Palmusunnuntai

40 vuotias

Taas saapuvat ovillemme nuo suloiset, ahneet pikkuryökäleet elikkä pikku noidat virpovitsoineen. Mukava perinne mutta suunnaton ahneus pilannut tämänkin hauskan jutun. Näille ei enää kelpaa palkaksi juuri mikään. Iso kori jo pullollaan antimia, mutta naama menee tyytymättömään mutruun jos saa vain suklaapatukan.

Viime vuonna ovikello soi tiuhaan. Olin varautunut virpojiin ja valmistanut kauniita pikku pussukoita huolella ja laittanu jokaiseen 15 pientä suklaamunaa. Ovi ei auennut enää muille virpojille, kun kaksi pikkutyttöä oli vieraillut ovellani. Juttu eteni näin: Ovikello soi, avasin ja oven takana oli kaksi noin 8-9 v lasta. Eivät tervehtineet, eivät kysyneet lupaa virpoa vaan töksäyttivät:Vitsa sulle palkka mulle. Käteeni työnnettiin kalju pajunoksa, jossa oli peräti 2 höyhentä. Annoin pusukkani tytöille, joilla kahvipannut pullisteli suklaamunia ja päällimmäisenä köllötti rahakukkaro, jonka sisältöä en tietenkään nähnyt. Tyttösten leuat loksahti ja ennen kuin sain oven suljettua, toinen tytöistä sanoi hyvin pettyneellä äänellä:Vain pikkumunia! Ja toinen totesi: Ei kaikilta saa kunnon palkaa.

Yhtenä vuonna kaksi poikaa tuli virpomaan. Tirskuen lukivat tuoreeks, perseekks jne. Olivat muka vitsikkäitä.

Tänä palmusunnuntaina ei yksikään virpoja saa oveani aukeamaan. Vanhempien tehtävä on ohjeistaa lapsia ja katsoa perään, että osaavat virpomislorun, kysyvät luvan ja sekin, että vitsojen valmistamiseen pitää paneutua. Jotkut lapset lähtevät kierrokselleen varhain, että ehtivät kerätä parhaan saaliin.

En todellakaan ole ainoa joka on sitä mieltä, että virpomisperinne pilataan ahneudella.

3

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paikat kuntoon

      Nykyajan lapsoset on tottuneet saamaan kaiken, ei heitä ilahduta pienet lahjat. Valitettavasti. Se on ajan henki.

    • paikat epäkunnossa

      Mä tarjoan kaljat ja tupakit virpojille.

    • louis vuitton käsilaukku

      louis vuitton nettikauppa
      louis vuitton helsinki hinnat
      luis vuitton
      louis vuitton laukut
      louis vuitton lompakko
      marimekko laukut
      vuitton bags
      Louis Vuitton Aurinkolasit
      louis vuitton huivi
      halpa Louis Vuitton
      Louis Vuitton Tossut
      Louis Vuitton verkossa
      Louis Vuitton Laukut
      Louis Vuitton muotiblogit
      Louis Vuitton laukkuja
      Louis Vuitton lentolaukku
      laukut netistä
      marimekko laukut
      Louis Vuitton Laukku
      Louis Vuitton hoitolaukku
      Louis Vuitton 80-luvun muoti
      halpa Louis Vuitton
      Louis Vuitton Outlet
      Louis Vuitton verkossa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3300
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2862
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2686
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2638
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      21
      2514
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2345
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1813
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1757
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1630
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1476
    Aihe