Miten näen itseni

Narsisti

Koska minulla on narsistinen persoonallisuushäiriö niin näen itseni ainutlaatuisena, erityisenä, älykkäänä, kiinnostavana hurmaavana ja loistavana sekä komeana miehenä. Uskon myös, että minun on määrä jäädä historiaan suurmiehenä Hitlerin ja Stalinin, joita ihailen, tavoin.

Toiset ihmiset ovat minulle peilejä, joista peilaan itseäni ja joita vaadin vahvistamaan em. luuloja itsestäni sekä ruokkimaan narsismiani. Eli siis narsistista lähdettä, kuten sanotaan. Ja lähdettä en voi saada koskaan tarpeeksi. Ilman lähdettä turhaudun, masennun ja olen vihainen sekä tunnen itseni arvottomaksi. Meillä narsuilla kun on surkea itsetunto vaikka käytöksemme muuta antaisikin ymmärtää.

Peilaan itsäni joka kattilan kyljestä ja jos peilikuva miellyttää minua ja ruokkii narsismiani niin luokittelen kyseisen peilin hyväksi ja hyödylliseksi ihmiseksi. Jos peilikuva ei miellytä niin kyseisestä ihmisestä tulee viholliseni, jonka pyrin tuhoamaan.

Näen siis kaikki ihmiset tämän linssin läpi.

Vaadin myös aina erityiskohtelua ja tulla tunnustetuksi ylempiarvoisena. Olen erittäin kateellinen muiden ihmisten saamasta huomiosta ja pyrin kääntämään sen itseeni keinoja kaihtamatta. Kaikista nautinnollisinta on saada iskettyä toisen miehen nainen koska tämä vahvistaa luuloani siitä, että olen muita hurmaavampi.

Empatiaa en kykene tuntemaan ollenkaan, mutta sadistista nautintoa sitäkin enemmän. Annan tietysti ihmisille itsestäni empaattisen ja ymmärtäväisen kuvan voidakseni manipuloida heitä ja saadakseni heidän luottamuksensa.

Vaadin myös aina saada olla kaveriporukan johtaja, jota muut kunnioittavat. Ja jos minulle tulee baarissa tylsää niin"alamaistenikin"on lopetettava bailaaminen.

Parisuhteessa olen mustasukkainen ja omistushaluinen ja haluan kumppanini olevan onnellinen vain minun kauttani ja hätäännyn heti jos hän osoittaa merkkejä siitä että pärjää ilman minua. Haluan myös, ettö kumppanini kehuu minua paremmaksi rakastajaksi kuin kukaan entisistään.

Minun on myös aina saatava toisten ihmisten motiivit mukautumaan muottiin, joka ruokkii narsismiani.

Esimerkki: Pomo antaa minulle ylennyksen. Hän teki sen siksi koska olen erityinen ja ainutlaatuisen tärkeä avainhahmo firman menestyksessä. Pomo antaa minulle potkut. Hän teki sen siksi koska pelkää, että jonain päivänä syrjäytän hänet koska olen häntä taitavampi tai, että pomo kadehtii minua ylivertaisen älykkyyteni takia.

Toinen esimerkki: Nainen lämpenee minulle baarissa. Hän lämpenee koska olen niin hurmaava ja komea sekä karismaattinen mies. Nainen ei lämpene. Hän ei lämpene siksi koska ei usko pystyvänsä sitouttamaan kaltaistani komeaa ja ainutlaatuista miestä. Hän pelkää, ettei ole tarpeeksi kaunis kaltaiselleni miehelle ja pelkää, että särjen hänen sydämensä.

En tykkää olla yksin vaan tarvitsen jatkuvasti ympärilleni"hovini"joka pönkittää itsetuntoani, joka siis jatkuvasti tarvitsee pönkitystä.

Jokainen ihminen jonka tapaan on minulle potentiaalinen narsistisen lähteen lähde ja tarvitsen näitä lähteitä koko ajan uusia ja uusia. Nimittäin kun aikani saan yhden ihmisen lähdettä niin totun siihen ja stimuloiva vaikutus häviää. Sitten minun täytyy hankkia uusi lähde. Ihan kuten huumeiden orjakin, jonka täytyy lisätä annoksiaan.

33

415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Narsistinnaurattaja

      Nyt yrität esittää megalomanista. Jos näkisit muut peileinä, et tietäisi sitä itse. Sinulla ei ole todellisuudessa vertailukohtaa, koska olet aina ollut sellainen. Et narsistina myöskään haaskaisi aikaa pelkälle koneelle, joka ei suo sinulle lähdettä.

      Voit käyttää samaa lähdettä loputtomiin, kunhan se on riittävän uusiutuva.

      • "Et narsistina myöskään haaskaisi aikaa pelkälle koneelle, joka ei suo sinulle lähdettä."

        Niin tässä ny parikin aloitusta joista huomaa että on luettu ja ymmärretty mitä nph tarkoittaa ts. tiedetään mistä puhutaan...

        Mutta mitä tulee tuohon yllä olevaan lauseeseen, niin pikkusen olisin siitä eri mieltä, kun ajattelisin, että narsistitkin kuitenkin elävät tätä nykyaikaa ja näihin keskustelupalstoihin, yhteisöpalveluihin yms. liittyen...

        Niin kyllä täällä netissäkin kirjoitettujen sanojen takana on kuitenkin aina oikea ihminen, jolta saa huomiota, ei tämä kone itsekseen näitä vastauksia tänne kirjoita...

        Että ihan kyllä uskon, että jos ns. reality elämä ei sitä lähdettä/huomiota tarpeeksi syystä tai toisesta tarjoa niin ns. paremman puutteessa nettikin siihen käy...

        Narsistinhan sanotaan olevan piintynyt ihmisdyykkari ja ihmisethän nykyään paljon viettävät aikaansansa netissä...

        Muistan ännäksi kutsumani henkilön suusta kuulleeni myös lauseen että netti on pilannut elämäni...

        Aikoinaan luulin tuon lauseen liittyvän vain senssipalstoihin joilla hänellä oli profiili jos toinenkin, kun tämä narsismi aihe ei sillä tavalla ollut vielä minulle itselleni tuttu, vaikka tuo mainitsemani ihminen sen aina silloin tällöin mainitsikin liittyen niihin muihin naisiin, joilla oli/oli ollut narsisti puoliso...

        Mutta sitten kun tähän narsismi aiheeseen tutustuin/tänne palstalle tulin niin olen huomannut paljonkin samankaltaisuutta hänen jutuisssaan/ajattelutavoissaan kuin täälläkin...

        Mutta oli kuinka oli hieman kritisoin tuota ajatusta "pelkkä kone" liittyen esim. keskustelupalstoihin, kun tosiaankin täällä kirjoituttejujen sanojen takana on kuitenkin ainakin vielä oikea ihminen...

        Ainakin itse ajattelen niin, että vaihdan mielipiteitä tästä aiheesta ihmisten en pelkän koneen kanssa...


      • niinkö?
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Et narsistina myöskään haaskaisi aikaa pelkälle koneelle, joka ei suo sinulle lähdettä."

        Niin tässä ny parikin aloitusta joista huomaa että on luettu ja ymmärretty mitä nph tarkoittaa ts. tiedetään mistä puhutaan...

        Mutta mitä tulee tuohon yllä olevaan lauseeseen, niin pikkusen olisin siitä eri mieltä, kun ajattelisin, että narsistitkin kuitenkin elävät tätä nykyaikaa ja näihin keskustelupalstoihin, yhteisöpalveluihin yms. liittyen...

        Niin kyllä täällä netissäkin kirjoitettujen sanojen takana on kuitenkin aina oikea ihminen, jolta saa huomiota, ei tämä kone itsekseen näitä vastauksia tänne kirjoita...

        Että ihan kyllä uskon, että jos ns. reality elämä ei sitä lähdettä/huomiota tarpeeksi syystä tai toisesta tarjoa niin ns. paremman puutteessa nettikin siihen käy...

        Narsistinhan sanotaan olevan piintynyt ihmisdyykkari ja ihmisethän nykyään paljon viettävät aikaansansa netissä...

        Muistan ännäksi kutsumani henkilön suusta kuulleeni myös lauseen että netti on pilannut elämäni...

        Aikoinaan luulin tuon lauseen liittyvän vain senssipalstoihin joilla hänellä oli profiili jos toinenkin, kun tämä narsismi aihe ei sillä tavalla ollut vielä minulle itselleni tuttu, vaikka tuo mainitsemani ihminen sen aina silloin tällöin mainitsikin liittyen niihin muihin naisiin, joilla oli/oli ollut narsisti puoliso...

        Mutta sitten kun tähän narsismi aiheeseen tutustuin/tänne palstalle tulin niin olen huomannut paljonkin samankaltaisuutta hänen jutuisssaan/ajattelutavoissaan kuin täälläkin...

        Mutta oli kuinka oli hieman kritisoin tuota ajatusta "pelkkä kone" liittyen esim. keskustelupalstoihin, kun tosiaankin täällä kirjoituttejujen sanojen takana on kuitenkin ainakin vielä oikea ihminen...

        Ainakin itse ajattelen niin, että vaihdan mielipiteitä tästä aiheesta ihmisten en pelkän koneen kanssa...

        Miten netti olisi voinut pilata kenenkään elämää, ainakaan jos se toimii ns. tiedonhakuvälineenä. Tarkoitetaanko tässä sitä, että kun toinen on netissä, niin netti on kilpaileva huomionhakija sitten narsistille. Lähtökohta kun tuolle huomionhakuisuudelle narsismin kyseessä ollessa on se, että narsisti on aina ensimmäisenä huomioitava ja kehuttava. Ajatus tuosta pilaamisesta niin, että toinen on tahallaan netissä niin kauan, että sitten hiipii nukkumaan hiljaa viereen tosiasiallisesti siksi, ettei herättäisi aikaisin nousevaa narsistia, mutta narsistin mielestä siis niin, että välttelee yhteistä kanssakäymistä.


      • niinkö? kirjoitti:

        Miten netti olisi voinut pilata kenenkään elämää, ainakaan jos se toimii ns. tiedonhakuvälineenä. Tarkoitetaanko tässä sitä, että kun toinen on netissä, niin netti on kilpaileva huomionhakija sitten narsistille. Lähtökohta kun tuolle huomionhakuisuudelle narsismin kyseessä ollessa on se, että narsisti on aina ensimmäisenä huomioitava ja kehuttava. Ajatus tuosta pilaamisesta niin, että toinen on tahallaan netissä niin kauan, että sitten hiipii nukkumaan hiljaa viereen tosiasiallisesti siksi, ettei herättäisi aikaisin nousevaa narsistia, mutta narsistin mielestä siis niin, että välttelee yhteistä kanssakäymistä.

        "Miten netti olisi voinut pilata kenenkään elämää,"

        Niin en tarkalleen tiedä mitä hän mahtoi tarkoittaa tuolla lauseellaan..

        Mutta muistan hänen sanoneen mm. sellaistakin, että hänen silloinen naisensa, on tietoinen hänen nettirakkauksistaan, kuin myös joskus heitti minullekkin lauseen, että sinäkin uskot hänen mielikuvituskavereihinsa...

        Että oli hirvittävän vaikea tietää loppupeleissä mikä hänen jutuissaan oli oikeasti totta ja mikä ei...yhtäältä hän antoi antoi ymmärtää, että net on totta, sitten seuraavassa hetkessä mitätöikin juttunsa, viitaten mielikuvituskavereihinsa...

        Joka tavallaan johti myös siihen etten alkuun edes uskonut sen naisen olemassoloon jota täällä nimitän hänen nyksäkseen...

        Jotenkin voisin ajatella tuon ehkä liittyvän siihen, että nettihän/esim. tämäkin keskustelupalsta kyllä tarjoaa mielestäni narsistisille ihmiselle hyvinkin kanavan esiintyä/olla olemassa milloin minkäkinlaisena ja saada sillä tavalla itselleen runsaasti huomiota...


      • yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Miten netti olisi voinut pilata kenenkään elämää,"

        Niin en tarkalleen tiedä mitä hän mahtoi tarkoittaa tuolla lauseellaan..

        Mutta muistan hänen sanoneen mm. sellaistakin, että hänen silloinen naisensa, on tietoinen hänen nettirakkauksistaan, kuin myös joskus heitti minullekkin lauseen, että sinäkin uskot hänen mielikuvituskavereihinsa...

        Että oli hirvittävän vaikea tietää loppupeleissä mikä hänen jutuissaan oli oikeasti totta ja mikä ei...yhtäältä hän antoi antoi ymmärtää, että net on totta, sitten seuraavassa hetkessä mitätöikin juttunsa, viitaten mielikuvituskavereihinsa...

        Joka tavallaan johti myös siihen etten alkuun edes uskonut sen naisen olemassoloon jota täällä nimitän hänen nyksäkseen...

        Jotenkin voisin ajatella tuon ehkä liittyvän siihen, että nettihän/esim. tämäkin keskustelupalsta kyllä tarjoaa mielestäni narsistisille ihmiselle hyvinkin kanavan esiintyä/olla olemassa milloin minkäkinlaisena ja saada sillä tavalla itselleen runsaasti huomiota...

        "Lähtökohta kun tuolle huomionhakuisuudelle narsismin kyseessä ollessa on se, että narsisti on aina ensimmäisenä huomioitava ja kehuttava"

        Niin, käsittääkseni tuo ei ole kenellekkään aikuiselle ihmiselle mahdollista reality elämässä...

        Niin nykyään kun on tullut tämä nettiaika niin uskon että narsisti hakee huomiota/lähdettä ihmisiltä myös netistä...ihan samoin kuin tavis ihmisetkin...

        Tavallaanhan me kaikkikin ihmiset toimimme osin samalla periaatteella, tulemme tänne kirjoittamaan , joku lukee/huomioi mielipiteemme ja vastaa(antaa huomiota meille)...

        Ei tämä kone, kasvoton internet meille mitään vastaa vaan kyllä siellä sinunkin koneesi takana on ihminen...

        Että voin kuvitella että narsistit mieluusti pyrkivät myös siihen, että narsisteista puhetta piisaa/narsistit ovat huomion kohteena jos ei reality elämässä niin netissä ainakin...

        Huomion laadulla ei niin väliä, kuten tiedetään molempi käy niin positiivinen kuin negatiivinenkin...


      • Narsisti.
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Lähtökohta kun tuolle huomionhakuisuudelle narsismin kyseessä ollessa on se, että narsisti on aina ensimmäisenä huomioitava ja kehuttava"

        Niin, käsittääkseni tuo ei ole kenellekkään aikuiselle ihmiselle mahdollista reality elämässä...

        Niin nykyään kun on tullut tämä nettiaika niin uskon että narsisti hakee huomiota/lähdettä ihmisiltä myös netistä...ihan samoin kuin tavis ihmisetkin...

        Tavallaanhan me kaikkikin ihmiset toimimme osin samalla periaatteella, tulemme tänne kirjoittamaan , joku lukee/huomioi mielipiteemme ja vastaa(antaa huomiota meille)...

        Ei tämä kone, kasvoton internet meille mitään vastaa vaan kyllä siellä sinunkin koneesi takana on ihminen...

        Että voin kuvitella että narsistit mieluusti pyrkivät myös siihen, että narsisteista puhetta piisaa/narsistit ovat huomion kohteena jos ei reality elämässä niin netissä ainakin...

        Huomion laadulla ei niin väliä, kuten tiedetään molempi käy niin positiivinen kuin negatiivinenkin...

        Oikeassa olet. Olen joskus hakenut netistä lähdettä kun sitä ei ole ollut muualta saatavissa.

        Olen laittanut kuviani peilikuvaan, jotta saisin hyvät pisteet ja kehuja ulkonäöstäni ja olenkin näitä onnistunut saamaan.

        Nettipalstoilla provoilen huvikseni, paitsi täällä en provoile vaan kirjoitan ihan tosiasioita itsestäni. Nettitrollit ovatkin narsisteja ja sadisteja kuten minäkin olen.


    • lottamari<3

      Oletko itse tehnyt tuon diagnoosin vai onko se sinulle diagnosoitu?Aika harvinaista on, että narsisti itse olisi perehtynyt omaan persoonallisuuteensa niin, että pystyy itse analysoimaan noin yksityiskohtaisen tarkasti millainen ajatumaailma hänellä on ja millainen käyttäytyminen hänellä eri tilanteissa on.

      Kiinnostaa tuo empaatittomuus. Miten sitä pystyy näyttelemään, jos sitä ei ollenkaan ole ja miten parisuhde voi onnistua ilman sitä?

      Luonneanalyysisi oli todella johdonmukainen ja hyvin selkeä. Kysyisinkin: Miten itse koet luonteesi, onko se sinulle taakka, merkityksetön asia vai koetko että olet muita paremmassa asemassa, etkä haluaisikaan olla muiden kaltainen. Oletko ylpeä siitä mitä olet?

      • Narsisti

        Terve Lottamari. Olemmekin tavanneet sinkkupalstalla.

        Itse olen itseni diagonsoinut. Olen lukenut paljon narsistisesta persoonallisuushäiriöstä ja huomannut että suurin osa mitä siitä kerrotaan sopii minuun täydellisesti. Täytän suurimman osan NPH:n yhdeksästä kriteeristä ja suhtaudun muihin ihmisiin juuri niin kuin narsistin kerrotaankin suhtautuvan.

        Voisin toki hakea diagnoosin myös ammattilaiselta jos ette usko minun olevan narsisti.

        Ematiaa pystyy näyttelemään helposti ja monet narsistien uhrit syyttävätkin tätä uskomattoman petoollista kykyämme sumuttaa ihmisiä ja antaa itsestämme väärä kuva. Ihan sama asia kuin taitava näyttelijä näyttelee uskottavasti julmaa pahista vaikka oikeasti on lempeä ja mukava ihminen. Minä näyttelen toisinpäin.

        Parisuhde ei tietenkään voi pitemmän päälle toimia jos ei tunne empatiaa puolisoa kohtaan ja näkee tämän vain hyödykkeenä.

        En nyt ihan täysin ymmärrä tuota luonnekysymystäsi. Tottakai NPH on kantajalleen taakka, mutta kun tästä ei juurikaan parannuta. En halua olla muiden kaltainen vaan haluan olla muiden yläpuolella ja joskus olen todella ylpeä siitä minkälaisia reaktioita saan ihmisissä aikaan. Itsestäni en ole niinkään ylpeä.


    • kotipykologi

      ei,haet symbioosia toisista ihmisistä sen takia,koska sun epäterve kasvutausta on lapsena jo rikkonut terveen suhteen äitiisi-tai äitisi pitp sua valheellisesti pikkukeisarina,vääristäen minuutesi.minuutesi on heikko,rikkinäinen,etsit koko ajan toisista minuuttasi,koska joudut pimeään aukkoon yksinäsi,et kestä sitä! et kestä hiljaisuutta ,et kestä omaa itseäsi,narskut on vaurioituneista pahimpia henkisistä kärsimyksistä potevia,koska usea mielisairauskin on hoidettavissa! narsistia ei voi auttaa hoidot !

      • mua et kympitä

        älä ylleistä-mua ei narsitit koskaan voi huijata,koska tunnistan ne liiankin hyvin! älä luulottele ja yleistä,nyt liioittelit hieman,se kuuluu oireeseesi


      • Narsisti.
        mua et kympitä kirjoitti:

        älä ylleistä-mua ei narsitit koskaan voi huijata,koska tunnistan ne liiankin hyvin! älä luulottele ja yleistä,nyt liioittelit hieman,se kuuluu oireeseesi

        En usko, että tunnistat minua. Saatan olla vaikkapa paras ja luotettavin kaverisi.


    • ihmistuntijat

      hah hah hah taas se paistaa läpi -lukekaa aito narsisti ja luuloja täynnä pieni pää,voi pientä ,älä mieti liikoja narsisti sika

      • oikeinko johtohahmo?

        vain aito narsku luulee-siis ihan oikeasti uskoo erinomaisuuteensa! tässä aito ehta esimerkki. lähtee hasstamaan ,kuten tekevät,uskovat kaikkivoipaiseen typeryyteensä,heihin uskovat vain heikommat ja tyhmät ihmiset,pahvien kuninkaista kun ovat


    • olen johtaja

      eivät he normaaleja ja älykkäitä ihmisiä edes saa seurakseen,saati johtajakseen,heidän alamaiset ovat tarkoin valittuja helppoheikkejä,heikkoluonteisiä vedätettäviä ja tksinkertaisia ketkä liki nauravat samoille vitseillekin kun tämä heidän suuri johtahansa,joka ei tajua että sivulliset näkevät heidän lävitseen,vinoutuneissa mielilkucitusessaan,reppanat oikeastikin.

    • Tuo ei voi mennä

      " Ihan sama asia kuin taitava näyttelijä näyttelee uskottavasti julmaa pahista vaikka oikeasti on lempeä ja mukava ihminen. Minä näyttelen toisinpäin."

      Tuo ei voi mennä noin. Taitava näyttelijä hakee tunteita sisimmästään. Myös julmuutta. Kaikissa ihmisissä on potentiaalisena koko tunnekirjo sisällä, mutta nomaaleilla tietenkään julmuus ei ole päällimmäisenä, joten sitä tosiaan joutuu hakemaan... jos tarve vaatii.

      Narsisti tietysti näyttelee empatiansa ja rakkautensa. Sen olen jo lähietäisyydeltä tarkkasilmäisenä bongannut... tarkkailemaan kun olen jäänyt.

      Sensijaan mistä narsisti löytää eväät omaan empatianäytelmäänsä? Ei sisältään... vaan mistä? Onko hänellä sparraajia? Kunka usein hän tarvitsee tankkausta, että muistaa miten se tehdään?

      Samoin rakkaus. Siitä tiedänkin, että on usein sparraajia siinä.

      • Narsisti.

        Ei siihen mitään eväitä tarvita. Osaan näytellä empaattista todella hyvin ja se on yksi meidän narsujen petoollisimmista kyvyistä.


      • miebie
        Narsisti. kirjoitti:

        Ei siihen mitään eväitä tarvita. Osaan näytellä empaattista todella hyvin ja se on yksi meidän narsujen petoollisimmista kyvyistä.

        Eikö sellainen näytteleminen herätä pohjatonta surua ja tuskaa?


      • Sinusta en tiedä.
        Narsisti. kirjoitti:

        Ei siihen mitään eväitä tarvita. Osaan näytellä empaattista todella hyvin ja se on yksi meidän narsujen petoollisimmista kyvyistä.

        Sinusta en tiedä. Mutta kysymys olikin siitä, mistä narsisti repii sen asian, sen naamarin, miten hän löytää oikean ilmeen ja oikeat eleet ja miten hän yhdistelee ne sanoihinsa?

        Sisimmästähän ne eivät tule. Ne tulevat jostain ulkoapäin, joten kuvittelisi että siinä on kova työ, kun täytyy opettelemalla opetella kaikenlaista tuollaista, mikä muille tulee myötäsyntyisenä.


      • miebie kirjoitti:

        Eikö sellainen näytteleminen herätä pohjatonta surua ja tuskaa?

        "Eikö sellainen näytteleminen herätä pohjatonta surua ja tuskaa?"

        Niin, vain narsisti osaa vastata tuohon, niin halutessaan...

        Mutta tästä kysymyksestä ja erään toisen ketjun kirjoituksista mieleeni muistui asia josta täällä palstalla ei käsittääkseni ole juurikaan keskusteltu ja se liittyy sanoihin "klassinen narsisti" ja ylempänä esittämään mielipiteeseen, että narsisti etsii lähdettä/huomiota myös netistä...

        "Mutta klassinen narsisti hakee myös rangaistuksi tulemista. Hänen toimensa tähtäävät sosiaalisen halveksunnan tai muunlaisten seuraamusten tuottamiseen itselleen. Hänen elämänsä on jatkuvaa oikeudenkäyntiä ja oikeudenkäyntiin joutuminen itsessään on jo rangaistus. Rangaistus (nuhtelu, vankilaan joutuminen, hylätyksi tuleminen) laillistaa ja vahvistaa hänen sadistisen, idealisoidun ja epäkypsän Superegonsa (kuitenkin itse asiassa hänen vanhempiensa tai kasvattajiensa) tuomitsevat äänet. Ne vakuuttavat hänet hänen arvottomuudestaan. Ne vapauttavat hänet siitä sisäisestä ristiriidasta jota hän kokee menestyessään: nakertavasta syyllisyydestä ja häpeästä ja loputtomasta tarpeesta varmistaa Narsistinen Lähde."

        http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/NarSupply.html


      • yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Eikö sellainen näytteleminen herätä pohjatonta surua ja tuskaa?"

        Niin, vain narsisti osaa vastata tuohon, niin halutessaan...

        Mutta tästä kysymyksestä ja erään toisen ketjun kirjoituksista mieleeni muistui asia josta täällä palstalla ei käsittääkseni ole juurikaan keskusteltu ja se liittyy sanoihin "klassinen narsisti" ja ylempänä esittämään mielipiteeseen, että narsisti etsii lähdettä/huomiota myös netistä...

        "Mutta klassinen narsisti hakee myös rangaistuksi tulemista. Hänen toimensa tähtäävät sosiaalisen halveksunnan tai muunlaisten seuraamusten tuottamiseen itselleen. Hänen elämänsä on jatkuvaa oikeudenkäyntiä ja oikeudenkäyntiin joutuminen itsessään on jo rangaistus. Rangaistus (nuhtelu, vankilaan joutuminen, hylätyksi tuleminen) laillistaa ja vahvistaa hänen sadistisen, idealisoidun ja epäkypsän Superegonsa (kuitenkin itse asiassa hänen vanhempiensa tai kasvattajiensa) tuomitsevat äänet. Ne vakuuttavat hänet hänen arvottomuudestaan. Ne vapauttavat hänet siitä sisäisestä ristiriidasta jota hän kokee menestyessään: nakertavasta syyllisyydestä ja häpeästä ja loputtomasta tarpeesta varmistaa Narsistinen Lähde."

        http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/NarSupply.html

        Edelliseen liittyen...

        tekstiä jonka pohjalta tuo ajatuskuvioni syntyi ketjusta perjantaibiisi...

        "Se pieni paksu narsistiännä, jolla oikeasti oli vaikeuksia edes saada naista sänkyynsä, liitetään täällä hanakasti heti kirjoittajaan, jos ynnälle tulee mieleen, että kirjoittaja kirjoittaa hiukankin samantapaisesta asiasta kuin pieni paksu punakka pönäkkä ännä on maininnut."

        Että jäimpä pohtimaan, kenen ulkoista habitusta tuon tekstin kirjoittaja noin voimallisesti arvostelee ja mistä syystä...


      • miebie
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Edelliseen liittyen...

        tekstiä jonka pohjalta tuo ajatuskuvioni syntyi ketjusta perjantaibiisi...

        "Se pieni paksu narsistiännä, jolla oikeasti oli vaikeuksia edes saada naista sänkyynsä, liitetään täällä hanakasti heti kirjoittajaan, jos ynnälle tulee mieleen, että kirjoittaja kirjoittaa hiukankin samantapaisesta asiasta kuin pieni paksu punakka pönäkkä ännä on maininnut."

        Että jäimpä pohtimaan, kenen ulkoista habitusta tuon tekstin kirjoittaja noin voimallisesti arvostelee ja mistä syystä...

        :D Varmaan oman pienen elämänsä narskun habitusta.. Toisaalta tuosta voi myös lukea sellaista, että sinua pitää joku "vainoharhaisena" tai ainakin sellaisena, joka näkee oman ännän jokaisessa jonkun toisen kirjoittamassa kommentissa.

        Mikä ei taas minun mielestäni ole mitenkään ihmeellistä jos ovat sisäisesti niin toistensa kaltaisia. Luet yhdestä ja siinä kuvauksessa on kaikki. Ainakin yleisen käsityksen mukaan asia on juuri niin. Itse epäilen kaikenkattavaa samankaltaisuutta, toisaalta, en voi tietää.


      • miebie kirjoitti:

        :D Varmaan oman pienen elämänsä narskun habitusta.. Toisaalta tuosta voi myös lukea sellaista, että sinua pitää joku "vainoharhaisena" tai ainakin sellaisena, joka näkee oman ännän jokaisessa jonkun toisen kirjoittamassa kommentissa.

        Mikä ei taas minun mielestäni ole mitenkään ihmeellistä jos ovat sisäisesti niin toistensa kaltaisia. Luet yhdestä ja siinä kuvauksessa on kaikki. Ainakin yleisen käsityksen mukaan asia on juuri niin. Itse epäilen kaikenkattavaa samankaltaisuutta, toisaalta, en voi tietää.

        ":D Varmaan oman pienen elämänsä narskun habitusta.. Toisaalta tuosta voi myös lukea sellaista, että sinua pitää joku "vainoharhaisena" tai ainakin sellaisena, joka näkee oman ännän jokaisessa jonkun toisen kirjoittamassa kommentissa. "

        Niin tuo ännäni habitukseen liittyvä komentti on tuosta perjantaibiisi ketjusta ja en äkkiseltään ymmärrä mikä ko. kirjoittajan mielessä sen kirvoitti...

        No mieleen muistui että tuon tapaista kommentointia on esitetty täällä ennenkin, että teki mieli etsiä se ja tarkistaa millä nimimerkillä se silloin esitettiin...

        En ny viitsi nimimerkkiä tähän laittaa, mutta jos jotakuta kiinnostaa niin asian voi löytää tästä ketjusta...

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11164852

        Että ihmetystä kyllä herättää, miksi nuo ko. kirjoittajat tuntevat tuollaista tarvetta käyttää ännäksi kutsumastani henkilöstä tuon kaltaisia sanoja...

        Mitä taas tulee siihen olenko vainoharhainen, niin en osaa sanoa, yritän ny kuitenkin pitäytyä tosiasioissa, jossain sellaisessa josta kuitenkin on ns. mustaa valkoisella...

        Tämä ulkoinen habitus asia liittyy myös siihen monimuotoiseen ännäni minulle lähettämään spostiin...jonka hän itse epäili olevansa nyksänsä käsialaa, mutta josta minä itse olen sitä mieltä, että sekin on ännäni omaa käsialaa...

        Että joo, näitä samankaltaisuuksia ihmettelen ja ajattelen niistä omiani niin ännään kuin ylipäätään naristeihin liittyen...

        ja tähdennän vielä etten todellakaan pidä omia ajatuksianikaan minään absoluuttisina totuuksina, net vaan jonkin sortin yritystä ymmärtää edes jollain tasolla...


      • tiiiii
        Sinusta en tiedä. kirjoitti:

        Sinusta en tiedä. Mutta kysymys olikin siitä, mistä narsisti repii sen asian, sen naamarin, miten hän löytää oikean ilmeen ja oikeat eleet ja miten hän yhdistelee ne sanoihinsa?

        Sisimmästähän ne eivät tule. Ne tulevat jostain ulkoapäin, joten kuvittelisi että siinä on kova työ, kun täytyy opettelemalla opetella kaikenlaista tuollaista, mikä muille tulee myötäsyntyisenä.

        Narsistit ovat varmaan aloittaneet tämän harjoittelun jo lapsena. Se tulee heille varmaankin täysin luonnostaan.


      • yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Edelliseen liittyen...

        tekstiä jonka pohjalta tuo ajatuskuvioni syntyi ketjusta perjantaibiisi...

        "Se pieni paksu narsistiännä, jolla oikeasti oli vaikeuksia edes saada naista sänkyynsä, liitetään täällä hanakasti heti kirjoittajaan, jos ynnälle tulee mieleen, että kirjoittaja kirjoittaa hiukankin samantapaisesta asiasta kuin pieni paksu punakka pönäkkä ännä on maininnut."

        Että jäimpä pohtimaan, kenen ulkoista habitusta tuon tekstin kirjoittaja noin voimallisesti arvostelee ja mistä syystä...

        "Että jäimpä pohtimaan, kenen ulkoista habitusta tuon tekstin kirjoittaja noin voimallisesti arvostelee ja mistä syystä..."

        Tekee vielä nostaa tätä ketjua ylemmäs josko tuon ko. lauseen kirjoittanut henkilö rohkenisi itse kommentoida, mistä syystä hän koki tarvetta käyttää ännäksi kutsumastani henkilöstä tuollaista kieltä...


    • youknowmetoo

      Minä olen ihan scid-testeissä ja osastotarkkailussa diagnoosit saanut narsisti ja antisosiaalinen, mutta minulla ei ole tarvetta kärjistellä asiaa. Olen jotenkin käytännöllisen kylmä. Naisystäväni kissan pöydällä pomppiminen ärsytti, joten kun seuraavan kerran menin käymään hänen luonaan syötin sille hommaamani nitrot makkaran välissä ja se kuoli vuorokauden aikana. Se on minulle, niin luonnollista, että ihmettelen näitä besserwisser wannabe narsisteja täällä.

      • Narsisti

        Minä en ole mikään wannabe-narsisti vaan ihan oikea narsistista persoonallisuushäiriötä sairastava mies.

        Siinä olen kuitenkin kanssasi samaa mieltä, että minäkin ihmiettelen näitä besserwissereitä, jotka luulevat tietävänäsä narsismista paremmin kuin me narsut itse.


      • Narsisti kirjoitti:

        Minä en ole mikään wannabe-narsisti vaan ihan oikea narsistista persoonallisuushäiriötä sairastava mies.

        Siinä olen kuitenkin kanssasi samaa mieltä, että minäkin ihmiettelen näitä besserwissereitä, jotka luulevat tietävänäsä narsismista paremmin kuin me narsut itse.

        "Siinä olen kuitenkin kanssasi samaa mieltä, että minäkin ihmiettelen näitä besserwissereitä, jotka luulevat tietävänäsä narsismista paremmin kuin me narsut itse."

        Niin piti googlettaa tuo besserwisser sana ja selitykseksi tuli viisas, näsäviisas, "paremmin tietäjä"

        Mutta joo sinulla tuo..."luulevat tietävänsä paremmin kuin me narsut itse"

        Minäkin luulen jotain asiasta/narsisteistaymmärtäväni, mutta kuten jo jossain kohtaa totesin, niin empä tiedä onko se ymmärtäminen kuitenkaan loppupeleissä mahdollista...

        Mutta jäin miettimään tuota sinunkin, "me narsut itse", kun toisaalta sanotaan etteivät narsistit kykene "katsomaan" itseään niin mistä se tieto "olen narsisti" tulee narsistille...loppupeleissä kuitenkin niiltä toisilta ihmisiltäkö/toinen ihminenkö määrittää hänet...

        No joo tää ny tämmöstä, mutta omaan tarinaani liittyen, minäkin vaan luulen, että se ihminen joko tiesi tai sitten ainakin hyvin tarkoitushakuisesti heitti suhteen lopussa sen lauseen..."ku mä oon mikä oon, niin ei mulla ole aikaa eikä kiinnosta ihmisiin joista ei ole mitään hyötyä"...


      • luuloeioletiedonväär
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Siinä olen kuitenkin kanssasi samaa mieltä, että minäkin ihmiettelen näitä besserwissereitä, jotka luulevat tietävänäsä narsismista paremmin kuin me narsut itse."

        Niin piti googlettaa tuo besserwisser sana ja selitykseksi tuli viisas, näsäviisas, "paremmin tietäjä"

        Mutta joo sinulla tuo..."luulevat tietävänsä paremmin kuin me narsut itse"

        Minäkin luulen jotain asiasta/narsisteistaymmärtäväni, mutta kuten jo jossain kohtaa totesin, niin empä tiedä onko se ymmärtäminen kuitenkaan loppupeleissä mahdollista...

        Mutta jäin miettimään tuota sinunkin, "me narsut itse", kun toisaalta sanotaan etteivät narsistit kykene "katsomaan" itseään niin mistä se tieto "olen narsisti" tulee narsistille...loppupeleissä kuitenkin niiltä toisilta ihmisiltäkö/toinen ihminenkö määrittää hänet...

        No joo tää ny tämmöstä, mutta omaan tarinaani liittyen, minäkin vaan luulen, että se ihminen joko tiesi tai sitten ainakin hyvin tarkoitushakuisesti heitti suhteen lopussa sen lauseen..."ku mä oon mikä oon, niin ei mulla ole aikaa eikä kiinnosta ihmisiin joista ei ole mitään hyötyä"...

        Liekkö perusluonteeltaan tuollainen egoisti, mutta jäit sitten siihenkin hänen sanomaansa roikkumaan kuin hukkuva oljenkorteen. Saattoi olla hänen tapansa ajatella ihan muistakin asioista tuollainen, että kiinnostaa vain ne asiat, mitkä itseään koskettaa, ei enää jaksa muihin paneutua. Ei kaikki ole kiinnostuneita samalla tapaa ympäristöstään, eivätkä kaikki jää pohtimaan päättämättöminä joitakin asioita, oliko se nyt niin tai näin, vaan menevät eteenpäin kuin mummo lumessa. Välttämättä em. asialla ei ole sen erikoisempaa tekemistä sen kanssa, että jonkun voisi liputtaa narsistiksi.


      • luuloeioletiedonväär kirjoitti:

        Liekkö perusluonteeltaan tuollainen egoisti, mutta jäit sitten siihenkin hänen sanomaansa roikkumaan kuin hukkuva oljenkorteen. Saattoi olla hänen tapansa ajatella ihan muistakin asioista tuollainen, että kiinnostaa vain ne asiat, mitkä itseään koskettaa, ei enää jaksa muihin paneutua. Ei kaikki ole kiinnostuneita samalla tapaa ympäristöstään, eivätkä kaikki jää pohtimaan päättämättöminä joitakin asioita, oliko se nyt niin tai näin, vaan menevät eteenpäin kuin mummo lumessa. Välttämättä em. asialla ei ole sen erikoisempaa tekemistä sen kanssa, että jonkun voisi liputtaa narsistiksi.

        "eivätkä kaikki jää pohtimaan päättämättöminä joitakin asioita, oliko se nyt niin tai näin, vaan menevät eteenpäin kuin mummo lumessa."

        Niin kukin ihminen toimii oman luonteen laatunsa mukaisesti ja olen ymmärtänyt, että hyvinkin moni jumittuu minun laillani näihin asioihin hakien jonkinlaista ymmärrystä ...käsittääkseni aiheesta puhetta piisaa niin tällä palstalla kuin muuallakin...

        Tässä ny olen jumittunut pohtimaan nimenomaan tuota asiaa miksi nuo kaksi kirjoittajaa mies ja nainen käyttävät tuollaista kieltä liittyen ännäksi kutsumaani henkilöön, koska tosiaan samankaltaista tekstiä sisältää se ännäni muinoin lähettämä spostikin...

        Kun kumpikin kirjoittaja on tällä palstalla itse itseään kuvannut hyvänäköiseksi ja tuo naispuolinen kirjoittaja useasti tuonut esiin senkin että hänen narsistipsykopaattinsa on erityisen komea...

        Lähtökohtaisesti voisin ihmetellä sitäkin, että miksi ylipäätään kukaan aikuinen ihminen käyttää tuollaista kieltä kenestäkään...

        Noh, minuakin toki voi syyttää ilkeäksi, kun aikoinaan otin esille ko. ihmisen ulkoisen olemuksen tilanteessa jossa nimenomaan korostettiin että kaikki narsistit olisivat erityisen hyvänäköisiä, mutta tuollaista kieltä en ole käyttänyt koskaan...

        tarkoitus oli ny vaan osoittaa että narsistit eivät poikkea ulkonäöllisesti mitenkään ns. valtaväestöstä ja on virheellistä väittää että pelkästään kauniit ihmiset olisivat narsisteja...

        Noh, asian (ännäni ulkoisen olemuksen) otti jälleen esiin tuo naisena kirjoittava tuossa perjantaibiisi ketjussa, jota jäin ihmettelemään, että miksi...

        Kokonaisuudessaan minua mietityttää se että tosiaan samankaltaista kieltä on käyttänyt kaksi kirjoittajaa(miehenä ja naisena esiintynyt) tällä palstalla jollaista käytetään myös siinä hyvin kummallisessa spostissa, jonka ännäksi kutsumani henkilö itse lähetti minulle lähes vuosi suhteen päättymisen jälkeen...

        Että hyvinkin voisin ajatella, että nuo kaksi miehenä ja naisena täällä kirjoittavat liittyvät samaan soppaan...


      • vaikeaa
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "eivätkä kaikki jää pohtimaan päättämättöminä joitakin asioita, oliko se nyt niin tai näin, vaan menevät eteenpäin kuin mummo lumessa."

        Niin kukin ihminen toimii oman luonteen laatunsa mukaisesti ja olen ymmärtänyt, että hyvinkin moni jumittuu minun laillani näihin asioihin hakien jonkinlaista ymmärrystä ...käsittääkseni aiheesta puhetta piisaa niin tällä palstalla kuin muuallakin...

        Tässä ny olen jumittunut pohtimaan nimenomaan tuota asiaa miksi nuo kaksi kirjoittajaa mies ja nainen käyttävät tuollaista kieltä liittyen ännäksi kutsumaani henkilöön, koska tosiaan samankaltaista tekstiä sisältää se ännäni muinoin lähettämä spostikin...

        Kun kumpikin kirjoittaja on tällä palstalla itse itseään kuvannut hyvänäköiseksi ja tuo naispuolinen kirjoittaja useasti tuonut esiin senkin että hänen narsistipsykopaattinsa on erityisen komea...

        Lähtökohtaisesti voisin ihmetellä sitäkin, että miksi ylipäätään kukaan aikuinen ihminen käyttää tuollaista kieltä kenestäkään...

        Noh, minuakin toki voi syyttää ilkeäksi, kun aikoinaan otin esille ko. ihmisen ulkoisen olemuksen tilanteessa jossa nimenomaan korostettiin että kaikki narsistit olisivat erityisen hyvänäköisiä, mutta tuollaista kieltä en ole käyttänyt koskaan...

        tarkoitus oli ny vaan osoittaa että narsistit eivät poikkea ulkonäöllisesti mitenkään ns. valtaväestöstä ja on virheellistä väittää että pelkästään kauniit ihmiset olisivat narsisteja...

        Noh, asian (ännäni ulkoisen olemuksen) otti jälleen esiin tuo naisena kirjoittava tuossa perjantaibiisi ketjussa, jota jäin ihmettelemään, että miksi...

        Kokonaisuudessaan minua mietityttää se että tosiaan samankaltaista kieltä on käyttänyt kaksi kirjoittajaa(miehenä ja naisena esiintynyt) tällä palstalla jollaista käytetään myös siinä hyvin kummallisessa spostissa, jonka ännäksi kutsumani henkilö itse lähetti minulle lähes vuosi suhteen päättymisen jälkeen...

        Että hyvinkin voisin ajatella, että nuo kaksi miehenä ja naisena täällä kirjoittavat liittyvät samaan soppaan...

        Kuule, sekoat ennen pitkää, jos tuollaisia pohdit. Ja mitä siitä, jos kirjoittavatkin, vai onko jutussa omalta puoleltasi jotain sellaista, joka ei oikein päivän valoa kestä?

        Mikä tuossa kummallisessa spostissa kaivertaa mieltäsi? Yleinen tyyli, kirjoitusasu vai jokin asiasisältö ja koskeeko se sinua, haukkuiko hän sinua, vai haukkuiko jotakin toista? Kehua tuskin osasi, ei kai ne narsistit halua kuin kehut itselleen.


      • vaikeaa kirjoitti:

        Kuule, sekoat ennen pitkää, jos tuollaisia pohdit. Ja mitä siitä, jos kirjoittavatkin, vai onko jutussa omalta puoleltasi jotain sellaista, joka ei oikein päivän valoa kestä?

        Mikä tuossa kummallisessa spostissa kaivertaa mieltäsi? Yleinen tyyli, kirjoitusasu vai jokin asiasisältö ja koskeeko se sinua, haukkuiko hän sinua, vai haukkuiko jotakin toista? Kehua tuskin osasi, ei kai ne narsistit halua kuin kehut itselleen.

        " vai onko jutussa omalta puoleltasi jotain sellaista, joka ei oikein päivän valoa kestä?"

        Ei ole mitään sellaista, mikä ei kestäisi päivän valoa ja mitä spostin asia sisältöön tulee niin se käsitteli enimmäkseen ännäksi kutsumaani henkilöä, jota kuvattiin hyvin samantapaisesti kuin nuo mainitsemaani kaksi kirjoittajaa täällä...on asia jota kummeksun...

        Kuten olen aiemminkin maininnut niin olen päätynyt ajatukseen että sposti on ännäksi kusumani henkilön oma tekele, että ts. haukkui itseään...

        että pakostakin sitten miettii, ketä nuo kaksi kirjoittajaa sitten haukkuivat, myös itseäänkö?

        Mutta joo, ihan en ny aio seota kuitenkaan (toivon mukaan)...mistäs sitä koskaan tietää mitä elämä eteen tuo...

        Kuhan keskustelen tästäkin syystä etten ihan usko, että ns. narsistien uhrit sillä tavoin konkreettisesti haukkuisivat sitä narsistiaan, vaan enemmänkin puhuvat siitä miltä itsestä asia tuntuu...

        Toki täälläkin noita hyvinkin konkreettisia narsistin haukkumisia näkee, mutta mietityyttää sekin mihin niillä pyritään, osoittamaan että kaikki uhrit ovat katkeria, ilkeitä, käyttävät rumaa kieltä puhuessaan narsistista...kuullostaen itsekin ihmisinä hyvin kyseenalaisilta/narsistisilta...

        Mitä tuohon kehumiseen tulee niin toki narsistit osaavat kehua, sehän se onkin se ase millä ns. uhrin koukkuunsa saavatkin, että lueppas vaan lisää, niin monikin tarina alkaa juuri tuohon tapaan...


      • vaikeaa
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        " vai onko jutussa omalta puoleltasi jotain sellaista, joka ei oikein päivän valoa kestä?"

        Ei ole mitään sellaista, mikä ei kestäisi päivän valoa ja mitä spostin asia sisältöön tulee niin se käsitteli enimmäkseen ännäksi kutsumaani henkilöä, jota kuvattiin hyvin samantapaisesti kuin nuo mainitsemaani kaksi kirjoittajaa täällä...on asia jota kummeksun...

        Kuten olen aiemminkin maininnut niin olen päätynyt ajatukseen että sposti on ännäksi kusumani henkilön oma tekele, että ts. haukkui itseään...

        että pakostakin sitten miettii, ketä nuo kaksi kirjoittajaa sitten haukkuivat, myös itseäänkö?

        Mutta joo, ihan en ny aio seota kuitenkaan (toivon mukaan)...mistäs sitä koskaan tietää mitä elämä eteen tuo...

        Kuhan keskustelen tästäkin syystä etten ihan usko, että ns. narsistien uhrit sillä tavoin konkreettisesti haukkuisivat sitä narsistiaan, vaan enemmänkin puhuvat siitä miltä itsestä asia tuntuu...

        Toki täälläkin noita hyvinkin konkreettisia narsistin haukkumisia näkee, mutta mietityyttää sekin mihin niillä pyritään, osoittamaan että kaikki uhrit ovat katkeria, ilkeitä, käyttävät rumaa kieltä puhuessaan narsistista...kuullostaen itsekin ihmisinä hyvin kyseenalaisilta/narsistisilta...

        Mitä tuohon kehumiseen tulee niin toki narsistit osaavat kehua, sehän se onkin se ase millä ns. uhrin koukkuunsa saavatkin, että lueppas vaan lisää, niin monikin tarina alkaa juuri tuohon tapaan...

        Osaavat toki kehua, mutta vain siinä yhteydessä, kun se edesauttaa omia tavoitteita ja päämääriä. Aitoa kehua ilman taka-ajatuksia kuulee ja näkee harvoin. On oikeastaan yhtä vaikeaa kuin se, että kykenee sanomaan ääneen sanat rakastan sua. Yleensä tilanne menee kuten pikkulapsen kanssa eli kykenee toistamaan ne haluttuina vastauksina niin minäkin sinua saadakseen tikkarin. Jo vihkivalassa takerteli sen rakastan sanan kanssa, mutta mistäpä tämän olisi silloin vielä arvannut.


      • vaikeaa kirjoitti:

        Osaavat toki kehua, mutta vain siinä yhteydessä, kun se edesauttaa omia tavoitteita ja päämääriä. Aitoa kehua ilman taka-ajatuksia kuulee ja näkee harvoin. On oikeastaan yhtä vaikeaa kuin se, että kykenee sanomaan ääneen sanat rakastan sua. Yleensä tilanne menee kuten pikkulapsen kanssa eli kykenee toistamaan ne haluttuina vastauksina niin minäkin sinua saadakseen tikkarin. Jo vihkivalassa takerteli sen rakastan sanan kanssa, mutta mistäpä tämän olisi silloin vielä arvannut.

        "Jo vihkivalassa takerteli sen rakastan sanan kanssa, mutta mistäpä tämän olisi silloin vielä arvannut."

        Niin tuosta asiasta Vaknin kirjoittaa tähän tapaan...

        "Narsisti ei vihaa mitään niin paljon kuin lausetta "Minä rakastan sinua". Se herättää hänessä lähes alkukantaisia reaktioita. Se provosoi hänen silmittömään raivoon. Miksi näin?

        Narsisti vihaa naisia katkerasti ja kiihkeästi. Naistenvihaajana hän yhdistää rakastettuna olemisen omistetuksi tulemiseen, valtaamiseen, kahlehtimiseen, muutetuksi tulemiseen, alentamiseen, riistämiseen, heikoksi tekemiseen, hukuttamiseen, sulautetuksi tulemiseen ja peitetyksi joutumiseen. Hänelle rakkaus on vaarallista takaa-ajoa.

        Rakastettuna oleminen merkitsee intiimisti tunnettuna olemista. Narsisti ajattelee mielellään olevansa niin ainutlaatuinen ja syvällinen, että häntä ei voida koskaan käsittää. Narsisti uskoo että hän on inhimillisen ymmärryksen ja empatian yläpuolella, että hän on ainutlaatuinen. Se, että hänelle sanotaan "minä rakastan sinua", romuttaa tämän tunteen, vetää hänet suurimpaan yhteiseen nimittäjään ja uhkaa hänen ainutlaatuisuutensa kokemusta. Kaiken kaikkiaan, jokainen kykenee rakastamaan, ja jokainen halpamaisinkin ihminen rakastuu. Narsistin mielestä rakastaminen on eläimellistä ja patologista käyttäytymistä - aivan samoin kuin seksi.

        Narsisti tietää olevansa huijari, petkuttaja, taidokas valhe, näytelmän käsikirjoittaja, tyhjä ja oikeasti ilman olemassaoloa. Se joka väittää rakastavansa häntä, joko valehtelee (mitä narsistissa muka on rakastettavaa?) - tai on itseään petkuttava, takertuva ja epäkypsä läheisriippuva. Narsisti ei voi sietää ajatusta, että hän olisi valinnut puolisokseen valehtelijan tai idiootin. Puolison rakkauden vakuutukset ovat narsistin oman harkintakyvyn tuhoisaa arvostelua.

        Narsisti vihaa rakkautta - olipa se ilmaistu miten tahansa ja milloin tahansa."

        http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/faq74.html

        Mutta joo, eipähän näitä asioita narsisteista tiedä, ennenkuin kohdalle sattuu...itsekukin sitten valitsee lähteäkkö vai jäädä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      67
      3099
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2781
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2578
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2568
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2436
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2285
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1703
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1667
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      36
      1515
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1386
    Aihe