Suomen poliisi sai Stasi-valtuudet

taaltapesee

Suomalainen poliisi sai eduskunnalta Stasi-valtuudet. Poliisilla on nyt oikeus pitää salaista rekisteriä epäilemistään ihmisistä. Pelkkä poliisin epäilys riittää siihen, että kuka tahansa aivan tavallinen kunniallinen kansalainen voi joutua epäiltyjen rekisteriin.

Rekisteriin joutumisesta ei kerrota asianosaiselle sanaakaan. Rekisteriin merkittyjen nimiä ja muita tietoja ei näytetä edes pyydettäessä muille kuin tietosuojavaltuutelulle sekä poliisi- ja tulliviranomaisille.

Jos esimerkiksi naapurisi epäilee sinua siitä, että olet varastanut häneltä jotakin ja kertoo epäilystään poliisille, poliisi voi merkitä sinut salaiseen rekisteriin puoleksi vuodeksi etkä itse tiedä asiasta mitään.

Olet väärän ilmiannnon vuoksi epäiltyjen listalla ihan samanlailla kuin monet saksalaiset ja suomalaiset olivat aikoinaan Stasin listoilla.

Onko Suomi ajautunut oikeusvaltiosta poliisivaltioksi poliisin lähes rajattomiksi paisuneiden oikeuksien vuoksi?

52

282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peitepolliisi

Kymmenen viimeisen vuoden aikana on poliisi saanut enemmän lisävaltuuksia kuin sadan sitä edeltävän vuoden aikana. Huoleen on todellakin aihetta.

• kerrohan

Miksi on huoleen aihetta?

• "Otetaan mallia Ame.
        kerrohan kirjoitti:

Miksi on huoleen aihetta?

Vaikka tästä http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=3&id=9766 syystä.
        Kehityskulku on täysin identtinen. Kuuluu uuteen siionistiseen maailmanjärjestykseen, jonka yhteiskuntalaboratorio Pohjois-Korea on osoittautunut toimivaksi.

Ja tämä ei sitten ole huuhaata eikä edes kovin salattu totuuskaan. Katsele edes vähän ympärillesi äläkä nuku sitä hasbaran unta, mihin ZWO:n omistama media sinua nukuttaa.

• kyttäkoipi

Kaikki suomalaiset ovat roistoja. Niitä pitääkin kytätä.

• tnyurti

xydyn

• Jos naapuri tehtailee

vääriä epäilyjä riittävästi, niin poliisi voi katsoa sen "riittäväksi näytöksi" ja lakkauttaa aseluvan, ajokortin, ilmoittaa työnantajalle rikoskytkennöistä, tms.

Kaikki tämä, ja paljon muuta. Eikä yhtäkään epäilyä tarvitse edes tutkia, ettei juttu lässähdä kasaan.

Toki poliisilla täytyy olla motiivi, että tällaiseen ryhtyy. Mutta sattuuhan näitä.

• nononou

höpö höpö oletko irti todellisuudesta?

• ...
      • ...

Aarnio linkin keskustelua ei löydy enää.

• JonesHenry

Nimi rekisterissä oikeuttaa mm kotietsintäluvan! Riittää että sinua vain EPÄILLÄÄN jostain rikoksesta, josta seuraa vähintään 6-kk vankeussa. Oikeuden päätöstähän ei asiaan tarvita!

• ...

Tämä antaa lopulta viranomaisille paremmat mahdollisuudet selvittää rikosten tielle eksyneiden viranomaisten toimia. Tosi hyvä asia! Vain tämän kautta saadaan putsattua valvovista viranomaisista rikollinen aines pois?

• hyxrsry

dh65red

• tieto ei kuole
        ... kirjoitti:

Tämä antaa lopulta viranomaisille paremmat mahdollisuudet selvittää rikosten tielle eksyneiden viranomaisten toimia. Tosi hyvä asia! Vain tämän kautta saadaan putsattua valvovista viranomaisista rikollinen aines pois?

Siitähän on kyse uudessa lainsäädännössä. Rikosten tielle eksyneiden viranomaisten paljastamisesta. Nyt joku on joutunut jo puolustuskannalle ja poistattanut Aarnio ketjun ennen kuin kaikki paljastuvat?

• Alan pian epäilemään

Jos olisin kesta niin epäilisin kaikkia huumekauppiaiksi, sarjamurhaajiksi ja terroristeiksi. Asunnot kotietsinnöissä mullin mallin, sähkötainnutinta nivusiin ja kumihanskanyrkkiä anaaliin.

• Tota se tiesi kun

Kokoomus pääsi hallitukseen ja ensimmäisinä tekoinaan miehitti poliisijohdon omien poliitikkojensa sukulaisilla.

• ahaa...

Pelkäätkö että poliisijohdossa on nyt sellaisia jotka puhdistavat rikollisen aineksen pois valvovista viranomaisista?

• ttfk8u6r7ue
        ahaa... kirjoitti:

Pelkäätkö että poliisijohdossa on nyt sellaisia jotka puhdistavat rikollisen aineksen pois valvovista viranomaisista?

rswy

• taaltapesee

Ei poliisivaltiossa ole kenelläkään muulla kivaa kuin poliiiseilla. Miksi meillä esimerkiksi poliisi saa tehdä rikoksia, joista heitä ei tuomita? Esimerkiksi osallistua peitenimellä huumekauppaan, tekeytyä toiseksi henkilöksi kuin todellisuudessa ovat, toimia siviilipuvussa poliisina, harhauttaa tietoisesti ihmisiä, mennä omin lupinsa mihin tahansa kotirauhan suojaamaan asuntoon milloin vain?

Miksi poliisia kohti leikkiaseella tähtäily on aina murhan yritys? Miksi poliisi saa naamioitua, mutta siviilihenkilö ei? Miksi Suomessa ei pidätetylle lueta tämän oikeuksia, kuten muualla maailmassa?

Miksi Suomessa poliisi voi pidättää pelkän epäilyn perusteella kenet tahansa? Miksi poliisi voi maksaa niin sanottuile vasikoille jotka ovat poliisille juoruavia siviilihenkilöitä? Miksi poliisi valvoo ainakin sadan poliisin joukolla nettiliikennettä ja puhelimia kaiken aikaa Suomessa?

• helppo vastata

Siksi koska maasta halutaan turvallisempi.

• Kohtuuden nimeen
        helppo vastata kirjoitti:

Siksi koska maasta halutaan turvallisempi.

Miten viranomaisterrori parantaa turvallisuutta?

• judge dredd

Seuraavaksi tulee salaiset oikeudenkäynnit salaisine syytteineen.

Vastaajalle ei kerrota mistä tätä epäillään.

• asdasdad

Ja ihmisiä vain katoaa....

• minne?

katoaa?

• Ken tietää
        minne? kirjoitti:

katoaa?

Kadoksiin tai hukuksiin kenties...

• SO WHAT?

Tuollainen salainen rekisteri on aivan hyödytön, ja tulee tällaisen epäillyn henkilön kohdalla julkiseksi, jos poliisi tai jokin muu viranomainen ryhtyy toimiin epäiltyä henkilöä vastaan, kun tällöin joudutaan tekemään merkintä myös muihin rekistereihin.

Miten poliisilla edes muka riittää aikaa ja resursseja ylläpitää ja hyödyntää tätä rekisteriä?

• autoilija aaltonen

Asiaa voi miettiä vaikkapa tienpäällä kun poliisi alkaa pysäytellä "ihan vaan tarkistellakseen" vähän useammin, koska maijan tietojärjestelmä ilmoittaa että epäillään vaikka mistä ja vain siksi koska yläkerran nisti vetää välillä yrttisätkää.

Luulen tosin että järjestelmä haudataan vähin äänin kunhan sieltä löytyy riittävästi virkaveljiä näiden käräytellessä kateuksissaan toisiaan.

• ??????

Kateuksissaan? Ai senkö takia?

• TässyKakkonen

Kun synkkaus poliisiylijohtaja Paateron ja sisäministeri Räsäsen välillä lähti todenteolla käyntiin, alkoi Paateron armoton painostus poliisien lisävaltuuksista, joka johti muutamassa vuodessa siihen, että nyt suomalaispoliiseilla on laajimmat valtuudet maailmassa. Seuraavaksi Paatero todennäköisesti vaatii täyttä syytesuojaa poliiseille.

• Poliisit rikollisina

Pitäisikö Paateronkin tekemisiä tutkia hieman tarkemmin? Saattaa sieltäkin löytyä kaikenlaista...

• ...
        Poliisit rikollisina kirjoitti:

Pitäisikö Paateronkin tekemisiä tutkia hieman tarkemmin? Saattaa sieltäkin löytyä kaikenlaista...

Selittelyn makua aarniolaisten joukoista? Siksikö Aarnio ketju on poistettu koska siellä tuli esiin tuo vastakkain asettelu?

• moimoi,

Enpä osaa aiheeseen sanoa, kun ei ole kokemusta että virkavalta olisi minua koskaan mitenkään häirinnyt - enkä tunne ketään ensimmäistäkään ihmistä, enkä ole koskaan tuntenut, joka olisi ollut poliisin kanssa tekemisissä, eikä toi avaus näytä keskustelulta, että: "Keskustele päivänpolttavista kotimaan- ja ulkomaan uutisista- Maailman Menoa - Suomi24", mutta keskustelunaiheesta tässä nimettömällä Suomi24-palstalla maalaisjärki sanoo, että mitä ihmeen väliä sillä on, mitä tietoa poliisilla on rekistereissä, jos ihminen on tavis. Rikolliset tietysti ovat eri asia ja rikolliset ovat virkavaltaa vastaan. Minä en ole koskaan poliisin kanssa tekemisissä ollut, mutta en ole sikäli naivi, ettenkö uskoisi heillä olevan paljon sellaista salaista tietoa, mitä ei muille kerrota. Eikä se haittaa minua yhtään. Jos ei poliisilla olisi salaisia rekistereitä, miten yhteiskuntarauhaa ylipäätään puolustettaisiin, retorinen kysymys?

Jokaisella, joka kokee tulleensa väärinkohdelluksi, on Suomessa oikeus hakea juridistakin tietä oikeutta. Demokratia perustuu siihen. Totalitarismia olisi, jos tavallinen kansalainen ei voisi vaikkapa - teoreettinen esimerkki- mennä tekemään rikosilmoitusta rikoksen uhrina ( millaisen tahansa Suomen rikoslaissa lukevan) sillä perustein, että tietäisi jo ennalta, ettei tule saamaan oikeutta; sellainen olisi totalitariamia. Siitä olen aivan varma, että poliiseilla on tietty silmä jo sillekin, että jos tietyt ja samat kahinoivat aina. Ei ne tyhmiä ole.

Tavallinen kansalainen on mielestäni Suomessa täysin turvassa sillä, että valitsee seuransa oikein. Kiusantekijöille ei kukaan tietysti voi mitään, mutta muistuttaisin, että on myös käsite "perätön lausuma", eli myös sellainen voidaan katsoa rikokseksi, jos kiusaa tekevät vaikkapa tekisivät virallisia rikosilmoituksia poliisille perättömästi viattomista esimerkiksi taloudellisen hyötymisen, tahi maineen mustaamistarpeen takia.

Mitä tulee erityisen korostuneen outoon kiinnostukseen tällä Suomi24-palstalla keskustella "yrttisätkiä polttavista" ( erikoista kiinnostusta, luin keskustelua - ja kokonaisuudessaan nimetönhän tämä keskustelu ja hyvin usein täällä on huumekeskustelua, mikä on objektiivisesti sanoisinko intresanttia), niin asiaa tuntemattakin veikkaan monen hipin toimivan ihan järjestäytyneen rikollisuuden ulkopuolella, ja itseasiassa yrttisätkien polttaminen ei ole laitonta. Olen minäkin varmaan monta kertaa polttanut tupakkaa, joka maistuu oudolta ja josta en tiedä mitä se on: venäläinen mahorkka erityisesti maistuu oudolta, ja kannabista minä parka kokeilin lomamatkalla Lontoossa täysi-ikäisyyden kynnyksellä jossakin hotellin siivousvarastossa ( "rikos" olisi jo vanhentunut, enkä todellakaan tiennyt tarjonneiden nimiä), mutta siihen loppuu tietämykseni "huumausaineista", realistisesti. Eli en halua keskustella huumeasioista, kun en niistä asioista mitään tiedä.

Hyvin usein poliisi on, onneksi, taviksen paras kaveri.

Eri asia, jos keskustelu näyttäisi siltä, että kyse olisi mielivallasta, eikä organisoitudusta tarpeesta sallia häirikkömäinen keskustelu tässä Suoi24:ssa. Neukkulassa ja natsi- Saksassa se kieroutui se meininki tosiaan alle sata vuotta sitten siten, että tavikset oli lopulta tekaistuilla syytteillä linnassa ja keskitysleireillä ja niiden omaisuudet ryöstetty ja rikolliset juhlivat, kunnes sota päättyi, mutta eipä nyt sellaisia kauhuskenaarioita, koska alkaa vilunväreet mennä selkäpiissä, kun lukee lähihistoriasta ihmisluonteen sairautta.

I

• höpö höpö

Esimerkiksi Aarnio tapauksen uutiset ovat päivänpolttavia kotimaan uutisia. Miltei joka päivä uutisissa ja ihmiset odottavat lisää tietoa, jota pantataan. On säälittävää että se viestiketju poistettiin ja siten keskustelut pirstaloituvat muualle jolloin tulee mielikuva häiriköinnistä vaikka kyseessä on pelkkää keskustelua. Jos ei kestä kritiikkiä, mielipiteitä ja mahdollista tutkintaa niin se on varma merkki siitä, että ei pitäisi työskennellä viranomaisena. Silloin pitää etsiä muita töitä.

• moimoi,
        höpö höpö kirjoitti:

Esimerkiksi Aarnio tapauksen uutiset ovat päivänpolttavia kotimaan uutisia. Miltei joka päivä uutisissa ja ihmiset odottavat lisää tietoa, jota pantataan. On säälittävää että se viestiketju poistettiin ja siten keskustelut pirstaloituvat muualle jolloin tulee mielikuva häiriköinnistä vaikka kyseessä on pelkkää keskustelua. Jos ei kestä kritiikkiä, mielipiteitä ja mahdollista tutkintaa niin se on varma merkki siitä, että ei pitäisi työskennellä viranomaisena. Silloin pitää etsiä muita töitä.

No en tiedä asiasta, enkä ole edes kiinnostunut. Ymmärrettävää viestipoistoille on se, että jos Helsingin poliisin krp- huumerikosyksikön ( ent.?) päällikköä aletaan puolittain lynkata nettikeskusteluissa, että jos ne valtaa omaavat sitten sellaiset keskustelut poistattavat. Koska tuskin Aarnioon(kaan) suhtautuvat nettipalstoilla erityisen intohimoisesti ainakaan tavikset. Minä olen siitä hörhö ja sananvapauttani tässä Suomi24:ssa häpeilemättömästi käyttävä tavis, että minä katson oikeudekseni sanoa, että siinä Aarnio-jutussa on jotakin mätää. Jos Helsingin rikospoliisissa olisi korruptiota, miksi ainoastaan yksi tyyppi on eristetty kuukauksiksi puhumattomiskieltoon muille paitsi asianajajalleen, kuten olen lehdistä lukenut tästä Aarnio-casesta. Ettei vaan isommat herrat pesisi käsiään puhtaaksi ja pois ja irti jutusta... Sori, olen varmaan lukenut liikaa dekkareita.:)

Mitä mieltä muuten olet ohuthiuksisten naisten hiusmalleista ( yhtä aiheeseen liitttyvää, kuuin aloituskin)? Mä olen ruma nainen, ja ostin just kampaamosta ( voin todistaa tarvittaessa että eilen ja ihan nainen olen) ihan hyvän kampaamohiusvärin, joka tosin tiputti puolet mun hiuksistosta lattialle.

• Suoraan!

Mielestäni suomen poliisille pitäisi antaa melkein rajattomat oikeudet, mm. Ampua rattijuoppoja,nettirasisteja ja kännirähisijöiä.

Kaikilla poliiseilla voisi olla Judge Dredd-laajuiset oikeudet.

Rupee suomen kansalainen ryttyilee niin se on kuumaa lyijyä samantien, säästyisi paljon vanki-kuluissa ja oikeudenkäyntikuluissa.

• ghjdhhhhhhhhh

Joskus olen sanonut että suomen poliiseille saattaisi juuri ja juuri riittä judge-dredd tyyliset valtuudet. Mä tarkoitin sen vitsinä...

• awesdkjhg
        ghjdhhhhhhhhh kirjoitti:

Joskus olen sanonut että suomen poliiseille saattaisi juuri ja juuri riittä judge-dredd tyyliset valtuudet. Mä tarkoitin sen vitsinä...

Suomen poliisikin pitää sitä vitsinä. koska eihän se riitä alkuunkaan. Jumalallinen valta on poliisille saatava.

• taaltapesee

Oletko ajatellut "Suoraan!", että voisit olla ensimmäinen uhri, jos ehdotuksesi pantaisiin käytäntöön?

• voi että

hui sentään kun joku Viranomainen uhoaa huutomerkillä kovennettuna

• turha väittää.

Kukaan ei ole väittänyt että aarniolaisilla olisi ollut seurantalaite lutikoita käytössään. Siksi on turha miettiä missä ne olisi poistettu ennen auton poistumista maasta.

• peltinen polliisi

Kuka valvoo poliisin tekemisiä tai tekemättä jättämisiä? Ei kukaan.

• velivalvoja

Minä valvon kaiken aikaa poliisien työtä, mutta älä kerrro sitä poliiseille.

• pois Suomesta

Suomi on muuttumassa poliisivaltioksi hyvin nopeasti. Tällainen salainen epäiltyjen rekisteri on peräisin suoraan Orwellin painajaisista tai Stasin ajoilta Itä-Saksasta.

Maa alkaa olla pian siinä jamassa, että on parempi muuttaa pois Suomesta kuin jäädä poliisivalvonnan uhriksi.

• sjhlugh

Kun olette paenneet ulkomaille, niin kätyripoliisit takavarikoivat maaomaisuutenne ja luovuttavat sen venäläisille. Kätyripoliisit saavat FSB:ltä kasan mitaleita palkinnoksi, kun Suomi liitetään Venäjään ilman vastarintaa.

• ...
        sjhlugh kirjoitti:

Kun olette paenneet ulkomaille, niin kätyripoliisit takavarikoivat maaomaisuutenne ja luovuttavat sen venäläisille. Kätyripoliisit saavat FSB:ltä kasan mitaleita palkinnoksi, kun Suomi liitetään Venäjään ilman vastarintaa.

Erään teorian mukaan näin olisi tarkoitus järjestää käymään. Vuosien 1917-18 tapahtumat kirjoitettaisiin uudelleen ja punaiset olisivat sodan voittajia. Suomesta tulisi osa Putinin Venäjää, jonka jälkeen alkaisi kuitenkin armoton suomalaisiin kohdistuva vaino. Jotkut luulevat tosissaan hyötyvänsä tästä, mutta se olisi kovin lyhytaikaista. Suomalaisia seuraisi sama kohtalo kuin sukulaiskansoilla on ollut.

• tapsa4

Vaikuttaa täysin merkityksettömältä. Sillä, ainahan poliisiasioissa on se, että nyt olet syyllistynyt johonkin, ja saimme tiedon siitä niin, että.. Että se siitä keissistä aina. Mikäli siis tiedot on hankittu ´kyseenalaisin´ keinoin.

Niin hyvin, ja vuorovaikutteisesti Suomen yhteiskunta vain toimii. Ei silloin tule koskaan mitään keissiä, vaan poliisit itse vain saavat itsensä vaikuttamaan idiooteilta. Ja se tuntuu vain ja ainoastaan poliiseissa itsessään.

Toki olisi valtion kannalta hyödyllistä purkaa pois kaikki tuollaiset roskat. Kuten myös esimerkiksi pikavippitapauksien tapauksessa, onhan sekin ilmiselvästi ollut valtion suojelemaa toimintaa. Olisi siis valtion edun mukaista.

• yuryuk

Rikolliset pelkää, tuskin vaikuttaan tavalliseen tallaajaan. Palatkaa todellisuuteen.

• fsgsdfsadasdfsafd

sinä et päätä kuka on rikollinen ja kuka ei. isoveli päättää. ja kun lait säädetään riittävän väljiksi, jokainen voidaan määritellä rikolliseksi. toivottavasti naamataulusi miellyttää uutta stasi-poliisia, muuten poju sinä oletkin kusessa!

jos kaipaat poliisivaltiota, mikset yksinkertaisesti muuta sellaiseen? kyllä niitä maailmalla piisaa..

• nineveh

eniten rikolliset pelkää sitä, että viranomaisten sisäinen valvonta alkaa toimia tehokkaasti ja tilaa järjestäytyneen rikollisuuden soluttatumiseen yhteiskunnan rakenteisiin jää entistä vähemmän... tottakai siinä puhdistautumisessa menee useampi vuosi mutta sitä kohti asiat etenevät

• taaltapesee

Eduskunnan kassakaapissa on tälläkin hetkellä aito paperinen luettelo suomalaisista Stasi-listalla olleista poliitikoista, mutta sitä ei oteta esiin, koska taannnoinen eduskunnan puhemies Paavo Lipponen kielsi sen julkistamisen.

On väitetty, että listassa on ainakin entisen presidentin, Tarja Halosen sekä ministeri Erkki Tuomiojan nimi, mutta tukea väittelle ei ole, koska lista on yhä kassakaapissa.

Stasi-listan pysymistä kassakaapissa valvoon entinen Supon päällikkö, nykyinen eduskunnan pääsihteeri Seppo Tiitinen. Hän on jo eläkeiän ylittänyt vanha mies, mutta ei malta jäädä pois virasta, koska listaa on edelleenkin valvottava haukan lailla.

Presidentti Niinistö on esittänyt listan suppeaa julkistamista vain tutkijoiden käyttöön, mutta Niinistön ehdotus ei ole saanut vastakaikua eduskunnassa.

• hoh hoijaa,

No voi voi. Enpä ymmärrä, että miksi mitään Stasi-listaa pitäisi julkaista, ainakaan niin kauaa, jos ei sitten julkaista samantien myös täydellistä suomalaisten Hitlerin natsi- Saksaa aikoinaan kannattaneiden sukujen ja poliitikoiden nimiä. Minua kiinnostaisi paljon enemmän se ( en tosin ole tutkija, mutta jos olisin, takuulla kiinnostaisi), että ketkä kannatti Hitlerin tyyppistä ihmisyyttä vastaan toiminutta rikollista valtiota Suomessa kuin se, että onko joku suomalaispoliitikko virkansa puolesta joutnut käymään DDR:ssa sen säännöillä vuosikymmeniä sitten. Jostakin erikoisesta syystä kaikki, joita te äärioikeistolaiset vainoatte näillä palstoilla, on Suomen valtion suurimpia älyköitä ja humanisteja. Ei minulla nykyistäkään presidenttiäkään vastaan mitään tietenkään ole, mutta kai sillä on muuta tekemistä, kuin kaivella menneisyyttä poliittisten vastustajiensa häiritsemiseksi.

Jos sellainen Stasi-lista muka on olemassa ja jos sellainen joskus julkistetaan, niin sitten ei todellakaan saa olla ainoastaan poliittista väriä kok. kaikki tutkijat, jotka saa tehdä aiheesta "tutkimuksia". Olen nimittäin kyllästynyt lukemaan puolueen kok. totuuksia " tutkimuksina",vaikkei minulla taviksella heitäkään vastaan tietystikään mitään olekaan, mutta erityisesti tiede pitäisi jättää puoluepolitiikan ulkopuolelle, vaikka se onkin niin, että yleensä humanistisimmilla ja vähemmän rahakkailla aloilla toimii enemmän vasemmistolaisia ja rahatieteiden & poliisin alalla aina näitä niin ihania oikeistolaisiamme.

Mitäs vikaa siinä on, että Suomen johto Kekkosen tuella tasapainoili idän ja lännen välissä? Ei kait sitä nolo natsien entinen tukijamaa - Suomi olisi ikinä päässut kunnon maiden kunnioitettuun kastiin, jos jotakin v*tun äärioikeistolaismulkkuja olisi ainoastaan nuoltu ja pissitty toisen maailmansodan voittaneille aikoinaan?

Kuule. Viiskyt vuotta, niin Venäjä on maailman herra köyhtyneen USA:n sijasta. Enkä ole kommunisti kun sanon tän, vaan ihan faktojen valossa, niiin se tulee menemään. Ja minä olen, jos silloin tulen olemaan hengissä, niin noin ehkä ysikymppinen vanhus.

Tällasen pikkumaa- Suomen ei kannattaisi kauheasti uhitella isommilleen. Maan hyvä maine on perustunut liittoutumattomuuteen.

• poiutgrfd
        hoh hoijaa, kirjoitti:

No voi voi. Enpä ymmärrä, että miksi mitään Stasi-listaa pitäisi julkaista, ainakaan niin kauaa, jos ei sitten julkaista samantien myös täydellistä suomalaisten Hitlerin natsi- Saksaa aikoinaan kannattaneiden sukujen ja poliitikoiden nimiä. Minua kiinnostaisi paljon enemmän se ( en tosin ole tutkija, mutta jos olisin, takuulla kiinnostaisi), että ketkä kannatti Hitlerin tyyppistä ihmisyyttä vastaan toiminutta rikollista valtiota Suomessa kuin se, että onko joku suomalaispoliitikko virkansa puolesta joutnut käymään DDR:ssa sen säännöillä vuosikymmeniä sitten. Jostakin erikoisesta syystä kaikki, joita te äärioikeistolaiset vainoatte näillä palstoilla, on Suomen valtion suurimpia älyköitä ja humanisteja. Ei minulla nykyistäkään presidenttiäkään vastaan mitään tietenkään ole, mutta kai sillä on muuta tekemistä, kuin kaivella menneisyyttä poliittisten vastustajiensa häiritsemiseksi.

Jos sellainen Stasi-lista muka on olemassa ja jos sellainen joskus julkistetaan, niin sitten ei todellakaan saa olla ainoastaan poliittista väriä kok. kaikki tutkijat, jotka saa tehdä aiheesta "tutkimuksia". Olen nimittäin kyllästynyt lukemaan puolueen kok. totuuksia " tutkimuksina",vaikkei minulla taviksella heitäkään vastaan tietystikään mitään olekaan, mutta erityisesti tiede pitäisi jättää puoluepolitiikan ulkopuolelle, vaikka se onkin niin, että yleensä humanistisimmilla ja vähemmän rahakkailla aloilla toimii enemmän vasemmistolaisia ja rahatieteiden & poliisin alalla aina näitä niin ihania oikeistolaisiamme.

Mitäs vikaa siinä on, että Suomen johto Kekkosen tuella tasapainoili idän ja lännen välissä? Ei kait sitä nolo natsien entinen tukijamaa - Suomi olisi ikinä päässut kunnon maiden kunnioitettuun kastiin, jos jotakin v*tun äärioikeistolaismulkkuja olisi ainoastaan nuoltu ja pissitty toisen maailmansodan voittaneille aikoinaan?

Kuule. Viiskyt vuotta, niin Venäjä on maailman herra köyhtyneen USA:n sijasta. Enkä ole kommunisti kun sanon tän, vaan ihan faktojen valossa, niiin se tulee menemään. Ja minä olen, jos silloin tulen olemaan hengissä, niin noin ehkä ysikymppinen vanhus.

Tällasen pikkumaa- Suomen ei kannattaisi kauheasti uhitella isommilleen. Maan hyvä maine on perustunut liittoutumattomuuteen.

Ryhtykääpä tutkijoiksi:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_Kansan_Järjestö
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_Työrintama
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kansallissosialistien_Järjestö
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_Kansallissosialistinen_Työjärjestö
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Isänmaallinen_kansanliike
        http://uppslag.kaapeli.fi/bin/view/Uppslagsverket/SamfundetFolkgemenskap

• JFK needs U help

Aarnio ja Paatero on CIA:n agentteja, kansainvälistä huumekauppaa johtaa CIA, Usa, Englanti, Israel ja moSSad.

9II teroiskut olivat CIA:n ja moSSadin yhteistyöhanke, tarkoituksena saada syy hyökätä Afganistaniin polkaisemaan käyntiin talebanien lopettama unikonkasvatus.

Kansalaisten stasi-tyyppisellä (patriot act) kortistoinnilla ja vakoilulla on tarkoitus estää kansalaisten nousu vastustamaan rikollista illuminazionisti (CJN=Criminal Jewsh Network) eliittiä.

Illuminazionistit tekevät myös poliittisia murhia ja kiristyksiä Usassa, Englannissa, Israelissa ja Euroopassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      637
      2923
    2. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      108
      1542
    3. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      69
      1508
    4. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      83
      1390
    5. Minkälaisessa asennossa

Haluaisit kaivattusi kanssa olla?
      Ikävä
      115
      1287
    6. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      138
      1276
    7. 104
      1135
    8. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      138
      1051
    9. Sinä siellä lähistöllä

Tahtoisin tutustua paremmin 💫
      Ikävä
      48
      970
    10. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      49
      939
    Aihe