" PYHÄKÖN PUHDISTUSTA "

Johtolause:
Luukas 18:9-14
Muutamille, jotka olivat varmoja omasta vanhurskaudestaan ja väheksyivät muita, Jeesus esitti tämän kertomuksen:
"Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus, toinen publikaani. Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani. Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.' Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!'
"Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei."

34

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...JATKUU...

      Lainaan Jeesusta. ( Mark 7:18-23)
      " Hän sanoi heille: "Oletteko tekin noin ymmärtämättömiä? Ettekö käsitä, ettei mikään ulkoapäin ihmiseen tuleva voi saastuttaa häntä? Eihän se mene hänen sydämeensä -- vatsaan se menee, ja sieltä se sitten ulostuu." Näin Jeesus teki selväksi, että kaikki ruoka on puhdasta. Ja hän jatkoi: "Se mikä tulee ihmisestä ulos, se saastuttaa ihmisen. Juuri ihmisen sisältä, sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, ja niiden mukana siveettömyys, varkaudet, murhat, aviorikokset, ahneus, häijyys, vilppi, irstaus, pahansuopuus, herjaus, ylpeys ja uhmamieli. Kaikki tämä paha tulee ihmisen sisältä ja saastuttaa hänet."

      Ja nyt siis Jeesus alkoikin opettaa aivan juutalaisille ennen tottumattomalla tavalla. Hän alkoi opettaa, että ei ole eroa hyvällä syntisellä ja huonolla syntisellä, vaan että kaikki ovat syntisiä ja eksyksissä, turmeltuneita ja vailla Jumalan uudistavaa armoa..

      Siis Jeesus alkoikin nyt opettamaan tässä asiassa näin, että ihminen ei pääse perisynnistä eroon ainoastaan lakia noudattamalla, koska ei
      syntisyytensä takia siihen kykene, vaan että LAIN tarkoitus on kasvattaa meidät siihen tilaan, että ymmärrämme olevamme syntisiä ja ilman Jumalan armoa tuhoon tuomittuja, ja niin, että sen huomattuamme rientäisimme rakastavan Isän " Abban" luokse turvaan koko sydämestämme ! :)

      Ihminen joka ei tätä huomaa, nimittäin omaa syntisyyttään, ei kykene tulemaan Jumalan eteen oikealla asenteella...
      Ja tämä asiahan oli ulkokullatuille fariseuksille sitten varmaan kauhea asia ymmärtää, sillä hehän luulivat olevansa oikein
      uskonnollista eliittiä ja Jumalan valittua kansaa, mutta julkea Jeesus kehtasi opettaa näin;
      " Publikaani muka vanhurskas, ja minä en muka, HÖH HÖH. Hänessä on riivaaja "
      Mutta todella kiihkeä entinen fariseus, Paavalikin, joutui tunnustamaan tämän opin lopulta oikeaksi, kun hän ensin oli kohdannut Jeesuksen ja saanut itselleen Pyhän Hengen uskon kautta Jeesukseen opettajakseen ja neuvojakseen.

      Ja tästä Paavali meille ilmeikkäästi kertookin: (Room 7:14-25)

      "Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
      Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
      Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
      Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
      Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
      sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
      Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
      Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
      sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
      mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
      Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
      Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia."

      Ja eli siis" Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa
      meidät kaikesta vääryydestä. " (1 Joh 1:9)

      • ... JATKUU...

        Myös eräs Espanjalainen mystikko runoilija Juan de la Cruz (1542-1591) eli RISTIN JOHANNES kuvaa kirjassaan " Pimeä yö " minusta tämän vähän saman asian hienosti ja kuvasi asian jotenkin näin, minä yritän tätä ajatusta jotenkin tuoda julki kansantajuisesti ja meidän kirkolliseen aikaamme soveltuvasti:

        Kuvitellaanpa nyt, että me olemme se ns. "Pyhän Hengen temppeli", niin kuin Paavali sanoo, mutta kuvitellaan kuitenkin, että olemme
        ns. perinnäissäännöille pyhittyneitä !

        No niin, nyt me päätämme alkaa siivoamaan tätä uljasta temppeliämme ja laitamme sen kaikki virsikirjat ja kirjapöydät järjestykseen,
        laitamme myös kaikki alttarille kuuluvat rekvisiitat paikoilleen, pesemme lattiat mopeilla, pesemme myös ikkunat ja lamput, pyyhimme pölyt huolellisesti kaikesta irtaimistosta...
        No niin.. Sitten kun kaikki mahdollinen on tehty, niin suoritamme vielä lopputarkastuksen, että kaikki asiat on kunnossa...
        Ja nyt on sekin ohi.. kyllä nyt kelpaa olla ja katsella omaa työn jälkeä ja nostaa itselle hattua; " Kylläpäs on siistiä, kylläpäs olen toiminut hyvin, kyllä Jumala on nyt varmasti tyytyväinen...Kunpa nyt ei vaan joku pahalle haiseva puli-ukko astuisi ovesta sisään ja sotkisi kaikkea, täällähän tuoksuukin niin hyvälle."

        Ja tässä tilassa me nyt olemme, nimittäin tilassa, josta on lähtöisin niin monta harhaoppia ja lakiuskontoa ja monenlaista ihmisten keksimää
        eettisyyttä...
        Mutta mikä tässä on homman juju ????????
        Tämähän näyttää ulkoisesti niin hyvältä ja tavoittelemisen arvoiselta... Tämähän on suorastaan hieno juttu...
        Mutta eipäs olekaan !!!
        Tässä temppelissä on yksi erittäin surullinen puoli;
        Ja se on se, että tästä temppelistä puuttuu Jumalan " VALKEUS" (1MOOS 1:3) Jeesus Kristus !!!

        Ja kuvitelkaamme nyt, että käy niin onnellisesti, että Jumalan Valkeus Jeesus Kristus astuu Pyhän Henkensä
        kautta tähän muuten niin siistiin temppeliin...
        NOH... Mitä nyt käykään ????
        Yhtäkkiä voimmekin huomata, että temppelin ns" luonnollinen" valomäärä, joka sillä on omasta takaa, ylittyy, ja näin
        ikään kuin kirkas auringon paiste pääsee paistamaan temppeliin...
        Ja mitä tapahtuukaan tässä siistissä temppelissä nyt ?
        Yhtäkkiä alkaa näkyä joka paikassa likaa ja pölyä mitä ei aikaisemmin millään voinut huomata, sitä leijuu, sitä on tarttuneena joka paikassa ja joka puolella, ikkunoissa on vanhoja sormenjälkiä ja rasvaa ja mitä enemmän valon määrä kasvaa, niin sitä enemmän erottuu vain likaa ja tomua...

        Mutta huomatkaamme !
        Tämä on suuri ja iloinen asia, sillä tästä vasta alkaa todellinen itsemme löytäminen ja sisäinen eheytymisemme...
        Ensimmäisiä kirkkoisiämme ollut Augustinus sanoi näin:
        " Jumala, anna minun löytää sinut, että tuntisin itseni."

        Ja tämä todella pitää paikkansa. Me emme ilman Pyhää Henkeä edes pystytä tajuamaan ketä me oikein olemme ja mitä me täällä teemme...
        Ja näin on myös meidän temppelimme kanssa. Jos Jumala ei tule meidän temppeliimme uskonlahjana, niin kaikki sen omin voimin siivoilemisyritykset on turhaa työtä.
        Ja näin on kaikissa lakiuskonnoissa ja ulkokultaisuuksissa !
        "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
        ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi." ( Ef 2:8,9)
        Onko meillä siis aihetta kerskata omasta hyvyydestämme ja olla parempia kuin kukaan muu ihminen
        oli hän sitten mukamas paha tai hyvä..
        EI OLE !
        Monen kristitynkin olen kuullut ihmettelevän Paavalin sanontaa, jossa hän toteaa, että " OLEN SYNTISISTÄ SUURIN " (1 Tim 1:15)
        vaikka hän oli valovoimaisempia kristittyjä ikinä.

        Mutta sitä juuri Paavali olikin, valovoimainen, joka takasi myös sen, että hän eli lähellä Kristusta ja näin kykeni näkemään oman
        syntisyytensä .
        Myös Johannes kastaja ymmärsi tämän kohdallaan
        " Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä." (Joh 3:30)

        Eli juuri näissä asioissa tapahtuu sitä ihmisen ja ihmisyyden puhdistautumista mitä ei itse kukaan voi omin teoin ja lakia vain noudattamalla tehdä, vaan niin, että annetaan Kristuksen rakastaa ehjäksi ja sinut paremmaksi omaksi itseksesi miksi sinut on Jumala jo alussa tarkoittanutkin...

        ja näihin ajatuksiin siteeraan vielä valovoimaista Paavalia, joka kehottaa meitä näin:
        " Koetelkaa itseänne, oletteko USKOSSA. " (2 Kor 13:5)

        God bless you all !!! ♥
        T:(*J*) Jamppe

        https://www.youtube.com/watch?v=TJTn58IPC5Q


      • otakoppi kirjoitti:

        ... JATKUU...

        Myös eräs Espanjalainen mystikko runoilija Juan de la Cruz (1542-1591) eli RISTIN JOHANNES kuvaa kirjassaan " Pimeä yö " minusta tämän vähän saman asian hienosti ja kuvasi asian jotenkin näin, minä yritän tätä ajatusta jotenkin tuoda julki kansantajuisesti ja meidän kirkolliseen aikaamme soveltuvasti:

        Kuvitellaanpa nyt, että me olemme se ns. "Pyhän Hengen temppeli", niin kuin Paavali sanoo, mutta kuvitellaan kuitenkin, että olemme
        ns. perinnäissäännöille pyhittyneitä !

        No niin, nyt me päätämme alkaa siivoamaan tätä uljasta temppeliämme ja laitamme sen kaikki virsikirjat ja kirjapöydät järjestykseen,
        laitamme myös kaikki alttarille kuuluvat rekvisiitat paikoilleen, pesemme lattiat mopeilla, pesemme myös ikkunat ja lamput, pyyhimme pölyt huolellisesti kaikesta irtaimistosta...
        No niin.. Sitten kun kaikki mahdollinen on tehty, niin suoritamme vielä lopputarkastuksen, että kaikki asiat on kunnossa...
        Ja nyt on sekin ohi.. kyllä nyt kelpaa olla ja katsella omaa työn jälkeä ja nostaa itselle hattua; " Kylläpäs on siistiä, kylläpäs olen toiminut hyvin, kyllä Jumala on nyt varmasti tyytyväinen...Kunpa nyt ei vaan joku pahalle haiseva puli-ukko astuisi ovesta sisään ja sotkisi kaikkea, täällähän tuoksuukin niin hyvälle."

        Ja tässä tilassa me nyt olemme, nimittäin tilassa, josta on lähtöisin niin monta harhaoppia ja lakiuskontoa ja monenlaista ihmisten keksimää
        eettisyyttä...
        Mutta mikä tässä on homman juju ????????
        Tämähän näyttää ulkoisesti niin hyvältä ja tavoittelemisen arvoiselta... Tämähän on suorastaan hieno juttu...
        Mutta eipäs olekaan !!!
        Tässä temppelissä on yksi erittäin surullinen puoli;
        Ja se on se, että tästä temppelistä puuttuu Jumalan " VALKEUS" (1MOOS 1:3) Jeesus Kristus !!!

        Ja kuvitelkaamme nyt, että käy niin onnellisesti, että Jumalan Valkeus Jeesus Kristus astuu Pyhän Henkensä
        kautta tähän muuten niin siistiin temppeliin...
        NOH... Mitä nyt käykään ????
        Yhtäkkiä voimmekin huomata, että temppelin ns" luonnollinen" valomäärä, joka sillä on omasta takaa, ylittyy, ja näin
        ikään kuin kirkas auringon paiste pääsee paistamaan temppeliin...
        Ja mitä tapahtuukaan tässä siistissä temppelissä nyt ?
        Yhtäkkiä alkaa näkyä joka paikassa likaa ja pölyä mitä ei aikaisemmin millään voinut huomata, sitä leijuu, sitä on tarttuneena joka paikassa ja joka puolella, ikkunoissa on vanhoja sormenjälkiä ja rasvaa ja mitä enemmän valon määrä kasvaa, niin sitä enemmän erottuu vain likaa ja tomua...

        Mutta huomatkaamme !
        Tämä on suuri ja iloinen asia, sillä tästä vasta alkaa todellinen itsemme löytäminen ja sisäinen eheytymisemme...
        Ensimmäisiä kirkkoisiämme ollut Augustinus sanoi näin:
        " Jumala, anna minun löytää sinut, että tuntisin itseni."

        Ja tämä todella pitää paikkansa. Me emme ilman Pyhää Henkeä edes pystytä tajuamaan ketä me oikein olemme ja mitä me täällä teemme...
        Ja näin on myös meidän temppelimme kanssa. Jos Jumala ei tule meidän temppeliimme uskonlahjana, niin kaikki sen omin voimin siivoilemisyritykset on turhaa työtä.
        Ja näin on kaikissa lakiuskonnoissa ja ulkokultaisuuksissa !
        "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
        ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi." ( Ef 2:8,9)
        Onko meillä siis aihetta kerskata omasta hyvyydestämme ja olla parempia kuin kukaan muu ihminen
        oli hän sitten mukamas paha tai hyvä..
        EI OLE !
        Monen kristitynkin olen kuullut ihmettelevän Paavalin sanontaa, jossa hän toteaa, että " OLEN SYNTISISTÄ SUURIN " (1 Tim 1:15)
        vaikka hän oli valovoimaisempia kristittyjä ikinä.

        Mutta sitä juuri Paavali olikin, valovoimainen, joka takasi myös sen, että hän eli lähellä Kristusta ja näin kykeni näkemään oman
        syntisyytensä .
        Myös Johannes kastaja ymmärsi tämän kohdallaan
        " Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä." (Joh 3:30)

        Eli juuri näissä asioissa tapahtuu sitä ihmisen ja ihmisyyden puhdistautumista mitä ei itse kukaan voi omin teoin ja lakia vain noudattamalla tehdä, vaan niin, että annetaan Kristuksen rakastaa ehjäksi ja sinut paremmaksi omaksi itseksesi miksi sinut on Jumala jo alussa tarkoittanutkin...

        ja näihin ajatuksiin siteeraan vielä valovoimaista Paavalia, joka kehottaa meitä näin:
        " Koetelkaa itseänne, oletteko USKOSSA. " (2 Kor 13:5)

        God bless you all !!! ♥
        T:(*J*) Jamppe

        https://www.youtube.com/watch?v=TJTn58IPC5Q

        HUOMATKAA TÄMÄ: JEESUS EI OLE USKONTO !

        Uskonto = engl "religion" on johdettu latinan verbistä
        "religo" = "sitoa" !
        Eli siis autoritaarinen uskonto sitoo ihmisen tiettyyn elämäntyyliin, tiettyyn kaavaan ! ja autoritaarisissa uskonnoissa synti merkitseekin ensisijaisesti tottelemattomuutta ja toissijaisesti eettisten sääntöjen rikkomista.



        Kun taas Jeesus = hebreaksi Jeshua, on johdettu hebrean verbistä jasha = vapauttaa !

        vrt Psalmi 146:7
        " Herra vapauttaa vangitut "
        Vangitut = hebr "asurim" = Kielletyt asiat


      • sanon vaan
        otakoppi kirjoitti:

        HUOMATKAA TÄMÄ: JEESUS EI OLE USKONTO !

        Uskonto = engl "religion" on johdettu latinan verbistä
        "religo" = "sitoa" !
        Eli siis autoritaarinen uskonto sitoo ihmisen tiettyyn elämäntyyliin, tiettyyn kaavaan ! ja autoritaarisissa uskonnoissa synti merkitseekin ensisijaisesti tottelemattomuutta ja toissijaisesti eettisten sääntöjen rikkomista.



        Kun taas Jeesus = hebreaksi Jeshua, on johdettu hebrean verbistä jasha = vapauttaa !

        vrt Psalmi 146:7
        " Herra vapauttaa vangitut "
        Vangitut = hebr "asurim" = Kielletyt asiat

        Juu, otakoppi on ihan okeassa - ei mikään "uskonto" ketään pelasta.. vaan Jeesus .joskus siitä kuitenkin voi olla paljon hyötyä tosin joskus siinä voi jopa käydä ihan päin vastoin, nimkittäin että uskonto on esteenä .. Se on vähän sama asia kuin jos oppii lukemaan - siitä voi olla suurta hyötyä jos lukee oikeita kirjoja mutta siinä voi käydä ihan päin vastoinkin jos käyttää lukutaitoaan vääriin tarkoituksiin... Näinhän tämä elämä menee kaikessa ,,, myös uskonnoissa.. on hyviä puolia ja huonoja puolia


      • Ilm.18:4
        otakoppi kirjoitti:

        ... JATKUU...

        Myös eräs Espanjalainen mystikko runoilija Juan de la Cruz (1542-1591) eli RISTIN JOHANNES kuvaa kirjassaan " Pimeä yö " minusta tämän vähän saman asian hienosti ja kuvasi asian jotenkin näin, minä yritän tätä ajatusta jotenkin tuoda julki kansantajuisesti ja meidän kirkolliseen aikaamme soveltuvasti:

        Kuvitellaanpa nyt, että me olemme se ns. "Pyhän Hengen temppeli", niin kuin Paavali sanoo, mutta kuvitellaan kuitenkin, että olemme
        ns. perinnäissäännöille pyhittyneitä !

        No niin, nyt me päätämme alkaa siivoamaan tätä uljasta temppeliämme ja laitamme sen kaikki virsikirjat ja kirjapöydät järjestykseen,
        laitamme myös kaikki alttarille kuuluvat rekvisiitat paikoilleen, pesemme lattiat mopeilla, pesemme myös ikkunat ja lamput, pyyhimme pölyt huolellisesti kaikesta irtaimistosta...
        No niin.. Sitten kun kaikki mahdollinen on tehty, niin suoritamme vielä lopputarkastuksen, että kaikki asiat on kunnossa...
        Ja nyt on sekin ohi.. kyllä nyt kelpaa olla ja katsella omaa työn jälkeä ja nostaa itselle hattua; " Kylläpäs on siistiä, kylläpäs olen toiminut hyvin, kyllä Jumala on nyt varmasti tyytyväinen...Kunpa nyt ei vaan joku pahalle haiseva puli-ukko astuisi ovesta sisään ja sotkisi kaikkea, täällähän tuoksuukin niin hyvälle."

        Ja tässä tilassa me nyt olemme, nimittäin tilassa, josta on lähtöisin niin monta harhaoppia ja lakiuskontoa ja monenlaista ihmisten keksimää
        eettisyyttä...
        Mutta mikä tässä on homman juju ????????
        Tämähän näyttää ulkoisesti niin hyvältä ja tavoittelemisen arvoiselta... Tämähän on suorastaan hieno juttu...
        Mutta eipäs olekaan !!!
        Tässä temppelissä on yksi erittäin surullinen puoli;
        Ja se on se, että tästä temppelistä puuttuu Jumalan " VALKEUS" (1MOOS 1:3) Jeesus Kristus !!!

        Ja kuvitelkaamme nyt, että käy niin onnellisesti, että Jumalan Valkeus Jeesus Kristus astuu Pyhän Henkensä
        kautta tähän muuten niin siistiin temppeliin...
        NOH... Mitä nyt käykään ????
        Yhtäkkiä voimmekin huomata, että temppelin ns" luonnollinen" valomäärä, joka sillä on omasta takaa, ylittyy, ja näin
        ikään kuin kirkas auringon paiste pääsee paistamaan temppeliin...
        Ja mitä tapahtuukaan tässä siistissä temppelissä nyt ?
        Yhtäkkiä alkaa näkyä joka paikassa likaa ja pölyä mitä ei aikaisemmin millään voinut huomata, sitä leijuu, sitä on tarttuneena joka paikassa ja joka puolella, ikkunoissa on vanhoja sormenjälkiä ja rasvaa ja mitä enemmän valon määrä kasvaa, niin sitä enemmän erottuu vain likaa ja tomua...

        Mutta huomatkaamme !
        Tämä on suuri ja iloinen asia, sillä tästä vasta alkaa todellinen itsemme löytäminen ja sisäinen eheytymisemme...
        Ensimmäisiä kirkkoisiämme ollut Augustinus sanoi näin:
        " Jumala, anna minun löytää sinut, että tuntisin itseni."

        Ja tämä todella pitää paikkansa. Me emme ilman Pyhää Henkeä edes pystytä tajuamaan ketä me oikein olemme ja mitä me täällä teemme...
        Ja näin on myös meidän temppelimme kanssa. Jos Jumala ei tule meidän temppeliimme uskonlahjana, niin kaikki sen omin voimin siivoilemisyritykset on turhaa työtä.
        Ja näin on kaikissa lakiuskonnoissa ja ulkokultaisuuksissa !
        "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
        ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi." ( Ef 2:8,9)
        Onko meillä siis aihetta kerskata omasta hyvyydestämme ja olla parempia kuin kukaan muu ihminen
        oli hän sitten mukamas paha tai hyvä..
        EI OLE !
        Monen kristitynkin olen kuullut ihmettelevän Paavalin sanontaa, jossa hän toteaa, että " OLEN SYNTISISTÄ SUURIN " (1 Tim 1:15)
        vaikka hän oli valovoimaisempia kristittyjä ikinä.

        Mutta sitä juuri Paavali olikin, valovoimainen, joka takasi myös sen, että hän eli lähellä Kristusta ja näin kykeni näkemään oman
        syntisyytensä .
        Myös Johannes kastaja ymmärsi tämän kohdallaan
        " Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä." (Joh 3:30)

        Eli juuri näissä asioissa tapahtuu sitä ihmisen ja ihmisyyden puhdistautumista mitä ei itse kukaan voi omin teoin ja lakia vain noudattamalla tehdä, vaan niin, että annetaan Kristuksen rakastaa ehjäksi ja sinut paremmaksi omaksi itseksesi miksi sinut on Jumala jo alussa tarkoittanutkin...

        ja näihin ajatuksiin siteeraan vielä valovoimaista Paavalia, joka kehottaa meitä näin:
        " Koetelkaa itseänne, oletteko USKOSSA. " (2 Kor 13:5)

        God bless you all !!! ♥
        T:(*J*) Jamppe

        https://www.youtube.com/watch?v=TJTn58IPC5Q

        No olipas hyvä kirjoitus sinulta Otakoppi! Täytyi oikein plussata. Mutta tämä koskee vain sitten tätä kirjoitustasi, ettet tule liian ylpeäksi :))

        Kaikessa muussa en sitten välttämättä olekaan kanssasi samaa mieltä, kuten jo tiedätkin...


      • Ilm.18:4
        Ilm.18:4 kirjoitti:

        No olipas hyvä kirjoitus sinulta Otakoppi! Täytyi oikein plussata. Mutta tämä koskee vain sitten tätä kirjoitustasi, ettet tule liian ylpeäksi :))

        Kaikessa muussa en sitten välttämättä olekaan kanssasi samaa mieltä, kuten jo tiedätkin...

        Tarkoitin siis kolmea ensimmäistä Otakoppi nimimerkin alla olevaa tekstiä, ettei tule väärinkäsityksiä. Vaikka toisaalta, tuskinpa ketään minun mielipiteeni kiinnostavat...


      • Ilm.18:4 kirjoitti:

        Tarkoitin siis kolmea ensimmäistä Otakoppi nimimerkin alla olevaa tekstiä, ettei tule väärinkäsityksiä. Vaikka toisaalta, tuskinpa ketään minun mielipiteeni kiinnostavat...

        Kiitos ;D


    • otakops
    • otakops

      UPPISTAKEIKKAA...

      "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
      ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi." ( Ef 2:8,9)

      • Jatkokertomus

        Jatkahan vielä yksinpuheluasi.


      • otakops
        Jatkokertomus kirjoitti:

        Jatkahan vielä yksinpuheluasi.

        Kiitos kysymästä...Hyvin minulle menee... :D


      • otakops

      • ei hautajaisia
        otakops kirjoitti:

        Musatuokio...

        https://www.youtube.com/watch?v=37LMmGB0DUQ

        Kiitos vain. Minä en pidä kuitenkaan tuollasesta. Olemme kuninkaan poikia ja tyttäriä, olkoon mielemme aina rohkea ja Isämme luona. En halua miettiä tätä roskaa ja moskaa, painua syvyyksiin noiden, perisuomalaisten "kristillisten" musiikkien mukana.

        Ei enää hautajaisia, odottakaamme Herraa rohkein mielin...

        http://www.youtube.com/watch?v=Nv1sCXdk_lo


      • otakops
        ei hautajaisia kirjoitti:

        Kiitos vain. Minä en pidä kuitenkaan tuollasesta. Olemme kuninkaan poikia ja tyttäriä, olkoon mielemme aina rohkea ja Isämme luona. En halua miettiä tätä roskaa ja moskaa, painua syvyyksiin noiden, perisuomalaisten "kristillisten" musiikkien mukana.

        Ei enää hautajaisia, odottakaamme Herraa rohkein mielin...

        http://www.youtube.com/watch?v=Nv1sCXdk_lo

        Joo... musiikkimakuja on monenlaisia ja toiset myös tykkää erilaisista ruuista ja siksi myös eri seurakunnat voi olla rikkaus kun sen vain oikein oivaltaa...
        Itse olen kaikkiruokainen sekä ruuan että musiikin ja seurakuntien suhteen... :)

        Pääasiahan on vain, että kaikki joukkueet potkii palloa maaliin samassa liigassa ja
        kunnioittavat toisiaan tosi urheilijoiden tavoin ! ♥
        ( ps. sana syntihän on =kreik `hamartia`= harhautumista,erehtymistä,"ampua ohi maalin")


        Kesäpäivämusiikkia... ;)

        https://www.youtube.com/watch?v=eBk5qKiIq9k


      • Urheilujasirkus
        otakops kirjoitti:

        Joo... musiikkimakuja on monenlaisia ja toiset myös tykkää erilaisista ruuista ja siksi myös eri seurakunnat voi olla rikkaus kun sen vain oikein oivaltaa...
        Itse olen kaikkiruokainen sekä ruuan että musiikin ja seurakuntien suhteen... :)

        Pääasiahan on vain, että kaikki joukkueet potkii palloa maaliin samassa liigassa ja
        kunnioittavat toisiaan tosi urheilijoiden tavoin ! ♥
        ( ps. sana syntihän on =kreik `hamartia`= harhautumista,erehtymistä,"ampua ohi maalin")


        Kesäpäivämusiikkia... ;)

        https://www.youtube.com/watch?v=eBk5qKiIq9k

        Urheilu... hmm,

        http://youtube.com/watch?v=bMTPjuB3E2w


      • Leipääjasirkushuveja

      • otakops
        Urheilujasirkus kirjoitti:

        Urheilu... hmm,

        http://youtube.com/watch?v=bMTPjuB3E2w

        1 Kor9:24 "Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte.
        9:25 Mutta jokainen kilpailija noudattaa itsensähillitsemistä kaikessa; he saadakseen vain katoavaisen seppeleen, mutta me katoamattoman.
        9:26 Minä en siis juokse umpimähkään, en taistele niinkuin ilmaan hosuen,"


        Minulla henkilökohtaisesti on kahdesta eri Suomen Urheiluliiton alaisesta
        lajista joka värinen Suomenmestaruusmitali ja Kultaisia kaksi molemmista ja
        nämä lajit ovat Jalkapallo ja Biljardi...

        Nuorena rakastin jalkapalloa kovasti, mutta se on nyt jäänyt.. mutta biljardia pelailen vielä "puoliaktiivisesti" ja biljardin ympärillä onkin vielä "rakkaita vihollisia" aika monia... ;D

        Toiset tietysti heti ajattelee, että urheilukin on syntiä mutta minulle se on aina ollut
        ajatus, että "terve sielu terveessä ruumiissa" ja kaiketi kasviksia syövä adventistikin näin ajattelee, jos sielu on...

        Nykyisin olen fyysisesti vain kuntoilija, juoksen ja sauvakävelen, joskus lätkää
        ja tennistä nuorten kanssa...

        Ja kuuluuhan raamatulliseen rakkauteen kreikan alkukielellä
        4 eri lajia rakkautta:
        - Agape = " Jumalan ehdotonta rakkautta ihmistä ja ihmiskuntaa kohtaan
        - Storge = " Vanhempien rakkautta suhteessa lapsiinsa "
        - Filema = " Yhteishenki, Team-rakkaus, kaveruus, ystävät,jne
        - Eros = " Miehen ja naisen välinen rakkaus, sukupuolirakkaus.
        ( luonteeltaan omistavaa, mustasukkaista,sitä ei voi jakaa muille)


      • Puhdistautukaa
        otakops kirjoitti:

        Joo... musiikkimakuja on monenlaisia ja toiset myös tykkää erilaisista ruuista ja siksi myös eri seurakunnat voi olla rikkaus kun sen vain oikein oivaltaa...
        Itse olen kaikkiruokainen sekä ruuan että musiikin ja seurakuntien suhteen... :)

        Pääasiahan on vain, että kaikki joukkueet potkii palloa maaliin samassa liigassa ja
        kunnioittavat toisiaan tosi urheilijoiden tavoin ! ♥
        ( ps. sana syntihän on =kreik `hamartia`= harhautumista,erehtymistä,"ampua ohi maalin")


        Kesäpäivämusiikkia... ;)

        https://www.youtube.com/watch?v=eBk5qKiIq9k

        diibadaabahömpänpömppää, noh eisenväliä joojoomies kaikki kelpaa mulle eikä saa tuomita ketään missään nimessä... ;) sorryvaan

        Pyhäkön puhdistusta lopun aikana?

        Miehen mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta on kuoleman tie. (Sananlaskut 16:25)

        Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä". (1. Pietarin kirje 1:16)

        Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat? Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne. (1. Korittolaiskirje 6:19, 20)

        Mielestäni tulee tutkia, mikä on pyhää ja Jumalan tahto. Mukautuminen tähän maailmanmenoon ja tyyliin ei ole Jumalan tahto. Pyhäkön puhdistus aiheena on otakops hirmu hieno aihe. Jumala Sinua siunatkoon Sanan äärellä. Antakoot Isä meille kaikille nöyrän mielen.

        Söittepä siis tai joitte tai teittepä mitä hyvänsä, tehkää kaikki Jumalan kunniaksi. (1. Korittolaiskirje 10:31)

        Musiikista voidaan olla me ihmiset montaa mieltä. Mutta mikä on Raamatun ilmoitus asiasta on kaikista tärkeintä, kaikki on meidän omaksi parhaaksemme Raamattu ilmoittanut loppujen lopuksi.

        http://youtube.com/watch?v=RbU7wZ3pua4


      • otakops
        Puhdistautukaa kirjoitti:

        diibadaabahömpänpömppää, noh eisenväliä joojoomies kaikki kelpaa mulle eikä saa tuomita ketään missään nimessä... ;) sorryvaan

        Pyhäkön puhdistusta lopun aikana?

        Miehen mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta on kuoleman tie. (Sananlaskut 16:25)

        Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä". (1. Pietarin kirje 1:16)

        Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat? Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne. (1. Korittolaiskirje 6:19, 20)

        Mielestäni tulee tutkia, mikä on pyhää ja Jumalan tahto. Mukautuminen tähän maailmanmenoon ja tyyliin ei ole Jumalan tahto. Pyhäkön puhdistus aiheena on otakops hirmu hieno aihe. Jumala Sinua siunatkoon Sanan äärellä. Antakoot Isä meille kaikille nöyrän mielen.

        Söittepä siis tai joitte tai teittepä mitä hyvänsä, tehkää kaikki Jumalan kunniaksi. (1. Korittolaiskirje 10:31)

        Musiikista voidaan olla me ihmiset montaa mieltä. Mutta mikä on Raamatun ilmoitus asiasta on kaikista tärkeintä, kaikki on meidän omaksi parhaaksemme Raamattu ilmoittanut loppujen lopuksi.

        http://youtube.com/watch?v=RbU7wZ3pua4

        Joo... tämäkin on esimerkiksi kiva kappale ja ilolla vastaan otettava kun kaksi
        lapsuudenystävää jälleen näkee toisensa !

        " Ottakaa ilolla vastaan kaikki mikä on hyvää ! "

        https://www.youtube.com/watch?v=ROiNwm5X-WE


      • otakops
        otakops kirjoitti:

        Joo... tämäkin on esimerkiksi kiva kappale ja ilolla vastaan otettava kun kaksi
        lapsuudenystävää jälleen näkee toisensa !

        " Ottakaa ilolla vastaan kaikki mikä on hyvää ! "

        https://www.youtube.com/watch?v=ROiNwm5X-WE

        Niin kysyn vaan, että halataanko adventtiseurakunnassa tällä lailla kuin nämä
        lapsuudenystävät toisiaan tässä Julia Savichevan videossa...Filema-Rakkaudella ♥

        Vai onko Jeesuksen rakkaus vain tyhjä sana ja Laki se mitä seurataan hampaat irvessä... :O


      • otakops
        otakops kirjoitti:

        Niin kysyn vaan, että halataanko adventtiseurakunnassa tällä lailla kuin nämä
        lapsuudenystävät toisiaan tässä Julia Savichevan videossa...Filema-Rakkaudella ♥

        Vai onko Jeesuksen rakkaus vain tyhjä sana ja Laki se mitä seurataan hampaat irvessä... :O

        VAI ONKO ADVENTISMI JOTAIN TÄLLAISTA...

        https://www.youtube.com/watch?v=KQu8FOjJXdI


      • otakops

      • Hömppää
        otakops kirjoitti:

        Joo... tämäkin on esimerkiksi kiva kappale ja ilolla vastaan otettava kun kaksi
        lapsuudenystävää jälleen näkee toisensa !

        " Ottakaa ilolla vastaan kaikki mikä on hyvää ! "

        https://www.youtube.com/watch?v=ROiNwm5X-WE

        Mikä tässä on *kaikki hyvä ja vastaanottamisen arvoista* ?

        Tollanen törky on ajan haaskausta alusta loppuun... Ajan haaskausta


      • otakops
        Hömppää kirjoitti:

        Mikä tässä on *kaikki hyvä ja vastaanottamisen arvoista* ?

        Tollanen törky on ajan haaskausta alusta loppuun... Ajan haaskausta

        HUSHUS sinä pois tietokoneelta ! Se on ajan haaskausta ! ;D


      • otakops

      • Pois Hömppä

      • otakops
        Pois Hömppä kirjoitti:

        Näinpä jos "kuolleilta" saadaan biisejä on se Hömppä.

        Kuka on kuollut ? Otan osaa...


      • ...
        otakops kirjoitti:

        Kuka on kuollut ? Otan osaa...

        http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288614816644.html


      • otakops

    • kysyn vaan

      Kysymys: Kumpaan ryhmään otakoppi kuuluu itse?

      • otakops

        Kysy Jeesukselta se tuntee minut paremmin ! :)


      • otakops

        Mutta mihin ryhmään sinä "KYSYN VAAN" mielestäsi kuulut ?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe