SE TURVAVÄLI !

OLETKO TYHMÄ

Hei sinä autoilija, joka tänä(kin) päivänä ajoit takanani. Ajoimme alueella, jossa on nopeusrajoitus 80km/h. Liikenne oli rauhallista ja minun nopeuteni oli mittarin mukaan 90-95 km/h.
Eli vaikka minulla ei ollut alinopeutta, sinä roikuit usean kilometrin ajan noin viiden metrin päässä takapuskuristani.
Tosin kerran hiljensin vauhtia alle kahdeksaankymppiin, jotta olisit voinut ohittaa helposti, mutta et silti ohittanut. Jatkoit vain puskurissa roikkumista.
Tiesin, että käännyn muutaman kilometrin päästä sivutielle, joten en viitsinyt koukata bussipysäkille ja päästää sinua ohitse.

Sinä olet ajanut monesti perässäni, lähes joka päivä. Se tiedätkös kuumentaa tunteita...jos minulla olisi isompi ja huonokuntoisempi auto, olisin jo monta kertaa tehnyt äkkijarrutuksen ja sinä saatanan roikkuja olisit rysäyttänyt perääni. Tiedät varmasti, kumpaa osapuolta peräänajosta syytetään. Jos et tiedä, niin takana tulevaa. Mutta koska minulla on pieni ja hyväkuntoinen auto, en ala vaarantamaan terveyttäni äkkijarrutuksilla, vaan nielen kiukkuni.

Voisitko nyt tässä nettifoorumilla kertoa, miksi et pidä turvaväliä?

Etkö tiedä, mikä on riittävä turvaväli?

Takanamme oli tyhjää maantietä satoja metrejä. Jotta meillä olisi riittävä turvaväli, sinun ei tarvitsisi kuin hieman keventää kaasujalkaasi muutaman sekunnin ajaksi.

Mikä helvetti siinä on niin vaikeaa?

Oletko sinä vain niin TYHMÄ, ettet tajua, millaisia vaaratilanteita aiheutat?

12

231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15+7

Saman kokenut itsellä pienikokoinen auto jota takana tulija voisi luulla mopoautoksi, monesti ajetaan takana niin lähellä ettei peileistä edes näe että takana on joku.

Pysy rauhallisena keskity edessä olevaan liikenteeseen, kyllä takana tulija ennen pitkää lähtee pois, poliisikin kiinnittää siihen huomiota jos kohdalle sattuu mutta mikäli on kyseessä kiusanteko soitto 112.

Poliisin soisi kiinnittävän huomiota turvavälien käyttöön, edes järjestämällä teemaviikkoja tiedottamalla valvonnasta.
      Näitä teemaviikkoja pitäisi jakaa pitkin vuotta.

Pelkkä poliisin tiedote turvavälin tehovalvonnasta saa aikaan liikenteessä muutoksia parempaan.

• Niil on persekiima!

eli eivät osaa ajaa,itse ajan välil 100 mittarin mukaan 80 alueel ja silti joku tulee roikkumaan perseeseen!mut ei tol sinänsä mitään väliä,kunha itse tajuu seurata liikennet edes ja ennakoida,ettei joudu löymään liinoja kii,silloin tommosest osaamattomast on kyl haittaa.

• Jalka pois kaasulta ja annat vauhdin tippua. Itse päästin kerran tuossa tilanteessa vauhdin tippumaan kahteenkymppiin, mutta ohi ei menty. Kiihdytin takaisin norminopeuteen ja hetken päästä oli taas puskurissa kiinni. Toisin tempun, eikä sen jälkeen enää tullut taakse haistelemaan.

• vai toistit tempun

Totesi varmaan kerralla ettet ole käynyt pesulla moneen viikkoon. Kaikenlaisia tarinoita päväkodissasi kerrotaan.

• Voi pyhä pasuuna....

Jos minä käännyn kilometrin päästä vasemmalle niin tyhjennän kyllä taustani muusta liikenteestä joko päästämällä ohi tai kiskaisemalla reilusti rakoa....
      Sinäkö et "viitsinyt" ? Silti huudat turvaväliä?? Idioottihan sinä olet..... !!

• Alapeukku

"päästämällä ohi tai kiskaisemalla reilusti rakoa...."

No jo on tavallisen nuija jos lähtee vielä hanurissa roikkujan pillin mukaan tanssimaan ja repimään kiihdytyksin rakoa. Oikeasti se ei edes todennäköisesti auta mitään vaan tämä roikkuja kyllä osaa hommansa. Ohi se menee vasta sitten kun pysähdyt tai laitat vilkun päälle kääntymisen merkiksi. Sitten tulee kyllä jumalaton kiire lähteä ohittelemaan ja ajamaan takaa seuraavia takavaloja. Ihan niin kuin joku vtun ajokoira.

• Majava-kuski

Turvavälin voisi jättää myös moottoritiellä ohituksen jälkeen ohitettavaan.

Kerran ajelin peräkärryn kanssa kurakelillä varhaisena lauantaiaamuna Helsinki-Lahti. Väsyin ruikkimaan kallista Lasolia tuulilasille ja kun taas yksi ohittaja kurvasi eteen 5 metrin päähän, väistin kurasuihkua pientareelle. Moottoritie oli lähes autio, mutta niin vaan piti lähes joka kolmannen ohittajan kurvata siihen eteen. Muutama sentään osasi ajaa 300 metriä vasenta kaistaa ennen kuin palasi oikealle. Väistin pahimpia tapauksia pientareelle.

No, eipä mitään, sitten tuli takaa poliisiauto, ajoi rinnalle, pysäytti ja puhallutti. Kertoi että joku oli soittanut "peräkärrykuskista, joka ei pysy tiellä". Kerroin tilanteen, että pikemminkin minun olisi pitänyt soittaa heille liian lähelle eteen ajavista, että todennäköisesti se soittaja oli itse syyllistynyt liikenneturvallisuuden vaarantamiseen. Paha kyllä olin yksin liikenteessä eikä ollut todistajaa. Poliisi totesi että "älä välitä, liikenteessä nyt on kaikenlaisia kusipäitä". Toivotti kärsivällisyyttä ja hyvää matkaa (olin menossa Lappiin).

No nyt on hankittu tallentava kamera, ja on tarvittaessa todiste.

• Suurinosa

Autoilijoista menee sekaisin,jos ei ole näkyvissä jonkun takaluukkua
      johon tähdätä.

Laita takaikkunalle 100 w työvalo, jonka sytytät kun on tarvetta.

• Tuulilasi 700 ekee

Perskärväsillä on vaan niin mopot ajopelit, ettei niillä pääse ohi, jos edellä olevan imu loppuu.

Ja jos sitten pääsee ohi, ei tehot riitä kunnon ohitukseen vaan eteen pitä tulla heti, kun oikealla on tilaa. Roiskimaan rapaa ja irtonastoja.

• Kyllä on niin naurettavaa kun kaameella rapakelilläkin pitää roikkua aivan perässä kiinni.Luulis olevan huomattavasti mukavampi ajellakkin kun ei tarvi pyyhkijöitä täysillä pyörittää.

• jpniemi2

Kaikista helpoiten tunnistat itsesi perässäroikkujaksi jos joudut lisään pissapoikaan jatkuvasti nestettä.
      Meidän perheessä jätkä lisää parin viikon välein ja hänen ajotyylinsä on roikkua aivan perässä.
      Minun kohdalla taas pidän todella reilut turvavälit ja yleensä lisään vasta huoltoon autoa viedessä koska huolto laskuttaa siitä litkusta melkosesti.
      Joskus käynyt niin että ei ole tarvinnut lisätä ollenkaan kun vaihdan autoa 1-2 vuoden välein uuteen.
      Lisäksi siitä kuramönjän ja kivien lentelystä on muutakin haittaa autoon.Nykyautoissa on monenlaista kennoa etupäässä jotka tukkeutuvat helposti ja se on kuin sementtiä siellä kennossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      61
      4679
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      95
      4385
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      73
      3845
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3767
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      119
      2805
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2578
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2482
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2459
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2459
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      2324
    Aihe