Moi Verotiimi,
Olen 1.1.2013 lähtien ollut rajoitetusti verovelvollinen, vuodesta 2012 minulla ei ole ollut olennaisia siteitä suomeen (asun pysyvästi ulkomailla, ei perhettä & asuntoa suomessa, enkä kuulu sosiaaliturvaan). Sain vuoden 2013 veroilmoituksen jossa minua on verotettu yleisesti verovelvollisena, koska 3 vuoden sääntö ei ole täyttynyt.
Miten käytännössä teen hakemuksen rajoitetusta verovelvollisuudesta veroilmoituksen yhteydessä? Laitanko vapaamuotoisen hakemuksen palautuskuoreen ja lähetän sen takaisin veroilmoituksen kanssa, vai? Pitääkö hakemukseen laittaa liitteitä vai päteekö sama kuin kuitteihin ja tositteisiin? Tuleeko minun tehdä muutoksia ilmoitusosaan itse? Tulot sinänsä ovet oikein, mutta minun ei kuuluisi olla verovollinen niistä.
Hakemus rajoitetusti verovelvolliseksi
1
299
Vastaukset
Hei ja kiitos kysymyksestäsi.
Rajoitettu verovelvollisuus voi alkaa jo ensimmäisten kolmen vuoden aikana, jos vaadit sitä itse ja pystyt osoittamaan, ettei sinulla ole verovuoden aikana enää olennaisia siteitä Suomeen.
Olennaisilla siteillä tarkoitetaan esimerkiksi Suomeen jäävää asuntoa tai kuulumista Suomen sosiaaliturvaan.
Suomesta ulkomaille lähtevän verotukseen vaikuttavat muutkin seikat kuin ulkomailla oleskelun kesto joten valitse oheisen linkin alalaidasta sinulle sopivin ohje.
http://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Suomesta_ulkomaille
Lisätietoja saat Kansainvälisen henkilöverotuksen
palvelunumerorosta 020 697 024 .
Palvelunumeroissa palvellaan ma–pe klo 9–16.15.
Ystävällisin terveisin
Satu S Verotiimistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka ei suostu laskemaan bensan hintaa
Sanna laski esimerkiksi sähkön arvonlisäveron 10 prosenttiin, jonka Riiikka anosti 25,5 prosenttiin. Sannan aikaan bens1203521EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt2202527Kesäaika on normaaliaika...
...siten illalla on valoisaa tunnin pitempään, on sitten kesä tai talvi. Voi nauttia päivän jatkumisesta. Kuka nyt aamul2141965Uusin tutkimus: Suomi on maailman toiseksi vähin rasistinen maa
taakse jää mm. Ruotsi(7) ja Norja(8). Martin Paasi(kok.): Kumoaa vasemmiston väitteet. Kansainvälinen vertailu osoitta491792Ähtärin päättäjät
Nyt tulee kutsu leivättömän pöydän äärelle. Syytteet nostetaan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cef83309-0a1b-4fcd-9b521177Tulen hulluksi hänestä
Hän on vanha ja varattu. Mutta olen ihan hulluna häneen. Haluan hänet omakseni. Haluan olla hänen kanssaan ajasta ikuisu67997Ketkä 8 Ähtärin luottamushenkilöä saivat syytteen virka_aseman väärinkäyttämisestä?
Nyt näiden valtuutettujen nimet esiin, kiitos! Nämä henkilöt pitää yksinkertaisesti laittaa syrjään Ähtärin kaupunginva18885- 109879
Koulussa puukotus
Tapuli kaupungissa, ollaanhan me maailman onnellisin kansa. Voi puhäjysäys.. millä mittarilla onnellisuus on mitattu,, p26811Ensimmäinen kuukausi palkatatta
Siis ei jumankauta näitä kokoomuksen ehdoituksia. Nytkin joku Otto Meri ehdoittaa, että ensimmäinen kuukausi pitäisi ty71767