Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

netissä tapahtuva kiusaaminen Ja syrjiminen

opiskelija_91

Moikka ! Opiskelen nuoriso- Ja vapaaajan ohjaajaksi tällä hetkellä Ja olen kiinnostunut kuulemaan teiltä ajatuksia Ja kokemuksia Sosiaalisessa mediassa tapahtuvaan kiusaamiseen. Yleisesti koulukiusaaminen on puhututtanut kaikkia Ja varmasti sattuu sen kokevalle. Olisin kiinnostunut kuulemaan mielipiteitä Ja mahdollisesti kokemuksia kokonaisuudessaan netissä tapahtuvasta kiusaamisesta. Minulle voi laittaa s. Postia tai jakaa ajatuksia täällä keskustelussa. Teen tämän kyselyn osaksi koulu projektia, joten kaikki pysyvät salassa, mitä täällä puhutaan. Oikein hyvää viikonloppua teille kaikille ! :)

9

1473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiusaaminen pois

      Sitä en tiedä miten nykyään, mutta aikoinaan, kun olin itse yläasteella (2004), niin tätä netissä tapahtuvaa kiusausta riitti kyllä. Jos erehtyi tekemään profiilin esim. IRC-Galleriaan tai vastaavaan ja kuvia näkyviin, niin ei mennyt kauaakaan, kun oli saman koulun oppilaita kimpussa. Yleensä samat, jotka koulussakin kiusasivat, mutta siellä he kuvittelivat olevansa rangaistusten ulottumattomissa ja käyttivät sellaista kieltä mitä ei koskaan päin naamaa. Tuli tappouhkauksia ja uhkauksia siitä, että jos näytän naamani kylillä, niin se on viimeinen teko. Luulin sen silloin olevan sillä selvä enkä kenellekään kertonut, kaikki nämä kirjoitukset kuitenkin päätyivät rehtorin nähtäville erään ulkopuolisen ansiota ja kirjoittelijat kärsivät rangaistuksensa, miten siihen ikään kukanenkin pystyi, osa vielä alle 15 silloin. Rehtori teki itse rikosilmoituksen.

      Tämän vuoksi, olen päättänyt jo valmiiksi tulevaisuudessa tarkkailla omien lasten netin käyttöä ja valvoa parhaani mukaan, ettei tälläista tapahtuisi heille eivätkä syyllisty itse kiusaamiseen.

    • Näin se tapahtuu

      Mitä opet ei tajuu mitä koulussa tapahtuu on:
      että kun sovit jonkin menon jonkun kanssa ja sitten tulee joku suositumpi henkilö tarjoamaan kaverillesi hänen kanssaan menemistä, kaverisi lipeää heti suositun seuraan ja jättää sut yksin.
      Ne vaan aattelee, et eihän niiden on mikään pakko mennä vaikka on sopinut, jos haluaa mennä mieluummin jonkun arvostetumman tyypin kanssa kun se pyytää.
      Kun näin tapahtuu joitain kertoja, ei mikään enää palaudu ennalleen näissä ns. kaverisuhteissa. Tätä opet ei tajuu, vaan alkaa syyttään sua, jos näytät nyrpeetä naamaan näille "kavereille". Olet syyllinen ulkopuolelle jäämiseesti kun et ole iloinen ja positiivinen.
      Jotkut oikein tekee näitä tilanteita, että varmistaa epäsuositun katkeruuden ja putoamisen yhä syrjemmälle ja eroon koko paskaporukasta. Tätä ei ees kaikki huomaa porukassa, vaan se kaikki tapahtuu pikku hiljaa.

    • :JK

      noh... ylilauta nimisessä sivustossa on jatkuvaa nettikiusaamista voitte käydä katsomassa

    • helvetin ylilauta...

      ylilauta on nettikiusaamisen a ja o . ei muuta tarvita. tämä hasanat niminen tyttö joka teki adressin ylilaudan sulkemisesta on kuuma puheenaihe ylilaudalla. hasanatista on myös tehty juttu meemi.infoon ja tästä pääset lukemaan sen... kyllä se perkeleen räsänen kieltää ihan kaiken muun paitsi kiusaamisen valtakunnan. huhhuh mä sanon.

      http://meemi.info/index.php/Hasanat

    • asdfghjklöä

      ei kukaan siellä netissä pakota näyttämään itseään -___- pysykää poissa noista saasta-paska-sivustoilta kuten facebookista, vihaan kaikkia sos. sivuja ylikaiken kulutamassa kaistaa internetissä.

      • ääh noh

        Olet oikeassa ja tuo kannattaa todella
        ja jos netissä kiusataan kannattaa lopettaa noitten sivujen käyttö.


    • Salassa netissä?

    • tuttu_nettifeimi

      Netin kiusatuimmista tulee mieleen armygirl8867-nimimerkin (ei julkaise enää videoita Youtubeen) takana oleva tyttö, joka myös deviantART-sivustolla julkaisee piirrustuksiaansa nimimerkillä pucasia.

      Kyseinen tyttö on kehitysvammainen, minkä huomaa hänen kiinnostuksen kohteista sekä mielikuvituspoikaystävistä ym. Tyttö tekee tietämättään hallaa itselleen netissä. Moni kun häneltä kinuaa niitä videoita ja sitten kun sellainen ilmestyy nettiin, niin kommentit on vain pelkkää vittuilua. Vittuilu- ja kiusaamismielessähän ne niitä videoita kinuaa. Myös deviantART:issakin jotkut kiusaa kyseistä tyttöä, eikä hän itse sitä ymmärrä, vaan ne haukkujatkin on hänelle kavereita.

      • lisään_vielä

        Ja kaiken lisäksi kyseistä tyttöä on helppo huijata. DeviantART:issakin hän ehdotteli eräälle trollille tapaamista. Kyseinen nimimerkki trollasi tv-hahmoa, joka väitti olevansa. Tyttö tietenkin uskoo, jos joku sanoo olevansa Mikki Hiiri tai Ismo Laitela. Ei ymmärrä sitä, että mielikuvituksellakin on rajansa ja ne mielikuvitusjututkin tuntuu olevan tälle todellista elämää :/ Kauheeta, kun ihmiset niin raa'asti kohtelee kehitysvammaista, jota on helppo huijata.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2464
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2163
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1818
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1611
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1360
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1244
    Aihe