Uusi luotsi esittäytyy

katoliikki

Olen vasta aloittanut palstan luotsina. Avaan piakkoin sähköpostiosoitteen, johon voi antaa palautetta ja poistopyyntöjä.

Palstan tilanne pääsi luotsittomana aikana valitettavan huonoksi. Sen vuoksi linjani on vähintäään ensimmäisinä viikkoina tiukka.

1) Asiallinen keskustelu on tervetullutta. Tätä varten Suomi24 on olemassa, eikä provosoivampikaan keskustelu tällaisella julkispalstalla ole pois suljettu, mutta aluksi linja on tiukempi palstan tervehdyttämiseksi.

2) Erilaisten omatekoisten totuuden julistajien, kuten nimimerkin "Totuusvoittaaaina" viestit pääsääntöisesti poistetaan saman tien. Tämä on katolisuuspalsta. Loputon ja hedelmätön vääntö esimerkiksi Pyhän Marian asemasta ei kuulu tänne. Perustakaa teologiapalsta sitä varten jos haluatte. Keskustelu on tervetullutta, mutta vain jos se on aitoa keskustelua eikä yksipuolista toitottamista.

3) Palstaa määrällisesti vuosikaudet hallinnut trolli on erityisessä tarkkailussa. Hanki yksi nimimerkki, mielellään rekisteröity. Lopeta narskuttaminen esim. tuoreista katolilaisista, ellei sinulla ole rakentavia ehdotuksia. Sama koskee piispaa, jäsenmaksua, ulkomaalaisia, sääntökuntia. Ellei ole esittää uutta ja perusteltua, älä esitä.

4) Kaikki Suomi24:n säännöt ovat sellaisenaan voimassa. Tutustu niihin. Ne ovat minimitaso, ei se taso jota minä noudatan. Henkilöön käyvät viestit ja selvä trollaus poistetaan ainakin toistaiseksi saman tien.

Yleensä ja erikseen: ylläpidon tai luotsin arvostelu ei kuulu palstalle. Toimintalinjastani voi valittaa (tai sitä kiittää) ainoastaan ylläpidolle, koska minulla on palstan tarkoituksesta ja sen toiminnasta näkemys, joka ei valituksilla muutu.

Näillä säännöillä mennään nyt. Tervetuloa keskustelemaan katolilaisuudesta!

8

146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helpottunut kovasti

Bravo!
      Tervemielinen keskustelu .ahhh..

• S.S.

Toivottavasti palstalla avautuu jälleen mahdollisuus asialliseen keskusteluun katolisen uskon tiimoilta. Itse en viitsinyt kirjoittaa pitkään aikaan, koska keskustelu oli suurelta osin asiatonta. Huomioni mukaan monet asialliset keskustelijat olivat tehneet saman johtopäätöksen. Tämä on kuitenkin tietääkseni ainoa kaikille avoin suomenkielinen foorumi katolilaisuudesta.

• Kohti valoa!

Tervetuloa, uusi luotsimme!
      Linjasi vaikuttaa varsin terveeltä ja kannatan sitä lämpimästi!
      Kyllä tämä palsta kaipaakin "isällistä ojennusta".

• jo riittää

Hienoa! Hyvät periaatteet.

Olen surrut kaikkein niiden puolesta, jotka eivät ole (vielä) katolilaisia mutta haluavat oikeaa tietoa. Tätä pakstaa lukemalla he ovat jo vuosia saaneet varmasti kasmmottavan kuvan suomalaisesta katolilaisuudesta. Tai siis siitä, mitä he ovat joutuneet näkemään muka katolilaisuutena - asiallisia kirjoittajia täällä ei tosiaan ole monta ollut. Silloin tällöin joku on yrittänyt mutta saanut niskaansa asiattomuuksien ryöpyn.

Toivotaan hyvää keskustelua ja uudelleen viriävää kiinnostusta palstaa kohtaan kaikille mieleltään tasapainoisille ja hyvää tahtoville katolilaisille! Kiitos sinulle viitseliäisyydestäsi, luotsi katoliikki! Kestävyyttä!

Saan varmaan kohta keksiä itselleni uuden nimimerkin. Onpas mukavaa.

• PPietari

Trolli ja "totuusvoittaaaina" tarvitsevat meidän rukouksiamme.

• Marialainen!

On todella hienoa, että meillä on tällä palstalla taas luotsi. Lisäisin vielä kohdan:

5) Lopetetaan täysin asiaton arvailu siitä kuka on jonkin nimimerkin takana ja kuinka monta nimimerkkiä jollakulla on. Itselläni on ollut vuodesta 2003 lähtien tällä palstalla vain tämä yksi ja ainoa nimimerkki (ensin ilman huutomerkkiä), mutta silti olen saanut vastata täällä kyllästymiseen asti arvailuihin siitä, että olisinkin joku toinen. Sellainen ei kuulu asiakeskusteluun.

• Kuten sanottu, minulla on näkemys tästä palstasta, eikä se muutu. Marialainen lisää kohtia vain omiin listoihinsa, käyttäytyy ihmisiksi ja pitää huolen, että ei mene ihan joka kerta trollien kanssa samalle seuramatkalle.

Minut tavoittaa osoitteesta [email protected], ellei normaali ilmoitus asiattomasta viestistä johda tulokseen. Se on ensisijainen toimintatapa.

• Koska olen lempeä luonne, muistutan vielä tämän kerran, että ylläpidon arvostelu ei johda mihinkään. En keskustele linjastani vaan hoidan palstaa sen mukaan, miten parhaiten näen ja mikä on näkemyksekseni usean vuoden aikana vakiintunut.

Kommenteista päätellen palstan katolilaiset tietävät oikein hyvin, että muutos on heidän edukseen.

Luotsit käyttävät harkintavaltaansa poistaessaan viestejä. Joillakin keskustelupalstoilla on tiukempi linja kuin toisilla palstoilla ja tämä keskustelijoiden on vain hyväksyttävä. Selostin luotsihakemuksessani ryhmän tilanteen niin luthersäätiöläisen kirjoittajamme kuin mahdollisesti kotoperäisen trollimme suhteen, sekä sen suhteen, miten jyrkästi aion asiassa toimia. Linjani hyväksyttiin.

Tulkitsen seuraavan sääntöjen venytysyrityksen palstan häiriköinniksi ja häirikkö poistetaan palstalta riippumatta nimimerkistä, jota hän käyttää.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      72
      2698
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2672
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      107
      2322
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      34
      1619
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      239
      1553
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      40
      1475
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1270
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1216
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1181
    Aihe