta, vaikka en "kellon aikoja" laittanutkaan !

        Tuosta lauseesta muuten huokuu oikein ylpeytesi ja "oikeassa olemisesi" !

        Sillä sinä LUULIT, että näkemystäsi ei voi kumota vääränä, ja siksi siis oikein pullistelit tuossa kohtaa !!! :(


      • ~~tähkäpä~~
        vr62 kirjoitti:

        Etkö "tähkis" ymmärtänyt koko tuon haastattelun perustetta ja tarkoitusta ?

        Siis arvosteluja on tullut niin paljon sosiallisessa mediassa, että heidän piti tehdä vastaveto.

        Siis molemmat miehet olivat "samassa kelkassa" eli haastattelija ei kyseenalaistanut MILLÄÄN TAVALLA haastateltavan sanoja.

        Siis koko homma oli vain esitystä, jolla haluttiin puolustella Herzogia ja OMAA TOIMINTAA tuossa Herzog asiassa !

        Jos haastattelija olisi ollut puolueeton tai jopa ärhäkkä kyseenalaistaja, niin tilanne olisi ollut HYVIN ERILAINEN !

        Koko hastattelu oli siis ITSESSÄÄN jo puolustelua ja siis itsepuolustusta käytännössä !

        Mieti itse, jos jehovan todistaja haastattelee jehovantodistajaa sen suhteen onko jehovantodistajien oppi ja toiminta oikeaa, ja onko heidän sanajulistajansa opetus ja toiminta tervettä ?

        Luuletko että Totuus löytyy, ja mikä tuollaisen hastattelun tarkoitus on ???

        Siis Ojares ja Juntunen ovat ITSE LIOSSA eli omat "takamukset" on nyt pelissä, luuletko heidän myöntävän ja paljastavan YHTÄÄN MITÄÄN, ja luuletki että he kriittisesti siis nyt arvioisivat Herzogin toimintaa ???

        Haloo, sanon minä, ette te nyt näin yksinkertaisia voi olla ?

        Puutun nyt yhteen kirjoittamaasi asiaan tuossa edellä "tähkis", kun kirjoitit näin:

        tähtähtähkäpää

        "Jos todella peljättäisiin, että kyseiset henkilöt voivat esiintymisellään johtaa ihmisiä harhaan, silloinhan tulisi mahdollisuuksien mukaan pyrkiä estämään ja hävittämään heidän esiintymistään."

        tähtähtähkäpää

        Nyt sodit verta ja lihaa vastaan ihan käytännössä asenteellasi ja kehoituksellasi !

        Sana opettaa:
        Ef. 6:12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.


        15 Muutamat tosin julistavat Kristusta kateudestakin ja riidan halusta, mutta toiset hyvässä tarkoituksessa:
        16 nämä tekevät sitä rakkaudesta, koska tietävät, että minut on pantu evankeliumia puolustamaan,
        17 nuo toiset taas julistavat Kristusta itsekkyydestä, epäpuhtaalla mielellä, luullen tuottavansa minulle murhetta kahleissani.
        18 Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva.

        Ap. t. 19:9 Mutta kun muutamat paaduttivat itsensä eivätkä uskoneet, vaan puhuivat pahaa Herran tiestä kansan edessä, niin hän meni pois heidän luotaan ja erotti opetuslapset heistä ja piti joka päivä keskusteluja Tyrannuksen koulussa.

        Meidän ei siis tule pyrkiä estämään heitä, vaan Sanan mukaan tulee vain paljastaa valhe, ja se on Hengellistä sodankäyntiä se !

        Ja tarvittaessa siis pyrkiä erottamaan nöyrät Herran omat harhaopettajista eli pikemmin siis vetäytyä erilleen, eikä alkaa taistella heitä vastaan !

        Matt. 10:14 Ja missä teitä ei oteta vastaan eikä teidän sanojanne kuulla, lähtekää pois siitä talosta tai siitä kaupungista ja pudistakaa tomu jaloistanne.

        9 Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
        10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
        11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.

        Oletko tähkäpää muuten nyt valmis pyytämään anteeksi väärää arviotasi Ojareksen toiminnasta, vaikka en "kellon aikoja" laittanutkaan !

        Tuosta lauseesta muuten huokuu oikein ylpeytesi ja "oikeassa olemisesi" !

        Sillä sinä LUULIT, että näkemystäsi ei voi kumota vääränä, ja siksi siis oikein pullistelit tuossa kohtaa !!! :(

        Sinä voit ihan vapaasti kumota minun näkemykseni, sehän on vain minun näkemykseni ja rehellinen sellainen.

        Voit myöskin vaatia minua vilpillisesti tunnustamaan sellaista, mitä en ole kuulluta ja nähnyt ja mitä et itsekään kyennyt toteennäyttämään, kun pyysin, että osoitat minulle kyseisen kohdan, mutta minun ei tässäkään asiassa tarvitse alistua Sinun määräystesi ja tahtosi alle, vaikka sitä niin usein ja monin kohden olit pyrkinytkin minulta vaatimaan.

        Voit myöskin leimata ihan rehellisen, vilpittömyydessäni esittämäni kysymyksen ylpeydeksi ja oikeassaolemiseksi, sillä Jumala tietää aivan varmasti ja tarkasti sen tiedonjanoni näiden asioiden kohdalla ja jos Sinussa olisi Jumalan henki, sinäkin näkisit, että minä olen ensisijaisesti totuuden etsijä näiden eksytysten kohdalla, en krnrnkään ihmisten puolta olija ja silloin Sinulla tulisi olla aivan toisenlainen mieli minun kaltaistani ihmistä kohtaan. Mutta tiedätkö, että näin ilkeän käytöksesi jälkeen, jota olet minua kohtaan osoittanut useastikin, en voisi Sinuun luottaa, enkä vastaanottaa Sinulta totuutta, vaikka sitä olisi Sinulla tarjotakin ja sitä tarkoitin, kun tuolla toisessa viestissä puhuin väärin asein taistelemisesta, joilla saadaan enempi pahaa aikaiseksi, kuin hyvää.

        Puhut myöskin verta ja lihaa vastaan taistelemisesta.
        Minusta Sinä itse taistelet todella voimakkaasti vain tähkäpäätä vastaan, jopa niin voimakkaasti, että sait tähänkin viestiisi mahtumaan monen moista omaa mielipidettä, väittämää ja valhetta tähkäpäästä, vaikka ketjun keskutselunaihe ei edes ole tähkäpää, joten se siitä lihaa ja verta vastaan taistelemisesta.

        Siihen saakka, kun Sinun kannanottosi tuli, keskustelimme vain ja ainoastaan ketjun aiheesta, ei ollut minkäänlaista ihmiseen käymistä.

        Minua ne eivät haittaa, sillä minä tiedän, että Jumala tutkii ja tuntee minut läpikotaisin ja Hän tietää, mitä minussa missäkin on ja se riittää minulle!

        Näissä tilanteissa nousee aina valtava kiitos Herralle siitä, että Hän todellakin tietää ja ettei meidän eksymisemme tai eksymättä olemisemme ole todellakaan kaltaistesi ihmisten varassa, sillä jos niin olisi, että minun
        uskoni olisi esimerkiksi Sinun tekemistesi varassa, tässä hetkessä viimeistään joutuisin toteamaan, että jos tämä ihminen edustaa
        Jumala Sinua, Sinun Rakkautasi ja Sinun Armoasi ja Totuuttasi, niin valitettavasti ----- ei kiitos, minä en halua tulla sellaisesta uskosta osalliseksi, joka saa aikaan minussa tuollaista asenetta läheisiäni kohtaan.

        Mutta onneksi Jumala ei ole kuten me ihmiset ja siksi Sinulla ja minullakin on vielä toivo, joka kerran saa täyttymyksensä minunkin kohdallani, vaikka Sinä et sitä ehkä minulle soisi, mutta minullakin on Jumala! :) Kiitos ja ylistys siitä!


      • milla1
        Surullista kirjoitti:

        Hei milla 1!

        Sain itse linkin, jonka kautta saatoin katsoa ohjelman netin kautta jälkilähetyksenä. Olen pahoillani, ettei minulla ole linkkiä taltioituna, sillä ohjelman sisältö ei kuulu niihin ohjelmiin, joita haluan säilyttää. Ohjelman nimi oli muistaakseni "Isännän pöydässä", eikä ohjelman pääaihe ollut Hertzog, vaan haastateltavana oli Hetzogin hieman lähemmin tunteva pastori Jantunen. Ohjelma oli hyvin Hetzog-myönteinen.

        Joku laittoi jokin aika sitten tänne linkin, jossa Hertzog esiintyi Jyväskylässä. Sen voisit löytää etsimällä helluntailaisuus-palstalta Hertzogia käsittelevän ketjun. Ohjelmassa Herzog sanoi, että Pyhän Hengen kanssa saa myös leikitellä - hän kaatoi sätkyilevää miestä pitkän jakson ajan (nostakaa ylös - tulta!) komennoillaan. Mies nostettiin ylös, nurin, ylös, nurin, ylös, nurin muutaman sekunnin välein - järkyttävää toimintaa ja katsottavaa. Minulla ei ole tietoa TV7:n osuudesta tämän tulta-miehen Suomen vierailusta. Täällä ovat jotkut kirjoittaneet, että TV7 olisi ollut mukana Hertzogin Suomen vierailua järjestelemässä.

        Eksytyksistä varoittaminen on hyvin raskasta ja sydämessään kyynelsilmin varoittaja joutuu kohtaamaan ankaraa vastustusta ja vihaa. Varoittaja leimataan usein väärän todistuksen antajaksi, Pyhän Hengen toiminnan rajoittajaksi ja katkeraksi ihmiseksi. Kenenkään ei tule varoittaa ketään, ellei itse tunnusta omaa syntisyyttään, elä Jeesuksen armosta ja ojentaudu omassa elämässään Jumalan Sanan mukaan. Varoittajalla on oltava halu auttaa eksyneitä oikealle tielle ja suuri huoli siitä, että väärälle tielle lähtijät ovat vaarassa joutua kadotukseen. Varoittamisessa on oltava mukana rakkautta, nöyryyttä sekä toimimista yksin Raamatun totuuden tähden. Kysymys on vakavimmasta mahdollisesta asiasta, meidän iankaikkisuudestamme.

        Raamattu kertoo monin tavoin, kuinka lopun aikana keskuuteeme tulee vääriä profeettoja ja syntiä suosivia työntekijöitä, jotka voivat tehdä jopa suuria tunnustekoja - vaikka Jeesus ei heitä tunnekaan. Yksityiselle kristitylle Jeesuksen risti on turvapaikka, lohdutus ja voimanlähde - meidän ei tule pyrkiä tutkimaan kaiken maailman harhaoppeja, vaan keskittyä Jumalan Sanaan, jossa Pyhä Henki kirkastaa meille Kristusta. Sanan raittiissa valossa näemme oikean tien aina Taivaan kotiin saakka. Sanaan juurtuessamme ja Jeesusta jatkuvasti lähemmin tuntevina meitä ei heitellä kaikenmaailman opin tuulissa.
        Siunausta päivääsi!

        Kiitos sinulle. Siunausta päivääsi.


      • ~~tähkäpä~~ kirjoitti:

        Sinä voit ihan vapaasti kumota minun näkemykseni, sehän on vain minun näkemykseni ja rehellinen sellainen.

        Voit myöskin vaatia minua vilpillisesti tunnustamaan sellaista, mitä en ole kuulluta ja nähnyt ja mitä et itsekään kyennyt toteennäyttämään, kun pyysin, että osoitat minulle kyseisen kohdan, mutta minun ei tässäkään asiassa tarvitse alistua Sinun määräystesi ja tahtosi alle, vaikka sitä niin usein ja monin kohden olit pyrkinytkin minulta vaatimaan.

        Voit myöskin leimata ihan rehellisen, vilpittömyydessäni esittämäni kysymyksen ylpeydeksi ja oikeassaolemiseksi, sillä Jumala tietää aivan varmasti ja tarkasti sen tiedonjanoni näiden asioiden kohdalla ja jos Sinussa olisi Jumalan henki, sinäkin näkisit, että minä olen ensisijaisesti totuuden etsijä näiden eksytysten kohdalla, en krnrnkään ihmisten puolta olija ja silloin Sinulla tulisi olla aivan toisenlainen mieli minun kaltaistani ihmistä kohtaan. Mutta tiedätkö, että näin ilkeän käytöksesi jälkeen, jota olet minua kohtaan osoittanut useastikin, en voisi Sinuun luottaa, enkä vastaanottaa Sinulta totuutta, vaikka sitä olisi Sinulla tarjotakin ja sitä tarkoitin, kun tuolla toisessa viestissä puhuin väärin asein taistelemisesta, joilla saadaan enempi pahaa aikaiseksi, kuin hyvää.

        Puhut myöskin verta ja lihaa vastaan taistelemisesta.
        Minusta Sinä itse taistelet todella voimakkaasti vain tähkäpäätä vastaan, jopa niin voimakkaasti, että sait tähänkin viestiisi mahtumaan monen moista omaa mielipidettä, väittämää ja valhetta tähkäpäästä, vaikka ketjun keskutselunaihe ei edes ole tähkäpää, joten se siitä lihaa ja verta vastaan taistelemisesta.

        Siihen saakka, kun Sinun kannanottosi tuli, keskustelimme vain ja ainoastaan ketjun aiheesta, ei ollut minkäänlaista ihmiseen käymistä.

        Minua ne eivät haittaa, sillä minä tiedän, että Jumala tutkii ja tuntee minut läpikotaisin ja Hän tietää, mitä minussa missäkin on ja se riittää minulle!

        Näissä tilanteissa nousee aina valtava kiitos Herralle siitä, että Hän todellakin tietää ja ettei meidän eksymisemme tai eksymättä olemisemme ole todellakaan kaltaistesi ihmisten varassa, sillä jos niin olisi, että minun
        uskoni olisi esimerkiksi Sinun tekemistesi varassa, tässä hetkessä viimeistään joutuisin toteamaan, että jos tämä ihminen edustaa
        Jumala Sinua, Sinun Rakkautasi ja Sinun Armoasi ja Totuuttasi, niin valitettavasti ----- ei kiitos, minä en halua tulla sellaisesta uskosta osalliseksi, joka saa aikaan minussa tuollaista asenetta läheisiäni kohtaan.

        Mutta onneksi Jumala ei ole kuten me ihmiset ja siksi Sinulla ja minullakin on vielä toivo, joka kerran saa täyttymyksensä minunkin kohdallani, vaikka Sinä et sitä ehkä minulle soisi, mutta minullakin on Jumala! :) Kiitos ja ylistys siitä!

        Sori vaan, mutta tulkintasi menee taas pieleen monella tapaa ja monessa kohtaa !

        Minä toimin kuten tuossa kirjoitin, eli paljastan valhetta ja kerron vain sen, minkä oikeaksi ja hyväksi näen !

        Eli en taistele SINUA vastaan, vaan pyrin pitämään osaltani Totuutta esillä ja paljastamaan valhetta, kun siihen törmään !

        Sinun kohdallasi siis vaion joudun puuttumaan valheisiin ja virheisiin, joihin kaiken aikaa oman ylpeytesi kautta syyllistyt !

        Taas oli "kiva" lukea, miten sinä ylpeydessäsi pyrit ITSE polkemaan toisia uskovia ja siis kuten JO sanoin siis taistelet siis ihan ITSE verta ja lihaa vastaan !

        Tässä siitä ERITTÄIN HYVÄ esimerkki edellisestä viestistäsi:

        TÄHKISTÄHKIS

        "jos Sinussa olisi Jumalan henki, sinäkin näkisit, että minä olen ensisijaisesti totuuden etsijä näiden eksytysten kohdalla,

        TÄHKISTÄHKIS

        Tuossa siis sanot pelastunutta ja Hengen omaavaa uskovaa eli minua uskosta osattomaksi ja Hengettömäksi !

        Eli mitätöit Uskoni ja Hengellisyyteni, ja se on erittäin väärä todistus !!!

        Ja asetut siis YLPEYDESSÄSI Jumalan asemaan "tietämään" jopa sen, että olenko Uskova vai en, vaikka sinulla ei ole siihen mitään edellytyksiä !

        Huomaa, että minä en ole kyseenalaistanut missään kohtaa sinun uskoasi saati lapseuttasi, vaikka yrität kirjoituksesi lopussa niin väittää, eli siinä syytät siis minua joka olen syytön, siitä että muka mitätöisin uskoasi, vaikka sinä ITSE sen teet minulle !

        Siis kun itse toimit väärin, niin LUULET toisenkin toimivan väärin !

        Ja minä jo TIESIN, että et kykene myöntämään olleesi väärässä, ylpeytesi ei sitä salli, ja siksi syntisi pysyy, kun et tunnusta virheitäsi saati syntejäsi !

        Jännää muuten, että olet jo niin ISO (lue paisunut), että kirjoitat jo itsestäsi kolmannessa persoonassa !


      • ~~tähkäpä~~ kirjoitti:

        Sinä voit ihan vapaasti kumota minun näkemykseni, sehän on vain minun näkemykseni ja rehellinen sellainen.

        Voit myöskin vaatia minua vilpillisesti tunnustamaan sellaista, mitä en ole kuulluta ja nähnyt ja mitä et itsekään kyennyt toteennäyttämään, kun pyysin, että osoitat minulle kyseisen kohdan, mutta minun ei tässäkään asiassa tarvitse alistua Sinun määräystesi ja tahtosi alle, vaikka sitä niin usein ja monin kohden olit pyrkinytkin minulta vaatimaan.

        Voit myöskin leimata ihan rehellisen, vilpittömyydessäni esittämäni kysymyksen ylpeydeksi ja oikeassaolemiseksi, sillä Jumala tietää aivan varmasti ja tarkasti sen tiedonjanoni näiden asioiden kohdalla ja jos Sinussa olisi Jumalan henki, sinäkin näkisit, että minä olen ensisijaisesti totuuden etsijä näiden eksytysten kohdalla, en krnrnkään ihmisten puolta olija ja silloin Sinulla tulisi olla aivan toisenlainen mieli minun kaltaistani ihmistä kohtaan. Mutta tiedätkö, että näin ilkeän käytöksesi jälkeen, jota olet minua kohtaan osoittanut useastikin, en voisi Sinuun luottaa, enkä vastaanottaa Sinulta totuutta, vaikka sitä olisi Sinulla tarjotakin ja sitä tarkoitin, kun tuolla toisessa viestissä puhuin väärin asein taistelemisesta, joilla saadaan enempi pahaa aikaiseksi, kuin hyvää.

        Puhut myöskin verta ja lihaa vastaan taistelemisesta.
        Minusta Sinä itse taistelet todella voimakkaasti vain tähkäpäätä vastaan, jopa niin voimakkaasti, että sait tähänkin viestiisi mahtumaan monen moista omaa mielipidettä, väittämää ja valhetta tähkäpäästä, vaikka ketjun keskutselunaihe ei edes ole tähkäpää, joten se siitä lihaa ja verta vastaan taistelemisesta.

        Siihen saakka, kun Sinun kannanottosi tuli, keskustelimme vain ja ainoastaan ketjun aiheesta, ei ollut minkäänlaista ihmiseen käymistä.

        Minua ne eivät haittaa, sillä minä tiedän, että Jumala tutkii ja tuntee minut läpikotaisin ja Hän tietää, mitä minussa missäkin on ja se riittää minulle!

        Näissä tilanteissa nousee aina valtava kiitos Herralle siitä, että Hän todellakin tietää ja ettei meidän eksymisemme tai eksymättä olemisemme ole todellakaan kaltaistesi ihmisten varassa, sillä jos niin olisi, että minun
        uskoni olisi esimerkiksi Sinun tekemistesi varassa, tässä hetkessä viimeistään joutuisin toteamaan, että jos tämä ihminen edustaa
        Jumala Sinua, Sinun Rakkautasi ja Sinun Armoasi ja Totuuttasi, niin valitettavasti ----- ei kiitos, minä en halua tulla sellaisesta uskosta osalliseksi, joka saa aikaan minussa tuollaista asenetta läheisiäni kohtaan.

        Mutta onneksi Jumala ei ole kuten me ihmiset ja siksi Sinulla ja minullakin on vielä toivo, joka kerran saa täyttymyksensä minunkin kohdallani, vaikka Sinä et sitä ehkä minulle soisi, mutta minullakin on Jumala! :) Kiitos ja ylistys siitä!

        Niin ja tähkis, minä kirjoitin kahdesta aiheeseen liittyvästä asiasta !

        1) Miksi Ojares haastatteli ja siten siis puolusteli omia toimiaan Herzog asiassa, jonka sinä siis kiistit tapahtuneen, siis omalla kommentillasi kiistit tapahtuneen !

        2) Toinen asia johon siis puutuin, oli se nähdäkseni Sanan vastainen ohjeesi, jolla usutit muutkin oman esimerkkisi mukaan sotimaan lihaa ja verta vastaan, siis se selvä ohjeesi jonka nyt toistan:

        tähtähtähkäpää

        "Jos todella peljättäisiin, että kyseiset henkilöt voivat esiintymisellään johtaa ihmisiä harhaan, silloinhan tulisi mahdollisuuksien mukaan pyrkiä estämään ja hävittämään heidän esiintymistään."

        tähtähtähkäpää

        Eli käsittelin siis ASIAA itseään, ja sitten puutuin asiattomuuteesi !

        Ja sinä siis ITSE aiheutat sen tarpeen puuttua opetuksiisi, ne virheet joita SINÄ ITSE teet, eivät ole minun vikani, vaikka kovasti yritätkin syyn niistäkin vierittää minun niskaani !

        Sori vaan, mutta en suostu kantamaan vastuuta sinun vääristä opetuksista ja siitä, että edes jonkun on nekin paljastettava kuten Sana siis opettaa !


      • HYI PUISTATTAA
        vr62 kirjoitti:

        Niin ja tähkis, minä kirjoitin kahdesta aiheeseen liittyvästä asiasta !

        1) Miksi Ojares haastatteli ja siten siis puolusteli omia toimiaan Herzog asiassa, jonka sinä siis kiistit tapahtuneen, siis omalla kommentillasi kiistit tapahtuneen !

        2) Toinen asia johon siis puutuin, oli se nähdäkseni Sanan vastainen ohjeesi, jolla usutit muutkin oman esimerkkisi mukaan sotimaan lihaa ja verta vastaan, siis se selvä ohjeesi jonka nyt toistan:

        tähtähtähkäpää

        "Jos todella peljättäisiin, että kyseiset henkilöt voivat esiintymisellään johtaa ihmisiä harhaan, silloinhan tulisi mahdollisuuksien mukaan pyrkiä estämään ja hävittämään heidän esiintymistään."

        tähtähtähkäpää

        Eli käsittelin siis ASIAA itseään, ja sitten puutuin asiattomuuteesi !

        Ja sinä siis ITSE aiheutat sen tarpeen puuttua opetuksiisi, ne virheet joita SINÄ ITSE teet, eivät ole minun vikani, vaikka kovasti yritätkin syyn niistäkin vierittää minun niskaani !

        Sori vaan, mutta en suostu kantamaan vastuuta sinun vääristä opetuksista ja siitä, että edes jonkun on nekin paljastettava kuten Sana siis opettaa !

        nIIN KUIN RIIVAAJAHENKI OLISI TULLU FOORUMILLE KUN SINÄ ILMESTYIT.


      • HYI PUISTATTAA kirjoitti:

        nIIN KUIN RIIVAAJAHENKI OLISI TULLU FOORUMILLE KUN SINÄ ILMESTYIT.

        Nousi mieleeni Herran seuraavat Sanat :

        Joh. 7:20 Kansa vastasi: "Sinussa on riivaaja; kuka sinua tavoittelee tappaaksensa?"

        Joh. 8:48 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Emmekö ole oikeassa, kun sanomme, että sinä olet samarialainen ja että sinussa on riivaaja?"

        Joh. 8:52 Juutalaiset sanoivat hänelle: "Nyt me ymmärrämme, että sinussa on riivaaja. Aabraham on kuollut ja profeetat, ja sinä sanot: 'Jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä maista kuolemaa'.

        Joh. 10:20 Ja useat heistä sanoivat: "Hänessä on riivaaja, ja hän on järjiltään; mitä te häntä kuuntelette?"

        Matt. 10:25 Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen, ja palvelijalle, että hänelle käy niinkuin hänen isännälleen. Jos he perheenisäntää ovat sanoneet Beelsebuliksi, kuinka paljoa enemmän hänen perheväkeään!

        22 Autuaita olette te, kun ihmiset vihaavat teitä ja erottavat teidät yhteydestään ja herjaavat teitä ja pyyhkivät pois teidän nimenne ikäänkuin jonkin pahan-Ihmisen Pojan tähden.
        23 Iloitkaa sinä päivänä, riemuun ratketkaa; sillä katso, teidän palkkanne on suuri taivaassa; sillä näin tekivät heidän isänsä profeetoille.


      • sydämellä, tähkäpää!
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Tässä kyseisen Isännän pöydässä jakson osoite:

        http://www.tv7.fi/vod/player/?program=35371

        Minun mielestäni Ojares ei suoranaisesti puolustellut Herzogia, vaan lähinnä kyselee, mitä mieltä jantunen hänestä on.

        Tähkäpää: "Ojares ei suoranaisesti puolustellut Herzogia". ;) vauts!

        Niin, mitäpä nyt vain toimi Ojares kyseisen Herzogin kiertuepäällikkönä.
        Mahtava oli avauspuheensakin Helsingin tilaisuudessa. Pääsihän Seiskan Martti siinä esittelemään tähtivierastaan ja samalla omaa "kutsumustaan".

        Martti Ojareksen kutsumus näyttää olevan suosia ja esitellä ohjelmissaan amerikkalaisia huippukoijareita Benny Hinn, Joyce Meyer, Patricia King, David Herzog ja monet monet muut kotimaisten eksyttäjien lisäksi. Joukon jatkeena ovat Hillsongin seireenit, Polvijärven pastori, Mellerin metkut ja mitä kaikkea uskonnollista sekametelisoppaa maan ja taivaan väliltä.

        Ja sinun mielestäsi Ojares vain kyselee, että mitäs jantunen..;)) ;))

        En moiti sinua, huokaan vain, että voi meitä viattomia (?) puhdaskauloja, eksyttäjien hyväuskoista ja helpolla huijattavaa karjalaumaa.

        Jo on aika unesta nousta, roskaopit hylätä ja Jumalan totuutta etsiä.


      • myös puistattaa...
        HYI PUISTATTAA kirjoitti:

        nIIN KUIN RIIVAAJAHENKI OLISI TULLU FOORUMILLE KUN SINÄ ILMESTYIT.

        Samoin puistattaa. Sotkee entisestään tätä foorumikeskustelua.


      • Iso Q
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Tässä kyseisen Isännän pöydässä jakson osoite:

        http://www.tv7.fi/vod/player/?program=35371

        Minun mielestäni Ojares ei suoranaisesti puolustellut Herzogia, vaan lähinnä kyselee, mitä mieltä jantunen hänestä on.

        Irti, poikki ja pinoon! Ojares ja Jantunen molemmat puolustivat Herzogia, koska olivat hänet tänne kutsuneet. Lukekaa Paavolan analyysi keskustelusta. Naulankantaan!


      • Iso Q kirjoitti:

        Irti, poikki ja pinoon! Ojares ja Jantunen molemmat puolustivat Herzogia, koska olivat hänet tänne kutsuneet. Lukekaa Paavolan analyysi keskustelusta. Naulankantaan!

        Mistä tuo analyysi löytyy ?

        Mutta katsokaa nyt ja nähkää ja uskokaa, että "tähkäpää" ei tule millään myöntämään olleensa väärässä, sillä hänen oma ylpeytensä estää sen !

        Siis haluan vain näyttää nyt sen ihan käytännössä, että nöyryyttä hänellä ei ole vaikka hän hyvin esittää nöyrää totuuden etsijää !

        Sillä aidosti nöyrä kykenee tunnustamaan omat virheensä, mutta "tähkäpää" ei ole siihen kyennyt vaan yhä vänkää vastaan ja selittelee vähän kuten kuningas Saul aikoinaan ja Saul myös yritti häivyttää ja peitellä vain omia virheitään ja vääriä tekoja eli syntejään !

        Sama tyyli ja asenne on siis tähkiksellä, ja nämä asiat on aika paljastaa ihan esimerkin kautta, jotta hän joutuisi kohtaamaan itse omat toimensa, ja toisaalta siksi, että hänen esimerkkinsä mukaan muut eivät lankeaisi samankaltaiseen toimintaan !


      • Iso Q
        vr62 kirjoitti:

        Mistä tuo analyysi löytyy ?

        Mutta katsokaa nyt ja nähkää ja uskokaa, että "tähkäpää" ei tule millään myöntämään olleensa väärässä, sillä hänen oma ylpeytensä estää sen !

        Siis haluan vain näyttää nyt sen ihan käytännössä, että nöyryyttä hänellä ei ole vaikka hän hyvin esittää nöyrää totuuden etsijää !

        Sillä aidosti nöyrä kykenee tunnustamaan omat virheensä, mutta "tähkäpää" ei ole siihen kyennyt vaan yhä vänkää vastaan ja selittelee vähän kuten kuningas Saul aikoinaan ja Saul myös yritti häivyttää ja peitellä vain omia virheitään ja vääriä tekoja eli syntejään !

        Sama tyyli ja asenne on siis tähkiksellä, ja nämä asiat on aika paljastaa ihan esimerkin kautta, jotta hän joutuisi kohtaamaan itse omat toimensa, ja toisaalta siksi, että hänen esimerkkinsä mukaan muut eivät lankeaisi samankaltaiseen toimintaan !

        Tuosta seuraavasta kommentista löytyy linkki. Vastaus Herzogin kannattajille.


      • Iso Q kirjoitti:

        Tuosta seuraavasta kommentista löytyy linkki. Vastaus Herzogin kannattajille.

        Kiitos, minä löysin itsekin sen jo, kun vähän hain !

        Luin sen ja mieleeni nousi se Nehustan asia !

        2. Kun. 18:4 Hän poisti uhrikukkulat, murskasi patsaat, hakkasi maahan asera-karsikon ja löi palasiksi vaskikäärmeen, jonka Mooses oli tehnyt; sillä niihin aikoihin asti israelilaiset olivat polttaneet uhreja sille; sitä kutsuttiin nimellä Nehustan.

        Kun näissä harhaopeissa LUULLAAN että ihminen parantuu jonkun luiden tai vaatteiden tai muun esineen kautta, niin on kyse samasta asiasta kuin vaskikäärmeen kohdalla, eli Jumala käytti sitä vaskikäärmettä parantamiseen, mutta ei se vaskikäärme ketään parantanut, vaan Jumala !

        Siis näissä nyky ajan harhoissa langetaan palvomaan siis jotain esinettä parantajana tai voiman antajana, vaikka todellisuudessa vain Jumala voi parantaa ja voidella voimalla.

        Siis esineistä ja haudoista ja ihmisistä ja enkeleistä, sun muuta tehdään epäjumalia ihan kuten vaskikäärmeestä juutalaiset tekivät palvonnan kohteen, eli tulisi palvoa ja anoa Jumalalta ja Jumalaa, mutta nyt palvotaankin ihan muuta.

        Kaikki tuonkaltainen toiminta siis on itse asiassa epäjumalan palvontaa !

        Siis vaikkapa enkeleitä palvotaan ja heille annetaan kunniaa, vaikka se kunnia kuuluu yksin Jumalalle, ja jopa enkelien on pitänyt ihmisiä asiasta varoittaa !

        Ilm. 19:10 Ja minä lankesin hänen jalkojensa juureen, kumartaen rukoillakseni häntä. Mutta hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi kanssapalvelija, niiden, joilla on Jeesuksen todistus; kumarra ja rukoile Jumalaa. Sillä Jeesuksen todistus on profetian henki."

        Vaikka sitä markkinoidaan Jumalan palvontana, ja sielunvihollisen pahin eksytys on siis hyvin lähellä oikeaa, ja sitä on monien uskovienkin siis hyvin vaikea erottaa, siis ihan kuin väärä raha, senkin paljastaminen vaatii oikean syvällistä tuntemista, ja vain oikean kautta voidaan siis nähdä väärä raha vääräksi !

        Nyt siis eksytys on pahimmillaan sillä Sana jo kertoo seuraavaa, joka nyt PP:n kirjoitusta lukiessani nousi mieleeni:

        Luukas 11
        17 Mutta hän tiesi heidän ajatuksensa ja sanoi heille: "Jokainen valtakunta, joka riitautuu itsensä kanssa, joutuu autioksi, ja talo kaatuu talon päälle.
        18 Jos nyt saatanakin on riitautunut itsensä kanssa, kuinka hänen valtakuntansa pysyy pystyssä? Tehän sanotte minun Beelsebulin voimalla ajavan ulos riivaajia.
        19 Mutta jos minä Beelsebulin voimalla ajan ulos riivaajia, kenenkä voimalla sitten teidän lapsenne ajavat niitä ulos? Sentähden he tulevat olemaan teidän tuomarinne.

        Ilm 12
        12 Sentähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"

        Siis nyt on se lopun aika kun saa-tanan valtakunta riitaantuu jopa itsensä kanssa, sillä kun vihollisen omat "julistajat" käskevät riivaajia poistumaan sun muuta, niin nämä Sanan kohdat toteutuvat !

        Eli me todella elämme nyt lopun aikoja, sillä nuokin Sanan kohdat ovat toteutuneet ja toteutuvat tässä ajassa ja siksi siis voimakas hyökkäys, Jumalan lapsia, eli Totuudessa pysyviä vastaan ja Jeesuksen Jumaluutta vastaan, kun aikaa on enää vähän sielun vihollisella ja hän mobilisoi siis ihan kaikki voimansa liikkeelle nyt !


      • Iso Q
        vr62 kirjoitti:

        Kiitos, minä löysin itsekin sen jo, kun vähän hain !

        Luin sen ja mieleeni nousi se Nehustan asia !

        2. Kun. 18:4 Hän poisti uhrikukkulat, murskasi patsaat, hakkasi maahan asera-karsikon ja löi palasiksi vaskikäärmeen, jonka Mooses oli tehnyt; sillä niihin aikoihin asti israelilaiset olivat polttaneet uhreja sille; sitä kutsuttiin nimellä Nehustan.

        Kun näissä harhaopeissa LUULLAAN että ihminen parantuu jonkun luiden tai vaatteiden tai muun esineen kautta, niin on kyse samasta asiasta kuin vaskikäärmeen kohdalla, eli Jumala käytti sitä vaskikäärmettä parantamiseen, mutta ei se vaskikäärme ketään parantanut, vaan Jumala !

        Siis näissä nyky ajan harhoissa langetaan palvomaan siis jotain esinettä parantajana tai voiman antajana, vaikka todellisuudessa vain Jumala voi parantaa ja voidella voimalla.

        Siis esineistä ja haudoista ja ihmisistä ja enkeleistä, sun muuta tehdään epäjumalia ihan kuten vaskikäärmeestä juutalaiset tekivät palvonnan kohteen, eli tulisi palvoa ja anoa Jumalalta ja Jumalaa, mutta nyt palvotaankin ihan muuta.

        Kaikki tuonkaltainen toiminta siis on itse asiassa epäjumalan palvontaa !

        Siis vaikkapa enkeleitä palvotaan ja heille annetaan kunniaa, vaikka se kunnia kuuluu yksin Jumalalle, ja jopa enkelien on pitänyt ihmisiä asiasta varoittaa !

        Ilm. 19:10 Ja minä lankesin hänen jalkojensa juureen, kumartaen rukoillakseni häntä. Mutta hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi kanssapalvelija, niiden, joilla on Jeesuksen todistus; kumarra ja rukoile Jumalaa. Sillä Jeesuksen todistus on profetian henki."

        Vaikka sitä markkinoidaan Jumalan palvontana, ja sielunvihollisen pahin eksytys on siis hyvin lähellä oikeaa, ja sitä on monien uskovienkin siis hyvin vaikea erottaa, siis ihan kuin väärä raha, senkin paljastaminen vaatii oikean syvällistä tuntemista, ja vain oikean kautta voidaan siis nähdä väärä raha vääräksi !

        Nyt siis eksytys on pahimmillaan sillä Sana jo kertoo seuraavaa, joka nyt PP:n kirjoitusta lukiessani nousi mieleeni:

        Luukas 11
        17 Mutta hän tiesi heidän ajatuksensa ja sanoi heille: "Jokainen valtakunta, joka riitautuu itsensä kanssa, joutuu autioksi, ja talo kaatuu talon päälle.
        18 Jos nyt saatanakin on riitautunut itsensä kanssa, kuinka hänen valtakuntansa pysyy pystyssä? Tehän sanotte minun Beelsebulin voimalla ajavan ulos riivaajia.
        19 Mutta jos minä Beelsebulin voimalla ajan ulos riivaajia, kenenkä voimalla sitten teidän lapsenne ajavat niitä ulos? Sentähden he tulevat olemaan teidän tuomarinne.

        Ilm 12
        12 Sentähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"

        Siis nyt on se lopun aika kun saa-tanan valtakunta riitaantuu jopa itsensä kanssa, sillä kun vihollisen omat "julistajat" käskevät riivaajia poistumaan sun muuta, niin nämä Sanan kohdat toteutuvat !

        Eli me todella elämme nyt lopun aikoja, sillä nuokin Sanan kohdat ovat toteutuneet ja toteutuvat tässä ajassa ja siksi siis voimakas hyökkäys, Jumalan lapsia, eli Totuudessa pysyviä vastaan ja Jeesuksen Jumaluutta vastaan, kun aikaa on enää vähän sielun vihollisella ja hän mobilisoi siis ihan kaikki voimansa liikkeelle nyt !

        Itse olen mietiskellyt Asheraa ja Shekinaa muinaisen epäjumalan palveluksen kohteena. Taivaan kuningatar tunnetaan useilla eri nimillä, mutta sen palvontaan johtavat Jumalaa vastustavat henkivallat. VT:ssä mainitaan Ashera, hedelmällisyyden jumalatar ja syyrialaisista teksteistä löytyy Shekina, Jahwen vaimo. Encyclopedia Judaicasta varmaan löytyisi juttua, kun jaksaisi lukea. Shekinaa ei siis löydy hebr. Raamatun teksteistä, joten oletan kyseessä olevan epäjumalan palvelus. Sopii miettiä, mistä lähteestä nykyään paljon hehkutetut Glory ja Shekina nousevat.


      • Iso Q kirjoitti:

        Itse olen mietiskellyt Asheraa ja Shekinaa muinaisen epäjumalan palveluksen kohteena. Taivaan kuningatar tunnetaan useilla eri nimillä, mutta sen palvontaan johtavat Jumalaa vastustavat henkivallat. VT:ssä mainitaan Ashera, hedelmällisyyden jumalatar ja syyrialaisista teksteistä löytyy Shekina, Jahwen vaimo. Encyclopedia Judaicasta varmaan löytyisi juttua, kun jaksaisi lukea. Shekinaa ei siis löydy hebr. Raamatun teksteistä, joten oletan kyseessä olevan epäjumalan palvelus. Sopii miettiä, mistä lähteestä nykyään paljon hehkutetut Glory ja Shekina nousevat.

        Minä otin tuon Nehustan palvomisen lähinnä siksi, että se on hyvä esimerkki siitä mistä PP kirjoitti, eli uskovat alkavat palvoa Jumalan työvälineitä ja apulaisia Jumalan sijaan !

        Siis nuokin nyky julistajat pitävä show:nsa ka keräävät siis rahaa kunniaa ja arvostusta itselleen, kun katsoin tuota Herzogin Helsingin tilaisuutta, niin hän lauleskeli siinä osin Led Zeppeliinin Stairway to Heaven kappaletta ! :(

        Eli nämä "esiintyjät" ovat siis keräämässä vain mainetta ja rahaa, ihan samoin, kuin joku musiikkiartisti tai vastaava esiintyjä !

        Tyyli ja touhu on ihan saman kaltaista, siihen vain sekoitetaan Jeesus ja myyvä konsepti on kasassa !

        Ja hölmöt uskovat juoksevat joka ikisessä viihdyttävässä tilaisuudessa ja hyvä fiilis on kaikilla, ja vähän samoin, kuin putte possun nimipäivillä, niin nytkin kaikilla oli kovasti mukavaa ja kivaa ja fyvä fiilis ! ;)

        En tiedä Niilo Ylivainosta juurikaan mitään, mutta luin hänestä kertovan kirjan, ja siinä hän sanoi parantumisista oikein, eli moni ihminen pyysi Niiloa parantamaan, ja Nillon piti yhä uudestaan toistaa samaa asiaa, eli että ei hän itse mitään pysty eikä hän paranna, vaan Jumala parantaa tahtonsa mukaan !

        Siis haluan vain tuoda tätä kautta ilmi sen, että nämä nyky julistajat siis keräävät vain kuuluisuutta ja kunniaa itselleen, ja vaikka muuta väittäisivät, niin heidän toimensa ja toinintatapansa paljastaa asian todellisen luonteen, eli he keräävät vain mainetta ja kunniaa ja asemaa ja rahaa itselleen !

        Ja kun siis uskovat palvovat näitä esiintyjiä ja juoksevat heidän perässään, eivätkä siis palvo Herraa ja etsi Häntä Itseään, niin on hairahduttu siis vastaavaan toimintaan kuin Nehustan tapauksessa, eli kumarretaan ja palvotaan "vaskikäärmettä", eikä Jumalaa kuten tulisi !

        Ja nyt näitä "vaskikäärmeitä" on roppa kaupalla, on ihmiset eli nuo julistajat eli esiintyjät, ja sitten enkelit, ja pyhät öljyt, joita myydään sun muut, tämä lista on loputon !

        Eli kaikkeen muuhun itse asiassa uskotaan kuin siihen että Jumala ITSE VAIN voi kaiken sen tehdä ja vaikuttaa, mitä etsitään siis muualta selvästikin !

        Eräs kirjoitus torontolaisuudesta oli kuvaava, eli siinä joku uskova näki Hengessä, kuinka jonkun "esiintyjän" edessä oli pitkä jono uskovia, jotka hinkusivat siunauksia ja sitä ja tätä, ja jono siis oli pitkä.

        Samalla esiintymis lavalla sen reunalla oli Jeesus, mutta Hänen edessään ei ollut jonoa, eikä mitään tunkua.

        Siis tuo on hyvä kuva nyky tilanteesta uskovian ja kristittyjen keskuudessa , apua ei enää haeta ja etsitä Herralta Jeesukselta suoraan ja Häneltä yksin, vaan nyt ovat nämä muut epäjumalat, joilta sitä haetaan ja etsitään, vaikka kristityt itse eivät tätä asiaa selvästikään tajua, ikävä kyllä !

        Muuten se "siunaus" tuon näyn mukaan oli moni värinen, oliko siinä valkoinen punainen ja musta värit, en nyt ulkoa muista, mutta kukin sinattava sai sen "siunauksen" minkä suostui vastaan ottamaan, eli osa kai säästyi ja osa sai pimeyttä osakseen, ikävä kyllä ! :(

        Myöhemmin ymmärsin mistä näissä on kyse, eli mitä nuo eri värit itse asiassa olivat, sillä lopun ajassa on Jumalan lähettämä eksytys, ja sen tarkoitus on seuloa jyvät akanoista:

        2. Tessalonikalaiskirje 2
        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

        Eli nyt vallalla olevan eksytyksen tarkoitus on siis seuloa ja paljastaa kunkin teko ja siten kunkin sisin ja mieltymykset, joita on peitelty muilta, paljastuvat ja paljastetaan sen Jumalan lähettämän eksytyksen Hengen kautta ja avulla !

        Matt. 24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

        Matt. 24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

        Eli tunnusteot ja ihmeet eivät ole mikään takuu oikeasta Hengestä ja toiminnasta tämän Sanan mukaan, sillä Sana sanoo myös seuraavaa !

        Matteus 7
        19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Itse olen alkanut ajatella, että ne siis eksyvät, jotka haluavat ja ovat siis mielistyneet vääryyteen, mutta toisaaltaon myös monia nuoria uskovia, joita eksytetään ja jotka eksyvät vain siksi, että eivät itse kykene asioita ja kaikkea arvioimaan, ja heitä tulisi siis pyrkiä auttaamaan Totuuteen !


      • Todella Surullista
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Kyllä minä olen katsonut sen pariinkin kertaan, vaikka yleensäkin hyvin vähän katson tv 7, voisi sanoa, etten juuri ollenkaan, eikä minulla ole mitään tarvetta puhdistella esim. Ojaresta, mutta minä koin hänet lähinnä vain toimittajan / juontajan asemassa olevana tuossa tilanteessa.

        Mutta minun on ihan mahdollista muutta kantaanikin kyseisessä asiassa ja tunnustaa olleeni väärässä, jos minulta jäi jotain olennaista huomaamatta:

        Joten antaisitko minulle videon "kellosta" ne kohdat tai kerrot omin sanoin, missä kohdin koit, että tämä minun näkemykseni >>""Minun mielestäni Ojares ei suoranaisesti puolustellut Herzogia, vaan lähinnä kyselee, mitä mieltä jantunen hänestä on."

        Eli missä kohdin Ojares puolusteli Herzogia?

        Tiedoksi vaan, että molemmat Ojarekset istuivat eturivissä kaikissa Herzogin kokouksissa hänen Suomen vierailuillaan, että miettikääpä sitä!!!


      • ei lupia !
        vr62 kirjoitti:

        Minä otin tuon Nehustan palvomisen lähinnä siksi, että se on hyvä esimerkki siitä mistä PP kirjoitti, eli uskovat alkavat palvoa Jumalan työvälineitä ja apulaisia Jumalan sijaan !

        Siis nuokin nyky julistajat pitävä show:nsa ka keräävät siis rahaa kunniaa ja arvostusta itselleen, kun katsoin tuota Herzogin Helsingin tilaisuutta, niin hän lauleskeli siinä osin Led Zeppeliinin Stairway to Heaven kappaletta ! :(

        Eli nämä "esiintyjät" ovat siis keräämässä vain mainetta ja rahaa, ihan samoin, kuin joku musiikkiartisti tai vastaava esiintyjä !

        Tyyli ja touhu on ihan saman kaltaista, siihen vain sekoitetaan Jeesus ja myyvä konsepti on kasassa !

        Ja hölmöt uskovat juoksevat joka ikisessä viihdyttävässä tilaisuudessa ja hyvä fiilis on kaikilla, ja vähän samoin, kuin putte possun nimipäivillä, niin nytkin kaikilla oli kovasti mukavaa ja kivaa ja fyvä fiilis ! ;)

        En tiedä Niilo Ylivainosta juurikaan mitään, mutta luin hänestä kertovan kirjan, ja siinä hän sanoi parantumisista oikein, eli moni ihminen pyysi Niiloa parantamaan, ja Nillon piti yhä uudestaan toistaa samaa asiaa, eli että ei hän itse mitään pysty eikä hän paranna, vaan Jumala parantaa tahtonsa mukaan !

        Siis haluan vain tuoda tätä kautta ilmi sen, että nämä nyky julistajat siis keräävät vain kuuluisuutta ja kunniaa itselleen, ja vaikka muuta väittäisivät, niin heidän toimensa ja toinintatapansa paljastaa asian todellisen luonteen, eli he keräävät vain mainetta ja kunniaa ja asemaa ja rahaa itselleen !

        Ja kun siis uskovat palvovat näitä esiintyjiä ja juoksevat heidän perässään, eivätkä siis palvo Herraa ja etsi Häntä Itseään, niin on hairahduttu siis vastaavaan toimintaan kuin Nehustan tapauksessa, eli kumarretaan ja palvotaan "vaskikäärmettä", eikä Jumalaa kuten tulisi !

        Ja nyt näitä "vaskikäärmeitä" on roppa kaupalla, on ihmiset eli nuo julistajat eli esiintyjät, ja sitten enkelit, ja pyhät öljyt, joita myydään sun muut, tämä lista on loputon !

        Eli kaikkeen muuhun itse asiassa uskotaan kuin siihen että Jumala ITSE VAIN voi kaiken sen tehdä ja vaikuttaa, mitä etsitään siis muualta selvästikin !

        Eräs kirjoitus torontolaisuudesta oli kuvaava, eli siinä joku uskova näki Hengessä, kuinka jonkun "esiintyjän" edessä oli pitkä jono uskovia, jotka hinkusivat siunauksia ja sitä ja tätä, ja jono siis oli pitkä.

        Samalla esiintymis lavalla sen reunalla oli Jeesus, mutta Hänen edessään ei ollut jonoa, eikä mitään tunkua.

        Siis tuo on hyvä kuva nyky tilanteesta uskovian ja kristittyjen keskuudessa , apua ei enää haeta ja etsitä Herralta Jeesukselta suoraan ja Häneltä yksin, vaan nyt ovat nämä muut epäjumalat, joilta sitä haetaan ja etsitään, vaikka kristityt itse eivät tätä asiaa selvästikään tajua, ikävä kyllä !

        Muuten se "siunaus" tuon näyn mukaan oli moni värinen, oliko siinä valkoinen punainen ja musta värit, en nyt ulkoa muista, mutta kukin sinattava sai sen "siunauksen" minkä suostui vastaan ottamaan, eli osa kai säästyi ja osa sai pimeyttä osakseen, ikävä kyllä ! :(

        Myöhemmin ymmärsin mistä näissä on kyse, eli mitä nuo eri värit itse asiassa olivat, sillä lopun ajassa on Jumalan lähettämä eksytys, ja sen tarkoitus on seuloa jyvät akanoista:

        2. Tessalonikalaiskirje 2
        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

        Eli nyt vallalla olevan eksytyksen tarkoitus on siis seuloa ja paljastaa kunkin teko ja siten kunkin sisin ja mieltymykset, joita on peitelty muilta, paljastuvat ja paljastetaan sen Jumalan lähettämän eksytyksen Hengen kautta ja avulla !

        Matt. 24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

        Matt. 24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

        Eli tunnusteot ja ihmeet eivät ole mikään takuu oikeasta Hengestä ja toiminnasta tämän Sanan mukaan, sillä Sana sanoo myös seuraavaa !

        Matteus 7
        19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Itse olen alkanut ajatella, että ne siis eksyvät, jotka haluavat ja ovat siis mielistyneet vääryyteen, mutta toisaaltaon myös monia nuoria uskovia, joita eksytetään ja jotka eksyvät vain siksi, että eivät itse kykene asioita ja kaikkea arvioimaan, ja heitä tulisi siis pyrkiä auttaamaan Totuuteen !

        Puhut viisauden sanoja vr62. Itseäni on mietityttänyt myös se, miten ihmiset koettelematta henkeä, ANTAUTUVAT henkivalloille, " Tee mitä ikinä tahdot ...jne. Siispä ko henki pääsee ihmisen sisimpään ja ihminen saa mitä erilaisimpia kykyjä..näkyjä jne. ihan oikeitakin. Mutta ...mutta alussa ruusuista..loppu risuista orjuutta. Olen miettinyt myös pelolla, häviääkö Jeesuksen veren suoja, kun ihminen tahallaan jonkun hengen ottaa sisimpäänsä? ? Siis, kun nämä ns.suuret julistajatkaan eivät enää julista ja ylistä niin Jeesusta. Taivaassakin ylistetään karitsaa ! Jeesusta. ( vielä, väärä henkivalta EI TULE ihmiseen, jos ihminen ei anna lupaa ! , se kysyy aina lupaa ! )


      • ei lupia ! kirjoitti:

        Puhut viisauden sanoja vr62. Itseäni on mietityttänyt myös se, miten ihmiset koettelematta henkeä, ANTAUTUVAT henkivalloille, " Tee mitä ikinä tahdot ...jne. Siispä ko henki pääsee ihmisen sisimpään ja ihminen saa mitä erilaisimpia kykyjä..näkyjä jne. ihan oikeitakin. Mutta ...mutta alussa ruusuista..loppu risuista orjuutta. Olen miettinyt myös pelolla, häviääkö Jeesuksen veren suoja, kun ihminen tahallaan jonkun hengen ottaa sisimpäänsä? ? Siis, kun nämä ns.suuret julistajatkaan eivät enää julista ja ylistä niin Jeesusta. Taivaassakin ylistetään karitsaa ! Jeesusta. ( vielä, väärä henkivalta EI TULE ihmiseen, jos ihminen ei anna lupaa ! , se kysyy aina lupaa ! )

        Olen ymmärtänyt, että se henkivalta ei kysele lupaa kuitenkkaan !

        Siis torontolaisuudessa uskovat ottivat vastaan "siunauksia" mutta eivät siis kysyneet ja varmistaneet Herralta, että mikä on niiden "siunauksien" lähde !

        Siis jos uskova avaa ja ottaa vastaan koettelematta, niin hän itse ei välitä, vaan himonsa ja halujensa vuoksi ottaa avautumalla ihan kaiken vastaan, siis myös väärän hengen !

        Siis Sana opettaa, että opetusta ei edes tule ottaa vastaan, jos ei ensin koettele ja tiedä keneltä sen ottaa vastaan:

        2. Tim. 3:14 Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut,

        Eli ihan samoin kuin uskova ottaa vastaan valhetta eli vääriä oppeja koettelematta opettajaa ensin ja myös opetusta Sanalla ja Sanan kautta, ja siten uskova vastaanottaessaan saa itselleen vahingon, niin samoin on näiden henkien kanssa !

        Herra varoittaa, jos uskova kuuntelee, mutta jos uskova ei enää kuuntele, niin hän ei kuule ja siten joutuu ITSE vahinkoon.

        Menin aikoinaan itse kerran hölmöydessäni siunattavaksi erään näiden julistajien käsien alle, mikä oli jo itsessään virhe teko, mutta kaipasin NIIIN Herran siunausta ja apua elämääni siinä kohtaa.

        Minulle kelpasi ihan kaikki siunaukset Herralta mitä vain voisin saada !

        Mutta olin kuulolla siis ja juuri ennen kun menin tuon julistajan käsien alle, niin sanoin Herralle, että ota kaikki SINUN siunauksesi vastaan, mutta en halua muuta !

        Tuo julistaja laittoi kätensä otsani luo, ja muita oli kaatuillut ja horjunut vierellä, mutta minun kohdallani koin kuin voima tuli kohti mutta kimposi otsastani takaisin, ja se oli voimakas kokemus, siis ihan kuin olisi lyönyt kirveensä kiveen, vaikka oli tarkoitus osua puuhun.

        Julistaja itse koki saman sillä hän säpsähti, ja sitten piti löytää joku erityinen "sielunhoitaja" tai jälkihoitaja juttelemaan kanssani, mutta minä sainkin tukea häntä, vaikka tarkoitus kai oli toisin päin !

        Minä siis olisin voinut saada sen "voiman" päälleni mutta Jumala varjeli minut, mutta sen kautta opin ihan käytännössä sen, minkä kanssa olemme tekemisissä, eli nämä asiat ja "julistajat" ja "siunaajat" eivät ole mikään leikin asia !

        Ja heiltä siis voi saada myös hengen/henkiä riesakseen, en vielä kuitenkaan tiedä, että onko heillä paluuta enää, eli poistuuko Pyhä Henki silloin kun tuo eksytyksen henki tulee uskovaan ?

        Asia on vaikea siksi, että moni nykyään sanoo ITSE itseään uskovaksi, vaikka ei ole uudestisyntynyt, ja siten asiaa on vaikea arvoida, kun uskovassa ei pitäisi voida olla muita henkiä, siis kuningas Saulista ENSIN lähti Henki ja sitten vasta paha henki tuli tilalle kiusaamaan !

        Sen "torontolaisuuden" hengen vaikutuksen olen tunnistanut uskovista siten, että heidän kielillä puhumisensa on katkonaista, ikäänkuin he änkyttäisivät !

        Ja lisäksi Pyhän Hengen Rauha väistyy ja tilalle tulee rauhattomuus !

        Minun ymmärtääkseni siis henki ei kysy lupaa, vaan vastaa siihen kutsuun, eli jos uskova ei pidä huolta puhtaudestaan, niin henki käyttää sen hyväkseen, eli jos ei VALVOTA ja KOETELLA ja välitetä ITSE selvittää kuka mitäkin on ja mistä lähteestä siunauksia otetaan vastaan, niin silloin uskovakin voi siis saada väärän hengen !

        1. Piet. 5:8 Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.

        Siis tuossa on se asia ja ohje, olkaa raittiit ja VALVOKAA !

        Moni nukkuu ja on sulkenut silmänsä ja korvansa ja siksi saavat vanhingon itselleen sen valvomattomuuden vuoksi !


      • vr62 kirjoitti:

        Niin ja tähkis, minä kirjoitin kahdesta aiheeseen liittyvästä asiasta !

        1) Miksi Ojares haastatteli ja siten siis puolusteli omia toimiaan Herzog asiassa, jonka sinä siis kiistit tapahtuneen, siis omalla kommentillasi kiistit tapahtuneen !

        2) Toinen asia johon siis puutuin, oli se nähdäkseni Sanan vastainen ohjeesi, jolla usutit muutkin oman esimerkkisi mukaan sotimaan lihaa ja verta vastaan, siis se selvä ohjeesi jonka nyt toistan:

        tähtähtähkäpää

        "Jos todella peljättäisiin, että kyseiset henkilöt voivat esiintymisellään johtaa ihmisiä harhaan, silloinhan tulisi mahdollisuuksien mukaan pyrkiä estämään ja hävittämään heidän esiintymistään."

        tähtähtähkäpää

        Eli käsittelin siis ASIAA itseään, ja sitten puutuin asiattomuuteesi !

        Ja sinä siis ITSE aiheutat sen tarpeen puuttua opetuksiisi, ne virheet joita SINÄ ITSE teet, eivät ole minun vikani, vaikka kovasti yritätkin syyn niistäkin vierittää minun niskaani !

        Sori vaan, mutta en suostu kantamaan vastuuta sinun vääristä opetuksista ja siitä, että edes jonkun on nekin paljastettava kuten Sana siis opettaa !

        Vr62!
        Foorumin ylpein kirjoittaja nimittelee taas muita. Katso, vr, peiliin niin kauan, että keksit kuka se on, joka lihassaan täällä sotii. Muista ottaa eväät mukaan.

        Olen minäkin Tähkäpään kanssa eri mieltä, mutta ei tuollaisiin johtopäätöksiin hänen kirjoituksistaan voi päästä muuten kuin heijastamalla oman narsisminsa toisen päälle.

        Ei tarvitse puistella tämän foorumin tomuja jaloistaan, pelkkä anteeksipyyntö uskoakseni riittää.


      • vr62 kirjoitti:

        Nousi mieleeni Herran seuraavat Sanat :

        Joh. 7:20 Kansa vastasi: "Sinussa on riivaaja; kuka sinua tavoittelee tappaaksensa?"

        Joh. 8:48 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Emmekö ole oikeassa, kun sanomme, että sinä olet samarialainen ja että sinussa on riivaaja?"

        Joh. 8:52 Juutalaiset sanoivat hänelle: "Nyt me ymmärrämme, että sinussa on riivaaja. Aabraham on kuollut ja profeetat, ja sinä sanot: 'Jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä maista kuolemaa'.

        Joh. 10:20 Ja useat heistä sanoivat: "Hänessä on riivaaja, ja hän on järjiltään; mitä te häntä kuuntelette?"

        Matt. 10:25 Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen, ja palvelijalle, että hänelle käy niinkuin hänen isännälleen. Jos he perheenisäntää ovat sanoneet Beelsebuliksi, kuinka paljoa enemmän hänen perheväkeään!

        22 Autuaita olette te, kun ihmiset vihaavat teitä ja erottavat teidät yhteydestään ja herjaavat teitä ja pyyhkivät pois teidän nimenne ikäänkuin jonkin pahan-Ihmisen Pojan tähden.
        23 Iloitkaa sinä päivänä, riemuun ratketkaa; sillä katso, teidän palkkanne on suuri taivaassa; sillä näin tekivät heidän isänsä profeetoille.

        HAA!!

        :D


        Vaatimattomasti vertaat itseäsi Jeesukseen! :D

        Olet sinä melkoinen velikulta!


      • @@@
        Iso Q kirjoitti:

        Itse olen mietiskellyt Asheraa ja Shekinaa muinaisen epäjumalan palveluksen kohteena. Taivaan kuningatar tunnetaan useilla eri nimillä, mutta sen palvontaan johtavat Jumalaa vastustavat henkivallat. VT:ssä mainitaan Ashera, hedelmällisyyden jumalatar ja syyrialaisista teksteistä löytyy Shekina, Jahwen vaimo. Encyclopedia Judaicasta varmaan löytyisi juttua, kun jaksaisi lukea. Shekinaa ei siis löydy hebr. Raamatun teksteistä, joten oletan kyseessä olevan epäjumalan palvelus. Sopii miettiä, mistä lähteestä nykyään paljon hehkutetut Glory ja Shekina nousevat.

        Hyvä oivallus!! Eräs guruhan hehkuttaa Shekinah glorya. Raamatussa on mainittu aserakarsikot, jotka ovat Asheran palvonnan menoihin kuuluvaa "rekvisiittaa".
        Tämä samainen guruhan ei keskustele lainkaan Jeesuksen kanssa, joka on ainoa välimies Jumalan ja ihmisen välllä(niinkuin Raamatussa on mainittu) vaan suoraan Isän kanssa. Puhuu kyllä Messiaan(?) tulosta, muttei korota Jeesusta. Lieköhän ennustellut nyt lähiaikoina mitään(kuten lähes liukuhihnamaisesti tekee)?


      • Iso Q
        @@@ kirjoitti:

        Hyvä oivallus!! Eräs guruhan hehkuttaa Shekinah glorya. Raamatussa on mainittu aserakarsikot, jotka ovat Asheran palvonnan menoihin kuuluvaa "rekvisiittaa".
        Tämä samainen guruhan ei keskustele lainkaan Jeesuksen kanssa, joka on ainoa välimies Jumalan ja ihmisen välllä(niinkuin Raamatussa on mainittu) vaan suoraan Isän kanssa. Puhuu kyllä Messiaan(?) tulosta, muttei korota Jeesusta. Lieköhän ennustellut nyt lähiaikoina mitään(kuten lähes liukuhihnamaisesti tekee)?

        Shekina-kirkkauden pilvien esiin loihtiminen haiskahtaa pahalta harhalta, koska se menee ohuesti ohi sen, mistä tunnistamme oikean Jeesuksen paluun. Hän saapuu pilvissä ja kaikki silmät saavat Hänet nähdä.


    • riittänee vähempikin

      Mitä Ojareksen Herzog-ohjelmaan ('isännän pöydässä') tulee, niin katso esim. 15.35 alkaen ja huomaat, miten Ojares puolustaa vainajahengiltä haettavan "voiman" oikeutusta. http://www.tv7.fi/vod/player/?program=35371

      Tutkaile myös tätä:
      http://www.kotipetripaavola.com/vastausherzoginpuolustajille.html#7
      "Herzogin kannattajat sanovat, että monet sananjulistajat rukoilevat hautajaisissa mm. Benny Hinn meni Kathryn Kuhlmannin haudalle rukoilemaan, että Pyhän Hengen voima tulisi hänen elämäänsä. Kannattajien mielestä tässä ei ole millään tavalla kyse vainajahengistä, vaan ikään kuin kontaktipiste, missä ihminen tulee Jumalansa eteen anoen Jumalan Pyhän Hengen voimaa elämänsä ylle, niin kuin se oli tämän ihmisen elämän yllä. Kannattajien mukaan ei ole kyse mystiikasta, vaan siitä että ihminen janoaa ja haluaa olla Jumalan käytössä. Herzogin puolustajat sanovat, että Davidin kohdalla on kyse siitä samasta, että kun hän meni mentorinsa hautajaisiin, niin hän halusi Pyhän Hengen voiman kasvavan hänen elämässään. Herzogin kannattajat sanovat, että Pyhä Henki kehotti Herzogia menemään hautajaisiin ja toimimaan siellä, niin kuin Pyhä Henki oli häntä kehottanut (koskemalla kuollutta ruumista hän saisi kaksinkertaisen osa Ruth Heflinillä olleesta voitelusta).

      Benny Hinn on itse sanonut, että kun hän aikoi käydä Kathryn Kuhlmannin haudalla, joka on lähellä Aimeen hautaa (Aimee Semplee MacPherson), niin hän ei koskaan unohda sitä mitä hän näki ja koki Aimeen haudalla. Hinn sanoi nähneensä Aimeen haudan molemmin puolin yli kaksimetriset enkelit kumartuneina haudan puoleen. Hinn sanoi tunteneensa valtavan voitelun ollessaan siinä haudan äärellä. Hän tunsi kuinka "Jumalan voima" tuli hänen yllensä ja hän uskoi voitelun lähteneen Aimeen ruumiista (haudasta).

      Benny Hinn on eksynyt luulemaan riivaajahenkien toimintaa Jumalan Hengen teoiksi ja siksi riivaajahenget eksyttivät hänet Aimeen haudalla ja antoivat Bennyn kokea riivaajahenkien voitelua Aimeen haudan kautta (kuolleen ruumiin kautta). Tässä oli kyse selvästi vainajahengistä ja valheenvoiman voitelusta, koska Jumala ei anna Pyhän Hengen voitelua kuolleiden ihmisten tai hautojen kautta. Raamattu kieltää vainajahenkien yhteydet.

      Herzogin kohdalla on kyse samasta asiasta. Riivaajahenget eksyttävät häntä tekeytyen Pyhäksi Hengeksi. Herzog sai koskemalla kuollutta ruumista kaksinkertaisen osan Ruth Heflinillä olleesta voitelusta, jonka David opettaa olevan kirkkauden tason voitelua. Kyseessä on riivaajahenkien voitelu ja eksytys."

      Ja vielä, jos ennen oksennustasi kykenet, niin seuraa M.Ojareksen (Herzog-kiertueen johtajan) avauspuhe 7.12.2013 Helsingissä ennen Herzog-sirkuksen alkamista silmittömine kaatamisineen ja Pyhän Hengen häpäisemisineen:
      http://www.youtube.com/watch?v=eWw0Vh-iE0w

      • tähkäpää haloo haloo

        Tämä on nimenomaan tähkäpäälle vastaus viestiin ~~tähkäpää~~
        9.1.2014 12:53.

        Lue tähkäpää ja kommentoi. Toivottavasti saat aikaan vastauksen.


      • Ja joku on vielä niin sinisilmäinen että hän ottaa vastaan nä riivajahenget ja tulee sokea ja kuuro ettei aivot enää pelaa niinkuin on monille käynyt ja on senjälkeen luuloissaan että tä karismaattisuus on Jumalasta. Onhan minäkin ollut samanlainen ja tiedän miten tuo voima saa ihminen aivoton ja viisaus lähtee jorpakkoon kun ``voima ```tulee ihmiseen ja senjälkeen niillä aina on pakko saada pelottamalla nyt on viimeinen mahdollisuus ottaa vastaan tämän siunauxen. Juu siunauxen joka vie helvettiin,,, koska ei kukaan väärällä hengellä ole menossa taivaaseen.


    • hoo hoi jaa

      KYllä sitä muutamilla on ihmeen paljon asiaa ja sanottavaa !

      miten joku kuten esm tämä vr62 jaksaakin kirjoittaa tommosen rämpsyn jostain tähkäpään sanomisesta ei herranpieksut ei tajua tätä veivaamisen loputtomuuden tarvetta.

      mitä ihmeen väliä sillä on mitä joku on sanonut, kun aihe ei ol ej onkun sanomiset vaan tämän hertsokin temput!

      • Jos joku täällä VÄITTÄÄ jotakin oli se tähkis tai kuka tahansa, ja se väittämä ei selvästikään ole Totuus, on hyvä asia käsitellä !

        Ja kyse oli siis Ojareksen ja Jantusen haastattelusta ja MIKSI se tehtiin todella ?

        Se tehtiin oman nahan pelastamiseksi ja puolusteluksi, ja siinä siis ei kriittisesti arvioitu siis Herzogin toimia ja oppeja, vaan siliteltiin vain, kun on siis se oma lehmä noilla miehillä ojassa, kun ovat Herzogin järjestäneet tänne ja häntä markkinoineet ja päästäneet eksyttämään uskovia !

        Eli nyt ei ollut kyse vain Herzogin touhuista vaan myös niiden henkilöiden toiminen arviointi, jotka ovat mahdollistaneet Herzogin pääsyn tänne mellestämään !

        Eli nuo kotimaiset henkilöt tulevat osalliseksi Herzogin synteihin ja harhoihin, kun edesauttavat häntä toimimaan ja esiintymään suomessa !

        Tätä asiaa olisi monien seurakuntien vanhimpien hyvä miettiä, että mihin tulee osalliseksi, jos ei EDELTÄ ja ENSIN tutki julistajia kunnolla ja perusteellisesti, ENNEN kuin heitä kutsutaan ja toivotetaan tervetulleeksi !

        VASTUU ja vanhemman vastuu on nyt se asia, jota yritän nostaa esiin, ja sitä vastuuta ei ole suomen seurakunnissa kunnolla kannettu eikä ymmärretty !

        Vanhempien tulisi varjella seurakuntalaisia vääriltä julistajilta ja opeilta ja vääriltä hengiltä, se on heidän tehtävänsä, sillä muuten seurakunta on täynnänsä raatelevia susia, ja pienet ja heikot lampaat, jotka eivät pysty itse puolustautumaan ja arvoimaan asiota, ovat suuressa vaarassa !

        Ojares ja jantunen toimivat kyllä, mutta kunnollinen koettelu siis puuttuu, ja siten Herzogin kaltaiset pääsevät levittämään saastaansa !

        Ymmärrätkö nyt paremmin, että mitä ja miksi ?


      • Ja miksi siis puutuin tähkiksen kirjoitukseen ?

        Hän väitti, että ei Ojares millään tapaa puolustellut Herzogia !!!

        Luepa uudestaan ja lue vastineeni sitten !

        TÄHKISTÄHKIS

        "Kyllä minä olen katsonut sen pariinkin kertaan, vaikka yleensäkin hyvin vähän katson tv 7, voisi sanoa, etten juuri ollenkaan, eikä minulla ole mitään tarvetta puhdistella esim. Ojaresta, mutta minä koin hänet lähinnä vain toimittajan / juontajan asemassa olevana tuossa tilanteessa.

        Mutta minun on ihan mahdollista muutta kantaanikin kyseisessä asiassa ja tunnustaa olleeni väärässä, jos minulta jäi jotain olennaista huomaamatta:

        Joten antaisitko minulle videon "kellosta" ne kohdat tai kerrot omin sanoin, missä kohdin koit, että tämä minun näkemykseni >>""Minun mielestäni Ojares ei suoranaisesti puolustellut Herzogia, vaan lähinnä kyselee, mitä mieltä jantunen hänestä on."


      • kaikkea sitä

        Kauhea henki tossa vr62. Hyi ... ihan puistattaa ja tuollainen muka on varjelemassa muiden sieluja. Täyttä puluntuubaa. Narsisti se on.


      • hus hus
        vr62 kirjoitti:

        Ja miksi siis puutuin tähkiksen kirjoitukseen ?

        Hän väitti, että ei Ojares millään tapaa puolustellut Herzogia !!!

        Luepa uudestaan ja lue vastineeni sitten !

        TÄHKISTÄHKIS

        "Kyllä minä olen katsonut sen pariinkin kertaan, vaikka yleensäkin hyvin vähän katson tv 7, voisi sanoa, etten juuri ollenkaan, eikä minulla ole mitään tarvetta puhdistella esim. Ojaresta, mutta minä koin hänet lähinnä vain toimittajan / juontajan asemassa olevana tuossa tilanteessa.

        Mutta minun on ihan mahdollista muutta kantaanikin kyseisessä asiassa ja tunnustaa olleeni väärässä, jos minulta jäi jotain olennaista huomaamatta:

        Joten antaisitko minulle videon "kellosta" ne kohdat tai kerrot omin sanoin, missä kohdin koit, että tämä minun näkemykseni >>""Minun mielestäni Ojares ei suoranaisesti puolustellut Herzogia, vaan lähinnä kyselee, mitä mieltä jantunen hänestä on."

        Tähkikseltä ihan asiallinen ja nöyrä vastaus ja sinä sait raivarin tuosta ja puhut tähkiksen väärästä opettamisesta. mene kuule sinne minne kuulut äläkä tule tänne kukkolemaan.


      • Tuskin olet jan-hus?
        hus hus kirjoitti:

        Tähkikseltä ihan asiallinen ja nöyrä vastaus ja sinä sait raivarin tuosta ja puhut tähkiksen väärästä opettamisesta. mene kuule sinne minne kuulut äläkä tule tänne kukkolemaan.

        Kuka oletkin "hus hus", mutta ainakin nimimerkki Jan-Hus:n kommentti olisi mielenkiintoista lukea tämän ketjun Herzog-kirjoitteluun.


      • kaikkea sitä kirjoitti:

        Kauhea henki tossa vr62. Hyi ... ihan puistattaa ja tuollainen muka on varjelemassa muiden sieluja. Täyttä puluntuubaa. Narsisti se on.

        Kiitos vain sinullekin ja Herran Jeesuksen Siunausta sinulle ! :)


      • et silleen
        Tuskin olet jan-hus? kirjoitti:

        Kuka oletkin "hus hus", mutta ainakin nimimerkki Jan-Hus:n kommentti olisi mielenkiintoista lukea tämän ketjun Herzog-kirjoitteluun.

        Ei kai varsinaisessa keskustelussa ole ollut mitään ongelmaa, eikä tähkiskään ole ottanut kantaa puoleen eikä toiseen herzogista, mutta tuo yks riehuja keskeytti hyvän kerskustelun tuolla suurella egollansa jonka kanssa ei meinaa mahtua kulkemaan hajottamatta ja rikkomatta aina jotain.


      • hus hus kirjoitti:

        Tähkikseltä ihan asiallinen ja nöyrä vastaus ja sinä sait raivarin tuosta ja puhut tähkiksen väärästä opettamisesta. mene kuule sinne minne kuulut äläkä tule tänne kukkolemaan.

        Minä en ole saanut mitään raivareita ! :)

        Minä vain kaikessa Rauhassa kirjoittelen, ei tämä kirjoittelu aiheuta minussa mitään tunnekuohuja, kun en taistele ihmisiä vastaan, enkä pidä heitä vihollisnani, vaikka he erimieltä olisivatkin tai väärin toimisivat ja opettaisivatkin.

        Kukin erehtyy, se on inhimillistä, asiat on vain hyvä käsitellä ja korjata ja muuttaa sitten toivon mukaan suuntaa ja tapaa !

        Jos sinä saat raivareita, niin älä toki LUULE, että muut saisivat myös ! ;)


      • rea.aalto
        et silleen kirjoitti:

        Ei kai varsinaisessa keskustelussa ole ollut mitään ongelmaa, eikä tähkiskään ole ottanut kantaa puoleen eikä toiseen herzogista, mutta tuo yks riehuja keskeytti hyvän kerskustelun tuolla suurella egollansa jonka kanssa ei meinaa mahtua kulkemaan hajottamatta ja rikkomatta aina jotain.

        et silleen
        9.1.2014 15:33
        0
        Sulje
        Ei kai varsinaisessa keskustelussa ole ollut mitään ongelmaa, eikä tähkiskään ole ottanut kantaa puoleen eikä toiseen herzogista, mutta tuo yks riehuja keskeytti hyvän kerskustelun tuolla suurella egollansa jonka kanssa ei meinaa mahtua kulkemaan hajottamatta ja rikkomatta aina jotain.

        En ole ollut palstalla moneen päivään ja kiinnostuin lukemaan tätä ketjua.
        Luin nyt oikein tarkkaan kaikkien vastaukset ja kyllä täytyy ihmetellä kirjoittajien argumentteja kirjallista ymmärtämistä, asioiden sekoittamista, sokeana lukemista ja millähän sanoilla pitäisi vielä kuvailla? Sinunkin kommettisi osoittaa ettet osaa arvioida asioita, uskoisin sen johtuvan ennakkoluuloista, puolueellisuudesta kenties tähkäpäätä kohtaan? Mene ja tiedä, mutta sen tahdon sanoa, että nimimerkki vr 62 on tällä foorumilla
        yksi niistä harvoista joka ei todellakaan ole hajoittamassa vaan päinvastoin: Sanoo asiat suoraan ja rehellisesti ja perustelee selkeästi kaiken sanottavansa.


      • rea.aalto kirjoitti:

        et silleen
        9.1.2014 15:33
        0
        Sulje
        Ei kai varsinaisessa keskustelussa ole ollut mitään ongelmaa, eikä tähkiskään ole ottanut kantaa puoleen eikä toiseen herzogista, mutta tuo yks riehuja keskeytti hyvän kerskustelun tuolla suurella egollansa jonka kanssa ei meinaa mahtua kulkemaan hajottamatta ja rikkomatta aina jotain.

        En ole ollut palstalla moneen päivään ja kiinnostuin lukemaan tätä ketjua.
        Luin nyt oikein tarkkaan kaikkien vastaukset ja kyllä täytyy ihmetellä kirjoittajien argumentteja kirjallista ymmärtämistä, asioiden sekoittamista, sokeana lukemista ja millähän sanoilla pitäisi vielä kuvailla? Sinunkin kommettisi osoittaa ettet osaa arvioida asioita, uskoisin sen johtuvan ennakkoluuloista, puolueellisuudesta kenties tähkäpäätä kohtaan? Mene ja tiedä, mutta sen tahdon sanoa, että nimimerkki vr 62 on tällä foorumilla
        yksi niistä harvoista joka ei todellakaan ole hajoittamassa vaan päinvastoin: Sanoo asiat suoraan ja rehellisesti ja perustelee selkeästi kaiken sanottavansa.

        Nostit tässä yhden asian esille, joka minulla JO oli mielessä kirjoittaa !

        Onko "tähkäpäällä" itsellään oma lehmä ojassa, ja onko tällä "näykkijä-kivittäjällä" myös oma lehmä ojassa ?

        Siis mikä tarve on puolustella Ojaresta ja Juntusta tässä asiassa, siis jos vähkänkin asiaa tutkii ja katsoo vaikka ihan pienen pätkän siitä Herzogin Jyväskylän videon alusta, ihan siis sekunteja, niin kyllä pitäisi selvitä se, mistä on kyse !

        Mikä tarve tähkiksellä on puolustella Ojaresta esim. ???

        Mistä se tarve kumpuaa, ja samoin mistä kumpuaa tämän ns. "puskista huutelijan" tarve valheiden kautta, ja väärien todistuksien kautta mustamaalata minua ?

        Ymmärrän toki sen, että jos ollaan kuten tähkis itse ns. puoluehengessä liikkellä, niin omia puolustellaan vaikka he toimisivat väärinkin ja muita siis arvostellaan sen sijaan kovastikin, vaikka olisivat oikeassakin, jos siis erehtyvät oman "puolueen" porukkaa arvostelemaan !

        En siis ihmettele asiaa, mietin vain sitä, että mitä kytköksiä näillä ihmisillä on toisiinsa ?

        Siis tähkis kertoi sen oman puoluehenkisyytensä siinä kehoituksessaan:

        tähtähtähkäpää

        "Jos todella peljättäisiin, että kyseiset henkilöt voivat esiintymisellään johtaa ihmisiä harhaan, silloinhan tulisi mahdollisuuksien mukaan pyrkiä estämään ja hävittämään heidän esiintymistään."

        tähtähtähkäpää

        Tämä siis on "tähkäpään" ihan oma todistus siitä, miten hänen mielestään tulee toimia lähimmäisiä ja jopa uskon veljiä ja sisaria kohtaan, jotka ovat jossain opillisessa asiassa eri mieltä HÄNEN ITSENSÄ kanssa !

        Kertoo minulle ainakin paljon "tähkäpään" lähtökohdista ja hänen todellisesta sisimmästään !


      • Ota silmä käteen

        Sinä hoo hoijaa, joka kiroat Herran pieksuja - pistipä vaan silmääni!
        Tämä ei muuten ole mikään Herzokin temppulinkki, vaan aihe oli Selkomaan ja Anapaulan eksytyksistä.


      • lisää löylyä
        vr62 kirjoitti:

        Kiitos vain sinullekin ja Herran Jeesuksen Siunausta sinulle ! :)

        mitä sinä oikein höyryät !!?

        istu hyvä mies alas ja vedä henkeä ainakin välillä ettei ihan falsettiin mene !


      • lisää löylyä kirjoitti:

        mitä sinä oikein höyryät !!?

        istu hyvä mies alas ja vedä henkeä ainakin välillä ettei ihan falsettiin mene !

        Kuten JO edellä kirjoitin, niin minulla on täysi Rauha !

        Kirjoittelen ihan Rauhassa ja levosta käsin, jos sinulla nyt itselläsi lähtee jotenkin mopo käsistä, niin älä siirrä sitä samaa tunnekuohuasi minuun ! ;)


      • rauha rauha
        vr62 kirjoitti:

        Kuten JO edellä kirjoitin, niin minulla on täysi Rauha !

        Kirjoittelen ihan Rauhassa ja levosta käsin, jos sinulla nyt itselläsi lähtee jotenkin mopo käsistä, niin älä siirrä sitä samaa tunnekuohuasi minuun ! ;)

        Olet tosi paha ihminen ja jos sulla on rauha sen jälkeen kun olet käyttänyt hengellistä kuin henkistäkin väkivaltaa ja pahoinpitelyä toisia kohtaan niin olet joko paatunut psykopaatti tai narsku. Ei sua kukaan voi enää ottaa vakavasti muka jonain uskovaisena.


      • rauha rauha kirjoitti:

        Olet tosi paha ihminen ja jos sulla on rauha sen jälkeen kun olet käyttänyt hengellistä kuin henkistäkin väkivaltaa ja pahoinpitelyä toisia kohtaan niin olet joko paatunut psykopaatti tai narsku. Ei sua kukaan voi enää ottaa vakavasti muka jonain uskovaisena.

        Kiitos vain palautteestasi ! :)

        Minä itse juuri kyselin Herralta eilen kävelylenkilläni, että miksi minun tulee puuttua "tähkäpään" toimiin ja sanoihin ?

        Eli tutkistelin asiaa ja itseäni samalla, ja sitä, että onko kaikki Herran kanssa kunnossa, ja että toimeni eivät lähtisi minusta itsestäni vaan Herrasta ?

        Herra muistutti minua juuri tuosta kohdasta, jonka olen monesti lainannut nyt mutta laitan sen yhä tähän:

        tähtähtähkäpää

        "Jos todella peljättäisiin, että kyseiset henkilöt voivat esiintymisellään johtaa ihmisiä harhaan, silloinhan tulisi mahdollisuuksien mukaan pyrkiä estämään ja hävittämään heidän esiintymistään."

        tähtähtähkäpää

        Siis kuten jo kirjoitin, niin tähkis siis ajattelee itse näin ja toimii tämän ajatus tavan mukaan, vaikka sitä taitavasti peitteleekin ja siten tekee pahaa monille uskon veljille ja sisarille !

        Minut itseni Herra on kasvattanut ja opettanut ja minusta on koulittu kehoittaja ja tarvittaessa jopa raastava puimaies:

        Jes. 41:15 Katso, minä panen sinut raastavaksi puimaäkeeksi, uudeksi, monihampaiseksi. Sinä puit ja rouhennat vuoret, muutat kukkulat akanoiksi;

        Sain myös seuraavan Sanankohdan itselleni kun Herra kertoi tehtävästäni:

        Hesekiel 3
        7 Mutta Israelin heimo ei tahdo sinua kuulla, koska he eivät tahdo minua kuulla. Sillä koko Israelin heimolla on kova otsa ja paatunut sydän.
        8 Katso, minä teen sinun kasvosi yhtä koviksi kuin heidän kasvonsa ja sinun otsasi yhtä kovaksi kuin heidän otsansa.
        9 Timantin kaltaiseksi, kiveä kovemmaksi minä teen sinun otsasi. Älä pelkää heitä äläkä arkaile heidän kasvojansa, sillä he ovat uppiniskainen suku."
        10 Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, kaikki minun sanani, jotka minä sinulle puhun, ota sydämeesi ja kuule korvillasi.

        Eli minä joudun käymään vastaan niitä paatuneita väärin toimijoita, jotka eivät ota opikseen ja joille eivät rakkaudelliset sanat kelpaa, ja joiden edessä harva muu uskova kestää.

        Eli otsani on tehty timanttia kovemmaksi, eli en pelkää ketään, sillä Herra on kanssani ja kun pysyn Totuudessa, niin saan luottaa siihen, että minun käy kuitenkin hyvin !

        Ja kun väitit minua narsistiksi, niin enemmän et voi metsään mennä, sillä olen ikäni ollut ihmisten miellyttäjä jopa omalla kustannuksellani, eli olen ihan vastakkainen henkilö itsessäni, mutta Jumala käyttää siis juuri niitä joilta oma kovuus puuttuu, juuri tämän kaltaisissa tehtävissä !

        Siis Herra on synnyttänyt minussa sen lujuuden joka nyt näkyy, se ei ole kuitenkaan kovuutta, vaan lujuutta ja Totuudessa riippumista !

        Kehoittajan tehtäviin kuuluu muuten nuhtelu, kehoitus, rohkaisu, lohdutus ja paljon muutakin, ja kuikin ihminen ja uskova siis kohdtaan siten kuin kyseinen ihminen/uskova tarvitsee.

        Eli joitakin rohkaistaan ja sitten näitä ylpeitä ja kopeita, paatuneita eli uppiniskaisia JOUDUN kohtelemaan toisin, heitä ei hyödytä kohdella silkkihansikkain, ja ehkäpä joku ymmärtää itse toimivansa väärin, kun kokee minun kohtelevan heitä kaltoin ?

        Itse ainakin aikoinani opin sen kautta, kun joku toimi minua kohtaan väärin ja kun valitin asiasta Herralle, niin Hän huomautti minulle, että minä itsekin toimin samoin !

        Siinä sai sitten tehdä parannusta ja pyytää anteeksi julkisestikin omia toimiaan, mutta Sana sanookin oikein , että Rauta rautaa hioo, ihminen ihmistä hioo !

        Sananl. 27:17 Rauta rautaa hioo, ja ihminen toistansa hioo.

        Joten kastotaan nyt, miten tässä "tähkäpää" asiassa lopulta käy ?


      • rauha vaan sulle
        vr62 kirjoitti:

        Kiitos vain palautteestasi ! :)

        Minä itse juuri kyselin Herralta eilen kävelylenkilläni, että miksi minun tulee puuttua "tähkäpään" toimiin ja sanoihin ?

        Eli tutkistelin asiaa ja itseäni samalla, ja sitä, että onko kaikki Herran kanssa kunnossa, ja että toimeni eivät lähtisi minusta itsestäni vaan Herrasta ?

        Herra muistutti minua juuri tuosta kohdasta, jonka olen monesti lainannut nyt mutta laitan sen yhä tähän:

        tähtähtähkäpää

        "Jos todella peljättäisiin, että kyseiset henkilöt voivat esiintymisellään johtaa ihmisiä harhaan, silloinhan tulisi mahdollisuuksien mukaan pyrkiä estämään ja hävittämään heidän esiintymistään."

        tähtähtähkäpää

        Siis kuten jo kirjoitin, niin tähkis siis ajattelee itse näin ja toimii tämän ajatus tavan mukaan, vaikka sitä taitavasti peitteleekin ja siten tekee pahaa monille uskon veljille ja sisarille !

        Minut itseni Herra on kasvattanut ja opettanut ja minusta on koulittu kehoittaja ja tarvittaessa jopa raastava puimaies:

        Jes. 41:15 Katso, minä panen sinut raastavaksi puimaäkeeksi, uudeksi, monihampaiseksi. Sinä puit ja rouhennat vuoret, muutat kukkulat akanoiksi;

        Sain myös seuraavan Sanankohdan itselleni kun Herra kertoi tehtävästäni:

        Hesekiel 3
        7 Mutta Israelin heimo ei tahdo sinua kuulla, koska he eivät tahdo minua kuulla. Sillä koko Israelin heimolla on kova otsa ja paatunut sydän.
        8 Katso, minä teen sinun kasvosi yhtä koviksi kuin heidän kasvonsa ja sinun otsasi yhtä kovaksi kuin heidän otsansa.
        9 Timantin kaltaiseksi, kiveä kovemmaksi minä teen sinun otsasi. Älä pelkää heitä äläkä arkaile heidän kasvojansa, sillä he ovat uppiniskainen suku."
        10 Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, kaikki minun sanani, jotka minä sinulle puhun, ota sydämeesi ja kuule korvillasi.

        Eli minä joudun käymään vastaan niitä paatuneita väärin toimijoita, jotka eivät ota opikseen ja joille eivät rakkaudelliset sanat kelpaa, ja joiden edessä harva muu uskova kestää.

        Eli otsani on tehty timanttia kovemmaksi, eli en pelkää ketään, sillä Herra on kanssani ja kun pysyn Totuudessa, niin saan luottaa siihen, että minun käy kuitenkin hyvin !

        Ja kun väitit minua narsistiksi, niin enemmän et voi metsään mennä, sillä olen ikäni ollut ihmisten miellyttäjä jopa omalla kustannuksellani, eli olen ihan vastakkainen henkilö itsessäni, mutta Jumala käyttää siis juuri niitä joilta oma kovuus puuttuu, juuri tämän kaltaisissa tehtävissä !

        Siis Herra on synnyttänyt minussa sen lujuuden joka nyt näkyy, se ei ole kuitenkaan kovuutta, vaan lujuutta ja Totuudessa riippumista !

        Kehoittajan tehtäviin kuuluu muuten nuhtelu, kehoitus, rohkaisu, lohdutus ja paljon muutakin, ja kuikin ihminen ja uskova siis kohdtaan siten kuin kyseinen ihminen/uskova tarvitsee.

        Eli joitakin rohkaistaan ja sitten näitä ylpeitä ja kopeita, paatuneita eli uppiniskaisia JOUDUN kohtelemaan toisin, heitä ei hyödytä kohdella silkkihansikkain, ja ehkäpä joku ymmärtää itse toimivansa väärin, kun kokee minun kohtelevan heitä kaltoin ?

        Itse ainakin aikoinani opin sen kautta, kun joku toimi minua kohtaan väärin ja kun valitin asiasta Herralle, niin Hän huomautti minulle, että minä itsekin toimin samoin !

        Siinä sai sitten tehdä parannusta ja pyytää anteeksi julkisestikin omia toimiaan, mutta Sana sanookin oikein , että Rauta rautaa hioo, ihminen ihmistä hioo !

        Sananl. 27:17 Rauta rautaa hioo, ja ihminen toistansa hioo.

        Joten kastotaan nyt, miten tässä "tähkäpää" asiassa lopulta käy ?

        Sairas oot! Ettäkö jumala käskis sun pahoibpidellä ja tehdä väkivaltaa jollekin. Miten joku voikin olla noin pimeä ja muka oikein jumalan luvalla ja pah sanon minä.


      • Tuskin olet jan-hus? kirjoitti:

        Kuka oletkin "hus hus", mutta ainakin nimimerkki Jan-Hus:n kommentti olisi mielenkiintoista lukea tämän ketjun Herzog-kirjoitteluun.

        Olen otettu, että jotakuta kiinnostaa j-hussinkin mielipide! :)

        Referoituna se on seuraavanlainen:

        DH:n julistamista ei voida kristillisenä julistamisena edes pitää. Jos sitä TV7:lla ollaan puolusteltu, sietäisivät hävetä.


      • IHANOIKEESTI!!!
        vr62 kirjoitti:

        Kiitos vain palautteestasi ! :)

        Minä itse juuri kyselin Herralta eilen kävelylenkilläni, että miksi minun tulee puuttua "tähkäpään" toimiin ja sanoihin ?

        Eli tutkistelin asiaa ja itseäni samalla, ja sitä, että onko kaikki Herran kanssa kunnossa, ja että toimeni eivät lähtisi minusta itsestäni vaan Herrasta ?

        Herra muistutti minua juuri tuosta kohdasta, jonka olen monesti lainannut nyt mutta laitan sen yhä tähän:

        tähtähtähkäpää

        "Jos todella peljättäisiin, että kyseiset henkilöt voivat esiintymisellään johtaa ihmisiä harhaan, silloinhan tulisi mahdollisuuksien mukaan pyrkiä estämään ja hävittämään heidän esiintymistään."

        tähtähtähkäpää

        Siis kuten jo kirjoitin, niin tähkis siis ajattelee itse näin ja toimii tämän ajatus tavan mukaan, vaikka sitä taitavasti peitteleekin ja siten tekee pahaa monille uskon veljille ja sisarille !

        Minut itseni Herra on kasvattanut ja opettanut ja minusta on koulittu kehoittaja ja tarvittaessa jopa raastava puimaies:

        Jes. 41:15 Katso, minä panen sinut raastavaksi puimaäkeeksi, uudeksi, monihampaiseksi. Sinä puit ja rouhennat vuoret, muutat kukkulat akanoiksi;

        Sain myös seuraavan Sanankohdan itselleni kun Herra kertoi tehtävästäni:

        Hesekiel 3
        7 Mutta Israelin heimo ei tahdo sinua kuulla, koska he eivät tahdo minua kuulla. Sillä koko Israelin heimolla on kova otsa ja paatunut sydän.
        8 Katso, minä teen sinun kasvosi yhtä koviksi kuin heidän kasvonsa ja sinun otsasi yhtä kovaksi kuin heidän otsansa.
        9 Timantin kaltaiseksi, kiveä kovemmaksi minä teen sinun otsasi. Älä pelkää heitä äläkä arkaile heidän kasvojansa, sillä he ovat uppiniskainen suku."
        10 Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, kaikki minun sanani, jotka minä sinulle puhun, ota sydämeesi ja kuule korvillasi.

        Eli minä joudun käymään vastaan niitä paatuneita väärin toimijoita, jotka eivät ota opikseen ja joille eivät rakkaudelliset sanat kelpaa, ja joiden edessä harva muu uskova kestää.

        Eli otsani on tehty timanttia kovemmaksi, eli en pelkää ketään, sillä Herra on kanssani ja kun pysyn Totuudessa, niin saan luottaa siihen, että minun käy kuitenkin hyvin !

        Ja kun väitit minua narsistiksi, niin enemmän et voi metsään mennä, sillä olen ikäni ollut ihmisten miellyttäjä jopa omalla kustannuksellani, eli olen ihan vastakkainen henkilö itsessäni, mutta Jumala käyttää siis juuri niitä joilta oma kovuus puuttuu, juuri tämän kaltaisissa tehtävissä !

        Siis Herra on synnyttänyt minussa sen lujuuden joka nyt näkyy, se ei ole kuitenkaan kovuutta, vaan lujuutta ja Totuudessa riippumista !

        Kehoittajan tehtäviin kuuluu muuten nuhtelu, kehoitus, rohkaisu, lohdutus ja paljon muutakin, ja kuikin ihminen ja uskova siis kohdtaan siten kuin kyseinen ihminen/uskova tarvitsee.

        Eli joitakin rohkaistaan ja sitten näitä ylpeitä ja kopeita, paatuneita eli uppiniskaisia JOUDUN kohtelemaan toisin, heitä ei hyödytä kohdella silkkihansikkain, ja ehkäpä joku ymmärtää itse toimivansa väärin, kun kokee minun kohtelevan heitä kaltoin ?

        Itse ainakin aikoinani opin sen kautta, kun joku toimi minua kohtaan väärin ja kun valitin asiasta Herralle, niin Hän huomautti minulle, että minä itsekin toimin samoin !

        Siinä sai sitten tehdä parannusta ja pyytää anteeksi julkisestikin omia toimiaan, mutta Sana sanookin oikein , että Rauta rautaa hioo, ihminen ihmistä hioo !

        Sananl. 27:17 Rauta rautaa hioo, ja ihminen toistansa hioo.

        Joten kastotaan nyt, miten tässä "tähkäpää" asiassa lopulta käy ?

        Siinä saa hakattavaksesi joutunut ihminenkin olla sitten ihan levossa vaan, kun sinä olet verkkarit päällä jumalaltasi luvan saanut käyttää toista nyrkkisäkkinäsi! On varmaan mukava mennä viimeiselle tuomiolle rystyset verillä hakemaan palkintoaan!


    • Variksenmarja

      En ole kuunnellut yhtäkään Selkon puhetta. Mutta heti kuultuani mainoksen hänen tulevasta puheestansa kirkkaudesta tuossa taannoin, hälytyskellot alkoivat soida eikä suotta, ilmeisesti. Ehkä en viitsi niiden puheita kuunnellakaan, jotka oppinsa ja voitelunsa ovat hakeneet torontolaisuudesta.

      Mutta että Ana Paula. Kuuuluuko hänkin näiden veijareiden joukkoon?

      • exnokiamössöläinen

        Mutta että Ana Paula. Kuuuluuko hänkin näiden veijareiden joukkoon?

        Ai että kuuluko???!!! No saletisti kuuluu, hänhän on nokiamission lempimissi, käskee ihmisiä huutamaan minuuttitolkulla "sotahuutoja" niin kovaa, kun ääntä lähtee. Jankkauttaa samaa huuto- tai laulumandraa tuntitolkulla.

        Hänen olemuksensa on keikistelevä, asuina ainakin aiemmin viettelevää läpinäkyvää pitsiä, ruusukkeita hiuksissa, rannerenkaat kilisee käsissä. Miehet käy kuumana häneen.Voimakkaita vihjauksia on erääseen johtavaan nokiamissiolaismieheen, jonka avioliittokin oli katkolla, Jumala tietää.


      • Rea Aalto
        exnokiamössöläinen kirjoitti:

        Mutta että Ana Paula. Kuuuluuko hänkin näiden veijareiden joukkoon?

        Ai että kuuluko???!!! No saletisti kuuluu, hänhän on nokiamission lempimissi, käskee ihmisiä huutamaan minuuttitolkulla "sotahuutoja" niin kovaa, kun ääntä lähtee. Jankkauttaa samaa huuto- tai laulumandraa tuntitolkulla.

        Hänen olemuksensa on keikistelevä, asuina ainakin aiemmin viettelevää läpinäkyvää pitsiä, ruusukkeita hiuksissa, rannerenkaat kilisee käsissä. Miehet käy kuumana häneen.Voimakkaita vihjauksia on erääseen johtavaan nokiamissiolaismieheen, jonka avioliittokin oli katkolla, Jumala tietää.

        exnokiamössöläinen
        10.1.2014 00:35
        1
        Sulje
        Mutta että Ana Paula. Kuuuluuko hänkin näiden veijareiden joukkoon?

        Ai että kuuluko???!!! No saletisti kuuluu, hänhän on nokiamission lempimissi, käskee ihmisiä huutamaan minuuttitolkulla "sotahuutoja" niin kovaa, kun ääntä lähtee. Jankkauttaa samaa huuto- tai laulumandraa tuntitolkulla.

        Hänen olemuksensa on keikistelevä, asuina ainakin aiemmin viettelevää läpinäkyvää pitsiä, ruusukkeita hiuksissa, rannerenkaat kilisee käsissä. Miehet käy kuumana häneen.Voimakkaita vihjauksia on erääseen johtavaan nokiamissiolaismieheen, jonka avioliittokin oli katkolla, Jumala tietää.

        Haureuden synnit ovatkin yleisiä tuonkaltaisissa uskonnollisissa liikkeissä ja avioliitot särkyvät.Moni iäkkäämpi saarnaaja vaihtaa vaimon nuorempaan ja sama pätee naisiin.Koska liike on lihallinen, ihmisviisauteen, eli kuten Raamattu sanoo, riivaajien viisauteen perustettu, on lihan teotkin sellaiset!


      • exnokiamössöläinen
        Rea Aalto kirjoitti:

        exnokiamössöläinen
        10.1.2014 00:35
        1
        Sulje
        Mutta että Ana Paula. Kuuuluuko hänkin näiden veijareiden joukkoon?

        Ai että kuuluko???!!! No saletisti kuuluu, hänhän on nokiamission lempimissi, käskee ihmisiä huutamaan minuuttitolkulla "sotahuutoja" niin kovaa, kun ääntä lähtee. Jankkauttaa samaa huuto- tai laulumandraa tuntitolkulla.

        Hänen olemuksensa on keikistelevä, asuina ainakin aiemmin viettelevää läpinäkyvää pitsiä, ruusukkeita hiuksissa, rannerenkaat kilisee käsissä. Miehet käy kuumana häneen.Voimakkaita vihjauksia on erääseen johtavaan nokiamissiolaismieheen, jonka avioliittokin oli katkolla, Jumala tietää.

        Haureuden synnit ovatkin yleisiä tuonkaltaisissa uskonnollisissa liikkeissä ja avioliitot särkyvät.Moni iäkkäämpi saarnaaja vaihtaa vaimon nuorempaan ja sama pätee naisiin.Koska liike on lihallinen, ihmisviisauteen, eli kuten Raamattu sanoo, riivaajien viisauteen perustettu, on lihan teotkin sellaiset!

        "Mutta että Ana Paula. Kuuuluuko hänkin näiden veijareiden joukkoon?
        No saletisti kuuluu, hänhän on nokiamission lempimissi.
        Miehet käy kuumana häneen.Voimakkaita vihjauksia on erääseen johtavaan nokiamissiolaismieheen, jonka avioliittokin oli katkolla, Jumala tietää."

        "Haureuden synnit ovatkin yleisiä tuonkaltaisissa uskonnollisissa liikkeissä ja avioliitot särkyvät.Moni iäkkäämpi saarnaaja vaihtaa vaimon nuorempaan ja sama pätee naisiin.Koska liike on lihallinen, ihmisviisauteen, eli kuten Raamattu sanoo, riivaajien viisauteen perustettu, on lihan teotkin sellaiset!"


        Olet oikeassa Rea, myös surullisena esimerkkinä Markku Koivisto, jonka lankeemuksen kaikki tiedämmekin, se oli karmea ja lihallinen. Hän toimi omienkin sanojensa mukaan kokoajan omassa voimassaan ilman Herraa.

        Ensin tulee aina salainen luopuminen terveestä Raamatun opista ja Jeesuksen seuraamisesta - toiminta oman lihan voimissa, josta seuraa ennemmin tai myöhemmin julkinen lankeaminen haureuden synteihin.


    • rea.aalto

      Vuonna 1979 ollessani vielä nuori uskossani
      sekä aikaisemmin liittynyt Göteborgin suomalaiseen
      helluntaiseurakuntaan, menin Niilo Yli-Vainion pitämään kokoussarjaan.
      Seurakunnassa kerrottiin hänen kokouksissaan tapahtuvista ihmeparantumisista sekä kaatumisilmiöistä.
      Halusin henkilökohtaisesti kuulla hänen puheensa, sillä
      olin paria vuotta aikaisemmin kuunnellut häntä Helsingin messuhallin ulkopuolella pidetyssä telttakokouksessa.
      Koin hänet silloin hyvin helvetinkatkuisena ja peloittavana puhujana.
      Göteborgin urheiluhallissa oli koolla tuhansia ihmisiä.
      Muistan hänen puheensa täysin erilaisena, entiseen kokemukseeni
      verrattuna.Tällä kertaa hän oli hyvin iloinen, räiskyvä sekä
      ”rakkauden” sanomaa täynnä.
      Helluntaiseurakunnan jäsenenä olin tottunut tapaan, jonka
      mukaan mennään esille rukoiltavaksi.

      Esirukoukselle varattu tila oli valtava , jonoja oli useita ja sen mukaan myös yhtä monta esirukoilijaa.
      Menin esille kahden uskovan sisareni sekä joidenkin
      toisten seurakuntalaisten kanssa.Jonot olivat pitkiä
      joten jouduimme erilleen toisistamme suuren ihmismassan keskellä.
      Muistan kuinka jonossa ollessani tunsin ilman olevan täynnä
      jonkinlaista sähköistä voimaa.
      Koko rukousalue tuntui huojuvan tuon voiman vaikutuksesta.
      Se oli aivan käsinkosketeltavaa.

      Olin kaukana Yli-Vainiosta, mutta mies jonka
      piti rukoilla puolestani ei edes ehtinyt koskettaa minua
      kun lensin lattialle makaamaan.Oli kuin olisin leijaillut pumpulissa.
      Makasin lattialla suuren ihmismassan keskellä, kunnes avasin silmäni nähden joka puolella makaavia ihmisiä ympärilläni.
      Aloin kömpiä ylös lattialta päästen lopulta takaisin paikalleni istumaan.
      Muistan vanhimman siskoni kertoneen omasta kokemuksestaan kuinka hän ensin teki kiepin ilmassa minkä jälkeen hän lensi lattialle makaamaan.


      Vuosikausia luulin, että voimavaikutus mitä olimme kokeneet, oli
      Jumalan Pyhän Hengen voimaa.
      Elämässäni tuli kuitenkin aika, jolloin aloin yhä syvemmin tutkia Jumalan
      Sanaa, ja sieltä sain ymmärtää, ettei tällaiset voimat ole Pyhän Hengen voimavaikutusta vaan okkulttisia voimia.
      Niilo Yi-Vainio ei julistanut Jeesusta Kristusta vaan Pyhää Henkeä ja voimavaikutuksia.
      Olen kuunnellut hänen puheitaan ja hän saattoi sanoa: "Sinä parannut nyt" eli tässä hän käytti samaa käskysanaa kuin esim Benny Hinn. Elämän Sana uskonliikkeen perustaja Ruotsissa Ulf Ekman ja monia muita jotka käyttävät tätä käskysanalla parantumista.Se että Yli-Vainio ei toiminut täsmälleen samalla tavalla, esim takkia heittäen ihmisten päälle, jonka jälkeen he kaatuivat (yhdellä videolla Benny Hinnin toimintaa katsoessani) mutta yhtä lailla hän kuitenkin oli eksyttäjä
      vaikka vivahteet olivatkin erilaiset hänen toiminnassaan.Yhdessä kokouksessa Yli-Vainio "julistaa" kultapaikkoja" hampaisiin.Ja kaatumiset olivat valtavia.Niistä Niilo Yli-Vainio itse sanoi, että oli valtava Pyhän Hengen voima!
      Samaa eksytystä nyt julistavat , kuten Marko Selkomaa, David Herzgog ja lukematon joukko muita.

      • Suuri eksytys

        Kyllä Yli-Vainio toi kaatajapapp i- harhaopin Suomeen. Hän haki kaatamisvoitelunsa Kathryn Kuhlmanilta Jerusalemista kätten päälle panemisen kautta, aivan samoin kuin Markku Koivisto sai kaatajapappeuden Benny Hinniltä, jota piti suuressa arvossa

        Benny itse oli saanut tosiaan ihmevoimansa Kathryn Kuhlmanin ja Aimee McPhersonnin haudoilta.

        Mielenkiintoista on se, että Kathryn Kuhlman oli itse ensin tulossa tänne Suomeen tuomaan tätä kaatuilua, mutta "herra" ilmoittikin, hänelle ettei hänen tarvitsekaan tulla, koska Niilo Yli-Vainio tuo tämän harhaopin Kuhlmanin käsien kautta Suomeen.


      • Kaikki tiet vievät..
        Suuri eksytys kirjoitti:

        Kyllä Yli-Vainio toi kaatajapapp i- harhaopin Suomeen. Hän haki kaatamisvoitelunsa Kathryn Kuhlmanilta Jerusalemista kätten päälle panemisen kautta, aivan samoin kuin Markku Koivisto sai kaatajapappeuden Benny Hinniltä, jota piti suuressa arvossa

        Benny itse oli saanut tosiaan ihmevoimansa Kathryn Kuhlmanin ja Aimee McPhersonnin haudoilta.

        Mielenkiintoista on se, että Kathryn Kuhlman oli itse ensin tulossa tänne Suomeen tuomaan tätä kaatuilua, mutta "herra" ilmoittikin, hänelle ettei hänen tarvitsekaan tulla, koska Niilo Yli-Vainio tuo tämän harhaopin Kuhlmanin käsien kautta Suomeen.

        Joidenkin netistä löytyvien juttujen mukaan Kathryn Kuhlman oli katolisen kirkon agentti.


    • rea.aalto

      Marko Selkomaa "Askeleet yliluonnolliseen"

      Marko Selkomaa on selvästi vastaanottanut väärän hengen henkioppaakseen.
      "Esipuheessa Marko Selkomaa kertoo: Vierailin muutamia vuosia sitten erään seurakuntaamme kuuluvan sisaren luona. Tämä iäkäs nainen oli kokenut monia hienoja hetkiä Jumalan seurassa. Kun hän kertoi kohtaamisistaan Pyhän Hengen kanssa, huoneeseen laskeutui käsinkosketeltava Jumalan Hengen läsnäolo. Kun rukoilimme siinä Hengen voiman alla yhdessä, näin sisäisesti selvän näyn. Eteeni avautui kirjoituspaperi ja paperin päällä oli käsi, joka piteli sulkakynää. Sulkakynä alkoi kirjailla paperille tekstiä, ja samassa kuulin sisimmässäni sanoman: -Kirjoita näistä hetkistä."
      "Erään kerran kun viivyin Jumalan edessä rukouksessa, koin hänen sanovan, että lähiaikoina minun tarvitsisi ottaa vain askel rukouspalvelussa olevaa ihmistä kohti ja voitelu koskettaisi häntä ilman että panisin käsiäni hänen päälleen, osoittaisin häneen päin tai sanoisin mitään. Näin Herra tahtoi osoittaa minulle, että hänen voitelunsa on todellinen ja se voidaan tuntea."
      (s.85)

      . Lisäksi Selkomaa kertoo miten hän kasvattaa uskoaan lukemalla ihmeistä evankeliumeissa tai Apostolien teoissa. Samoin hän löytää tukea hengelliseen kehitykseensä muista henkilöistä, joiden hengelliseen toimintaan liittyy ihmeitä. Eräs tällainen henkilö on John G. Lake, jonka Selkomaa mainitsee helluntaipioneeriksi. Luettu kirja on Copelandin kirjoittama. John G. Lake liittyy myös Healing Rooms -liikkeen juuriin. Kyse on samasta hengestä.

      • Iso Q

        Cal Pierce, Healing Rooms toiminnan aloittaja kävi kerran kuukaudessa rukoilemassa John G. Laken haudalla (PHn kehoituksesta?) vuoden ajan. Sarjassamme voimaa kuolleista luista!


      • rea.aalto
        Iso Q kirjoitti:

        Cal Pierce, Healing Rooms toiminnan aloittaja kävi kerran kuukaudessa rukoilemassa John G. Laken haudalla (PHn kehoituksesta?) vuoden ajan. Sarjassamme voimaa kuolleista luista!

        0
        Sulje
        Cal Pierce, Healing Rooms toiminnan aloittaja kävi kerran kuukaudessa rukoilemassa John G. Laken haudalla (PHn kehoituksesta?) vuoden ajan. Sarjassamme voimaa kuolleista luista!

        Ymmärtääkö Selkomaa keiden opetuksia lähti seuraamaan ?Seuraavan tekstin olen kääntänyt ruotsinkielestä, kirjoitus löytyi erään ruotsalaisen Raamatun opettajan sivuilta vuosia sitten, hän oli kuunnellut Kenneth Copelandin opetuksia ja kääntänyt puheesta seuraavan tekstin, jossa Copeland sanoo Jumalan olevan sekä mies että nainen!!!


        " Jumala ei ole jokin kummallinen , 8.5 metriä pitkä olento jolla on koripallon kokoiset suuret kädet, hän ei ole sellainen!Hän on aika lailla sinun ja minun kaltainen.Yksilö, joka on noin 190 cm pitkä.painaa noin 90 kg
        jonka kämmenen leveys on juuri ja juuri 2.5 cm.peukalon ja etusormen välillä.Hän loi Eevan Aadamista.Niin, Jumala ei antanut hänelle nimeä Eeva, Aadam antoi hänelle sen nimen myöhemmin.Hänen nimensä ei ollut se, hänen nimensä oli Aadam..Aadam.Kun Jumala sanoi: "Aadam" niin molemmat tulivat.Heillä molemmilla oli sama auktoriteetti.He tekivät kaiken yhdessä.He olivat aina olleet yhdessä.Jopa silloin kun hän oli osa Aadamia, oli hän yhtä paljon nainen kuin hän oli mies, juuri kuten JUMALA ON


      • mikkelinmies1

        Rea Aalto. Naurettavaa väittää että Selkomaa olisi väärän hengen vaikutuksessa. Hänen tylsähköt puheensa perustuvat Raamattuun, mutta ei ole luova julistaja kunten esim Niilo Yli-Vainio tai Mannisen Veikko. Hän toistelee fraaseja. Niissä on kuitenkin Jeesuksen voima ja ihmisiä tulee uskoon ja parantuu. Olen ollut SElkomaan kokoukissa.

        Parasta mitä Suomen mediassa 2000-luvulla tapahtui, oli Martti Ojareksen perustama TV-7 2003 ja on sitä edelleen. Ymmärtääkseni Ojareksen linja on, että antaa erilaisten kristillisten näkemysten tulla esille, mutta pääasia on, että julistetaan Kristusta. Jatkakaa, Martti ja Mirja. Olen mukana ja uskon että valtava määrä muitakin suomalaisia. Antakaa SElkomaan julistaa, näitä kuivahkoja oppineita pastoreita riittää nykyään myös hellareissa.


      • mikkelinmies1

        Järkyttävää puhua Marko Selkomaan kohdalla "henkioppaista". Sehän viittaa New Ageen. Miten pimeä maise- ma teillä on, Rea Aalto, vai olenko väärässä? Selkomaa on uskoontullut, uudestisyntynyt puheesta päätellen aika yksinkertainen savolaispoika Varkaudesta, eikä ole vielä hapatettu yliakateemisella oppineisuudella muitten nykyhellarisaarnaajien tapaan. "Alkuteksti sanoo näin.." kun "Jameskäännös sanoo tämän.." kreikankielinen sana takoittaa" "Hebrean kielessä tämä tarkoittaa" Voi teitä alkukielen tyyppejä. Minä olen pärjännyt suomenkielisellä Raamatulla ja pärjään hautaan asti. Siunausta ja sisua kaikille teille jotka kamppailette uskonkäsitysten kanssa.Toki savolaisista on todettu (mielesäni koskee vain Erkki Liikasta ja Olli Rehniä)että kun savolainen alkaa puhua, niiin vastuu siirtyy kuulijalle.


      • rea.aalto
        mikkelinmies1 kirjoitti:

        Järkyttävää puhua Marko Selkomaan kohdalla "henkioppaista". Sehän viittaa New Ageen. Miten pimeä maise- ma teillä on, Rea Aalto, vai olenko väärässä? Selkomaa on uskoontullut, uudestisyntynyt puheesta päätellen aika yksinkertainen savolaispoika Varkaudesta, eikä ole vielä hapatettu yliakateemisella oppineisuudella muitten nykyhellarisaarnaajien tapaan. "Alkuteksti sanoo näin.." kun "Jameskäännös sanoo tämän.." kreikankielinen sana takoittaa" "Hebrean kielessä tämä tarkoittaa" Voi teitä alkukielen tyyppejä. Minä olen pärjännyt suomenkielisellä Raamatulla ja pärjään hautaan asti. Siunausta ja sisua kaikille teille jotka kamppailette uskonkäsitysten kanssa.Toki savolaisista on todettu (mielesäni koskee vain Erkki Liikasta ja Olli Rehniä)että kun savolainen alkaa puhua, niiin vastuu siirtyy kuulijalle.

        mikkelinmies1
        11.1.2014 13:15
        0
        Sulje
        Järkyttävää puhua Marko Selkomaan kohdalla "henkioppaista". Sehän viittaa New Ageen. Miten pimeä maise- ma teillä on, Rea Aalto, vai olenko väärässä? Selkomaa on uskoontullut, uudestisyntynyt puheesta päätellen aika yksinkertainen savolaispoika Varkaudesta, eikä ole vielä hapatettu yliakateemisella oppineisuudella muitten nykyhellarisaarnaajien tapaan. "Alkuteksti sanoo näin.." kun "Jameskäännös sanoo tämän.." kreikankielinen sana takoittaa" "Hebrean kielessä tämä tarkoittaa" Voi teitä alkukielen tyyppejä. Minä olen pärjännyt suomenkielisellä Raamatulla ja pärjään hautaan asti. Siunausta ja sisua kaikille teille jotka kamppailette uskonkäsitysten kanssa.Toki savolaisista on todettu (mielesäni koskee vain Erkki Liikasta ja Olli Rehniä)että kun savolainen alkaa puhua, niiin vastuu siirtyy kuulijalle.

        Olen lukenut Selkomaan nettikirjaa ja kuunnellut puheita, kyllä hän on aivan selvästi new age:n viittaava opetuksissaan.Hän kertoo ilmestyksistään ja "hengen johdatuksesta", .Henkioppaasta on siis aivan selvästi kysymys, koska hänen opetuksensa ja toimintansa ei ole Raamatun PYHÄN HENGEN toimintaa ollenkaan.
        Olen muuten erittäin tarkkaan selvillä näistä eksyttäjistä sillä olin itsekin aikoinaan eksynyt noihin vääriin ilmiöihin luullen niitä silloin Pyhän Hengen toiminnaksi.


    • paaru

      Näkemyksessä, että Jumalassa olisi sekä maskuliiniset että feminiiniset ominaisuudet ei ole Raamattua tuntevalle mitään outoa. Viittauksia siihen suuntaan löytyy paljonkin. Tunnetuimpana tämä:

      "Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät."

      Eli kumpikaan sukupuoli ei yksinään voi edustaa koko Jumalan kuvaa.

      Mutta koska syntiinlankeemuksessa vääristyneiden valtarakenteiden turmelema maailmanhenki on luonut seksistisen asenteen, jossa nainen nähdään enemmän miesten tarpeita tyydyttävänä seksiobjektina kuin oman arvon omaavana ihmisenä, on tämän asenteen vallitessa tuntunut irvokkaalta ajatella Jumalassa mitään naiseuteen viittaavaa.

      Tämä on suuri vahinko. Käsitys Jumalasta on puolittunut vajavaiseksi ja raamatunlukutaito on yhtä vajavaista, kun seksististen ennakkoluulojen vallitessa sanaa tulkitaan ja jopa sensuroidaan olemassaoleviin asenteisiin sopiviksi.

      Vai kuka muistaa koskaan kuulleensa saarnaspöntöstä julistusta, jossa Jumalaa kuvataan lapsia synnyttävänä ja imettävänä äitihahmona? Kuitenkin se olisi täysin raamatullista. Mutta nämä raamatunpaikat jätetään tarkoituksella pois, ettei "vääränlaista" mielikuvaa pääsisi syntymään ja mielikuva Jumalasta yksinomaan miessukupuolisena hahmona säilyisi.

    • Kaikki tiet vievät..

      Harhaoppia on sellainen, jossa ihmisen omilla teoilla on joku, edes pieni osa pelastuksessa. Opetetaan että tee sitä ja tätä, sinun pitää olla tällainen, sinä, sinä, sinä... Tällainen oppi on pohjimmiltaan katolisuutta, ei Raamatullista kristinuskoa.

      Keskiajalla katolinen kirkko kidutti ja teurasti kristittyjä, jotka uskoivat yksin armoon. Nykyisin katolisen kirkon taktiikka on pehmeämpi. He ujuttavat protestanteille tekojen oppia. Toisaalta mystiikan ja kokemusten kautta syntyy silta katolisuuteen, koska se on yhteistä äärikarismaattisessa toiminnassa. Mitä opin yksityiskohdista, koska ilmiöt ovat samoja ja "Jumala" toimii siten samoin molemmissa.

      Raamatun mukaan Pelastus on yksin Jumalasta. Jumala armahtaa uskon kautta. Jopa tämä usko ihmisessä on täysin Jumalan teko Raamatun mukaan. Luonnollinen ihminen ei usko, ellei Jumala ole häntä valinnut oman aivoituksensa mukaan ja vetänyt yhteyteensä. Ihmisen teoilla ei ole tässä Jumalan valinnassa yhtään mitään tekemistä, koska valinta on tapahtunut jo ennen maailman luomista. Jumala ei jaa kunniaansa ihmisen kanssa.

      Ef. 1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa, niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa, edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan, sen armonsa kirkkauden kiitokseksi, minkä hän on lahjoittanut meille siinä rakastetussa, jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan.

    • Rea Aalto

      Järkyttävää puhua Marko Selkomaan kohdalla "henkioppaista". Sehän viittaa New Ageen. Miten pimeä maise- ma teillä on, Rea Aalto, vai olenko väärässä? Selkomaa on uskoontullut, uudestisyntynyt puheesta päätellen aika yksinkertainen savolaispoika Varkaudesta, eikä ole vielä hapatettu yliakateemisella oppineisuudella muitten nykyhellarisaarnaajien tapaan. "Alkuteksti sanoo näin.." kun "Jameskäännös sanoo tämän.." kreikankielinen sana takoittaa" "Hebrean kielessä tämä tarkoittaa" Voi teitä alkukielen tyyppejä. Minä olen pärjännyt suomenkielisellä Raamatulla ja pärjään hautaan asti. Siunausta ja sisua kaikille teille jotka kamppailette uskonkäsitysten kanssa.Toki savolaisista on todettu (mielesäni koskee vain Erkki Liikasta ja Olli Rehniä)että kun savolainen alkaa puhua, niiin vastuu siirtyy kuulijalle.

      Kyllä minä olen itse aivan järkyttynyt siitä, kuinka kukaan joka itseään uskovaksi kutsuu voi edes luulla Marko Selkomaan julistusta Raamatun Pyhän Hengen julistajaksi.
      Nyt kun taas kuuntelin jonkun hänen puheistaan, on pakko sanoa totuus jälleen kerran ihan suoraan: Marko Selkomaa on Raamatun Jeesuksen Kristuksen evankeliumin PILKKAAJA ja HÄPÄISIJÄ.
      Koko hänen puheensa oli sellaista Raamatun totuuksien väärentämistä ja kuulijoiden manipulointia ,saadakseen vainajahenkien toiminnalle suotuisan ilmapiirin.Eli niitä ihmeparantumisia ja voimavaikutuksia, kaatumista, väärää kielilläpuhumista, väärää profetointia.

      • Rea Aalto

        Tässä linkki siihen puheeseen, mistä viittasin viestissäni:

        youtube missiomaailma

        2013-02-02 Marko Selkomaa, Siunausta Porvoo -tapahtuma, …


      • Iso Q

        Rea, olihan minunkin kuunneltava, mikä mies MS on. Puhujana vauhdikas ja mukaansa tempaavat. Armon evankeliumi ja Jeesuksen sovitustyökin tulee selvästi esille. Mutta sitten se karimania osuus on kyseenalainen. Hän toivoi, että ihmiset rukouspalvelussa saisivat sellaisen TÄLLIN, että edes joku jouduttaisiin kantamaan ulos Saalemista. Itsekin sanoi kokevansa puheen aikana lävitseen kulkevaa sähkövirtaa ja kertoi käsien kuumotuksesta, sai tiedonsanoja ylistyksen aikana sairaista ja lisäksi vieressään seisovan pastorin kosketuksesta itse niin vahvan voitelun, että joutui istumaan, koska ei halunnut hoippua. Mistä voimista on kysymys?


      • Rea Aalto
        Iso Q kirjoitti:

        Rea, olihan minunkin kuunneltava, mikä mies MS on. Puhujana vauhdikas ja mukaansa tempaavat. Armon evankeliumi ja Jeesuksen sovitustyökin tulee selvästi esille. Mutta sitten se karimania osuus on kyseenalainen. Hän toivoi, että ihmiset rukouspalvelussa saisivat sellaisen TÄLLIN, että edes joku jouduttaisiin kantamaan ulos Saalemista. Itsekin sanoi kokevansa puheen aikana lävitseen kulkevaa sähkövirtaa ja kertoi käsien kuumotuksesta, sai tiedonsanoja ylistyksen aikana sairaista ja lisäksi vieressään seisovan pastorin kosketuksesta itse niin vahvan voitelun, että joutui istumaan, koska ei halunnut hoippua. Mistä voimista on kysymys?

        Iso Q
        12.1.2014 00:14
        0
        Sulje
        Rea, olihan minunkin kuunneltava, mikä mies MS on. Puhujana vauhdikas ja mukaansa tempaavat. Armon evankeliumi ja Jeesuksen sovitustyökin tulee selvästi esille. Mutta sitten se karimania osuus on kyseenalainen. Hän toivoi, että ihmiset rukouspalvelussa saisivat sellaisen TÄLLIN, että edes joku jouduttaisiin kantamaan ulos Saalemista. Itsekin sanoi kokevansa puheen aikana lävitseen kulkevaa sähkövirtaa ja kertoi käsien kuumotuksesta, sai tiedonsanoja ylistyksen aikana sairaista ja lisäksi vieressään seisovan pastorin kosketuksesta itse niin vahvan voitelun, että joutui istumaan, koska ei halunnut hoippua. Mistä voimista on kysymys?

        IsoQ

        On kysymys eksytyksestä ja eksyttäjähenget toimivat antaen voimavaikuksia.Olen aikoinaan ollut niin monien eksyttäjien käsien alla, että tiedän mistä on kysymys.
        Olen itsekin kokenut kaatumista, käsien vispaamista, sähkövoimaa....ja hurmosta.
        Siksi kirjoitan näistä asioista, toivon ettei kukaan eksyisi niin syvälle, ettei paluuta enää ole!


      • Iso Q
        Rea Aalto kirjoitti:

        Iso Q
        12.1.2014 00:14
        0
        Sulje
        Rea, olihan minunkin kuunneltava, mikä mies MS on. Puhujana vauhdikas ja mukaansa tempaavat. Armon evankeliumi ja Jeesuksen sovitustyökin tulee selvästi esille. Mutta sitten se karimania osuus on kyseenalainen. Hän toivoi, että ihmiset rukouspalvelussa saisivat sellaisen TÄLLIN, että edes joku jouduttaisiin kantamaan ulos Saalemista. Itsekin sanoi kokevansa puheen aikana lävitseen kulkevaa sähkövirtaa ja kertoi käsien kuumotuksesta, sai tiedonsanoja ylistyksen aikana sairaista ja lisäksi vieressään seisovan pastorin kosketuksesta itse niin vahvan voitelun, että joutui istumaan, koska ei halunnut hoippua. Mistä voimista on kysymys?

        IsoQ

        On kysymys eksytyksestä ja eksyttäjähenget toimivat antaen voimavaikuksia.Olen aikoinaan ollut niin monien eksyttäjien käsien alla, että tiedän mistä on kysymys.
        Olen itsekin kokenut kaatumista, käsien vispaamista, sähkövoimaa....ja hurmosta.
        Siksi kirjoitan näistä asioista, toivon ettei kukaan eksyisi niin syvälle, ettei paluuta enää ole!

        Rea. Niin olen ymmärtänyt, että kirjoitat oman kokemuksesi pohjalta. Olen keskustellut kanssasi Qwerty-nimellä, joka on nyt ilmoituksen mukaan varattu. Itse olen istunut vain yhdessä Ylivainion kokouksessa kuulijana 70-luvulla. Minun silloisessa kristillisessä yhteisössä pidettiin kaatamista epä-raamatullisena, joten olen säästynyt tuollaisten voimien kosketukselta. Näyttää, että MSn pyrkimys on nimenomaan voiman manifestoiminen. En vieläkään tiedä kenen käsien alta hän itse sen hakenut.


      • Rea Aalto
        Iso Q kirjoitti:

        Rea. Niin olen ymmärtänyt, että kirjoitat oman kokemuksesi pohjalta. Olen keskustellut kanssasi Qwerty-nimellä, joka on nyt ilmoituksen mukaan varattu. Itse olen istunut vain yhdessä Ylivainion kokouksessa kuulijana 70-luvulla. Minun silloisessa kristillisessä yhteisössä pidettiin kaatamista epä-raamatullisena, joten olen säästynyt tuollaisten voimien kosketukselta. Näyttää, että MSn pyrkimys on nimenomaan voiman manifestoiminen. En vieläkään tiedä kenen käsien alta hän itse sen hakenut.

        Iso Q

        Samuel Korhonen niminen; Olisiko helluntailainen, on kirjoittanut netissä, että Selkomaa on saanut voitelun Todd Bentleyn käsien alla !

        Selkomaa kertoi yhdessä puheessaan lukeneensa 40 eri kirjaa herätyksen aallloista.
        Mainitsee Smith Wigglesworth, Reinhard Bonnke, Steve Hill, Oral Roberts, John G. Lake jne, eli kaikki nuo ovat eksyttäjiä,


      • Iso Q
        Rea Aalto kirjoitti:

        Iso Q

        Samuel Korhonen niminen; Olisiko helluntailainen, on kirjoittanut netissä, että Selkomaa on saanut voitelun Todd Bentleyn käsien alla !

        Selkomaa kertoi yhdessä puheessaan lukeneensa 40 eri kirjaa herätyksen aallloista.
        Mainitsee Smith Wigglesworth, Reinhard Bonnke, Steve Hill, Oral Roberts, John G. Lake jne, eli kaikki nuo ovat eksyttäjiä,

        Rea. On todella paha, jos se on Todd Bentley tai kuka tahansa torontolainen. Rukouspalvelun aikana tapahtuvista jutuista ei taida olla videota. Puheella hän voi kyllä eksyttää hakemaan väärää voimaa, koska se ei ole yhtä selvästi pielessä kuin Herzogilla, jolla ei ollut edes Raamattua esillä showssa.


      • Armolahja
        Rea Aalto kirjoitti:

        Iso Q

        Samuel Korhonen niminen; Olisiko helluntailainen, on kirjoittanut netissä, että Selkomaa on saanut voitelun Todd Bentleyn käsien alla !

        Selkomaa kertoi yhdessä puheessaan lukeneensa 40 eri kirjaa herätyksen aallloista.
        Mainitsee Smith Wigglesworth, Reinhard Bonnke, Steve Hill, Oral Roberts, John G. Lake jne, eli kaikki nuo ovat eksyttäjiä,

        Mitä mieltä olet, Rea, onko henkien erottamisen armolahja mielestäsi tärkein lopun ajan armolahjoista? Sana sanoo, että lopun aikoina nisu ja luste kasvavat samassa pellossa. Niin, ja jopa valitutkin eksyvät. Ymmärtääkseni pelto on seurakunta ja nisu ovat uskovat ja luste ovat eksyttäjät. Raamatun mukaan Jumala sallii tämän tapahtuvan, koska usko koetellaan lopullisesti.


      • Rea Aalto
        Armolahja kirjoitti:

        Mitä mieltä olet, Rea, onko henkien erottamisen armolahja mielestäsi tärkein lopun ajan armolahjoista? Sana sanoo, että lopun aikoina nisu ja luste kasvavat samassa pellossa. Niin, ja jopa valitutkin eksyvät. Ymmärtääkseni pelto on seurakunta ja nisu ovat uskovat ja luste ovat eksyttäjät. Raamatun mukaan Jumala sallii tämän tapahtuvan, koska usko koetellaan lopullisesti.

        Armolahja12.1.2014 09:44
        0
        Mitä mieltä olet, Rea, onko henkien erottamisen armolahja mielestäsi tärkein lopun ajan armolahjoista? Sana sanoo, että lopun aikoina nisu ja luste kasvavat samassa pellossa. Niin, ja jopa valitutkin eksyvät. Ymmärtääkseni pelto on seurakunta ja nisu ovat uskovat ja luste ovat eksyttäjät. Raamatun mukaan Jumala sallii tämän tapahtuvan, koska usko koetellaan lopullisesti.

        Kaikkein tärkein on rakkaus. Mutta armolahjat on annettu Jumalan seurakunnan hyödyksi !Kyllä henkien eroittamisen armolahja vaikuttaa ainakin olevan erittäin tärkeä tänä aikana, kun elämme suuren luopumuksen aikaa, mikä vain pahenee.


    • HUOM!!!!!

      Onpas täällä hurskasta porukkaa, vaikka raamattu sanoo:

      Room. 3:13 Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla

      Mitä hyvää viestit viimeksi? Kuka sinua kiitti kauniista sanoistasi?
      Mitä Jumala haluaa sinun puhuvan. Ainako vain pahaa ja kaikista ja varoittaa, vaikka itse on syntinen. Eikö sikkoin sokea sokeaa taluta ja molemmat putoaa kuoppaan.

      • Mielenuudistus

        Aamen!


      • Tähtisäde

        "Room. 3:13 Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla

        Mitä hyvää viestit viimeksi? Kuka sinua kiitti kauniista sanoistasi?
        Mitä Jumala haluaa sinun puhuvan. Ainako vain pahaa ja kaikista ja varoittaa, vaikka itse on syntinen. Eikö sikkoin sokea sokeaa taluta ja molemmat putoaa kuoppaan."


        Eihän tuo omakaan Raamatun kohdan siteerauksesi ollut mitenkään ihana ja kaunis kohta - sinähän lyöt siinä sumeilematta Raamatulla muita ihmisiä päähän!

        Vaan entäs jos itse oletkin se kuoppaan putoaja, kun kerran toisille pahaa toivottelet?


    • etsintotuutta
    • illeutkelletni

      Mistä tää tällainen ylistyksen johtajaksi tituleeraaminen on oikein lähtöisin? Mulle tulee lähinnä mieleen, että kun yksi kellokas am-muuuuu, niin kaikkien pitää sitten yhtäaikaa am-muu. Ihme kuorolaulantaa ihmisiltä odotetaan, ai niin yksilöllisyyshän on pahasta, kaikkien pitää olla vähän kuin samasta puusta veistettyjä ja etsiytyä mielellään aina jonkun johdettavaksi, useimmiten kyllä harhaanjohdettavaksi.

    • ajankohtaist

      Ajankohtaista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9214
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      41
      2709
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      152
      2493
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1330
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe