Väkivaltainen isä.. :/

I´m not your hero

Eli, isäni on entinen alkoholisti. Ja aiheuttanu meidän perheen lapsille (meitä on kuusi) aika paljon kaikkee paskaa. Esim. Hakannu, repiny hiuksista, lyöny harjalla naamaan, hakannu vyöllä selkään. Ja vanhinta sisarusta se löi kerran hiilihangolla.
Mua se on repiny hiuksista niin, että on jääny kaljuläntti päähän. Lyöny huulen auki, paiskannu lattialle. Ja potkinu mua siinä. ja viime kesäloman alussa (päättäreitä edeltävänä iltana) se puristi mua kädestä niin, että siinä oli sen sormenjäljet ja se löi mua kolmesti kasvoille ja kerran mahaan.
No... Olen kertonut tästä äidilleni mutta hänen mielestä se on mun oma vikani ku isä lyö, hakkaa, haukkuu, potkii yms. Isäni on myös koittanut kerran kuristaa äitini, mutta aina äiti heittää sen ensiks pihalle. Ja ottaa sen myöhemmin takasin asuun samankaton alle. Ei mua oma turvallisuuteni enää huoleta. Mutta oon ainoo meidän perheen lapsista 3-vuotiaan pikkusiskoni lisäksi joka asuu vielä isän ja äidin kanssa kotona. Isäni ei hakkaa/uhkaile silloin kun äiti on kotona. Mutta auta armias, kun äiti on käymässä asioilla tai töissä.
Silloin saa pelätä pikkusiskon puolesta, jota isä riepotteli hiuksista tämän siskoni ollessa 2-vuotias. Mitä minun pitäisi tehdä? Äitini on kieltänyt puhumasta asioistamme poliisille, sossuille, terveydenhoitajalle, opettajille, kuraattorille tai muulle alan ammattilaisille. Miten saisin isäni lopettamaan?

10

319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se yks...

      Kerro jollekkin vaikka äitisi kieltää! Tuo on kamalaa! Kai rakastat sisarustasi tarpeeksi että tekisit tuon?

    • Hei
      Tilanteesi kuulostaa todella vaikealle. Nyt olisi ensisijaisen tärkeää puhua asiasta jollekkin perheenne ulkopuoliselle aikuiselle. Sillä ketään ei saa lyödä potkia tai repiä hiuksista, se on väkivaltaa ja tässä tapauksessa perheväkivaltaa. Ei ole olemassa yhtä ainoaa ihme temppua millä isäsi saataisiin lopettamaan väkivalta ja sen vuoksi tarvitsette koko perhe ammatti-ihmisen apua kipeästi. Kehotan sinua olemaan rohkea ja puhumaan asiasta esim. kuraattorille tai opettajalle koulussa. Rohkeutta sinulle.

    • i´m not your hero

      No oon puhunu, mutta ku ei noi sossut/kuraattorit tee täällä käpykylässä mittään..

      • power light

        Hui.. On kyllä kuraattorilla omat ongelmasa jos ei asialle mitään tee.

        Minulla samantapaisia kokemuksia ja soitettiin poliisit paikalle. Liian tärkeitä ihmisiä vaarassa, niin fyysisesti kuin hengellisesti. Itse käyn vielä yli15 vuotta tapahtuneesta - juttelemassa säännöllisesti koska se tuhosi minusta kaiken. Ihmiset on erilaisia jokanen kestää aikansa.

        Soita poliisit, puhu vaikka 10 opettajalle että saat sen loppumaan. Tarkoitti se sitten isälle ja äidille eroa tai huostaan ottamista, ei tuommosta tarvitse eikä saakkaan tapahtua.

        Voimia sinulle, olet arvokkaampi ja tee asialle piste.


      • Nyt kerrot!
        power light kirjoitti:

        Hui.. On kyllä kuraattorilla omat ongelmasa jos ei asialle mitään tee.

        Minulla samantapaisia kokemuksia ja soitettiin poliisit paikalle. Liian tärkeitä ihmisiä vaarassa, niin fyysisesti kuin hengellisesti. Itse käyn vielä yli15 vuotta tapahtuneesta - juttelemassa säännöllisesti koska se tuhosi minusta kaiken. Ihmiset on erilaisia jokanen kestää aikansa.

        Soita poliisit, puhu vaikka 10 opettajalle että saat sen loppumaan. Tarkoitti se sitten isälle ja äidille eroa tai huostaan ottamista, ei tuommosta tarvitse eikä saakkaan tapahtua.

        Voimia sinulle, olet arvokkaampi ja tee asialle piste.

        Siis... Jos sun äiti välittää susta niin se puuttuu asiaan heti! Kerro oikeesti KAIKILLE!!!!! Perheväkivalta on todella vakava asia! Ihan sama jos se kieltää kertomasta! Onnea sulle:(


      • tuttujuttu.
        Nyt kerrot! kirjoitti:

        Siis... Jos sun äiti välittää susta niin se puuttuu asiaan heti! Kerro oikeesti KAIKILLE!!!!! Perheväkivalta on todella vakava asia! Ihan sama jos se kieltää kertomasta! Onnea sulle:(

        kommentoi sulle.viestit menee miten sattuu. PST.nainen ennenkin miehenä esiintynyt


      • tuttujuttu. kirjoitti:

        kommentoi sulle.viestit menee miten sattuu. PST.nainen ennenkin miehenä esiintynyt

        Onnainen tai ei kun huomasin että joku kirjoittaa nimimerkilläni niin ilmoitin asittomaksi, mutta suomi24 luotsit on tehnyt ylläpidon kanssa ettää minua kohdistuvat asittomuudet saa olla, kun ks ihmisen kirjoitus vaikka viesti rikko sääntöjä, taitaa olla samaa porukkaa mikä eräällä toisellakin palstalla kirjoittin nimimerkilläni? mutta huomaa kirjoituksestaan päätellen että on aikuinen ihminen ja aikuisen ihmisen pitäisi kyetä käyttäytyy kun aikuinen ihminen käytyätyy


    • tuttujuttu.

      Toi nainen käyttää rekisteröityä miehen nimimerkkiä. varmasti nainen kertoo omasta elämästään en yhtään epäile Toivottavasti toi nainen saa avun elämässä.

    • PUHU NYT!!

      Puhu kuitenkin: Tuo voi käydä vielä ERITTÄIN kohtalokkaaksi!

    • No mutta huhhuh, kun on äitis aikamoinen auktoriteetti. Joo tota jos kerta sossuille puhuminen ei auta, niin... Ihan sama ota yhteyttä keneen tahansa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4672
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe