Törkeän suuri viivästysmaksu

ZZZ1

Olkaa tarkkana, kun maksatte laskuja. Parasta maksaa ainakin yksi päivä ennen eräpäivää.

Oli Soneran laskussa 0,10 euroa (siis kymmenen eurosenttiä) viivästyskorkoa ja siihen päälle 40 euron muistutusmaksu.

PK-yrityshän ei tuollaisia maksuja voi omille asiakkailleen pistää menemään, mutta
varsinainen kultakaivos esim. puhelinoperaattorille.

Viivästyskorot ja todellisia kuluja vastaavat maksut ymmärtää, mutta tuo uusien lakien mahdollistama 40 euroa on kyllä hanurista. Surinan liittymä meni vaihtoon... tuskin toiset on sen parempia mutta jotain piti v....tuksen helpottamiseksi tehdä.

48

4227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oiuytgfghjkl

      Kannattaa välttää viimeiseen asti määräaikaisia kytkykauppaliittymiä, jotta pääsee tarvittaessa välittömästi eroon puhelinoperaattorista.

    • taasko haukutaan

      eiköhän todellisuudessa sonerakin lähetä seuraavassa laskussa 10 senitn viisätykset ja 5 euron lisä muistutuksesta normilaskun päälle.

      • dfghjklöäjhgf

        Ei, sonera veloittaa yritysasiakkailtaan 40€ muistutusmaksun. Uusi perintälaki mahdollisti maks 40€ muistutusmaksun perimisen ritysasiakkailta, ja sonera ottaa sen maksimin heti.

        Itse olen ollut soneran asiakas NMT ajoista lähtien mutta nyt pistin firman puhelimet saunalahdelle ja nettiliittymät siirtyy keväällä kun määräaikaiset sopparit päättyy. Mulle tuli yksi 40€ muistutus ja se saa olla viimeinen. Pidät sitä lähinnä vittuiluna asiakkaille.


      • ahmed ahne
        dfghjklöäjhgf kirjoitti:

        Ei, sonera veloittaa yritysasiakkailtaan 40€ muistutusmaksun. Uusi perintälaki mahdollisti maks 40€ muistutusmaksun perimisen ritysasiakkailta, ja sonera ottaa sen maksimin heti.

        Itse olen ollut soneran asiakas NMT ajoista lähtien mutta nyt pistin firman puhelimet saunalahdelle ja nettiliittymät siirtyy keväällä kun määräaikaiset sopparit päättyy. Mulle tuli yksi 40€ muistutus ja se saa olla viimeinen. Pidät sitä lähinnä vittuiluna asiakkaille.

        Mulla on samanlainen historia ja poltin täydellisesti pinnani 40€ huomautusmaksusta. Puhelinlasku oli noin 30€, mutta huomautuskulut 40€. Sonera on vain niin saatanan ahne. Paras jättää koko pulju.


      • mistä näitä 40 eur..
        dfghjklöäjhgf kirjoitti:

        Ei, sonera veloittaa yritysasiakkailtaan 40€ muistutusmaksun. Uusi perintälaki mahdollisti maks 40€ muistutusmaksun perimisen ritysasiakkailta, ja sonera ottaa sen maksimin heti.

        Itse olen ollut soneran asiakas NMT ajoista lähtien mutta nyt pistin firman puhelimet saunalahdelle ja nettiliittymät siirtyy keväällä kun määräaikaiset sopparit päättyy. Mulle tuli yksi 40€ muistutus ja se saa olla viimeinen. Pidät sitä lähinnä vittuiluna asiakkaille.

        toisaalla asiakaspalvelija/edustaja mainitsi että 40 euroakin tulisi vasta 7 (tai 14) vuorokauden myöhästymisestä. tosin tuosta ketjusta siivottiin yhtäkkiä paljon vastauksia pois http://keskustelu.suomi24.fi/node/11742205

        mutta ihan oikein, pitää todellakin maksaa 1-2 arkipäivää ennen laskun eräpäivää ettei 40 euroa saa periä...


      • 18+16
        mistä näitä 40 eur.. kirjoitti:

        toisaalla asiakaspalvelija/edustaja mainitsi että 40 euroakin tulisi vasta 7 (tai 14) vuorokauden myöhästymisestä. tosin tuosta ketjusta siivottiin yhtäkkiä paljon vastauksia pois http://keskustelu.suomi24.fi/node/11742205

        mutta ihan oikein, pitää todellakin maksaa 1-2 arkipäivää ennen laskun eräpäivää ettei 40 euroa saa periä...

        Höpö höpö laskun eräpäivä on viimeinen maksupäivä ja jos eräpäivä sattuu viikon lopulle niin eräpäivä on ensimmäinen seuraava pankkipäivä.

        Palkoissa on kolmenpäivän sääntö. Palkkojen tulee olla työntekikoisen tilillä määrättynä päivänä tai perjantaina jos palkkapäivä sattuu viikonlopuksi. Palkka suorituksista pankki vaatii niiden maksun 3 vrk ennen tilipäivää ja vastaa että rahat on palkkapäivänä tilillä.

        Jos palkka ei ole tilipäivänä titlillä on siitä määritelty aika rivakat korvaukset.


      • B2B B2B B2B B2B B2B
        18+16 kirjoitti:

        Höpö höpö laskun eräpäivä on viimeinen maksupäivä ja jos eräpäivä sattuu viikon lopulle niin eräpäivä on ensimmäinen seuraava pankkipäivä.

        Palkoissa on kolmenpäivän sääntö. Palkkojen tulee olla työntekikoisen tilillä määrättynä päivänä tai perjantaina jos palkkapäivä sattuu viikonlopuksi. Palkka suorituksista pankki vaatii niiden maksun 3 vrk ennen tilipäivää ja vastaa että rahat on palkkapäivänä tilillä.

        Jos palkka ei ole tilipäivänä titlillä on siitä määritelty aika rivakat korvaukset.

        Joopa joo, mutta nyt puhutaan B2B-laskutuksesta jossa rahan pitää olla saajan tilillä eräpäivänä ja saaja saa laskuttaa 40 jos ei ole.


      • 4+4
        B2B B2B B2B B2B B2B kirjoitti:

        Joopa joo, mutta nyt puhutaan B2B-laskutuksesta jossa rahan pitää olla saajan tilillä eräpäivänä ja saaja saa laskuttaa 40 jos ei ole.

        Ei tasan tarkkaan pidä olla.


      • joku suomentaa sais
        4+4 kirjoitti:

        Ei tasan tarkkaan pidä olla.

        missään ei sanottu että rahan pitää olla maksettuna eräpäivänä. vaan kun tuosta uudesta asetuksesta uutisoitiin, sanottiin vain että rahan pitäisi olla sillä laskuttajalla eräpäivänä. muuten voi lätkäistä 40 euron rangaistuksen.


      • 8+12
        joku suomentaa sais kirjoitti:

        missään ei sanottu että rahan pitää olla maksettuna eräpäivänä. vaan kun tuosta uudesta asetuksesta uutisoitiin, sanottiin vain että rahan pitäisi olla sillä laskuttajalla eräpäivänä. muuten voi lätkäistä 40 euron rangaistuksen.

        Kyllä velkakirjalain viidespykälä koskee niin yksityishenkilöitä kuin yrityksiäkin ja kuten jo laissakin mainitaan maksupäiväksi katsotaan suoritus pankkiin.


      • Tosi pettynyt
        dfghjklöäjhgf kirjoitti:

        Ei, sonera veloittaa yritysasiakkailtaan 40€ muistutusmaksun. Uusi perintälaki mahdollisti maks 40€ muistutusmaksun perimisen ritysasiakkailta, ja sonera ottaa sen maksimin heti.

        Itse olen ollut soneran asiakas NMT ajoista lähtien mutta nyt pistin firman puhelimet saunalahdelle ja nettiliittymät siirtyy keväällä kun määräaikaiset sopparit päättyy. Mulle tuli yksi 40€ muistutus ja se saa olla viimeinen. Pidät sitä lähinnä vittuiluna asiakkaille.

        Minulle soneran lasku tulee sähköpostiin ja useinmiten laskua aukaistessa
        tulee ilmoitus häiriö yhteyksissä.Olen kuitenkin avannut postin ja se ei näy enää ,
        aukaisemattomana silloin se unotuu tulostaa ja taas on Sonera tienannut 40 euroa.
        Minusta tosi törkeää toimintaa. Lopetan tämän suhteen heti kun se on mahdollista.


    • Morjesta,

      Tiedoksi tännekin sama minkä kirjoitin tuonne toiseen ketjuun (nimimerkki "mistä näitä 40 eur.." postaama linkki). Eli vakiokorvaus ei muodostu laskulle ennenkuin viidennentoistapäivän kohdalla eräpäivän jälkeen. Ei siis aikaisemmin.

      Ja kuten "18 16" kirjoittaa, jos eräpäivä osuu viikonlopulle niin maksupäivä on sitten siitä seuraava pankkipäivä.

      Tero@SoneraPartio
      www.sonera.fi/sonerapartio

      • laki se laki, voivoi

        kiitos selvennyksestä! itsellä ei ole mitään lain sallimaa tapaa vastaan, toki joitakin se saattaa kismittää kun lätkähtää muutama kymppi lisää pieneen laskuun (vertaa siihen kun joku pysäköi väärin ja virhemaksu lätkähtää tuulilasiin --> syy ei koskaan ole itsessä).
        soraäänet tulisi kohdistaa sinne missä näitä asetuksia säädetään, vain koska jossain toisessa maassa firmat eivät maksa laskujaan useaan kuukauteen eräpäivästä.


      • soneralla 20 vuotta

        Hyvä että sonerakin ottaa osaa keskusteluun. Vaikka perintälaki 40€ huomautusmaksun salliikin niin onko se teidän mielestänne kohtuullista? Omassa tapauksessa laskun loppusummaan tupsahti 150% lisää. Toisaalla hallitus miettii miten suitsia pikavippifirmoja etteivät perisi kohtuuttomia korkoja mutta toisaalla taas sallitaan vastaavat korkoprosentit.
        40€ on rankaistus, ei kulukorvaus huomautuksen lähettämisestä. Koska varsinaiset puhelinlaskut on pienempiä kuin huomautusmaksut niin huomautusten lähettäminen on parempi bisnes kun itse operaattoritoiminta.

        Minulle lähetitte vain yhden 40€ perintämaksun, toista ei tule koska vaihdoin välittömästi operaattoria. Koin se pelkästään vittuiluna.


      • AAA ja Sonera
        soneralla 20 vuotta kirjoitti:

        Hyvä että sonerakin ottaa osaa keskusteluun. Vaikka perintälaki 40€ huomautusmaksun salliikin niin onko se teidän mielestänne kohtuullista? Omassa tapauksessa laskun loppusummaan tupsahti 150% lisää. Toisaalla hallitus miettii miten suitsia pikavippifirmoja etteivät perisi kohtuuttomia korkoja mutta toisaalla taas sallitaan vastaavat korkoprosentit.
        40€ on rankaistus, ei kulukorvaus huomautuksen lähettämisestä. Koska varsinaiset puhelinlaskut on pienempiä kuin huomautusmaksut niin huomautusten lähettäminen on parempi bisnes kun itse operaattoritoiminta.

        Minulle lähetitte vain yhden 40€ perintämaksun, toista ei tule koska vaihdoin välittömästi operaattoria. Koin se pelkästään vittuiluna.

        Meidän firman yhteistyö soneraan loppuu tähän.

        Nyt on kyseessä KL "Menestyjä" ja "AAA" luokituksen yrityksestä. AINA on Soneran laskut maksettu eräpäivänä, paitsi se yksi (28e) joka jäin joulun aikoina maksamatta. Sieltä se tuli 40e karhu.

        Onneksi löytyy vaihtoehtoja kuten Elisa ja DNA. Nyt iPhonet YM sinne.


    • pienyrittäjä

      Ymmärtäisin kohtuullisen 5-10euron viivästysmaksun varsinkin kun laskun summat luokkaa 50-100e ! Tämä 40e viivästysmaksu aiheuttaa nyt sen, että hallitsemani kolme liittymää vaihtaa operaattoria ihan just kohta huomenna.

      Jotain rotia teidänki hommaan, mutta nyt riitti vaikka uskollisesti ollut 94 alkaen teidän kiltti asiakkaanne.. HV! eikä tuo tarkoita hyvää vappua!

    • Ahneuden Uhri

      Meillä on kolme puhelinlaskua. Vaimolla ja minulla omat sekä lapsille (3 kpl) yhteinen koontilasku. Laskut pääsi erääntymään, mistä 120 EURON MUISTUTUSLASKUKULUT.

      Operaattori vaihtui välittömästi !!

      • 18+15

        Ja kaikki liittymät olivat firman nimellä?
        Yksityishenkilöltä ei tuota nelikymppistä voi periä.
        Jos kakarat ja akka puhuvat firman laskuun, niin se on veropetos.
        Ja veropetos on RIKOS.

        Vaikka tällä palstalla voi kertoa täyttä skeidaa, niin olisi kuitenkin asiallista pysyä totuudessa. Varsinkin, jos mainitsee yrityksen nimen.
        Soneraa tai muitakin yrityksiä on helppo haukkua ja mollata pelkkää ilkeyttään ja purkaa omia paineitaan.
        Automerkkipalstojen kirjoitteluun tutustuessa ei voi kuin miettiä, että ovatko samat henkilöt asialla. Samanlaista asiattomuutta ja lapsellisuutta.

        Miltähän tuntuisi, jos skeidaa kirjoittavan oma yritys olisi täällä haukuttavana?
        Vai onko näillä kakkapojilla yritystoimintaa lainkaan?
        Ja jos on, niin mitenkä on taito ja muut ominaisuudet toimia yrittäjänä?
        Jos laskun maksu "unohtuu", niin onko yrittäjyydessä tarvittavaa huolellisuutta ja kunniallista asioidenhoitamistahtoa riittävästi? Unohtuvatko omat asiakastoimitukset ja laskun lähettämiset myös?

        On hyvä, että kerrotaan yrittäjyydessä kohdatuista huonoista asioista ja selvistä vääryyksistä.
        Täytyy kuitenkin pysyä totuudessa.


      • Ahneuden Uhri
        18+15 kirjoitti:

        Ja kaikki liittymät olivat firman nimellä?
        Yksityishenkilöltä ei tuota nelikymppistä voi periä.
        Jos kakarat ja akka puhuvat firman laskuun, niin se on veropetos.
        Ja veropetos on RIKOS.

        Vaikka tällä palstalla voi kertoa täyttä skeidaa, niin olisi kuitenkin asiallista pysyä totuudessa. Varsinkin, jos mainitsee yrityksen nimen.
        Soneraa tai muitakin yrityksiä on helppo haukkua ja mollata pelkkää ilkeyttään ja purkaa omia paineitaan.
        Automerkkipalstojen kirjoitteluun tutustuessa ei voi kuin miettiä, että ovatko samat henkilöt asialla. Samanlaista asiattomuutta ja lapsellisuutta.

        Miltähän tuntuisi, jos skeidaa kirjoittavan oma yritys olisi täällä haukuttavana?
        Vai onko näillä kakkapojilla yritystoimintaa lainkaan?
        Ja jos on, niin mitenkä on taito ja muut ominaisuudet toimia yrittäjänä?
        Jos laskun maksu "unohtuu", niin onko yrittäjyydessä tarvittavaa huolellisuutta ja kunniallista asioidenhoitamistahtoa riittävästi? Unohtuvatko omat asiakastoimitukset ja laskun lähettämiset myös?

        On hyvä, että kerrotaan yrittäjyydessä kohdatuista huonoista asioista ja selvistä vääryyksistä.
        Täytyy kuitenkin pysyä totuudessa.

        Hei paviaani !!

        Kyseessä on työsuhde-etu. Työsuhde-etu voi olla asuntoetu, autoetu, autotallietu, ravintoetu, vene-etu, puhelinetu tai mikä hyvänsä työnantajan ja työntekijän sopima etuus. Mikään ei rajoita edun laatua. Osalle eduista, niille kaikkein yleisimmille, on verottajan toimesta määritelty veron laskentaperusteet. Niistä, joille ei ole, maksetaan vero täydestä arvosta.

        Mitä ihmeellistä siinä on, jos perheen jäsenten puhelinlaskut on työsuhde-etu. Puhelinedulle on määritelty kiinteä arvo, joka ei päde tässä tapauksessa, koska kyseessä ei ole pelkästään yrittäjän oma puhelinlasku. Vero maksetaan normaalin tuloveroprosentin perusteella koko summasta. Eikä kannatta huolestua, nimittäin kuukausitulot riittävät aivan varmasti vähän julmempaankin verotukseen.

        Se ei ole tiedossa, miksi laskut eivät ole menneet maksuun vaikka ne on tilitoimisto järjestelmäänsä normaalisti kirjannut. Se ei kuitenkaan ole asian ydin vaan törkeä 40 euron huomautusmaksu jo ensimmäisessä perintäkirjeessä.

        Tuollaista maksua ei kenenkään pidä hyväksyä. Minulla ja muilla on aivan täysin oikeus nimittää Soneraa tässä suhteessa ahneeksi.

        Eli sinulle kakkapoika, ota pää pois pepusta ja haistele vähän raitista ilmaa. Josko se sinunkin ajatus siitä sitten kirkastuisi !!


    • loreleyne

      No huh, huh, on kyllä aika kovat keinot käytössä...

    • tiliniilo

      Sonerapartiolle ja muillekin tiedoksi. Olen tilitoimistoyrittäjä ja näen paljonkin myöhässä maksettuja laskuja. SONERA on AINOA laskuttajan jolta olen nähnyt tuon 40e viivästysmaksun käytössä. Jokainen asiakas, jolta ko. maksu on peritty on vaihtanut operaattoria tai vähintäänin harkitsee sitä. Yleensä yrittäjän maksuviivästys ei johdu rahan vaan ajan puuttesta. Mielestäni tuo 40 euroa on TÖRKEÄ, vaikka laki sen salliikin. Jos itse laittaisin tuon jollekkin asiakkaalle, niin aivan varmasti olisi viimeinen kerta kun tarvitsisi sitä asiakasta laskuttaa. Normaali 5-10e viivästysmaksu viivästyskorko kyllä riittää kulujen kattamiseen. Tiedättehän te millainen loppu ahneella on....

    • Ei Soneraa

      Kusetusta ja rahastusta soneralta!!!

      Onko muilla tarjoajille sama linja? Ajattelin vaihtaa soneralta pois.

    • Elisan ryöstö

      >>Itse olen ollut soneran asiakas NMT ajoista lähtien mutta nyt pistin firman puhelimet saunalahdelle >>

      Muista että Elisa/Saunalahti perii 9.76 € siitä että lähettää laskunsa sinulle kirjekuoressa.

      Olen aina täysin raivona kun Elisan laskuerittely tulee, ja paperilaskusta peritään 9,76, eli noin 60 mummon markan suuruinen veloitus. Firman lankapuhelimen vuoksi tuota paskafirma Elisaa ja heidän 60 mk paperilaskulisäänsä joutuu sietämään.

    • Moi Elisan ryöstö!

      Paperilaskun toimituksesta peritään normaali hinnaston mukainen palvelumaksu. Halutessasi laskun toimitustavan voit vaihtaa vaikka sähköpostilaskuun, jolloin lasku tulee sähköpostiin erittelyineen. Tällöin toimituskin on maksuton.

      Laskun toimitustavan voi muuttaa Yrittäjien OmaEllisasta tai yritysasiakaspalvelun kautta.

      Jenni / Elisan Palstatiimi
      http://palsta.elisa.fi

      • Businessasusual

        Niin... ja maksutavan muutamisesta tulee 12 € "palvelumaksu".


    • monta liittymää

      Metsänomistajana tilaan aina laskuni paperisena. Eli siis työllistän sekä metsäteollisuutta että jakeluketjua. Aina voi Elisan ja Soneran sijaan valita jonkin muun operaattorin, joka ei laskuta yrittäjiäkään törkeillä lisillä.

    • operaattori vaihtoon

      Soneran rahastus on törkeää. Kysyin sieltä millainen mahtaa olla käytäntö Ruotsissa, samaa firmaahan se on. Vastaus: Ruotsissa viivästysmaksu 7 euroa!
      Vastausta piti pyytää usempaan kertaan ja kääntyä vähän ylempien tahojen puoleen kuin perus -asiakaspalevelija.

    • Moikka!

      Puhetta on aiheuttanut tässä ketjussa mm. meidän 40e muistutusmaksu laskulla. Tämähän koskee siis yritysliittymiä, ei kuluttajaliittymiä.

      Meidän blogissa löytyy kattava kirjoitus: http://bit.ly/1vAWnCO. Käykäähän katsomassa, miksi meillä on käytössä 40e muistutusmaksu. Tuo maksu muodostuu 16 päivän jälkeen laskun eräpäivästä.

      Nyt sitten KIVA uutinen, joka kaikkien yritysasiakkaidemme kannattaa tarkistaa, liittyen tähän 40e muistutusmaksuun :) http://bit.ly/1mEOmDB
      "Saat halutessasi maksumuistutusviestin sähköpostilla ja/tai tekstiviestillä, jos laskun eräpäivästä on kulunut noin viikko ja lasku on vielä maksamatta. Kun maksat laskun viimeistään kahden pankkipäivän kuluttua viestin vastaanotosta, vältyt ylimääräisiltä muistutuskuluilta."

      Ei muuta kuin kytkentää päälle niin ei pääse muodostumaan ylimääräisiä muistutuskuluja (kuhan myös muistaa maksaa heti muistutuksen saadessaan laskun!)

      Yritysten paperilaskuveloitus on sen 10e alv. Tähänkin löytyy vaihtoehtoja kun kyseisen veloituksen haluaa poistaa laskultaan näkyvistä. Kurkatkaapas tätä: http://bit.ly/1ky4Im6


      Hieman kuluttajapuolen liittymien toimenpidehinnastosta vielä tähän lisäksi!
      Kuluttajapuolella muistutusmaksu on päälle vitosen kun laitetaan viivästyskorko siihen lisäksi.
      Maksumuistutus-toiminto löytyy myös kuluttajapuolelta! http://bit.ly/1sQgOID
      Tämä kuluttajapuolen toiminto herättelee tekstarilla tai sähköpostiviestillä liittymän omistajaa kun lasku on ollut maksamatta ja liittymä on tämän vuoksi aikeissa sulkeutua.
      Kirjaudu Sonera Tunnuksilla Omille Sivuille --> Valitse laskuarkisto --> Klikkaa lasku auki --> valitse yläpalkista "Maksumuistutus".

      Edellä mainitusta linkistä löytyy myös vaihtoehtoisia tapoja kiertää kuluttajaliittymien paperiveloitusmaksu 2,90e. Kannattaa tsekata tämäkin!


      Selene@SoneraPartio
      www.sonera.fi/sonerapartio

      • Pienyrittäjä

        Kirjoitatte että se maksu tulee 16 päivän jälkeen. Tänään sain sen 40€ muistutusmaksun kun lasku erääntyi 10.11!!!! Mitä ihmettä? Pitääkö minun todellakin maksaa se lasku???


    • kyllä sonera osaa

      Sonera laskuttaa liittymän avauksesta 9,90 euroa / liittymä ja jos haluaa pikana avauksen niin 40€ / liittymä.

      Eli jos yrityksellä on vaikka 4 liittymää ja parin kympin lasku jää maksamatta niin sonera laskuttaa tuolloin pikaavauksella 40x4 40 viivästysmaksu = 200€

      KYLLÄ SONERA OSAA AINAKIN RAHASTAA!

    • jisola

      Kylläpä ne ihmiset osaa itkeä ja syyttää muita kun ei saa omia asioitaan hoidettua! Teineiltä tuollaista käytöstä saattaisi odottaakkin, mutta ei aikuisilta. Säälittävää!

      Tuskin nämä täällä itkupotkuraivareita saavat yrittäjätkään ohittavat olankohautuksella jos heidän asiakkaansa jättävät laskunsa maksamatta.

      Ja minun näkemys tuosta 40e maksusta on vittuilun sijaan se, että se kannustaa maksamaan laskunsa ajoissa! Ajallaan maksamisesta kun ei tule lisämaksuja...

    • 43333

      Sonera haluaa ajaa pois asiakkaat jotka eivät maksa laskujaan..........

    • tero 134

      Niinpä

      • Wil-dna

        Sonera haluaa myös ajaa maksavat asiakkaansa joille on sattunut pitkän asiakkuuden jälkeen ensimmäinen unohdus. Itselle kävi näin. Tuo 40€ on kohtuutonta rahastusta. Hyvästi Sonera ja toivottavasti me ei enää tarvita toisiamme.


    • liittymän vaihto

      Soneran nettilasku ei välillä aukea niin miten siinä voi sitten maksaa.

      • Moikka "liittymän vaihto"!

        Onko sinulla sähköpostilasku laskutustapana vai missä ongelmaa esiintyy? Kerrohan tarkemmin niin selvitetään mistä tuo johtuu! Onko selaimet päivitetty? :)

        Muistuttaisin, että laskut on katseltavissa myös Omilta Sivuilta (http://bit.ly/1nOY4pL) Laskuarkisto-kohdasta!

        Jari@SoneraPartio
        www.sonera.fi/sonerapartio


    • Liittymän vaihto

      Vaihdoin jo liittymät kilpailijalle kun paukahti se teidän kuuluisa viivästysmaksu, vaikka en saanut laskua auki.

      Kiitos yhteistyötä vuodesta 2006
      Kun vain olisin tajunnut vaihtaa aikaisemmin kun puhelinlaskut puolittuivat.

    • Tutkailija

      Tuo soneran laskujen aukeaminen voi olla tahallista.

    • vaihtaja_2

      Vi##u, kyllä sanon että yhdelläkään toisella operaattorilla ei ole yhtä vaikeaa tunnistautumista. Vittuunnuin jo täysin tuohon 40€:n viivästyslaskuun ja jotta saisi muistutuksen kytkettyä niin tunnukset omille sivuille täytyy luoda. Tässä tulos:

      " Käyttöoikeutesi Yritysportaaliin tarkistetaan manuaalisesti.
      Tarkistamme tietosi manuaalisesti ja tarvittaessa lisäämme oikeutesi 2-4 viikon kuluessa. Ilmoitamme sinulle sähköpostitse kun tunnusten luontipyyntö on käsitelty."

      Pankkitunnusten käytön jälkeenkin tuollainen ilmoitus. Nyt taisi vaan olla liikaa, haetaan tarjousta kilpailijoilta...

    • wil-dna

      Onneksi en ollut kytkyssä, tuli 40€ muistutuslasku kun olin unohtanut 19,19€ euron laskun. Kun tuli muistutus maksoin samana päivänä. Enkä ole krooninen laskujen venyttäjä. Sitten keskustelupalstalla kehotetaan ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun pimpeli-pimpeli-pom että laitetaan laskutusasia kuntoon. Sanoin että asiansa osaava yritys ei lähettele näitä ns."kokeilulaskuja" asiakkaille. Vaihdoin operaattoria välittömästi.

    • SoneraKokemuksia

      SONERA KOKEMUKSIA
      =================
      Juuri sain 40 euron viivästyslaskun, joka tuplasi koko laskun.
      Sonera on kyllä perseestä.

      VÄLTTÄKÄÄ SONERAA!

    • taksipuhelinx4

      Oon jo jonkun aikaa miettinyt vaihtoa Elisaan koska tuo taksiliittymä käyttää koko ajan nettiä ja Soneralla pä-pä-pätkii. Nyt sain vauhtia päätökseen kun tuli tuo 40 euroa ekstraa.. KIITTI MOI

    • vaihtoon

      Komppaan kaikkia Sonera -liittymistä luopujia, jonka syynä on tämä 40 euron viivästysmaksu. Täältä myös Heippa vaan Soneralle !

    • yritys-ja-erehdys

      Olipa hyvä että satuin palstalle. Just vertailtu operaattoreita ja vaaka oli kallistumassa Soneralle. No, tämän keskustelun lukemisen jälkeen vaaka keikahti kummasti :)

    • antisonera

      Sonera on ahne operaattori... 40e viivästysmaksusta on aivan kohtuutonta. Boikotkaa ja pysykää kaukana Sonerasta!

    • antisvedu

      Miksi muutenkaan kukaan haluaa tukea ruotsalaisten firmaa? Esim. Elisa ja DNA ovat sentään suomalaisia ja maksavat veronsa Suomeen, vaikka olisivatkin saman kaltaisia paskiaisia, kuin muutkin.

    • Jamiwillis

      Ei tuo Elisa ole yhtään parempi. Pistävät aina 20€ seuraavaan laskuu huomatuksesta vaikka eivät edes lähetä huomautuslaskua vaan korko esim. tänävuonna yhdessä laskussa oli 11 senttiä ja huomautus 20€. Kaikki tämä oli lisätty seuraavaan kuukauden puhelinlaskuun. He eivät edes lähetä huomautusta, mutta lisäävät huomautuksen seuraavaan laskuun. Sanoi kaikki sopimukset irti Elisalta ja kas kummaa 3,5 kk päästä tuli viellä lasku viimeisestä laskusta 199€ mikä oli loppu lasku kaikista Elisan palveluista ja korko 58 sentiä ja huomautus 20€. Oli näköjään pari päivää myöhässä maksettu. Maksettavahan se on. Kyllä kierrän kaukaa Soneran ja Elisan. Kyllä nämä on ihan vittulua, ei yhtään pelisilmää näillä!. En tarvii näiden palveluja enää, koskaan meidän firmoille.

    • lisää_kilpailua

      Useat operaattorit pelaavat noilla viivästysmaksuilla. Pienyrittäjän kimppuun hyökkäisi koko eduskunta ja muu rupusakki päälle, jos nussisi silmään noin lujasti. Puhelin on tänäpäivänä
      jokaisen kansalaisen eräänlainen vakiintunut työkalu. On siinä hyvä rosvoamisen kohde.
      Näiden firmojen tulos kertoo, mistä raha tulee. Tässähän olisi Rinteen Antille hyvä vaalilupauksen aihe, kun lupaisi poistaa kiskurihinnat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2941
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      2065
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1845
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe