Palstalaisista suurin osa on kuitenkin eronneita.
Jäitkö kaipaamaan x-appivanhempiasi.
27
148
Vastaukset
Älähän yleistä. Osalla voivat appivanhemmat myös olla kuolleita niinku meillä ukkoni kanssa. Ukon isä oli kuollut jo aikaa sitten ennenku tutustuttiin niinku munkin isä. Molempien anopit kuoli muutaman vuoden tutustumisen jälkeen. Eipä siinä ajassa kerennyt mitään syvällisiä tunteita kehittyä.
Ja vanhus-jankutukset sen kun jatkuvat.
Oppivatko aloittajan iso-vanhemmat käyttämään vesi-vessaa?
Kaikkee pashaa sitä edelleen jaksetaan.
Että Nittakin, tuo sulo-suu, jaksaa tänlaisiin yrittää vakavasti.
Toivottavasti kuitenkaan ei ihan.
H.- luotsille kysymys
Miksi luotsi ei puutu sinun touhuihisi, ihmettelen suuresti. Lyttäät jokaisen aloituksen.
Millään muulla palstalla tuollainen ei tulisi kysymykseenkään. luotsille kysymys kirjoitti:
Miksi luotsi ei puutu sinun touhuihisi, ihmettelen suuresti. Lyttäät jokaisen aloituksen.
Millään muulla palstalla tuollainen ei tulisi kysymykseenkään."luotsille kysymys"
Ehkäpä minä herätän hyvää keskustelua?
Fiksut kommenttini ohjaavat paremmille urille?
Olen räikeän Trumpetin sordiino?
Lutunen, söpö, kultainen?
Tai muuten vaan tasa-painoittava tekijä.
Jopa senlainen, jota ymmärretään ihan oikein oikein.
H.- jäkäti jäk
hunksz kirjoitti:
"luotsille kysymys"
H.Et sinä ole muuta muuta kuin ärsyttävä saivartelija, joka kuvittelee olevansa joku Jumalan lahja keskustelupalstalle.
- aina tätä samaa
hunksz kirjoitti:
"luotsille kysymys"
H.johan sen lapsikin näkee että kateuksissasi tunget heti uusiin avauksiin, varsinkin jos avauksessa on potentiaalia tulla suosituksi, sitähän sinä et kestä
omat avauksesi ovat täynnä pääosin omia kirjoituksia, joskus niitä availin, en enää aikoihin jäkäti jäk kirjoitti:
Et sinä ole muuta muuta kuin ärsyttävä saivartelija, joka kuvittelee olevansa joku Jumalan lahja keskustelupalstalle.
"jäkäti jäk"
Minä kerron Jesselle.
Hän sentään muinoin kaatoi Jerikon muuritkin torvien päälle.
Taidatpa herätä huomenna iso finni poskessasi.
Ehkä jopa Ruusu pohkeessasi.
H.aina tätä samaa kirjoitti:
johan sen lapsikin näkee että kateuksissasi tunget heti uusiin avauksiin, varsinkin jos avauksessa on potentiaalia tulla suosituksi, sitähän sinä et kestä
omat avauksesi ovat täynnä pääosin omia kirjoituksia, joskus niitä availin, en enää aikoihin"aina tätä samaa"
Minulleko?
H.- jäkäti jäk
hunksz kirjoitti:
"jäkäti jäk"
Minä kerron Jesselle.
H.Taidatpa itse herätä joka aamu suuret peräpukamat suupielissäsi.
Ja kiität Luojaa, että ne sentään ovat sinun omasi. - Pirre*
Kaipaavatko hunka, anopit vävyään..?
- Jos et
hunksz kirjoitti:
"jäkäti jäk"
Minä kerron Jesselle.
H.tiedä vielä uskiksille on omat palstat Suoli24 :sä
Joten ÄLÄ ITSE JANKUTA SAMOJA VIRSIÄ, päivästä toiseen. Jos et kirjoitti:
tiedä vielä uskiksille on omat palstat Suoli24 :sä
Joten ÄLÄ ITSE JANKUTA SAMOJA VIRSIÄ, päivästä toiseen."Jos et"
Vaan minkäs sille voi.
Sormia selailemalla oppii laskemaan.
Tulee tunne että pakkohan tuohon on uskoa.
Vaikka raapisikin vain päätään ymmärtämättä mitään.
Enkä minä koskaan jankuta, jos ei sitten ole jankuttava aloitus.
H.
- 1xeronnut
Ei tarvitse kaivata, elävät vielä. Yhteyttä pidetään lähes päivittäin, asuvat tuossa kävelymatkan päässä, käyn auttelemassa ja kyyditsen kauppaan.
- a+au
Kaipaan, eron myötä kummankin kanssa hyvät välit, nyt jo molemmat kuolleet. Oli ihana anoppi ja appiukko, ikävä vieläkin.
- Kaipuu 14
Lyyli ja Pekka
Aune ja Lauri
Sanni ja Seppo
Kaikki x-appivanhempani olivat minulle yhtä tärkeitä. - v45
En ole eronnut kertaakaan yli 50v avioliittoa. Appi ja anoppi kuolivat 70-80 luvulla.
En kaipaa mutta en heitä vihannutkaan. - Kaupunkilainen
Millähän perusteella väität, että meistä suurin osa on eronneita? Tilastojen mukaan eronneita on 60-64-vuotiaista 16 %, 65-70-vuotiaista 13 %.
Appivanhemmista voi tulla "ero" myös puolison kuoleman myötä. Oma isäni on hieno esimerkki siitä, että näin ei tarvitse välttämättä käydä. Hän on äitini kuoleman jälkeen pitänyt yhteyttä muihinkin äidin sukulaisiin kuin appivanhempiinsa. - Pirre*
Pitäisiköhän kysyäkin niinpäin että kaipaavatko x -appivanhempasi 3 kertaa eronnutta, mitä arvelet?
- Ollaan ystäviä1
Minulla on hyvät välit jokaisen (6) kanssa ja appivanhemmat ovat hyvissä väleissä keskenään. Tapaamme vuosittain synttäreilläni.
- oi niitä aikoja
En ollut mieluinen miniä tulleesani sukuun ja se sanottiin todella suoraan. Isälläni ei ollut tarpeeksi hehtaareita, mikä tuntui naurettavalta, kun heillä ei ollut sitäkään vähää.
Appi oli alkoholisti ja luonteeltaan itse perkele. Anopista tuli lopulta aivan ystävä ja me ymmärsimme toisiamme. Olin monissa asioissa anopin ainoa puolustaja. - paloma*
Ei eronnut myöskään. Appivanhempani olivat minulle rakkaita ja läheisiä, vaikka asuivatkin toisella puolella maapalloa. Kirjeenvaihto oli vilkasta ja puhelintakin käytettiin, vaikka se ei ollutkaan siihen aikaan puoli-ilmaista. Kun lähdin lasteni kanssa mieheni hautajaisten jälkeen appeni halasi minua ja sanoi Paloma toivoisimme että et unohtaisi meitä kuitenkaan. Mitä en myöskään tehnyt: he olivat olleet yli kymmenen vuotta toiset vanhemmat nuorelle naiselle kaukana kotodistaan.
Paloma.se.co Kaipaan vielä tänä päivän anoppiani,vaikka siit on jo viistoista vuotta aikaa kun hän meni pois, vin 3kuukautta jälkeen mieheni kuoleman.
Hän oli vanha ja viisas ihminen, hyvin nöyrä ,eikä tuonut itseään esille..
Mummo prukas sanoa näin....ovat lapseni usein kuulleet...- pois pois
Mistähä sinulla moinen miete lie?
En ole eronnut, enkä usko, että eroan. Ei ole suurta ikävää jäänyt. Toista en edes tavannut, toinen sairastui vakavasti, ja pian hiipui pois luotamme fyysisesti ja psyykkisesti. - Soonnäin
Se oli aika rankkaa aikoinaan huomata, että ero koskee koko sukua, ei vain kahta ihmistä. Suru ja epätoivo iskee appivanhempiin ihan yhtä lailla.
Meillä anoppi osallistui eroon siinä missä ex-miehenikin. Kun ilmoitin että laitan ero-anomuksen vetämään, anoppi tuli neuvottelemaan lasten hoidosta exän kanssa. Tarkoitus oli jättää minulle vain tapaamisoikeus. Tajusin että hän teki sen koska hänkin joutui eron keskelle, mutta silti kesti vuosia ennen kuin pystyin antamaan tuon anteeksi.
Meni noin kolme vuotta ja hän sai useamman infarktin, joutui sänkypotilaaksi, tuomio oli että hän ei enää kävelisi koskaan. Hän kyseli perääni, ja vasta siinä vaiheessa vasta sydämeni suli. Ei olla koskaan puhuttu asiasta, eikä hän varsinkaan ole pyytänyt anteeksi. Mutta koen että se puoli on sanattomasti hoidettu.
Ei me kovin usein nähdä. Mutta lämmin tunnelma vallitsee aina kun tavataan. - Näin se on
Se on kova paikka tuo ero varsinkin isovanhemmille.
Pikkulapset muuttavat joskus satojen kilometrien päähän,kun Iskä tai Äiskä löytää uuden. Siinä ei sitten mammaa ja pappaa paljon nähdä,- Soonnäin
Totta tuo, Näin se on. Ja usein lasten puolisot otetaan lämpimästi vastaan omaan perheeseen, ikään kuin adoptoidaan :)
- Karvaselkä.
Ei siinä mummot ja papat muistu mieleen,kun Jorgos haluaa,että koti perustetaan Kreikkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383672Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal283232- 692878
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912720- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 221518
- 281507
- 281478
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474