Oletteko Facebookissa?

Utelias tästä

Teiltä jotka tiedätte face-jutuista, kysäisisin erästä asiaa.
Jos joku aivan outo henkilö hakeutuu/haluaa kaveriksesi, mistä hän on
mahtanut saada tietosi.
Varsinkin kun asetukseni ovat tietääkseni aika tiukat.
Kiinnostaisi tietää.

40

728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paceböök

      Täältä Suomi24:ltä tietenkin.

    • 17-8

      Olin viikon 3 vuotta sitten, sekin liikaa.

      • 5-17

        Voi olla hyvä jos kohteena muu kuin ex rakkaus.
        Menin sisään opastuksella ja väärällä kielellä, tuli selville pienessä ajassa kuka hän on---kuitenkin tulee postia roskiin.


    • Kyllä se riippuu todella aika paljolti siitä miten laitat ne asetukset. Mutta useinhan monissa on että jos haluaa tutustua niin kaveripyynnön kautta, muuten ei juuri mitään näe. Hakuammuntana taidat olla osuma jollekin. Siellä on myös näitä jotka pyytää rahaa parin keskustelun jälkeen....

    • Sä voit vain rahaa ♥

      Olen facessa ollut jo aika kauan.
      Kun kansikuvassani istuin kalliissa urheiluautossa, niin sain tuntemattomilta miehiltä englannikielisiä kaveripyyntöjä, Miehet ylistuvät kauneuttani, vaikka kuvani oli otettu kaukaa ja minusta näkyi vain hiustupsu :))))) Kauneuteni oli lumonnut miehet ja siksi halusivat lisää tutustua ihanuuteeni, niin perustelivat kaveripyyntönsä.
      En ottanut kaveriksi enkä vastannut mitenkään.
      Heh, kallis urheiluauto siisti omakotialue taustana hurmasi.

      • Utelias tästä

        Hei, kiitos vastauksista!
        Minua myös lähestyy ulkomaalainen mies. Hassulta tuntuu se, että mistä minut löytänyt.
        Sen "reitin" haluaisin tietää.
        En ota kaverikseni.
        On muuten ihan miellyttävän näköinen ja oloinen ;) mutta antaa olla :D !


      • Hiukan
        Utelias tästä kirjoitti:

        Hei, kiitos vastauksista!
        Minua myös lähestyy ulkomaalainen mies. Hassulta tuntuu se, että mistä minut löytänyt.
        Sen "reitin" haluaisin tietää.
        En ota kaverikseni.
        On muuten ihan miellyttävän näköinen ja oloinen ;) mutta antaa olla :D !

        Läheltä itse tietsikan kameralla ottamani kuva on minusta siellä, olen 70 , - ja englantilainen mies ihastui niin, että aivan loputtomasti pitkiä viestejä yksityisesti lähetti.
        Aina oli punainen pilkku osoittamassa yksityisviestin saapumista. En paljoa reagoinut.
        Mutta hiukan kyllä. Siksi se jatkui niin pitkään.


      • Ikinuori
        Hiukan kirjoitti:

        Läheltä itse tietsikan kameralla ottamani kuva on minusta siellä, olen 70 , - ja englantilainen mies ihastui niin, että aivan loputtomasti pitkiä viestejä yksityisesti lähetti.
        Aina oli punainen pilkku osoittamassa yksityisviestin saapumista. En paljoa reagoinut.
        Mutta hiukan kyllä. Siksi se jatkui niin pitkään.

        En ole enkä ikinä mene,ei jaksa kiinnostaa naapurin akan ripuli,eikä teinitytön rakkaushuolet.Tuskin minunkaan asiat kiinnostaisi heitä.Koulutyttöjen juttuna ymmärrän,aikuisten juttuna en,


    • entinen FB:ssa

      Hmm..Liekö minun kokemuksestani sulle hyötyä...
      Kun olin vielä FB:ssa, aloin seurata erästä vitsiryhmää. Ryhmän idea oli että sinne sai lisätä vitsejä, hauskoja kuvia jne. Olin aika aktiivinen vitsien lisääjä.
      Aloin saamaan kaveripyyntöjä aivan tuntemattomilta. Ohitin kaikki ja kun asiaa selvittelin Facebookin vaarat-nimisen ryhmän kanssa, sain tietää että vastaavaa olivat kokeneet muutkin, eri ryhmissä ja osa ihan ilman mitään ryhmäjuttuja.
      Joku sanoi, että FB:ssa on bugi joka saattaa toimia niin, että kun käy katsomassa jonkun profiilia, bugi tekee sen että se näkyykin profiilin omistajalla kaveripyyntönä.

      Iltapäivälehdet oli jatkuvasti täynnä varoituksia FB:sta ja muutenkin koko FB:n idea alkoi tuntua pakkopullalta, joten purin profiilini vuosi sitten, enkä kadu yhtään.

      • Ei mulla ole ollut ongelmia, olisikin naisten lähettämiä.
        Ryhmät on HILIPEE-HANURISTI
        HILIPEET KISSAN YSTÄVÄT
        HILIPEET POEKAMIEHET
        Ei muuta kun kurkkimaan sinne vapaasti.


    • Sä voit vain rahaa ♥

      Minulla ei ole mitään huonoja kokemuksia facebookista.

      Nuo urheiluautosta kurkkaavaan hiustupsuuni hullaantuneet miehet menevät huumorin piikkiin =D

      Pienen joukon tuntemiani ihmisiä olen ottanut kavereikseni.
      He asuvat eri puolilla Suomea, USAssa, Australiassa joten heidän facepäivityksistään näen kuulumisensa ja yhteydenpito privaviestein ja kuvien lähettäminen facen kautta on kätevää.

      Kaverini olen laittanut eri läheisyysasteelle, jotkut ovat läheisiä, jotkut vain kavereita ja jotkut vähimmän tutut ovat sitten uloimmalla laidalla = tuttavia.
      Näin saan päivitykseni näkymään kenelle haluan.
      Perheenjäseneni ovat läheisiä kavereitani ja vain heille kohdistan asioita, joita en halua muiden kavereitteni näkevän tai joita ne juttuni eivät mitenkään koske saatikka kiinnostaisikaan.

      Minun facekaverini ovat
      puolet ikäluokkaa 50 ja puolet -20 ja 30
      Nuoret kaverini ovat asetuksensa niin laittaneet, ettei useimpien seinäkirjoitukset tule minulle ja ne muutamat, joita näen minua kyllä piristävät :))))))

    • "piive"

      Minä len ollut facessa jo varmaan viisi vuotta. En ole kokenut mitään negatiivista, päinvastoi! Profiili on suljettu, sitä ei pääse lukemaan edes kaverinkaverit.

      Olen löytänyt sieltä monta entistä, jo unohtunutta ystävää, koulukavereita ja sukulaisia. Viimeksi viikko sitten löytyi pikkuserkku.

      Face on mainio tapa pitää yhteyttä ystäviin. Jos minua lähestyisi joku outo ja varsinkin ulkomaalainen, poistaisin viestin välittömästi!!!

      • Sama mulla, tuttuja olen löytänyt joista en ole kuullut vuosikausiin.
        Hyvä viestintä sivusto.
        Pitää vaan ajatella miten siellä toimii.
        Terveellä järjellä se pelaa.


    • Kysymyksenä

      Onko jollekin käynyt niin että facebook-tiliisi on kirjauduttu ihan toiselta puolen suomea? Mites se on madollista?

    • SIlkkaa yritystä vai

      Kuka tahansa voi lähettää kenelle tahansa kaveripyynnön facwbookissa. Ja aina niistä voi kieltätyä eli ei reagoida niihin mitenkään.

      Minullakin on asetukset tiukat ja silti kummallisia kaveripyyntojä tulee, en noteeraa niitä mitenkään.Varsinkin näitä ulkomaisia mieskaveripyyntöjä tulee paljon. Ottavat ihan sattuman varaisesti yhteyttä; joku pöhkö jopa hyväksyy heidät kaverikseen. Aina sama aloitus "You look pretty" tai "I saww your beautiful foto" jne.

    • Hiljainen fbkäyttäjä

      Just oma fb asetukset pitää olla haluamassasi. Kovien kantapäiden kautta opittiin muokkaamaan.
      Kuitenkin ihana lukea hiljaisesti, ei tarvitse kommentoida. Ei edes kavereiden kaverit. Tykkäämisen klikkausta pitää varoa missään firmassa! Ei sovelluskeskusta käytössä.
      Silti käytän paljon yksityisviestiä muutaman kanssa. Harmillista vain, että osa fb on maksullinen...

    • "piive"

      Mulle ei ole kertaakaan tullut outoja kaveripyyntöjä eikä kukaan muu ole kirjautunut face tiliini.

      Kerran kirjauduin itse tyttäreni koneella omaan profiiliini. Ihmettelin sen jälkeen kun kirjautuminen ei onnistunut puhelimella. Sähköpostiin tuli viesti että tilisi on toistaiseksi suljettu ennenkuin olemme saaneet selvityksen sinulta oletko kirjautunut muulta kuin omalta älylaitteeltasi faceen! Eli heti reagoitiin ja epäiltiin että joku muu on ollut asialla. Joitain tunnistuksia ja varmennuksia pyydettiin. Sen jälkeen en ole muilta koneilta kirjautunut...

    • franzeska

      Minulla ei mitään ongelmia. Hyväksyn vain ihmiset joitka tunnen kavereikseni. On ollut ilo löytää vanhoja kansakoulukavereita entisen kotipaikkakunnan fb ryhmästä. Olen saanut vanhoja koulukuvia nähtäväkseni ja paljon muistoja on tullut kerrattua. Tyttärelle tuli kerran tieto että tili suljettu hetkeksi kun siihen oli yritetty kirjautua amerikasta.

    • FB palvelee

      Minulle fb merkitsee yhteydenpitoa kavereiden kanssa ja yhteisöllistä viestintää. Kun joku vieraalta vaikuttava pyytää minua kaverikseen, kysyn missä olemme tavanneet tai miten hän tuntee minut. Ellen itse muista tapaamista tai tuttavuuttamme vaikkapa nuoruus vuosina, saatan silti hyväksyä naisen, miesten suhteen ole valikoivampi.

      Itse en etsisi kumppania fb:saa, mutta olen kuullut erityisesti monien nuorten tekevän niin. He hyväksyvät melkein kenet tahansa kaveriksi.

      Muutamat yhteisöt käyttävät myös fb:tä tiedotuskanavana. Kaikkia ko. yhteisön jäseniä ei kuitenkaan tarvitse hyvästä kavereiksi

      • "piive"

        KYLLÄ! Tätä se parhaimmillaan on :)!


    • ei kiinnosta

      Muutama vuosi sitten liityin Facebookkiin ja twitteriin. Kumpaankiin tulee viestejä, eniten Intiasta ja Afrikasta.
      En ole koskaan ottanut yhteyttä enkä tiedä miten lopettaa ne viestit.
      Poistan kaikki tuntemattomat heti sähköpostista.

      • Good morning!

        Teitkö profiilistasi kaikille julkisen? Itselleni on tullut 5 vuoden aikana yksi kaveripyyntö ulkomaalaiselta.

        Kuukkkeloi: miten lopetan facebook tilini, sieltä löydät ohjeet, tai sitten vain yksinkertaisesti muutat yksityisuusasetuksiasi.


        Omien käyttövirheiden vuoksi moni pitää facea huonona.


    • Luovuin facebookista, liian masentava. Laitan jotain sinne, jään odottelemaan tykkääkö kukaan. Jos ei, masentaa, jos edes joku, ilahdun.. Muiden varassa. Sitten kyttään miten toisilla menee ja vihaan työssäkäyviä jotka esittävät reipasta kakunleipomistaan ja työmatkafillarointiaan ja uusia kypäriään ja ties mitä paskaa koko maailmalle. Samoin kyttäävät muut. "Voi ei tuo on saanut uuden duunin." "No on se onneksi eronnut sentään." "Ei se ainakaan kuvia osaa ottaa." Jne. Jne. Koetin avautua masennuksesta ja yksinäisyydestä useita kertoja siellä, mitään muuta ei kuullut kuin höröttelyä ja naurua niiltä jotka kelluivat mukavasti turvaverkossaan. Muut olivatkin vissiin jossain tappamassa itseään viinalla.

      Semmoinen naamakirja. Ei kiitos.

    • Hyvä juttu

      Kovasti pidän mahdollisuudesta kommunikoida Facebookin välityksellä. Kavereita on vain reilut 30, kaikki oikeasti kavereita, ystäviä tai sukulaisia. Helppo sopia yhteisiä tekemisiä ja kiva kuulla nykyään kuulumisia useimmin kuin ennen facea. Oma työrytmini on kolmessa vuorossa, joten vapaa-ajat ei usein kohtaa.

      Jaan viestini vain kavereiden kanssa, kaverilistanikaan ei ole julkien, enkä julkaise kuvia julkisesti. Vastaan kyllä vain niihin kaveripyyntöihin jotka oikesti kuuluvat kavereihini. Lisäksi olen muodostanut myös pienempiä ryhmiä kaveriryhmän sisälle.

      Facebook ei ole pelastus heille jotka eivät livessäkään osaa toimia sosiaalisesti toisten ihmisten kanssa kanssa.

    • Byro B

      En ole naamakirjassa ainakaan vielä. Töissä tein koko ajan töitä tietsikalla, joten halusin vapaa-aikana tehdä jotain muuta kuten lenkkeillä. Nyt työttömänä voisin kai ollakin, mutt roikun koneella liikaakin ilman naamakirjaa. Eikä kai ketään kiinnosta päivitykset saunomisista eikä itellä ole kiinnostusta kertoa omista jutuista. Ehkä tapetin valinnoista? Tai kukista voisi laitta kuvia kesäaikaan?
      Mummomedia se kai nykyään on?

    • Olen facessa. Lähettelen omien sukulaisten kanssa yksityisviestejä ja skannaan heille vanhoja valokuvia ja lähettelen sisaruksilleni esim.sukututkimuspapereita. Hauska ilmainen kommunikointiväline omien sukulaisten kesken. Tuntuu jopa että olen tullut läheisemmiksi sisarusteni kanssa.

      Olen myös muutamassa suljetussa ryhmässä ja ne on kivoja. Otan esim. osaa kotipaikkakunnan Neljä vuodenaikaa valokuvauskilpailuun. Luen facessa toisten kommentteja ja sillointällöin myös itse kirjoittelen heille, mutta harvoin kirjoitan mitään julkiselle seinälle.

      Tykkään facesta.

    • Vastuu painaa

      Kun painat facessa "tykkää" painiketta joillain saiteilla, tykkäämisesi näkyy niillä. Sieltä voi joku samoinajatteleva bongata sinut. Minä olen ollut aikas avoin noissa eli olen hyväksynyt kaverikseni, mutta elämä opettaa, häytyy jatkossa olla tarkempi. Ei sillä että olisi mitään ikävää tapahtunut mutta ehkä kuitenkaan liian naivin luottavainenkaan ei kannata olla.

      • Vastuu painaa

        .ja lisään viel'ä: itseen kaverikseni pyydä muita uin sellaisia jotka tunnen muutoinkin elämässä.


      • kypsätäti
        Vastuu painaa kirjoitti:

        .ja lisään viel'ä: itseen kaverikseni pyydä muita uin sellaisia jotka tunnen muutoinkin elämässä.

        En kannata lume-elämää. Jos olisin Facebookissa, voisin kertoilla elämästäni ihan mitä vain (totta tai tarua) ja miksi ylipäätään tekisin niin? Tutut kommentoisivat facebook-elämääni, mutta todellisessa elämässä ihmiskontaktit eivät lisääntyisi, kun tutuilla ei olisi enää tarvetta ottaa yhteyttä edes saadakseen tietää, mitä minulle kuuluu.

        Kukaan ei tulisi kylään, soittaisi minulle, lähtisi yhdessä shoppailemaan, matkalle tai elokuviin. Kukaan ei pohtisi kanssani isoja päätöksiä, jakaisi suruja ja iloja. Eikä kukaan halaisi minua tavatessamme, sillä miksi tavata, kun "uutiset" on jo välitetty Facebookissa?

        Ne tutuistani, jotka ovat Facebookissa, ovat aina kiireisiä ja ehtivät jutella puhelimessa tai tavata kerran pari vuodessa. He kysyvät aina, olenko jo Facebookissa, "kun se on niin kätevää". No kyllähän siinä aikaa säästyy, kun muutamalla sanalla tai peukutuksella päivittää tietämystään jonkun elämästä, mutta mihinkä se säästetty aika sitten käytetään? Laadukkaisiin toisiin ihmissuhteisiin???


      • Vastuu painaa
        kypsätäti kirjoitti:

        En kannata lume-elämää. Jos olisin Facebookissa, voisin kertoilla elämästäni ihan mitä vain (totta tai tarua) ja miksi ylipäätään tekisin niin? Tutut kommentoisivat facebook-elämääni, mutta todellisessa elämässä ihmiskontaktit eivät lisääntyisi, kun tutuilla ei olisi enää tarvetta ottaa yhteyttä edes saadakseen tietää, mitä minulle kuuluu.

        Kukaan ei tulisi kylään, soittaisi minulle, lähtisi yhdessä shoppailemaan, matkalle tai elokuviin. Kukaan ei pohtisi kanssani isoja päätöksiä, jakaisi suruja ja iloja. Eikä kukaan halaisi minua tavatessamme, sillä miksi tavata, kun "uutiset" on jo välitetty Facebookissa?

        Ne tutuistani, jotka ovat Facebookissa, ovat aina kiireisiä ja ehtivät jutella puhelimessa tai tavata kerran pari vuodessa. He kysyvät aina, olenko jo Facebookissa, "kun se on niin kätevää". No kyllähän siinä aikaa säästyy, kun muutamalla sanalla tai peukutuksella päivittää tietämystään jonkun elämästä, mutta mihinkä se säästetty aika sitten käytetään? Laadukkaisiin toisiin ihmissuhteisiin???

        Minä olen facen kautta löytänyt useita vanhoja tutavia jihin ei ehkä muutoin olisi tullut otettua yhteyttä- Lisäksi lasten kanssa vaihdetaan kuulumisa päivittäin ja sättäilläänkin :).Eli toimii samoin kuin puhelin meillä. Useammin kai nyt olen ihmisiin yhteydessä kuin ilman facea. Jokainen saa valita kertoilemisesna ihan itse. Minun face-piirini on pieni, tapaan kavereitani myös livessä. Tavoitteenani ei ole kerätä 500 "kaveria". Parikymmentä riittää vallan mainiosti, niin se pysyy hanskassa.


      • Face on jees
        kypsätäti kirjoitti:

        En kannata lume-elämää. Jos olisin Facebookissa, voisin kertoilla elämästäni ihan mitä vain (totta tai tarua) ja miksi ylipäätään tekisin niin? Tutut kommentoisivat facebook-elämääni, mutta todellisessa elämässä ihmiskontaktit eivät lisääntyisi, kun tutuilla ei olisi enää tarvetta ottaa yhteyttä edes saadakseen tietää, mitä minulle kuuluu.

        Kukaan ei tulisi kylään, soittaisi minulle, lähtisi yhdessä shoppailemaan, matkalle tai elokuviin. Kukaan ei pohtisi kanssani isoja päätöksiä, jakaisi suruja ja iloja. Eikä kukaan halaisi minua tavatessamme, sillä miksi tavata, kun "uutiset" on jo välitetty Facebookissa?

        Ne tutuistani, jotka ovat Facebookissa, ovat aina kiireisiä ja ehtivät jutella puhelimessa tai tavata kerran pari vuodessa. He kysyvät aina, olenko jo Facebookissa, "kun se on niin kätevää". No kyllähän siinä aikaa säästyy, kun muutamalla sanalla tai peukutuksella päivittää tietämystään jonkun elämästä, mutta mihinkä se säästetty aika sitten käytetään? Laadukkaisiin toisiin ihmissuhteisiin???

        Valehtelijat valehtelee naamakkain, puhelimitse ja kirjeitse, miksi facebook olisi poikkeus heidän kohdallaan. Normaali ihminen ei valehtele tekemisistään ystävilleen, ei livessä eikä facessa.

        Facessa sovitaan useinkin kaveriporukan kanssa tapaamisia, leffaan menoja ja muuta yhteistä kivaa. Helppo sopia useamman kanssa, aikataulut helpompi sovittaa kun sopijat näkevät toistensa viestit.

        Eniten negatiivisuutta facebookissa näkevät he jotka eivät sitä käytä.


      • ne muut on tyhmiä
        Face on jees kirjoitti:

        Valehtelijat valehtelee naamakkain, puhelimitse ja kirjeitse, miksi facebook olisi poikkeus heidän kohdallaan. Normaali ihminen ei valehtele tekemisistään ystävilleen, ei livessä eikä facessa.

        Facessa sovitaan useinkin kaveriporukan kanssa tapaamisia, leffaan menoja ja muuta yhteistä kivaa. Helppo sopia useamman kanssa, aikataulut helpompi sovittaa kun sopijat näkevät toistensa viestit.

        Eniten negatiivisuutta facebookissa näkevät he jotka eivät sitä käytä.

        Näillä palstoilla näyttää olevan yleisesti tapana suhtautua negatiivisesti kaikkeen uuteen. Tietämättömyys ja nopea tuomio estää uusiin asioihin ja tekniikoihin tutustumisen.

        Hämmästyttävän monet tietävät, mitä toiset ihmiset ajattelevat ja miten toisten ihmisten pitäisi toimia ja ajatella.


      • FB = HYVÄ PALVELIJA
        kypsätäti kirjoitti:

        En kannata lume-elämää. Jos olisin Facebookissa, voisin kertoilla elämästäni ihan mitä vain (totta tai tarua) ja miksi ylipäätään tekisin niin? Tutut kommentoisivat facebook-elämääni, mutta todellisessa elämässä ihmiskontaktit eivät lisääntyisi, kun tutuilla ei olisi enää tarvetta ottaa yhteyttä edes saadakseen tietää, mitä minulle kuuluu.

        Kukaan ei tulisi kylään, soittaisi minulle, lähtisi yhdessä shoppailemaan, matkalle tai elokuviin. Kukaan ei pohtisi kanssani isoja päätöksiä, jakaisi suruja ja iloja. Eikä kukaan halaisi minua tavatessamme, sillä miksi tavata, kun "uutiset" on jo välitetty Facebookissa?

        Ne tutuistani, jotka ovat Facebookissa, ovat aina kiireisiä ja ehtivät jutella puhelimessa tai tavata kerran pari vuodessa. He kysyvät aina, olenko jo Facebookissa, "kun se on niin kätevää". No kyllähän siinä aikaa säästyy, kun muutamalla sanalla tai peukutuksella päivittää tietämystään jonkun elämästä, mutta mihinkä se säästetty aika sitten käytetään? Laadukkaisiin toisiin ihmissuhteisiin???

        Kutsuja ja tapaamisia tulee entistä enemmän. Aina voi kysyä, lähteekö joku kaveriksi lounaalle, elokuviin, tapahtumiin, kaffille tai vaikka kävelylle tai avuksi johonkin puuhaan kotona tai missä vaan. Ei tarvitse vastailla, eikä viestitellä, jos ei sovi. Joku aina ilmoittautuu.

        Meidän talossa voi lähettää erilaisia kutsuja kaikille naapureille. Aina joku lähtee mukaan ja vähitellen huomataan, että samat ihmiset tapaavat usein samoissa merkeissä..


    • offface

      Facebook on mahtava kun käyttää sitä oikein ja kertoo vapaasti yksityiselämästään

      • offface

        ps. siis jos kuuluu sellaisiin joiden on pakko kertoa kaikille että milloin ajelivat kainalokarvansa joiden suurin toive on tietäää milloin muut sen tekivät


      • UUTISIA ja TIETOJA
        offface kirjoitti:

        ps. siis jos kuuluu sellaisiin joiden on pakko kertoa kaikille että milloin ajelivat kainalokarvansa joiden suurin toive on tietäää milloin muut sen tekivät

        FBssä saan lukea välillä uutisia eri puolilta maailmaa jo ennen kuin niitä ehditään julkistaa mediassa. Kun laittaa kuvia ja tekstejä FB-sivulle, ei tarvitse lähetellä monia viestejä. Tiedot kulkevat reaaliajassa eri puolilta maailmaa kavereiden kesken.

        FB on myös hyvä ja nopea viestintäkanava yhteisöille.

        Jokainen voi itse päättää, millaisia asioita haluaa kertoa, millaisille ryhmille ja kuinka usein. Ellei elämässä tapahdu mitään, eikä ole muista kiinnostunut, voi hyvin esittää typeriä kommentteja omien kuvitelmiensa mukaan.


    • 55 hki

      Olen fabossa, kavereina pelkästään livetuttuja. Yksityisyysasetukset ehkä keskivertoa, periaatteessa voisi olla kaikille avoinkin, sillä ei tulisi pieneen mieleenkään julkaista siellä mitään todella henkilökohtaista. Ulkoilun lomasta tulee julkaistua paljon "luontokuvia" (siis amatööriräpsyjä).
      Pidän omissa julkaisuissani periaatteessa rajana sitä, että jos tämä asia voisi lukea iltapäivälehdessä, se voi lukea myös facessa.
      Kaveripyyntöjä ja yhteydenottoja tulee lähinnä Irlannista ja Skotlannista??? (miehiltä) Profiilikuvassani ei näy autoja eikä mammonoita, ihan perus lärvikuva, mutta lienen irkkujen mieleen :) Toki näitäkään siis ehkä pari vuodessa, enkä ole reagoinut niihin mitenkään, vaan poistanut pyynnöt ja viestit. Uskon, että kyseisten viestien laittajat lähettävät niin paljon flirttiviestejä tuntemattomille, etteivät itsekään pysy laskuissa.
      Muutama kaveripyyntö on taas tullut jonkun oman kaverini kaverin kautta, jolloin olen ystävällisesti vastannut; Kiitos, mutta haluan pitää tämän vain liveystävilleni.
      Vuosien varrella on lättypostiin tullut 1 "nigerialaiskirje", eli tyyliin huonolla käännöksellä kertomus tulevasta perinnöstä jne. jolloin laitoin lähettäjälle estot ja poistin kirjeen.

      Niille, jotka pitävät facebookia jotenkin "vaarallisena", sanoisin, että jokainen päättää itse, mitä siellä julkaisee, ja muodostaa siihen asiaan ihan sen oman rajansa. Jos taas kyllästyttää jonkun "kaverin" tyhmät päivitykset tai jatkuvat youtubelinkit, pelipyynnöt... senkin saa astuksista laitettua niin, ettei kyseisen henkilön päivitykset näy ollenkaan ns. "etusivulla" (sulkematta siis henkilöä pois kavereistaan)

      Itse olen facebookin kautta löytänyt paljon "kadonneita" kavereita, ja on taas tavattu, pidetty luokkakokouksia ym. Seuraan myös muutamaa facebook-ryhmää, joista osa liittyy harrastuksiini ja osa työhöni.

    • aletaan mua

      Aion liittyä mutten tiedä miten alkaisin.

    • tosk

      Olen Facessa ja ollut jo kauan.. Kaveripyyntöjä tulee moneltataholta, mutta vain muutaman ulkomaalaisen olen hyväksynyt: Usa, englanti, espania.. En myöskään hyväksy sellaisia, joita ystäväni eivät kelpuuta.
      Nyt olen pitänyt taukoa viimmeisen vuoden lähes kokonaan, mutta suurin osa ystävistä löytyy kyllä sitten kun palaan takaisin..
      Viruksia sielä kyllä liikkuu ja tietoturva ei aina pysy perässä. Liitetiedostot ovat niiden levittäjiä enimmäkseen, ei kannata availla.

      Viimemmäksi Fasessa on tullut muutos, jotta etusivu (Profiilisivu) on kaikilta nähtävissä, mutta itse voi määrätä mitä siihen laittaa..
      esim. kuvani kohdalle laitoin koirani, voi olla myös laittamatta mitään.

    • kotkotkoot

      tiedothan voi saada jos on jossain muualla ja chattailee tai menevät vain kuvan perusteella.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2733
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2320
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2080
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1827
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1721
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1705
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1686
    8. 100
      1646
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe