Mikä vaivaa kun kaikki on niin vaikeaa?

(Mä voin aloittaa omalla valitusvirrelläni: joko minua vaivaa tietty palstaväsymys tai sitten kevätdepressio, en ole vielä päättänyt kumpi. Ei tarvi sanoa että pidä paussi teen sen kun katson itse ajankohtaiseksi ja voi tula nopeestikin tai sitten ei)

Oikeesti mua on alkanut ärsyttää aivan kauheesti kaikki noi inho/viha/valiketjut. Ok, eihän niitä ole pakko lukea, mutta palstan anti on ollut muutenkin synkkämielistä viime aikoina. Lukee nyt mitä ketjua tahansa niin perussävy on ärsyyntynyt, surullinen, itsekäs omaan napaan tuijottaminen ja pahasuopaisuus. Poikkeuksiakin on, esimerkkinä jytymamman pääsiäisketju, kiitos siitä. Mutta haloo .."pääsiäinen ...yök", sukulaiset jotka eivät pidä yhteyttä (vaikka puolet ainakin kansasta ei HALUA olla tekemisissä kenenkään kanssa), tyhmääkin tyhmempää alapäähuumoria joka ei kuullosta aikuisten ihmisten keskustelulta, hampaat paljastavat sielusi tilan, kieliä puhuvat ärsyttävät, vihaa, tyytymättömyyttä, kateutta, karseutta.....

Onko niin että juhlapyhät, joulu, pääsiäinen, jne. perhejuhlat tuovat esiin etenkin yksinäisten ihmisten sieluista pinnalle kaiken myrkyn ja kaikki patoutumat mitä sinne on haudattu? Ja kaikki on tuotava keskustelupalstalle että muutkin saavat lukea miten huonosti voimme?

184

331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täti vihreä

      Säälittävää ruikutusta.

      • Sanos muuta.


      • 5+7
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Sanos muuta.

        Miksi
        ns. terveiden ihmisten tosiaan pitää valittaa joka asiasta?
        Yksinäisillä ihmisillä ei ehkä ole ketään, jonka kanssa puhua?


    • Pitäisiköhän sinun lukea taas kerran aloitukseni latelasta?
      (YLE Areena)
      Se on iloinen asia.
      Täynnä Suomalaista iloisuutta ja toiveikkuutta.
      Jytymammasta olen samaa mieltä.

      Muista kuitenkin että palstan on pakko saada keskustelua aikaan.
      Vaikka sitten huonoakin.
      Oiskohan syynä huono Valinta-talo?

      yst.

      H.

      • Ei iloisuudella ja toiveikkuudella ole kansalaisuutta. Ihan hyvä että kirjotat harrastuksestasi; siihen mulla ei oo oikeesti mitään lisättävää kun en koe sitä itse sillai kiinnostavaksi, vähän samoin kun sä koet mun perhekeskeiset ja perinteiset keskustelut vaivalloisiksi ja monikulttuurillisen elämäntyylin jotenkin melkein loukkaavaksi.

        Keskustelua jees, mutta eikö se voisi olla "oikeaa" keskustelua, sen sijaan että se olisi valittamista tai nälvimistä? Minä juttelen mielelläni yhteiskunnallisista aiheista, mutta täälä näkyy olevan tyyli että jos sanot suoraan juttuja sinua vihataan ja syytetään vaikka mistä mitä et koskaan edes tarkoittanut.


      • miksi miksi?
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Ei iloisuudella ja toiveikkuudella ole kansalaisuutta. Ihan hyvä että kirjotat harrastuksestasi; siihen mulla ei oo oikeesti mitään lisättävää kun en koe sitä itse sillai kiinnostavaksi, vähän samoin kun sä koet mun perhekeskeiset ja perinteiset keskustelut vaivalloisiksi ja monikulttuurillisen elämäntyylin jotenkin melkein loukkaavaksi.

        Keskustelua jees, mutta eikö se voisi olla "oikeaa" keskustelua, sen sijaan että se olisi valittamista tai nälvimistä? Minä juttelen mielelläni yhteiskunnallisista aiheista, mutta täälä näkyy olevan tyyli että jos sanot suoraan juttuja sinua vihataan ja syytetään vaikka mistä mitä et koskaan edes tarkoittanut.

        Taas ruikutat ja valitat.voi miks


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Ei iloisuudella ja toiveikkuudella ole kansalaisuutta. Ihan hyvä että kirjotat harrastuksestasi; siihen mulla ei oo oikeesti mitään lisättävää kun en koe sitä itse sillai kiinnostavaksi, vähän samoin kun sä koet mun perhekeskeiset ja perinteiset keskustelut vaivalloisiksi ja monikulttuurillisen elämäntyylin jotenkin melkein loukkaavaksi.

        Keskustelua jees, mutta eikö se voisi olla "oikeaa" keskustelua, sen sijaan että se olisi valittamista tai nälvimistä? Minä juttelen mielelläni yhteiskunnallisista aiheista, mutta täälä näkyy olevan tyyli että jos sanot suoraan juttuja sinua vihataan ja syytetään vaikka mistä mitä et koskaan edes tarkoittanut.

        "Paloma.se.co"

        Pah! En minä kirjoittanut harrastuksestani.
        Minä kirjoitin Suomalaisesta tulevaisuudesta.
        Ja siitä miten minä Suomalaisen näen.
        Tuon voit katsoa harrastuksekseni.

        Edelleen, ymmärrän murhettasi, mutta kuten jo aikaisemmin sanoin, keskustelua on pakko synnyttää.
        Muuten eivät mainokset juokse.
        Joten älä suotta valita, yritä tehdä parhaasi ilman sitä.
        Ennen pitkää yksin-puhelu käy blogissakin raskaaksi.
        Ota siis kontaktia, väittele, irvistele, hali ja suloile.
        Mutta vasta sitten kun sinulle osoitetaan huomiota.


        H.


      • ,,,oo,,o
        hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Pah! En minä kirjoittanut harrastuksestani.
        Minä kirjoitin Suomalaisesta tulevaisuudesta.
        Ja siitä miten minä Suomalaisen näen.
        Tuon voit katsoa harrastuksekseni.

        Edelleen, ymmärrän murhettasi, mutta kuten jo aikaisemmin sanoin, keskustelua on pakko synnyttää.
        Muuten eivät mainokset juokse.
        Joten älä suotta valita, yritä tehdä parhaasi ilman sitä.
        Ennen pitkää yksin-puhelu käy blogissakin raskaaksi.
        Ota siis kontaktia, väittele, irvistele, hali ja suloile.
        Mutta vasta sitten kun sinulle osoitetaan huomiota.


        H.

        Ota siis kontaktia, väittele, irvistele, hali ja suloile.


      • Katoin uteliaisuuttane ton latelan ja enkä kyllä nänyt sinä mitään iloisuutta ja toiveikkuutta. Rasselijussit t siellä veti kaljaa ja tupakkia autonlaiton yhteydessä. Krapulaisen maattiin sohvalla kun media tuli tekemän juttua heistä. Hyh, ihan saattoi tuntea vanhan viinan, miehekkäiden tuoksjen ja pinttyneen tupakin hajun siel poikien lepohuoneessa. Puhumattakaa siitä et naiset siellä oli täysin esineellistetty vähissä vaateissa pyllynpyörityksineen, oh shit.

        Jäikö autot vähän niin kuin sivurooliin tossa pyörityksessä, autourheilu ja autojen laittaminen harrastuksena pojille ihan jees.


      • lusiina kirjoitti:

        Katoin uteliaisuuttane ton latelan ja enkä kyllä nänyt sinä mitään iloisuutta ja toiveikkuutta. Rasselijussit t siellä veti kaljaa ja tupakkia autonlaiton yhteydessä. Krapulaisen maattiin sohvalla kun media tuli tekemän juttua heistä. Hyh, ihan saattoi tuntea vanhan viinan, miehekkäiden tuoksjen ja pinttyneen tupakin hajun siel poikien lepohuoneessa. Puhumattakaa siitä et naiset siellä oli täysin esineellistetty vähissä vaateissa pyllynpyörityksineen, oh shit.

        Jäikö autot vähän niin kuin sivurooliin tossa pyörityksessä, autourheilu ja autojen laittaminen harrastuksena pojille ihan jees.

        "lusiina"

        Kirjoituksessasi on kuitenkin niitä tärkeimpiä avain-sanoja.
        Miehekkäät tuoksut, aito-naiselliset naiset, pyllyn-pyöritys,
        auto-urheilu, poikien terveellinen harrastus...
        Sievistelemätöntä kaljan- ja tupakinmättöä.

        Iät ja ajat kaikki tuo on luonut kunnon Suomalaista kansaa.
        Peekele, verot maksetaan vaikka hammasta purren.
        Eikä vastaan-oteta ennen kuin on niska poikki.

        Laitahan siis mikro-shortsit jalkaasi ja nouse....vaikkapa kone-pellille.
        Suihkun-raikkaana.
        Barrikadisi purettuna.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "lusiina"

        Kirjoituksessasi on kuitenkin niitä tärkeimpiä avain-sanoja.
        Miehekkäät tuoksut, aito-naiselliset naiset, pyllyn-pyöritys,
        auto-urheilu, poikien terveellinen harrastus...
        Sievistelemätöntä kaljan- ja tupakinmättöä.

        Iät ja ajat kaikki tuo on luonut kunnon Suomalaista kansaa.
        Peekele, verot maksetaan vaikka hammasta purren.
        Eikä vastaan-oteta ennen kuin on niska poikki.

        Laitahan siis mikro-shortsit jalkaasi ja nouse....vaikkapa kone-pellille.
        Suihkun-raikkaana.
        Barrikadisi purettuna.

        H.

        @hunksz:
        sinä kirjoitat suomalaisesta menneisyydestä meille molemmille tutussa menneisyydessä. Melkein kuin olisi istahtanut kesäisenä perjantai-iltana oluelle torin terassille naapurin poikien kanssa. Ei heissäkään ollut muuta vikaa, paitsi että hekin elivät menneisyydessä.


      • hunksz kirjoitti:

        "lusiina"

        Kirjoituksessasi on kuitenkin niitä tärkeimpiä avain-sanoja.
        Miehekkäät tuoksut, aito-naiselliset naiset, pyllyn-pyöritys,
        auto-urheilu, poikien terveellinen harrastus...
        Sievistelemätöntä kaljan- ja tupakinmättöä.

        Iät ja ajat kaikki tuo on luonut kunnon Suomalaista kansaa.
        Peekele, verot maksetaan vaikka hammasta purren.
        Eikä vastaan-oteta ennen kuin on niska poikki.

        Laitahan siis mikro-shortsit jalkaasi ja nouse....vaikkapa kone-pellille.
        Suihkun-raikkaana.
        Barrikadisi purettuna.

        H.

        No mie ymmärrän nuoria miehiäkin kun niitä on omakin tuossa lähietäisyydessä ja erittämässä nuoren miehen miehekkyyttä :). Vaikkakin tuli tunne et tuonne kun pääsis akkunoita aukomaan, vaivihkaa ainakin.

        Ehkä nuo latelan naiset sitten ovat pojille sitä innokkeen antajaa autonlaittoon, miksei sitten vissiin vanhemmilekin. Seksikkyys myy, automaailmassakin kai sitten.Nopeat autot ja itseään "myyvät" naiset :) kuuluvatten yhteeen? Suo kuokka ja jussi.

        Noh, kuudennellakymmenennellä oleva meitsi auton konepellilla mikrosortseissa olisi kyllä aka koominen näky, oikeastaan vähän nauratti oma mielikuva.Vois sen auton ympärillä ollakin tungosta, uutta innovaatiota :)).Onneksi sen verta vielä päässä jottain moraaliajatusta ettei ihtiään menisi munaamaan tässäkään iässä kun ei siä ole tehnyt nuorempanakaan.

        Että semmosta.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        @hunksz:
        sinä kirjoitat suomalaisesta menneisyydestä meille molemmille tutussa menneisyydessä. Melkein kuin olisi istahtanut kesäisenä perjantai-iltana oluelle torin terassille naapurin poikien kanssa. Ei heissäkään ollut muuta vikaa, paitsi että hekin elivät menneisyydessä.

        "Paloma.se.co"

        Niinpä, meillä kun ei ole enää tuota tulevaisuutta.
        Pitää vain unelmoida että Suomalaisuus ei kokonaan pääse unohtumaan.
        Se on iloinen asia aina.

        H.


    • ruikutusta sekin

      muakin ärsyttää ainainen ruikutus, et pitäis kirjoittaa rekatulla ytai tunnetulla nikillä.

      • okay sovitaan että sun nikki on tästä lähtien "ruikutusta sekin" niin tiedän kenen kanssa puhun


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        okay sovitaan että sun nikki on tästä lähtien "ruikutusta sekin" niin tiedän kenen kanssa puhun

        miksimiksi taitaa olla sama nimimerkki...hmmm jännitys tiivistyy....


      • ruikutusta sekin
        Paloma.se.co kirjoitti:

        okay sovitaan että sun nikki on tästä lähtien "ruikutusta sekin" niin tiedän kenen kanssa puhun

        ei muuten sovita

        (ja nyt ulos, ylös ja lenkille)


    • bessie*

      Liiallisuuksiin menevä 'yrittäminen', joka taas johtunee vuosia kestäneestä ohjailusta, arvostelusta ja pilkkaamisesta on varmaan vaikuttanut?

      Olisiko tuo sinunkin viimeinen kappaleesi vähän turhan paljon 'syvälliseen' suuntaan pyrkivä 'ylidiagnoosi'?
      Taitaa olla myrkkyjä ja patoutumia sinunkin sielussasi, kun tuollaisen arvion teet 'etenkin yksinäisten ihmisten sieluista'?
      Jotenkin tuntuisi, että tavalla tai toisella yksinäiset tänne kirjoittavat, mutta ei heillä läheskään kaikilla myrkkyjä tai patoutumia tarvitse olla sisällään.
      Niin voi kyllä olla, että jollain tavalla vääristyneesti palstaan suhtautuvat ovat saaneet tilanteen aikaiseksi, jos siis 'tilanne' on se, että palsta voisi olla vähän miellyttävämpikin kuin mitä se nyt on.

      • "bessie*"

        Minulleko?
        Osittain?

        Myrkyllisesti :)

        H.


      • bessie*
        hunksz kirjoitti:

        "bessie*"

        Minulleko?
        Osittain?

        Myrkyllisesti :)

        H.

        Aivan yleisesti, erityisemmin en ajatellut ketään paitsi tietysti aloittajaa jolle vastasin.

        Esitän 'arvosteluni' suoraan, en epäsuorasti. Palstalla on aivan liian aloitusten arvostelua ja sitä että kirjoitetaan nimimerkeistä.
        Aloituksia sinäkin olet arvostellut, ollut 'huvittunut' aivan kyllästymiseen asti, pilkannut ja väheksynyt, ja minun mielestäni ihan liikaa olet sitä tehnyt. Sitä en muista, olisitko kirjoittanut yksittäisistä nimimerkeistä, harvoin luenkaan sinun kirjoituksistasi kuin ensimmäisen lauseen jos kokonaan sitäkään.

        Olet minulle vain yksi nimimerkki muiden joukossa, et suosikkini (kuten ei kukaan muukaan nykyään), mutta en myöskään suhtaudu sinuun mitenkään 'myrkyllisesti'.


      • @bessie: pikadiagnoosini tein yksinomaan katsomalla otsikot palstan aloituksista sivu 1. Toi että juhlapyhät (etenkin perhekeskeiset) masentavat yksineläjiä onkai joku luettu juttu; en minä sitä varmaan itse keksinyt eikä se heijasta mitenkään minun omaa mielentilaani. Olen toki asunut yksin minäkin, pitkiäkin aikoja, mutta lapseni ovat aina olleet lähettyvillä ja kuulolla, paitsi silloin kun opiskelivat Lontoossa. enkä siitäkään ajasta muista että olsin ollut kauheen yksinäinen tai sitten voi olla että mulla oli joku "alivuokralainen"


      • bessie* kirjoitti:

        Aivan yleisesti, erityisemmin en ajatellut ketään paitsi tietysti aloittajaa jolle vastasin.

        Esitän 'arvosteluni' suoraan, en epäsuorasti. Palstalla on aivan liian aloitusten arvostelua ja sitä että kirjoitetaan nimimerkeistä.
        Aloituksia sinäkin olet arvostellut, ollut 'huvittunut' aivan kyllästymiseen asti, pilkannut ja väheksynyt, ja minun mielestäni ihan liikaa olet sitä tehnyt. Sitä en muista, olisitko kirjoittanut yksittäisistä nimimerkeistä, harvoin luenkaan sinun kirjoituksistasi kuin ensimmäisen lauseen jos kokonaan sitäkään.

        Olet minulle vain yksi nimimerkki muiden joukossa, et suosikkini (kuten ei kukaan muukaan nykyään), mutta en myöskään suhtaudu sinuun mitenkään 'myrkyllisesti'.

        "bessie*"

        Tuntuu hyvältä että et enää ujostele minua paljoakaan.
        Pientä piilottelua on kyllä.
        Kirjoitat urheasti kaiken sen, mikä minussa mieltäsi kaihertaa.
        Ehkäpä myös unettomuutta aiheuttaa.
        Kommenttisi ovat minulle kuin märkä latu väärillä voiteilla.
        Mutta periksi en anna, lykin myötämäessäkin.
        Alahan siis noitani keitellä.
        Minä tarvitsen lisää.

        H.


      • vai luulitko
        Paloma.se.co kirjoitti:

        @bessie: pikadiagnoosini tein yksinomaan katsomalla otsikot palstan aloituksista sivu 1. Toi että juhlapyhät (etenkin perhekeskeiset) masentavat yksineläjiä onkai joku luettu juttu; en minä sitä varmaan itse keksinyt eikä se heijasta mitenkään minun omaa mielentilaani. Olen toki asunut yksin minäkin, pitkiäkin aikoja, mutta lapseni ovat aina olleet lähettyvillä ja kuulolla, paitsi silloin kun opiskelivat Lontoossa. enkä siitäkään ajasta muista että olsin ollut kauheen yksinäinen tai sitten voi olla että mulla oli joku "alivuokralainen"

        Ehkä hän ei sinua tarkoittanutkaan...?


      • bessie*
        hunksz kirjoitti:

        "bessie*"

        Tuntuu hyvältä että et enää ujostele minua paljoakaan.
        Pientä piilottelua on kyllä.
        Kirjoitat urheasti kaiken sen, mikä minussa mieltäsi kaihertaa.
        Ehkäpä myös unettomuutta aiheuttaa.
        Kommenttisi ovat minulle kuin märkä latu väärillä voiteilla.
        Mutta periksi en anna, lykin myötämäessäkin.
        Alahan siis noitani keitellä.
        Minä tarvitsen lisää.

        H.

        Jahas, sitä yritetään taas ärsyttää minua. No mikäs siinä, jonkun aikaa ehdin vielä tässä kirjoitella.

        Koskaan en ole sinua tai ketään muutakaan täällä ujostellut?! en sitten yhtään.

        Piilottelu ei ole minun juttuni. Minulla ei ole mitään varta vasten tänne käsikirjoitettua roolia, olen tavallinen 60 espoolainen nainen...

        "Urheutta" sinulle tai kenellekään kirjoittaminen ei minulta vaadi, mutta luulen kyllä että jotkut ehkä arastelevat tuoda täällä mielipiteitään julki.

        Mikään sinussa ei 'kaiherra'!? mieltäni, ja enemmänkin aiheutat minulle uneliaisuutta kuin unettomuutta, tai siis aiheuttaisit jos jaksaisin kirjoituksiasi lukea.

        Olen tämän luultavasti aiemminkin sinulle sanonut, mutta taas kerran;! Sinä et ole minun mielestäni ollenkaan kiinnostava keskustelun aihe, ja minä nyt en tietenkään sitäkään vähää.


      • ei sun palstasi
        hunksz kirjoitti:

        "bessie*"

        Tuntuu hyvältä että et enää ujostele minua paljoakaan.
        Pientä piilottelua on kyllä.
        Kirjoitat urheasti kaiken sen, mikä minussa mieltäsi kaihertaa.
        Ehkäpä myös unettomuutta aiheuttaa.
        Kommenttisi ovat minulle kuin märkä latu väärillä voiteilla.
        Mutta periksi en anna, lykin myötämäessäkin.
        Alahan siis noitani keitellä.
        Minä tarvitsen lisää.

        H.

        Koska hunksi tajuaa sen ettei palsta ole hänen ja naistensa välisiä suksimisia varten. Jos tarvitset lisää naisten huomiota mene chattiin, sieltä löytyy enemmän halukkaita.


      • pienet eväät??
        ei sun palstasi kirjoitti:

        Koska hunksi tajuaa sen ettei palsta ole hänen ja naistensa välisiä suksimisia varten. Jos tarvitset lisää naisten huomiota mene chattiin, sieltä löytyy enemmän halukkaita.

        Eihän se virtuaalipelle pysty muuhun kuin täällä suutaan soittamaan.


      • bessie*
        Paloma.se.co kirjoitti:

        @bessie: pikadiagnoosini tein yksinomaan katsomalla otsikot palstan aloituksista sivu 1. Toi että juhlapyhät (etenkin perhekeskeiset) masentavat yksineläjiä onkai joku luettu juttu; en minä sitä varmaan itse keksinyt eikä se heijasta mitenkään minun omaa mielentilaani. Olen toki asunut yksin minäkin, pitkiäkin aikoja, mutta lapseni ovat aina olleet lähettyvillä ja kuulolla, paitsi silloin kun opiskelivat Lontoossa. enkä siitäkään ajasta muista että olsin ollut kauheen yksinäinen tai sitten voi olla että mulla oli joku "alivuokralainen"

        Aloituksessasi kuitenkin oli paino enemmänkin aloitusten arvostelulla. Juhlapyhien mahdollisesti joillekin aiheuttamasta masennuksesta? olisi voinut kirjoittaa ilman sitäkin.

        Vastasin, koska olen sitä mieltä, ettei juhlapyhät juurikaan vaikuta täällä tehtyihin keskustelun avauksiin kovinkaan paljon, siis juuri tuota kautta kuin sinä arvelit.

        Määrätyn laisia aloituksia tehdään mielestäni osittain myös siksi, että tosiaan 'yritetään liikaa', ja valitaan aihe jonka entuudestaan tiedetään vetävän.

        Edelleen uskon, että tänne kirjottavista suurin osa on yksinäisiä, joten varmasti osa kirjoituksista siitä yksinäisyydestä lähtee, kuten nyt tämäkin minun kirjoitukseni.


      • tuma581
        Paloma.se.co kirjoitti:

        @bessie: pikadiagnoosini tein yksinomaan katsomalla otsikot palstan aloituksista sivu 1. Toi että juhlapyhät (etenkin perhekeskeiset) masentavat yksineläjiä onkai joku luettu juttu; en minä sitä varmaan itse keksinyt eikä se heijasta mitenkään minun omaa mielentilaani. Olen toki asunut yksin minäkin, pitkiäkin aikoja, mutta lapseni ovat aina olleet lähettyvillä ja kuulolla, paitsi silloin kun opiskelivat Lontoossa. enkä siitäkään ajasta muista että olsin ollut kauheen yksinäinen tai sitten voi olla että mulla oli joku "alivuokralainen"

        Taisin tulla vääränlaisille sivuille. Hyvää pääsiäispyhiä kaikille :)


    • sekin vielä

      Unohdit tuosta valitusaloitusten ketjusta tuon aloituksen julmista telkkarisarjoista...

      • expimot

        "Unohdit tuosta valitusaloitusten ketjusta tuon aloituksen julmista telkkarisarjoista... "

        TOUCHE!



        Aloittaja kuitenkin puhuu täyttä asiaa ja antaisin yläpeukun jos harrastaisin sitä.


      • Se oli huomiointia "ajankohtaisesta kipupisteestä monikultturisessa yhteiskunnassa, kuten demeter niin sujuvasti ilmaisi."

        Onko Pääsiäinen myös jotain sellaista? Ehkä uskovaisille on kaikkine kärsimysnäytelmineen ja orjantappurakruunuineen. Me muut jotka vietämme kevään ja valon juhlaa, elämän jatkumista ja uudistumista jne. indoeurooppalaisen aamunsarastuksen jumalatteren (Eostre) muistopäivää (Easter) tämä on ilon, valon ja toivon juhla.


      • Lapsesta uskossa
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Se oli huomiointia "ajankohtaisesta kipupisteestä monikultturisessa yhteiskunnassa, kuten demeter niin sujuvasti ilmaisi."

        Onko Pääsiäinen myös jotain sellaista? Ehkä uskovaisille on kaikkine kärsimysnäytelmineen ja orjantappurakruunuineen. Me muut jotka vietämme kevään ja valon juhlaa, elämän jatkumista ja uudistumista jne. indoeurooppalaisen aamunsarastuksen jumalatteren (Eostre) muistopäivää (Easter) tämä on ilon, valon ja toivon juhla.

        Pilkkaa nyt vielä uskovaisiakin, sullekin tekisi hyvää hiljentyä SANAN ÄÄREEN.


    • Lupasin ottaa opikseni, ja olla työntämättä nokkaani joka paikkaan. Mutta kun ei vaan malta olla kommentoimatta.

      Täällä on jo useampikin ilmoittanut tympääntyneensä palstaan ja sen aloituksiin. Ihmettelen, miksi ne ovat niin tärkeitä teille.
      En minäkään riemusta kiljuen kaikkea lue, mutta ohitan ainakin osan, mitä se minulle kuuluu, jos joku haluaa keskustella hieman hassuista ja sinun mukaasi tyhmistä asioista.

      Useaan kertaan olen jo kirjoittanut, ettei minua häiritse täällä juuri mikään. Ehkä vähän se, että eräillä on taipumusta ojentaa myös minua. Kirjoitan väärin, väärässä paikassa, väärällä tavalla ja varmaan jotain muutakin menee pieleen.
      Mutta kun sekään ei häiritse yhtään mitenkään, meitä kun on joka lähtöön.

      Tulin juuri tunnin lenkiltä, lammella oli kolme joutsenta, muutama lokki ja sorsa. Metsässä oli mukavaa kävellä, olen sanonutkin, että voisin keväällä asua metsässä jopa kuukauden.
      Nyt täytyy pesaista ikkunat, näkee ulospäinkin vähän paremmin.

      Hyvää pääsiäisen aikaa sinullekin, minulla alkaa viikon loma heti pääsiäisen jälkeen, tosin se ja vähän ylikin kuluu Helsingissä lapsenlasta hoitamassa.
      Ja minä voin oikein hyvin.

      • Hyvää Pääsiäistä Anceli ja vaikka emme aina ymmärräkään toisiamme pidämme aivan samooista asioista: lapsenlapsien hoivaamisesta, metsälenkeistä ja joutsenparien pesänteosta. Kyllä minäkin uskon että voit hyvin.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Hyvää Pääsiäistä Anceli ja vaikka emme aina ymmärräkään toisiamme pidämme aivan samooista asioista: lapsenlapsien hoivaamisesta, metsälenkeistä ja joutsenparien pesänteosta. Kyllä minäkin uskon että voit hyvin.

        Kiitos, aina voidaan oppia ymmärtämään toista, kun sitkeästi yritetään ja kyllä minä olen ollut monessa asiassa kanssasi samaa mieltäkin.
        Voidaan hyvin.


    • en valita

      Ei valiteta ei, dokumentin katsomisen jälkeen ainakin itse kiitän luojaa että olen syntynyt suomessa. Katsoin ja järkytyin.

      http://areena.yle.fi/tv/2188161

    • Hei kun keikuskelen

      Arvelen, että moni aloitus on tehty vain palstalaisten kiusaksi.
      "Pääsiäinen Yök" on aloituksen otsikkona vaikuttavampi, kuin pelkkä pääsiäinen.
      Se saa reagoimaan. En osaa sanoa enkä arvella, että kuinka moni inho/viha/valiketjun tehnyt henkilö on sisuksiltaan myrkyllinen tai onneton. Saattaahan olla mahdollista, että noita negatiivisia aloituksia tehdään vain siitä yksinkertaisesta syystä, että on kivaa jos omaan aloitukseen tulee paljon vastauksia. Ja sehän on nähty, että muurahaiskekomainen vilinä käy niissä aloituksissa, joissa on Yökkiä, haukkumista, valitusta ja muuta negatiivista.

      En piittaa osallistua minulle epämiellyttäviin aloituksiin. Luen aloituksen ja jos se ei kolahda, niin nostelen olkapäitä ja lähden lätkimään enkä enää avaa koko ketjua.

      Itsestä kiinni, miten reagoi muiden kirjoituksiin. Minä en ainakaan Suostu vetelemään herneitä nenääni. Vedän herneet nenääni vain silloin, kun Itse niin päätän, enkä silloin jos joku Yrittää työntää minulle herneitä. Heh, vaikeasti taisin selittää, mutta menkööt.

      Ihan aloituksessasi lopussa olevaa kommenttia yksinäisistä ihmisistä, niin tottavie tekis mieli ainakin yhen, ellei kaks hernettä vetästä sieraimiin.
      Mutta en taida viitsiä kuitenkaan.

      • huippualoitus taas

        Tämä aloitus ei sitten ollut epämiellyttävä, koska osallistuit? Näitä on niiiiiin piristävää lukea, missä ruoditaan oikein kunnolla kaikki muut kimpassa.


      • Heikku eihän se nyt kuitenkaan kaikkia tarkoittanut ja ei mun jutuista muutenkaan tarvi vetää papuja sieraimiin, ei se niin vakavaa ole. Tuli mieleen joku luettu juttu juhlapyhistä ja yksinäisistä....ja sitten kaikki nää kun inhotaan pyhiä ja sukulaisia ja onneksi saa olla rauhassa ja sit se joka valittaa että miehen uusi vaimo vie kaikki rahat plus kaikki apinajutut ja homovihaajat jne....kyllä niistä tietynlaisen käsityksen saa monen kirjoittajan sieluntilasta....jos ne ottaa silleen kirjaimellisesti ja se on ehkä yksi mun suuria vikojani.
        Joka tapauksessa, sinua kaikkein vähiten haluaisin loukata. Hyvää Pääsiäistä.


      • kuka on Palsta?
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Heikku eihän se nyt kuitenkaan kaikkia tarkoittanut ja ei mun jutuista muutenkaan tarvi vetää papuja sieraimiin, ei se niin vakavaa ole. Tuli mieleen joku luettu juttu juhlapyhistä ja yksinäisistä....ja sitten kaikki nää kun inhotaan pyhiä ja sukulaisia ja onneksi saa olla rauhassa ja sit se joka valittaa että miehen uusi vaimo vie kaikki rahat plus kaikki apinajutut ja homovihaajat jne....kyllä niistä tietynlaisen käsityksen saa monen kirjoittajan sieluntilasta....jos ne ottaa silleen kirjaimellisesti ja se on ehkä yksi mun suuria vikojani.
        Joka tapauksessa, sinua kaikkein vähiten haluaisin loukata. Hyvää Pääsiäistä.

        Ei nuo synkät valitusaloitukset lie kaikki saman kirjoittamia. Jokainen joskus jostain valittaa, vaikka hänen sieluntilansa noin yleisesti olisi kuinka valoisa. Jos ei muusta, niin palstan tilasta.

        Sinun jutuistasi saa sen käsityksen, että on vain Sinä ja Palsta.
        Sinä valoisa, Palsta synkkä, joka aina valittaa...


    • mä päävalittaja

      Aina yhtä masentavaa lukea näitä aloituksia palstan tilasta ja valituksia aloituksista ja palstan kirjoittelijoista. Jostakin kumman syystä nämä tällaiset valitusaloitukset silti vetävät ketjua pitkäksi. Kukaan ei valita itse, mutta kaikki toiset täällä valittavat kaikesta ja toisista. Sama kaiku on askelten...

      Minä hyvä, muut paskoi...

    • tosi usein
    • ♡ Nainen Ihanainen ♡

      Palstoista viis!

      Mutta iloisuutta olen aiemminkin etsinyt musiikista ja äsken taas yritin etsiä mielialaan "Iloinen kuin peipponen" sopivaa. Huonolla menestyksellä. Ei löytynyt ihmisten musiikkia.
      Peiponlaulu löytyi onneksi.
      Nyt just olen iloinen kuin peipponen: labrakokeiden tulokset hyvät!!!! Ilman mitään lääkkeitä jatkuu elämäni, lenkkeillen ja painon kurissa pitäen. Vuoden päästä taas kontrollilabrakokeita - 2-tyyp.diabetes uhkaili muutama vuosi sitten ja on pysynyt vain uhkana.

      http://www.youtube.com/watch?v=Czfy8bZH4Fo

      Kun olen kysellyt muiltakin, että miksi surullista ja jotain vailla olevaa=kaipaavaa musiikkia on pilvin pimein muttei iloista, niin ovat arvelleet sen johtuvan siitä, että paha olo saa ihmiset säveltämään. Iloisena ei ole aikaa eikä pakottavaa tarvetta purkaa tunteitaan säveliin.
      Vaikeakin on tehdä iloista musiikkia. Siellä Ruotsissa on iloisia rallatuksia, samoin suomenruotsalaisilla. Mutta, mutta kun ne ovat jotenkin, miten sen nyt sanoisi, joutavia ja hölmöjä.

      Sama se on näiden palsta-aloitusten kanssa: näppis laulaa parhaiten, kun ahdistaa ja ärsyttää niin maan penteleesti.
      Ja ei kukaan halua oikeasti kuulla toisen onnistumisista.
      Vai haluaako? Ketä ärsytti mun hyvät labra-arvot?

    • alle lujaa

      Jos on paha olo ni kannattais mennä uskovaisten palstalle, heiltä saat apua joka vaivaan.
      Sen jälkeen olet uudesti syntynyt

    • puskaisa

      Ja sinä jatkat/jaksat samaa?

      Antaa ihmisten vapaasti kirjoittaa, mitä sydän sanoo. Antaa valittaa, jos on valituksen paikka.
      Iloitaan ja riemuitaan, kun siltä tuntuu.

      Minä en kuulu sisäkumiin enkä sekakuoroon, olen vain yksi palstalainen.

      • Kuka lienenkin

        Niinpä, mitä se haittaa jos joku kertoo pahasta olostaan tai vaivoistaan.
        Kaikesta pitäisi saada kirjoittaa, Monelle netti on ainoa henkireikä, voi olla sairautta ja yksinäisyyttä.
        Kun rohkenee kirjoittaa elämästään saakin lokaa päällensä. Pitäisi tämän ikäisten jo ymmärtää.
        On täällä paljon vaihtoehtoja, jos joku ei miellytä voi sirtyä muualle.
        Eniten itseäni on ärsyttänyt kun kiirehditään vastaamaan aloitukseen, tästä on jo kirjoitettu, kyllä minua taas huvittaa kuinka typerä aloitus. Onko tuollainen aikuisen ihmisen tuotoksia?


      • !!!!!!
        Kuka lienenkin kirjoitti:

        Niinpä, mitä se haittaa jos joku kertoo pahasta olostaan tai vaivoistaan.
        Kaikesta pitäisi saada kirjoittaa, Monelle netti on ainoa henkireikä, voi olla sairautta ja yksinäisyyttä.
        Kun rohkenee kirjoittaa elämästään saakin lokaa päällensä. Pitäisi tämän ikäisten jo ymmärtää.
        On täällä paljon vaihtoehtoja, jos joku ei miellytä voi sirtyä muualle.
        Eniten itseäni on ärsyttänyt kun kiirehditään vastaamaan aloitukseen, tästä on jo kirjoitettu, kyllä minua taas huvittaa kuinka typerä aloitus. Onko tuollainen aikuisen ihmisen tuotoksia?

        Eihän tämä palsta nyt mikään valitustoimisto ole !!!!!!


      • .....
        !!!!!! kirjoitti:

        Eihän tämä palsta nyt mikään valitustoimisto ole !!!!!!

        Onko sitten ilotalo?


      • Kuka lienenkin kirjoitti:

        Niinpä, mitä se haittaa jos joku kertoo pahasta olostaan tai vaivoistaan.
        Kaikesta pitäisi saada kirjoittaa, Monelle netti on ainoa henkireikä, voi olla sairautta ja yksinäisyyttä.
        Kun rohkenee kirjoittaa elämästään saakin lokaa päällensä. Pitäisi tämän ikäisten jo ymmärtää.
        On täällä paljon vaihtoehtoja, jos joku ei miellytä voi sirtyä muualle.
        Eniten itseäni on ärsyttänyt kun kiirehditään vastaamaan aloitukseen, tästä on jo kirjoitettu, kyllä minua taas huvittaa kuinka typerä aloitus. Onko tuollainen aikuisen ihmisen tuotoksia?

        Terapiavaihtoehtona tämä keskustelufoorumi on aika ontuva, mutta ei kukaan ole sanonut etteikö saisi kirjoittaa sairauksista, yksinäisyydestä, huonosta olosta jne. Tunnen ymmärtymystä ja empatiaa ihmisiä kohtaan joilla on vaikeaa. Ei tulisi mieleenikään "heittää lokaa" ihmisten päälle jotka avautuvat täällä ja kertovat elämästään.

        On kysymys täysin eri asiasta.


      • -----
        !!!!!! kirjoitti:

        Eihän tämä palsta nyt mikään valitustoimisto ole !!!!!!

        Etkö osaa suodattaa, tämä on kaikille avoin palsta, yksilö ei voi määrätä tahtia.


    • eppu2

      Huomenna laitan kissan koppaan ja lähden mökkiä kesäkuntoon värkkäämään. Olisin jo lähtenyt tänään, mutta kun on yhtiökokous ja tärkeä äänestys.
      Minä se oikein nautin, kun saan yksikseni touhuta, kissa seuranani.Kun on ikänsä tehnyt työtä, ettei ole juurikaan vapaata ollut juhlapyhinä ja nyt on , tuntuu ihan mukavalta.
      Eikä minulla mitään valittamista ole muutenkaan.
      Hyvää pääsiäistä vaan ihan kaikille.

    • )))..(((

      Palstalla on ollut jo pitkään tympeyden vakio, kirjoitti sitten kuka vaan, tai on kirjoittamatta.

    • elenahelena*

      Tämä aloitus on palstan kestosuosikkiin kuuluva "morkataan muiden aloituksia".

      Luin aloituksen kolmesti, eikä se poikennut muista vastaavista.Samanlainen, omaan napaansa tuijottajan aloitus, kuten entisetkin. Halutaan, että vain minua mielyttävistä asioista kirjoitetaan. Ylimielistä halveksuntaa koko aloitus.

      Yksinäisetkin ihmiset saivat tuta.
      Ihmettelen suuresti, että nämä "täydellisyydet" ja upeassa parisuhteessa, kera upeiden lasten, harrastusten, matkailun ym., ajautuvat rahvaiden ja yksinäisten joukkoon tälläiselle palstalle. Pätemisen tarvettako?

      • <3<3

        Laitoin sinulle plussan, mutta joku kade otti pois.

        Tässä useampi


      • Tavan arki parasta

        Juuri näin. Halveksi vaan yksinäisiä, siitä vaan. Pitkät pyhät on perseestä, kun on muutenkin vapaata.Onneksi ei sentään tarvitse passata ketään. Ollaan miehen kanssa kaksin. Yksinäisyys korostuu aina juhlapyhinä, se on monelle vaikeaa aikaa. Kaikille yksinäisille pian ovat pyhtä ohi ja alkaa tavallinen arki.


      • Arki parasta
        Tavan arki parasta kirjoitti:

        Juuri näin. Halveksi vaan yksinäisiä, siitä vaan. Pitkät pyhät on perseestä, kun on muutenkin vapaata.Onneksi ei sentään tarvitse passata ketään. Ollaan miehen kanssa kaksin. Yksinäisyys korostuu aina juhlapyhinä, se on monelle vaikeaa aikaa. Kaikille yksinäisille pian ovat pyhtä ohi ja alkaa tavallinen arki.

        pian ovat pyhät ohi onneksi...


      • Lisää plussaa
        <3<3 kirjoitti:

        Laitoin sinulle plussan, mutta joku kade otti pois.

        Tässä useampi

        Joku tosiaan kadehtii, aina plussat häviää. Aloittaja kiillotatko vielä sädekehääsi, hyi hitto, että joku osaa olla ärsyttävä, kuten sinä.


      • Vedellä laimennettuj

        Veit sanat suustani, miten ihanan virkistävää lukea aitoja kommentteja. Sukulaisteni mielestä ruotsalaiset ovat vedellä laimenttuja, jotka pelkäävät suomalaisia... luikkivat pakoon.


      • Pirre*
        Lisää plussaa kirjoitti:

        Joku tosiaan kadehtii, aina plussat häviää. Aloittaja kiillotatko vielä sädekehääsi, hyi hitto, että joku osaa olla ärsyttävä, kuten sinä.

        Lisää plussia, kateusko se siellä kalakattaa, ja ennenkaikkea ilkeilynhalu.


    • ** **

      Palstaa lukeneena voin kyllä huomauttaa, että jos myrkynvihreä kauna vaivaa yksinäisiä, niin ihan yhtä paljon moninaisiakin.
      Ainakin puheistaan päätellen.

      Minä en tiedä, kuka on yksinäinen, kuka joku muu, minulla kun ei ole siihen tarkoitettua kristallipalloa.

    • kuka ties

      Joillakin ihmisillä on tapa valittaa, eikä ne edes itse sitä huomaa voi olla et nauttivat siitä

      • voi hyvä isä

        Ja joku valittaa siitä, kun joku muu valittaa.


    • surullinen vaari

      Minä tykkään kun ihmiset valittaa siitä tulee hyvälle mielelle

    • Edelleenkin, mikään keskustelufoorumi ei ole parempi tai huonompi kuin kirjoittajien summa jaettuna määrällä. Ongelmana täällä on kaksijakoisuus: palsta on erittäin polarisoitunut: jotkut (minä mukaan luettuna) näemmä tämän nettiyhteisönä josta kannattaa vaalia, kehittää ja tukea. Konstruktiivinen kritiikki on silloin paikallaan, samoin epäkohtien esille tuominen. Toiset (määrää on mahdoton sanoa koska heistä suuri osa kirjoitaa anonyymisti) käyttävät tätä palstaa vähän samaan malliin kuin lehtien lukijainosastoa: saa huudella vapaasti, koska mitään yhteisöä ei ole olemassakaan.

      • nappaa sormille

        Opetätin karttakeppi se taas heiluu.


      • Toi oli nyt huonosti ilmaistu: kirjoitusten summasta tehty keskiarvo...jos sellaista pystyisi joku tekemään. Ideana on se että se joka määrittelee onko palsta hyvä vai huono on ainoastaan kirjoitusten laatu. Jos yli puolet palstan annista menee toistebn vainoamiseen ja loput oman pahan olon purkamiseen anonyymisti, niin voiko silloin sanoa että foorumi on tasokas?


      • nappaa sormille kirjoitti:

        Opetätin karttakeppi se taas heiluu.

        M.O.T.


      • vetelä olo

        Tuleeko tällä palstalla viisaammaksi, parempi olo kun hyppää kenkiin ja painuu ulos oikeeseen elämään, liika tuijottaminen näyttöön tekee pöhköksi


      • Palsta ok
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Toi oli nyt huonosti ilmaistu: kirjoitusten summasta tehty keskiarvo...jos sellaista pystyisi joku tekemään. Ideana on se että se joka määrittelee onko palsta hyvä vai huono on ainoastaan kirjoitusten laatu. Jos yli puolet palstan annista menee toistebn vainoamiseen ja loput oman pahan olon purkamiseen anonyymisti, niin voiko silloin sanoa että foorumi on tasokas?

        Kyllä voidaan,palsta täyttää tarkoituksensa.


      • Palsta ok kirjoitti:

        Kyllä voidaan,palsta täyttää tarkoituksensa.

        Siinä tapauksessa meillä on TÄYSIN eri käsitys palstan tarkoituksesta.


      • elenahelena*
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Toi oli nyt huonosti ilmaistu: kirjoitusten summasta tehty keskiarvo...jos sellaista pystyisi joku tekemään. Ideana on se että se joka määrittelee onko palsta hyvä vai huono on ainoastaan kirjoitusten laatu. Jos yli puolet palstan annista menee toistebn vainoamiseen ja loput oman pahan olon purkamiseen anonyymisti, niin voiko silloin sanoa että foorumi on tasokas?

        Kumpaan puoleen nyt itsesi sitten laitat, kun hyvin aktiivisesti täällä kirjoittelet?


    • puskiss-ta

      Muita kuin itseään ei voi muuttaa, vanha ja kulunut sanonta, mutta ah, niin totta, niin totta.

      Onneksi emme ole kaikki samanlaisia. Eläköön se ero.
      Taas vaikuttaa siltä, että meidät puskalaiset halutaan syyllistää.
      Sitä en ole ymmärtänyt, enkä koskaan tule ymmärtämään, koska kaikki olemme Ihmisiä.

      • Kyllä yhteisöjä voi muuttaa ja kehittää ja parantaa jos siihen löytyy halua ja konsensusta. Ei ole kysymyskään kenenkään palstalle kirjoittajan muuttamisesta miksikään; erilaisuus on vain hyväksi ja vaikka olenkin aina puhunut vakionikin käytön puolesta se ei suinkaan tarkoita enkö näkisi puskista kirjoittaviakin yksilöinä ja ihmisinä samalla lailla kuin rekattuja.
        Tällä pqalstalla ei suurin osa kirjoittajista koe olevansa minkään yhteisön jäsen ja se tekee kommunikaation vaikeaksi. Siis mielipiteiden vaihdon ja keskustelun: ilman jonkinlaista identiteettiä on varsin vaikeaa luoda mielekäs dialogi.


      • puskiss-ta
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Kyllä yhteisöjä voi muuttaa ja kehittää ja parantaa jos siihen löytyy halua ja konsensusta. Ei ole kysymyskään kenenkään palstalle kirjoittajan muuttamisesta miksikään; erilaisuus on vain hyväksi ja vaikka olenkin aina puhunut vakionikin käytön puolesta se ei suinkaan tarkoita enkö näkisi puskista kirjoittaviakin yksilöinä ja ihmisinä samalla lailla kuin rekattuja.
        Tällä pqalstalla ei suurin osa kirjoittajista koe olevansa minkään yhteisön jäsen ja se tekee kommunikaation vaikeaksi. Siis mielipiteiden vaihdon ja keskustelun: ilman jonkinlaista identiteettiä on varsin vaikeaa luoda mielekäs dialogi.

        Minulle riittää ketjun pituinen dialogi, jossa käytän samaa nikkiä.

        En ole nähnyt rekisteröidyn nimimerkin antavan mitään erityistä etua.
        Minulle riittää kirjoitetut sanat.
        Näin heterogeeninen palsta ei koskaan muokkaudu mihinkään muottiin.
        Ja kuin toisaalla kirjoitat, kukin ymmärtää luetun tekstin kykyjensä ja jopa sen hetkisen mielialansa mukaan.
        Usein minunkin viestini on täysin erilailla ymmärretty, kuin sen itse olen tarkkoittanut.
        Sillekään kun ei voi yhtään mitään.


    • demeter1

      Mulla on sellainen periaate, että kun en itse tee aloituksia, en moiti muidenkaan tekemiä .Onhan se hyvä, että joku yrittää.

      Totta, että "palstan tila" on suosittu aihe, mutta eikö palsta ole meidän yhteinen yritys ja eikö sitä sovi sellaisena tarkastella ? Ja saa kai sitä sanoa, mistä tykkää, mistä ei ?.
      Pointti on mielestäni oman tunteen ilmaiseminen, ei muille esitetty vaatimus
      kirjoittaa asioista, joista minä pidän ja niin kuin minä haluan.

      Vaikka tuo aloituksen viimeinen kappale ärsytti, onhan se kai jo tilastollinen tosiasia, että juhlapyhät ottavat lujille niin perheillä kuin yksinäisilläkin. Poliisi tietää, ja sossu.
      Ei siis ihme, jos täälläkin vetää synkäksi..)).

      Täällä nyt kuitenkin paistaa aurinko ja metsälenkki teki hyvää. Muurahaispesissä kävi melkoinen kuhina. Leskenlehden kukkivat niin, että silmiä häikäisi...

      • Sinivuokot ovat kukkineet jo pitkään ja nyt kukkii leskenlehdet ja valkovuokot aivan täysiään. Kevät on tullut jo tänne norrlannin rajallekin.
        Puhut asiaa, Demeter, noin minäkin sen näen. Mutta mun täytyy tunnustaa että en ole mitenkään varma ymmärretäänkö minua tahallisesti väärin vai onko kysymys huonosta suomesta. Joskus tuntuu vain siltä että jokainen lukija ymmärtää luetun tekstin siten kuin hän sen haluaa ymmärtää.


      • demeter1
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Sinivuokot ovat kukkineet jo pitkään ja nyt kukkii leskenlehdet ja valkovuokot aivan täysiään. Kevät on tullut jo tänne norrlannin rajallekin.
        Puhut asiaa, Demeter, noin minäkin sen näen. Mutta mun täytyy tunnustaa että en ole mitenkään varma ymmärretäänkö minua tahallisesti väärin vai onko kysymys huonosta suomesta. Joskus tuntuu vain siltä että jokainen lukija ymmärtää luetun tekstin siten kuin hän sen haluaa ymmärtää.

        Te olette sitten edellä meitä, kevään tulonkin kohdalla (Paloma). Mutta perässä tullaan, niin kuin aina..))

        Olen ollut aika pahoillani saamastasi kohtelusta täällä. Säännöt kieltävät "esittämästä asiattomia tai loukkaavia kommentteja muista kirjoittajista", mutta tuo sääntö ei näytä pätevän kaikkiin.

        Aktiiviset kirjoittajat, etenkin itsetuntoiset, joutuvat kyllä täällä helposti muiden hampaisiin ja jos he vielä ovat sattuneet elämään toisin, muualla, siitä naljaillaan loputtomasti.
        Erilaisuutta ei nähdä rikkautena vaan asiana, jolta täytyy viedä arvo.
        Ymmärrän, että pyrit aloituksillasi nostamaan keskustelun tasoa meidän kaikkien rakennukseksi, ymmärryksen lisäämiseksi, mutta sekin ymmärretään "yläpuolelle asettumisena", opettamisena, muiden aliarvioimisena.

        Eli tuo viimeinen lauseesi "jokainen ymmärtää tekstin niin kuin haluaa" pätee hyvin. Se, että tulee ymmärretyksi, taitaa olla yhtä harvinaista täällä kuin muuallakin. Hyvä, että sen ymmärtää vasta nyt. Aikaisemmin sitä ei ehkä olisi kestänyt...))


    • arjen keskellä

      Miten pyhät vaikuttaa eläkeläisiin, yhtä pyhää aina.
      Naapurin 75 v. Pappa valittaa viikon luput on pitkiä, hyvä että oven raosta ilmaa haistaa, yksin asuu arkipäiväivät menee mukavasti,

      • "arjen keskellä",
        me olemme nyt olleet eläkkeellä hieman yli vuoden ja hyvin päässeet sisälle kiireettömään rytmiin. Viikonloput ovat niinkuin muutkin päivät ainoa ero tähän saakka on ollut että postia ei tule.


    • jos haluaa

      Varmasti saa kuulla kaikenlaista palautetta jos häärii päivät pitkät näkyvillä, mutta siihen on tyytyminen.

      • demeter1

        Niin, "jos haluaa". Jos häärii näkymättömänä saa olla rauhassa..))


    • L - L

      Juhlapyhien "käsittely". Tietenkin turhaa juuttumista johonkin kalenterin kohtaan mutta onpahan sorruttu.

      Joulut olemme olleet kylpylöissä paitsi viimeisen urheiluopistossa.
      Kotoista kalmankatkuista pääsiäistä olemme tavallisesti paenneet iloiseen Espanjaan.
      Juhannuksen olemme kutsusta viettäneet entisen työkaverini huvilalla.

      Eivät ole pyhien vietto kuormittanut pohdintaa. Urautuneisuus antaa turvallisuuden tunteen.
      Voisihan nuo "pyhämenot" toteuttaa muullonkin.

      Kantaakseni oman korteni valituskekoon niin totean vain, ettei fysiikka ole kehuttavassa kunnossa. Tekemisessä aimo annos tahmeutta. Liian vähän huilia!
      Korjaantuu kohta.

      • demeter1

        Ai miten niin, L-L. Ettei fysiikka ole kehuttavassa kunnossa ? No, sullahan on tunnetusti kovat tasovaatimukset ja jos korjaantuu kohta, niin sittenhän kaikki on ok...

        Mulla on edelleen ollut saliharjoittelua 2-3 kertaa viikossa, mutta kyllä se kohta vähenee. Tulee tätä hyötyliikunta tilalle, omakotiasujalla...


      • Mun piti vielä kysyä sinulta L-L siitä ilosesta Espanjasta:
        Latinalaisessa Amerikassa jonne espanjalaiset tunnetusti exporteerasi uskontonsa ja kulttuurinsa "Semana Santa" on hyvinkin harras ja kristillinen viikko. Kiirastorstai ja pitkäperjantai kulutetaan kirkoissa ja uskonnollisten kulkueiden katselemiseen, mietiskelyyn ja syvällisiin keskusteluihin. Lauantaiaamusta saa sitten jo nauraakin ja pääsiäinen on valoisa ja iloinen juhla.
        https://www.youtube.com/watch?v=Dz4m52Oka34


      • L - L
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Mun piti vielä kysyä sinulta L-L siitä ilosesta Espanjasta:
        Latinalaisessa Amerikassa jonne espanjalaiset tunnetusti exporteerasi uskontonsa ja kulttuurinsa "Semana Santa" on hyvinkin harras ja kristillinen viikko. Kiirastorstai ja pitkäperjantai kulutetaan kirkoissa ja uskonnollisten kulkueiden katselemiseen, mietiskelyyn ja syvällisiin keskusteluihin. Lauantaiaamusta saa sitten jo nauraakin ja pääsiäinen on valoisa ja iloinen juhla.
        https://www.youtube.com/watch?v=Dz4m52Oka34

        Kyllähän ne niitä piinaviikon kulkueitaan katselevat hartaina mutta sitten elämä muuttuukin toisen henkiseksi.
        Lähtiessäni aamulla 8:n jälkeen jaloittelemaan tulevat viimeiset nuoret vastaan pullot kourissa ja reippaasti päissään.

        Hartainta lienee pääsiäismaanantain aamulla 8:n tietämissä kun kylällämme jeesus tulee lähikaupungin suunnasta ja neitsyt maria satamasta päin ja kohtaavat kirkkoaukoilla.
        Kadun varret on täynnä mummeleita ja papparaisia ja nuorempiakin ja jengi pöllyttää jeesuksen ja marian niskaan parvekkeilta kukkien terälehtiä.

        Ps. En ole käynyt kirkoissa vaan tehnyt huomioita vain kadun elämästä.


      • L - L
        demeter1 kirjoitti:

        Ai miten niin, L-L. Ettei fysiikka ole kehuttavassa kunnossa ? No, sullahan on tunnetusti kovat tasovaatimukset ja jos korjaantuu kohta, niin sittenhän kaikki on ok...

        Mulla on edelleen ollut saliharjoittelua 2-3 kertaa viikossa, mutta kyllä se kohta vähenee. Tulee tätä hyötyliikunta tilalle, omakotiasujalla...

        Liika on liikaa! Minun lienee vaikea hyväksyä väistämättömän ikääntymisen vaikutus olemiseeni.

        Tehokkainta hyötyliikuntaa ovat olleet erään huonekaluliikkeen talkoot.
        Parhaimmillaan pitkä ajoneuvoyhdistelmä, nupi kärri ( meniköhän oikein ) täynnä umpipuisia kalusteita jotka pahimmillan roijattiin käsipelissä 3:een kerrokseen.
        Kamat painavia, eri kokoisia ja -muotoisia joten muutaman tunnin aikana keho sai hyvin monipuolisia kuormitusärsykkeitä.

        Pottumoisin homma jatkui vielä toisena päivänä.
        Niitä on ollut vain turhan harvoin.

        Kerrostaloasujalle sali on edellytys kasassa kestämiselle.
        Maksan aina vuosikorttini etukäteen joten mitä tiheämpään käytän sitä niin sitä halvempi on kerta.

        Ok:ssa asuessa tuli vielä lenkkeiltyä ja hiihdettyä mutta nyt olisi typerän tuntuista lähteä keskustasta autolla lenkkimaastoon.


      • HJ. Turpeinen
        L - L kirjoitti:

        Kyllähän ne niitä piinaviikon kulkueitaan katselevat hartaina mutta sitten elämä muuttuukin toisen henkiseksi.
        Lähtiessäni aamulla 8:n jälkeen jaloittelemaan tulevat viimeiset nuoret vastaan pullot kourissa ja reippaasti päissään.

        Hartainta lienee pääsiäismaanantain aamulla 8:n tietämissä kun kylällämme jeesus tulee lähikaupungin suunnasta ja neitsyt maria satamasta päin ja kohtaavat kirkkoaukoilla.
        Kadun varret on täynnä mummeleita ja papparaisia ja nuorempiakin ja jengi pöllyttää jeesuksen ja marian niskaan parvekkeilta kukkien terälehtiä.

        Ps. En ole käynyt kirkoissa vaan tehnyt huomioita vain kadun elämästä.

        Minulla oli ilo viettää pääsiäinen Espanjassa vuosi sitten. Karnevaalikulkueita ja ilotulituksia, ilotulitteiden pauke oli turhan kovaa, korvia huumaavaa. Kävin myös kirkossa ja kirkkokonsertissa. Olisikohan aika nyt pääsiäisenä mennä kirkkoon hiljentymään. Voisi olla tarpeen saisi puhutella sisintään, kiittää kaikesta hyvästä, unohtaa asiat, jotka ovat pahoittaneet mieltä.

        Jäiden lähtöaika on mielenterveyttä koettelevaa, kylmä kohtaa lämpimän. Talven pakkasten kohmettamat tylsistyneet sydämet sulavat tyyneyteen. Palstalla eletään muutoksen mukaisesti. Joku kirjoittaa sukulaisista, jotka ovat vaikeita, joku inhoaa pääsiäistä ja joku kaipaa seksiä. Naapurikaan ei mieltä nostata polttaessaan roskia kaivonrenkaassa, kitkerä haju leijailee avoimesta keittiön ikkunasta sisään juuri kun miettii pääsiäismenua.

        Iloista pääsiäistä L - L, Paloma, demeter ; )

        Ei oikein naurata minuakaan, mutta yritän kaikkeni saadakseni levollisen pääsiäismielen.


      • demeter1
        L - L kirjoitti:

        Liika on liikaa! Minun lienee vaikea hyväksyä väistämättömän ikääntymisen vaikutus olemiseeni.

        Tehokkainta hyötyliikuntaa ovat olleet erään huonekaluliikkeen talkoot.
        Parhaimmillaan pitkä ajoneuvoyhdistelmä, nupi kärri ( meniköhän oikein ) täynnä umpipuisia kalusteita jotka pahimmillan roijattiin käsipelissä 3:een kerrokseen.
        Kamat painavia, eri kokoisia ja -muotoisia joten muutaman tunnin aikana keho sai hyvin monipuolisia kuormitusärsykkeitä.

        Pottumoisin homma jatkui vielä toisena päivänä.
        Niitä on ollut vain turhan harvoin.

        Kerrostaloasujalle sali on edellytys kasassa kestämiselle.
        Maksan aina vuosikorttini etukäteen joten mitä tiheämpään käytän sitä niin sitä halvempi on kerta.

        Ok:ssa asuessa tuli vielä lenkkeiltyä ja hiihdettyä mutta nyt olisi typerän tuntuista lähteä keskustasta autolla lenkkimaastoon.

        Sama täällä, L-L. Vaikea on vanhuutta hyväksyä. Mulla on vielä onnekseni tai epäonnekseni kaksi peesaaja, sisko ja sen veli, jotka vielä kahdeksankymppisenä päihittävät kuntosuorituksissa meidät nuoremmat.

        Varo vain, ettet saa palleatyrää noissa talkoissa. Lankomies sai, mutta hän nyt lähtikin rehkimään pystymetsästä...

        Meidän kunta on siitä edistyksellinen, että 70 vuotta täytettyään saa ilmaisen kuntosalikortin eli mahdollisuudet kuntoharjoitteluun ovat rajattomat. Tosin isompi sali on 10 km:n päässä, mutta bussi kulkee ja kesällä voi pyöräillä...
        Mulla on myös erilaisia vempaimia täällä kotona, mutta kotiharjoittelu pakkaa tunnetusti jäädä...


      • demeter1
        HJ. Turpeinen kirjoitti:

        Minulla oli ilo viettää pääsiäinen Espanjassa vuosi sitten. Karnevaalikulkueita ja ilotulituksia, ilotulitteiden pauke oli turhan kovaa, korvia huumaavaa. Kävin myös kirkossa ja kirkkokonsertissa. Olisikohan aika nyt pääsiäisenä mennä kirkkoon hiljentymään. Voisi olla tarpeen saisi puhutella sisintään, kiittää kaikesta hyvästä, unohtaa asiat, jotka ovat pahoittaneet mieltä.

        Jäiden lähtöaika on mielenterveyttä koettelevaa, kylmä kohtaa lämpimän. Talven pakkasten kohmettamat tylsistyneet sydämet sulavat tyyneyteen. Palstalla eletään muutoksen mukaisesti. Joku kirjoittaa sukulaisista, jotka ovat vaikeita, joku inhoaa pääsiäistä ja joku kaipaa seksiä. Naapurikaan ei mieltä nostata polttaessaan roskia kaivonrenkaassa, kitkerä haju leijailee avoimesta keittiön ikkunasta sisään juuri kun miettii pääsiäismenua.

        Iloista pääsiäistä L - L, Paloma, demeter ; )

        Ei oikein naurata minuakaan, mutta yritän kaikkeni saadakseni levollisen pääsiäismielen.

        Jännä kuulla, Paloma, L-L ja HJ Turpeinen, pääsiäisen vietosta muualla. Pakkasi vähän naurattamaan tuo L-L_n kuvaus..))

        Ehkä ortodoksien pääsiäisessä on enemmän eloa ja iloa kuin luterilaisessa, en tiedä...

        Hyvin skarpattu HJ tuo jäiden lähdön vaikutus ihmismieleen...Tunnistan itsessäni, vaikka yleensä ottaen pääsiäinen on minulle ollut iloinen juhla, ehkä ei ihan tämä viikko tai pitkäperjantai, mutta pääsiäispäivät ovat olleet iloisia ja keveitä...


      • L - L
        demeter1 kirjoitti:

        Sama täällä, L-L. Vaikea on vanhuutta hyväksyä. Mulla on vielä onnekseni tai epäonnekseni kaksi peesaaja, sisko ja sen veli, jotka vielä kahdeksankymppisenä päihittävät kuntosuorituksissa meidät nuoremmat.

        Varo vain, ettet saa palleatyrää noissa talkoissa. Lankomies sai, mutta hän nyt lähtikin rehkimään pystymetsästä...

        Meidän kunta on siitä edistyksellinen, että 70 vuotta täytettyään saa ilmaisen kuntosalikortin eli mahdollisuudet kuntoharjoitteluun ovat rajattomat. Tosin isompi sali on 10 km:n päässä, mutta bussi kulkee ja kesällä voi pyöräillä...
        Mulla on myös erilaisia vempaimia täällä kotona, mutta kotiharjoittelu pakkaa tunnetusti jäädä...

        Kiitoksia varoituksesta! Vaimoni ei ole jaksanut enää vuosiin esittää huolestunutta.

        Jos se tyrä olisi tullakseen niin se olisi tullut. Eikä kalutalkoissa. Mave tai kyykky olisivat todennäköisimmät aiheuttajat.
        Vajaa kome vuotta sitten tehty alavatsan molempien puolisen lihasten poikkisyin repiminen antaa huomautuksen riittävän ajoissa.
        Vatsatreeni sivukiertäen riittävän suuren painon kanssa tuntuu juuri siellä.

        Minulla oli aikanaan kotona punttitanko ja riittävästi levyjä.
        Treenistä ei tullut mitään koska katkera, toisten aivoilla ajatteleva äitini nosti metelin.
        "Mitä naapuritkin ajattelevat" Jumalauta!
        Selvyyden vuoksi on mainittava, ettei ok:n runkokaan vaimenna riittävästi työntö- ja tempaustreenipainojen tippumista lattialle joten tanko oli ulkona.
        Nykyään en enää tee kyykkytempausta enkä saksiin työntöä.
        Maastavetokin täytyy tehdä sunnuntaisin koska kiinteistön liikkeet ovat silloin kiinni eikä ole ihmisiä säikkymässä kolahduksia.


    • Kinder Munanen

      Onko muuten se valittamista, jos sanoo, ettei niin kauheasti välitä jostakin?

      Keneltä se on pois, jos jokaisella on oma mielipiteensä? Eikö ole hyvä, että me voidaan ne ilmaista eikä kukaan sensuroi?

      • rouva kananen

        En ole ennen tätä päivää tiennyt, että Mignon-munien päällys on aito kananmunankuori.

        Kai täällä on oikeus iloita, surra ja jopa valittaa.
        Keltä se ois pois?


      • !!!!!!
        rouva kananen kirjoitti:

        En ole ennen tätä päivää tiennyt, että Mignon-munien päällys on aito kananmunankuori.

        Kai täällä on oikeus iloita, surra ja jopa valittaa.
        Keltä se ois pois?

        Ei tämä ole mikään valitustoimisto, valitukset sinne.


      • bessie*
        !!!!!! kirjoitti:

        Ei tämä ole mikään valitustoimisto, valitukset sinne.

        Anna osoite.


      • kuukkeliini
        bessie* kirjoitti:

        Anna osoite.

        Valitustoimisto Maanvaiva Hyvinkää, esimerkiksi.


      • liinikukki
        kuukkeliini kirjoitti:

        Valitustoimisto Maanvaiva Hyvinkää, esimerkiksi.

        Oletko töissä siellä?


    • sairasta puuhaa

      Onkos täällä menossa nyt vuorostaan Paloman ajojahti?

      • oikeasti 60+?

        Näyttää olevan :(


    • hyvvee jatkoa

      Miten pitkä pitää ketjun olla että valitus on käsitelty, suru ei kuulemma suremalla lopu.
      Milloin täällä aletaan käsitellä iloa riemua naurua...suremisen jälkeen !

      • ,.-

        Venyy ja paukkuu, kuin Pure Jenkki, kun venyttää.


    • Pirre*

      Jotenkin nuo mainitsemasi ei niin kivat aloitukset, ovat niin tekemällä tehtyjä ettei niitä viiti oikein lukeakaan, ja jos yökötykseltään voi vastata niin jotain ihan älytöntä.

      Mutta, sanoit tuolla että sinut ymmärretään väärin, ja mie olen ollut monesti ihan samaa mieltä, mutta syy on kai siinä että taidat painia ns. ihan eri sarjassa kuin meistä useimmat; olet elänyt moninaisen elämysrikkaan elämän ja sivistystasosikin taitaa olla hmmmm..ehkä muuta luokkaa kuin esim. meikäläisen, tarkoitan että olet opiskellut ulkomailla jne., eli laske rimaa hieman että pääsemme yli :))

      • silinterihattu.

        Kyllä meitä muitakin akateemisen koulutuksen saaneita täällä on mielin määrin, mutta kaikilla ei ole tarvetta aina siihen vedota.
        Ihan enemmänkin kuin avoin kesäyliopisto.
        Minusta ihmisen parasta on elämän koulun tohtorin tutkinto.

        Miksi täällä pitäisi ketään kumarrella ja niiailla?


      • , vuosi 2014

        Millä vuosisadalla Pirre* elät. Mielipiteesi ovat menneestä maailmasta ,ei tätä päivää.


      • Pirre*
        silinterihattu. kirjoitti:

        Kyllä meitä muitakin akateemisen koulutuksen saaneita täällä on mielin määrin, mutta kaikilla ei ole tarvetta aina siihen vedota.
        Ihan enemmänkin kuin avoin kesäyliopisto.
        Minusta ihmisen parasta on elämän koulun tohtorin tutkinto.

        Miksi täällä pitäisi ketään kumarrella ja niiailla?

        Miten niin "kumarrella ja niiailla", kuka sellaisesta on puhunut?

        P.s. Tarkoitat siis että aloituksia tekevät hiemankin enemmänkin koulusivistystä ja muutakin sivistystä omaava on kaikin mahdollisin tavoin saatava lannistettua hiljaiseksi?


      • oma-aloitteinen-?
        Pirre* kirjoitti:

        Miten niin "kumarrella ja niiailla", kuka sellaisesta on puhunut?

        P.s. Tarkoitat siis että aloituksia tekevät hiemankin enemmänkin koulusivistystä ja muutakin sivistystä omaava on kaikin mahdollisin tavoin saatava lannistettua hiljaiseksi?

        Saako täällä muut tehdä aloituksia kuin enemmän koulusivistystä omaavat?

        Olen aina kuvitellut että tänne saavat kirjoittaa kaikki jotka ovat joskus sen taidon oppineet ilman ylioppilastutkintoa tai akatemioita. Pienillä kirjoitusvirheilläkin.


      • Pirre*
        oma-aloitteinen-? kirjoitti:

        Saako täällä muut tehdä aloituksia kuin enemmän koulusivistystä omaavat?

        Olen aina kuvitellut että tänne saavat kirjoittaa kaikki jotka ovat joskus sen taidon oppineet ilman ylioppilastutkintoa tai akatemioita. Pienillä kirjoitusvirheilläkin.

        Kukas se on kieltänyt kirjoittamasta, oma-aloitteinen, - eipäs liioitella, sillä eihän kritiikki ole yhtäkuin kielto.


      • mieti vähän
        Pirre* kirjoitti:

        Kukas se on kieltänyt kirjoittamasta, oma-aloitteinen, - eipäs liioitella, sillä eihän kritiikki ole yhtäkuin kielto.

        Pirre hyvä, kun jatkuvasti arvostellaan toisten kirjoittamaa, mihin sillä pyritään? Saamaan heidät ojennukseen, parantamaan tyyliään vai poistumaan palstalta?


      • Pirre*
        mieti vähän kirjoitti:

        Pirre hyvä, kun jatkuvasti arvostellaan toisten kirjoittamaa, mihin sillä pyritään? Saamaan heidät ojennukseen, parantamaan tyyliään vai poistumaan palstalta?

        Voisiko ajatella että se on yhden ihmisen mielipide palstan kirjoitusten siis aloitusten/ketjujen aihe tasosta, ei sen kummempaa, miksi siitä pitää vetää kaikkien palot nenäänsä.


      • mieti vähän
        Pirre* kirjoitti:

        Voisiko ajatella että se on yhden ihmisen mielipide palstan kirjoitusten siis aloitusten/ketjujen aihe tasosta, ei sen kummempaa, miksi siitä pitää vetää kaikkien palot nenäänsä.

        Jokaisella on oma mielipiteensä palstan kirjoitusten aiheista ja tasosta, eivätkä he siitä muita moittien aloituksia tee. Jos täällä on noin vaikea olla ihme ettei mene pois
        Sekö palstan tasoa kohottaa että toisia jatkuvasti moititaan..


      • Pirre*
        mieti vähän kirjoitti:

        Jokaisella on oma mielipiteensä palstan kirjoitusten aiheista ja tasosta, eivätkä he siitä muita moittien aloituksia tee. Jos täällä on noin vaikea olla ihme ettei mene pois
        Sekö palstan tasoa kohottaa että toisia jatkuvasti moititaan..

        Mites se nyt niin närästää..


      • demeter1
        Pirre* kirjoitti:

        Voisiko ajatella että se on yhden ihmisen mielipide palstan kirjoitusten siis aloitusten/ketjujen aihe tasosta, ei sen kummempaa, miksi siitä pitää vetää kaikkien palot nenäänsä.

        Pirren kanssa samoilla linjoilla. Minustakaan ei ole kyse kumartelusta tai niiailusta (suhteessa aloittajaan) vaan kiinnostuksesta erilaisuutta kohtaan. Opinnot ja sivistystaso ansaitsevat arvostusta siinä kuin eletty elämäkin, mutta itse en anna niiden häiritä itseäni...))


      • Hyvää Pääsiäistä Pirre*.
        Mä voisin tulla puolitiehen vastaan näitä muna/jorma/viha/vali etc. aloittajia: eli siis tanssitaan limboa että päästään riman ali notkein voittaa.
        Olet kyllä oikeassa: jokaisella on oikeus mielipiteeseensä. Osa tänne kirjoittavista näyttää vihaavan itseänsä ja omaa suosikkipaikkaansa: suomi24-palstaa. Minä en: täällä on useitakin kirjoittajia joiden kanssa voi keskustella kaikesta maan ja taivaan välillä ihan positiviisessa ja ystävällisessä hengessä.
        Dalajoen rannalle paistaa aurinko ja pääsiäisliljat kukkivat. Joelta kuuluu vesilintujen huutoa.


      • Pirre*
        demeter1 kirjoitti:

        Pirren kanssa samoilla linjoilla. Minustakaan ei ole kyse kumartelusta tai niiailusta (suhteessa aloittajaan) vaan kiinnostuksesta erilaisuutta kohtaan. Opinnot ja sivistystaso ansaitsevat arvostusta siinä kuin eletty elämäkin, mutta itse en anna niiden häiritä itseäni...))

        demeter, minua/kaan ei häiritse ollenkaan jos joku kertoo täällä elämästään, eikä häiritse myöskään kenenkään koulutustaso, en kumarra, kunnioitan kyllä.

        Ajattelen, ettei toisen vähättelyllä saa omaa arvoa korotettua, mutta ns. nimettömänä on hyvä huudella, - minusta se on pelkuruutta, ei tarvia vastata sanomisistaan, voi räksyttää toisen kintereillä ja jopa yksi monikkomuodossa, tyhmää ja raukkamaista.

        Paloma on lahjakas kirjoittaja, ja se herättää kateutta, ei se muuta ole, ikävää vain Paloman kannalta.


      • kyl ny naurattaa
        Pirre* kirjoitti:

        demeter, minua/kaan ei häiritse ollenkaan jos joku kertoo täällä elämästään, eikä häiritse myöskään kenenkään koulutustaso, en kumarra, kunnioitan kyllä.

        Ajattelen, ettei toisen vähättelyllä saa omaa arvoa korotettua, mutta ns. nimettömänä on hyvä huudella, - minusta se on pelkuruutta, ei tarvia vastata sanomisistaan, voi räksyttää toisen kintereillä ja jopa yksi monikkomuodossa, tyhmää ja raukkamaista.

        Paloma on lahjakas kirjoittaja, ja se herättää kateutta, ei se muuta ole, ikävää vain Paloman kannalta.

        Pirre'

        Ahaa, siis omaa arvoaanko tuo Paloma yritti kohottaa, kun muiden kirjoituksia mollasi?


      • Pirre*
        kyl ny naurattaa kirjoitti:

        Pirre'

        Ahaa, siis omaa arvoaanko tuo Paloma yritti kohottaa, kun muiden kirjoituksia mollasi?

        kyl nyt naurattaa, naura pois, se tekee hyvää, mielelle ja naamallekin :)

        Kivaa pääsiäistä!


    • pientä rajaa taas

      " laske rimaa hieman"

      Tuskin täällä ollaan niin maalaismoukkia, että aloittajaa voisi kutsua miksikään maailmanmatkaajaksi ja sivistykseltään jalustalle nostettavaa esimerkkiä.

      Sama mollaamisen halu ja toisten aliarvioiminen on hänenkin teksteistään löytyvä piirre.

    • Lue Raamattua

      Fiksu, sydämen sivistystä omaava ei mollaa toisia ja kehua retosta omaa paremmuuttaan. Ihan ulkomailla opiskellut, mitäs sitten. Mieheni opiskeli Usassa korkeakoulututkinnon, yes itse vietin parhaimmat vuoteni sielläkotirouvana. Paloma, mene siitä sivistymään vaikka Raamatun ääreen, et kai sentään ateisti ole???

      • Urbaani-legenda

        Ei ole sinua miehesi korkeakoulututkinto sivistänyt ja kuinka olisikaan olithan sisätiloissa hellan ja nyrkin välissä.


    • vielä on sietokykyä

      Mikähän se tosiaankin silloin vaivaa, jos toisten tekemät aloitukset ärsyttävät siinä määrin, että siitä täytyy oikein tehdä oma aloituksensa. Minun on vähän vaikea eläytyä sellaiseen ainakaan vielä. Ehkä se joskus voi tulla kenelle tahansa, ettei pysty suvaitsemaan erilaisia mielialoja kuin mikä itsellään on sillä hetkellä päällä.

      Tuleekohan sellainen iän mukana?

    • miksi????

      Pitääkö sitä aina joka asiasta kitistä?

    • täti vihreä

      Kuten arvata saattoi, tuli tyhjänpäiväisestä aiheesta pitkä "keskustelu".

    • ₩₩:)

      Ressukkaa vaivaa palsta väsymys, olet tullut palsta riippuvaiseksi, oletko ajatellut riippuvuus hoitoa a-linikat auttavat muissakin kuin alko riippuvuudessa.

      • demeter1

        Ei voi olla totta ! Enpä ihmettele, että väki vähenee, eikä kukaan tee aloituksia
        kun tulos on tämä.

        Aloitus ja aloittaja lytätään maan rakoon, yritetään raadella hengiltä, kun hän on sattunut elämään erilaisen elämän kuin monet meistä ja vielä kertonut siitä...

        Pärjätäkseen täällä pitää kai sitten olla väritön, hajuton ja mauton - ja ilkeä.
        Lisäksi kannattaa yhtyä siihen kuoroon, joka mollaa inhokkeja. Silloin on suosio taattu ja oma selusta turvattu. Tätäkö me tahdomme, tämäkö on kivaa ja kaikille rakennukseksi ?


      • demeter1 kirjoitti:

        Ei voi olla totta ! Enpä ihmettele, että väki vähenee, eikä kukaan tee aloituksia
        kun tulos on tämä.

        Aloitus ja aloittaja lytätään maan rakoon, yritetään raadella hengiltä, kun hän on sattunut elämään erilaisen elämän kuin monet meistä ja vielä kertonut siitä...

        Pärjätäkseen täällä pitää kai sitten olla väritön, hajuton ja mauton - ja ilkeä.
        Lisäksi kannattaa yhtyä siihen kuoroon, joka mollaa inhokkeja. Silloin on suosio taattu ja oma selusta turvattu. Tätäkö me tahdomme, tämäkö on kivaa ja kaikille rakennukseksi ?

        "demeter"

        Minäkin haluaisin olla maukkaampi.
        Hän ei ole vielä kommentoinut MINUN aloitustani...
        Sitä iloisempaa.
        Laittaako hän keltaisen kesä-mekon?

        H.


      • elenahelena*
        demeter1 kirjoitti:

        Ei voi olla totta ! Enpä ihmettele, että väki vähenee, eikä kukaan tee aloituksia
        kun tulos on tämä.

        Aloitus ja aloittaja lytätään maan rakoon, yritetään raadella hengiltä, kun hän on sattunut elämään erilaisen elämän kuin monet meistä ja vielä kertonut siitä...

        Pärjätäkseen täällä pitää kai sitten olla väritön, hajuton ja mauton - ja ilkeä.
        Lisäksi kannattaa yhtyä siihen kuoroon, joka mollaa inhokkeja. Silloin on suosio taattu ja oma selusta turvattu. Tätäkö me tahdomme, tämäkö on kivaa ja kaikille rakennukseksi ?

        Käsi sydämelle deme. Eikö myös aloitus ole melko mollaava? Luulotteleva?

        Onko niin, että palstalla pitää vaan kehuskella, oli se sitten faktaa tai fiktiota ja kun ihmisellä menee huonosti, niin suu suppuun vaan.

        Itse en tuo palstalle omaa elämääni, mutta hyväksyn sen, että muut tuo, enkä mollaa aloituksia. Ei tulisi mieleenikään kirjoittaa, että tyhmää tyhmempikin jne......ja minun mielestä tämä aloitus on sivistyksestä kaukana. (vain minun mielipiteeni)


      • demeter1 kirjoitti:

        Ei voi olla totta ! Enpä ihmettele, että väki vähenee, eikä kukaan tee aloituksia
        kun tulos on tämä.

        Aloitus ja aloittaja lytätään maan rakoon, yritetään raadella hengiltä, kun hän on sattunut elämään erilaisen elämän kuin monet meistä ja vielä kertonut siitä...

        Pärjätäkseen täällä pitää kai sitten olla väritön, hajuton ja mauton - ja ilkeä.
        Lisäksi kannattaa yhtyä siihen kuoroon, joka mollaa inhokkeja. Silloin on suosio taattu ja oma selusta turvattu. Tätäkö me tahdomme, tämäkö on kivaa ja kaikille rakennukseksi ?

        Tähän väliin, hyvää pääsiäistä Demeter. Maanrako on liian ahdas paikka minulle ja en kauaa siellä yleensäkään viihdy. Mutta onhan se kokemus ja kaikki kokemukset ovat kasvattavia. Ja nyt aamupuurolle! (Tai mämmille....)


      • demeter1 kirjoitti:

        Ei voi olla totta ! Enpä ihmettele, että väki vähenee, eikä kukaan tee aloituksia
        kun tulos on tämä.

        Aloitus ja aloittaja lytätään maan rakoon, yritetään raadella hengiltä, kun hän on sattunut elämään erilaisen elämän kuin monet meistä ja vielä kertonut siitä...

        Pärjätäkseen täällä pitää kai sitten olla väritön, hajuton ja mauton - ja ilkeä.
        Lisäksi kannattaa yhtyä siihen kuoroon, joka mollaa inhokkeja. Silloin on suosio taattu ja oma selusta turvattu. Tätäkö me tahdomme, tämäkö on kivaa ja kaikille rakennukseksi ?

        Demeter, onko tämä aloitus mielestäsi hyvä?


      • Moukkamainen aloitus
        elenahelena* kirjoitti:

        Käsi sydämelle deme. Eikö myös aloitus ole melko mollaava? Luulotteleva?

        Onko niin, että palstalla pitää vaan kehuskella, oli se sitten faktaa tai fiktiota ja kun ihmisellä menee huonosti, niin suu suppuun vaan.

        Itse en tuo palstalle omaa elämääni, mutta hyväksyn sen, että muut tuo, enkä mollaa aloituksia. Ei tulisi mieleenikään kirjoittaa, että tyhmää tyhmempikin jne......ja minun mielestä tämä aloitus on sivistyksestä kaukana. (vain minun mielipiteeni)

        Palstan yleinen mielipide on, että aloitus oli moukkamainen itsensä ylistäminen, eli kaukana sivistyksestä. Lukisi tuo palomakin Raamattua, vai onko tuo ihan ateisti.


      • Tukehdu mämmiin
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Tähän väliin, hyvää pääsiäistä Demeter. Maanrako on liian ahdas paikka minulle ja en kauaa siellä yleensäkään viihdy. Mutta onhan se kokemus ja kaikki kokemukset ovat kasvattavia. Ja nyt aamupuurolle! (Tai mämmille....)

        Älä tukehdu mömmiin, varo...


      • demeter1
        hunksz kirjoitti:

        "demeter"

        Minäkin haluaisin olla maukkaampi.
        Hän ei ole vielä kommentoinut MINUN aloitustani...
        Sitä iloisempaa.
        Laittaako hän keltaisen kesä-mekon?

        H.

        Kukaan ei ole täydellinen hunksi vaikka monet tekevätkin parhaansa osoittaakseen sen..)).

        En uskalla vastata sinun aloitukseesi, kun mua heti kiusataan, eikä kukaan puolusta.
        Romahtaa sitä vähemmästäkin...))

        Minä mitään mekkoja käytä, sporttinen ihminen...


      • voi voi sentään
        demeter1 kirjoitti:

        Kukaan ei ole täydellinen hunksi vaikka monet tekevätkin parhaansa osoittaakseen sen..)).

        En uskalla vastata sinun aloitukseesi, kun mua heti kiusataan, eikä kukaan puolusta.
        Romahtaa sitä vähemmästäkin...))

        Minä mitään mekkoja käytä, sporttinen ihminen...

        Lapsellista tekstiä vanhalta ihmiseltä.


      • demeter1
        elenahelena* kirjoitti:

        Käsi sydämelle deme. Eikö myös aloitus ole melko mollaava? Luulotteleva?

        Onko niin, että palstalla pitää vaan kehuskella, oli se sitten faktaa tai fiktiota ja kun ihmisellä menee huonosti, niin suu suppuun vaan.

        Itse en tuo palstalle omaa elämääni, mutta hyväksyn sen, että muut tuo, enkä mollaa aloituksia. Ei tulisi mieleenikään kirjoittaa, että tyhmää tyhmempikin jne......ja minun mielestä tämä aloitus on sivistyksestä kaukana. (vain minun mielipiteeni)

        elenahelena*@

        Kuten aikaisemmin sanoin, en moiti aloituksia, kun en niitä itse tee, mutta kun kysyt, en kokenut aloitusta samalla tavoin kuin sinä tai suurin osa muista kirjoittajista...
        Se, miten sen koin, taitaa tuli ilmi aikaisemmista kirjoituksistani...


      • demeter1
        Anceli kirjoitti:

        Demeter, onko tämä aloitus mielestäsi hyvä?

        Anceli@

        Kuten sanottu: en moiti muiden aloituksia, kun en itse niitä tee. Ja onko ylipäänsä olemassa yleispätevää mittaria tähän ? "Yleistä mielipidettä" tarjottiin ja siihen kai täytyy vähemmistöön kuuluvan aina tyytyä..))


      • demeter1
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Tähän väliin, hyvää pääsiäistä Demeter. Maanrako on liian ahdas paikka minulle ja en kauaa siellä yleensäkään viihdy. Mutta onhan se kokemus ja kaikki kokemukset ovat kasvattavia. Ja nyt aamupuurolle! (Tai mämmille....)

        Hyvää pääsiäistä sinnekin Paloma ja tietysti kaikille muillekin - sekä samanmielisille (joita on vähän) ja erimielisille, joita on paljon..))

        Noin minäkin pyrin ottamaan palautteet. Niistä oppii...Minulla riippuu kyllä vähän siitä millaisella mielellä on. Normaalioloissa sietää paljonkin, jos on herkillä, se korsikin voi katkaista kamelin selän ..Mutta näillä mennään ja onhan tässä oma mielenkiintonsa..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Anceli@

        Kuten sanottu: en moiti muiden aloituksia, kun en itse niitä tee. Ja onko ylipäänsä olemassa yleispätevää mittaria tähän ? "Yleistä mielipidettä" tarjottiin ja siihen kai täytyy vähemmistöön kuuluvan aina tyytyä..))

        Samoin, en moiti muiden aloituksia, koska en niitä itse tee.
        Siinä oma vastaukseni esittämääni kysymykseen.
        Kuka tai ketkä täällä sitten ovat enemmistönä tai ketkä vähemmistönä, vaikea sanoa.
        Me rekatut erotumme selvemmin, mutta tässäkin aloituksessa olemme vähemmistönä.


      • demeter1
        voi voi sentään kirjoitti:

        Lapsellista tekstiä vanhalta ihmiseltä.

        Terävä havainto (voi voi sentään). Odotinkin vähän tuollaista.
        Mutta kuten tiedät, vanha muuttuu lapseksi jälleen..))


      • demeter1
        Anceli kirjoitti:

        Samoin, en moiti muiden aloituksia, koska en niitä itse tee.
        Siinä oma vastaukseni esittämääni kysymykseen.
        Kuka tai ketkä täällä sitten ovat enemmistönä tai ketkä vähemmistönä, vaikea sanoa.
        Me rekatut erotumme selvemmin, mutta tässäkin aloituksessa olemme vähemmistönä.

        Vastasin sulle Anceli, mutta vastausta ei näy. Onkohan joku sitä mieltä, että olen ollut liikaa äänessä ? Olen itse samaa mieltä, mutta palaillaan muuta kautta...


      • Anceli kirjoitti:

        Samoin, en moiti muiden aloituksia, koska en niitä itse tee.
        Siinä oma vastaukseni esittämääni kysymykseen.
        Kuka tai ketkä täällä sitten ovat enemmistönä tai ketkä vähemmistönä, vaikea sanoa.
        Me rekatut erotumme selvemmin, mutta tässäkin aloituksessa olemme vähemmistönä.

        Molemmille (Ancelille ja demeterille) ja muillekin keskusteluun osallistuneille:

        En minäkään ole sitä mieltä että aloitukseni olisi ollut jotenkin hyvä. Se syntyi turhautuneena hetkenä, mielipiteenäni siitä miltä palstan etusivun anti näytti ja siinä valopilkut olivat vähissä. Koska vastauksia alkoi sadella tuhkatiheään en halunnut poistaa aloitusta koska se ei olisi reilua muita kohtaan jotka ovat myös halunneet saada äänensä kuuluviin. Mielestäni mahdollisuus poistaa omat aloituksensa on mys epädemokraattista ja yksi palstan epäkohtia. Olen kai joskus poistattanut oman aloitukseni, mutta ennen kuin siihen on tullut montaa viestiä.

        Tulkaa mukaan kaikki rekatut tekemään aloituksia. Puska-aloitukset täyttävät palstan ja jos aloitukset ovat tuntuneet väkisintehdyiltä tai huumori liian ala-arvoiselta aikuisille niin asian voimme korjata VAIN ME ITSE. (Ja ennenkuin kukaan taas kiskasee pavun sieraimeensa haluan korostaa että kyllä puskastakin tulee hyviäkin aloituksia


      • demeter1 kirjoitti:

        Kukaan ei ole täydellinen hunksi vaikka monet tekevätkin parhaansa osoittaakseen sen..)).

        En uskalla vastata sinun aloitukseesi, kun mua heti kiusataan, eikä kukaan puolusta.
        Romahtaa sitä vähemmästäkin...))

        Minä mitään mekkoja käytä, sporttinen ihminen...

        "demeter"

        Minä katson että ystävällinen kommentti on paras puolustus.
        Siksi minä sinullekin aina kirjoitan iloisesti.
        Aihetta kun tuntuu olevan.
        Taidat sitten olla se toisenlainen mauste-tyttö.
        Lähdet laulaen lenkillekin.
        Hyvä on.
        Keltaiset urheilu-liivit sitten.
        Olkoon Pääsiäis-lenkkisi antoisa.

        H.


      • mielipide.
        demeter1 kirjoitti:

        Ei voi olla totta ! Enpä ihmettele, että väki vähenee, eikä kukaan tee aloituksia
        kun tulos on tämä.

        Aloitus ja aloittaja lytätään maan rakoon, yritetään raadella hengiltä, kun hän on sattunut elämään erilaisen elämän kuin monet meistä ja vielä kertonut siitä...

        Pärjätäkseen täällä pitää kai sitten olla väritön, hajuton ja mauton - ja ilkeä.
        Lisäksi kannattaa yhtyä siihen kuoroon, joka mollaa inhokkeja. Silloin on suosio taattu ja oma selusta turvattu. Tätäkö me tahdomme, tämäkö on kivaa ja kaikille rakennukseksi ?

        Pärjätäkseen täällä pitää kai sitten olla väritön, hajuton ja mauton - ja ilkeä.


      • ja aurinko paistaa
        mielipide. kirjoitti:

        Pärjätäkseen täällä pitää kai sitten olla väritön, hajuton ja mauton - ja ilkeä.

        Kuka on palstan kunkku? Minkä olen huomannut, niin täällä näyttää olevan vähän valtataistelua, kuka saa muokattua palstaa mieleisekseen, että viihtyisi, kuka saa olla palstan boss ja määrätä ketkä saavat tehdä tänne aloituksia ja minkälaisia.


    • Trullimummo

      Hyvin näyttävät vetävän ketjut joissa elämäänsä pettyneet pääsevät kateuksissaan haukkumaan vielä toistaiseksi oloonsa tyytyväisiä kirjoittajia.

      Pääsiäisenä kannattaisi korjata aggressioita aiheuttava munanpuute.

      Hyvää pääsiäistä kaikille!

    • Vakeuslaulu kaien vaikeudesta :)
      Ulkona on kaunis aurinkoinen sää. Matot ja petivaatteet päsevät ulos ja pääsiäisnoita uimaan välillä. Päiväkaffet aurinkoisella kuistilla ja sukellus päisiäisen "reintoihon".
      Kaotaan peilistä ja laitetaan tukka ja asenne kohilleen :).

    • Yksi joukosta

      Ei kannata omaa nimimerkkiä ottaa, se on sitten patsastelua, minäkään en lue
      tiettyjä nimimerkkejä joista en välitä, näyttävätkin keskenään viihtyvän.
      Kun on vaan yksi joukosta se käy minulle. Räväkkyyttä kyllä löytyy tarvittaessa. Tämä elämänkokemus
      suojaa jo monelta. Jotain typerystä saatan piikitellä, enhän minä mikään
      enkeli ole.

    • Paisteista päivää

      Olen myös havainnut täällä vallitsevan negatiivisen ilmapiirin, toisten nokkimisen ja solvaamisen. Kirjoitan silti aina välillä tänne, sillä uskon positiivisten viestien vähitellen auttavan ihimisiä pahassa olossaan. Välillä on mukavampi antaa kuin saada.

      Harmeista huolimatta aurinkoista kevättä toivottelen kaikille!

    • voi hemmetti

      Mulla oli hyvä olo mutta kun luin ketjun tuli huono olo.
      Hirveä aloitus

    • nehän ne tärkeitä

      Kerran lastentarhaopettaja, aina lastentarhaopettaja, vielä eläkkeelle jäätyäänkin. Hellittäis jo ja rentoutuis viettämään mukavia eläkepäiviään...

    • Ei edes akateeminen

      Siis lastentarhanopettaja, luulin, että on tohtorinväitös suoritettuna, ei . Tuota okuj kehuu...

    • Kyllä siellä missä minä opiskelin nelivuotinen pedagogian tutkinto sivuaineena lapsipsykologia lasketaan korkeakoulututkinnoksi. Mutta en minä ole koskaan väittänytkään olevani korkeasti koulutettu tai ainoa jolla on korkeakoulututkinto näillä palstoilla; uskoisin että meitä on pilvin pimein täällä. Ja sitten loppupeleissä, ei tutkinnoilla ole mitään merkitystä ei ne nosta eikä laske kenenkään ihmisarvoa.

      • teitä on paljon

        Silti siitä on muistettava mainita vähän joka käänteessä.

        Ei kai nykyisin lastentarhoihin enää otetakaan töihin ilman asianmukaista koulutusta.


      • teitä on paljon kirjoitti:

        Silti siitä on muistettava mainita vähän joka käänteessä.

        Ei kai nykyisin lastentarhoihin enää otetakaan töihin ilman asianmukaista koulutusta.

        Nyt höpiset omiasi. En ole aina tuomassa koulutustani esiin, paitsi silloin kun puhun jostain työhöni kuuluvasta tai työssäni havaitusta asiasta. Iloista Pääsiäistä!


      • mihin työhön?
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Nyt höpiset omiasi. En ole aina tuomassa koulutustani esiin, paitsi silloin kun puhun jostain työhöni kuuluvasta tai työssäni havaitusta asiasta. Iloista Pääsiäistä!

        Työhösi kuuluvasta? Luulin sinun olevan eläkkeellä...


      • mihin työhön? kirjoitti:

        Työhösi kuuluvasta? Luulin sinun olevan eläkkeellä...

        45 vuotta työelämää, puolitoista vuotta eläkkeellä. Kyllä ne työjutut on monesti vielä päällimmäisenä ajatuksissa.


      • demeter1
        Paloma.se.co kirjoitti:

        45 vuotta työelämää, puolitoista vuotta eläkkeellä. Kyllä ne työjutut on monesti vielä päällimmäisenä ajatuksissa.

        Minusta on täysin luonnollista, että tässä elämänvaiheessa katsotaan taaksepäin ja sellaiset asiat, joille ei ehkä ollut aktiivivuosina tilaa, nousevat käsittelyyn nyt.
        Ellei päivätajunnassa niin sitten unissa. Näin kertovat monet ja näin olen itse kokenut. Ja kyllä ne elämäntapakouluttajatkin tähän rohkaisevat...

        Joskus aiemmin noita asioita on voinut käsitellä täälläkin, kokemuksia jakaen, nykyisin tekee aika tiukkaa..)) Etenkin, jos jaossa on sellaista aineistoa, johon itsellä ei ole kosketuspintaa... Elämätön elämä, vaille jäämisen tunneko tekee sen, ettei kiinnostus riitä erilaiseen ja siksi siltä pitää viedä arvo ?

        Ketjussa oli puhe oman elämän esille tuomisesta täällä. Näyttää siltä, että se koetaan aina jonkinlaisena rehvasteluna, niin aloittajan kuin muidenkin avoimien kirjoittajien kohdalla. Eikö tuollainen itsensä alttiiksi asettaminen - arvostelua ja naljailuahan siitä yleensä seuraa - voisi yhtä hyvin olla haaste oman elämän tutkimiseen ja itsensä, oman laatunsa löytämiseen sitä kautta ?
        Eihän sitä tutkiskelua tarvitse muille tilittää, mutta se voi palvella silti. Näin ainakin omalla kohdallani.

        Niin, että ainakin minulle tämä "hirveä" ja monin sanoin parjattu aloitus opetti paljon, itsestäni, ihmismielestä... Kiitokset aloittajalle ja "mielenrauhaa"..))
        vai miten se Ruben Stiller Pressiklubissa toivottelee ?


      • Niin on hyvä
        Paloma.se.co kirjoitti:

        45 vuotta työelämää, puolitoista vuotta eläkkeellä. Kyllä ne työjutut on monesti vielä päällimmäisenä ajatuksissa.

        "Paloma.se.co"
        Kyllä se työminä on useimmalla lopunikäinen leima persoonassa. Laimenee mutta
        jää pieneksi pikantiksi mausteeksi. Hyvä että jää.


      • demeter1 kirjoitti:

        Minusta on täysin luonnollista, että tässä elämänvaiheessa katsotaan taaksepäin ja sellaiset asiat, joille ei ehkä ollut aktiivivuosina tilaa, nousevat käsittelyyn nyt.
        Ellei päivätajunnassa niin sitten unissa. Näin kertovat monet ja näin olen itse kokenut. Ja kyllä ne elämäntapakouluttajatkin tähän rohkaisevat...

        Joskus aiemmin noita asioita on voinut käsitellä täälläkin, kokemuksia jakaen, nykyisin tekee aika tiukkaa..)) Etenkin, jos jaossa on sellaista aineistoa, johon itsellä ei ole kosketuspintaa... Elämätön elämä, vaille jäämisen tunneko tekee sen, ettei kiinnostus riitä erilaiseen ja siksi siltä pitää viedä arvo ?

        Ketjussa oli puhe oman elämän esille tuomisesta täällä. Näyttää siltä, että se koetaan aina jonkinlaisena rehvasteluna, niin aloittajan kuin muidenkin avoimien kirjoittajien kohdalla. Eikö tuollainen itsensä alttiiksi asettaminen - arvostelua ja naljailuahan siitä yleensä seuraa - voisi yhtä hyvin olla haaste oman elämän tutkimiseen ja itsensä, oman laatunsa löytämiseen sitä kautta ?
        Eihän sitä tutkiskelua tarvitse muille tilittää, mutta se voi palvella silti. Näin ainakin omalla kohdallani.

        Niin, että ainakin minulle tämä "hirveä" ja monin sanoin parjattu aloitus opetti paljon, itsestäni, ihmismielestä... Kiitokset aloittajalle ja "mielenrauhaa"..))
        vai miten se Ruben Stiller Pressiklubissa toivottelee ?

        "demeter"

        Pah! Minä en katsele taakse-päin, jos ei pakoteta.
        Muistan kyllä mitä tuli tehtyä, ja mitä ansaittua, mutta turhaa on niistä enää jauhaa.
        Minä kun en ole koskaan ollut mitenkään erikoinen, saati maininnan-arvoinen.
        Olen kyllä huomannut että jotkut tuntuvat niin itsestään luulevan.
        Minä en kestä täällä blogeja.

        Vai kokeilisikohan...

        Aiti ei tiennyt mitä minusta voisi tulla.
        Isää ei kiinnostanutkaan, koska hän teki enemmän töitä kuin äiti.
        Äiti oli ylpeä, koska en pelännyt mennä kouluun.
        Äiti sanoi Isän sanoneen että noin isoa poikaa ei kiusata.
        Isä oli sota-veteraani.

        Äiti opetti minut laittamaan ruokaa.
        Kun Karjalaiset tulivat, äitikin oppi enemmän.
        Minusta tuli maailman-kansalainen.
        Isäkin arvosti niitä piirakoita.
        Isä oli niitä jo ennen syönytkin.

        Jatkuu....seuraavat sata sivua.
        Sikäli kun joku nauttii ja haluaa lukea enemmän.

        H.


      • demeter1
        hunksz kirjoitti:

        "demeter"

        Pah! Minä en katsele taakse-päin, jos ei pakoteta.
        Muistan kyllä mitä tuli tehtyä, ja mitä ansaittua, mutta turhaa on niistä enää jauhaa.
        Minä kun en ole koskaan ollut mitenkään erikoinen, saati maininnan-arvoinen.
        Olen kyllä huomannut että jotkut tuntuvat niin itsestään luulevan.
        Minä en kestä täällä blogeja.

        Vai kokeilisikohan...

        Aiti ei tiennyt mitä minusta voisi tulla.
        Isää ei kiinnostanutkaan, koska hän teki enemmän töitä kuin äiti.
        Äiti oli ylpeä, koska en pelännyt mennä kouluun.
        Äiti sanoi Isän sanoneen että noin isoa poikaa ei kiusata.
        Isä oli sota-veteraani.

        Äiti opetti minut laittamaan ruokaa.
        Kun Karjalaiset tulivat, äitikin oppi enemmän.
        Minusta tuli maailman-kansalainen.
        Isäkin arvosti niitä piirakoita.
        Isä oli niitä jo ennen syönytkin.

        Jatkuu....seuraavat sata sivua.
        Sikäli kun joku nauttii ja haluaa lukea enemmän.

        H.

        Niin hunksi. Opittu on, että muiden puhe on joko jauhamista tai lässytystä. vain hän itse puhuu niin kuin pitäisi muidenkin puhua..))

        Vai niin sanoi isäsi, ettei noin isoa poikaa kiusata ? Sitä ei isäsi tainnut osata ennustaa, että se iso poika oppi itse tuon jalon taidon - muistan vain sinun kertoneen, eihän sitä muuten osaisi epäillä, noin sopuisasta henkilöstä kun on kyse....


      • demeter1 kirjoitti:

        Niin hunksi. Opittu on, että muiden puhe on joko jauhamista tai lässytystä. vain hän itse puhuu niin kuin pitäisi muidenkin puhua..))

        Vai niin sanoi isäsi, ettei noin isoa poikaa kiusata ? Sitä ei isäsi tainnut osata ennustaa, että se iso poika oppi itse tuon jalon taidon - muistan vain sinun kertoneen, eihän sitä muuten osaisi epäillä, noin sopuisasta henkilöstä kun on kyse....

        "demeter"

        Sinulla on hyvä muisti.
        Minusta tuli koulu-kiusaaja.
        Ikinä ei hävettänyt.
        Opettaja oli paras mahdollinen.
        Siksi varmaan olen nyt sopuisakin.
        Oppinut mitä voin saada aikaan.
        Jos olisin ollut tyttö, olisi minulla aina ollut muuta päälläni kuin hame.
        Äiti oli niin heikkona miehiin :)
        Miten liekin hän aina antoi periksi...

        Voi että, kun minulla olisi kanssasi yhteinen harrastus...

        H.


      • pitää vain etsiä
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Nyt höpiset omiasi. En ole aina tuomassa koulutustani esiin, paitsi silloin kun puhun jostain työhöni kuuluvasta tai työssäni havaitusta asiasta. Iloista Pääsiäistä!

        Jos ei millään halua hellittää entisestä ammatistaan irti vielä eläkkeelläkään, niin onhan täällä näitä palstoja, missä voisi päteä alan ammattilaisena

        http://keskustelu.suomi24.fi/debate/6021


      • vai jumppaako meinaa
        hunksz kirjoitti:

        "demeter"

        Sinulla on hyvä muisti.
        Minusta tuli koulu-kiusaaja.
        Ikinä ei hävettänyt.
        Opettaja oli paras mahdollinen.
        Siksi varmaan olen nyt sopuisakin.
        Oppinut mitä voin saada aikaan.
        Jos olisin ollut tyttö, olisi minulla aina ollut muuta päälläni kuin hame.
        Äiti oli niin heikkona miehiin :)
        Miten liekin hän aina antoi periksi...

        Voi että, kun minulla olisi kanssasi yhteinen harrastus...

        H.

        Eikö teillä jo ole yhteinen harrastus, tämä palstalla roikkuminen.


      • demeter1 kirjoitti:

        Minusta on täysin luonnollista, että tässä elämänvaiheessa katsotaan taaksepäin ja sellaiset asiat, joille ei ehkä ollut aktiivivuosina tilaa, nousevat käsittelyyn nyt.
        Ellei päivätajunnassa niin sitten unissa. Näin kertovat monet ja näin olen itse kokenut. Ja kyllä ne elämäntapakouluttajatkin tähän rohkaisevat...

        Joskus aiemmin noita asioita on voinut käsitellä täälläkin, kokemuksia jakaen, nykyisin tekee aika tiukkaa..)) Etenkin, jos jaossa on sellaista aineistoa, johon itsellä ei ole kosketuspintaa... Elämätön elämä, vaille jäämisen tunneko tekee sen, ettei kiinnostus riitä erilaiseen ja siksi siltä pitää viedä arvo ?

        Ketjussa oli puhe oman elämän esille tuomisesta täällä. Näyttää siltä, että se koetaan aina jonkinlaisena rehvasteluna, niin aloittajan kuin muidenkin avoimien kirjoittajien kohdalla. Eikö tuollainen itsensä alttiiksi asettaminen - arvostelua ja naljailuahan siitä yleensä seuraa - voisi yhtä hyvin olla haaste oman elämän tutkimiseen ja itsensä, oman laatunsa löytämiseen sitä kautta ?
        Eihän sitä tutkiskelua tarvitse muille tilittää, mutta se voi palvella silti. Näin ainakin omalla kohdallani.

        Niin, että ainakin minulle tämä "hirveä" ja monin sanoin parjattu aloitus opetti paljon, itsestäni, ihmismielestä... Kiitokset aloittajalle ja "mielenrauhaa"..))
        vai miten se Ruben Stiller Pressiklubissa toivottelee ?

        Demeter, jos katso taaksepäin ja näkee vain autiomaan tai pettymysten suon missä on rämpinyt ja kun katsoo eteenpäin näkee vain toivottomuuden ja kuoleman portit, niin tämänpäivän anti pitää silloin olla niin vahvaa että sillä seilataan katsomatta eteeen, katsomatta taakse. Onneksi useimmilla meistä on sekä menneisyys että tulevaisuus kainalosauvoinamme.
        Tämä aloitus on ollut minullekin avartava kokemus.Mutta ei silleen että pitäisi alkaa varomaan jokaista sanaansa tai miettimään jatkuvasti seurauksia jos esittää omia ajatuksiaan ja mielipiteitään avoimesti. Olen tullut siihen johtopäätökseen että en voi muuttaa ketään enkä haluaisikaan: aivan liikaa vastuuta. En ota saamaani kritiikkiä liian vakavasti koska ne jotka minua mollaavat ja arvostelevat ja moittivat eivät todellakaan tunne minua: he ovat luoneet minusta negatiivisen stereotyypin OMIEN kokemustensa perusteella ja se Paloma josta he puhuvat on minulle täysin vieras.

        On mahdollista että avoimuuteni johtaa harhaan ja tulkitaan kehuskeluksi tai oman itsensä esilletuomiseksi. Sehän on meidän ikäpolvessamme ja yhteiskunnassamme yksi suurimmista synneistä. Erilaisuudestani: palstalla on useita kirjoittajia joilla on vahva ulkosuomalaistausta, mutta eivät ole halunneet tuoda sitä esille, koska seuraukset on jo nähty. On lähes säälittävää lukea kommentteja miten opiskelut, matkustaminen, ulkosuomalaisuus jne leimaavat ihmisen automaattisesti itseään kehuskelevaksi klovniksi. Ei mikään ihme että ne muut joilla on samantapainen tausta kuin minulla (elämäni on toki ollut ihantavallista arkipäivää ja kamppailua leivän syrjästä ja perheen koossapidosta kuin monella muullakin, paitsi ikkunasta on näkynyt ehkä palmuja ja akaasioita eikä koivuja ja männyntaimia...mutta ne ovat kaikki samaa luontoa.) Erilaisuus on vain näennäistä.


      • Niin on hyvä kirjoitti:

        "Paloma.se.co"
        Kyllä se työminä on useimmalla lopunikäinen leima persoonassa. Laimenee mutta
        jää pieneksi pikantiksi mausteeksi. Hyvä että jää.

        Kiitos ymmärtävästä kommentista. Noinhan se menee. Kyllä se varmaan niin on että minulla on se informaation jakajan ja open rooli vielä osittain päällä, mutta ehkä se laimenee itsekseen. Toivotaan niin, koska en aina edes huomaa sitä että olen taas jakamassa neuvoja.


      • astu jo alas sieltä
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Demeter, jos katso taaksepäin ja näkee vain autiomaan tai pettymysten suon missä on rämpinyt ja kun katsoo eteenpäin näkee vain toivottomuuden ja kuoleman portit, niin tämänpäivän anti pitää silloin olla niin vahvaa että sillä seilataan katsomatta eteeen, katsomatta taakse. Onneksi useimmilla meistä on sekä menneisyys että tulevaisuus kainalosauvoinamme.
        Tämä aloitus on ollut minullekin avartava kokemus.Mutta ei silleen että pitäisi alkaa varomaan jokaista sanaansa tai miettimään jatkuvasti seurauksia jos esittää omia ajatuksiaan ja mielipiteitään avoimesti. Olen tullut siihen johtopäätökseen että en voi muuttaa ketään enkä haluaisikaan: aivan liikaa vastuuta. En ota saamaani kritiikkiä liian vakavasti koska ne jotka minua mollaavat ja arvostelevat ja moittivat eivät todellakaan tunne minua: he ovat luoneet minusta negatiivisen stereotyypin OMIEN kokemustensa perusteella ja se Paloma josta he puhuvat on minulle täysin vieras.

        On mahdollista että avoimuuteni johtaa harhaan ja tulkitaan kehuskeluksi tai oman itsensä esilletuomiseksi. Sehän on meidän ikäpolvessamme ja yhteiskunnassamme yksi suurimmista synneistä. Erilaisuudestani: palstalla on useita kirjoittajia joilla on vahva ulkosuomalaistausta, mutta eivät ole halunneet tuoda sitä esille, koska seuraukset on jo nähty. On lähes säälittävää lukea kommentteja miten opiskelut, matkustaminen, ulkosuomalaisuus jne leimaavat ihmisen automaattisesti itseään kehuskelevaksi klovniksi. Ei mikään ihme että ne muut joilla on samantapainen tausta kuin minulla (elämäni on toki ollut ihantavallista arkipäivää ja kamppailua leivän syrjästä ja perheen koossapidosta kuin monella muullakin, paitsi ikkunasta on näkynyt ehkä palmuja ja akaasioita eikä koivuja ja männyntaimia...mutta ne ovat kaikki samaa luontoa.) Erilaisuus on vain näennäistä.

        Minua ihmetyttää, miksi juuri sinä pidät itseäsi erilaisena kuin kaikki muut palstan kirjoittelijat. Miten se kuulostaa taas; minä ja te muut? Minä taas en ole nähnyt täällä kahta samanlaista keskustelijaa. Aivan jokaisesta voisi sanoa, että hän on erilainen. Ja tuokin, että jollakin tuntuu olevan vara tuntea sääliä toisten kommentteja lukiessaan... Miten niin "säälittävää lukea kommentteja..."? Voi meitä säälittäviä ressukoita!!!!


      • näkyy läpi
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Demeter, jos katso taaksepäin ja näkee vain autiomaan tai pettymysten suon missä on rämpinyt ja kun katsoo eteenpäin näkee vain toivottomuuden ja kuoleman portit, niin tämänpäivän anti pitää silloin olla niin vahvaa että sillä seilataan katsomatta eteeen, katsomatta taakse. Onneksi useimmilla meistä on sekä menneisyys että tulevaisuus kainalosauvoinamme.
        Tämä aloitus on ollut minullekin avartava kokemus.Mutta ei silleen että pitäisi alkaa varomaan jokaista sanaansa tai miettimään jatkuvasti seurauksia jos esittää omia ajatuksiaan ja mielipiteitään avoimesti. Olen tullut siihen johtopäätökseen että en voi muuttaa ketään enkä haluaisikaan: aivan liikaa vastuuta. En ota saamaani kritiikkiä liian vakavasti koska ne jotka minua mollaavat ja arvostelevat ja moittivat eivät todellakaan tunne minua: he ovat luoneet minusta negatiivisen stereotyypin OMIEN kokemustensa perusteella ja se Paloma josta he puhuvat on minulle täysin vieras.

        On mahdollista että avoimuuteni johtaa harhaan ja tulkitaan kehuskeluksi tai oman itsensä esilletuomiseksi. Sehän on meidän ikäpolvessamme ja yhteiskunnassamme yksi suurimmista synneistä. Erilaisuudestani: palstalla on useita kirjoittajia joilla on vahva ulkosuomalaistausta, mutta eivät ole halunneet tuoda sitä esille, koska seuraukset on jo nähty. On lähes säälittävää lukea kommentteja miten opiskelut, matkustaminen, ulkosuomalaisuus jne leimaavat ihmisen automaattisesti itseään kehuskelevaksi klovniksi. Ei mikään ihme että ne muut joilla on samantapainen tausta kuin minulla (elämäni on toki ollut ihantavallista arkipäivää ja kamppailua leivän syrjästä ja perheen koossapidosta kuin monella muullakin, paitsi ikkunasta on näkynyt ehkä palmuja ja akaasioita eikä koivuja ja männyntaimia...mutta ne ovat kaikki samaa luontoa.) Erilaisuus on vain näennäistä.

        Eihän meillä, Paloma, ole mitään muuta kokemusta sinusta kuin kirjoituksesi. Eikö ole aivan ymmärrettävää, että meillä on sinusta täällä niitten perusteella luotu kuva. Kyllä näistä kommenteista aikaa myöten oppii ihmisen luonteen tuntemaan, vaikka hän kuinka vakuuttaisi olevansa toisenlainen kuin hänen teksteistään voisi luulla.


      • pidä pintasi
        näkyy läpi kirjoitti:

        Eihän meillä, Paloma, ole mitään muuta kokemusta sinusta kuin kirjoituksesi. Eikö ole aivan ymmärrettävää, että meillä on sinusta täällä niitten perusteella luotu kuva. Kyllä näistä kommenteista aikaa myöten oppii ihmisen luonteen tuntemaan, vaikka hän kuinka vakuuttaisi olevansa toisenlainen kuin hänen teksteistään voisi luulla.

        Ei näihin Paloman mustamaalauksiin voi muuta sanoa, kuin " kateus on kamala tauti "


      • Tänne vaan
        pidä pintasi kirjoitti:

        Ei näihin Paloman mustamaalauksiin voi muuta sanoa, kuin " kateus on kamala tauti "

        Astuisi meidän muiden joukkoon vaan.Kamalaa tuollainen nuoleskelu.


      • Että kehtaatkin
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Demeter, jos katso taaksepäin ja näkee vain autiomaan tai pettymysten suon missä on rämpinyt ja kun katsoo eteenpäin näkee vain toivottomuuden ja kuoleman portit, niin tämänpäivän anti pitää silloin olla niin vahvaa että sillä seilataan katsomatta eteeen, katsomatta taakse. Onneksi useimmilla meistä on sekä menneisyys että tulevaisuus kainalosauvoinamme.
        Tämä aloitus on ollut minullekin avartava kokemus.Mutta ei silleen että pitäisi alkaa varomaan jokaista sanaansa tai miettimään jatkuvasti seurauksia jos esittää omia ajatuksiaan ja mielipiteitään avoimesti. Olen tullut siihen johtopäätökseen että en voi muuttaa ketään enkä haluaisikaan: aivan liikaa vastuuta. En ota saamaani kritiikkiä liian vakavasti koska ne jotka minua mollaavat ja arvostelevat ja moittivat eivät todellakaan tunne minua: he ovat luoneet minusta negatiivisen stereotyypin OMIEN kokemustensa perusteella ja se Paloma josta he puhuvat on minulle täysin vieras.

        On mahdollista että avoimuuteni johtaa harhaan ja tulkitaan kehuskeluksi tai oman itsensä esilletuomiseksi. Sehän on meidän ikäpolvessamme ja yhteiskunnassamme yksi suurimmista synneistä. Erilaisuudestani: palstalla on useita kirjoittajia joilla on vahva ulkosuomalaistausta, mutta eivät ole halunneet tuoda sitä esille, koska seuraukset on jo nähty. On lähes säälittävää lukea kommentteja miten opiskelut, matkustaminen, ulkosuomalaisuus jne leimaavat ihmisen automaattisesti itseään kehuskelevaksi klovniksi. Ei mikään ihme että ne muut joilla on samantapainen tausta kuin minulla (elämäni on toki ollut ihantavallista arkipäivää ja kamppailua leivän syrjästä ja perheen koossapidosta kuin monella muullakin, paitsi ikkunasta on näkynyt ehkä palmuja ja akaasioita eikä koivuja ja männyntaimia...mutta ne ovat kaikki samaa luontoa.) Erilaisuus on vain näennäistä.

        Ai,että lähes säälittävää...


      • !!!!!!
        Tänne vaan kirjoitti:

        Astuisi meidän muiden joukkoon vaan.Kamalaa tuollainen nuoleskelu.

        Just joo, nythän hokasin kuka oot !!!


      • voi hyvä isä
        !!!!!! kirjoitti:

        Just joo, nythän hokasin kuka oot !!!

        Pääsiäisen harrastus luulottelu palstalla.


      • Suklaamunat
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Kiitos ymmärtävästä kommentista. Noinhan se menee. Kyllä se varmaan niin on että minulla on se informaation jakajan ja open rooli vielä osittain päällä, mutta ehkä se laimenee itsekseen. Toivotaan niin, koska en aina edes huomaa sitä että olen taas jakamassa neuvoja.

        Aijaha! Opeko se täällä poistatteleekin kaikki tuhmat viestit vai?;D


      • Tuliko muuta
        Että kehtaatkin kirjoitti:

        Ai,että lähes säälittävää...

        Mitä muuta alentavaa vielä keksitkään, Paloma??


    • leskenlehdet kukkii

      Iloa ja valoa
      - toivottavast kaikilla jotka arki ja juhlavalmistelut pyhiksi on uuvuttanut
      tai allergiat/flunssat kiusaa, voi vaikka pyhinä ottaa päiväunet ihan hyvällä omallatunnolla!

    • henrjii

      Syksyn laiskuus on muuttunu kevään väsymykseksi

      • tiinainen

        höps höps
        syksy oli ihanaa rauhoittavaa aikaa
        ei tarttenu väkisin mitään vääntää
        hyvä syy istuskella ja mietiskellä elämää
        kun kaikki oli niin harmaata ja pimeää
        kuka keväällä väsyy
        varsinkaan tällaisena keväänä
        kun on jo melkein kesä
        vaikka huhtikuu on vasta vähän yli puolessa
        virtaa riittää omiks tarpeiks
        kun ei onneks oo koskaan ollu mikään duracel pupu...


      • tiinainen
        tiinainen kirjoitti:

        höps höps
        syksy oli ihanaa rauhoittavaa aikaa
        ei tarttenu väkisin mitään vääntää
        hyvä syy istuskella ja mietiskellä elämää
        kun kaikki oli niin harmaata ja pimeää
        kuka keväällä väsyy
        varsinkaan tällaisena keväänä
        kun on jo melkein kesä
        vaikka huhtikuu on vasta vähän yli puolessa
        virtaa riittää omiks tarpeiks
        kun ei onneks oo koskaan ollu mikään duracel pupu...

        olisko tää nyt parempi kun se tlr 56
        joku mulle siitä sano ettei se oo oikeen hyvä
        kokeillaan tätä ja odotellaan taas
        kaikenmaailman kommentteja...


      • juhhuhhuu
        tiinainen kirjoitti:

        höps höps
        syksy oli ihanaa rauhoittavaa aikaa
        ei tarttenu väkisin mitään vääntää
        hyvä syy istuskella ja mietiskellä elämää
        kun kaikki oli niin harmaata ja pimeää
        kuka keväällä väsyy
        varsinkaan tällaisena keväänä
        kun on jo melkein kesä
        vaikka huhtikuu on vasta vähän yli puolessa
        virtaa riittää omiks tarpeiks
        kun ei onneks oo koskaan ollu mikään duracel pupu...

        Paitsi puheen puolesta!


      • tiinainen
        juhhuhhuu kirjoitti:

        Paitsi puheen puolesta!

        jooooo tossa oot ihan oikeessa
        joskus oon kyllä ihan hiljaakin
        riippuu vähän kaverista
        jos on kova höpöttään niin täältä pesee
        ja sama pätee kirjoituksenkin kanssa
        tekstii tulee niin ettei kerkee
        capsia painaa eikä pilkkuja ja pisteitä laittaa...


    • Maputo

      Paloma, sinä olet tullut vanhaksi, sillä siitä tuo aloituksessa pakisemasi juttu johtuu.
      Sitä kun tulee tiettyyn ikään, niin lakkaa saamasta yms.

      • Pallima

        Orkkujen saanti ei lopu koskaan!


    • Olen suomalainen

      Mikä itseäsi vaivaa? Mikä oli aloituksen pointti? Kertoa, että pidät monia kirjoittajia yksinkertaisina ihmisinä, jotka eivät ikinä kykene ymmärtämään,kuinka upeaa on elämäsi. Siis suomalaisina tomppeleina,jotka voivat vain uneksia sinun monikuttuurisesta elämästäsi, eikä sovi unohtaa sitä.

      • mimmimummi*

        Kauanko tätä jankkausta jatkuu....etkö voisi jo lopettaa ...please


    • Maputo

      Aloittajalla on ihan mielenkiintoisia aloituksia -joskus.
      Toisaalta niistä heijastuu henkilön ns. monikulttuurisuus (kauhea termi), ja naapurimaassamme vallalla oleva debatti, että kaikkea pitää vatvoa julmetusti, ennen päätöksentekoa.

    • Hirveä kieli

      En ikinä haluaisi asua Ruotsissa. Kieli on aivan hirveän kuuloista. Ei mikään muu kieli ärsytä niin, kuin ruotsin naukuminen. Ihan kylmät väreet menee....

      • Pekka Töpöhäntä

        Mistä sinä sitä kuulet? En minä kuule mitään. Jospa se on teidän naapurin kissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4714
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1904
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      229
      1463
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    10. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1234
    Aihe