KOSKA TULEE UUSI AVENSIS MYYNTIIN

AVE FANI

Syksylläkö vai vasta keväällä 2015??? edellisit mallit on pävittyny syksyllä tai keväällä aina??

49

2416

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Spyphotos

      Eiköhän se syksyllä putkahda ja kevään mittaan ala löytyä salakuvia.

    • pete11

      Lokakuussa 2015 tulee Avensiksen uusi malli. Tieto oli ilmoitettu maahantuojalle pari viikkoa sitten.

      • Avesti

        Vanhan kaavan mukaan julkaisu lienee tuolloin. Ilmeisesti syykuussa on germaanilandian autonäyttelyssä esillä ja Suomen esittely sitten sen jälkeen joskus loppuvoden aikana.

        Jokohan tulee rattiin etäisyyssäätö jotta saisi ratin lähemmäs eikä vain kauas :-)
        Veikaan että sama kori kuin Aven 2- ja 3-sarjoissakin on ollut, saa vain samantapaisen viilauksen kuin 2->3 yhteydessä.Vähän pilarien kulmia muutetaan ja kojelautaa mutta perus mitoitus sisätilojen suhteen pysyy samana.
        Toisaalta kun Corollakin on jo samalla akselivälillä kuin Ave, niin pituutta pitäisi muuttaa vaan muuttuuko ajoasento?


      • sdfdsfsdfds
        Avesti kirjoitti:

        Vanhan kaavan mukaan julkaisu lienee tuolloin. Ilmeisesti syykuussa on germaanilandian autonäyttelyssä esillä ja Suomen esittely sitten sen jälkeen joskus loppuvoden aikana.

        Jokohan tulee rattiin etäisyyssäätö jotta saisi ratin lähemmäs eikä vain kauas :-)
        Veikaan että sama kori kuin Aven 2- ja 3-sarjoissakin on ollut, saa vain samantapaisen viilauksen kuin 2->3 yhteydessä.Vähän pilarien kulmia muutetaan ja kojelautaa mutta perus mitoitus sisätilojen suhteen pysyy samana.
        Toisaalta kun Corollakin on jo samalla akselivälillä kuin Ave, niin pituutta pitäisi muuttaa vaan muuttuuko ajoasento?

        Kyllä sisätilojen koko pitäisi kasvaa, että pysyy kilpailijoiden vauhdissa. Hybrid tulee varmasti. Pelkillä vapailla bensoilla ei enää pysty kilpailemaan Mazdan uutukaisia ja euroturboja vastaan. Eiköhän tule muistuttamaan tyyliltään aikalailla uutta Aurista ja Versoa.


      • Avesti
        sdfdsfsdfds kirjoitti:

        Kyllä sisätilojen koko pitäisi kasvaa, että pysyy kilpailijoiden vauhdissa. Hybrid tulee varmasti. Pelkillä vapailla bensoilla ei enää pysty kilpailemaan Mazdan uutukaisia ja euroturboja vastaan. Eiköhän tule muistuttamaan tyyliltään aikalailla uutta Aurista ja Versoa.

        Joo, ehkä tuuppaavat sen yltiötehokkaan Priuksen tekniikan 300kg painavampaan Aven koriin. Auton ei ole Tojon strategian mukaan tarve kulkea, vain ahdistaa sekä ergonomian, että kulkemisen suhteen :-)
        Sitten voikin vetää kisaa V70 / 1.6TDI DCT kanssa. Kumpi alittaa 15s?


      • Mitä jäbä miettii
        sdfdsfsdfds kirjoitti:

        Kyllä sisätilojen koko pitäisi kasvaa, että pysyy kilpailijoiden vauhdissa. Hybrid tulee varmasti. Pelkillä vapailla bensoilla ei enää pysty kilpailemaan Mazdan uutukaisia ja euroturboja vastaan. Eiköhän tule muistuttamaan tyyliltään aikalailla uutta Aurista ja Versoa.

        Täh..., eikös malli muuttunut reippaasti 2->3 korimuutoksessa, toisin kuin esim. pasuunan mallimuutoksissa.
        Ja sisätilatkin riittävät.


      • kruiseri
        sdfdsfsdfds kirjoitti:

        Kyllä sisätilojen koko pitäisi kasvaa, että pysyy kilpailijoiden vauhdissa. Hybrid tulee varmasti. Pelkillä vapailla bensoilla ei enää pysty kilpailemaan Mazdan uutukaisia ja euroturboja vastaan. Eiköhän tule muistuttamaan tyyliltään aikalailla uutta Aurista ja Versoa.

        En mä ainakaan nää kasvun tarvetta, tilaa on riittävästi. Ainoa syy voi olla Auris-farkku, joka on nyt kooltaan aika lähellä, ja jos Ave halutaan asemoida selkeästi sen yläpuolelle. Toivottavasti Tojo malttaa käyttää koeteltua tekniikkaa, ettei tule samanlaista paskaa tarjolle kuin VAG-konsernin kotteroissa. Mä voin hyvin tinkiä 0-100 kiihtyvyydestä 0.5 sekuntia ja huippunopeudesta 20 kilsaa tunnista, kun teidän luotettavuuden olevan kohdallaan. Autolehdet saa sitten mittailla äärimmäiset suorituskykyarvot joista ei käytännön iloa ole kuin radalla. Saavatpahan VAG hörhöt tyydytystä elämäänsä.


      • Tsidsg
        kruiseri kirjoitti:

        En mä ainakaan nää kasvun tarvetta, tilaa on riittävästi. Ainoa syy voi olla Auris-farkku, joka on nyt kooltaan aika lähellä, ja jos Ave halutaan asemoida selkeästi sen yläpuolelle. Toivottavasti Tojo malttaa käyttää koeteltua tekniikkaa, ettei tule samanlaista paskaa tarjolle kuin VAG-konsernin kotteroissa. Mä voin hyvin tinkiä 0-100 kiihtyvyydestä 0.5 sekuntia ja huippunopeudesta 20 kilsaa tunnista, kun teidän luotettavuuden olevan kohdallaan. Autolehdet saa sitten mittailla äärimmäiset suorituskykyarvot joista ei käytännön iloa ole kuin radalla. Saavatpahan VAG hörhöt tyydytystä elämäänsä.

        Minäkin voin tinkiä huipuista ja kiihtyvyydestä, mutta en käytännön suorituskyvystä eli väännöstä ja sitkeydestä. Siksipä ajankin kolmannella TSI:llä peräkkäin. Eikä yhdessäkään ensimmäistäkään vikaa, ei edes dsg:ssä. Kokeilin kyllä bensa Avea, mutta voi sitä onnetonta ajettavuutta ja surkeata voimattomuutta.


      • VolkkaRisti
        Tsidsg kirjoitti:

        Minäkin voin tinkiä huipuista ja kiihtyvyydestä, mutta en käytännön suorituskyvystä eli väännöstä ja sitkeydestä. Siksipä ajankin kolmannella TSI:llä peräkkäin. Eikä yhdessäkään ensimmäistäkään vikaa, ei edes dsg:ssä. Kokeilin kyllä bensa Avea, mutta voi sitä onnetonta ajettavuutta ja surkeata voimattomuutta.

        No mikä sinuakin Toyotapalstalla kiinnostaa noin paljon että
        tänne pitää tulla tyhmyyksiä kertomaan. Menisit vaan sinne
        vaginaattoristipalstalle venyvää jakoketjua ylistämään.
        Kaikkihan kaukaisimmissakin Suomen korvessa tietää
        vaginaattorin isot ongelmat ja huollon kusetuksen


      • Avesti
        Mitä jäbä miettii kirjoitti:

        Täh..., eikös malli muuttunut reippaasti 2->3 korimuutoksessa, toisin kuin esim. pasuunan mallimuutoksissa.
        Ja sisätilatkin riittävät.

        Kosmeettisesti kori muuttui 2->3 välissä kyllä, eli pilarien kulma ja sen sellaista mutta koko kabiini pysyi mitoitukseltaan ja muodoltaan identtisenä. Toki kojelauta muuttui mutta se on vain muovikuori. Kyseessä siis vähän tukevampi facelifit, ei muuta.


      • tsidsg
        VolkkaRisti kirjoitti:

        No mikä sinuakin Toyotapalstalla kiinnostaa noin paljon että
        tänne pitää tulla tyhmyyksiä kertomaan. Menisit vaan sinne
        vaginaattoristipalstalle venyvää jakoketjua ylistämään.
        Kaikkihan kaukaisimmissakin Suomen korvessa tietää
        vaginaattorin isot ongelmat ja huollon kusetuksen

        Jos et huomannut, niin minähän vain vastasin tuohon edelliseen kommenttiin, jossa puhuttiin VAG- hörhöistä. Ei saa asiallisista vastauksista suuttua, en ole täällä provoilemassa.


      • 8vaihdetta
        kruiseri kirjoitti:

        En mä ainakaan nää kasvun tarvetta, tilaa on riittävästi. Ainoa syy voi olla Auris-farkku, joka on nyt kooltaan aika lähellä, ja jos Ave halutaan asemoida selkeästi sen yläpuolelle. Toivottavasti Tojo malttaa käyttää koeteltua tekniikkaa, ettei tule samanlaista paskaa tarjolle kuin VAG-konsernin kotteroissa. Mä voin hyvin tinkiä 0-100 kiihtyvyydestä 0.5 sekuntia ja huippunopeudesta 20 kilsaa tunnista, kun teidän luotettavuuden olevan kohdallaan. Autolehdet saa sitten mittailla äärimmäiset suorituskykyarvot joista ei käytännön iloa ole kuin radalla. Saavatpahan VAG hörhöt tyydytystä elämäänsä.

        Tingi ihan vapaasti mutta kun 140hp automaatilla pitäisi Aven painoinen kiesi kiihtyä alle 9s ja Ave menee todellisuudessa hädin tuskin all12s. Jotain on siis pahasti mennyt metsää suunnittelussa.

        Kun on tottunut pontevaan suorituskykyyn niin jo normaalissa rampilta kiihdytettäessä perhe kyydissä tuollainen Toyotan vaapaasti hönkivä bensakone huutaa kuin moottorisaha. Ohitustilanteessa koneen huuto ei haittaisi mutta silloin pitäisi kyllä olla voimaa ja sitäkään ei sitten ole.

        Jos Tojo edes ymmärtäisi pistää Aveen Camryn hybripaketin eikä Priuksen nuhapumppua. Tojolla on kyllä tekniikkaa mutta jotenkin vaan haluavat positioida itsensä euroopassa pikkuautovalmistajaksi.


      • Miksi pitäisi
        8vaihdetta kirjoitti:

        Tingi ihan vapaasti mutta kun 140hp automaatilla pitäisi Aven painoinen kiesi kiihtyä alle 9s ja Ave menee todellisuudessa hädin tuskin all12s. Jotain on siis pahasti mennyt metsää suunnittelussa.

        Kun on tottunut pontevaan suorituskykyyn niin jo normaalissa rampilta kiihdytettäessä perhe kyydissä tuollainen Toyotan vaapaasti hönkivä bensakone huutaa kuin moottorisaha. Ohitustilanteessa koneen huuto ei haittaisi mutta silloin pitäisi kyllä olla voimaa ja sitäkään ei sitten ole.

        Jos Tojo edes ymmärtäisi pistää Aveen Camryn hybripaketin eikä Priuksen nuhapumppua. Tojolla on kyllä tekniikkaa mutta jotenkin vaan haluavat positioida itsensä euroopassa pikkuautovalmistajaksi.

        Kiihtyä alle 9:n sekunniin? Kyllä siinä vikanaattorissakin kone jo
        siinä vaiheessa huutaa kuin moottorisaha kun kiihdytetään talla
        pohjassa. Ei niihin lukemiin muuten päästä. Ja mitä iloa on siitä
        kaikesta kun se turbo hajoaa ja sitten maksaa. Sieltä rampilta kyllä
        pääsee vähemmälläkin hosumisella liikenteen sekaan, ja turvallisemmin.


      • 8vaihdetta
        Miksi pitäisi kirjoitti:

        Kiihtyä alle 9:n sekunniin? Kyllä siinä vikanaattorissakin kone jo
        siinä vaiheessa huutaa kuin moottorisaha kun kiihdytetään talla
        pohjassa. Ei niihin lukemiin muuten päästä. Ja mitä iloa on siitä
        kaikesta kun se turbo hajoaa ja sitten maksaa. Sieltä rampilta kyllä
        pääsee vähemmälläkin hosumisella liikenteen sekaan, ja turvallisemmin.

        No jaa 9s ei ainkaan omassa tarvi pitää tallaa likikään pohjassa mutta tarkoitin kyllä että 140hp pitäisi riittää alle 9s kiihtyvyyteen automaatilla Avessa JOS kone ja vaihteisto olisi kunnolla suunniteltuja. Jostain syystä Tojon ratkaisut hukkaa kaiken tehon ... jonnekin eikä kulutus silti ole mitenkään ihmeellinen.
        Aven mitatuihin kiihtyvyyslukemiin pitäisi riittää 110hp tehoa automaatilla. Miksi sille ilmoitetaan enemmän vaikka suorituskyky ei ilmoitettuja teholukemia tue?

        Vielä siihen kiihtyvyyteen; on se vaan leppoisampaa kun auto kiihtyy eleettomästä ja silti riittävän reippaasti. Ei tarvitse kinnata kaasu pohjassa.

        Minulla on nyt toinen turbodiesel eikä kummastakaan ole turbo mennyt. Miksi olisikaan.Eikä se turbo sen kummemmin bensakoisissakaan hajoa. Tojolla bensaurbot tulee kyllä myös mukaan kuvioon mutta ilmeisesti vasta 4-5v kuluttua kun tänä vuonna esiteltävän kokonaan uuden Aven facelift tulee myyntiin.

        Tojo on siitä harmillinen merkki että tekniikka on pahasti jäljessä. Tämä on omasta mielestäni harmillista koska kuitenkin Tojo on niitä harvoja merkkejä minkä itse uskaltaisin ostaa omalla rahalla (ei liisariksi). Mallit vaan on monelta osin umpisurkeita. Harmi.


      • TeeeT

        Hieno homma...sitä samaa olen kuullut myyjiltä täällä Etelä-Suomessakin.
        Ostan heti uuden. Se olis mulle jo kuudes uusi Avensis.


      • kfklsad
        kruiseri kirjoitti:

        En mä ainakaan nää kasvun tarvetta, tilaa on riittävästi. Ainoa syy voi olla Auris-farkku, joka on nyt kooltaan aika lähellä, ja jos Ave halutaan asemoida selkeästi sen yläpuolelle. Toivottavasti Tojo malttaa käyttää koeteltua tekniikkaa, ettei tule samanlaista paskaa tarjolle kuin VAG-konsernin kotteroissa. Mä voin hyvin tinkiä 0-100 kiihtyvyydestä 0.5 sekuntia ja huippunopeudesta 20 kilsaa tunnista, kun teidän luotettavuuden olevan kohdallaan. Autolehdet saa sitten mittailla äärimmäiset suorituskykyarvot joista ei käytännön iloa ole kuin radalla. Saavatpahan VAG hörhöt tyydytystä elämäänsä.

        Unohdit mainita väännön, joka Toyotoissa jää 50-70Nm jälkeen ja tsi-koneissahan vääntö tulee lisäksi 3000 kierrosta alempana...! Ajele vaan rauhassa toyollasi, minä ajelen edellä Vag-kulkineellani.


    • iikor.

      toivottavasti ei enää ikinä. laatu ala arvoista paskaa.

    • Toyota Tero Deluxe

      Avensis on laadultaan parempi kuin mm. Bugatti Veyron - hinta/laatu -suhde ratkaisee ja asiakastyytyväisyys.

    • bugatti veyron

      sinä häpäisit juuri bugatti veyron .ah minuun sattuu poistu pois idiot tojo tero. tseesus mikä apina.

    • Kärpix

      Ei tule Avensikseen syvyssäädettävää rattia. Sellaiseksi ei lasketa muutaman sentin syvyyssäätöä. On se jännä, että Toyotat ei osaa laittaa rattiin kunnon syvyyssäätöä, kuin esim. Volkswageneissa. Tämän takia ovat Toyotat jääneetkin autokauppaan. Autosta pitää kuitenkin löytyä hyvä ajoasento.

      • 215cm mies

        Tosi on. Mitä tekee autolla jonka rattiin ei yletä sormenpäälläkään?


      • Hukkapätkät

        Senkö takia kaikki ylimieliset hottentottipojut ajaa vaggeneilla, kun reppanat ei yllä ajamaan tojoilla.


    • M/-/kuluuruu

      Mikä ihmeen avekiima nyt iski?

    • ooh mikä ave

      Tosiaan uusi ave tulee 2016, se tietää kaikki. Tekniikkaan ei tule erikoista muutosta. Samoilla mennään.

      Ajon rauhattomuuteen tulee muutos huonompaan päin. Nykyistä rauhattomuutta lisätään, samoin melutasoa. Liikenneturvallisuuden nimissä.


      Avensis kokoontiminen lähestyy taas tänä vuonna. Muistakaa taas olla paikalla suurempana joukolla kuin ennen. Mukana 2016 Aven kuvia.

      • bobeda

        Eikö ammattikoulussakaan vielä opita kirjoittamaan?? Jos on tyhmä, niin sille ei yhteiskuntakaan voi mitään.


    • ankeat ajat

      Voi olla, että Avensis häviää kokonaan mallistosta, ei ole Euroopassa enää sille ainakaan nykytekniikalla kysyntää. Pienet turbot tai hybridi voisi pelastaa mutta Auris on kooltaan liian lähellä.

    • Musta 6

      Mulla Aven ja Mazda 6:sen välillä ratkaisi se, että Ave tuntui kapealta ja kuskin paikka ahtaammalta kuin Mazdassa. Pidin myös Kutosen viimeistelystä enemmän. Volkkari oli ennen paluuta japsiin. Volkkarissa ei mennyt hajalle neljässä vuodessa kuin kansi ja jotain siihen liittyviä akseleita, turbo ja DSG:een kaksoismassapyörä. Bonuksena myös molemmat takapyörän laakerit menivät Volkkarista... Ennen Volkkaria oli kolme Toyotaa, joissa ei ollut ikinä mitään ja Mazdassa meni yksi laakeri takarenkaasta neljän vuoden aikana...

      • aku66

        Miksi sitten vaihdot vaihtoehdoista huonompaan?


      • flexaaja

        Ave on jo vanha malli ja Mazda 6 kohtuullisen tuore. Ave kaipaa uutta mallia, sen totesin noin vuoden käytöllä. Auto toimii kuin junan vessa, mutta siinä ei oikeastaan ole yhtään mitään hohdokasta. Joillekin se riittää, ja se heille suotakoon, mutta itse kaipasin enemmän. Back to V60...


      • ammattimies,
        flexaaja kirjoitti:

        Ave on jo vanha malli ja Mazda 6 kohtuullisen tuore. Ave kaipaa uutta mallia, sen totesin noin vuoden käytöllä. Auto toimii kuin junan vessa, mutta siinä ei oikeastaan ole yhtään mitään hohdokasta. Joillekin se riittää, ja se heille suotakoon, mutta itse kaipasin enemmän. Back to V60...

        Valitsit siis TEINIvolvon. Ukko ajelee pikkuautolla, siis käppänäautolla. Luulis kyrsivän......


      • flexaaja
        ammattimies, kirjoitti:

        Valitsit siis TEINIvolvon. Ukko ajelee pikkuautolla, siis käppänäautolla. Luulis kyrsivän......

        Hehheh, hyvä ammattimies! Kirjoittaminen tai ajatteleminen ei varmaan ole se sun ammatti? Jos auton ostan tilan takia, niin miksei sitten Proace? Tarjoaa Avea paremmat tilat, ja tuskin voi olla huonompi ajettava. Onhan se kuitenkin eurooppalainen auto.


      • halba
        ammattimies, kirjoitti:

        Valitsit siis TEINIvolvon. Ukko ajelee pikkuautolla, siis käppänäautolla. Luulis kyrsivän......

        Teinivolvon?? Missä päin Suomea v60 on teini auto? Kerro heti, muutamma sinne ja kasvatamme muksut siellä!!


      • Ranskan Ave?
        flexaaja kirjoitti:

        Hehheh, hyvä ammattimies! Kirjoittaminen tai ajatteleminen ei varmaan ole se sun ammatti? Jos auton ostan tilan takia, niin miksei sitten Proace? Tarjoaa Avea paremmat tilat, ja tuskin voi olla huonompi ajettava. Onhan se kuitenkin eurooppalainen auto.

        Joojoo, mutta jotkut horisee tuosta ProAvesta että mukamas perustuu PSA:n vehkeisiin ja tulee ensi keväänä. Siis tavallan Toyotan versio Pösön 508-mallista tai jotakin elikä siis kai aito eurooppalainen.


      • 2.4 STW
        flexaaja kirjoitti:

        Ave on jo vanha malli ja Mazda 6 kohtuullisen tuore. Ave kaipaa uutta mallia, sen totesin noin vuoden käytöllä. Auto toimii kuin junan vessa, mutta siinä ei oikeastaan ole yhtään mitään hohdokasta. Joillekin se riittää, ja se heille suotakoon, mutta itse kaipasin enemmän. Back to V60...

        Tuossa on kyllä perää. Käytännössä nykyine Ave on sama kampe kuin Ave 2-korimallin esittelyssä, siis korirakenteeltaan ja tekniikaltaan. Sisätiloissa ja ergonomiassa sen huomaa kaikkein selkeimmin, täysin sama mitoitus.
        2-koppa oli sisustaltaan esitelynsä aikaa luxusta mutta aika on Ajanut Aven ohi vasemmalta ja oikealta.

        No, Tojohan jo kertoikin että Avesta ei tule uutta sukupolvea vaan se korvautuu jollain muulla mallilla.

        Mazda 6 olisi aika killeri luotettavaksi käyttöautoksi mutta harmittavan
        epämukava ja meluisa alustaltaan.

        Volvo on omasta mielestä ehkäpä paras kompromissi. Ei pahoja riskejä. Ergonomia erittäin hyvä mukaan lukien istuimet. Mukavuuspuoli kunnossa ja nykyään kehittynyt mootori ja vaihteistopaletti. Varusteitakin saa jos jonkinnäköistä eikä hinta varusteissa ole sen pahempi kuin vaikka Volkkarilla.
        S60/V60 kannattaa muistaa myös Jenkkien osittaistörmäystesti missä mm. Audi floppasi täysin ja BMWkin oli vain tyydyttävä. Volvo siis ainoana kiitettävää tasoa. Näin syksyllä lohduttaisi myös paras hirvitörmäysturvallisuus.

        vaan nyt päästellään vielä pari vuotta F30llä. Ei sekään huono ole mutta hiton tylsä, epämukava ja jonkin verran rasittava ajaa.


      • samma,
        flexaaja kirjoitti:

        Hehheh, hyvä ammattimies! Kirjoittaminen tai ajatteleminen ei varmaan ole se sun ammatti? Jos auton ostan tilan takia, niin miksei sitten Proace? Tarjoaa Avea paremmat tilat, ja tuskin voi olla huonompi ajettava. Onhan se kuitenkin eurooppalainen auto.

        hohoo hohoo,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
        Tässä on viisan mies joka tietää asiat. Tossn sinulla ei ole tietoa mistään. Ajele vaan mikralla.

        Kirjoituksesi on täynnä kielioppivirheitä??


      • Kalliiksi käy 6/60
        2.4 STW kirjoitti:

        Tuossa on kyllä perää. Käytännössä nykyine Ave on sama kampe kuin Ave 2-korimallin esittelyssä, siis korirakenteeltaan ja tekniikaltaan. Sisätiloissa ja ergonomiassa sen huomaa kaikkein selkeimmin, täysin sama mitoitus.
        2-koppa oli sisustaltaan esitelynsä aikaa luxusta mutta aika on Ajanut Aven ohi vasemmalta ja oikealta.

        No, Tojohan jo kertoikin että Avesta ei tule uutta sukupolvea vaan se korvautuu jollain muulla mallilla.

        Mazda 6 olisi aika killeri luotettavaksi käyttöautoksi mutta harmittavan
        epämukava ja meluisa alustaltaan.

        Volvo on omasta mielestä ehkäpä paras kompromissi. Ei pahoja riskejä. Ergonomia erittäin hyvä mukaan lukien istuimet. Mukavuuspuoli kunnossa ja nykyään kehittynyt mootori ja vaihteistopaletti. Varusteitakin saa jos jonkinnäköistä eikä hinta varusteissa ole sen pahempi kuin vaikka Volkkarilla.
        S60/V60 kannattaa muistaa myös Jenkkien osittaistörmäystesti missä mm. Audi floppasi täysin ja BMWkin oli vain tyydyttävä. Volvo siis ainoana kiitettävää tasoa. Näin syksyllä lohduttaisi myös paras hirvitörmäysturvallisuus.

        vaan nyt päästellään vielä pari vuotta F30llä. Ei sekään huono ole mutta hiton tylsä, epämukava ja jonkin verran rasittava ajaa.

        Mazda 6ssa joutuu ottamaan Premium version sekä Volvossa Summum version ja sen lisäksi vielä lisävarusteena peruutuskameran reilulla tonnilla, jos meinaa saada vastaavat varusteet kuin Aven Activessa, joten aika kalliit on vaihtoehdot. V60 tavaratilassakaan ei juhlimista verrattuna Ave farkkuun.


      • 2.4 STW
        Kalliiksi käy 6/60 kirjoitti:

        Mazda 6ssa joutuu ottamaan Premium version sekä Volvossa Summum version ja sen lisäksi vielä lisävarusteena peruutuskameran reilulla tonnilla, jos meinaa saada vastaavat varusteet kuin Aven Activessa, joten aika kalliit on vaihtoehdot. V60 tavaratilassakaan ei juhlimista verrattuna Ave farkkuun.

        Aveissa vaan ei ole ergonomiaa pidemmälle kuskille. Sitä ei saa edes rahalla kun ratin säädöt vaan ei riitä. Volvo on tässä penkki- ja ergonimia-asiassa mestari ja esimerkki kaikille muille.
        Avessa ei enää 2-kopan jälkeen ole ollut siedettävä-äänistä radiota. Mazdaan taitaa saada edelleen Bosen äänentoiston mikä ainakin aiemmin oli siedettävä. Volvoon saa oikeinkin hyvä-äänisen radiosysteemin listalta.

        Odotan mielenkiinnolla millainen on Aven seuraaja ja myös millainen käytännössä on uusi Mondeo. Ainakin teknisten tietojen ja Fusionin kuvien perusteella uusi Mondeo on aika nasseva peli. Lisäksi se kun on jo pari vuotta vanha malli (USassa) niin voisi kuvitella ekojen lastentautien olevan hoidossa.
        Aven seuraajasta ei ole edes huhuja. Sen verran pitkän mallivälin Tojo nyt pistää että on tainnut kilpailijoiden mallit pistää tuotehallinnan pojat sekaisin. Jotain 2-kopan kaltaista täysin erilaista (verrattuna 1-koppaan) pitää saada aikaan.
        Veikkaisin lisäksi että Euroopassa ylipäänsä huonosti menevän isomman keskiluokan vuoksi Tojokin on pakotettu harkitsemaan jonkin ns. maailmanmallin tuomista Eurooppaan (Camry?). Fordin uusi Mondeo on sama kuin Jenkeissä Fusion. Passatti on sama kaikkialla samoin Mazda 6-pitkälti sama laite kaikkialla.
        Tojolla ei ole mitään järkeä kehittää Eurooppaan omaa mallia kokoluokkaan minkä myynti ylipäänsä on laskussa. Ilmeisesti isompi keskiluokka on tulossa liian isoksi ja asiakkaat siirtyvät vähän pienempiin premium mallehin mitkä on hinnaltaa samalla tasolla mutta yhtä mukavia (ainakin osa) kuin isompi keskiluokka.
        Tojon tapauksessa Ave asiakkaat eivät oikein siirry Lexus asiakkaiksi koska Lexuksen hinnoittelu ainakin Suomessa on idiottimainen. Siinä ei ole mitään järkeä ja niinpä myynti junnaa vaikka tuote on hyvä. Tekevät saman kuin aiknaan Camryn kanssa. Nostivat hinnan liian korkeaksi. Nyt Lexuksen hinta on paljon korkeampi kuin vastaavien muiden premium tuotteiden.

        Turha näistä on kinata. Minua kiinnostaa hyvä kompromissi ja tehtaiden ratkaisut mallien ja hinnoittelun suhteen. fanipoikinen kitinät ei faktoja muuta mihinkään suuntaan. Autojen valmmistaminen on täyttä businesta ja kaikki on pelkkää laskelmoitua markkinointia ja näinhän se on kaikkine muidenkin tuotteiden tekeminen ja myyminen. Se Premiumismi on tarkkaan harkittua differentioitumista millä pyritään saamaan parempi kate pienempi voluumisesta tuotteesta. Ihan markkinoinnin perusasioita.


      • Liian matalat
        2.4 STW kirjoitti:

        Aveissa vaan ei ole ergonomiaa pidemmälle kuskille. Sitä ei saa edes rahalla kun ratin säädöt vaan ei riitä. Volvo on tässä penkki- ja ergonimia-asiassa mestari ja esimerkki kaikille muille.
        Avessa ei enää 2-kopan jälkeen ole ollut siedettävä-äänistä radiota. Mazdaan taitaa saada edelleen Bosen äänentoiston mikä ainakin aiemmin oli siedettävä. Volvoon saa oikeinkin hyvä-äänisen radiosysteemin listalta.

        Odotan mielenkiinnolla millainen on Aven seuraaja ja myös millainen käytännössä on uusi Mondeo. Ainakin teknisten tietojen ja Fusionin kuvien perusteella uusi Mondeo on aika nasseva peli. Lisäksi se kun on jo pari vuotta vanha malli (USassa) niin voisi kuvitella ekojen lastentautien olevan hoidossa.
        Aven seuraajasta ei ole edes huhuja. Sen verran pitkän mallivälin Tojo nyt pistää että on tainnut kilpailijoiden mallit pistää tuotehallinnan pojat sekaisin. Jotain 2-kopan kaltaista täysin erilaista (verrattuna 1-koppaan) pitää saada aikaan.
        Veikkaisin lisäksi että Euroopassa ylipäänsä huonosti menevän isomman keskiluokan vuoksi Tojokin on pakotettu harkitsemaan jonkin ns. maailmanmallin tuomista Eurooppaan (Camry?). Fordin uusi Mondeo on sama kuin Jenkeissä Fusion. Passatti on sama kaikkialla samoin Mazda 6-pitkälti sama laite kaikkialla.
        Tojolla ei ole mitään järkeä kehittää Eurooppaan omaa mallia kokoluokkaan minkä myynti ylipäänsä on laskussa. Ilmeisesti isompi keskiluokka on tulossa liian isoksi ja asiakkaat siirtyvät vähän pienempiin premium mallehin mitkä on hinnaltaa samalla tasolla mutta yhtä mukavia (ainakin osa) kuin isompi keskiluokka.
        Tojon tapauksessa Ave asiakkaat eivät oikein siirry Lexus asiakkaiksi koska Lexuksen hinnoittelu ainakin Suomessa on idiottimainen. Siinä ei ole mitään järkeä ja niinpä myynti junnaa vaikka tuote on hyvä. Tekevät saman kuin aiknaan Camryn kanssa. Nostivat hinnan liian korkeaksi. Nyt Lexuksen hinta on paljon korkeampi kuin vastaavien muiden premium tuotteiden.

        Turha näistä on kinata. Minua kiinnostaa hyvä kompromissi ja tehtaiden ratkaisut mallien ja hinnoittelun suhteen. fanipoikinen kitinät ei faktoja muuta mihinkään suuntaan. Autojen valmmistaminen on täyttä businesta ja kaikki on pelkkää laskelmoitua markkinointia ja näinhän se on kaikkine muidenkin tuotteiden tekeminen ja myyminen. Se Premiumismi on tarkkaan harkittua differentioitumista millä pyritään saamaan parempi kate pienempi voluumisesta tuotteesta. Ihan markkinoinnin perusasioita.

        Pitkä kuski löytää säädöt avesta, kun ei säädä penkkiä makuuasentoon.
        Bemarit, Mersut ja Honda on sellaisia että pyrstö raappii maata ja ylöspääsemiseksi joutuu kiskomaan itseään ylös oven karmista ja onneksi en ole moisen kyytiin joutunut kun selkä vihoittelee. Toisaalta en halua mitään lelumaasturiakaan hankkia sen takia.

        Lexus IS300 houkuttelee, mutta on liian pieni kuten Bemarin 3-sarja tms. toisaalta en jaksa enää leikkiä takavetoisten kanssa talvella. Mondeota ei enää meille tule.


      • 2.4 STW
        Liian matalat kirjoitti:

        Pitkä kuski löytää säädöt avesta, kun ei säädä penkkiä makuuasentoon.
        Bemarit, Mersut ja Honda on sellaisia että pyrstö raappii maata ja ylöspääsemiseksi joutuu kiskomaan itseään ylös oven karmista ja onneksi en ole moisen kyytiin joutunut kun selkä vihoittelee. Toisaalta en halua mitään lelumaasturiakaan hankkia sen takia.

        Lexus IS300 houkuttelee, mutta on liian pieni kuten Bemarin 3-sarja tms. toisaalta en jaksa enää leikkiä takavetoisten kanssa talvella. Mondeota ei enää meille tule.

        Joo, tässä tuli taas totuus Avesta. Juu, en onnistu Aveista kunnollisen ajoasennon saaminen. Huomaa meillä kaikilla on vähän erilaiset mittasuhteet. Jos kroppa perusta ISA-normiin niin Ave sopii oikein hyvin mutta kun itsellä ei ole ISAn mukainen kroppa.
        Hyvä jos sinulle Aven ergonomia toimii. Monille se ei toimi. Älä silti yritä esittää yleispätevänä totuutena että Aveen saa kaikki ajoasennon. Ei saa.


      • flexaaja
        Kalliiksi käy 6/60 kirjoitti:

        Mazda 6ssa joutuu ottamaan Premium version sekä Volvossa Summum version ja sen lisäksi vielä lisävarusteena peruutuskameran reilulla tonnilla, jos meinaa saada vastaavat varusteet kuin Aven Activessa, joten aika kalliit on vaihtoehdot. V60 tavaratilassakaan ei juhlimista verrattuna Ave farkkuun.

        Aven parhaat puolet on tilat ja kosketusnäyttö/navi, joka on hintaansa nähden mainio värkki. Tavaratila ja tasainen lattia takana toimii lapsipierheessä hyvin. Siinä ei sitten oikein muuta erityistä ja innostavaa olekaan, paitsi tietysti se toimivuus. En tosiaan valitse autoa pelkän tavaratilan litrojen perusteella, vaan sen mikä toimii omiin tarpeisiin parhaiten. Avessa eniten otti pannuun alusta, joka ei suodata tiestä oikein mitään. Activen 17 tuuman vanteet tekee siitä jo epämukavan menijän.


      • Oma normi
        2.4 STW kirjoitti:

        Joo, tässä tuli taas totuus Avesta. Juu, en onnistu Aveista kunnollisen ajoasennon saaminen. Huomaa meillä kaikilla on vähän erilaiset mittasuhteet. Jos kroppa perusta ISA-normiin niin Ave sopii oikein hyvin mutta kun itsellä ei ole ISAn mukainen kroppa.
        Hyvä jos sinulle Aven ergonomia toimii. Monille se ei toimi. Älä silti yritä esittää yleispätevänä totuutena että Aveen saa kaikki ajoasennon. Ei saa.

        Ajoasento on maku ja makuu kysymys ja se selviää koeajossa ja istuimien säätelyllä.
        Valitetaan mm. reisituen puutetta jne. mites kun sitä ei ole myöskään mm. C ja E-mersuissa tai Bemarissa, tämä ihan omilla mittasuhteilla tutkittuna, ei TM tai TL toimittajan mitoilla.


      • tulossa!
        flexaaja kirjoitti:

        Aven parhaat puolet on tilat ja kosketusnäyttö/navi, joka on hintaansa nähden mainio värkki. Tavaratila ja tasainen lattia takana toimii lapsipierheessä hyvin. Siinä ei sitten oikein muuta erityistä ja innostavaa olekaan, paitsi tietysti se toimivuus. En tosiaan valitse autoa pelkän tavaratilan litrojen perusteella, vaan sen mikä toimii omiin tarpeisiin parhaiten. Avessa eniten otti pannuun alusta, joka ei suodata tiestä oikein mitään. Activen 17 tuuman vanteet tekee siitä jo epämukavan menijän.

        Avesta tulee maahamme tammikuussa 2015 aivan uusi malli. Se on parannettu face lift nykyisestä; keula muotoiltu uusiksi, samoin takavalot, puskurit ja kojelauta. Koneet samoja paitsi hybriri tulee. Hinnat aika samalla tasolla.


      • 12321321
        tulossa! kirjoitti:

        Avesta tulee maahamme tammikuussa 2015 aivan uusi malli. Se on parannettu face lift nykyisestä; keula muotoiltu uusiksi, samoin takavalot, puskurit ja kojelauta. Koneet samoja paitsi hybriri tulee. Hinnat aika samalla tasolla.

        Höpöhöpö!

        Toyota on jo ilmoittanut että Avensikseen ei tule hybridiä ja Avensiksen tulee korvaamaan jokin toinen malli. Siihen on lupa odottaa turbobensaa millainen on jo Lexuksen mallistossa.


      • sekavaa tietoa
        12321321 kirjoitti:

        Höpöhöpö!

        Toyota on jo ilmoittanut että Avensikseen ei tule hybridiä ja Avensiksen tulee korvaamaan jokin toinen malli. Siihen on lupa odottaa turbobensaa millainen on jo Lexuksen mallistossa.

        Jaa. Minä taas olen kuullut, että tulee Pösön 508-malliin perustuva ns. ProAve, vai onko se sitten se virallinen myyntinimi vai ei, mutta joka tapauksessa ensi vuoden puolella pitäisi olla ranskalaisjapanilainen nykymallin korvaaja myynnissä.

        Miten muka ei ole mitään varmaan tietoa, miten mallin käy? Eurooppalaisilla valmistajille uusien mallien tulo myyntiin on aina tiedossa hyvissä ajoin etukäteen.


      • pekka_xxcc
        Kalliiksi käy 6/60 kirjoitti:

        Mazda 6ssa joutuu ottamaan Premium version sekä Volvossa Summum version ja sen lisäksi vielä lisävarusteena peruutuskameran reilulla tonnilla, jos meinaa saada vastaavat varusteet kuin Aven Activessa, joten aika kalliit on vaihtoehdot. V60 tavaratilassakaan ei juhlimista verrattuna Ave farkkuun.

        V60 takapenkillä matkustin n. 2*200km keväällä, ja kyllä oli ahtaat oltavat pää katossa enkä eteen juuri nähnyt. Takapenkki oli myös julmetun kova MIKSI?, pakarat puutui jo 50 km jälkeen.


      • 432423
        sekavaa tietoa kirjoitti:

        Jaa. Minä taas olen kuullut, että tulee Pösön 508-malliin perustuva ns. ProAve, vai onko se sitten se virallinen myyntinimi vai ei, mutta joka tapauksessa ensi vuoden puolella pitäisi olla ranskalaisjapanilainen nykymallin korvaaja myynnissä.

        Miten muka ei ole mitään varmaan tietoa, miten mallin käy? Eurooppalaisilla valmistajille uusien mallien tulo myyntiin on aina tiedossa hyvissä ajoin etukäteen.

        Tojotin ei ole ikinä etukäteen huudellut tai vuotanut tietoja tulevista malleista.
        Ihan sama tilanne oli Aven eri sukupolvien kanssa.

        Tojon pääsuunnittelijoiden haastattalelussa kävi ilmi Aven tulevaisuus.


      • 2.4 STW
        pekka_xxcc kirjoitti:

        V60 takapenkillä matkustin n. 2*200km keväällä, ja kyllä oli ahtaat oltavat pää katossa enkä eteen juuri nähnyt. Takapenkki oli myös julmetun kova MIKSI?, pakarat puutui jo 50 km jälkeen.

        Kumpi sitten on pahempi se että kuskilla puutuu selkä ja hartiat 50km jälkeen vai että matkustajalla?
        V60 on Aurisin kokoluokan auto mutta vaan vähän paremmin tehty ja siksi tietysti kalliimpi. Molemmat tarjoaa ostajalle vastinetta rahalle.

        Muten ihmejuttu on se että Aurisissa ei oikeastaan ole etupenkillä pitkäkoipisella ahtaampaa kuin Avessa. Tämä ehkä kertoo Aven korin iästä. Se kun on perusmitoitukseltaan ja rakenteeltaan sama mikä 2-kopassa esitelty.


    • ncm12

      Uuteen aveen tulee sellainen huippuhyvä vasruste joka on nimeltään etupyörien asennon osoitin se hyvä kun ennen liikkeelle lähtöä tietää minne päin se singahtaa kun ohjaustuntumaa ei ole ollut tojoissa milloinkaan se on myös ajaessa hyvä varuste

      • Lue uudelleen

        Olisit lukenut ne muidenkin autojen jutut, kun aika vaimein sanakääntein kerrotaan saksalaisten ohjauksista, kun niissäkin on nyt ollut muutaman vuoden ne sähkötehostajat. Mutta ai niin säähän ostat sellaisen vasta 15 v päästä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5209
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4686
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2986
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1747
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      109
      1735
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe