Suola ihonhoidossa

suolaa kasvoille!

Moikka kaikki!

Kaikki jossain vaiheessa elämäänsä tuskastuvat finnien ja mustapäiden ja muiden ärsyttävien iho-ongelmien takia. Monet kokeilee vaikka minkälaisia aineita ja jotkut auttaa, jotkut ei.

Täälläkin palstalla on juteltu suolasta ihonhoidossa ja monet ovat olleet sitä puolesta ja vastaan. Päätin itse kokeilla tätä suolaa ihonhoidossa tästä päivästä alkaen ihan huvikseen :) Ajattelin kirjoitella sitten kokemuksia tänne (ehkä jopa päiväkirjamaisesti?), sillä varmasti ainankin niitä epävarmoja teinejä mietityttää tällaiset asiat, miksei vähän vanhempiakin :)

Tarkoituksena on siis jättää muut ihonhoidontuotteet pois päiväkäytöstä ja kokeilla suolaa. Itse bongasin tämän ohjeen kaksplussan sivuilta, eli 1dl lämmintä tai kuumaa vettä, johon sekoitetaan 2tl hienoa merisuolaa (joditon!). (Omasta kaapista löytyy tosin ihan himalajan vuorisuolaa, jota varmaan voisi myös kokeilla?) Vanua sitten kostutetaan tuossa liuoksessa tai sitä laitetaan liuokseen sen verran kuin itse haluaa ja hellästi pyöritellään iholla kuin kasvovettä laitettaisiin, aamuin ja illoin :) Olin hieman laiska enkä jaksanut keittää vettä, mutta lämpöisää hanavettä käytin.. Jatkossa kyllä aion keittää veden ja antaa jäähtyä sopivan lämpöiseksi.

Pakko kyllä sanoa näin ekan kerran jälkeen, että tuo todellakin toimii (joiltain osin..)! Puhdistin lopuksi kasvot vedellä hellästi. Vielä en todellakaan osaa sanoa auttaako se finneihin ja mustapäihin, mutta ainankin iho tuntuu pehmeältä ja tasaiselta. Luulisin pidemmän käytön jälkeen tämän auttavan niihinkin, ainankin joillakin on auttanut epäpuhtauksiinkin.
Huuhdeltuani kasvot vedellä, en laittanut enää mitään kosteusvoidetta. Tarkoituksena on käydä illemmalla vielä saunomassa ja silloin varmasti laittaa jotain tököttiä naamaan (ihoni tuppaa kuivumaan aina vedellä huuhtelun jälkeen), mutta saa nähdä. Tämähän olisi hyvä tehdä nimenomaan _jälkeen_ saunan, mutta olin malttamaton ja kokeilin jo ennen sitä :)

39

498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suolaa kasvoille!

      Toinen päivä suolahoitelua takana päin..

      Aamulla tuntui kasvot ihanalta ja koko päivän iho oli varsin raikkaan näköinen ja ei ollut minkäänlaista punotustakaan tms. Sileä iho ja sitä rataa.

      Nyt illalla tuli laitettua kosteusvoidetta ja sitä ennen kasvovettäkin, joten suolahoitelut jäivät sikseen.

      Huomenna taas! ;)

    • finnit otsassa

      minne jääneet kirjoittelut olisi ollut mielenkiintoista seurata, saatko finnit pois.

    • suolaa suolaa

      minulla suola kuivatti finnit pois noin viikon käytön jälkeen. Tosin laitoin ihan suolaa vaikuttamaan kostealle iholle

    • emäs

      laita emäksistä suolaa a, ei sitä kaappisuolaa!

    • suolaa kasvoille!

      Moi taas! Nyt on kolmas päivä suolahoitelua takana. Kun heräsin aamulla ja katsoin peiliin niin ohhoh, sieltä heijastui kasvoni, joissa möngersi suolamatoja jotka olivat tehneet isoja reikiä. Seuraavaksi aion kokeilla ihon hoitamista akkuhapolla. Jännittää, miltä tulen seuraavana päivänä näyttämään. Ihon pesu akuhapolla ammuin Ilon on luonnollinen keino saada täydelinen iho. Nähdään ensi kerralla!
      P.S anteeksi kirjoitusvirheet, istun vessanpytyllä kakalla liikkuvasaa junassa.

      • mulonparasnimi

        Hyi toivottavasti en tule näkemään sinua...


    • suolaa kasvoille!

      Minä olen suolamummeli ja heitän suolaa ja akkuhappoa naamallenne plöts!? ;)))
      Suolaa sinne suolaa tänne tukehtukaa kaikki suolaan. Itse sain siitä syövän >:(

      • Huora1

        Niinpä.


      • Huora2
        Huora1 kirjoitti:

        Niinpä.

        Niinpä.


    • Pullamummo

      Pullaa!

      • suolaa iholle!

        Oi, pullamummo!


      • Pullamummo
        suolaa iholle! kirjoitti:

        Oi, pullamummo!

        Onko kaikki pikku pilluset eikun pullaset uunissa?


      • suolaa iholle!
        Pullamummo kirjoitti:

        Onko kaikki pikku pilluset eikun pullaset uunissa?

        No onhan ne. Mitä lapsillesi kuuluu? Saavatko he päivittäisen suola-annoksen?


      • Huora1
        suolaa iholle! kirjoitti:

        No onhan ne. Mitä lapsillesi kuuluu? Saavatko he päivittäisen suola-annoksen?

        Öö Chatti on keksitty


      • Huora2
        Huora1 kirjoitti:

        Öö Chatti on keksitty

        Niinpä


      • suolaa iholle!
        Huora2 kirjoitti:

        Niinpä

        Pää kiinni te kaksi. Perkelö


    • suolaa iholle!

      Moi taas! Näin vapun kunniaksi haluan muumioida teidät suolalla, mutta ennen sitä annan teille ihan perseeällisen verran tietoa suolasta.
      Sekoittamalla suolaa ja akkuhappoa saat ihan huikean ihonhoitotuotteen joka saa varmasti nuoret ja vanhat hymyilemään ;)))) (vittu ei jaksaa kirjoittaa kattokaa hikipediasta)
      Tässä videossa näkyy, miten onnellinen suolamallimme Heikki-Marjatta on.
      http://m.youtube.com/watch?v=JK-EF9fAHIY

    • suolaa iholle!

      Moi taas! Näin vapun kunniaksi tahtoisin muumioida teidät kaikki suolalla, mutta ennen sitä kerron ihan perseeän paljon tietoa suolasta. Tiesittekö, että sekoittamalla suolaa ja akkuhappoa saa iihan huikean hyvän ihonhoitotuotteen, joka saa niin nuoret kuin vanhatkin hymyilemään ;)))) (ääh ei jaksa kirjoittaa vittu kattokaa hikipediasta).
      tässä näette videon jossa näkyy suolamallimme Timo-Teijan onnellisuus ja touhukkuus :)
      http://m.youtube.com/watch?v=JK-EF9fAHIY

      • suolaa iholle!

        Tää **** tuut tänne matkija


    • suolaa iholle!

      Moi taas! Tänään annan teille reseptin.

      Saskapuolat

      1tl suolaa
      3dl suolaa
      merisuolaa maun mukaan
      1l akkuhappoa

      • suolaa iholle!

        P.S laittakaa kommenttii teidän lempi euroviisulaulajidta


      • 9+12
        suolaa iholle! kirjoitti:

        P.S laittakaa kommenttii teidän lempi euroviisulaulajidta

        Ukraine


    • suolaa iholle!

      Mä oon ihan ok mun puh. number 112 ja nimi Suola Mummo ja asun Pohjois-Koreassa pitäkää yhteyt ;)

    • suolaa iholle!

      Suolayötää

    • suolaa iholle!

      Mä tykkään suolasta
      Mun suu on märkä kuolasta
      kun mä nään...
      Suolaleivän!

      Suola on hyvää,
      suola on best
      ABC, nyt suolakissa on pilves

      Suolaa paineella p*****seen
      Sitten p***taan veeseeseen

      Suolaa ota terveydeks
      Ota siitä opikses
      Suola on mun best friend
      Nyt mä sanon "The End!"

    • uzuiui

      Mitä täällä tapahtuu? :D

      • kiinnostunut tuloksi

        Niuvanniemen asukit päässeet koneelle. Sääli.

        Olisi ollut kiva kuulla suolahoidon tuloksista.


    • boubambasangah

      Minun nimi on Boubambasangah ja on neekkeri voikio suola ja banaani laita naamase kiitos

      • Huora1

        En usko et toi teksti on jonkun mustan sangan kirjoittama. Tekstissä on isoja kirjaimia, eihän musstat tajuu shift-näppäimen olemassaoloo??? Toiseks ei musstat osaa laskee tota allaolevaa laskutehtävää.
        Ilmiselvä trolli...


      • Huora2
        Huora1 kirjoitti:

        En usko et toi teksti on jonkun mustan sangan kirjoittama. Tekstissä on isoja kirjaimia, eihän musstat tajuu shift-näppäimen olemassaoloo??? Toiseks ei musstat osaa laskee tota allaolevaa laskutehtävää.
        Ilmiselvä trolli...

        Niinpä.


      • Ngulabarqulzarwahdkl

        Bouba why you here go back eat chicken


    • suolaa iholle!

      Hei taas!
      Olen huomannut, että olette olleet kovin kiinnostuneita suolahoitoni tuloksista. Tässä ovat tulokset:
      Nenä: (suli pois)
      Huulet: (sulivat pois)
      Posket: (pelkät kuopat)
      Silmät: Tallella Jee!!! Paitsi sokeutuneet :/

      Kaikki rohkeasti kokeilemaan! Kesäihon vuoksi :)
      Ja Bouballe: En nyt laittaisi sitä banaania naamaan :)

    • hklc

      Öäämk

    • suolaa iholle!

      Hei taas! Nyt kaikki rohkeasti kyselemään suolamummolta kysymyksiä! En pure ;)

    • suolaa iholle!

      Tulkaa rohkeasti kyselemään kysymyksiä en todellakaan pure ihan mitä vaan maan ja taivaan väliltä. Älkää ujosteljo :)

    • suolaa (iholle)?

      Paska Vittuu Perkele Saatana kysykäää jo niitäh kysymyksiä tai suolaan kusymykseheihin kysymyksen, kysymystä, kysymynnänne, kysymättä. Paskakysymykseen. Ha

    • suolaa iholle!

      OK, jos ootte vähäniinku vammasii, ette uskalla kysyy, niin kysyn itse: Mikä on parempi jätskimaku, suklaa vai vanilja?
      Suklaa: like (sormi ylös)
      Vanilja: dislike (sormi alas)
      :)))

    • nalle "honey" puh

      Ohhoh vittuvittuvittuvitttu *prutsista* minä olen nalle Puh ja kakkaan hunnajaa jee

      • enosaalaskee

        Ok


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe