Jossa on hänen kuvansakin.
Jeesuksen ruumis on pipari.
27
92
Vastaukset
- Mietiskele sitäkin
Sen tietää siitä että: Öylätissä eli Jeesuskeksissä on hänen omakuvansakin.
- Hymyilevä Apollo
Jeesuksen ruumis paistetaan nykyään Diakonissalaitoksella, ja siihen stanssataan silloin jo ruumismuotissa Jeesuksen omakuva krusifiksina, jotta jokainen vähä-älyinenkin ymmärtäisä kenet hän syö kirkoissa syntiensä sovitukseksi, - eikä kyseessä siis ole mikään tavallinen Hangon- tai Mariekeksi.
- kunhan huomautan
Sä Balttis olet TODELLA rasittava, tuota samaa sontaa suollat vuodesta toiseen, mitä luulet saavuttavasi tuolla kaikella ?
Tule sinäkin elämään 2000- lukua.
Ei moni taida tarttua irrallisiin asiayhteydestään irroitettuihin " mantroihisi ", niitä hokemasi pursuavat lähes kaikessa samomassasi.
Koetko olevasi toisten yläpuolella, etsimällä heistä virheitä ?
Voin luvata, että rämmit loputtomassa suossa, oikeassaolemisesi kanssa, duunia riittää, sitä ei ole puutetta.
Ihmisiä kun olemme, perisynnin alaisia...
Keskittyisit enemmän omiin ongelmiisi, niitäkin tuntuu olevan. - luulolla
kunhan huomautan kirjoitti:
Sä Balttis olet TODELLA rasittava, tuota samaa sontaa suollat vuodesta toiseen, mitä luulet saavuttavasi tuolla kaikella ?
Tule sinäkin elämään 2000- lukua.
Ei moni taida tarttua irrallisiin asiayhteydestään irroitettuihin " mantroihisi ", niitä hokemasi pursuavat lähes kaikessa samomassasi.
Koetko olevasi toisten yläpuolella, etsimällä heistä virheitä ?
Voin luvata, että rämmit loputtomassa suossa, oikeassaolemisesi kanssa, duunia riittää, sitä ei ole puutetta.
Ihmisiä kun olemme, perisynnin alaisia...
Keskittyisit enemmän omiin ongelmiisi, niitäkin tuntuu olevan.Balttis varmistelee taivaspaikkaansa
Minun elämäni on Kristus: Kol.3:1-4. Ja se muuttui myös meileltään Kristuskeskeiseksi,
Balttiksen Kristus puhuu. On rajansa silläkin mitä häneltä voi odottaa - Balttis Kristuksessa
luulolla kirjoitti:
Balttis varmistelee taivaspaikkaansa
Minun elämäni on Kristus: Kol.3:1-4. Ja se muuttui myös meileltään Kristuskeskeiseksi,
Balttiksen Kristus puhuu. On rajansa silläkin mitä häneltä voi odottaaEtkö usko meistä jotka olemme Kristuksen kanssa kuolleista herätettyjä, yhtenä hänen kanssaan, että Jumalan on herättäessään Jeesuksen Kristuksen kuolleista herättänyt meidätkin kuolleista, yhtenä ("echad) Hänen kanssaan ja asettanut MEIDÄT KÄTKETTYIN HÄNEEN TAIVAALLISIIN, kuten Jumalan sana ILMOITTAA TAPAHTUNEEKSI JA KEHOITTAA MEITÄ USKOVIA KIINNITTÄMÄÄN SIKSI MIELEMME TAIVAALLISIIN JOSSA TODELLINEN KATOAMATON ELÄMÄMME ON KRISTUKSEN KANSSA JUMALASSA: Kol.3:1-4; Ef.2:1-8.
- Balttis Adonaistaan
>> Ihmisiä kun olemme, perisynnin alaisia...>> eli onkos Jeesus Kristus puolestanne turhaan kuollut...kun ei teitä vapaiksi tehnyt, vai oletteko te sokeita ja möyritte yhäti synnin- ja pakanuuden yössä... ja eikö teille loistakaan valkeus joka lähtee Kristuksen evankelimista?
Minun elämäni on Kristus: Kol.3:1-4. Ja se muuttui myös meileltään Kristuskeskeiseksi, kun löysin Hänet evankeliumin kautta VOIDELLUKSI VAPAHTAJAKSENI - ELI HÄN ON HERRANI JA VAPAHAJANI, - KUTEN HÄN ON DAAVIDINKIN HERRA: Psalmi 110 Matt.22:41-46. Adonai Jeshua Ha Mashiach´ni..- kunhan huomautan
Tottahan olemme perisynnin alaisia, Jeesus nimenommaan tuli sovittamaan Kaikki maailman synnit ristinkuolemallaan.
Ihminen on tehnyt tuosta " peikon ", vaikka se on jokaisen ihmisen oma valinta, kun Jeesus kysyy, Ilm. 3: 20. Oletko valmis seuraamaan Minua ? siis Jeesusta.
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ilm.3.html
Jeesus on myös pelastajani........ - Balttis kysyy tätä
kunhan huomautan kirjoitti:
Tottahan olemme perisynnin alaisia, Jeesus nimenommaan tuli sovittamaan Kaikki maailman synnit ristinkuolemallaan.
Ihminen on tehnyt tuosta " peikon ", vaikka se on jokaisen ihmisen oma valinta, kun Jeesus kysyy, Ilm. 3: 20. Oletko valmis seuraamaan Minua ? siis Jeesusta.
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ilm.3.html
Jeesus on myös pelastajani........Et siis usko todeksi mitä Pietari julistaa Jeesuksen tehneen, sanoen näin Jeesuksesta eli Pelastajasta/ Vapahtajasta?
>> ...joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissaan ristinpuuhun, ETTÄ ME, SYNNEISTÄ POIS KUOLLEINA, ELÄISIMME VANHURSKAUDELLE
- Balttis Herrassa
Etkö ole koskaan ymmärtänyt miksi Pietari YLISTÄÄ JA KIITTÄÄ JUMALAA NÄIN SANOEN:
>> Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on UUDESTISYNNYTTÄNYT MEIDÄT ELÄVÄÄN TOIVOON JEESUKSEN KRISTUKSEN KUOLLEISTANOUSEMISEN KAUTTA,
TURMELTUMATTOMAAN JA SAASTUMATTOMAAN JA KATOAMATTOMAAN PERINTÖÖN, JOKA TAIVAISSA ON SÄILYTETTYNÄ TEITA VARTEN, jotka Jumalan voimasta varjellutte pelastukseen, joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana.
Etkös huomaa tästäkin että taivaspaikkamme valmistaja on Jumala, joka on tallettanut meille taivaallisiin turmeltumattomana asettaen katoattomamme elämämme uusina luomuksina Kristukseen, eli tämä katoamaton elämämme on kätkettynä taivaallisissa Kristuksen kanssa Jumalassa, mutta myös ilmoitettuna jo nyt Kristuksen salaisuuden tuntemisen kautta "apokalypseos", eli "ilman peitteitä" Jeesuksen elämäntäyteyden tuntemisen edessä: 2 Kor.3:17-18. Me olemme siis Kristuksessa turvassa koska olemme Hänessä jo nyt kätketysti INESSÄ - tai inessiivissä.- *Faith*
Ok. Jos kerran olet Jeesuksen seuraaja, miksi et sitten tee sitä mitä Jeesus käski tekemään?
Ei Jeesus käskenyt kiistelemään uskonkappaleista nettipalstoilla, vaan julistamaan evankeliumia, vapauttamaan ihmisiä riivaajista, parantamaan sairaita jne. - ja opettamaan ko. taidot eteenpäin uusille Jeesuksen seuraajille!
- Balttis osoittaa -->
Kirkot opettavat että Jeesus on piparissa niiden alttareilla, ja että Jumala on kohdattavissa syömällä näitä pipareita kirkoissa, itseasetettujen antikrisillisten papistojen käsistä, mutta Kristuksen evankeliumi on sen elämänlupauksen julistamista, jonka JUMALA ON JO NYT LAHJOITTANUT MEILLE PERUUTTAMATTOMASTI POJASSAAN, ELI SIKSI MYÖS TÄMÄN TAIVAALLISEN KRISTUKSEN SALAISUUDEN TUNTEMISEEN HENGESSÄ ARMAHDETTU PAAVALI JULISTI:
>> Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, lähetetty julistamaan lupausta siitä elämästä, joka on Kristuksessa Jeesuksessa...> Paavali, Jumalan palvelija ja Jeesuksen Kristuksen apostoli Jumalan valittujen uskoa ja totuuden sen tuntemista varten, joka on jumalisuuden mukainen, apostoli sen iankaikkisen elämän toivon perusteella, jonka Jumala, joka ei valehtele, on luvannut ennen ikuisia aikoja - mutta kun aika oli tullut, ilmoitti hän sen sanansa saarnassa, joka on uskottu minulle Jumalan, meidän vapahtajamme käskyn mukaan;- *Faith*
Onko tuo kaikki kirkon haukkumisesi vain sitä, että olet patalaiska, etkä ITSE tee Jeesuksen työtä?
Marmatat vaan päivät pitkät, että kirkko ei tee tai että kirkko tekee muka väärin!
Lähde tekemään mitä Jeesus käski, äläkä moiti niitä, jotka niin tekevät! - Elämä Kristuksessa
*Faith* kirjoitti:
Onko tuo kaikki kirkon haukkumisesi vain sitä, että olet patalaiska, etkä ITSE tee Jeesuksen työtä?
Marmatat vaan päivät pitkät, että kirkko ei tee tai että kirkko tekee muka väärin!
Lähde tekemään mitä Jeesus käski, äläkä moiti niitä, jotka niin tekevät!Minä olen perehtynyt elämän kuolussa luterilaisuuteen, ja haluan vian varottaa ihmisiä tästäkin antikristillisyyden muodosta, jota esiintyvät papistoineen edustaen muka Kristusta, sijaiskristuksina ja asettavat pelastuksen välittämisen välineiksi
Raamatulle vieraalla tavalla petollisesti kirkkojensa alttareilla jaettaviin epäraamatullisiin "sakramentteihin", kun Jumalan ja Isämme lahjoittaman katoamaton elämänne on todellisuudessa, Kristusksen ilmoitetun salaisuuden tuntemisen mukaan jo nyt talletettuna taivaallisiin ja on siis jo nyt Kristuksen kanssa Jumalassa, ja sinne Jumalan Henki tahtoo mielemmekin kiinnitää - siis tämän salaisuuden tuntemiseen - jossa ei ole mitään enää peitettynä katoamattoman elämätäyteyden lahja tuntemisessa - sen joka on krikkaudessa ja katoamattomuudessa meillekin lahjana annettu: 1 Joh.5:9-13; ja Kol.3:1-4. Ef.2:1-9. - *Faith*
Elämä Kristuksessa kirjoitti:
Minä olen perehtynyt elämän kuolussa luterilaisuuteen, ja haluan vian varottaa ihmisiä tästäkin antikristillisyyden muodosta, jota esiintyvät papistoineen edustaen muka Kristusta, sijaiskristuksina ja asettavat pelastuksen välittämisen välineiksi
Raamatulle vieraalla tavalla petollisesti kirkkojensa alttareilla jaettaviin epäraamatullisiin "sakramentteihin", kun Jumalan ja Isämme lahjoittaman katoamaton elämänne on todellisuudessa, Kristusksen ilmoitetun salaisuuden tuntemisen mukaan jo nyt talletettuna taivaallisiin ja on siis jo nyt Kristuksen kanssa Jumalassa, ja sinne Jumalan Henki tahtoo mielemmekin kiinnitää - siis tämän salaisuuden tuntemiseen - jossa ei ole mitään enää peitettynä katoamattoman elämätäyteyden lahja tuntemisessa - sen joka on krikkaudessa ja katoamattomuudessa meillekin lahjana annettu: 1 Joh.5:9-13; ja Kol.3:1-4. Ef.2:1-9.Outoa.
Esitin kysymykseni kaksi kertaa Balttikselle, ja sitten minulle vastaa Balttiksen tyyliin nimimerkki "Elämä Kristuksessa"!
Onko Balttiksen MANIA niin huipussaan, että nikitkin vaihtuvat ilman mitään logiikkaa?
- Balttis *Faith:lle
Kun ihminen uudestisyntyneenä, omaksuu sen uuden identiteetin koko täyteydessään jonka myös Pyhä Henki Hengen esikoislahjan ja sinetin kautta uskoon tulleeseen asettaa, hänen omakuvansakin muuttuu jopa näin radikaalista tämän seurauksena Kristuskeskeiseksi elämäksi:
>> Minä olen Kristuksen kanssa ristiinaulittu, ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minä nyt elän lihassa sen elän Jumalan Pojan uskossa, Hänen, joka on rakastanut minua ja antanut (lahjauskon minulle) itsensä minun edestäni. - 1+1=2
Tuhannen taalan kysymys:
Kirjoitteleeko tähän ketjuun yksi maanikko vai monta maanikkoa?- Tunnusta heti
Oletko saanut papilta piparia?
- Seig Luther !
Kun sanottavaa ei ole käydään kiinni henkilöiden persooniin, vaalien luterilaista perinnettä.
- Lainaajan orja
Faith, pysytään asiassa.
Hei,
Irvailet pyhällä asialla. Ehtoollinen on luterilaisen kirkon toinen sakramenteista, toinen on kaste. Molemmat on Jeesuksen itsensä asettamia.
Ehtoollisleivästä käytetään nimeä öylätti. Usein siihen on painettu Kristuksen kuva.
Monesti kysytään, miten on mahdollista, että ohut valkoinen lantti on Kristuksen ruumis ja väkevä viini Kristuksen veri? Olisiko sakramenttien pyhyys helpompi käsittää, jos kastevedeksi kelpaisi vain Jordan-virrassa siunatuissa tammitynnyreissä kuljetettu vesi? Tai jos ehtoollisleipä olisi leivottu samalla reseptillä aina alkukirkosta tähän päivään?
Ehtoollinen on matkaevästä elämäämme. Se on samalla syntien anteeksiannon ateria, muistoateria, yhteyden ateria, kiitosateria että myös mysteeri. Mysteeri se on siksi, että Jeesus on läsnä ehtoollisessa. Ehtoollisaineet ovat yhtä aikaa sekä tavallista leipää ja viiniä että Kristuksen ruumis ja veri. Sitä ei voi selittää, vaikka kuinka tekisi mieli kysellä tarkemmin. Se on uskon asia. Pyhä mysteeri edellyttää kunnioittavaa suhtautumista ehtoollisaineita kohtaan. Niinpä niitä pitää käsitellä asiaankuuluvalla tavalla eikä ehtoolliselle pidä mennä huumorimielessä.
t. Maarit-pappi- uskontotiede
Hyvä Maarit
Ehtoollisaineet eivät objektiivisesti katsoen ole sen pyhempiä kuin mikään muukaan aines.
Mitä tahansa asiaa voi pitää pyhänä, mutta ei uskomus muutu toisia velvoittavaksi totuudeksi siitä, että teitä mysteereihin ja taikamenoihin uskovia ihmisiä on.
Vai kunnioitatko sinä lehmiä pyhinä eläiminä, koska hindut tekevät niin? Sinun pyhät asiasi eivät objektiivisesti katsoen ole sen pyhempiä kuin heidänkään. Ymmärrätkö?
Viisaan ihmisen on helppo selittää, miksi ehtoollisaineet ovat yhtä aikaa leipää ja viiniä sekä Jeesuksen ruumis ja veri. Selitys löytyy lapsenomaisista aivoista, joissa hiekkalaatikossa tehty kakku on yhtä aikaa hiekkaa ja kakkua. Ei mitään sen mysteerisempää.
Vaikka uskot kuin lapsi, älä kiukuttele kuin lapsi, jolleivat kaikki ota todesta sinun leikkejäsi.
- Balttis Maaritille
>> Irvailet pyhällä asialla. Ehtoollinen on toinen LUTERILAISEN KIRKON SAKRAMENTEISTA. > Molemmat ovat Jeesuksen asettamia.
- Maaritti Spämmi
Minä olen spämmini esittänyt. Minä olen syytön virkapappi.
Hei Balttis,
Olemme vääntäneet kanssasi näistä asioista aikana, jolloin keskustelimme Kirkko kuulolla palstalla.
Näkemyksemme sakramenteista ja niiden luonteista eroavat, kuten tiedät. Opetan Luterilaisten tunnustuskirjojen mukaisesti. Olen siihen oppiin sitoutunut, kuten hyvin tiedät.
t. Maarit-pappi- ei balttis
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Hei Balttis,
Olemme vääntäneet kanssasi näistä asioista aikana, jolloin keskustelimme Kirkko kuulolla palstalla.
Näkemyksemme sakramenteista ja niiden luonteista eroavat, kuten tiedät. Opetan Luterilaisten tunnustuskirjojen mukaisesti. Olen siihen oppiin sitoutunut, kuten hyvin tiedät.
t. Maarit-pappiKerrohan, kohteletko lehmiä pyhinä eläiminä.
- Pyhät Lehmät sentään
ei balttis kirjoitti:
Kerrohan, kohteletko lehmiä pyhinä eläiminä.
En edes syntisenpyhiä luterilaisia lahkopappeja.
- Balttis Maaritille
No mutta nyt sinä kirjoitat totuuden mukaisesti, eli:
>> Opetan Luterilaisten TUNNUSTUSKIRJOJEN MUKAISESTI.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043414
- 883093
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201953- 691916
- 391898
- 221766
- 241697
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341459Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91349- 481337