Moi Verotiimi,
Olen 1.1.2013 lähtien ollut rajoitetusti verovelvollinen, vuodesta 2012 minulla ei ole ollut olennaisia siteitä suomeen (asun pysyvästi ulkomailla, ei perhettä & asuntoa suomessa, enkä kuulu sosiaaliturvaan). Sain vuoden 2013 veroilmoituksen jossa minua on verotettu yleisesti verovelvollisena, koska 3 vuoden sääntö ei ole täyttynyt.
Miten käytännössä teen hakemuksen rajoitetusta verovelvollisuudesta veroilmoituksen yhteydessä? Laitanko vapaamuotoisen hakemuksen palautuskuoreen ja lähetän sen takaisin veroilmoituksen kanssa, vai? Pitääkö hakemukseen laittaa liitteitä vai päteekö sama kuin kuitteihin ja tositteisiin? Tuleeko minun tehdä muutoksia ilmoitusosaan itse? Tulot sinänsä ovet oikein, mutta minun ei kuuluisi olla verovollinen niistä.
Hakemus rajoitetusti verovelvolliseksi
1
244
Vastaukset
Hei ja kiitos kysymyksestäsi.
Rajoitettu verovelvollisuus voi alkaa jo ensimmäisten kolmen vuoden aikana, jos vaadit sitä itse ja pystyt osoittamaan, ettei sinulla ole verovuoden aikana enää olennaisia siteitä Suomeen.
Olennaisilla siteillä tarkoitetaan esimerkiksi Suomeen jäävää asuntoa tai kuulumista Suomen sosiaaliturvaan.
Suomesta ulkomaille lähtevän verotukseen vaikuttavat muutkin seikat kuin ulkomailla oleskelun kesto joten valitse oheisen linkin alalaidasta sinulle sopivin ohje.
http://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Suomesta_ulkomaille
Lisätietoja saat Kansainvälisen henkilöverotuksen
palvelunumerorosta 020 697 024 .
Palvelunumeroissa palvellaan ma–pe klo 9–16.15.
Ystävällisin terveisin
Satu S Verotiimistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1277129KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti4116836Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei693463Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521323038Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1092614Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään442181- 1251894
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro211757Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1821427- 741307