Hakemus rajoitetusti verovelvolliseksi

Veropakolainen

Moi Verotiimi,

Olen 1.1.2013 lähtien ollut rajoitetusti verovelvollinen, vuodesta 2012 minulla ei ole ollut olennaisia siteitä suomeen (asun pysyvästi ulkomailla, ei perhettä & asuntoa suomessa, enkä kuulu sosiaaliturvaan). Sain vuoden 2013 veroilmoituksen jossa minua on verotettu yleisesti verovelvollisena, koska 3 vuoden sääntö ei ole täyttynyt.

Miten käytännössä teen hakemuksen rajoitetusta verovelvollisuudesta veroilmoituksen yhteydessä? Laitanko vapaamuotoisen hakemuksen palautuskuoreen ja lähetän sen takaisin veroilmoituksen kanssa, vai? Pitääkö hakemukseen laittaa liitteitä vai päteekö sama kuin kuitteihin ja tositteisiin? Tuleeko minun tehdä muutoksia ilmoitusosaan itse? Tulot sinänsä ovet oikein, mutta minun ei kuuluisi olla verovollinen niistä.

1

147

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei ja kiitos kysymyksestäsi.

Rajoitettu verovelvollisuus voi alkaa jo ensimmäisten kolmen vuoden aikana, jos vaadit sitä itse ja pystyt osoittamaan, ettei sinulla ole verovuoden aikana enää olennaisia siteitä Suomeen.

Olennaisilla siteillä tarkoitetaan esimerkiksi Suomeen jäävää asuntoa tai kuulumista Suomen sosiaaliturvaan.

Suomesta ulkomaille lähtevän verotukseen vaikuttavat muutkin seikat kuin ulkomailla oleskelun kesto joten valitse oheisen linkin alalaidasta sinulle sopivin ohje.
      http://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Suomesta_ulkomaille

Lisätietoja saat Kansainvälisen henkilöverotuksen
      palvelunumerorosta 020 697 024 .

Palvelunumeroissa palvellaan ma–pe klo 9–16.15.

Ystävällisin terveisin

Satu S Verotiimistä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      90
      6079
    2. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3587
    3. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      168
      2201
    4. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      234
      2087
    5. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      180
      1803
    6. Martinan bisnekset rajusti tappiolla

Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1593
    7. Tiedätkö mitä kaivattusi harrastaa?

Minä en tiedä.
      Ikävä
      69
      1104
    8. Kaipaisin nyt kosketusta

jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      8
      1061
    9. Voiko olla, onko se tosiaan niin että

Kumpikin rakastetaan toisiamme. Nyt pitää sukeltaa pakastimeen ❤️🥵
      Ikävä
      57
      1051
    10. Metsa Man Extra kanava toimii hyvin

ja sieltä voipi kahta vanhoja vitejoita pahimpaan puutteeseen. Peukalot ylös.
      Tuusniemi
      21
      1040
    Aihe