Skoda paras talviauto 2014 (TM)

Hyvä mutta halpa

yhdessä BMW:n kanssa, siinä kaksi oivaa talviautoa, olipa vetävät pyörät edessä tai takana, niin tai siis jos haluat hyvän takavetoisen talviauton, pitää sinun laittaa 20 000€ enemmän rahaa kuin yhtähyvään etuvetoiseen, kumman valitset?, minä ostin Skodan.

95

932

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vapaa maa !

      Jokainen tekee päätöksensä itse. Mitä se kenellekkään kuuluu, minkä merkkisellä autolla joku toinen ajaa. Minäkin olen päätynyt Skodaan - tosin nelivetoiseen, joten talviominaisuudet ovat kunnossa eikä tarvitse käydä etuveto-takaveto vääntöä.

      • Not_Idiot

        Skodassa ei ole todellista nelivetoa. se on mainoskikka. Se neliveto on käytössä vain tietyissä tilanteissa ja siksi vaarallinen.


      • maono....
        Not_Idiot kirjoitti:

        Skodassa ei ole todellista nelivetoa. se on mainoskikka. Se neliveto on käytössä vain tietyissä tilanteissa ja siksi vaarallinen.

        Ei neliveon tarte tiellä ollakkaan päällä muulloinkun tarvittaessa.eikä muallakaan.


      • eipniin
        maono.... kirjoitti:

        Ei neliveon tarte tiellä ollakkaan päällä muulloinkun tarvittaessa.eikä muallakaan.

        Se on myöhäistä jos 2 pyörää jarrutettu lukkoon ja 2 sutii.
        Se on vaihtuva 2veto nimeltään ja toimii vain kaupungissa.


      • 4x4

        Skodaan ei edes saa nelivetoa


    • Talviautoilija

      Hähä, oliko se voittajana oleva BMW oikeasti 20.000 euroa kalliimpi kuin Skoda? Neliveto-BMW olisi kyllä poikaa, mutta kalliitahan nuo uudet nelivetoiset 3-sarjan Bemarit ovat. Volvo on kyllä erinomainen talvessa, tietystikin kun se on ruotsalainen auto ja tehty pohjoismaisiin oloihin.

      • Hyvä mutta halpa

        juu, näin se oli:

        BMW 318d GT Business Automatic,
        testiauton hinta 48 300€

        Skoda Octavia 1,4 TSI Elegance
        testiauton hinta 27 716€


      • pierukeppi

        Joo joo, tosi kalliita joo uudet 3-sarjan bemut.

        Päälle 40.000 euroa maksoi mun uusi nelivetoinen 320iA sedan jossa moottorin arvot 184hv ja max 270nm vääntöä. Automaattivaihteisto oli ilmainen, eli manuaalin hintainen.

        Eipä tuo nyt kovin kallis ole. Köyhälle kaikki on toki kallista :)


      • keppipieru
        pierukeppi kirjoitti:

        Joo joo, tosi kalliita joo uudet 3-sarjan bemut.

        Päälle 40.000 euroa maksoi mun uusi nelivetoinen 320iA sedan jossa moottorin arvot 184hv ja max 270nm vääntöä. Automaattivaihteisto oli ilmainen, eli manuaalin hintainen.

        Eipä tuo nyt kovin kallis ole. Köyhälle kaikki on toki kallista :)

        Taidat olla itse melko köyhä kun tyydyi "karvalakki malliin", olisit ostanut vaikka X6M:n


      • Järjen köyhyys
        keppipieru kirjoitti:

        Taidat olla itse melko köyhä kun tyydyi "karvalakki malliin", olisit ostanut vaikka X6M:n

        Entä minkä itse ostit? Auriksen osamaksulla?


      • keke kakkonen
        Hyvä mutta halpa kirjoitti:

        juu, näin se oli:

        BMW 318d GT Business Automatic,
        testiauton hinta 48 300€

        Skoda Octavia 1,4 TSI Elegance
        testiauton hinta 27 716€

        Mazda 3 on Octaviaa parempi talviauto hinta-laatusuhteeltaan.


    • BMW - ylivoimaa

      Vuoden Talviauto 2014 on BMW 318d GT A. Tämä uuden 3-sarjan viisiovinen versio sai eri arvostelukohdista pelkkiä kahdeksikon ja yhdeksikön arvosanoja, muttei noussut millään osa-alueella yksin ykköseksi. Painotettu keskiarvo 8,8 oikeutti kuitenkin joukon ainoana viiteen lumikiteeseen.

      • talviouto

        Miksei Tojota ole ikinä ykkösenä. Viime vuonna taisi olla Tojon GT testin viimonen.


      • ollaan hävitty tää
        talviouto kirjoitti:

        Miksei Tojota ole ikinä ykkösenä. Viime vuonna taisi olla Tojon GT testin viimonen.

        eihän tuosta ylläty kuin terot itse jotka paukuttavat päätä seinään vuodesta ja autosta toiseen.


      • LexaaIS
        talviouto kirjoitti:

        Miksei Tojota ole ikinä ykkösenä. Viime vuonna taisi olla Tojon GT testin viimonen.

        Lexus IS oli kakkonen, hybridiylivoimaa.


    • Skoda harasoo

      Skoda on paras talviauto, siinä on yhtä lämmin sisällä kuin ulkonakin.

      • VolvoVaihtuiSkodaan

        Minulla uusi diesel Octavia webastolla. Eipä ole vielä näin lämmintä ja mukavaa talviautoa aikaisemmin ollutkaan. Ja penkitkin lämpiävät hetkessä.


      • Jaa on vai
        VolvoVaihtuiSkodaan kirjoitti:

        Minulla uusi diesel Octavia webastolla. Eipä ole vielä näin lämmintä ja mukavaa talviautoa aikaisemmin ollutkaan. Ja penkitkin lämpiävät hetkessä.

        Eipä olisi paljon hyötyä, kun on lämmin autotalli. Webastot kestää yleensä pari talvea ja sitten kaput.


      • bergerag
        Jaa on vai kirjoitti:

        Eipä olisi paljon hyötyä, kun on lämmin autotalli. Webastot kestää yleensä pari talvea ja sitten kaput.

        Lämmin autotalli on auton pahin vihollinen.


      • osssss

        Kyllähän se saadaan parhaaksi kun huonoimmalla lämmityslaitteella painoarvolla säädetään pisteet.Ei lämmenny normilämpöön ollenkaan -25 vai miten se oli? Heh?


    • Volvokyydillä

      Miten näin monet suomalaiset viitsii ostaa Skodan (yleensä VAG-auton) ja palella ajaessaan puoli vuotta vuodesta?

      • typeryyttä taas

        Kuinka lämmin auton pitää olla eri ulkolämpötiloissa, vai pitääkö olla aina 21 astetta?
        viddumaista vaan aina riisua talvipalttoot pois päältä kun ajelee muutamia kilometrejä töihin, kauppaan ja harrastuksiin.


      • Uskottavaa.....
        typeryyttä taas kirjoitti:

        Kuinka lämmin auton pitää olla eri ulkolämpötiloissa, vai pitääkö olla aina 21 astetta?
        viddumaista vaan aina riisua talvipalttoot pois päältä kun ajelee muutamia kilometrejä töihin, kauppaan ja harrastuksiin.

        Ei tarvi ei . Sotkassa riittää että on sama lämpötila kuin ulkona.
        Sillä selviää jo TM:n kakkoseksi


      • Lämmincar
        typeryyttä taas kirjoitti:

        Kuinka lämmin auton pitää olla eri ulkolämpötiloissa, vai pitääkö olla aina 21 astetta?
        viddumaista vaan aina riisua talvipalttoot pois päältä kun ajelee muutamia kilometrejä töihin, kauppaan ja harrastuksiin.

        Auton pitää olla todellakin lämmin ja hyvä ilmanvaihto.
        Itse pidän lämppäriä monesti 25 ast. ja auto kuivaa sisältä.


      • ohjekirjasta
        typeryyttä taas kirjoitti:

        Kuinka lämmin auton pitää olla eri ulkolämpötiloissa, vai pitääkö olla aina 21 astetta?
        viddumaista vaan aina riisua talvipalttoot pois päältä kun ajelee muutamia kilometrejä töihin, kauppaan ja harrastuksiin.

        Eikö automatiikka toimi Skodassasi?


      • ei etuvetoa
        ohjekirjasta kirjoitti:

        Eikö automatiikka toimi Skodassasi?

        Minä ostaisin 1-sarjan BMW:n (samaa hintaluokkaa kuin Octavia). Eli ei tarvitse olla yhtä tyhmä kuin avausviestin kirjoittaja...


      • Ei luistelevaa perää
        ei etuvetoa kirjoitti:

        Minä ostaisin 1-sarjan BMW:n (samaa hintaluokkaa kuin Octavia). Eli ei tarvitse olla yhtä tyhmä kuin avausviestin kirjoittaja...

        Ykkössarjalainen taitaa vaan olla kertaluokkaa pienempi auto kuin Occu. No mikäs siinä, jos se riittää kirjoittajalle.


      • mutta mutta
        ei etuvetoa kirjoitti:

        Minä ostaisin 1-sarjan BMW:n (samaa hintaluokkaa kuin Octavia). Eli ei tarvitse olla yhtä tyhmä kuin avausviestin kirjoittaja...

        1-sarjan BMW on ruma.


      • JaLisäksi ...
        mutta mutta kirjoitti:

        1-sarjan BMW on ruma.

        Lisäksi pieni, ahdas ja "muovinen" - kaukana nykisen Octavian laadusta. Käykääpä itse istumassa uudessa 1-sarjalaisen ohjaamossa - ei uskoisi että ollaan premiumissa. Hah.


      • dadadadad
        mutta mutta kirjoitti:

        1-sarjan BMW on ruma.

        No ei sitä Skodaakaan kauniiksi voi sanoa.


      • heti hoitoon
        mutta mutta kirjoitti:

        1-sarjan BMW on ruma.

        Octavia se vasta onkin muotoilun juhlaa... Siis todella tyylikäs.


    • Vain yksi voitti

      Outo otsikko, koska BMW oli ykkönen yksin. Skoda taisi olla kakkonen.

      • kymppiä pukkaa

        Itse ajan 600tkm ajetulla ranskalaisella 406 testin joka kohdasta tulee 10, koskaan en ole jäänyt lumeen, en mäkeen, päästöt kunnossa,ei mitään luistonestoja,onneksi, lämmin talvella, käynnistyy hyvin, erinomainen ajaa, .......listaa vois jatkaa, mutta 10 tulis jatkosakin kaikista kohdista.


    • , , , ,

      Oli kyllä tosi naurettavan näkönen bmw:n GT malli, korkee ku traktori ja vielä nokivasara... ei vittu sentää...

    • Vitun Hin...

      Skoda on täys paska,Veikko Kyrpä Korsosta ajaa myös Skodalla.

    • masu kurnii

      Oikeasti Mazda 3 oli testin paras talviauto.
      -hyvä lämmityslaite, lämpenee myös taajama ajossa
      -erinomaiset talvi-ajo-ominaisuudet, mm. nopein radalla ja hyvät jarrut

      • Buy BMW

        jos itsellä olisi rahaa auton hankintaan 48.300, eli tuon 3:s GT:n verran, niin eipähän tarvitsisi valita ainakaan Skodaa.


    • Sokotassa

      on hyvä ja halpa samassa paketissa.

    • Valitsijamies.

      Skodan tietysti.

    • Skoda on

      erinomainen talviauto.

      • Tietäjä.

        Erinomaisen paras.


    • Talvi tai kesä

      Skoda voittaa aina.

    • Topakka talvipirssi

      Paras kesällä ja talvella.

    • Hyvä talviauto

      se on Skoodakin. Ei siellä kyllä kuuma tule mutta on sentään jonkunlaisessa tuulensuojassa. Mitä nyt vähän oven pielistä viima vetää. Ikkunat tosin tahtoo jäätyä sisäpuolelta mutta vanha Jäämeren tien kuskien konsti auttaa: Suolaa sukkaan ja sillä hankaa ikkunoita.

      • ei kerrospukeutunut

        Tosi vitsikäs hemmo. Viime talvena Lapissa -35 astetta. Ei tarvinnut Skodassa susiturkkia. Ihan hyvin tarkeni ajaa normalisti pukeutuneena.


    • Skoda rules

      Mahtava peli talvellakin etenkin nelikkona.

    • Wintteri

      Pian se talvi tulee ja muut autot jäävät Skodan jalkoihin.

      • Nauraja.

        Etenkin Tojonraadot.


    • kaukana laadusta

      skoda oli testin kylmin ja meluisin kottero.lämpenee todella hitaasti,eikä lämpö riitä missään vaiheessa kovilla pakkasilla.
      tosin onhan noissa vaikka mitä vikaa muutenkin
      http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/01/04/volkkarin-dsg-vaihteiston-menetetty-maine/201317540/304 Vastaus oli selkeä: Vaihteisto konstruoidaan kestämään noin 250 000 ajokilometriä ilman tarvetta korjauksiin. Tuo 250 000 kilometriä tarkoittaa Saksassa ainakin Golfin kokoluokassa tämän kilpailijan normeissa myös koko auton suunniteltua elinikää.

      Voimme hyvin olettaa, että VW-yhtymän DSG-automaattivaihteistoille on alun perin asetettu varsin samantyyppiset kestävyystavoitteet. Tavoitteita ja tuloksia vertaillessa huomaa, että VW-yhtymä on epäonnistunut surkeasti DSG-vaihteistonsa tuotekehittelyssä. EPÄONNISTUNUT SURKEASTI DSG-VAIHTEISTON TUOTEKEHITTELYSSÄ

      skodan korikin on suoraan 90-luvulta,vettä vuotava sämpylä.
      -sähkövikaa riittää
      -tsi hajoo
      -jakopää ja turbo

      Kaikki automaattivaihteistot eivät välttämättä kestä 250 000 kilometrin ajoa ilman mitään korjauksia. On silti suorastaan ainutlaatuista, että alle 100 000 kilometriä ajettuihin vaihteistoihin joudutaan nyt tekemään tuhansien eurojen remontteja. Niitä ei voi selittää muu kuin suunnitteluvirhe, josta valmistajan pitäisi kantaa täysi vastuu.

      Lähipiirissäni ei ole montaa VW-yhtymän tuotetta ja vielä vähemmän DSG-vaihteistoja. Niistäkin vähistä yhden Golfin – vuosimallia 2010 – DSG-automaattivaihteistoa on korjattu tänä syksynä 2 000 eurolla, kun matkamittariin oli kertynyt kokonaista 60 000 kilometriä

      • susia kaikki tyyni

        kaukana hyvästä.laaduttomuus näkyy kaikkialla

        http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/02/03/kovaaaninen-kansanauto-idasta-skoda-octavia/20131732/304

        näin oikeat omistajat suunnittelevat jopa puslien vaihtoa skeidaan

        http://www.tuulilasi.fi/keskustelut/autojen-tyyppiviat/skoda-octavian-rengasmelu

        Skodissa rengasmelua on yleensä melko paljon.

        näin myös superpaskassa
        http://www.autotalli.com/artikkeli/Koeajo-Skoda-Superb-2,0-Tdi-140-Elegance-Dsg-2013

        näin lukee
        Ohjaus ei edusta aivan markkinoiden parhaimmistoa. Nykypäivänä monesti moititaan ohjauksen liiallista keveyttä, mutta Superbin kohdalla ohjaus on päinvastoin raskaan puoleinen. Jousituksen viritys on yllättävän kova ja saa auton pompottamaan ajossa lievästi. Myös töyssyt ja muut tien epätasaisuudet tärähtävät melko voimakkaasti ohjaamoon. Rengasmelu on melko voimakasta keskiluokan yleiseenkin tasoon verrattuna.

        näitä löytyy pilvin pimein,uusi yeti on myös kaamea melukoppi.tm,n testissä todettu


      • kyllä minä tiedän
        susia kaikki tyyni kirjoitti:

        kaukana hyvästä.laaduttomuus näkyy kaikkialla

        http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/02/03/kovaaaninen-kansanauto-idasta-skoda-octavia/20131732/304

        näin oikeat omistajat suunnittelevat jopa puslien vaihtoa skeidaan

        http://www.tuulilasi.fi/keskustelut/autojen-tyyppiviat/skoda-octavian-rengasmelu

        Skodissa rengasmelua on yleensä melko paljon.

        näin myös superpaskassa
        http://www.autotalli.com/artikkeli/Koeajo-Skoda-Superb-2,0-Tdi-140-Elegance-Dsg-2013

        näin lukee
        Ohjaus ei edusta aivan markkinoiden parhaimmistoa. Nykypäivänä monesti moititaan ohjauksen liiallista keveyttä, mutta Superbin kohdalla ohjaus on päinvastoin raskaan puoleinen. Jousituksen viritys on yllättävän kova ja saa auton pompottamaan ajossa lievästi. Myös töyssyt ja muut tien epätasaisuudet tärähtävät melko voimakkaasti ohjaamoon. Rengasmelu on melko voimakasta keskiluokan yleiseenkin tasoon verrattuna.

        näitä löytyy pilvin pimein,uusi yeti on myös kaamea melukoppi.tm,n testissä todettu

        Taas sama mantra vuorostaan tässä osiossa. Et ole ikinä Skodaa omistanut, saati ajanut. Minulla taas on Skoda ja tiedän, että sen ajo-ominaisuudet on todella hyvät, jousitus todella hyvä ja lisäksi erittäin lämmin (todettu -35 asteessa ja ihan aikuistenoikeesti).


      • kyllä rölli tietää
        kyllä minä tiedän kirjoitti:

        Taas sama mantra vuorostaan tässä osiossa. Et ole ikinä Skodaa omistanut, saati ajanut. Minulla taas on Skoda ja tiedän, että sen ajo-ominaisuudet on todella hyvät, jousitus todella hyvä ja lisäksi erittäin lämmin (todettu -35 asteessa ja ihan aikuistenoikeesti).

        Eihän sulla vaan ollut -35 asteessa viimasuojaa? Jos oli, niin tosi nolo juttu. Kaikki nauraa skeidan nokkasuojille. Ainakin mopopojat, jotka ajavat pakkasella ilmaan pipoa ja kypärää. Sen jälkeen ne kirjoittaa tänne...


      • kyllä minä tiedän
        kyllä rölli tietää kirjoitti:

        Eihän sulla vaan ollut -35 asteessa viimasuojaa? Jos oli, niin tosi nolo juttu. Kaikki nauraa skeidan nokkasuojille. Ainakin mopopojat, jotka ajavat pakkasella ilmaan pipoa ja kypärää. Sen jälkeen ne kirjoittaa tänne...

        Ei siinä bensakoneessa tarvi viimasuojaa. Moottori lämpenee normaaliin, tosin hitaammin. Ja sisällä ei tarvi susiturkkia


    • Ocu

      Onhan Skoda paras kesälläkin.

    • Ajaja.

      Skoda on hyvä kaikilla keleillä.

    • Winneri

      Voittoja riittää

    • Winterman

      Talvi tulee pian, kannattaa ostaa Skoda.

      • osssss

        kaasupoljin putsaus,webasto,viimasuoja.Niin pärjää kyllä.
        Nii ja kiinteä akkuvahti.


    • Ocu2

      Skoda on mulle kahdeksas automerkki. Seuraavasta en siis tiedä mikä se on. Kolme talvea Octavialla takana ja selkeästi paras tähänastisista. Liukkaalla tiellä ajotuntuma on niin hyvä, ettei tartte pelätä, minne auto vie. Puolen päivän mittaisia tosi pahassa kelissä tehtyjä reissuja takana lukuisia pimeälläkin ja aina on päässyt perille rentona. Skoda on nimenomaan talviauto. Kyllähän kesäkelillä ajelaa autolla kuin autolla.

    • Skoda ykkönen

      Hyvä talviauto on ja lämmin.

    • Talven selättäjä

      Skoda-kuskit oikein odottavat talvea kun auto on talviajossakin niin huippu.

    • Winterman

      Skodistille talvikin on yhtä juhlaa kun auto on niin hyvä.

    • Paras talviauto

      Paljon näkee Skodia esim. Levillä talvella.

      • revi siitä

        Juu ja Kittilän Pokan kylässä voi olla pakkasta -45 astetta ja Skodalla sielä vaan ajellaan.


      • Hylkeenperä
        revi siitä kirjoitti:

        Juu ja Kittilän Pokan kylässä voi olla pakkasta -45 astetta ja Skodalla sielä vaan ajellaan.

        Pakkasta 45 astetta.


      • ?????????????
        Hylkeenperä kirjoitti:

        Pakkasta 45 astetta.

        ???????????????


      • !!!
        Hylkeenperä kirjoitti:

        Pakkasta 45 astetta.

        Sama kuin lämmintä -45 astetta.


    • Ogier

      Talvi on yhtä nautintoa kun on Skoda alla.

    • Winterman

      Skodan huippuluokan talviominaisuudet ovat tärkeä asia Suomessa.

    • Hieno pirssi!

      Skodalla kun ajaa talvi on yhtä juhlaa!

    • Skoda on onni

      Kohta talvi on ja Skoda voittamaton.

      • Hitmanni

        Skoda on lyömätön talviauto.


    • Tervetuloa talvi

      Skodan varma eteneminen liukkaalla rauhoittaa mieltä, kun tietää, että seuraavana aamuna taas hyvin selviää perille. Lämminkin vielä ainakin bensamallina. Parempaa talviautoa en ole vielä löytänyt.

    • Nauttija.

      Talvesta nauttii kun Skodalla ajaa.

    • Winterman1

      Kyllä talvi tulla saa Skodan jos omistaa.

    • Wintteri

      Skoda voittaa talvenkin.

    • Jesss!

      Kaikessa paras.

    • Wintermanni

      Skoda kyykyttää talvenkin.

    • Natoman

      Antaa talven tulla, Skodalla on mukava olla ajelulla.

      • Wintersonsson

        Niinpä.


    • Voittajien merkki

      Kaiken se voittaa.

    • Kyllä kelpaa

      Skoda paras talvellakin.

    • Juurikin näin!

      Nimenomaan Yhdessä BMW:n kanssa. Molemmat kun ostaa niin Bemulla voi hoitaa ne talviajamiset ja Skodassa käydä välillä vaikka hankaamassa ikkunoita sisäpuolelta suolapussilla jos kaipaa reipasta puuhailua ulkosalla.

      • Jorkki

        Skodalla hinataan Bemarit ojasta.


    • Houhouhohuohu

      Nokkasuojasokota!

    • kyöstit

      Kartonkitehtaanjohtaja taputtaa ja ajattelee mielessään: banaaniboxien myyntikehitys on suoraan johdannollinen skeidun myyntikäyristä.

    • Kakan möivät

      Lukot jäätyy ocussa, tyyppivika.

      • 15+10

        Tota noin, mitkä lukot???


      • Niih
        15+10 kirjoitti:

        Tota noin, mitkä lukot???

        Kyllä ovenkarmeihin kiinni jäätyvissä tiivisteissä on lukkoa tarpeeksi. Ja kuka sinne sokotaan haluaisi edes mennäkään.


    • osssss

      TM ei tee sitten kylmäkäynnistyksiä ollenkaan ?
      Johan siinä saadaan kylmä VW auto voittajaksi?
      Vai onko lämpiävyys vaikka toyotan luokkaa?

      • Revi siitä ossssi

        Ossssiii, se minu ehdoittama veto. Hame odottaaaaa


    • turbottaja20

      Skodamies ei ymmärrä mitään vaan väittää ettei takavetoisella pärjää talvella. Tämän väitteen pohjaksi otetut kokemukset perustuvat naapurin veljen kaverin kertomuksiin 80-luvun takavetoisen Corollan huonoista talviajo-ominaisuuksista kun alla oli loppuunajetut kesärenkaat lumimyrskyssä. Realistista pohjaa siis Skodaukon höpinöille ei ole, vain pohjattomia oletuksia ja epätosia uskomuksia

      2014 jaettu talviauto voitto takaveto Bemarille ja etuveto Skodalle
      2015 jaettu talviauto voitto takaveto Mersulle ja etuvetoiselle VW Passatille

      • jormazzz

        turbottajalta on jutun juoni kateissa: Varmasti ko. takaveto-pirssit pärjäävät talvella, mutta ne ovat eri autoluokkaa hinnaltaan. Skoda ja muut normi perheautot eivät ole sattumalta nykyisin etuvetoisia.


    • Nelivetoa

      Bensakoneinen, nelivetoinen luotettava Japanilainen on paras auto Suomen talveen.

    • Adult

      Bemari on amisviiksien romu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1840
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1489
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1180
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      979
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      942
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      895
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      836
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe