Moi Verotiimi,
Olen 1.1.2013 lähtien ollut rajoitetusti verovelvollinen, vuodesta 2012 minulla ei ole ollut olennaisia siteitä suomeen (asun pysyvästi ulkomailla, ei perhettä & asuntoa suomessa, enkä kuulu sosiaaliturvaan). Sain vuoden 2013 veroilmoituksen jossa minua on verotettu yleisesti verovelvollisena, koska 3 vuoden sääntö ei ole täyttynyt.
Miten käytännössä teen hakemuksen rajoitetusta verovelvollisuudesta veroilmoituksen yhteydessä? Laitanko vapaamuotoisen hakemuksen palautuskuoreen ja lähetän sen takaisin veroilmoituksen kanssa, vai? Pitääkö hakemukseen laittaa liitteitä vai päteekö sama kuin kuitteihin ja tositteisiin? Tuleeko minun tehdä muutoksia ilmoitusosaan itse? Tulot sinänsä ovet oikein, mutta minun ei kuuluisi olla verovollinen niistä.
Hakemus rajoitetusti verovelvolliseksi
1
125
Vastaukset
Hei ja kiitos kysymyksestäsi.
Rajoitettu verovelvollisuus voi alkaa jo ensimmäisten kolmen vuoden aikana, jos vaadit sitä itse ja pystyt osoittamaan, ettei sinulla ole verovuoden aikana enää olennaisia siteitä Suomeen.
Olennaisilla siteillä tarkoitetaan esimerkiksi Suomeen jäävää asuntoa tai kuulumista Suomen sosiaaliturvaan.
Suomesta ulkomaille lähtevän verotukseen vaikuttavat muutkin seikat kuin ulkomailla oleskelun kesto joten valitse oheisen linkin alalaidasta sinulle sopivin ohje.
http://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Suomesta_ulkomaille
Lisätietoja saat Kansainvälisen henkilöverotuksen
palvelunumerorosta 020 697 024 .
Palvelunumeroissa palvellaan ma–pe klo 9–16.15.
Ystävällisin terveisin
Satu S Verotiimistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.4355112Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1262103- 1461730
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko761405Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?
The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass171377Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"
Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise181309Perjantaita!
Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔821265Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua
Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään701168- 701158
- 381090