300e/kk "porkkana" on feikki

ei kannata työ

Työttömiä on kannusteltu tekemään 300e/kk töitä. Jos tähän suostuu, se ei vaikuttaisi työmarkkinatukeen. Oikein. 300e/kk tulojen muutos vaikuttaa kuitenkin negatiivisesti asumistukeen ja toimeentulotukeen. Kun nyt saan asumistukea vähän vajaat 300e/kk ja toimeentulotukea vähän vajaat 200e/kk sähkö ja mahdolliset lääkärikäynnit yms, niin eipä minun kannata mennä "300e/kk-porkkanaan". Heti tippuisi asumistuki ja soskun luukut menisi kiinni. Rahaa jäisi vähemmän elämiseen. Lisäksi tuohon 300e/kk hommaan tarvisi laskea matkakustannukset ja muut semmoiset. Ei työhön meneminen ole ilmaista. Turhaa on touhu. Kannattaa siis ennemmin mennä vaikka työkkärin tarjoamalle kurssille, niin saa 9e/pv ylimääräistä rahaa ja se ei pienennä asumistukea, eikä toimeentulotukea. Miettikääpä! Älkää ottako 300e/kk tarjouksia vastaan!

35

971

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Byro B

      Totta puhut. Ensin menee se toimeentulotuki, sitt viiveellä asumistuki.
      Anssilla olijat voi hyötyä tuosta 300porkkanasta, jos eivät saa muita tukia.
      Mutt eipä niitä olekaan ainakaan itelle tarjolla.

    • LZ 127

      Onko tuo asumistukeen vaikuttaminen tieto vai arvaus? Toimeentulotukeenhan se toki vaikuttaa.

      • aloittaja1234

        On se. 300e jos nousee tulot, niin asumistukeen vaikuttaa. Se tieto näkyy kaikissa asumistukipäätöksissä.


      • fakta.fi

        Miksi kyselet typeriä, kun se fakta lukee selvästi Kelan sivulla:

        http://www.kela.fi/yleinen-asumistuki_asumistuen-tarkistaminen

        "Kela tarkistaa asumistuen vuositarkistusten välillä, jos ruokakunnan olosuhteissa on tapahtunut jokin seuraavista muutoksista:

        - tulot nousevat vähintään 300 e/kk edellisen päätöksen tuloihin verrattuna"

        Tätä tulonnousua ei tarvi edes itse ilmoittaa Kelalle, työkkäri ilmoittaa Kelalle että työtön on mennyt töihin, jolloin Kela pistää saman tien ilmoituksen kotiin, että tehtävä tuloselvitys, tai asumistuki katkeaa heti.


      • LZ 127
        fakta.fi kirjoitti:

        Miksi kyselet typeriä, kun se fakta lukee selvästi Kelan sivulla:

        http://www.kela.fi/yleinen-asumistuki_asumistuen-tarkistaminen

        "Kela tarkistaa asumistuen vuositarkistusten välillä, jos ruokakunnan olosuhteissa on tapahtunut jokin seuraavista muutoksista:

        - tulot nousevat vähintään 300 e/kk edellisen päätöksen tuloihin verrattuna"

        Tätä tulonnousua ei tarvi edes itse ilmoittaa Kelalle, työkkäri ilmoittaa Kelalle että työtön on mennyt töihin, jolloin Kela pistää saman tien ilmoituksen kotiin, että tehtävä tuloselvitys, tai asumistuki katkeaa heti.

        Eli tuon mukaanhan alle 300 e/kk tulonnousuista ei tehtäisi asumistuen välitarkistusta?


      • fakta.fi
        LZ 127 kirjoitti:

        Eli tuon mukaanhan alle 300 e/kk tulonnousuista ei tehtäisi asumistuen välitarkistusta?

        Juuri näin. Jos tulot nousee kuukaudessa 299.99 euroa, välitarkistusta ei tehdä. Jos tulot nousee vähintään 300 euroa/kk, välitarkistus tehdään.
        Seuraavassa vuositarkistuksessa myös se 299.99 euron tulojen nousu leikkaa sitten asumistukea. Eli hyvällä tuurilla ehtii 11kk nautia suurempia tuloja ilman välitarkistusta, riippuen siitä, milloin edellinen tarkistus on tehty.
        Jos joutuu lisäksi hakemaan toimeentulotukea, jokainen tienattu euro leikkaa sitä, eli rahallisesti ei hyödy tulojennoususta senttiäkään. Se mitä tulee Kelalta enemmän, saa saman verran vähemmäs sossusta. Lopputulos on /- 0 euroa.


      • Ei ilmaista rahaa
        fakta.fi kirjoitti:

        Juuri näin. Jos tulot nousee kuukaudessa 299.99 euroa, välitarkistusta ei tehdä. Jos tulot nousee vähintään 300 euroa/kk, välitarkistus tehdään.
        Seuraavassa vuositarkistuksessa myös se 299.99 euron tulojen nousu leikkaa sitten asumistukea. Eli hyvällä tuurilla ehtii 11kk nautia suurempia tuloja ilman välitarkistusta, riippuen siitä, milloin edellinen tarkistus on tehty.
        Jos joutuu lisäksi hakemaan toimeentulotukea, jokainen tienattu euro leikkaa sitä, eli rahallisesti ei hyödy tulojennoususta senttiäkään. Se mitä tulee Kelalta enemmän, saa saman verran vähemmäs sossusta. Lopputulos on /- 0 euroa.

        KAnnattaa AINA muistaa se, että tuo välitarkistuksen lykkääntyminen tulee melkoisena pommina omaan nilkkaan. Mitään "ilmaista rahaa" ei ole, vaan tuon välitarkistuksen seurauksena paukahtaa sitä isommat takaisinperinnät, mitä useamman kuukauden asumistuet on tulleet ylisuurina...... ja kela kyllä ottaa omansa aina.


    • työtön.

      Olin 3 kk työkkärin huuhaa kursseilla jossa opetettiin tietokoneen käyttöä ja työhakemusten tekoa ja sähköpostin lähettämistä. Sellaseen mut pakotettiin vaikka nuo asiat opittiin jo yläasteella.

      Aivan huuhaataa ja noita kursseja pidetään jotta kurssien vetäjät sais töitä. Itse pyysin että saisin vetää noita samoja kursseja koska kurssin vetäjä saa päivässä sata euroa siitä. Eipä mun annettu vetää kursseja.

      En kyllä ota 300 euroa vastaan vaan mielummin meen jonnekkin toimistoon 9 eurolla 4 tunniksi päivässä.

    • wererg

      Saan vain työmarkkinatukea. Eli voin sit tehä 299 eurolla duunia kuukaudessa, ilman että vaikuttaa työmarkkinatukeen?

    • atraroeajoaergae

      voit, mutta sitten et saa sitä ilmaista rahaa soskusta, jonka saisit täyttämällä yhden paperin kuukausittain ja anomalla kerran asumistukea... nuo molemmat yhteensä on paljon enempi kuin 300e ja lisäksi saat kaikista reseptilääkkeistä, lääkärikäynneistä, sähkölaskusta jne takaisin sen summan minkä maksat. Ei kyllä kannata ottaa mitään 300e työtä vastaan.

      • mielipide ja kokemus

        Aika harva lopulta saa Suomessa toimeentulotukea.
        Enemmistö työttömistä omaa jotain omaisuutta. On säätöjä, oma asunto tai osuus vaikkapa suvun kesämökkiin.
        Työmarkkinatulokin on tarveharkintaista sen 180 pvän jälkeen.
        Itse en yksin asuvana naisena saa edes asumistukea enkä soviteltua työmarkkinatukea kun vajaan 100e kk.
        Minulle ainakin tuo 300e kk huojennus oli erittäin tervetullut. Ei tarvitse menettää tuota pientä 100e lisätukea työmarkkinatuen muodossa.

        Mutta äärettömän tiukkaa on ja pelkään, miten sitten käy, kun keikkatyötkin loppuu. Minusta on toisaalta tosi väärin, että asiansa ja laskunsa aina hoitaneita "rangaistaan" ja heitä, jotka elävät vaikkapa velaksi/ryyppäävät rahansa, annetaan tukirahoja maksimimäärät.


      • cvcvbnvnghmg
        mielipide ja kokemus kirjoitti:

        Aika harva lopulta saa Suomessa toimeentulotukea.
        Enemmistö työttömistä omaa jotain omaisuutta. On säätöjä, oma asunto tai osuus vaikkapa suvun kesämökkiin.
        Työmarkkinatulokin on tarveharkintaista sen 180 pvän jälkeen.
        Itse en yksin asuvana naisena saa edes asumistukea enkä soviteltua työmarkkinatukea kun vajaan 100e kk.
        Minulle ainakin tuo 300e kk huojennus oli erittäin tervetullut. Ei tarvitse menettää tuota pientä 100e lisätukea työmarkkinatuen muodossa.

        Mutta äärettömän tiukkaa on ja pelkään, miten sitten käy, kun keikkatyötkin loppuu. Minusta on toisaalta tosi väärin, että asiansa ja laskunsa aina hoitaneita "rangaistaan" ja heitä, jotka elävät vaikkapa velaksi/ryyppäävät rahansa, annetaan tukirahoja maksimimäärät.

        Työmarkkinatukiko tarveharkintaista 180 päivän jälkeen? Tuosta en ole kuullutkaan. Onko totta?


      • dsfdfgfghfg
        cvcvbnvnghmg kirjoitti:

        Työmarkkinatukiko tarveharkintaista 180 päivän jälkeen? Tuosta en ole kuullutkaan. Onko totta?

        Viime vuoden alusta asti ei puolison tulot ole tietääkseni vaikuttaneet työmarkkinatukeen. Mikä toisaalta ei ole pelkästään parannus, yhteiskunnan kannalta, sillä voi olla paljonkin tienaavien ihmisten puolisoita työttömyystuella.


      • Byro B
        mielipide ja kokemus kirjoitti:

        Aika harva lopulta saa Suomessa toimeentulotukea.
        Enemmistö työttömistä omaa jotain omaisuutta. On säätöjä, oma asunto tai osuus vaikkapa suvun kesämökkiin.
        Työmarkkinatulokin on tarveharkintaista sen 180 pvän jälkeen.
        Itse en yksin asuvana naisena saa edes asumistukea enkä soviteltua työmarkkinatukea kun vajaan 100e kk.
        Minulle ainakin tuo 300e kk huojennus oli erittäin tervetullut. Ei tarvitse menettää tuota pientä 100e lisätukea työmarkkinatuen muodossa.

        Mutta äärettömän tiukkaa on ja pelkään, miten sitten käy, kun keikkatyötkin loppuu. Minusta on toisaalta tosi väärin, että asiansa ja laskunsa aina hoitaneita "rangaistaan" ja heitä, jotka elävät vaikkapa velaksi/ryyppäävät rahansa, annetaan tukirahoja maksimimäärät.

        Työmarkkinatuki on tarveharkintaista heti eikä 180pv kuluttua! Jos työttömällä itsellään on tuloja kuten laskennallista metsätuloa, se otetaan huomioon heti anssin loputtua. Puolison tulot eivät vaikuta.


      • duunarin säästöt
        Byro B kirjoitti:

        Työmarkkinatuki on tarveharkintaista heti eikä 180pv kuluttua! Jos työttömällä itsellään on tuloja kuten laskennallista metsätuloa, se otetaan huomioon heti anssin loputtua. Puolison tulot eivät vaikuta.

        Totta, tässä lisää suoraan linkeissä, laki muutti vuoden 2014 alusta. Ennen tarveharkintaa sovellettiin vasta sen 180 pvän jälkeen, kun ansiosidonnainen oli täynnä.

        http://www.kela.fi/maara_tyomarkkinatuki-omat-tulot-vaikuttavat

        "Työmarkkinatuen ns. 180 päivän sääntö poistuu. Aikaisemmin työmarkkinatukea sai 180 päivältä ilman tarveharkintaa, kun perus- tai ansiopäivärahan 500 päivän enimmäismaksuaika oli täyttynyt. Nyt työmarkkinatuki on alusta alkaen tarveharkintainen."

        Eli jos saat vaikka pientä osinkoa muutaman satasen vuodessa, se otetaan myös mukaan tulona ja isommat, vaikkapa eläketalletukset jaetaan /kk.


    • Veltot koivet hop

      Pummituet poikki, niin alkaa työ maistumaan.

      • Älä nuolase

        Kerroppas kaveri, että mistä sitä rehellistä työtä saa josta palkkaakin maksettaisiin, jotta pystyisi ilman sossua elättämään edes itsensä, lapsista nyt puhumattakaan?

        Kyllä sinullakin ääni kellossa muuttuu kun ansaintatyösi otetaan pois, joko sairauden tai jonkin muun syyn takia. Tilanteesi voi muuttua minä hetkenä tahansa ja missä tahansa. Nauti sinä vaan työstäsi kun kerran vielä voit.


      • Järjen käyttö kannat

        Ilmainen pakkotyö, kuten toi 300 euroa on, vääristää pahalla tavalla kilpailua ja johtaa valtavaan työttömyyden kasvuun. Eihän nyt kenellekään tarvitse vapaaehtoisesti palkkaa maksaa kun pakkotyölainsäädännöllä saadaan työt teetettyä nälkäpalkalla.

        Useissa kehitysmaissa osataan jo taistella tällaista ihmiskauppaa vastaan. Onneksi Suomi on EU:n jäsen, joka pitää meitin suomalaisten puolia, jottei meille ihan mitä vaan tehtäisi.


      • jäykät hakemukset!

        Viimeisen 7 vuoden aikana lähettänyt n. 110 työhakemusta. Kolmesti päässyt haastatteluun asti. Noin 30 hakemusta tuottanut vastauksen "valinta ei osunut tällä kertaa", loput n. 80 hakemusta ei tuottanut mitään vastausta.
        Alussa hain sellaisia työpaikkoja, joista on edes vähän kokemusta, tai alan koulutusta. Kun ei saanut niillä töitä, aloin pommittamaan paikkoihin johon ei ole mitään mahdollisuuksia, kuten fysioterapeutti, hammaslääkäri, työterveyslääkäri, opettaja, laivan konepäällikkö, kansainvälinen markkinointipäällikkö ym, koska mistään noista ei ole päivääkään työkokemusta tai koulutusta. Ihan vain kiusalla laitoin hakemuksia, niin onpahan niillä ainakin tekemistä kun lueskelevat hakemuksia. Työllistävä vaikutus sekin.


    • dfgfhdfgjghjg

      Minä saan vain sen viissatasen työmarkkinatukea kuussa, mutta sen "sallitun" kolmesatasen tienaaminen mietityttää. Miten se käytännössä sujuisi, onko teistä kenelläkään kokemusta? Löydät työpaikan, teet työtä sen verran, että palkka jää alle tuon 300 kuussa (hiukan vähemmän per neljän viikon työmarkkinatukimaksukausi, ja lasketaanko se kalenterikuukaudelle, ja lasketaanko rehdisti, kuten se menee, vai kehitelläänkö taas jotain keinotekoisia työkkärilaskelmia oletetuista tuloista edelliselle ja tulevallekin kuukaudelle) ja sitten ilmoitat sen työmarkkinatuen haussasi, ja kaikki sujuu muuten kuin ennenkin?

      Vai meneekö se niin, että kun työkkäri saa kuulla sinun olleen töissä, he laskevat, käyttäen jotain aivan omaa laskukaaviotaan, että olet itse asiassa ansainnut niin ja niin paljon, vaikka et olekaan, ja katkaisevat tukesi?

      Vai sillä tavalla, että he pakottavat sinut allekirjoittamaan sopimuksen, että nyt otat sitten vastaan mitä kaikkea hanttihommaa he sinulle tuputtavatkaan, sen sijaan, että saisit itse hakea ja valita työsi, ja tehdä sitä, jos sitä löytyy?

      En luota tämän hallituksen mihinkään toimiin. Kaikella on tarkoitus köyhdyttää, riistää ja nöyryyttää köyhiä ja rikastuttaa ja vahvistaa rikkaita. Vai muistatteko mitään, yhtä ainoaa asiaa, jonka tämä hallitus on tehnyt hyväksemme? Tämä 300 euroa olisi voinut olla pikku askel parempaan suuntaan, mutta onko se sitä? Tai onko tarkoitus hyvä, mutta tulkitseeko työkkäri asiaa omalla kierolla tavallaan? Vai olenko nyt vaan ihan liian epäuskoinen?

      • Ei nimiä sopimuksiin

        Noita lakiin perustumattomia henkilökohtaisia sopimuksia ei kannata allekirjoittaa, vaikka painostus olisikin kovaa. Muistakaa siis, että sopimus on henkilökohtainen sitoumus ja näin ollen olet lain ulkopuolella tässä asiassa itse aiheutetusti.


      • 167-176

        "Tämä 300 euroa olisi voinut olla pikku askel parempaan suuntaan, mutta onko se sitä? Tai onko tarkoitus hyvä, mutta tulkitseeko työkkäri asiaa omalla kierolla tavallaan? Vai olenko nyt vaan ihan liian epäuskoinen? "
        Samaa sontaa ja silkkaa k*setusta jota kaikki hallitukset ovat työttömille syöttäneet ainakin 20 vuotta. Isolla äänellä mainostetaan uudistuksia, mutta salataan tehokkaasti se että siinä on sellaiset ehdot joita ei täytä juuri kukaan, samaan aikaan tehdään myös heikennyksiä joista vaietaan. Tuossa on nykyinen jallitus (ent. hallitus) "kunnostautunut". Tuollaisille tempuille tulee lopulta kovempi hinta kun kukaan ikinä arvaakaan.


      • yks ihminen

        Omakohtaista kokemusta ei vars. ole - mutta olen ottanut asioista selvää parhaani mukaan (oli "oma lehmä ojassa" tuolloin).
        Se 300 € / kk on siis bruttotulomaksimi, ei nettotulomaksimi, jonka tienaaminen ei alenna Kelan / T-kassan päivärahan saantia!!! Sinun on itse toimitettava Kelaan tms. palkkalaput - ja tietysti myös työsopimukset, kun haet tukirahaa! Jos saat ns. oikeaa palkkaa, tulee se 300 € summa täyteen jo muutamassa päivässä; tietysti työstä ja palkasta riippuen - mutta on se ihan hyvä lisä, ainakin sellaisille ketkä eivät soskusta saa mitään...
        Itse en ole saanut soskusta vuosiin "penninjeniä", mutta jossain oli että siellä olisi rajana 400 € / kk, en tiedä sitten miten ja kuten tuo(ta) käytännössä totteutuu...


      • osa aikatyöläinen

        juuri näin siinä tapahtui, tein 2 viikkoa töitä ja tienasin 370€ palkkaa, kela laski erikoisella laskukaavalla kuukauden tuloikseni 1400€ ? vähensi siitä 300 euron suojaosuuden, eli tuloni ilman suojaosuutta on HUOM kelan mukaan 1100€ eli saan kelalta 80€ rahaa, kas vain olinkin tehnyt liian pitkää päivää eli minut laskettiin täysipäiväiseksi työntekijäksi perivät senkin takaisin.. Eli tiivistettynä 370€ palkka ja menetin työmarkkinatuen, asumistuen. Hävisin monta sataa.


    • hhhho

      150 euroo on se summa jonka saa tienata yli määrästä sen 480 euron päälle jos oot sossun asiakas kaikki muu lisätään seuraavan kuun tuloiksi kiva laskee esim voi tulla aikamoisia ylläreitä koska asiasta ei informoida tarpeeksi toitotetaan vaan siitä 300 euroo joka ei todelakaan koske kaikkia politikkojen p,ask.an jauhamista

    • xcxcxcxcxcxcxc

      Kyllähän tuo on hyvä juttu tapauksessa, jossa kaksi ihmistä asuu yhdessä (mies ja nainen). Mies käy normaali -tai hyvä palkkaisissa töissä, koska nainen ei saa työttömänä asumis -tai toimeentulotukea (koska yhteenlasketut tulot ylittävät 2500e /kk)

      Tässä tapauksessa 300e kuussa työmarkkinatuki toimii ihan hyvin.
      Esim jos nainen ansaitsee 500e kuussa vähentää se työmarkkinatukea vain 100e.

      Selvisikö?

      • Itku siinä tulee

        Ajattele, että oletko itse valmis luopumaan vakituisesta toimestasi sen vuoksi, että joku tekee hommasi 300 eurolla.


      • ihan hyvä
        Itku siinä tulee kirjoitti:

        Ajattele, että oletko itse valmis luopumaan vakituisesta toimestasi sen vuoksi, että joku tekee hommasi 300 eurolla.

        Ei kukaan maksa Suomessa mitään 300e/kk palkkoja, vaan lain tarkoitus on laskea sitä sovittelun summaa.
        Eli saat normi TES:n palkkasi ja siitä vähennetään ensin tuo 300e.
        Esim: saat palkkaa 2000e. Ennen soviteltiin suoraan puolet, eli 1000e. Nyt Sovitellaan 2000-300 = 1700e.
        1700 otetaan puolet= 850e.

        Eli saat vähän enemmän käteesi.

        Puolison tulot pitäisi kyllä ehdottomasti ottaa edelleen huomoon, koska nyt hyväpalkkainen mies joka tienaa vaikka 10.000 ja vaimo saa saman käteen, kun 2000e tienaava mies.


    • japajapajapja

      Niitä paikkoja on äärimmäisen vähän missä pääset tekemään töitä niin että saat sen 300e/kk eikä senttiäkään yli. saa mennä.

    • Tää kannattaisi

      Asun puolison kanssa, joka käy töissä. Saan työmarkkinatukea. Sen lisäksi haluaisin tehdä sen max 300 e/kk työtä. Se vois olla vaikka pari työpäivää viikossa.
      Soskuun mul ei oo mitään asiaa, eikä tuu. Orjatöihin en mene.

    • mulle on etua

      Ei tuossa lain muutoksessa kait ollutkaan kyse kokopvätyöstä, vaan siitä, että olisi mielekästä ottaa vastaan satunnaisia keikkatöitäkin.
      Eli jos on vaikkapa tarjolla pvä tai muutama tunti viikossa, sen kandee ottaa, ennen kun tukiviidakkoon tulee viive.

      Kokopvätyö on sitten ihan eri juttu. Mulle ainakin on ollut ihan tarpeen tuo pienikin rahallinen lisä. Tuolla vajaalla 300, josta tietty menee normi työvero, olen saanut maksettua muutaman ylimääräisen laskun ja saan säätöön 100e/kk.

      Jos minä olisin päättäjä, olisin säätänyt tuon rajan korkeammaksi, 500 euroon.

    • calculator

      Ja kun työkkärin työtön-työtön-lappuja jätetään 28 vuorokauden välein (=20korvauspäivää), niin 300 euron tulo muuttuukin pienemmäksi. 20/21,5*300= ~279,07

      Kannattaa tsekata tuo tapa laskea, että on varmasti sama kuin viranomaisenkin tapa laskea osalle kuukautta tuota 300 e tuloa.

    • Ymmärsinkö oikein?

      Eli 300 euroan palkka pitäisi maksaa 20 päivän
      päälle, mutta kela sisällyttää sen tuohon
      20 päivään jolloin palkka pienenee?

    • 1+1

      Siis 20 vuorokauden ajalta voi ansaita 279 euroa sitä 300 euron etua.

    • työkkärikassatus

      kyllä toi 300€ juttu on hyvä.
      mä saan ansiosidonnaista 1700€ bruttoa ja toi 300€ lisä on ihan jees.te ihmiset ette kysy OIKEAA kysymystä.

      kysymys on miten suurella vaivalla saa 300€ bruttoa?
      ja mistä saa ja saako sitä duunia kun haluu?

      mä saan.mun tuntipalkka on 27€/tunti ja se 300€ raja tulee 11 työtunnissa.joskus teen 22 tuntia parissa kolmessa päivässä mutta palkkanauhaan vaan 11h kerrallaan/kuukausi ja 300€ bruttoa.joka toinen kuukausi onkin mulla lomakuukausi ja joka toinen kuukausi on 22 työtunnin kuukausi.

      oikeesti,työnantajani on vanha frendini ja merkataan 18 työtuntia per viikko,koska ansiosidonnaista määritellessä 18 tuntia on työviikko. kun työviikkoja on 26 aina 28kk sisällä,saan uudet 500 päivää ansiosidonnaista.

      siis,tehkää tekin 27€/h palkalla siistiä sisätyötä - jos tiedätte mistä etsiä....vaan enpä kerro.

      mulle sopii 22 työtuntia per 2 kuukautta,mä pidän tästä rytmistä... :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3036
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3034
    Aihe