Ajan kysymys.
Ketä uskovaa kiinnostaa raamatullinen sapatti?
12
73
Vastaukset
- profetta
Meidän perheessä vietetään sapattia lauantaina. PS.muista pyhittää lepopäiväsi.
- Pääkonttorin mies
Helluntailaiset sunnuntaina, Vapahtajan ylösnousemuksen päivänä kuten apostolitkin. Toki meillä on niitäkin jotka haluaa noudattaa pikkasen juutalaisia perinteitä
- SivustaKäsin
Pääkonttorin mies kirjoitti:
Helluntailaiset sunnuntaina, Vapahtajan ylösnousemuksen päivänä kuten apostolitkin. Toki meillä on niitäkin jotka haluaa noudattaa pikkasen juutalaisia perinteitä
Ei muutes Apostolit pitäneet Sapattia Sunnuntaina, vaan lauantaina!
Niin piti alkuseurakuntakin aina vuoteen 321 JKR. Konstantinus muutti päivällä eteenpäin.. Tämä on historiallinen tosiasia.. Minua ei häiritse vaikka pidätte Torstaina. Minä olen palannut takaisin alkuperäiseen Sapattiin, jonka Jumala määräsi. Olen tullut uskoon Helluntaissa ja olen vieläkin. Ehkä mä olen sitten seitsemännen päivän helluntailainen. Häiritseekö ketään? - Varpulan Matti.
SivustaKäsin kirjoitti:
Ei muutes Apostolit pitäneet Sapattia Sunnuntaina, vaan lauantaina!
Niin piti alkuseurakuntakin aina vuoteen 321 JKR. Konstantinus muutti päivällä eteenpäin.. Tämä on historiallinen tosiasia.. Minua ei häiritse vaikka pidätte Torstaina. Minä olen palannut takaisin alkuperäiseen Sapattiin, jonka Jumala määräsi. Olen tullut uskoon Helluntaissa ja olen vieläkin. Ehkä mä olen sitten seitsemännen päivän helluntailainen. Häiritseekö ketään?Olet oikeassa. Sapatti on ja oli Apostolien raamatullinen Pyhä. Jumalan erottama ja Pyhittämä. Siksi sapatilla on Herransa. Jeesus on Sapatin Herra.
Sehän jo sanakin kertoo, minkä päällä on Jumalan "kruunu".
Raamatullisesti taas Herran Päivä, se on tuomion päivä. Silläkin sanalla on merkitys.
Luetaan tuomio.
Tuomio on sen julistamista todeksi itse Tuomarin puolelta, että tuomittavan suunta on todettu ja sille on oma palkkansa.
Sapatin Herra, ts. Jeesus, jos joku vetoaa hänen kirjoituksiinsa, että seuraa Sanaa, onhan hän myös Sana. Sana on myös tuomitseva meidät.
Mat 5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. [okei, minä uskon tuon].
Mat 5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
[okei, tuonkin minä uskon, taivas ja maa vieläkin on, Jumalan tahto, se ei ole kadonnut, sillä Jeesus on tämän julistanut totuudeksi]
Mat 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; [ Jeesukselta minulle vakava varoitus, jonka tähden en voi liittyä maailmalliseen joidenkin kristittyjen näkemykseen lain kumoamisesta armon kansalaisen elämänsuunnan tietoisuudesta, ts. Jumalan tahto ja valtakunta]
mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. [[ ts. tämä pysyy ja tätä minun pitää Sapatin Herran opetuksen mukaan julistaa, poikkeamaan minulla ei ole lupaa, vaikka koko kirkkokunta sitä julistaisi]]
Mat 5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
[[ Eli, kun kirjanoppineet ja fariseukset pystyttivät ihmiskäskyjä, kuten sapatin ja muun Jumalan lain kieltäjät, ihmiskäskyt. sunnuntaikäskyt, jos minun vanhurskauteni ei ole taivaasta, en pääse perille, siksi en voi ottaa kirkkojen omia vanhurskauttamis- julistuksia pyhäksi]]
ts. Kirjoitettu on, aivan Jumalan sanassa ja Jeesukseni, armahtajani huulilla. Tämä on Uudenliiton opetuskäsky ja opetusjakso on maailman loppuun asti, niin kauan, kuin taivas ja maa on. - Varpulan Matti
Varpulan Matti. kirjoitti:
Olet oikeassa. Sapatti on ja oli Apostolien raamatullinen Pyhä. Jumalan erottama ja Pyhittämä. Siksi sapatilla on Herransa. Jeesus on Sapatin Herra.
Sehän jo sanakin kertoo, minkä päällä on Jumalan "kruunu".
Raamatullisesti taas Herran Päivä, se on tuomion päivä. Silläkin sanalla on merkitys.
Luetaan tuomio.
Tuomio on sen julistamista todeksi itse Tuomarin puolelta, että tuomittavan suunta on todettu ja sille on oma palkkansa.
Sapatin Herra, ts. Jeesus, jos joku vetoaa hänen kirjoituksiinsa, että seuraa Sanaa, onhan hän myös Sana. Sana on myös tuomitseva meidät.
Mat 5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. [okei, minä uskon tuon].
Mat 5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
[okei, tuonkin minä uskon, taivas ja maa vieläkin on, Jumalan tahto, se ei ole kadonnut, sillä Jeesus on tämän julistanut totuudeksi]
Mat 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; [ Jeesukselta minulle vakava varoitus, jonka tähden en voi liittyä maailmalliseen joidenkin kristittyjen näkemykseen lain kumoamisesta armon kansalaisen elämänsuunnan tietoisuudesta, ts. Jumalan tahto ja valtakunta]
mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. [[ ts. tämä pysyy ja tätä minun pitää Sapatin Herran opetuksen mukaan julistaa, poikkeamaan minulla ei ole lupaa, vaikka koko kirkkokunta sitä julistaisi]]
Mat 5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
[[ Eli, kun kirjanoppineet ja fariseukset pystyttivät ihmiskäskyjä, kuten sapatin ja muun Jumalan lain kieltäjät, ihmiskäskyt. sunnuntaikäskyt, jos minun vanhurskauteni ei ole taivaasta, en pääse perille, siksi en voi ottaa kirkkojen omia vanhurskauttamis- julistuksia pyhäksi]]
ts. Kirjoitettu on, aivan Jumalan sanassa ja Jeesukseni, armahtajani huulilla. Tämä on Uudenliiton opetuskäsky ja opetusjakso on maailman loppuun asti, niin kauan, kuin taivas ja maa on.Mat 7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
Mat 7:14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
Mat 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
Mat 7:16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
Mat 7:17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
Mat 7:18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
Mat 7:19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
Mat 7:20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
Mat 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
[[ Jumalan tahto on hänen laissaan. Lain päämäärä on rakkaus. se toteutuu Pyhän Hengen vaikutuksesta meissä, siksi Hän Uudessa liitossa panee lakinsa sydämeen, siksi se on vanhurskas ja Pyhä, sekä kunnioitan luotuna sitä. ]] - Varpulan Matti
Varpulan Matti kirjoitti:
Mat 7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
Mat 7:14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
Mat 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
Mat 7:16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
Mat 7:17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
Mat 7:18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
Mat 7:19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
Mat 7:20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
Mat 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
[[ Jumalan tahto on hänen laissaan. Lain päämäärä on rakkaus. se toteutuu Pyhän Hengen vaikutuksesta meissä, siksi Hän Uudessa liitossa panee lakinsa sydämeen, siksi se on vanhurskas ja Pyhä, sekä kunnioitan luotuna sitä. ]]Vaikka minä sisälläni näen vaikuttavan toisen lain, se on lihani kautta. Se vastustaa Jumalan lakia. Se on taistelu. Se on taistelu henkivaltoja vastaan.
Synnin [laittomuuden] ja kuoleman laki. Se on tuomion laki, Jumalan lain rikkomisesta ja sen pitämisestä ilman parannuksen tahtoa. Silloin olen raamatullisesti tuomionlain alaisuudessa. Synnissä, olen kuin liikennesääntöjen rikkoja, virkavalta ojentaa laittomuudesta. On kuljettava, niinkuin liikenteessä on sovittu. Kaikkien yhteisten sääntöjenkin mukaan. Se on turvallisuutta.
Sitä on Jumalan lakikin, Hänen Valtakunnassaan täällä.
Jos liikennesääntöjä, näin esimerkkinä rikon, olen lain alainen ja mitä enemmän rikon, sitä enemmän olen lain alainen. ""auttaako lain poistaminen" olisin vapaa.
Ei sitä ei lainpoisto tarkoita. VAan anteeksiannon kautta, saan mennä eteenpäin, "mutta älä enää syntiä [laittomuutta] tee.
Mutta, jos rikon vain sitä liikenteessä tulee lainvalvoja tuomion julistuksen määräyksellä pysäyttämään ja mitä enemmän rikon, sitä suurempi on polliisi istumassa päällä, että oikein tunnen lain painon ylläni.
Siis rikkominen aiheutti lainalaisuuden. Mutta sen mukaan tekeminen ei.
Rikkominen tekee synnin ja kuoleman laista todellisuutta. Tuomio tulee, jos ei vaella Jumalan Valtakunnan kansalaisena tässä ajassa.
Näen Pyhän ja Vanhurskaan lain Jumalallisena valtikkana tässä elämässä.
Siihen luodulla ei ole oikeutta kajota ja julistaa itsensä olevan jumalan, jolla olisi oikeutta muutta Jumalan lakia ja asetuksia.
Kumarran Häntä, joka on luonut taivaan ja maan. En ihmiskäskyjä ja selityksien summaa, mitä viljellään saastuneilla huulilla.
Sapattikäsky annettiin israelilaisille ja heidän kanssaan asuville muukalaisille, pakanakansoja se ei koskenut. Eikä laki muutenkaan ole sellaisenaan voimassa, koska sapatinrikkoja piti surmata.
2. Moos. 31:13
"Puhu ISRAELILAISILLE ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, MINUN ja TEIDÄN, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät.
2. Moos. 35:2
Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäs päivä olkoon TEILLE (israelilaisille) pyhä sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä silloin työtä tekee, se surmattakoon.- jahas... jahas..
Niin, sinuahan ei koske moni muukaan Jumalan käsky. Mm. haureus on sallittu.
Eli olet huono opettaja. Mutta, kysytään.
Kuka on Sapatin Herra? - Huh!
jahas... jahas.. kirjoitti:
Kuka on Sapatin Herra?Toivottavasti ei kukaan. Aikamoista massamurhaa olisi tiedossa nyky-yhteiskunnassa, kun pitäisi totella Jahvea. Onneksi kukaan ei niin tee!
- profetta
jahas... jahas.. kirjoitti:
Kuka on Sapatin Herra?Sapatin Herra on Herrani Jeesus Kristus Jumalan Poika.AAMEN.
- helvetin tuli
Huh! kirjoitti:
Toivottavasti ei kukaan. Aikamoista massamurhaa olisi tiedossa nyky-yhteiskunnassa, kun pitäisi totella Jahvea. Onneksi kukaan ei niin tee!
Tuo viesti on ihmiseltä, joka ei ymmärrä kirjoituksia.
Jumala tuomitsee kansan ja synnin palkka on kuolema.
- 19.3 aamulla
Tämä aloitus siirrettiin helluntalaisten sivulta tänne.
Ei kestänyt paineita, Jumalan Hengen puolelta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 94934
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt54878Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61798Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa141718- 65665
- 78521
- 39498
- 40486
Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto86477Olit kyllä niin
Tunnekylmä lopussa että ei ole paluuta enää niihin rakkaudentunteisiin joita joskus koki44467