Vielä kerran MOT ohjelma

siunataan

Leo Meller on palkkansa ansainnut, mutta vasta tilinteon päivänä tulemme tietämään totuuden, siitä mitä mieltä Hebrealaisten Jumala asiasta on. Samoin on myös Pirkko Jalovaaran tulojen arviointi jätettävä oikeudenmukaisen Taivaan Isän asiaksi. Molemmat kuitenkin tekevät työtä ahkerasti yhteiseksi hyödyksemme ja Herra heille voimia antakoon.
http://www.seiska.fi/Viihdeuutiset/Kohusaarnaaja-Jalovaaran-miljoonaomaisuus-Mihin-sullot-setelisi-Pirkko/1022883
Vaikka nuo tulot ovatkin mielestämme ruhtinaalliset, mutta jos ajan rajan tuolla huomaisikin, ettei siitä työstä kertynytkään rikkauksia taivaallisiin majoihin. Apostoli Paavali etsi pysyvää palkkaa vasta taivaassa. No sehän on jo jotakin ja vieläpä pelolla ja vavistuksella. Se on vain ikävää jos siellä sanotaankin sinä oletkin jo saanut palkkasi.
No toinen rahastonhoitaja apostoli Juudas Iskariot otti kaiken mitä rahapussiin laitettiin ja lopulta kavalsi Jeesuksen kolmeenkymmeneen hopea rahaan ja lopulta hän meni omaan paikkaansa odottamaan palkkaansa.
Samoin käy meille kaikille kun Elon Herra kysyy meiltä kuinka olemme asioineet leivisköillämme, huonosti nimittäin käy meillekin, jos olemme piilottaneet herramme rahat, mutta emme asioineet niillä ollenkaan.
"Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa. Sen tähden, kun annat almuja, älä soitata torvea edelläsi, niin kuin ulkokullatut tekevä t synagoogissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa. Ja kun rukoilette, älkää olko niin kuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa. ”

16

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ~~tähkäpää~~

      Näin se on heidän, kuten kaikkien muidenkin ihmisten kohdalla.

      Olen joskus aikoja sitten jo kuullut tai lukenut tällaiset ajatukset ja olen pitänyt niitä eräänlaisina tienviittoina omassa elämässäni:

      "Älä koskaan karehdi keneltäkään mitään, äläkä arvostele kenenkään menestystä, sillä et voi tietää, vaikka arvostelisit silloin Jumalan tekoja ja Hänen antamia siunauksiaan."

      "Ihmisen on helpompi kulkea toisen ihmisen rinnalla menetyksissä, kuin menestyksissä,
      mutta opetelle sinä itkemään itkevien kanssa ja iloitsemaan iloitsevien kanssa."

    • Töhkäpäälle

      -no jos selkeesti valehtelee rahojen käyttötarkoituksen, vetää suurimman osan omiin liiveihin ja jättää tilittämättä rahat sinne mihin ne on kerätty, niin eiköhän ole aika arvostella ja tutkia laittomuudet! -
      -en kehtaisi näyttää naamaani kellekään enää tällaisen huiputuksen jälkeen , jos olisin moiseen syyllistynyt, mutta nämä röyhkeät lahkolaiset näyttävät vaan yltyvän, kun niitä kielletään ja keräävät entistä enemmän.
      Onneksi on tulossa laki tähänkin ja oikeita poliisejakin löytyy!

      • ~~tähkäpää~~

        Niin, en minä tiedä ovatko Leo Melleri ja Pirkko Jalovaara lahkolaisia, enkä itse yleensäkään halua kutsua ketään sillä nimellä, sillä minusta se on haukkumanimi:

        Mutta siihen uskon, että kun ihminen tunnustaa syntinsä ja tekee parannuksen, niin Jumala antaa Hänelle kaikki synnit anteeksi, miksi emme sitten me ihmisinäkin voisi antaa?

        Vaikka niinhän sitä usein sanotaan, että: "Jumala armahtaa, minä en!"

        Itse en kuitenkaan halua kuulua anteeksiantamattomien joukkoon, koska silloin pidätän itseltänikin Jumalan edessä anteeksiantamuksen.

        Sillä Sana sanoo:

        "Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
        niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
        jotka ovat meitä vastaan rikkoneet."

        Ts. Me saamme anteeksi samassa määrin,
        kuin olemme itse anteeksi antaneet.

        Jotkin Jumalan lupaukset ovat ns. ehdollistettuja ja tämä on yksi niistä, näin Sana opettaa.


    • Näin asia on

      Siunataan MOT ohjelmaa.


      Meller joka on rikosoikeudessa tuomittu niin en siunaa. Synnit saa anteeksi mutta luottamus menee. Jos pastori tuomitaan kavalluksesta niin en arvosta sitä.

    • kannatetaanYhdessä

      Lut. kirkon Raamattupiirissä, juttelimme myös Mellerin profetioista, eräs veli kertoi, että eräässä
      kokouksessa Meller oli menossa juuri ohitse, kun hän pysähtyi ja sanoi vaimolleni. "sinusta tulee kohta julkisuuden henkilö." Emme uskoneet vaan pidimme sitä vitsinä. Muutaman päivän kuluttua vaimosta oli pieni haastattelu TV:sä.

      Melleri on todella monessa hyvässä asiassa mukana, joten siunataan ja jatketaan Fidan ja karismaattisten lähetys järjestöjen kautta tehtävää työtä.

      Uskovathan voivat tukea ja tukevat ja miksi emme tukisi, kun emme enää tarvitse rahojamme laittaa viinaan, tupakkaan, huumeisiin.

      Ylistys Jeesukselle olen vapaa!

    • Ihan oikein meni

      Hölmö on se joka antaa rahaa, eikä se joka pyytää.

      • Valitse oikein

        "Hölmö on se joka antaa rahaa, eikä se joka pyytää."

        Noin ajatteli myös eräs ihminen, joka ajatteli että minä en anna senttiäkään, mutta hän koki yllätyksen. Totta kai rehellisesti hankkimasi rahat ovat sinun, mutta kuitenkin Jeesus sanoo meille kaikille näin:
        "Eräs jalosukuinen mies lähti matkalle kaukaiseen maahan saadakseen itsellensä kuninkuuden ja sitten palatakseen. Ja hän kutsui luoksensa kymmenen palvelijaansa, antoi heille kymmenen leiviskää ja sanoi heille: 'Asioikaa näillä, kunnes minä tulen.' Mutta hänen kansalaisensa vihasivat häntä ja lähettivät lähettiläät hänen jälkeensä sanomaan: 'Emme tahdo tätä kuninkaaksemme.' Ja saatuansa kuninkuuden ja palattuansa hän käski kutsua eteensä ne palvelijat, joille hän oli antanut rahat, saadakseen tietää, mitä kukin oli asioimisellaan ansainnut. Niin ensimmäinen tuli esiin ja sanoi: 'Herra, sinun leiviskäsi on tuottanut kymmenen leiviskää.' Ja hän sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä palvelija; koska vähimmässä olet ollut uskollinen, niin saat vallita kymmentä kaupunkia.' Ja toinen tuli ja sanoi: 'Herra, sinun leiviskäsi on tuottanut viisi leiviskää.' Niin hän sanoi tällekin: 'Sinä, vallitse sinä viittä kaupunkia.'

        Vielä tuli yksi ja sanoi: 'Herra, katso, tässä on sinun leiviskäsi, jota olen säilyttänyt liinasessa. Sillä minä pelkäsin sinua, koska olet ankara mies: sinä otat, mitä et ole talteen pannut, ja leikkaat, mitä et ole kylvänyt.' Hän sanoi hänelle: 'Oman sanasi mukaan minä sinut tuomitsen, sinä paha palvelija. Sinä tiesit minut ankaraksi mieheksi, joka otan, mitä en ole talteen pannut, ja leikkaan, mitä en ole kylvänyt;
        miksi et siis antanut rahojani rahanvaihtajan pöytään, että minä tultuani olisin saanut periä ne korkoineen?' Ja hän sanoi vieressä seisoville: 'Ottakaa häneltä pois se leiviskä ja antakaa sille, jolla on kymmenen leiviskää.' - Niin he sanoivat hänelle: 'Herra, hänellä on jo kymmenen leiviskää.' - 'Minä sanon teille: jokaiselle, jolla on, annetaan; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on. Mutta viholliseni, jotka eivät tahtoneet minua kuninkaaksensa, tuokaa tänne ja teloittakaa minun edessäni.'"


      • Hulabalaboalaaa
        Valitse oikein kirjoitti:

        "Hölmö on se joka antaa rahaa, eikä se joka pyytää."

        Noin ajatteli myös eräs ihminen, joka ajatteli että minä en anna senttiäkään, mutta hän koki yllätyksen. Totta kai rehellisesti hankkimasi rahat ovat sinun, mutta kuitenkin Jeesus sanoo meille kaikille näin:
        "Eräs jalosukuinen mies lähti matkalle kaukaiseen maahan saadakseen itsellensä kuninkuuden ja sitten palatakseen. Ja hän kutsui luoksensa kymmenen palvelijaansa, antoi heille kymmenen leiviskää ja sanoi heille: 'Asioikaa näillä, kunnes minä tulen.' Mutta hänen kansalaisensa vihasivat häntä ja lähettivät lähettiläät hänen jälkeensä sanomaan: 'Emme tahdo tätä kuninkaaksemme.' Ja saatuansa kuninkuuden ja palattuansa hän käski kutsua eteensä ne palvelijat, joille hän oli antanut rahat, saadakseen tietää, mitä kukin oli asioimisellaan ansainnut. Niin ensimmäinen tuli esiin ja sanoi: 'Herra, sinun leiviskäsi on tuottanut kymmenen leiviskää.' Ja hän sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä palvelija; koska vähimmässä olet ollut uskollinen, niin saat vallita kymmentä kaupunkia.' Ja toinen tuli ja sanoi: 'Herra, sinun leiviskäsi on tuottanut viisi leiviskää.' Niin hän sanoi tällekin: 'Sinä, vallitse sinä viittä kaupunkia.'

        Vielä tuli yksi ja sanoi: 'Herra, katso, tässä on sinun leiviskäsi, jota olen säilyttänyt liinasessa. Sillä minä pelkäsin sinua, koska olet ankara mies: sinä otat, mitä et ole talteen pannut, ja leikkaat, mitä et ole kylvänyt.' Hän sanoi hänelle: 'Oman sanasi mukaan minä sinut tuomitsen, sinä paha palvelija. Sinä tiesit minut ankaraksi mieheksi, joka otan, mitä en ole talteen pannut, ja leikkaan, mitä en ole kylvänyt;
        miksi et siis antanut rahojani rahanvaihtajan pöytään, että minä tultuani olisin saanut periä ne korkoineen?' Ja hän sanoi vieressä seisoville: 'Ottakaa häneltä pois se leiviskä ja antakaa sille, jolla on kymmenen leiviskää.' - Niin he sanoivat hänelle: 'Herra, hänellä on jo kymmenen leiviskää.' - 'Minä sanon teille: jokaiselle, jolla on, annetaan; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on. Mutta viholliseni, jotka eivät tahtoneet minua kuninkaaksensa, tuokaa tänne ja teloittakaa minun edessäni.'"

        Jos on niin hölmö että uskoo henkiolentoihin ja demoneihin niin on ihan omaa syytä jos antaa rahaa tuollaisille.


      • Antaminen on ihanaa
        Hulabalaboalaaa kirjoitti:

        Jos on niin hölmö että uskoo henkiolentoihin ja demoneihin niin on ihan omaa syytä jos antaa rahaa tuollaisille.

        Rahan uhraaminen ei tietenkää ole pakollista.
        Mutta eräs mies, nimeltä Ananias, ja hänen vaimonsa Safiira myivät maatilan, ja mies kätki vaimonsa tieten osan hinnasta, ja osan hän toi ja pani apostolien jalkojen eteen.

        Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta? Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle." Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki, jotka sen kuulivat. Ja nuoret miehet nousivat ja korjasivat hänet ja kantoivat hänet pois ja hautasivat.

        Noin kolmen hetken kuluttua hänen vaimonsa tuli sisään eikä tiennyt, mitä oli tapahtunut. Niin Pietari kysyi häneltä: "Sano minulle: siihenkö hintaan te myitte maatilan?" Hän vastasi: "Kyllä, juuri siihen hintaan."
        Mutta Pietari sanoi hänelle: "Miksi olette yksissä neuvoin käyneet kiusaamaan Herran Henkeä? Katso, niiden jalat, jotka hautasivat sinun miehesi, ovat oven takana, ja he kantavat sinutkin pois."
        Niin hän heti kaatui hänen jalkojensa eteen ja heitti henkensä; ja kun nuorukaiset tulivat sisään, tapasivat he hänet kuolleena, kantoivat pois ja hautasivat hänet hänen miehensä viereen.

        Ja suuri pelko valtasi koko seurakunnan ja kaikki ne, jotka tämän kuulivat.


      • Hulabalaboalaaa
        Antaminen on ihanaa kirjoitti:

        Rahan uhraaminen ei tietenkää ole pakollista.
        Mutta eräs mies, nimeltä Ananias, ja hänen vaimonsa Safiira myivät maatilan, ja mies kätki vaimonsa tieten osan hinnasta, ja osan hän toi ja pani apostolien jalkojen eteen.

        Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta? Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle." Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki, jotka sen kuulivat. Ja nuoret miehet nousivat ja korjasivat hänet ja kantoivat hänet pois ja hautasivat.

        Noin kolmen hetken kuluttua hänen vaimonsa tuli sisään eikä tiennyt, mitä oli tapahtunut. Niin Pietari kysyi häneltä: "Sano minulle: siihenkö hintaan te myitte maatilan?" Hän vastasi: "Kyllä, juuri siihen hintaan."
        Mutta Pietari sanoi hänelle: "Miksi olette yksissä neuvoin käyneet kiusaamaan Herran Henkeä? Katso, niiden jalat, jotka hautasivat sinun miehesi, ovat oven takana, ja he kantavat sinutkin pois."
        Niin hän heti kaatui hänen jalkojensa eteen ja heitti henkensä; ja kun nuorukaiset tulivat sisään, tapasivat he hänet kuolleena, kantoivat pois ja hautasivat hänet hänen miehensä viereen.

        Ja suuri pelko valtasi koko seurakunnan ja kaikki ne, jotka tämän kuulivat.

        Oletko ihminen vai kopiokone?


      • Älkää olko typeriä
        Antaminen on ihanaa kirjoitti:

        Rahan uhraaminen ei tietenkää ole pakollista.
        Mutta eräs mies, nimeltä Ananias, ja hänen vaimonsa Safiira myivät maatilan, ja mies kätki vaimonsa tieten osan hinnasta, ja osan hän toi ja pani apostolien jalkojen eteen.

        Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta? Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle." Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki, jotka sen kuulivat. Ja nuoret miehet nousivat ja korjasivat hänet ja kantoivat hänet pois ja hautasivat.

        Noin kolmen hetken kuluttua hänen vaimonsa tuli sisään eikä tiennyt, mitä oli tapahtunut. Niin Pietari kysyi häneltä: "Sano minulle: siihenkö hintaan te myitte maatilan?" Hän vastasi: "Kyllä, juuri siihen hintaan."
        Mutta Pietari sanoi hänelle: "Miksi olette yksissä neuvoin käyneet kiusaamaan Herran Henkeä? Katso, niiden jalat, jotka hautasivat sinun miehesi, ovat oven takana, ja he kantavat sinutkin pois."
        Niin hän heti kaatui hänen jalkojensa eteen ja heitti henkensä; ja kun nuorukaiset tulivat sisään, tapasivat he hänet kuolleena, kantoivat pois ja hautasivat hänet hänen miehensä viereen.

        Ja suuri pelko valtasi koko seurakunnan ja kaikki ne, jotka tämän kuulivat.

        Niin kyllä rahan antaminen oikealle Jumalan seurakunnalle onkin ihanaa ja siunaavaa, mutta huijareille antaminen ei siunaa ketään, ainoastaan köyhdyttää näitä tyhmiä ihmisiä.

        Patmoksen Leo Meller ja Pirkko Säilä o.s Huuhtanen on tuomittu oikeudessa virallisesti talousrikollisiksi 80-luvulla, heidän kavallettuaan suuria summia Israelin keräyksiä omiin tarpeisiinsa.

        He olivat vankilassakin molemmat tästä syystä - Tästä oikeudenkäynnistä on olemassa selvät dokumentit kaikkien luettavissa.


      • SuosittelenKaikille
        Hulabalaboalaaa kirjoitti:

        Oletko ihminen vai kopiokone?

        "Mieluimmin olen kopiokone, kuin se joka Jumalan Sanaa halveksii.

        Tulin uskoon lukemalla Jumalan sanaa ja toimimalla käytännön elämässäni sen mukaisesti, myös raha-asioissani.
        Ja tyytyväinen olen ollut, en ole tarvinnut edes keskikaljaa litkiä.
        Kun olin Astoria hotelin saneeraus työmaalla töissä, niin päivittäinen raamatun lukeminen tuotti mitä suurimman tyydytyksen, vasta siellä huomasin kuinka ihanaa oli kulkea yksin illoin Leningradin kaupoissa. Ilman pelkoa käytin yleisiä kulkuneuvoja ja tutustuin kaupunkiin niin hyvin etten vieläkään eksyisi siellä.


      • totta vai panettelua
        Älkää olko typeriä kirjoitti:

        Niin kyllä rahan antaminen oikealle Jumalan seurakunnalle onkin ihanaa ja siunaavaa, mutta huijareille antaminen ei siunaa ketään, ainoastaan köyhdyttää näitä tyhmiä ihmisiä.

        Patmoksen Leo Meller ja Pirkko Säilä o.s Huuhtanen on tuomittu oikeudessa virallisesti talousrikollisiksi 80-luvulla, heidän kavallettuaan suuria summia Israelin keräyksiä omiin tarpeisiinsa.

        He olivat vankilassakin molemmat tästä syystä - Tästä oikeudenkäynnistä on olemassa selvät dokumentit kaikkien luettavissa.

        "Patmoksen Leo Meller ja Pirkko Säilä o.s Huuhtanen on tuomittu oikeudessa virallisesti talousrikollisiksi 80-luvulla, heidän kavallettuaan suuria summia Israelin keräyksiä omiin tarpeisiinsa.

        He olivat vankilassakin molemmat tästä syystä - Tästä oikeudenkäynnistä on olemassa selvät dokumentit kaikkien luettavissa."

        Onko tämä varmasti totta vai vain jotain kuulopuhetta ja huhuja? Mistä asian voisi selvittää? Mitä mahtoi olla kuvion taustalla?


      • ~~tähkäpää~~
        SuosittelenKaikille kirjoitti:

        "Mieluimmin olen kopiokone, kuin se joka Jumalan Sanaa halveksii.

        Tulin uskoon lukemalla Jumalan sanaa ja toimimalla käytännön elämässäni sen mukaisesti, myös raha-asioissani.
        Ja tyytyväinen olen ollut, en ole tarvinnut edes keskikaljaa litkiä.
        Kun olin Astoria hotelin saneeraus työmaalla töissä, niin päivittäinen raamatun lukeminen tuotti mitä suurimman tyydytyksen, vasta siellä huomasin kuinka ihanaa oli kulkea yksin illoin Leningradin kaupoissa. Ilman pelkoa käytin yleisiä kulkuneuvoja ja tutustuin kaupunkiin niin hyvin etten vieläkään eksyisi siellä.

        Totta kirjoitat, sillä iloista antajaa Jumala siunaa, se on Hänen lupauksensa Sanassaan.

        Sanassa sanotaan myöskin:

        Luuk. 6:38. Antakaa, niin teille annetaan. Runsas mitta, tiiviiksi paineltu, ravisteltu ja kukkurainen, annetaan teidän syliinne. Niin kuin te mittaatte, niin teille mitataan.

        Omalla kohdallani olen kuitenkin pitänyt periaatteenani, että ensisijainen uhraamisen kohde on se seurakunta, joka pitää huolta minuna "ravinnostani" / opettamisestani.

        Mutta tämä on vain oma periaatteeni, enkä kirjoita tätä kenellekään laiksi, mutta oman näkemykseni pohjaan mm. näihin Sanan kohtiin:

        Hebr. 13
        16 Älkää myöskään unohtako tehdä hyvää ja antaa omastanne, sillä sellaiset uhrit ovat Jumalalle mieleen.
        17 Olkaa johtajillenne kuuliaiset, totelkaa heitä.
        He valvovat öitä teidän vuoksenne, koska joutuvat kerran tekemään teistä jokaisesta tiliä.
        Saakoot he tehdä työnsä iloiten, ei huokaillen, sillä se olisi teille paha asia.

        1Tim. 5
        17 Vanhimmat, jotka johtavat hyvin seurakuntaa, ansaitsevat sekä kunnioituksen että taloudellisen tuen, varsinkin ne, jotka tekevät työtä sananjulistajina ja opettajina.
        18 Sanotaanhan kirjoituksissa: "Älä sido puivan härän suuta" ja "Työmies on palkkansa ansainnut".

        1 Tess. 5
        12 Pyydämme teitä, veljet, pitämään arvossa niitä, jotka keskuudessanne näkevät vaivaa, toimivat teidän johtajinanne Herran nimissä ja ojentavat teitä.
        13 Osoittakaa heille aivan erityistä kunnioitusta ja rakkautta heidän työnsä vuoksi.

        Ja nämä asiat voin hoitaa laillisesti kuntoon omalta osaltani nimenomaan seurakunnan kautta.


      • NoinMinäkinTeen
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Totta kirjoitat, sillä iloista antajaa Jumala siunaa, se on Hänen lupauksensa Sanassaan.

        Sanassa sanotaan myöskin:

        Luuk. 6:38. Antakaa, niin teille annetaan. Runsas mitta, tiiviiksi paineltu, ravisteltu ja kukkurainen, annetaan teidän syliinne. Niin kuin te mittaatte, niin teille mitataan.

        Omalla kohdallani olen kuitenkin pitänyt periaatteenani, että ensisijainen uhraamisen kohde on se seurakunta, joka pitää huolta minuna "ravinnostani" / opettamisestani.

        Mutta tämä on vain oma periaatteeni, enkä kirjoita tätä kenellekään laiksi, mutta oman näkemykseni pohjaan mm. näihin Sanan kohtiin:

        Hebr. 13
        16 Älkää myöskään unohtako tehdä hyvää ja antaa omastanne, sillä sellaiset uhrit ovat Jumalalle mieleen.
        17 Olkaa johtajillenne kuuliaiset, totelkaa heitä.
        He valvovat öitä teidän vuoksenne, koska joutuvat kerran tekemään teistä jokaisesta tiliä.
        Saakoot he tehdä työnsä iloiten, ei huokaillen, sillä se olisi teille paha asia.

        1Tim. 5
        17 Vanhimmat, jotka johtavat hyvin seurakuntaa, ansaitsevat sekä kunnioituksen että taloudellisen tuen, varsinkin ne, jotka tekevät työtä sananjulistajina ja opettajina.
        18 Sanotaanhan kirjoituksissa: "Älä sido puivan härän suuta" ja "Työmies on palkkansa ansainnut".

        1 Tess. 5
        12 Pyydämme teitä, veljet, pitämään arvossa niitä, jotka keskuudessanne näkevät vaivaa, toimivat teidän johtajinanne Herran nimissä ja ojentavat teitä.
        13 Osoittakaa heille aivan erityistä kunnioitusta ja rakkautta heidän työnsä vuoksi.

        Ja nämä asiat voin hoitaa laillisesti kuntoon omalta osaltani nimenomaan seurakunnan kautta.

        Sama vanhan käännöksien 38 mukaan
        lk.6: Antakaa, niin teille annetaan. Hyvä mitta, sullottu, pudistettu ja kukkurainen, annetaan teidän helmaanne; sillä millä mitalla te mittaatte, sillä mitataan teille takaisin."
        Hebr:
        13: Mutta älkää unhottako tehdä hyvää ja jakaa omastanne, sillä senkaltaisiin uhreihin Jumala mielistyy. Olkaa kuuliaiset johtajillenne ja tottelevaiset, sillä he valvovat teidän sielujanne niin kuin ne, joiden on tehtävä tili, että he voisivat tehdä sitä ilolla eikä huokaillen; sillä se ei ole teille hyödyllistä. ( uusi käännös liioittelee, kun se sanoo:” sillä se olisi teille paha asia.”)
        1.Tim:
        5: Vanhimpia, jotka seurakuntaa hyvin hoitavat, pidettäköön kahdenkertaisen kunnian ansainneina, varsinkin niitä, jotka sanassa ja opetuksessa työtä tekevät. Sillä Raamattu sanoo: "Älä sido puivan härän suuta", ja: "Työmies on palkkansa ansainnut." .
        1Tes:
        5: Mutta me pyydämme teitä, veljet, antamaan tunnustuksenne niille, jotka tekevät työtä teidän keskuudessanne ja ovat teidän johtajanne Herrassa ja neuvovat teitä, sekä pitämään heitä erinomaisen rakkaina heidän työnsä tähden. Eläkää rauhassa keskenänne.


    • Onko P Säiläkin

      Tuomittu oikeudessa?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      71
      1388
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      373
      713
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe